Ga naar inhoud

Dagboek Chantal Eiceldonatie 2009/2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden,

Ik ben vandaag een gelukkig mens we hebben namelijk weer naar ons hummeltje mogen kijken en we zijn weer op slag verliefd. hihihi

Ons hummeltje is nu 2.1 cm en groeit erg goed hij/zij zat mooi te zwaaien naar ons. hihi

Wel hebben ze de medicijnen verhoogd naar 3x daags 1 zetpil en als dit niet voldoende is dat moet ik er nog een extra nemen en ik moet veel blijven drinken eten was niet zo heel erg belangrijk mits ik maar genoeg vocht tot mij neem ( ik heb dan ook gelukkig genoeg vet reservers)

Ga zo lekker op de bank hangenben namelijk helemaal kapot en mocht er meer nieuws zijn dan zal ik het jullie laten weten.

Liefs

• Reacties 470
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat een gerust stelling, heerlijk om even naar zo'n wurmpje te mogen gluren!!

Neem het advies goed ter harte hoor, en vooral lekker je rust momentjes pakken.

Liefs Dani

Geplaatst

Hey Chantal,

wat heerlijk dat je echo zo mooi was! super nieuws toch!! komt helemaal goed.

en nee, ik ben nog steeds niet ongesteld. vindt je het niet een lachwekkend!!

vandaag een heel licht streepje op een goedkope zw. test. Ik weet niet wat ik daarvan denken moet.

Ga morgen waarschijnlijk een Cl.bleutest doen, dan zien we wel.

zou toch heel mooi zijn dat we niet het IVF traject in hoeven.

Ben wel realistisch dat mocht het zo zijn, dat de kans op een MK wel groter is i.v.m. mijn leeftijd.

ik ben mezelf al aan het wapenen tegen eventuele tegenslagen..., ha ha.

nah eerst maar eens een duidelijke positieve test!!!

waarvoor krijg je eigenlijk medicijnen? dat heb ik zeker gemist :icon_scratch:.

liefs joske

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Ben al een tijdje niet meer geweest, omdat we ff een time-out hebben.

Chantal, wat fijn dat de echo weer goed is gegaan. En dat jullie de kleine weer hebben kunnen zien. Heerlijk!!

Pff Mineut wat een teleurstelling. Heb je er zo naar toegeleefd en dan gebeurt je dit.

Ik hoop dat jullie al een nieuwe afspraak hebben kunnen maken.

Joske weet je al iets meer??? Ik zie bij je handtekening staan dat je zwanger bent?? Wow meissie, als het zo is een dikke proficiat.

Het is heel begrijpelijk dat je je wapent tegen tegenslagen, dan kan het uiteindelijk alleen maar meevallen. Heel herkenbaar.

Tot gauw weer, liefs Maya

Geplaatst

Joske weet je al iets meer??? Ik zie bij je handtekening staan dat je zwanger bent?? Wow meissie, als het zo is een dikke proficiat.

Het is heel begrijpelijk dat je je wapent tegen tegenslagen, dan kan het uiteindelijk alleen maar meevallen. Heel herkenbaar.

Tot gauw weer, liefs Maya

Ja, we hebben dinsdag met een digitale clearbleu positief getest.

Super gewoon, we zijn er zo blij mee. De eerste stap is gezet!

We hebben 10 mei de eerste echo.., eerst die maar, als die goed is dan leef je weer toe naar de volgende echo.

Bij de vorige zwangerschap was de eerste echo top, een vitale zwangerschap zei de dok. Het embryotje liep zelfs voor op schema.

Dan heb je echt hoop dat het een goede zwangerschap zal worden...., En dan 2 1/2 week later bij de volgende echo was het hartje net gestopt.

dus zal pas echt blij zijn als ik bij de 13 weken ben.

Maar dat neemt niet weg dat we er nu wel van genieten!! Het gaat tenslotte vaker goed dan fout. :bf_new:

liefs joske

Geplaatst

Hi meisjes,

Joske een dikke vette proficiat, geweldig nieuws en op naar geweldige echo's en een fijne zwangerschap!

Chantal wat heerlijk nu heb jij ook een beetje rust aangezien de kleine druif zelfs naar je zwaait....zo bijzonder hoor!

Maya jij hebt het ook goed zwaar zo te lezen en snap van de pauze, soms ook fijn om heel even niet met hormonen, onderzoeken etc bezig te zijn. Wij hebben nu ook al een behoorlijke lange pauze, laatste ivf was niet gelukt in november.

De afspraak in spanje is nu 11 mei dus wij gaan donderdag naar italie voor 2 weken en vanuit milaan vliegen wij op en neer met ryanair naar valencia. Niet te geloven 20 euro retour per persoon...stukken goedkoper dan vanuit nl dat is het enige goede nieuws nadat de vulkaan roet in onze plannen gooide.

Ik neem mijn laptopje mee dus zal daar af ten toe wel even inloggen!

Liefs,

Mineut

Geplaatst

Mineut: Ik duim voor je dat je van je wens een mooi wondertje maakt. Heel veel geluk ik denk aan je!!

Joske: Klein eigenwijsje is die kleine van jullie. Op de valreep dacht hij of zij ik doe het lekker op mijn eigen manier. Heel veel geluk op naar 10 mei!

Chantal: Hoe deed de kleine fotomodel het? Ik moet veel aan je denken en aan je echo natuurlijk vandaag. Ik wil meegenieten van die glimlach van oor tot oor. Misschien geen roze wolk maar deze genietmomenten en die zijn wel heel mooi en dierbaar.

Geplaatst

Hey meiden hier even een update!

Wij hebben vandaag weer een echo gehad en ik moet zeggen dat ik toch weer zenuwachtig was had het niet verwacht omdat ik nog steeds dagelijks moet spugen ( wordt wel minder hoor nu alleen nog in de morgen)

Wij hadden om 11.00 de echo en ze liepen natuurlijk een kwartiertje uit maar dat vind ik niet zo heel erg want ze nemen altijd de tijd om uitgebreid te kijken en hebben dan ook weer 9 mooie foto's gekregen.

Ons ukkepuk groeit goed en ben vandaag 11 weken ook heb ik bloed moeten laten prikken voor de combitest hier in ons eigen zh.

Verder nu dus niet meer naar het UMCU en mogen we gewoon hier naar de gyn en ik moet zeggen dat dat erg raar voeld voelde me daar zo vertrouwd maarhet geeft ook een super gevoel dat onze uk het echt goed doet.

Volgende week maandag weer voor een echo ( nekplooimeting) en dan woensdag naar de gyn ben hier welweer zenuwachtig voor hoor.

Pulletje,wat ben je toch een schat en we hebben echt moeten lachen van oor tot oor hoor!

Hoe is het bij jou gegaan???????? ben heel erg benieuwd!

Liefs

Geplaatst

Fijn zeg weer een goede echo van je fotomodel. Volgens mij heb je nu al een boek vol foto's. Leuk hoor. Moet je maar vaak naar kijken. Jullie wondertje!

Alles is goed gegaan. Gelukkig. Geen ongemakkelijke stiltes.

Ik hoop zo dat er ook een mooi kindje, net als bij jou, bij hen geboren mag worden. In augustus gaan we beginnen. Weet niet hoelang het dan duurt maar denk dat het snel november wordt als de terugplaatsing plaats vindt. De wachtweken lijken mij killing. Wat zal het een ontlading zijn als ze dan zwanger is. En dan een goede echo. Dat is voor alsnog nog toekomstmuziek. Maar we gaan ervoor.

Geplaatst

Wat super Chantal dat alles goed gaat! Echt toppie :)

Ik ben alweer met mijn derde dag bezig met het spuiten van Lucrin, als alles meezit dan is eind deze maand de punctie :)

Geplaatst

Hoi meiden,

Mineut lekker aan het genieten van je vakantie in Italië?? Spannend dat jullie dinsdag een afspraak hebben in Spanje. Ik hoop op goed nieuws voor jullie en zal duimen!!

Chantal ben blij om te lezen dat het goed met je gaat(op het misselijke na dan). Alhoewel er nu wel weer een paar spannende dagen aan komen. Morgen weer een echo en de nekplooimeting. Kan mij wel voorstellen dat je hier nerveus voor bent.

Ook voor jou ga ik duimen, veel succes.

Joske lees ik het goed dat je een miskraam hebt gehad. Meissie wat een vreselijk nieuws zeg. Ik had het je zo gegund. Ik wens je veel sterkte.

Ik zie dat je in mei/juni begint met je 1e ivf. Hierbij wens ik je veel geluk. En ik hoop dat jullie ook snel kunnen gaan genieten van een wondertje waar jullie zo naar verlangen. Ik denk aan je!!

Wij zijn afgelopen woensdag weer begonnen bij het Geertgen. De medicijnen zijn verhoogd van 1 naar 3. En komende woensdagavond moeten we terug.

Liefs Maya

Geplaatst

Hey meiden,

Sorry voor de late reactie hoor maar ben deze week niet heel erg goed te pas geweest en had dan ook weinig zin om hier iets te schrijven.

@ Pulletje, wat fijn dat het gesprek zo goed is gegaan en dat er geen stiltes zijn gevallen hopelijk gaat bij jullie alles net zo snel als bij ons en mogen de wensouders in 2011ook een klein hummeltje vast kunnen houden dankzij jou!!!!

@ Ziva, Fijn dat je weer bent begonnen hopelijk heb je niet zo veel last van de bijwerkingen. Ik duim voor je dat alles goed gaat.

@Mineut, spannend hoor morgen de eerste afspraak ik hoop dat je in de gelegenheid bent om ons op de hoogte te houden.

Ook voor jou duim ik me helemaal suf.

@Maya, Ohh meid wat spannend weer voor jullie kun je het allemaal een beetje aan?

Ik hoop dat jullie deze keer geen terleurstelling krijgen dat er weer geen donor is( zal toch echt te gek zijn hoor) Hou je mij op de hoogte??

het moet nu echt een keer goed komen hoor!!!!!!!!

Ook voor jou blijven de duimen draaien en natuurlijk brand er voor jullie allemaal een gewijt kaarsje.

Hier vandaag de nekplooimeting gehad en oh wat was ik zenuwachtig zeg was vanmorgen om 5 uur al klaar wakker en stront misselijk heb dan ook de hele morgen lopen spugen hield zelfs geen water meer binnen.

Maar goed nieuws alles was/is goed met de uk en onze kans op down met mijn leeftijd was 1:340 en de uitslag bij ons is 1:6800 dus dat is voorals nog geweldig nieuws en nu weet ik dat het geen zekerheid geeft maar het stelt ons wel gerust.

Nu woensdag moeten we voor het heerst naar onze Gyn hier in het ziekenhuis en ik hoop dan eigelijk dat we weer echo hebben want ik ben vergeten te vragen hoe groot hij/zij nu eigenlijk is.

Ook hebben we vandaag het hartje voor het eerst horen en kloppen en wat heb ik daarom moeten huilen zeg vind het z'n bijzonder monent zelfs mijn hub heeft een traantje gelaten.

ga nu eerst weer iets proberen te eten en hoop dat dit wel binnen blijft.

Liefs.

Oja we hebben vorige week woensdag ook onze nieuwe kinderwagen besteld en die komt in auguatus duurd nog wel even maar de eerste stap is gezet.

Geplaatst

Chantal allereerst gefeleiciteerd met je geweldige uitslag. Weer een mijlpaal en geniet moment. Ik hoop dat je je snel beter zal voelen want zo is het toch wel een beetje afzien. Als je je rot voelt moet je maar goed naar al je echo's van je fotomodel kijken.

Geplaatst

Hoi meiden,

Chantal wat fijn dat je een goede uitslag hebt gekregen.

Hier ook goed nieuws. Het BMS had al meteen de juiste dikte. Vrijdagavond 21 mei krijgen we een telefoontje of er een donor is en misschien al een bericht over een mogelijke TP. Nou we liepen samen stralend naar buiten. Zou het dan toch eens een keer............

Morgen zijn we 2 jaar getrouwd en gaan we een weekendje naar Rotterdam.

Nou meisjes allemaal een fijn weekend en tot gauw, liefs Maya

Geplaatst

hey Maya,

Wat een geweldig nieuws ik hoop zo dat jullie vrijdag goed bericht krijgen en dat er dan snel een tp mag plaats gaan vinden.

Van harte gefeliciteerd met jullie 2 jarige trouwdag hopelijk net zo veel mooi weer als 2 jaar geleden, wij zijn zondag ook 2 jaar getrouwd maar we gaan dit niet heel uitgebreid vieren( ben ernog te slecht voor)maar dat komt later wel dan gaan we het gewoon dubbel en dwars vieren.

meis heel veel plezier dan dit weekend en geniet ervan!!

Liefs

Geplaatst

Hi lieve meiskes,

Wat zijn jullie toch fijn en wat fijn om ook te lezen dat Maya er weer klaar voor is, kom maar op met jouw doneuse!!

Chantal wat geweldig en wat kan ik mij voorstellen dat jij toch paniek had, het is toch allemaal wel veel en elke keer weer een mijlpaal voorbij....nu gaan genieten jij!!

Nou na een hoop stress aangezien de aswolk na onze eerste poging om vanuit amsterdam te vertrekken niet was gelukt dit keer vanuit italie naar spanje vliegen. Mooi dat die aswolk nu dus naar italie was vertrokken en het vliegveld die zondag al dicht was kreeg ik dus paniek of wij wel zouden gaan naar spanje, maandag was ook dicht maar niet te geloven dinsdag zijn wij alsnog naar valencia gevlogen vanaf bergamo. Wij kwamen een uur te laat bij de kliniek maar geen probleem. Alle gesprekken gehad en toen moest ik nog dat onderzoek waar zij het slangetje in je baarmoeder doen om te kijken hoe dat gaat voor de tp. Nou mijn baarmoeder is gekanteld en mijn blaas zat niet vol genoeg dus hup 8 glazen water en wachten.....2e poging....nog niet vol genoeg, nog meer drankjes, uur wachten 3e poging en godver lukte nog niet en ondertussen allemaal auwww maar goed de 4e poging is gelukt dus er staat nu groot op mijn file zorg dat zij een volle blaas heeft. Pfff dat is lastig. Wij hebben zaterdag avond een enorm dikke decapetyl 3 maanden in mijn bil gestopt. Althans wij mengen, hub naald verwisseld en mozes wat een dikke naald dus ik op zoek naar nog een dunnere van de menopur...heb erop gezet en toen besloten toch weer de oude naald omdat wij dachten er zal wel een reden voor zijn om zo'n lange dikke naald te doen. Dus mijn man met moeite en kracht die naald in mijn bil gestopt....was het spul gestold dus kon hij het niet inspuiten...aiii wat nu...kleine paniek. Ik ineens we hebben nog genoeg solvent van de menopur hup die gepakt en weer liquide gemaakt en met kracht de naald nog een keer in mijn bil gejast....auiiiiwww maar goed het zat erin. Daarna stress of dit wel ok was maar goed het zat er in elk geval in. Mijn cyclus is nu 3 maanden stil gelegd.

Wij konden direct starten maar dat vond ik iets te snel dus wij starten tegen eind juni dus spannend, tja het is en blijft een gok maar we gaan het zeker de kans geven!

Ik ga nog door met onze ecd poging en daarna is het zo'n beetje ook klaar voor ons na als deze jaren proberen maar ben ondertussen al 43 geworden dus nu is de tik tok maar goed ik ga ervoor!

Ik zal geen pleisters krijgen maar pillen om bms op te bouwen iets van provara of zoiets daar zal ik eind juni mee starten. Gelukkig maar aangezien ik razend allergies ben voor pleisters :)

Liefs,

Mineut

Geplaatst

Hallo meiden,

Net (bijna :icon_clown:) alle 16 pagina's van dit topic gelezen en wat fijn om gelijkgestemden te 'ontmoeten'! Chantal, wat super om te lezen dat jullie poging is gelukt! Dat geeft hoop, want ook wij gaan binnenkort starten met ecd.

Volgende week hebben we onze eerste afspraak, samen met onze (Belgische) donor in het Jan Palfijnziekenhuis in Gent. Als het aan de donor ligt starten we heel snel, maar eerst maar eens afwachten wat de arts in het ziekenhuis ervan zegt. Ik neem aan dat we (ook in België) niet al na één bezoekje kunnen beginnen... Ik vind het zelf in elk geval wel belangrijk dat alles zorgvuldig gebeurt.

We hebben onze donor gevonden via het internet en we hebben haar en haar man een paar weken geleden voor het eerst ontmoet. Ze is erg serieus en heeft er goed over nagedacht. Ze wil ons helpen tot het is gelukt om een kindje te krijgen, wat ik echt geweldig vind van haar! Maar laten we eerst maar eens afwachten hoe ze reageert op de hormonen...

We gaan dus een spannende tijd tegemoet, maar daar weten jullie alles van! Lijkt me erg fijn om alle twijfels, emoties, ups en downs met elkaar te kunnen delen!

Liefs,

Leora

Geplaatst

Hoi Maya,

Ik vroeg mij af hoe het telefoongesprek is gegaan afgelopen vrijdagavond??.

Hopelijk vind je dat niet al te nieuwsgierig over komen maar ik hoop zo voor jullie dat er deze keer een donor is en dat jullie wens uit mag komen.

Groetjes Corina.

Geplaatst

Hoi meiden,

nou dat gaat lekker hier had ik een heel bericht getypt is alles weer weg en kan ik weer op nieuw beginnen.

@ Maya meis ik hoop zo dat jullie goed nieuws hebben gehad vrijdag en dat er een donor voor jullie is.

Kaarsje brand hier al de hele week het moet nu toch eens goed gaan bij jullie.

Laat je het me nog weten wat ze hebben gezegt?????

@ Mineut, meis wat een stress voor jullie zeg maar wat ben ik blij te lezen dat jullie snel van start kunnen.

Wat een bak met die vervelende spuit zeg kan mij voor stellen dat je ook daar even van in de stressschiet maar gelukkig zit hij erin.

Prognova heb ik ook moeten gebruiken bij de eerste terug plaatsing ik heb er geen last van gehad en mijn BMS groeide er ook goed door.

Meis kan mij voorstellen dat je op een gegeven momend denkt van nu is het genoeg geweest maar ik hoop dat die tijd er niet komt voor jullie maar dat jullie een mooi klein wereldburgertje op dezewereld mogen zetten.

@ Leora, Welkom hier en ja het is heel fijn om al je gedachten en gevoelens te kunnen delen met meiden die precies het zelfde meemaken of hebben mee gemaakt ook is het erg fijn om verhalen te lezen van al die Engeltjes zoals Ziva en Pulletje en natuurlijk onze eigen Engeltjes.

Wat goed dat jullie een donor hebben gevonden ( heeft het heel erg lang geduurd als ik het vragen mag?)

En meis kan mij voorstellen dat je het heel spannend vind om deze week de eerste afspraak te hebben in het ZH ik hoop dan ook dat jullie traject net zo snel mag gaan als de onze .

Hou je ons op de hoogte van hoe alles is gegaan deze week en wat de verdere stappen zijn die jullie gaan nemen?

Nu even snel een kleine update van ons!

Hier gaat het een stuk beter nu ik met accupuntuur ben begonnen ik hoef eigenlijk niet meer te spugen misschien nog 2 á 3 x per week als ik iets te veel kruiden of te vet heb gegeten wel eet ik nog steeds niet gewone porties maar dat vind ik niet zo erg krijg wel alles binnen nu.

Helaas ook iets minder nieuws ik ben namelijk hyper mobiel en heb deze week van mijn fysio een band gekregen voor mijn bekken ik kon namelijk niet meer mijn been onhoop krijgen zonder dat het pijn deed en lang staan en lopen ging ook niet meer zo goed dus helaas hier bekkeninstabiliteit en moet het wel rustige aan gaan doen ( en ik kon net weer een beetje mijn werk doen) mag niet te lang staan,lopen en zitten moet dit goed af gaan wisselen dus dat doen we dan ook maar.

Wel is het besef dat we zwanger zijn er nu wel en genieten we er ook echt van ( kan er ook niet meer om heen heb namelijk al een buik voor iemand met 20 weken zwangerschap)

meiden ik ga het nu even afkappen er komt namelijk zo bezoek en ik wil graag dat we lekker buiten in de tuin kunnen zitten maar dan moet het tuinstel nog wel even op zijn plek en schoon gemaakt worden.

Ik wens jullie hele fijne pinksterdagen en lekker genieten van het mooie weer.

liefs

Geplaatst

Chantal: Fijn dat het beter gaat. En alweer weken zwanger. Hopelijk zit er een stijgend lijn in en gaat het snel helemaal goed.

Hypermobiel herkenbaar. Ik ben het ook. Mijn middelste heel erg ook fysio voor gehad en de jongste is ook weer erg lenig.

Middelste doet zonder te oefenen zijn benen wijder dan de spilt.

Geplaatst

Chantal, bedankt voor je warme welkom. Wij hebben onze donor inderdaad vrij snel gevonden. Eerst hadden we een oproepje geplaatst op de Freya-site en daar kwam (naast een behoorlijk ranzige mail van een man die mij wel even zwanger wilde maken :disgust:) reactie op van een vrouw uit Nederland die wel wat zag in wederkerigheid. Ze had zich alleen nog niet verdiept in eiceldonatie... Toen ze dat wel deed, zag ze er toch maar vanaf. Maar ik had de avond voor zij aangaf er niet mee door te willen gaan (zag de bui al hangen), ook een oproepje geplaatst op De Verdwaalde Ooievaar, een Belgische site. En daar reageerde de volgende dag (!) al onze Belgische donor op. Ik kreeg dus op één dag een afzegging en een reactie van een nieuwe potentiële donor. In eerste instantie leken er met onze Belgische donor behoorlijk wat haken en ogen aan te zitten. Het is in België bijv. bijna nergens mogelijk om 'gekende donatie' te doen, terwijl we dat juist wel persé wilden. Maar goed, we zijn er eens goed ingedoken en lijken nu onze weg er toch in te gaan vinden. Tuurlijk is een Nederlandse donor een stuk eenvoudiger (al is het maar vanwege de reisafstand), maar we zijn erg blij met onze Belgische engel. En we komen ook nog overeen met onze haar- en ogenkleur, dus dat is erg fijn! Dat is met zo'n oproepje namelijk altijd maar afwachten. Ik houd jullie op de hoogte van alle stappen!

Met bekkeninstabiliteit moet je echt heel voorzichtig zijn, hoor! Ga jezelf maar eens lekker verwennen en vertroetelen! Mag wel nu je eindelijk zwanger bent :happy:.

En Pulletje, leuk om jou nu ook op deze site tegen te komen!

Groetjes,

Leora

Geplaatst

Leora: Wat goed te lezen dat jullie een donor hebben gevonden.

Ik hoop dat jullie een mooi wondertje mogen krijgen.

Maar jullie kennnen de donor. Dan wordt het gekende donatie toch?

Geplaatst

Ik woon ook een eind van de ouders vandaan. Is voor nu heel vervelend. Maar als er een kindje is is het denk ik juist goed. Wij zijn geen goede vrienden of familie. Maar ik heb ze ontmoet ook via DVO. Misschien is het toch lastig als je dan dicht bij elkaar woont of elkaar zo tegen kan komen. Ik weet het niet. Maar door de afstand zal dat nu zeker niet gebeuren.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden