Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben hier een beetje verdwaald maar ben het wel met Natasja eens, ik werk zelf fulltime zonder ADV (CAO ziekenhuizen) in 4 dagen misschien is dat een idee? Ik denk ook wel eens dat ik een tijdje wat minder zou willen werken maar vind inderdaad ook dat je daar zelf de financiele consequenties van moet accepteren, tenzij er een medische indicatie is natuurlijk dat is een heel ander verhaal. Nic

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank voor de tips. En nee, ik heb geen ADV dagen. In mijn branche niet eens een CAO. Ik heb inderdaad ook een bloedtest gedaan. ik moet morgen even bellen met de arts voor de uitslag. En dan kan ik er misschien met bepaalde vitamines of ijzer wel gewoon wat aan doen en wordt ik vanzelf weer fitter!

Tessa

Geplaatst

Hi dames,

Ik heb vandaag eindelijk weer eens heerlijk geslapen! Ik was zo moe na een aantal slechte nachten dat ik vannacht in een koma gelegen heb... hahaha

Gisteren heeft Jorik voor het eerst onze kleine man kunnen voelen!!! Was echt een heel mooi moment.

Ik had gedacht dat dit nog een tijdje zou duren maar ons manneke was zo hard aan het bewegen en bleef dit gelukkig ook doen toen Jorik z'n hand op m'n buik deed.

Weer een heel bijzonder moment, wat is het toch mooi he???

Groetjes Dorine

Geplaatst

Ooooh, dat wil ik ook!! :laughing9: (dat mijn man het kan voelen). *zucht* nog eventjes geduld voor mij, denk ik.

Ik heb gister in de stad zo'n leuke dingen gekocht, 2 schattige rompertjes en een konijn met speeldoosje erin (aan de staart trekken en dan speelt het)... leuk, leuk!

Geplaatst

Hey Dorine

Leuk he! Ik zie sinds ongeveer 1,5 week mijn buik bewegen als de beeb schopt.

Je ziet echt heel mijn buik omhoog gaan echt super leuk.Kan wel de hele dag naar mijn buik staren. En ik voel de beeb ook de ene dag meer dan de andere dag.

Geplaatst

Esk, wat leuk dat je spullen aan het kopen bent. Ik heb me nog steeds goed ingehouden. Alleen de grote spullen zijn nu aangeschaft maar verder nog niets...

Begin wel steeds meer rond te kijken maar ik vind alle kleine spulletjes zo leuk :-)

Wij hebben gisteren een WK-romper van mijn zwager gekregen. zodra hij dus geboren is heeft hij gelijk een pakje voor tijdens de wedstrijden van het NL-elftal

Geplaatst

Marchan, ik kan me voorstellen dat het zien bewegen van je buik ook zo'n mooi moment is. Zo zijn er toch steeds weer nieuwe dingen om van te genieten.

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Hoe gaat het met jullie? Met mij alles goed. Ik zag van het weekend dat ik zo'n streep vanaf mijn schaambeen naar m'n navel krijg. Best wel vreemd om te zien.

Verder krijg ik helaas steeds meer klachten van mijn bekken. De fysio helpt wel voor een tijdje maar daarna is het echt over. Ik heb gisteren een kleine 2 uurtjes over de woonboulevard gelopen en aansluitend moet ik echt weg omdat ik zo'n last heb van m'n rug en heupen, echt heel vervelend!

ik heb het lijstje maar weer eens meegesleept omdat ik het weer ff kwijt was....

VK

Esk 08-02

Kiet 08-02

Marchan 10-02

Dorine 10-02

Natasja 12-02

Tessa 26-02

20 weken echo

Tessa 09-02

Pretecho

Marchan 15-02

Dorine 13-03

Uitgerekende datum

Marchan 3 juni 2010

Esk 8 juni 2010

Natasja 13 juni 2010

Dorine 14 juni 2010 (zoon)

Kiet 24 juni 2010

Tessa 26 juni 2010

ESK en Kiet, jullie veel plezier bij de VK vandaag.

Vraagje.. ik lees hier steeds meer dat meiden groeiecho's krijgen. Weten jullie of jullie die ook krijgen? Ik heb echt een idee en ga het woensdag aan de VK vragen.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hoi Dorine,

Wat rot dat het zo'n zeer doet! Heb je al zo'n band overwogen? Die schijnen steun te geven en daar kan je misschien baat bij hebben.

Ik weet niet of je groeiecho's krijgt. Het lijkt me dat dit alleen is in gevallen dat men het vermoeden heeft dat je een groot kind krijgt of dat het niet goed ligt voor de bevalling... ben benieuwd wat je vk erover zegt.

Ik hoef pas vanavond naar de vk. Ben benieuwd wat mijn bloeddruk doet. Hopelijk gaat alles goed en dat verwacht ik eigenlijk ook wel.

Geplaatst

IK heb zo'n band idd overwogen maar zowel de VK als de fysio raden dit nu nog af. Zo'n band geeft namelijk wel extra steun maar neemt ook de werking van je spieren over. Hierdoor worden je rug- en bekkenspieren dus nog 'luier' waardoor de klachten kunnen toenemen.

Geplaatst

Hoi Meiden,

ben vandaag naar de VK geweest en alles was goed ze heeft alleen wel even mijn ijzer gecontroleerd omdat ik zo extreem moe ben en die was veel te laag dus heb nu tabletjes gekregen daarvoor hopelijk voel ik me snel beter daardoor.

Geplaatst

Hallo Dorine

wat enorm balen van je bekkenklachten, ik heb er sinds een ook al last van en heb inderdaad begrepen dat zp'n band afgeraden wordt.

Ik heb continu een soort van enorme spierpijn in mijn liezen en last van mijn onderrug.

Na 6 uur werken (kantoorwerk) ga ik thuis slapen een uurtje of 2 en dat helpt

Maar langer als een uurtje of 2 winkelen is er voor mij niet bij!!! de 9-maanden beurs laat ik ook mooi voorbij gaan (helaas)

ik merk dat het bij mij scheelt als ik mijn benen tegelijk in bed of in de auto doe en niet been voor been (geen a-symmetrische bewegingen)

sterkte ermee meid!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hi Babeth,

Thx. Ik hoop dat de klachten niet erger worden (bij ons beiden). Nu is het nog redelijk te handelen maar ik merk wel dat het achteruit gaat. Zonde he, is deze mooie tijd?

Maar goed, verder hoor je me niet klagen en geniet ik volop :-)

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hoi Dorine,

Bij de vk was het kortste bezoek ooit... Alles gaat goed, de baby heeft een groeispurt gemaakt. Op dit moment is dat helemaal niet erg, maar mocht dat zo blijven dan krijg ik dus toch die groeiecho's. Maar aangezien frummel meestal in spurtjes groeit, maak ik me geen zorgen.

Geplaatst

Hi Esk,

Kan me voorstellen dat je je daar geen zorgen over maakt. Betekend alleen maar dat de kleine het goed doet en dus (extra) goed groeit.

Verder alles goed? Gaat het nu beter met je moeheid?

Geplaatst

Soms wel en soms niet. Gister lag ik er al om kwart voor negen in en werd ik pas wakker van de wekker (om zeven uur vanochtend). En ik voel me nog niet fit. Het zal er wel bijhoren... ik doe maar gewoon rustig aan.

Geplaatst

dag allemaal,

net terug van de 20 weken echo. Alles was helemaal in orde. de baby wilde alleen niet echt goed gaan liggen (lag volledig opgekruld met de kin op de borst) voor mooie plaatjes. maar uiteindelijk kon de verloskundige alles goed zien. Hij/zij (we weten het niet en zijn er ook niet achter gekomen omdat de vk netjes om dit gebied heeft heen geechood) zit volledig op groeischema en weegt nu 370 gram. 2 handjes, 2 voetjes, 2 oortjes, 2 beentjes, 2 armpjes, mooie lipjes. En ondanks rondlopen en schudden met de buik en duwen met de echo is er geen mooi showplaatje uitgekomen. Maar geeft niks. het belangrijkste is dat alles gezond is!

En sterkte voor degenen met veel banden/rugpijn. Ik heb zelf 2 hernia's gehad en ken al te goed de mogelijke gevolgen van slapper wordende banden voor rug en bekken.... dus ook ik houd mijn hart vast. Had afgelopen weekend wel veel last van bandenpijn in de vorm van steken op verschillende plekken in de buik. Dat is gelukkig nu weer wat beter.

verder stelde de verloskundige me gerust dat ik echt heus binnenkort de baby zal gaan voelen. Mijn 'beschermende' speklaag op mijn buik houdt gewoon een beetje langer tegen dat ik wat voel. De slanke dames onder ons voelen in het algemeen de baby veel sneller... geduld hebben dus.

goed, moet nu weer snel aan het werk!

groetjes,

tessa

Geplaatst

Hoi Tessa,

Gelukkig dat alles goed is met de beeb! Weer een hele geruststelling denk ik. Jammer dat er geen mooie plaatjes uit voort gekomen zijn. Gaan jullie nog een pretecho doen in de tussentijd? Ik vind het namelijk erg lang wachten tot aan de bevalling :-).

Een geruststelling: heb ook wel wat spekkies op mijn buik en mijn placenta ligt voor, maar in week 20/21 heb ik de beeb ook voor het eerst pas gevoeld. Het zit er aan te komen voor je.

Liefs,

Natas

Geplaatst

Hoi Esk,

Niet verkeerd zo'n kort bezoekje bij de VK. Even het hartje horen en aan je buik voelen en je kunt weer gaan. Getuigt er alleen maar van dat je je goed voelt en de zwangerschap voorspoedig gaat.

Leuk ook hè, van alles kopen. Weten jullie eigenlijk het geslacht van jullie kindje? (ben het ff vergeten).

Liefs,

Natas

Geplaatst

Hè Dorine,

Wat vervelend dat je last blijft houden. Ik hoop dat jouw klachten niet erger worden dan ze nu zijn. Dat is uit te houden toch?

Liefs,

Natas

Geplaatst

Foto-WSNMDJXK-D.jpg[/img]

Wat vinden jullie van het behang dat ik op één wandje in de babykamer wil gaan plakken? We hebben bruine vloerbedekking en de meubeltjes zijn wit (het behang toont op het plaatje iets donkerder dan het daadwerkelijk is). Moet alleen nog gaan verzinnen wat ik met de gordijntjes wil doen.

Liefs,

Natas

Geplaatst

@ Tessa: En daar kan ik me alleen maar bij aansluiten: ook ik voel pas wat sinds week 21 of zo. In week 20 ook wel, maar toen was het nog van "zou dat de beeb zijn geweest?" En ik ben ook niet de allerslankste den op aarde... ik heb zeker een paar kilo overgewicht volgens de BMI...

Fijn dat alles in ieder geval goed was met je kleintje!

Natas: Leuk behang!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden