Ga naar inhoud

Starten met decapeptyl rond 24 oktober

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Diane viel de terugplaatsing mee? Houd de 2 embryo's maar goed vast. Waarom heb je er eigenlijk 2 teruggeplaatst gekregen, wilde jullie dat zelf? jammer dat de overige neit goed genoeg waren om te laten invriezen, maar zoals je al zelf zegt, we gaan ervan uit dat je die niet nodig hebt. Veel succes op het beroemde bankje! Wanneer mag je testen?

@Erika, wat goed dat je bij je 1e fm al 5 follikels hebt. Als je vrijdag de punctie hebt gaat het inderdaad lekker snel. Hopelijk heb je dan geen koorst meer, dus doe het rustig aan de komende dagen.

@Kim, wat gek dat ze je niet eerder vertelt hebben dat je waarschijnlijk maar 1 eierstok hebt. Wel een goede oogst, 8 follikels aan 1 kant. Gelukkig hoef je geen Deca meer te spuiten.

@Keesje succes met je echo morgen.

@Spaatje hopelijk krijg je morgen te horen dat je met gonal F mag gaan beginnen. Zo ver lig je niet achter hoor. De tijd gaat gewoon langzaam in de mmm.

@Diana mijn vriendin (die ICSI heeft gehad) had ook enkele dagen na de tp last van haar onderbuik. Hoe gaat het nu met je?

Ik heb helaas nog steeds last van hoofdpijn en ben erg moe. Lang leve de Deca. De Puregon helpt dus niet echt, helaas. A.s. woensdag de 1e fm, ben echt heel erg benieuwd hoeveel en hoe groot de follikels er zijn. Nog 2 nachtjes slapen.

Veel succes iedereen.

Groetjes Linda

• Reacties 949
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Linda,

De terugplaatsing is echt een "piece of cake".

We hebben 2 embryo's teruggeplaatst gekregen in overleg met de gync. vanwege mijn leeftijd (41).

Ja nu op het wachtbankje, pfff dat worden 2 lange weken.

23 nov. mag ik testen.

groetjes Diane

Geplaatst

hallo dames,

nou wil de dames heel veel succes wensen met het spuiten en met de terugplaatsing en met alles zo een beetje.

heb vandaag echo gehad en ze zijn niet echt gegroeid helaas maandag moet ik weer voor echo. dit is echt slopend gewoon.

moet vandaag beginnen met puregon 150eenheden en de deca ook gewoon. maar het zag er wel mooi en rustig aan bij mijn rammelende eierstokken geen cyste gelukkig of iets raars hahaha. dus dat is wel een voordeel.

Ik zal heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel hard duimen voor jullie allemaal.

groetjes yasmine.

Geplaatst

Hoi Kimmie,

Voor een groot deel wel, er wordt via een lang (soort) spuit ingebracht.

Het verschil van terugplaatsing van ICSI (en ook IVF) is dat de embryo's in een vloeistofbel rechtstreeks in het midden van de baarmoederwand worden geplaatst.

Daar voel je overigens niks van. Bij IUI voel je het wel, daar wordt het alleen maar ingespoten en moet het zaad het verder zelf doen.

Bij IUI wordt er opgewerkt zaad ingebracht, inseminatie en bij ICSI worden al bevruchte emmies teruggeplaatst.

groetjes Diane

Geplaatst

LinddaJ: Ja ik heb helaas nog steeds wel last hoor. Ben echt supersnel moe,'m'n eierstokken doen nog zeer en ook nog last onder in m'n rug.

Wat mij ook opvalt is dat ik sinds ik ben begonnen met spuiten ook vergeetachtiger ben geworden. Echt irritant. En ik ben ook wel opstandig.

Diane: Jammer dat ze niet goed genoeg waren om in te vriezen. Gaaf dat je het hebt kunnen zien hoe ze het tp. Jammer dat ik dat niet kon. Weet jij wel wat voor kwaliteit jou emmie's hadden?

Ik moet de bolletjes 14 dagen na tp 3x pd doen en dag 15 nog 1x. dag 16 vrij van alles en dan dag 17 de Test.

Foliumzuur ben ik wel gaan slikken ook al hebben ze daar niets over gezegd. maar baat het niet dan..........

S6 met de wd!!!!

Liefs

Diana

Geplaatst

Hoi Diana,

De kwaliteit van de emmies werd in het ziekenhuis als "redelijk", 3 dagen en 8 cellig.

Ik heb hier ook al gelezen dat dit in andere ziekenhuis als goed wordt genoemd.

Waarom moet je zolang wachten met testen ??? ik moet op dag 14 testen,

ook 3 x per dag 2 bolletjes.

Foliumzuur ook door blijven slikken werd geadviseerd door de IVF-afdeling

Verder alles doen zoals normaal. Alleen niet in de sauna of paardrijden,(wilde ik toch net paardrijles nemen, haha) en geen sporten met veel springende bewegingen.

Deze week rustig aan doen en niet zwemmen. Verder gewoon alles.

Hebben ze bij nog iets gezegd in het ziekenhuis wat wel en wat niet te doen ?

Groetjes Diane

Geplaatst

Hoi meiden!

Net terug van de echo, alles zag er goed uit, mag vanavond gaan beginnen met Gonal-F en doorgaan met de deca, de 18de dan voor de 1ste fm, ik heb maar gelijk het lijstje aangepast

:ky:

Diane 180 : 12 oktober, 2 nov FM/P 5 november / TP 9-11

Keesje: 19 oktober ICSI / 4-11 Uit-Echo / Menopur/ 10-11 echo

Erika: 21 oktober /menopur /3-11 uit-echo / 9-11 1e FM

Jackie: 21 oktober

LindaJ: 21 oktober / 4-11 start puregon / 11-11 1e FM

Spaatje: ASZ/EMC/start deca22 oktober/ uit-echo 10nov/10nov Gonal-F/18nov 1ste fm/

Sonja 81: 22 oktober

Hellen: 22 oktober

Mirthe: MCL/UMCG 22 oktober / 3-11 start puregon / 10-11 1e FM

Nine 24 oktober / 6 -11 Uit-echo / Menopur

Mar2809: 24 oktober / 5-11 uit-echo

Kimmie: 25 oktober - 9-11 2e echo.

yasmine: 22 oktober ivf 1e keer

Toobee(suus): LUMC 14-10 start 1e ivf/ tp 1-11/ 13-11 zwangerschapstest

Nathalie: Catharina/ 31-10 start deca/ 17-11 start echo

Geplaatst

Keesje: 19 oktober ICSI / 4-11 Uit-Echo / Menopur/ 10-11 echo ca. 8 eitjes / 12-11 echo 2

Spaatje: ASZ/EMC/start deca22 oktober/ uit-echo 10nov/10nov Gonal-F/18nov 1ste fm/

Goedemorgen allemaal,

Ook ik ben vanochtend weer geweest. De eitjes zijn mooi aan het groeien. Er werden en nu 8 eitjes geteld en er liggen er nog een paar klaar. Een prima start dus.

Nu de volgende meting op 12 november.

Spaatje.. goed nieuws dat je door mag!

Yasmine.. Vervelend dat ze nog niet echt uit de startblokken zijn gekomen! Wordt je geduld weer op de proef gesteld.BAH!

LindaJ.. Jammer dat de Puregon de hoofdpijn niet wegneemt. Nu maar hopen dat deze hoofdpijn betekent dat je eitjes heel mooi aan het groeien zijn!

En voor de rest.. voor de dames op het bankje ik blijf duimen draaien dat de emmies zich lekker gaan innestelen en voor de overige dames spreek ik de eitjes bemoedigend toe zodat ze mooi gaan groeien!

Groetjes weer allemaal!

Geplaatst

Hoi Keesje,

Mooie start op naar de volgende echo !!

groetjes Diane

Geplaatst

Hoi

Er is bij mij alleen verteld niet paardrijden (wat een drama zeg hahahaha) en niet zwaar tillen. Verder gewoon doen wat ik altijd doe. Vanaf de pu kunnen we op wd 17 testen dus 14 dg na tp. Is wel normaal toch?

Jadimi(diana) GHZ/MCK/ 12-10 deca/20-10 1e fm/4-11 pu/7-11 tp/ 21-11 testen!

Ik dacht laat ik mij ook maar eens aan dit lijstje toevoegen.

Groetjes

Diana

Geplaatst

Ha Keesje,

Wij hebben allebei morgen onze 2e FM!!

Ben benieuwd of we ook samen de punctie hebben...

Groetjes, Nine

Geplaatst

Kimmie: 25 oktober - 9-11fm/13-11fm/16-11 punctie

Jadimi(diana) GHZ/MCK/ 12-10 deca/20-10 1e fm/4-11 pu/7-11 tp/ 21-11 testen

heb m,ezelf ook even toegevoegd :D

Geplaatst

Hoi Keesje,

Ik heb mijn schema er eens bij gepakt en ik heb wel 7 echo's gehad. In het begin bleef het bij mij klein maar uiteindelijk heb ik nu wel een emmie in mijn buik. Ik vind het super voor je dat ze nu al 8 stuks zien dat zijn de resultaten die we graag horen toch?

S6 met je volgende fm

Groetjes Diana

Geplaatst

Hi Nine,

haha ik raak even in de war van je... maar volgens mij heb ik het toch goed en hebben we overmorgen echo 2!? Ik zat al in paniek in mijn agenda te kijken of de 12e toch op woensdag valt...

Ik heb overigens de uitgangsecho niet mee geteld... Als ik die wel meetel is het echo 3.

leuk! Samen op 1 dag... moet wel een top dag worden. Het was voor donderdag al wel heel druk begreep ik! Het was moeilijk om nog iets te plannen dus ben er voor geschoven.

7 echo's!? Wauw. Ik hoop het bij 4 - 5 te houden. Wat ik eigenlijk nog het vervelends vind is het iedere keer ook bloed moeten laten prikken. Mijn aders liggen net verkeerd en het lijkt soms net op ze gewoon in mijn arm aan het roeren zijn. Dan vind ik dat ik zelf iedere avond een stuk beter prik! ;-)

Geplaatst

Oh, haha, ja, Keesje, je hebt gelijk, hoor, we zijn donderdagochtend aan de beurt.

Ik heb een beetje haast, geloof ik...

Het is jouw 3e echo (met uitgangsecho erbij) en mijn 2e echo. Jij bent ook 2 daagjes eerder begonnen met spuiten.

Ik heb wel een beetje een vaag hoofd vandaag, vergeetachtig en ongeconcentreerd:icon_geek:

Groetjes, Nine

Geplaatst

Nine,

Vergeetachtig???

Dat komt mij bekend voor dat heb ik sinds ik gestart ben 12 okt al last van. Hoor het verder van niemand zou het dan toch ook een bijwerking zijn??

Diana

Geplaatst

Ja, Diana, echt! Ik ben nu met de 3e ICSI bezig en alle keren heb ik last van vergeetachtigheid! Of het nu door de hormonen komt, of door mijn focus op de hele behandeling, dat weet ik niet. Ik denk eigenlijk zelf dat het de decapeptyl is!

Groetjes, Nine

Geplaatst

Diane 180 : 12 oktober, 20 ok 1e fm/2 nov FM/P 5 november/TP 9-11/23-11 testen!

Spaatje: ASZ/EMC/start deca22 okt./ uit-echo 10nov/10nov Gonal-F/18nov 1ste fm/

Kimmie: 25 oktober - 9-11fm/13-11fm/16-11 punctie

Jadimi(diana) GHZ/MCK/ 12-10 deca/20-10 1e fm/4-11 pu/7-11 tp/ 21-11 testen

@ Diana, he wat balen nou dat we niet mogen paardrijden, haha

Bij ons rekenen ze dus alleen vanuit de tp, en dan precies 2 weken.

en welkom op dit lijstje, ik miste je hier al!

@ Kimmie, welkom op dit lijstje.

@ Kees en Nine succes met jullie 2e FM

Groetjes Diane

Hoe voel je je ???

Geplaatst

Hoi hoi,

nou, vanmorgen de 1e FM gehad. Het ziet er gelukkig al veel beter uit dan bij poging 1. Toen had ik maar 3 eiblaasjes, waarvan 1 een cyste bleek.

Deze poging heb ik 250 eenheden puregon moeten spuiten, en vanmorgen zijn er 5 blaasjes van ongeveer 10-12 mm gevonden. Ziet er goed uit en geen cyste!!

Vrijdag voor de 2e FM. Waarschijnlijk maandag de punctie.

Knuf Mirthe

Geplaatst

Hoi Mirthe,

Spannend hoor en ze kunnen nog mooi groeien tot vrijdag!

Veel succes en sterkte met de punctie, hopelijk heb je er net zo weinig last van als ik heb gehad.

groetjes Diane

Geplaatst

ik heb eigenlijk nog even een vraagje,

ik prik elke avond gonal f rond een uur of tien

maar vanavond moet ik naar een verjaardag ben dan niet op tijd thuis wat zouden jullie doen ?

de prink meenemen of hem voor 1keertje eerder zetten ( 7 uur ) of een uurtje later ( 11 uur ) als ik weer thuis ben

of kan dit veel kwaad ?

Geplaatst

@ nine, ik weet zeker dat die vergeetachtigheid door de deca komt....ik heb het ook, ik was al bang dat ik dement aan het worden was, soms ook niet op een woord kunnen komen of zo?!

@ diane en diana, ik hoorpdat die wacht weken een beetje door te komen zijn voor jullie, wat doe je die twee weken, behalve niet naar de manege gaan....om even niet met "wachten" bezig te zijn?

@ wie het weet, is het nou zo dat je ipv die balletjes ook kan spuiten met pregnyl?

Geplaatst

@ kim, ik weet niet of je makkelijk spuit,maar ik zou het gewoon lekker meenemen...er is vast een plekje waar je even rustig kan prikken? wat ik begreep is het toch wel belangrijk dat je op tijd spuit en stel dat het erg uitloopt, dan moet je alsnog naar huis...maar goed dat zou ik doen, het is vooral belangrijk dat jij je er goed bij voelt!

Groetjes spaatje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden