Ga naar inhoud

Dagboek Chantal Eiceldonatie 2009/2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Maya,

Wat een domper weer je wilt gewoon graag door en weten waar je aan toe bent snap heel goed dat je je lichaamlijk niet zo goed voeld.

Meis de kaarsjes blijven branden.

Liefs

• Reacties 470
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Maya: Duim voor je. Hoop zo dat woensdag je wachten beloond wordt. Hou vol. Je bent een sterke vrouw. En ik duim voor je aan het eind van het jaar een sterke super trotse goede moeder.

Geplaatst

Chatal nog 6 dagen tot je kan testen toch? Vanuit hier wordt er ook voor jou geduimd en aan je gedacht.

Heel veel liefs en alle geluk. Op naar het moederschap!

Geplaatst

ben al aan het aftellen hoor nog maar 5. 1/2 dag hihihi.

heb z'n gevoel dat het allemaal wel een keer goed komt.

Blijf gewoon dat vertrouwen houden.

Geplaatst

Het moet gewoon goed komen.

Is het moelijk om een donor te vinden?

Volgens mij bieden best wel wat vrouwen zich aan als donor toch als ik het zo lees?

Hoe is jou relatie met de donor?

Als het te privé is of als ik teveel vraag gewoon niet antwoorden hoor. Begrijp ik best.

Over een paar weken ga ik waarschijnlijk de ouders ontmoeten en daarna gaan we waarschijniljk beginnen met de behandeling. Als je/jullie willen zal ik jullie ook op de hoogte houden. En er zullen vast nog meer vragen komen van mijn kant naar jullie.

Vind dit een heel fijn forum waar ik echt veel aan heb. Alleen maar meer een bevestiging dat het goed is en dat ik het echt ga doen. Bedankt daarvoor.

Geplaatst

Voor ons was het helemaal niet moeilijk om een donor te vinden wij hebben gewoon het geluk gehad dat een goede vriendin zich aan ons heeft aan geboden maar als zij dat niet had gedaan had ik niet geweten hoe en wat en had ik waarschijnlijk een oproep moeten plaatsen of wij waren na het buitenland gegaan ik lees op een andere site wel heel vaak dat hetnog niet zo eenvoudig is om een geschikte donor te vinden en er zijn helaas ook mensen die zich voor doen als of ze een donor willen zijn voor de wensouders maar als het dan zo ver is dan gaat het ze alleen om geld en dat is dus in nederland verboden.

Je mag als donor allen een vergoeding vragen voor de gemaakte kosten bv vrij

nemen van je werk, kinderopvang, reiskosten enz

als je nog meer wilt weten kun je je aanmelden bij freya voor de mailinglist voor donoren zelf zit ik op het besloten forum voor mensen die helaas alleen nog maar met ECD een eigen kindje kunnen proberen te krijgen.

Zou het erg fijn vinden om op de hoogte gehouden te worden.

Hoe ben jij de wensouders eigenlijk tegen gekomen ( weet niet of je het wil zeggen)

Mooi dat je wat aan onze info hebt je kut beter goed voorbereid de gesprekken ingaan dat maakt het een stuk makkelijke.

Geplaatst

Ik heb de ouders gevonden via een oproepje waar ik op gereageerd heb.

Ik heb er eerst 3 jaar over nagedacht.

We mailen al veel. Heb mijn tel.nr gegeven maar nog niet gebeld.

Ik zit sindskort idd op de mailinglist. Maar hier al veel meer info opgedaan dankzij jullie.

Geld hoef ik niet. Vrije dagen worden al vergoedt met mijn vakantiedagen.

Geplaatst

Hey meiden,

Even een update van deze kant.

WIJ ZIJN ZWANGER:confettistars:

Ik heb zaterdagavond een test gedaan op cd 9 en die was heel licht positief dus maandag morgen nog maar een testje en deze gaf een hele dikke plus dus voor ons is het duidelijk maar omdat ik zo graag die 2e streep zie heb ik vanmiddag weer een test gedaan en ja hoor binnen 1.5 min stond de tweede streep er weer.

Wij kunnen het hier nog niet echt bevatten dat wij nu eindelijks na 7 jaar een positieve test hebben.

Vrijdag kan ik bellen voor de eerste echo omdat dit eigenlijk onze testdag is.

Liefs

Geplaatst

Oh meid.........wat een fantastisch nieuws!!!!!!!!!!!!!!!

Echt super gefeliciteerd!!!!

En wat een lef om al op dag 9 te gaan testen!

Liefs

Geplaatst

Suze en Lala

Bedankt we zijn ook supper blij.

Suze moet zegge dat ik hem wel heb geknepen hoor toen het streepje zo langzaam en licht te voorschijn kwam ik zag de bui al helemaal hangen en was dus al een beetje tereurgesteld.

Maar gelukkig was er maandag echt super dikke de streep.

Hoe gaat het nu met jou kun je al een beetje genieten van de zwangerschap?

Liefs

Geplaatst

Ja mooi hè,

Nee wij hadden helaas maar 3 goede eicellen en omdat dit mijn eerste poging was en ik nog geen 36 ben mocht ik er maar een terug laten plaatsen, erl kan het natuurlijk een eeneiige tweeling zijn maar dat zulluen we snel genoeg zien bij de eerste echo.

Geplaatst

Chantal!

Prachtige ticker!!!

Mooooooooooi en fijn dat je na 7 jaar zulk mooi nieuws krijgt...

Geniet ervan, meid!

Geplaatst

Ja leuk hè, vond het nog wel heel eng om hem nu al te maken maar ik heb mij voor genomen om al vanaf het begin te gaan genieten dus daar hoort ook een tricker bij.

Vrijdag kom ik mij ook bij jullie melden hoorals alles zo blijft gaan als het nu gaat.

Langzaam komen hier nu wel de kwaaltjes heb de hele nacht over de vloer gelopen en was erg misselijk maar boven de pot hangen is er gelukkig nog niet bij.

Hoe gaat het nu met jou en heb jij al die pot al omhelst?

Liefs

Geplaatst

Hey Chantal,

Wat een SUPER goed nieuws. Van harte gefeliciteerd.

Geniet er maar van.

Liefs Maya

Geplaatst

CHANTAL

In een woord geweldig!!!!!!!!!!!!!!!

van harte gefeliciteerd

Ik ben superblij voor jullie!!!!

Helemaal top!!!

Eindelijk is het dan zover, onwerkelijk he!!!!!!!!

Liefs Claudia

Geplaatst

Chantal wat een heerlijk bericht, helemaal top!!

Ik word al blij als ik deze berichten lees laat staan hoe jij je nu moet voelen...er is een medetukkertje onderweg ;-)

Meid van harte gefeliciteerd, en inderdaad probeer er zoveel mogelijk van te genieten.

Liefs Dani

ps donderdag weet ik mijn rooster voor april dus dan mail ik je nog even.

Geplaatst

Hoi Chantal,

Ook ik wil je feliciteren met je zwangerschap!! Superrrrrr.....

Lekker genieten ervan, heb ik ook gedaan en doe het nog nu de boys er zijn. Loop de hele dag met een smile op mijn gezicht, ondanks alle drukte en vermoeidheid. En niet onbelangrijk, het zijn écht MIJN kinderen. Ik kan geen onderscheid maken tussen de boys en mijn (genetisch eigen) dochter.

Op naar de 1e echo!!!

Greetzzzzz,

Elena

Geplaatst

Geweldig! Mooie ticker.

Als ik zo lees heb ik alleen maar een beter gevoel bij het doneren.

Tsjoender: Super schattig je 2 mooie mannetjes. Fijn ook dat je zegt geen verschil voelt in houden van tussen je zoons en dochter. En terrecht ze zijn allemaal 100% van jullie.

Geplaatst

Hey meiden,

lees met tranen in mijn ogen jullie geluk wensen dank jullie wel daar voor.

Dani, laat het maar horen ben nu wel erg benieuwd naar jou gaat vast gezellig worden.

Elena, wow om te lezen dat je zo super trots bent op je twee jongens en ik ben er ook van overtuigt dat de kindjes die via ECD worden geboren dat ze echt als eigen voelen ( anders was ik er denk ik niet aan begonnen)

ben ook erg blij te horen dat het goed gaat met jou en je kids hoe vind je dochter het eigenlijk?

Hen nog wel even gekenen of er een kaartje van jullie op het prikbord zat in het UMCU maar heb hem niet kunnen vinden.

Oja wou je ook nog even bedanken voor je verhaal over het UMCU en dr Candido wat is dat een geweldig mens ga het gewoon jammer vinden dat ik haar straks niet meer heb als Gyn.

Claudia, ja wij kunnen het dan ook nog niet echt bevatten vanavond gaan wij naar onze donor we hebben een beeld gekocht van brons met 3 volwassen mensen en 1 kind vonden we erg toepasselijk.

Pulletje, Ik wou dat er meer mensen waren zoals jij wat ben jij een geweldige vrouw dat jij zo over ECD denkten ik vind je echt een ENGEL ( ook al vind je dat zelf niet)

Liefs

Geplaatst

Maya,

Ik hoop dat jij dan vandaag eindelijks dat telefoontje krijgt dat er een donor is en dat er deze week dan nog een punctie plaats gaat vinden zodat jullie dan eindelijk jullie tp gaan krijgen.

Hoelaat zou je gebeld worden?

Mijn duimen draaien overuren meis toi toi toi

Geplaatst

Hoi Chantal,

Vanavond pas ná 20 uur. Aangezien ik vanavond een collega help met een activiteit zal ik pas laat in de avond hier kunnen reageren. Maar ik laat hier wat weten!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden