Ga naar inhoud

Starten met decapeptyl rond 24 oktober

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Spaatje,

Haha, nou paardrijden deed ik toch al niet !

Donderdag komt een vriendin, en normaal sport ik graag, maar er werd gezegd in het ziekenhuis dit de eerste week maar te laten. wil het wel altijd laten voor een goed resultaat !, Tja en verder beetje lezen, tv kijken, alles wat afleiding is. En natuurlijk hier veel rondhangen en schrijven !!

Weet ook niet hoe de medewachtbankers het doen....

groetjes Diane

• Reacties 949
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik heb toch maar even gauw het ziekenhuis gebeld en bij de balie zeiden ze dat het voor een keertje geen kwaad kon om hem een uurtje later te prikken, ik prik wel makkelijk maar doe het toch liever thuis dan op een verjaardag, als je met de spuit aankomt of hij even in de koelkast mag gaan ze gelijk weer vragen waar het voor is enzo haha

Geplaatst

Hey Diane,

Als ze maar door te komen zijn toch, ik vroeg het me zo af, vroeg me ook of ik zou moeten niezen tijdens de punctie....stom heey maar het kwam ineens in me op...toc maar even tegen dokter D gezegt vanmorgen, ze moest lachen maar ik was niet de eerste die het vroeg, als je het aangeeft als je gaat niezen komt het best goed zei ze.....ik nies toch liever niet

Geplaatst

Hey Spaatje

Ha op dat niezen was ik nog niet gekomen, maar goed ook dat ik dat niet hoef, want ik nies altijd enorm hard, volgens mijn man,.....

Dat wordt straks lachen als je met een volle blaas de tp hebt....pfffff

Tjonge wat was ik blij en opgelucht dat ik na de 10 minuten liggen na de terugplaatsing naar het toilet mocht !

Moet er niet aan denken op dat moment te moeten niezen.....

haha

Geplaatst

ja daarom niet dat ik me ervoor schaam hoor dat niet

maar sommige mensen gaat het gewoon niet aan haha

laatst zat ik ook op een verjaardag en toen zaten en moeder en een dochter te praten over sex ect

over dat hij vaak moe was enzo en hun wilde nog een kind

toen zei die moeder ach dan laat je er toch een kind inprikken in het ziekenhuis,

of heb je liever een liefdes baby

oehhh ik kan daar zo kwaad om worden mensen weten niet waar ze over praten! en toevallig zitten die twee er ook vanavond daarom liever thuis haha

Geplaatst

Hoi ladie's

Om de dagen door te komen ben ik gewoon een beetje m'n huisje aan het doen en dan tussendoor lekker veel hier lezen en terug schrijven. Ik moet zeggen dat ik er nu nog geen last van heb, van dat wachten. Volgens mij hou ik het ook wel vol tot de testdatum. Verder doe ik graag een spelletje bijv op de wii,of spigo, filmpje kijken helpt ook wel ben je weer 1.30uur verder hahahah. Normaal werk ik ook gewoon maar zit op het moment in de zw omdat ik nog zo'n last van m'n buik heb en m'n onderrug.

Ben blij te horen dat die vergeetheid dus niet alleen aan mij ligt zeg, word er gek van.

Tot later weer!

Diana

Geplaatst

@ kim, ja sommige mensen snappen het niet....maar ik denk tegenwoordig ach je weet niet beter...daarom heb ik het ook tegen iedereen verteld die het horen wil, en daar bij de mededeling dus nu moet je geen stomme opmerkingen maken want dan spelen de hormonen op haahhah gemeen maar het werkt!

@ DianE ik nies ook hard en alles doet mee zeg maar...ja en dan bij die tp met een volle blaas, pff als ik het maar niet laat lopen dan zeg maar:sad1:

@ DianA ik hoop voor je dat je er rustig door heen komt en zo, en idd normaal gesproken heb je ook je werk, maar ik moet van de baas thuiswerken of niets doen als hij maar denkt dat ik me niet 100 voel... dus weinig keus, wel erg begripvol.

Groetjes spaatje

Geplaatst

Diane 180 : 12 oktober, 20 ok 1e fm/2 nov FM/P 5 november/TP 9-11/23-11 testen!

Keesje: 19 oktober ICSI / 4-11 Uit-Echo / Menopur/ 10-11 echo

Erika: 21 oktober /menopur /3-11 uit-echo / 9-11 1e FM/11-11 2e FM

Jackie: 21 oktober

LindaJ: 21 oktober / 4-11 start puregon / 11-11 1e FM

Spaatje: ASZ/EMC/start deca22 okt./ uit-echo 10nov/10nov Gonal-F/18nov 1ste fm/

Sonja 81: 22 oktober

Hellen: 22 oktober

Mirthe: MCL/UMCG 22 oktober / 3-11 start puregon / 10-11 1e FM

Nine 24 oktober / 6 -11 Uit-echo / Menopur

Mar2809: 24 oktober / 5-11 uit-echo

Kimmie: 25 oktober - 9-11fm/13-11fm/16-11 punctie

yasmine: 22 oktober ivf 1e keer

Toobee(suus): LUMC 14-10 start 1e ivf/ tp 1-11/ 13-11 zwangerschapstest

Nathalie: Catharina/ 31-10 start deca/ 17-11 start echo

Jadimi(diana) GHZ/MCK/ 12-10 deca/20-10 1e fm/4-11 pu/7-11 tp/ 21-11 testen

@Mirthe; netjes hoor 5 follikels. Bij mij waren er ook 5 te zien! En nu hopen dat er in een ieder ook een eitje zit he?!

@Spaatje; Wat betreft utrogestan vs pregnyl; verschillende ziekenhuizen

hebben een verschillend beleid. Maar daar zijn we hier allang achter. Pregnyl wordt ook wel gebruikt. Heb ik ook gehad de 1e vier pogingen. Ik geloof 1x 10.000 pregnyl 36 uur van te voren. De avond van de punctie en 2 dagen daarna nog 5.000 eh. Ik kreeg hierbij wel veel meer last van overstimulatie. Echt niet fijn en heel erg pijnlijk! Het AMC zegt dat pregnyl niet zal helpen bij innesteling, dit is om de eitjes af te rijpen. Zelfs utrogestan zou niet zoveel helpen. Het is meer een controlefreakidee van de ziekenhuizen om dit toch te blijven doen. Het BMS blijft dik bij innesteling. Ze vertelden dat bij recentelijk onderzoeken alleen op wd 8 1x 2 bolletjes het meeste effect zou hebben......

Maar goed, ik hoor ook bij de controlefreak, dus ik stouw die bolletjes er wel in hoor!!!

Groetjes, Erika

Geplaatst

@ Erika, wat je zegt per ziekenhuis verschillend, het lijkt me vooral makkelijker om te prikken ipv 3 keer per dag die ballen:occasion16: was benieuwd of het idd ook met pregnyl gedaan werd, maar bedankt voor de duidelijke uitleg! daar kan ik wat mee (controlefreak)....... ik heb graag het idee dat ik zelf de keuze kan maken......zie dat je al voor de 7de poging bezig bent? respect hoor! :notworthy: ik hoop dat je volhouden vruchten afwerpt! miss brutale vraag maar moet je dat zelf bekostigen?

Geplaatst

Hallo meiden,

@ Kimmie, ben het helemaal met je eens, en gaat sommigen ook niks aan !

@ Diana, ja zo kom ik de dag ook ongeveer door, even een boodschapje doen en lopen naar het winkelcentrum. Van die vergeetachtigheid heb ik niks geen last, (misschien leeftijd haha)

@ Spaatje, nou de echo op mijn buik drukken met een volle blaas is niet fijn....

pfffff moest echt tegendrukken om het op te houden , maar dat was weer niet goed voor de tp....

@ Erika ik hou me ook aan de bolletjes voorschrift als is het een geklei.

groetjes Diane

Geplaatst

Hoi Diane,

Pff nou ik krijg het er warm van en wat omschrijf je dat geklei grappig...tuurlijk hou ik me ook netjes aan de regels van het ZH, ik ga lekker ook kleien en wat die leeftijd betreft hmmmm ik ben nog nét iets jonger :tongueP:

Groetjes spaatje

Geplaatst

Diane 180 : 12 oktober, 20 ok 1e fm/2 nov FM/P 5 november/TP 9-11/23-11 testen!

Keesje: 19 oktober ICSI / 4-11 Uit-Echo / Menopur/ 10-11 echo

Erika: 21 oktober /menopur /3-11 uit-echo / 9-11 1e FM/11-11 2e FM

Jackie: 21 oktober

LindaJ: 21 oktober / 4-11 start puregon / 11-11 1e FM

Spaatje: ASZ/EMC/start deca22 okt./ uit-echo 10nov/10nov Gonal-F/18nov 1ste fm/

Sonja 81: 22 oktober

Hellen: 22 oktober

Mirthe: MCL/UMCG 22 oktober / 3-11 start puregon / 10-11 1e FM

Nine 24 oktober / 6 -11 Uit-echo / Menopur

Mar2809: 24 oktober / 5-11 uit-echo/ 16-11 1e FM

Kimmie: 25 oktober - 9-11fm/13-11fm/16-11 punctie

yasmine: 22 oktober ivf 1e keer

Toobee(suus): LUMC 14-10 start 1e ivf/ tp 1-11/ 13-11 zwangerschapstest

Nathalie: Catharina/ 31-10 start deca/ 17-11 start echo

Jadimi(diana) GHZ/MCK/ 12-10 deca/20-10 1e fm/4-11 pu/7-11 tp/ 21-11 testen

Ik heb elke keer met de puregon dat er nog een druppel uit komt...terwijl ik wel 10 seconden wacht voordat ik de naald eruit haal....krijg ik wel voldoende binnen zo??? Ook zit ik nu ook ineens vol blauwe plekken...heel raar....elke prik die ik nu zet levert een blauwe plek op....twee weken niet gehad en nu zit ik er vol mee....gek he??

Kun je trouwens voelen dat de follikels beginnen te groeien?? Ik voel namelijk helemaal niks....ben zo bang om maandag te horen dat de follikels niet groeien of wat dan ook...

Geplaatst

Haha Spaatje...dat is indd toevallig...las in het boekje dat je dan de spuit er nog langer in moet houden, maar ik hou hem er al 10 sec in ipv 5...lijkt me toch lang genoeg...maar elke keer komt er een druppel weer uit...ik voel ook nog niks...jij dan??

Geplaatst

hoi mar,

Ben vandaag pas begonnen, dus ik voel zeker nog niets:dontknow: maar ik moet zeggen dat ik dat boekje niet goed heb gelezen, ik dacht ooow dat weet ik nog wel van de prikinstructie...maar 10 sec moet toch voldoende zijn...miss dat er nog wat ervaren prikkers zijn die hier meer over kunnen zeggen...

Groetjes Spaatje

Geplaatst

Wat betreft die druppel; heb ik ook altijd, met deca, gonal-f en menopur gehad. Het gros van de medicijnen gaat er in. Die ene druppel meer of minder maakt t niet dat je follikels minder groeien, volgens mij.

@Spaatje; Ik heb de 4e poging zelf bekostigd. In 2007 ben ik overgestapt van verzekering naar CZ. Ook naar een ander ziekenhuis. En toen mocht ik, tot mijn grote verbazing en blijdschap, weer bij poging 1 beginnen. Dus zeker de moeite waard om uit te zoeken, als je op dat punt bent aangekomen.

Net, hopelijk, de laatste menoput en decapeptyl gezet.

Morgen FM en dan hopelijk vrijdag de punctie!

Over bijwerkingen gesproken;

Ik riep een aantal dagen geleden dat ik nergens last van had........

Nu ontzettend emotioneel, kan overal om blehren! Mijn buik is erg gevoelig, ben misselijk, en misschien komt die hoofdpijn ook wel van de deca. Of toch van de verkoudheid...Pffff!

Groetjes, Erika

Geplaatst

hoi Erika!

Zo dat is een geluk bij een ongeluk dan! ik hoop voor je dat het nu goed wil gaan!

En over de deca misselijk en hoofdpijn heb ik ook, niet de hele dag maar met vlagen zeg maar en moe moe moe maar dat is sinds maandag pas, het lijkt langzaamaan wat erger te worden maar dat kan ook tussen mijn oren zitten natuurlijk, kan die gevoelige buik niet komen door al dat geprik erin.....

Groetjes Spaatje

Groetjes Spaatje

Geplaatst

Over bijwerkingen gesproken, mijn hoofdpijn is vandaag waanzinnig. Ik ben ook al toe aan de 17e decaspuit vandaag. Menopur maakt de klachten helaas niet minder.

Begin nu wel uit te kijken naar de punctie...

Sterkte, meiden, met jullie hoofdpijn, moe-zijn, brullerig en opvliegerig zijn...

(ben nu zelfs te moe om te typen, pfff)

Groetjes, Nine

Geplaatst

hoi nine!

pff ben al twee dagen niet met mijn r..t van de bank geweest, niks voor mij maar ja zou er wel bij horen.....maar ik kan geukkig nog wel typen:bf_new:

Geplaatst

Spaatje, ik heb vandaag iets schandaligs gedaan. Heb op mijn werk een eigen kantoortje. Om 14.00 uur even de deur dichtgedaan en een half uur op mijn winterjas liggen pitten. Was net op tijd wakker voor mijn afspraak.

Ssst!:36_2_63:

Groetjes, Nine

Geplaatst

hahhahh geweldig!! ik ga ook een eigen kantoor vragen.of ik leen het kantoor van de dir. die heb ik ook al een comfortabele bank aangesmeerd...voor het geval het lukt want dan moet ik veeeel rusten...maar ik kan ook lekker thuis werken, met de laptop op mijn bed ipv aan het buro erg heey

Geplaatst

Don't tell my manager :laughing1: ! (die mag blij zijn dat ik uberhaupt nog veel werk verzet, hihi)

Maar, pfff, wat ben ik moe, niet normaal meer.

Pieneke, jij morgen weer een echo, yeah!

X Nine

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden