Ga naar inhoud

Starten met decapeptyl rond 24 oktober

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ mar2809

Ps. Ik hoefde trouwens niet aan de Pil. Diane180 wel (volgens mij)..

Wellicht maakt dit ook een verschil ïn heftigheid..

Ben jij vooraf aan de pil gegaan?

• Reacties 949
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

goedemorgen damessss haha

ik zit net even jullie reacties te lezen over het ongesteld zijn dat jullie dat werden enzo...

bij mij is het allemaal heel anders volgens mij, want ik moest beginnen met deca pü de dag dat ik ongesteld werd, de eerste dag was het gewoon normaal zeg maar ( zondag ) maar maandag en dinsdag was het niet normaal zo erg! dinsdag op woensdag nacht heb ik de halve nacht op de wc gezeten omdat het zo erg was vreselijk.

gistere was het gelukkig weer wat minder en vanmorgen was het weeeer zo veel pfff echt raar allemaal,

maar waarom moet de een beginnen op de dag dat zij ong geworden is en bij een ander is dat weer anders ?

groetjes kim

Geplaatst

Ik moest op dag 4 van mijn ongesteldheid beginnen met de pil (toen was ik nog niet aan het spuiten) en op de dag dat ik ben begonnen met de deca moest ik met de pil stoppen...dit was omdat ze zo de planning konden regelen met het ziekenhuis waar de terugplaatsing plaats vindt....ben niet echt super erg ongesteld maar het gaat langer door dan normaal....vraag me af of ik nu de komende 3 weken ongesteld blijf...

Geplaatst

hoi mar okee zo zie je maar dat het overal weer anders is ( welke dag beginnen met deca )

heb jij aleens een punctie gehad ? vroeg me net af of je de prikken in je baarmoedermond moetn nemen zeg maar ? want ik vind dat echt eng wil het liever niet haha

Geplaatst

hallo dames,

Ben net terug van mijn uitgangsecho en die was beter als bij mijn 1ste poging.

Nu waren er heel veel blaasjes te zien in beide eierstokken!

Vorige x maar 1 blaasje (ik dacht dat dat ook zo hoorde omdat alles toch was stilgelegd en dat ze pas gaan groeien na stimulatie!) maar ik weet nu ondertussen hoe meer blaasjes te zien zijn bij je uitgangsecho hoe beter dus...

Mar ik heb gelijk gevraagd over die ongesteldheid want ik vloei nu al vanaf zaterdag behoorlijk maar dat is heel normaal en ze zag ook nog wat vloeistof in mn baarmoeder zitten dus zal het nog wel enige dagen aanhouden. ( had ik vorige x minder lang!) Nu doorgaan met de deca en 4 nov. de menopur 300 ml erbij!

En in enschede krijg je een morfineachtige vloeistof in een infuus bij de punctie en voel je je echt heel draaierig maar daardoor voel je bijna niks van de punctie! Ik vond het echt heel erg meevallen!

groetjes Jackie

Geplaatst

Keesje,

Klopt ik was wel aan de pil... misschien maakt dat idd uit in heftigheid.

groetjes Diane

Geplaatst

Hoi Jackie,

Morgen heb ik mijn follikelmeting, hopelijk heb ik ook veel blaasjes....

In Deventer krijg je een half uur tot 3 kwartier 2 spuiten in je bil om suffig van te worden. En tijdens de punctie voel je het aanrpikken wel zei de gync.

We wachten af..

groetjes Diane

Geplaatst

hallo,

ik ben op 22 okt. gestart met mijn eerste deca. vandaag mijn 8e dag. eindelijk komt er nu een begin.

wens iedereen heel veel sterkte en succes.

Geplaatst

Hoi Yasmine,

Heel veel succes met de aankomende behandelingen.

Hoe gaat het spuiten ?

groetjes Diane

Geplaatst
goedemorgen damessss haha

ik zit net even jullie reacties te lezen over het ongesteld zijn dat jullie dat werden enzo...

bij mij is het allemaal heel anders volgens mij, want ik moest beginnen met deca pü de dag dat ik ongesteld werd, de eerste dag was het gewoon normaal zeg maar ( zondag ) maar maandag en dinsdag was het niet normaal zo erg! dinsdag op woensdag nacht heb ik de halve nacht op de wc gezeten omdat het zo erg was vreselijk.

gistere was het gelukkig weer wat minder en vanmorgen was het weeeer zo veel pfff echt raar allemaal,

maar waarom moet de een beginnen op de dag dat zij ong geworden is en bij een ander is dat weer anders ?

groetjes kim

ja een hele goede vraag ik moest op mijn 23e dag van mijn cycl. beginnen.

maar waarom heb ik nou net niet gevraagd, dacht dat het zo hoorde maar niet dus. hmmmm ik zou morgen normaal ongi. moeten worden heb nog geen tekens gehad en dan moet ik dan gewoon verder met deca. prikken want heb op 9 nov. pas een echo. nou ik ga morgen maar even de gyn. bellen ik ben nu echt in de war.

Geplaatst

Hoi Diana,

nou spuiten is wel anders hoor vergeleken toen ik met iui waren iets dunnere naalden maar deze lijken wel bot en die vloeistof prikt en doet best pijn. maar voor de rest voel ik me wel goed bij. geen nare bijwerkingen ofzo soms dan ben ik even emotioneel en dan weer vrolijk is verschillend. maar of het daar aan ligt weet ik niet.

jij ook heel veel succes meid.

Geplaatst

nog even een vraag voor de dames die binnen kort een TP hebben,

hoeveel gaan jullie terug plaatsen er werd mij geadviseerd om er maar 1 terug te plaatsen want een tweeling heeft heel wat risico's.

want toen ze het mij vroeg schreeuwde ik het bijna uit van, dat ik een tweeling wil had ik wel verdiend na het lange wachten op onze kinderwens lekker ego he hahahahahah.

maar ze zeiden tegen mij dat ik het beste op 1 TP moet houden.

Geplaatst

Hoi Chantal, ook welkom bij dit clubje! ik vind jouw verhaal heel interessant, jullie hebben een eiceldonor?! Maar jij moet wel deca en menopur spuiten? Ik ben wel benieuwd hoe het hormonale traject gaat. Ik wens je in ieder geval al heel veel succes!!

Kimmie, ik raad je aan om de verdovende prikken te nemen, tijdens de punctie. Je baarmoedermond laten ze echt met rust, hoor, want er hoeft niet geprikt te worden op die plek. Je krijgt de prikken aan de zijkant van je vaginawand, dus naast je baarmoedermond. Ik voelde ze nauwelijks en ze hielpen echt goed.

Yasmine, ik krijg zelfs drie embryo's teruggeplaatst, (ongebruikelijk, maar in het AMC doen ze dat boven de 40 jaar). De kans op 1 goede innesteling is groter dan de kans op een tweeling of drieling...

Heel vaak blijft er bij een tp van 2 toch maar 1 zitten.

Groetjes, Nine

Geplaatst

Hoi Meiden,

Hier even een berichtje lekker vanaf de bank. De punctie is goed gegaan vanmorgen en we hebben zelfs heeeeel goed nieuws gekregen! Ze hebben namelijk 15! eicellen gevonden en het zaad van mijn man was waarschijnlijk zo goed dat icsi niet nodig was en dat het goed zou moeten lukken met ivf. We zijn echt zo blij! :bf_new: Morgen bellen ze tussen 15-17 uur of er bevruchting is. Spannend!

De punctie is me best wel meegevallen. Ik moest me melden om 9.30 en heb toen 1 prik in mijn bil gekregen en een inslaap tabletje om rustig te worden. Daar werd ik echt wel wat rustiger van gelukkig. Na een half uur kwam de arts vertellen wat hij ging doen en mocht ik op de stoel gaan zitten. Na ingepakt te zijn in doeken heeft hij alles met water schoon gemaakt en kreeg ik 4 prikken op de wand te verdoven. Ik heb daar echt! niet veel van gevoeld behalve de laatste die was wat meer gevoelig. Daarna is hij begonnen met de punctie. Hij heeft echt heel goed gezegd wat hij ging doen zodat je je erop kan voorbereiden. Heel prettig. Het prikken door de wand en het aanprikken van de blaasjes is wel pijnlijk maar wel te doen. Ik heb me heel erg geconcentreerd op mijn ademhaling en dat heeft wel geholpen.

Hij vroeg me na afloop of het me was meegevallen en dat is het me echt. We hopen het niet maar mocht het nodig zij zou ik niet twijfelen om het nog een keer te doen. En dat zeg je niet als het te doen is! Dus meiden het is vervelend maar echt goed te doen! Ik hoop dat dit jullie een beetje helpt.. Ik ben in het LUMC geweest en in een ander ziekenhuis kan het misschien iets anders gaan maar misschien hebben jullie er toch iets aan.

Ik ga nu lekker wat eten en rustig aan doen want dat heb ik nu wel erg nodig.. De arts zei dat ik toch wel kans heb op overstimulatie door de hoeveelheid eicellen en omdat mijn oestradiol zo hoog was (bijna 13.000!) Dus veel rust en goed drinken..

Geplaatst

Toobee,

Fijn dat de puncie mee is gevallen en wel 15 eicelle dat is echt geweldig nu maar duimen dat ze ook allemaal goed bevrucht worden en dat er een mooie terug geplaats mag worden en natuurlijk de rest in de vriezer.

Nine,

Ik zal je een beetje uitleggen hoe het bij mij in zijn werk gaat:)

op de eerste dag van mijn menstruatie ben ik begonnen met de pil ( toevallig op de zelfde dag als de donor)Al met al ben ik dan morgen 14 dagen aan het slikken,

Morgen dus de eerste Deca

6 nov stoppen met de pil

13 nov moet ik dan beginnen met Progynova tabletten om het slijmvlies op te bouwen 1x daags 1

20 nov eerste echo en al dit goed is

27 nov weer een echo

en als het goed is begin ik dan op 2 dec met Utrogestan 3x daags 2 deze moet ik dan 18 dagen na de punctie blijven gebruiken en mocht ik dan zwanger zijn dan moet ik nog 8 weken verder met die elendige bolletjes.

Hopelijk is het nu een beetje duidelijk hoe het bij ons in zijn werk gaat en mocht er nog vragen zijn stel ze gerust hoor ik beantwoord ze graag.

Liefs

Geplaatst
Hoi Yasmine ik denk dat ik er ook twee terug laat plaatsen, twee is altijd meer kans dan een denk ik maar, en als je er twee heb ben je gelijk klaar ;) ben net zo ego als jou wat dat aan gaat hahaha

lekker he zo ego doen hehhahahaha.

maar als ik naar het risico's luister wat de arts me dan verteld dan denk ik liever 1 gezonde dan 2 met een afwijking. schrikt jouw dat niet af??????

wie heeft er momenteel 2 terug geplaatst en heeft een tweeling die kern gezond zijn en hoe heb je het ervaren.???????

Geplaatst

Hoi Suus

spannend joh ik krijg er kriebels in mijn buik van hahahah echt verdwaalde vlinders niet van de liefde maar van de spanningen hahahahahah die hier op deze site allemaal te lezen zijn.

ben vandaag voor het eerst op deze site gekomen en heb gewoon meer moed gekregen om door te gaan met alles.

nou succes allemaal

Geplaatst

@Suus: fijn dat de punctie zo goed is verlopen en dan vooral de opbrengst, geweldig. Op naar de bevruchtingen en de tp! En echt rustig aan doen, hoor, een overstimulatie is niet fijn,

@Chantal: dank voor de uitleg! Even samengevat, de donor doet de eerste fase van het hormonale traject (de stimulatie) en jij doet zeg maar de fase van na de punctie (of meer zoals bij een cryo, je baarmoeder klaar maken voor innesteling.)

Fijn dat het zo kan!!

Liefs, Nine

Geplaatst

Kimmie: dit wordt mijn 1e punctie...dus daarom zie ik er ook een beetje tegenop.

Jackie: ik had indd tijdens mijn prikles al gehoord dat je voor de punctie spul krijgt waar je echt duizelig van wordt...ik moest mij er maar gewoon aan toegeven...het schijnt wel dat hoe moeilijker je eierstokken te vinden zijn met de echo hoe pijnlijker de punctie wordt....heb ik mij ook laten vertellen hoor....als ze de eierstokken moeilijk kunnen bereiken is het vaak pijnlijk...heb al eens 1 zo'n echo gehad en daarop waren ze vrij snel te vinden....dus laten we het hopen.

Toobee: mooi dat het je meegevallen is....en 15 eicellen wat goed!!! heb je nu nog veel napijn???

Verder plaatsen ze bij mij de eerste keer maar 1 embryo terug...heb ik helemaal geen keus in omdat ik nog onder de 35 ben en er verder niets met ons aan de hand is...dus de kans van slagen is groot en dan doen ze er maar 1 omdat een tweeling kans heeft op complicaties....

Geplaatst

hoi yasmine ik heb twee broertjes van zeven ( een tweeling ) ook gemaakt ( hihi wat klinkt dat stom zeg ) via de ivf ze zijn kern gezond,

mij hebben ze nog niets verteld over evt afwijkingen ik moet dindsdag weer naar het ziekenhuis zal het er dan even over hebben, maar als het inderdaad een groot risico is op afwijkingen dan ga ik zeker ook voor 1tje,

ben jij al aan de deca ? groetjes kim

Geplaatst

Hallo allmeaal,

Nou vanmorgen de echo gehad en de follikels (eiblaasjes) groeien goed,

Had er rechts 2 en links 5 ! Dus totaal 7, maar dat kunnen er nog meer worden....

De grootsten zijn 12 en 13 mm en de kleinste 3 en 4 mm.

Maandag weer een echo en dan woensdag of donderdag de punctie !

Weer een stapje verder, intussen mag ik gewoon doorspuiten met de hormoonhandel.

ZO jullie zijn weer helemaal op de hoogte.

groetjes Diane

Geplaatst

De spannende tijden beginnen hier aan te breken; de eerste heeft de punctie al gehad ( Wat een superscore Toobee, ben jaloers!), de volgende heeft al follikelmetingen, en weer een ander hoopt op de ongesteldheid!

Ik ben vandaag gaan menstrueren en mag a.s. dinsdag voor 1e uitgangsecho. Daarna starten met menopur.

Mijn ongesteldheid is ook altijd heftiger en langer. Voel me nu ook erg weeig en heb heeel veel buikpijn. (heb ik anders nooit!)

Chantal; mooi om jouw proces te mogen volgen! Super dat jullie een donor hebben kunnen vinden/ die zich aangeboden heeft. Bijzonder!

Wij maken ook gebruik van een donor maar dan de mannelijke versie. (ben nl. getrouwd met een vrouw)

Groetjes, Erika

Geplaatst

O, trouwens, bij ons worden er ook altijd 2 embryo's terug geplaatst. Dit i.v.m. leeftijd en omdat ik meerdere pogingen heb gedaan.

Ik weet dat er risico's aan een meerlingenzwangerschap zitten verbonden. Daar houd ik ook rekening mee. Maar ondertussen steek ik ook mijn kop in het zand en denk, als er maar wat blijft plakken en ik zwanger wordt. Of dat er dan 1 of 2 zijn, maakt me ook niet meer uit. Dat zie ik dan wel weer.

Voor mijn lijf zou 1 beter zijn, heb nl. ook nog reuma (ben echt een uberkneus...)maar ja....alle kansen die een zwangerschap vergroten, pak ik aan. Dus ook 2 embryo's terugplaatsen!

Geplaatst

@ Tobee, fijn te horen dat de punctie meegevallen is en dat je een goede oogst had :)

Ik ben inmiddels al ongesteld geworden en heb maandag mijn eerste FM en als het goed is, start ik die dag ook met de Puregon en dan kan het stimuleren beginnen.

Het komt voor mijn gevoel nu hard dichterbij.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden