Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Sanne; Moest je vandaag voor een inwendige echo? Is dat gebruikelijk voordat je met alle hormoontjes gaat beginnen?

Wel fijn dat alles gewoon goed is!

Sharon; Ook fijn een dag NIET chaggie haha.

Paula; Succes morgen meid met je spuit.

En mamavantim ook!!!

Oh en Sanne; Denk niet dat ik deze week nog een brief krijg voor de GA. Zou mooi zijn,maar verwacht het niet.

Eerst maandag maar eens afwachten,voor mijn uitslagen ben ik niet zo nerveus voor,wel voor mijn vriend z'n zaad uitslag. Kan toch altijd slechter geworden zijn.

Hey Pammie,

Dat is niet gebruikelijk nee. Maar bij de eerste intake dacht ze een kleine cyste te zien en die moet weg zijn voordat je met IVF gaat beginnen. Ik denk dat dit nog van de overstimulatie was. Er was gelukkig helemaal niets meer te zien.

Ik kan me voorstellen dat je je daar nerveus om maakt. Het zaad verschilt iedere keer weer van kwaliteit. Tenminste bij mijn vriend wel. Bij ons was het eerst nog de vraag of we geen ICSI moesten doen. Volgens mij is het net goed genoeg voor IVF. Ik hoop maar dat onze kansen hierdoor niet minder zijn.

Ik maak me soms druk om vanalles, maar dat komt ook doordat het slagen van de behandeling afhangt van zoveel dingen; de eicellen (groei vd follikels), het zaad, treedt er wel/niet bevruchting op, blijft het embryo in mijn baarmoeder zitten.. Ik heb wel gevraagd of de hoeveelheid eenheden Puregon naar beneden gesteld kon worden. Ik moet nu 100 eh spuiten ivm de overstimulatie.

Maar je kan best eerder de brief krijgen dan dat je de uitslagen krijgt hoor. Volgens mij had Sharon dit ook de zaterdag voor de belafspraak.

Maar goed, als je er vanuit gaat dat het na de belafspraak is dan is het alleen maar mooi meegenomen als de brief toch eerder komt.

Ik heb trouwens de meivakantie nu officieel vrij. Verwacht dan midden in de weken van de echo's en punctie te zitten..

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Vandaag voelde ik me echt een heks.. Even dacht ik dat ik al met de hormonen begonnen was.. Dan kan ik beter alleen zijn, want normaal doen is er dan niet bij. Dan heb ik gewoon last van mezelf..

Haha, ik herken het. Mn collega's vroegen vorige week nog: ben je al met spuiten begonnen. Uh... Nee... Ze vonden me nogal fel. Maar gelukkig kunnen wij op ons werk alles tegen elkaar zeggen.

Ik heb alvast aan iedereen mn excuses aangeboden voor komende week: hahahaha. Ik heb uitgelegd dat ik heel sjaggie kan worden. Iedereen moest er om lachen... nu nog wel... LOL.

@paula spannend nog 1 dagje en dan begin jij ook

Paula, Joehoe, morgen begint het!! Succes alvast.

Ook alle medicijnen opgehaald bij de apotheek. Jeetje, twee tassen vol, haha.. Het komt steeds dichterbij..

Paula; Succes morgen meid met je spuit.

Hey meiden,

Super bedankt voor het succes wensen, echt lief. Ik ga m rond 17u zetten, dat is voor mij een handige tijd. Ik ben nog steeds aan het twijfelen: zet ik m zelf, mn collega of mn vriend...

Je hoort wel hoe het gegaan is!

Xxx

Paula.

Geplaatst

Hey meiden,

Super bedankt voor het succes wensen, echt lief. Ik ga m rond 17u zetten, dat is voor mij een handige tijd. Ik ben nog steeds aan het twijfelen: zet ik m zelf, mn collega of mn vriend...

Je hoort wel hoe het gegaan is!

Xxx

Paula.

`

zELLUF DOEN zELLUF DOEN zELLUF DOEN, HAHA..:ygg:

Geplaatst
Wanneer wordt eigenlijk gekozen voor Gonal F en wanneer voor Puregon?

puregon krijg je standaard en gonal F krijg je volgens mij als je een pesa of een tese gehad ik heb er trouwens ook aan zitten denken om vakantie te nemen maar waarschijnlijk valt mij punctie in het weekend van de pasen en aangezien ik in de winkel werk is het heel druk rond die dagen dus mocht het zo zijn krijg ik wel vrij maar van te voren zonder dat ik iets zeker weet zal moeilijk worden niemand krijgt vakantie rond die dagen (de link is wel leuk paasweekend en eitjes wegzuigen leuke combi als dat niet goed gaat weet ik het niet meer hahaha)

@paula succes vandaag en geloof me je kunt dat echt zelf ik vond het echt een lachtertje ik heb me echt druk genmaakt om niets gewoon tegen je buik aan houden en zachtjes drukken en dan glijd ie er zo in weet je nog hoe bang ik was en hoe vaak ik zei dat mijn man het moest doen haha zorg wel dat er niet al te veel mensen bij zijn bij mij zaten er 5 man bij en die bemoeien zich er allemaal weer mee ROT OP denk je dan ik kan dit wel haha en dan langzaam de vloeistof erin spuiten SUCCES JIJ KAN DIT JIJ HEBT OOK GEEN HULP NODIG

@ pammie ik had de uitslagen al bij de intake van het zaad ze vroegen of we het nog een keer wilde testen maar dat had ie al 3 keer gedaan dus zinloos of bedoelde je de uitslagen van het chromosoononderzoek ben het even kwijt maar maar hoefde wij niet op de wachten athans niet voor de brief wel voor dat we begonnen ze zeiden dat de uitslagen 6 tot 8 weken zouden duren maar geloof dat we ze na 5 of 6 weken al hadden

@mamavantim ik begin zondag pas met de puregon jij loopt iets voor op mij succes met spuiten ze zeggen wel dat die makkelijker spuiten is

Geplaatst

Wij hebben eerst in Tilburg gelopen, en daar krijg je Gonal F, mijn man heeft ook geen tesa of pesa gehad ofzo? toen wij in Nijmegen kwamen kreeg ik puregon !!

Heb vandaag de papieren binnen gekregen dat we ons de eerstvolgende menstruatie aan mogen melden, maar staat er: door de drukte kan het zijn dat het een of meerdere cyclussen opgeschoven word??? als het druk is dan !!! nou moeten we misschien NOG langer wachten pfffffff, hoop het niet hoor !!!!

Groetjes Jessica

Geplaatst
Wij hebben eerst in Tilburg gelopen, en daar krijg je Gonal F, mijn man heeft ook geen tesa of pesa gehad ofzo? toen wij in Nijmegen kwamen kreeg ik puregon !!

Heb vandaag de papieren binnen gekregen dat we ons de eerstvolgende menstruatie aan mogen melden, maar staat er: door de drukte kan het zijn dat het een of meerdere cyclussen opgeschoven word??? als het druk is dan !!! nou moeten we misschien NOG langer wachten pfffffff, hoop het niet hoor !!!!

Groetjes Jessica

`

Wat fijn dat je je aan mag melden. Duurt dat nog lang je eerstvolgende menstruatie? Ik denk dat ze dit standaard tegen iedereen zeggen hoor om teleurstellingen te voorkomen. Waarschijnlijk is er gewoon een plekje als je je aanmeldt.

Gisteren zeiden ze ook dat de kansen erg klein zijn om zwanger te raken. Dit terwijl ik altijd het gevoel heb gehad van; "yes eindelijk IVF en nu zal het goedkomen". Die kwam best hard aan. Ook denk ik dat ze dit zeggen uit voorzorg.

Op de digipoli staan je persoonlijke kansen van slagen. Bij ons ligt dit iets boven de algemene kansen. Dit geeft me wel een prettig gevoel, maar toch ben ik erg onzeker over de eerste IVF-poging. Zal er wel bevruchting optreden? Wat als ik helemaal voor niets alle hormonen heb gespoten en uiteindelijk blijkt dat het zaad toch niet goed genoeg is voor IVF maar beter is voor ICSI..Zal het bevruchte embryo zich innestelen.. etc. etc.

Ik hou maar in mijn achterhoofd dat ze echt wel weten wat ze doen in Nijmegen. Ze staan niet voor niets zo goed aangeschreven..

Geplaatst

@sharon, loop ik voor op jou? Dat is gek. En ik maar denken dat we in het weekend voor pasen de punctie hebben samen. Wat gek. Zou dat komen omdat ik vanuit de pil begonnen ben? We wachten af. Jammer. Leek me leuk om vanaf dag 1 alles samen te laten lopen. Zo ook de uitgerekende datum ;-)

Geplaatst

Sanne,dat was waar ook. Ze hadden bij jou een cyste gevonden.Harstikke fijn dat de cyste nu weg is!!

Zwanger raken erg klein? Bam,die haktte er bij mij ook wel even in hoor toen ik het las.

Wordt je nou echt NIET vrolijker van,maar goed..ze zullen het "standaard" wel moeten zeggen natuurlijk!

Maar kan me heel goed voorstellen dat je daardoor ontzettend gaat piekeren en twijfelen.

Mijn maag draait er altijd een klein beetje van om,als ik daaraan moet denken (geen bevruchting,of geen follikels aangemaakt)

Paula; Hoe ging het?? Heb je zelf geprikt? Je zult zien dat het zo gaat meevallen!!

Jessy; Ik hoop echt voor je dat je kan aanmelden bij de eerst volgende menstruatie,en dat er dan wel een plekje vrij is!! Dat moet gewoon.

Sharon; Haha,moest wel even lachen om die link van je- Pasen en de punctie.

Ach...Moet goed komen toch!

Geplaatst
@sharon, loop ik voor op jou? Dat is gek. En ik maar denken dat we in het weekend voor pasen de punctie hebben samen. Wat gek. Zou dat komen omdat ik vanuit de pil begonnen ben? We wachten af. Jammer. Leek me leuk om vanaf dag 1 alles samen te laten lopen. Zo ook de uitgerekende datum ;-)

nee ik ga waarschijnlijk met pasen me eieren weg laten halen haha of een paar dagen ervoor ligt eraan hoe de stimulatie bij mij gaat dus ff afwachten wanneer heb jij de eerste echo ik 30 maart

Geplaatst

Hallo dames,

Hoi Paula, hoe is het met je eerste spuit gegaan?

Ik hoop voor je dat het je meegevallen is. Mijn ervaring is ook dat de puregon minder vervelend is dan de decapaptyl. De deca voel je als je het inspuit. Een iets branderig gevoel vond ik en hoe langer ik dit moest spuiten hoe meer last ik kreeg van het injecteren. Met de puregon had ik nergens last van.

Jessy, wat fijn dat je je binnenkort kunt aanmelden. Komt het allemaal toch weer iets dichterbij.

Dat verhaal van die weinig kansen komt hard aan ja. In Veldhoven vertelde ze bij de gezamelijke afspraak ook dat maar 30 % dus maar 3 stellen het zou gaan lukken.

Dan slik je wel even. Dan zakt me de moed wel even in de schoenen.

Voor de dames die al iets langer aan het spuiten zijn, Sharon en Mama van Tim, gaat het nog goed?

Wij krijgen dinsdag de uitslag van het zaadonderzoek. Daar ben ik zeer benieuwd naar.

Wanneer hebbben jullie de brief voor de digipoli ontvangen? Een lange tijd na de intake?

groetjes Jessie

Geplaatst
Hallo dames,

Ik hoop voor je dat het je meegevallen is. Mijn ervaring is ook dat de puregon minder vervelend is dan de decapaptyl. De deca voel je als je het inspuit. Een iets branderig gevoel vond ik en hoe langer ik dit moest spuiten hoe meer last ik kreeg van het injecteren. Met de puregon had ik nergens last van.

Jessy, wat fijn dat je je binnenkort kunt aanmelden. Komt het allemaal toch weer iets dichterbij.

Dat verhaal van die weinig kansen komt hard aan ja. In Veldhoven vertelde ze bij de gezamelijke afspraak ook dat maar 30 % dus maar 3 stellen het zou gaan lukken.

Dan slik je wel even. Dan zakt me de moed wel even in de schoenen.

Voor de dames die al iets langer aan het spuiten zijn, Sharon en Mama van Tim, gaat het nog goed?

Wij krijgen dinsdag de uitslag van het zaadonderzoek. Daar ben ik zeer benieuwd naar.

Wanneer hebbben jullie de brief voor de digipoli ontvangen? Een lange tijd na de intake?

groetjes Jessie

bij mij gaat het spuiten goed af en toe wat gevoelig met het erin spuiten maar voor de rest nergens last van zondag de deca erbij dus ben benieuwd

wbt de digipoli volgens mij paar dagen na de gz afspraak

Geplaatst

Vandaag viel de Gezamelijke afspraak op de mat.

6 April om 13:45. Krijgen we de prikinstructies.

Jammer genoeg ben ik op die dag al ongesteld.

Hopelijk mag ik dan mijn volgende cyclus beginnen.

Volgende week nog uitslag van weer een chromsonenonderzoek.

En dan als het goed is 3 weken daarna de punctie en de tese.

Is er nog iemand die 6 april een afspraak heeft?

Geplaatst

ooh fijn weer iets om naar uit te kijken en wbt dat je al ongesteld bent sanne was ook ongesteld maar heeft toch de volgende dag gebeld en ze kon er gelijk bij voor die maand ze vragen toch op welke dag van je cyclus je zit het gaat hun er volgens mij alleen om of je gz afspraak gehad hebt succes

Geplaatst

@paula succes vandaag en geloof me je kunt dat echt zelf ik vond het echt een lachtertje ik heb me echt druk genmaakt om niets gewoon tegen je buik aan houden en zachtjes drukken en dan glijd ie er zo in weet je nog hoe bang ik was en hoe vaak ik zei dat mijn man het moest doen haha zorg wel dat er niet al te veel mensen bij zijn bij mij zaten er 5 man bij en die bemoeien zich er allemaal weer mee ROT OP denk je dan ik kan dit wel haha en dan langzaam de vloeistof erin spuiten SUCCES JIJ KAN DIT JIJ HEBT OOK GEEN HULP NODIG

zELLUF DOEN zELLUF DOEN zELLUF DOEN, HAHA..

Paula; Hoe ging het?? Heb je zelf geprikt? Je zult zien dat het zo gaat meevallen!!

Hallo dames,

Hey dames!

Mijn collega heeft de injectie gezet. Hahaha, de prik viel me reuze mee, de vloeistof prikt idd wat en helaas krijg ik daarna een rode plek van 5x5 die brand en jeukt, na een uur of 2/3 is dat weer weg.

Nou had ik begrepen dat je ook goed moet opletten extra te drinken, of is dat met name tijdens het Gonal F / Puregon gebeuren?

Ik vroeg me af op welk percentage jullie kansen staan op de Digi Poli? Bij ons staat dat op 49-51%! Geeft toch wat meer vertrouwen, al durf ik nog niet echt te hopen dat het echt lukt. Ergens in je achterhoofd blijft het toch knagen: wat nou als t nooit lukt?!

Nou, ik ben weer werken!

Xxx Paula.

Geplaatst

@ sharon: 26 maart hebben we de eerste echo. Ik denk dat mijn eitjes voor pasen gevonden gaan worden.

@ Paula: Jee, wat een hoog percentage. Dat van ons ligt, net als vorige keer, gewoon weer op 23%. Ik had het stiekem hoger verwacht vanwege de zwangerschap van Tim.

@ Jessie: shagie in de eerste week. Hoofdpijn vanaf een dag of 5. Prikken is gevoelig links maar de puregon gaat er prima in. Dan maar de deca rechts zetten en de purogon links. Eigenlijk gaat het prima. Soms nog een opvlieger maar niets ernstigs om over te klagen.

Vandaag lekker fotograferen voor een restaurant en een beetje genieten van het mooie weer.

Zonnige dag! Mama van Tim

Geplaatst

Wat fijn.. Weer een stapje dichterbij. Vanaf dat moment gaat het eigenlijk echt beginnen. Ik was dezelfde dag van de GA ongesteld geworden, maar ik mocht me de dag erna nog wel aanmelden. Je kan het altijd proberen, als er plek is is er niets aan de hand. Je moet pas op dag 21 beginnen met de Deca dus.. Ik hoop voor Pammie dat ze dan ook mag komen!!

Paula, toch niet zelf gedaan! Gelukkig ging het goed. En daar gaat het om. Wat maakt het uit wie de spuit er in zet. Maar het is wel zo; als je het eenmaal gedaan hebt denk je 'was dat alles'.

Bij ons staat het percentage op 32% bij de start, 34% punctie, 35 % terugplaatsing, 83% Zwangerschap..

Waar kijk jij? Bij de start?

Ik ga even douchen, heb net hardgelopen.. Lekker weertje hé? Word er helemaal vrolijk van..

Geplaatst

Hoe zit dat eigenlijk met die digi poli?

Daar moet je je voor aanmelden toch? En kun je idd berekenen wat je kansen zijn.?

Paula en Sanne; die percentage's zijn erg hoog zeg!!!

Rabi; Jij hebt al een GA staan.Had gehoopt misschien toch deze week nog een brief in de bus voor de GA..Dan was ik misschien ook op 6 april er bij geweest? Maar helaas pindacheese!

Jessy; Wij krijgen maandag uitslag van het zaad. Jullie dinsdag? Spannend.

Paula; De start is dus gemaakt!! Goed hoor,en toch je collega laten prikken? Hihi,ben je van plan om dat altijd te laten doen?,of ga je het ook zelf proberen?

Ik heb al weekend! Joehoe.

Morgen dagje shoppen met m'n vriend. Zaterdag bruiloft...Des te eerder is het maandag!

Geplaatst

Hallo,

Pammie, wij krijgen inderdaad dinsdag de uitslag van het zaad. Ik hoop erg dat het er beter uitziet dan eerder en dat er geen pesa nodig zal zijn. Maar als we in behandeling gaan dan proberen ze toch eerst gewoon via het potje zaad en als dat niet goed is dan volgt er een acute pesa op dat moment.

Wel spannend he. Ik duim voor je maandag.

Wat grappig zeg dat ze percentage kunnen berekenen. Daar had ik nog nooit van gehoord in het vorige ziekenhuis. Maar ja, ik zeg wel grappig, maar als je kansen laag liggen is dat ook niet zo prettig om te weten denk ik.

Maar ben blij voor jullie dat het bij jullie vrij hoog is.

Hier verder niks bijzonders te melden dan dat ik het verslag van mijn manager hier thuis heb liggen en moet ondertekenen. Het voelt niet goed om te tekenen, maar ik doe het maar want ik heb die stress erbij niet nodig. Ben net wezen sporten en duik nu op de bank met een lekker kop thee voor de buis.

groetjes allemaal

Jessie

Geplaatst
Hoe zit dat eigenlijk met die digi poli?

Daar moet je je voor aanmelden toch? En kun je idd berekenen wat je kansen zijn.?

Paula en Sanne; die percentage's zijn erg hoog zeg!!!

Rabi; Jij hebt al een GA staan.Had gehoopt misschien toch deze week nog een brief in de bus voor de GA..Dan was ik misschien ook op 6 april er bij geweest? Maar helaas pindacheese!

Jessy; Wij krijgen maandag uitslag van het zaad. Jullie dinsdag? Spannend.

Paula; De start is dus gemaakt!! Goed hoor,en toch je collega laten prikken? Hihi,ben je van plan om dat altijd te laten doen?,of ga je het ook zelf proberen?

Ik heb al weekend! Joehoe.

Morgen dagje shoppen met m'n vriend. Zaterdag bruiloft...Des te eerder is het maandag!

Hey Pammie, Misschien krijg je de brief nog deze week. Kan nog t/m zaterdag.. Ik hoop het voor je. Bij de brief voor de GA zitten ook de aanmeldingsformulieren voor de Digi poli. Er staan algemene kansen op en je persoonlijke kansen.

Wat gezellig dat je morgen samen een dagje gaat winkelen. Lekker lang weekend dus, want maandag ben je ook nog vrij toch? Ik hoop voor je dat je een beetje op tijd gebeld wordt. Best spannend hé?

Veel plezier morgen. En alvast een fijn weekend.

Geplaatst

heb even bij mijn kansen gekeken en bij start staat 46% bij punctie 48% bij terugplaatsing 48% en bij zwangerschap 86% dit staat onder kopje vooronderzoek en dan bij kans dus als we dit moeten geloven zitten wij goed maar wil niet zeggen natuurlijk ik ga lekker douchen en naar bed morgen lekker me vrije dag en op kraamvisite heb er wel zin in zo'n lekker klein hummeltje fijnr avond forumvriendinnen slaap lekker en tot morgen

Geplaatst
heb even bij mijn kansen gekeken en bij start staat 46% bij punctie 48% bij terugplaatsing 48% en bij zwangerschap 86% dit staat onder kopje vooronderzoek en dan bij kans dus als we dit moeten geloven zitten wij goed maar wil niet zeggen natuurlijk ik ga lekker douchen en naar bed morgen lekker me vrije dag en op kraamvisite heb er wel zin in zo'n lekker klein hummeltje fijnr avond forumvriendinnen slaap lekker en tot morgen

We gaan van het positieve uit.. Fijn dat je kansen zo hoog zijn volgens de Digi poli..

Fijne avond en voor morgen veel plezier :CYBER_HUGS:

Geplaatst

Hey meiden!

Nou prik nr 2 zit er ook in. Die deed veel meer zeer dan de 1e! Gek hoor. Morgen werk ik maar tot 15u en mn vriend is wellicht niet op tijd thuis, dus dan moet ik het wel zelf doen! Hummmm....

Ik zat net nog even kijken op de Digi Poli en die percentages kan je vinden via MIJN BEHANDELING en dan via tabblad KANS.

Alvast allemaal welterusten!

Groetjes!

Paula.

Geplaatst

Zeker balen Pammie dat je nog Geen Ga brief hebt binnen gekregen.

Hopelijk krijg je hem nog een deze dagen binnen.

Geplaatst
Hey Pammie, Misschien krijg je de brief nog deze week. Kan nog t/m zaterdag.. Ik hoop het voor je. Bij de brief voor de GA zitten ook de aanmeldingsformulieren voor de Digi poli. Er staan algemene kansen op en je persoonlijke kansen.

Wat gezellig dat je morgen samen een dagje gaat winkelen. Lekker lang weekend dus, want maandag ben je ook nog vrij toch? Ik hoop voor je dat je een beetje op tijd gebeld wordt. Best spannend hé?

Veel plezier morgen. En alvast een fijn weekend.

Het is maar afwachten dan.

Misschien valt de brief nog op de mat vandaag,en zo niet.Tja,dan nog maar even wachten.

Maandag worden we pas laat gebeld. Ze zeiden tussen 15.00 en 15.30,maar het kon ook wel 17.30 worden.

Maandag ben ik ook nog vrij idd! (iedere maandag..Heerlijk!)

Jessie,ik ga ook voor jou duimen,en dat je dinsdag een goede score te horen krijgt!

Paula; Succes met je spuit vandaag. JE KAN HET!

Sharon; Geniet van je vrije dag!

Rabe,ik lees dat jullie in mei de Tese krijgen. Spannend toch.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden