Ga naar inhoud

Starten met decapeptyl rond 24 oktober

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@kimmie, dat gaat heel goed eigenlijk..ook binnen die minuut, heb bij iui 3 keer pregnyl geprikt maar moet zeggen dat ik daar meer moeite mee had, maar ik heb een afspraak met mezelf....dit moet dagelijks dus niet mauwen!! hahah en dan kijk ik naar mijn piercing en dan steek ik rustig met beleid de naald er in....die piercing heeft geen zeer gedaan dus dit ik ook niet, en het helpt..alleen jammer van die bijwerkingen...:disgust:

• Reacties 949
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hahaha je lijkt me oma wel die begon ook al over mijn piercings, ik zat een beetje te mauwen tegen haar dat ik opzag tegen het prikken, toen zei ze ook gelijk tegen me en je tong en je navelpiercing dan deden die geen zeer ? hahahahaha

moest jij pregnyl zelf spuiten bij de iui ? ik moest dat savonds laat in het ziekenhuis laten doen in mij kont ;)

Geplaatst

@kimmie, nee ik moest zelf prikken 'savonds om 22:00....en ja je oma heeft gelijk! die piercings wel en dan geen naalden....heb je gekeken toen je piercing gezet werd? ik wel..is een veeeeeeel dikkere naald!

Geplaatst

Vraag me eigenlijk af of je navelpiercing in mag laten als je zwanger bent (heb ooit jaren geleden in een dolle bui ook een navelpiercing genomen)

Vandaag heb ik een OFF-day.

Getver.

Pas twee keer deca gespoten en nu al onredelijk en irrationeel.

Boos op mijn man. Vind hem een botte boer. Het zal ongetwijfeld met mijn eigen gedrag te maken hebben.

Geplaatst

@Nine...WELCOME! fijn dat er maar zo weinig voor nodig was :bf_new: we komen er wel met z'n alle...en online-shoppen kan ook helpen ;-)

@ iedereen, miss. een stomme vraag maar hoe doen jullie het op het werk, weten collega's er van, wat vinden de leidinggevende/management, mbt tot ziekenhuis ziek decaklachten?

Geplaatst

Hoi Meiden,

@mar2809 Wat lief dat je dat gezien hebt! :knuf: Ik heb idd morgen de punctie.. :tongue9: Tussen half 9 en 9 moet mijn man zijn potje inleveren :sign19: en ik moet me om 9.30 melden om mijn medicatie te krijgen en dan gaan ze om 10.00 beginnen. :ohmy: Ik moet zeggen dat ik nu nog niet zo zenuwachtig ben maar ik weet zeker dat dat morgen heeeeeel anders is.. :nerves: Ik ben ook net thuis van mijn werk en dan kan je er ook niet zo over nadenken en dat scheelt erg veel. Ik hoop maar dat ik lekker slaap vannacht...:36_2_63:

@ spaatje Op mijn werk weten mijn baas en mijn collega's van de ivf. Ik werk in een hele kleine praktijk ( 2 collega's en mijn baas) en vind het erg prettig dat i niet hoef te liegen. Ik kreeg heel veel leuke en begripvolle reacties van iedereen dus ik ben blij dat ik het verteld heb. Ik hoef ook geen vrij te nemen maar ik ben "ziek" dat scheelt een hoop vrije dagen! :good1:

Geplaatst

Toobee heel veel succes morgen. Hopelijk heb je een goede oogst met mooie eitjes en veel bevruchtingen. Wanneer heb je de tp? We denken aan je morgenvroeg.

Groetjes Linda

Geplaatst

Hoi Linda,

Ik weet nog niet wanneer ik de terugplaatsing heb. Dat hoor ik vrijdag denk ik. Op de echo van woe zagen ze 9 grootte follikels van 18-20 mm en nog 4 wat kleinere van 12-15 mm. Dus misschien groeien die er nog bij... Ik moet zeggen dat ik nu toch best wel een beetje zenuwachtig begin te worden... :nerves:

Geplaatst

Hoi Toobee,

Wat heb je vaak echo's voor je de punctie hebt....

ik ben 12 okt. begonnen met deca en 23 okt. met puregon. De uitgangsecho was de 20e. Vrijdag 30 okt hebben we de echo waarop hopelijk te zien is wanneer de punctie is.... heel spannend allemaal.

groetjes Diane

Geplaatst

Hoi meiden,

Sorry dat ik mij bemoei in jullie topic, maar las het een en ander over zonnebanken en de sauna..

Dit mag gewoon hoor, voor de man is het niet goed, want het zaad wordt slechter bij de man maar voor de vrouw heeft het geen invloed op de eitjes. Ik ben zelf ook naar de sauna geweest en heb dit ook nagevraagd aan de arts. Ik moet zeggen dat het juist lekker ontspannend werkt en het kan zijn dat je vocht vasthoud van de hormonen en in de sauna raak je dat vocht lekker kwijt.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

@ toobee, gelijk heb je hoor, hier idem dito, ik vraag me vooral af of de niet "meewerkende" bazen uitzondering of regel zijn.....

@ nathalie, ik heb het gevraagd bij de intake en tegen mij is hetzelfde gezegt.

Geplaatst

Hoi Toobee,

Spannend, hoor, morgen de punctie! Ik wens je heel veel succes, met mooie eitjes en bevruchtingen.

Liefs, Nine

Geplaatst

Toobee,

Heel veel succes vandaag bij de punctie ! spannend hoor.

Groetjes Diane

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Wat lief dat jullie zo aan me denken! :knuf: Over een kwartiertje gaan we naar het ziekenhuis en dan gaat het toch echt gebeuren... :nerves: Ik zal blij zijn als het klaar is!

Geplaatst

Toobee,

Laat je ons even weten hoe het gegaan is ?

Ben erg benieuwd !

nogmaals succes.

groetjes Diane

Geplaatst

hallo Dames,

mag ik mij bij jullie aansluiten ????

Wij gaan morgen beginnen met de deca en hebben als het goed is heeft onze donor begin dec een punctie en daarna natuurlijk een TP bij ons.

Ik weet nog niet goed wat moet verwachten van deze hormonen heb namelijk alleen nog maar 1x menopure gespoten en daar had ik alleen erg veel last van mijn borsten van maar we zullen zien.

Het gaat hiet echt allemaal zo snel vandaag via de fax het recept en dan morgen beginnen kan het echt nog niet goed bevatten.

Chantal

Geplaatst

Hoi Chantal,

Succes met spuiten. Het stelt echt niks voor vind ik hoor en ook gelukkig, heb ik geen last van bijverschijnselen.

groetjes Diane

Geplaatst

Tobeee je bent nu al in het ziekenhuis maar ik ben druk aan het duimen hoor...kan er zelfs ook al zenuwachtig van worden...brrr maar het is voor een goed doel.

Verder heb ik dinsdag ook mijn eerste hormonen bui gehad....arm vriendje van mij....die moest het echt even ontgelden....ik was helemaal opgefokt :naka:en hij kon even niks goed doen...nu gaat het alweer 2 dagen goed :icon_cheers:

Ben trouwens ook afgelopen maandag ongesteld geworden...weet iemand van jullie hoe lang je dat blijft als je hormonen gebruikt??? Normaal ben ik op de 3e dag zo goed als niet meer ongesteld en nu lijkt het maar door te gaan....

Geplaatst

Hoi Mar2809,

Ik was ook nog ongesteld met het hormonen spuiten, bij mij rommelde het nog zo'n 3 daagjes door, niet heftig.

groetjes Diane

Geplaatst

HI damens,

TooBee SUCCES! Ik duim me suf!

@ mar2809 Mijn ongesteldheid was ook heftiger dan normaal. Daarnaast was ik ook wat later dan normaal. Maar als je twijfelt omdat het heel heftig is zou ik gewoon even contact zoeken met het ziekenhuis.

Ik ben erg ongeduldig aan het wachten op mijn ongesteldheid. Ik had het dit weekend moeten worden (ben de 19e al begonnen met het spuiten met Deca). Dus ben ook aan het dubben of het nu "te lang" wegblijft en of ik dus toch het ziekenhuis moet bellen. Ik heb me nu maar voorgenomen om het tot morgen aan te zien.

over werk. De eerste keer had ik het wel aangegeven aan mijn leidinggevende. Nu kijk ik het even aan. Ik heb een flexibele baan en ben veel buiten de deur dus kan makkelijk even weg. Alleen met de punctie + Tp is het natuurlijk anders. Dan is het wel lekker om een paar dagen vrij te nemen maar omdat je pas laat weet wanneer dat echt valt is het lastig in te plannen.

Liefs!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden