Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Voor de mensen die bijna mogen gaan beginnen, ik vind het ontzettend fijn voor jullie.

Sharon, wat vervelend dat je je zo chagie voelt en moe.

Wel goed van je dat je open bent geweest op het werk.

Ik heb gisteren een vervelend gesprek gehad op mijn werk. Ze vertelde me dat ik alle dagen die ik weg moet naar het ziekenhuis zelf moet gaan regelen en ruilen met een collega. Officieel moet ik in de vergadering vragen aan mijn collega's of ze wel mee willen werken hieraan. Verder als ik een dag ziek ben bijv. na de punctie of zo dan mag ik me niet volledig ziek melden. Ik moet dan eigen uren inleveren. Ons probleem dat wij geen kinderen kunnen krijgen valt bij hen niet onder "er mankeert iets aan ons" maar onder eigen wens. eigen keuze om een kind te willen of niet.

Toen ik zei dat ik het hier niet mee eens was werd ik meteen afgesnauwd en ik mocht niet verder praten. Ook niet toen ik vertelde dat dit wel degelijk van een lichamelijke aandoening komt. Nee, het is een keuze om met de icsi te starten. MIjn eigen keuze.

Ik was helemaal kapot na dit gesprek.

Verder is er ook positief nieuws. Afgelopen dinsdag hebben we de intake gehad.

Behalve dat we 2.5 uur onderweg zijn geweest verliep het allemaal erg goed.

We hadden Prof. Kremer. Een zeer aardige man. Die nam ook echt de tijd voor ons.

We hebben afgesproken om waarschijnlijk een gewone icsi te gaan doen zonder pesa, en als blijkt dat als mijn man zijn potje ingeleverd heeft dat het zaad weer zo dramatisch is er direct een acute pesa volgt. Maar eerst moet het zaad nog gecontroleerd worden. Meteen een potje ingeleverd en over 2 weken krijgen we de uitslag, en ja ik heb een telefonische afspraak staan. Ook bij mij goed gekeken.

Ze konden goed mijn eitje zien omdat ik tegen de eisprong aan zat.

Dus er zit beweging in. Hopelijk dat alles nu vrij snel kan gaan.

Nou dat was even een update voor mij.

groetjes

Jessie

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hallo allemaal,

Voor de mensen die bijna mogen gaan beginnen, ik vind het ontzettend fijn voor jullie.

Sharon, wat vervelend dat je je zo chagie voelt en moe.

Wel goed van je dat je open bent geweest op het werk.

Ik heb gisteren een vervelend gesprek gehad op mijn werk. Ze vertelde me dat ik alle dagen die ik weg moet naar het ziekenhuis zelf moet gaan regelen en ruilen met een collega. Officieel moet ik in de vergadering vragen aan mijn collega's of ze wel mee willen werken hieraan. Verder als ik een dag ziek ben bijv. na de punctie of zo dan mag ik me niet volledig ziek melden. Ik moet dan eigen uren inleveren. Ons probleem dat wij geen kinderen kunnen krijgen valt bij hen niet onder "er mankeert iets aan ons" maar onder eigen wens. eigen keuze om een kind te willen of niet.

Toen ik zei dat ik het hier niet mee eens was werd ik meteen afgesnauwd en ik mocht niet verder praten. Ook niet toen ik vertelde dat dit wel degelijk van een lichamelijke aandoening komt. Nee, het is een keuze om met de icsi te starten. MIjn eigen keuze.

Ik was helemaal kapot na dit gesprek.

Verder is er ook positief nieuws. Afgelopen dinsdag hebben we de intake gehad.

Behalve dat we 2.5 uur onderweg zijn geweest verliep het allemaal erg goed.

We hadden Prof. Kremer. Een zeer aardige man. Die nam ook echt de tijd voor ons.

We hebben afgesproken om waarschijnlijk een gewone icsi te gaan doen zonder pesa, en als blijkt dat als mijn man zijn potje ingeleverd heeft dat het zaad weer zo dramatisch is er direct een acute pesa volgt. Maar eerst moet het zaad nog gecontroleerd worden. Meteen een potje ingeleverd en over 2 weken krijgen we de uitslag, en ja ik heb een telefonische afspraak staan. Ook bij mij goed gekeken.

Ze konden goed mijn eitje zien omdat ik tegen de eisprong aan zat.

Dus er zit beweging in. Hopelijk dat alles nu vrij snel kan gaan.

Nou dat was even een update voor mij.

groetjes

Jessie

hey jessie wat een kutstreek van hun zeg echt onmenselijk sorry dat ik me zo uitdruk maar vind het echt erg dat mensen zo onmenselijk kunnen zijn bah waar werk je?? of wil je dat niet zeggen waarschijnlijk op een kantoor eigen dagen belachelijk gewoon ben blij dat ze bij mij wel positief waren scheelt misschien ook dat de zwager van mij filiaalmanager ook ivf heeft gehad nou meis sterkte ermee maakt het allemaal niet makkelijker he

Geplaatst
Ik vind sowieso dat als het zaad van verminderde kwaliteit is de man hier wel rekening mee dient te houden hoor. Dat is toch wel het minste wat je kan verwachten. Net wat je zegt; moet je kijken wat de vrouw er allemaal voor over heeft. Dan kan het biertje toch wel vervangen worden door een frisje? Als iedereen aan de zuip is, is het gewoon wel minder gezellig als je er als enige nuchtere tussen staat. Maar na de behandeling mag de vrouw als het goed is 9 maanden lang niets drinken en de man weer wel. Dus mannen--> NIET ZEUREN

Ik heb t hier met Dr Smeenk over gehad. Natuurlijk vroeg hij aan ons beiden of we roken. Ik niet,maar m'n vriend wel.

Ook over alcohol. Ik wil in het weekend nog weleens 1 glaasje drinken: "nou zegt hij; Dat is toch helemaal niks,moet kunnen hoor!".

(Zelfs het in het boek van Zita West staat dat je dat ene wijntje niet hoeft te ontnemen).

Mijn vriend drinkt ook nog weleens z'n biertje. Nu moet ik eerlijk zijn dat hij al minder is gaan roken+af en toe een biertje neemt.

Dr Smeenk zei hierop dat hij écht niet zou vertellen wat mijn vriend wel of niet thuis mocht doen,maar dat hij er wel over na moest denken.

Sanne; Vind het knap van je vriend dat hij geen alcohol meer drinkt!

Ik ben al blij dat mijn vriend z'n vitamine pilletjes slikt. Whaha.

Van het doorzakken betreft,jeetje,dat is nogal wat,3 maanden???

Ik ben heel benieuwd wat onze uitslag zal zijn...duim duim.

Geplaatst

jessie

ook voor jou geldt kijk je cao er eens op na en anders eens vragen om een gesprek met een arbo arts

of als je een rechtsbijstand hebt vraag eens of zij er niet naar kunnen kijken

wat het is een shit reactie van je werkgevers

Geplaatst
jessie

ook voor jou geldt kijk je cao er eens op na en anders eens vragen om een gesprek met een arbo arts

of als je een rechtsbijstand hebt vraag eens of zij er niet naar kunnen kijken

wat het is een shit reactie van je werkgevers

Ja zoiets wilde ik je ook zeggen Jessie!

Onder welke CAO val je?

Hebben ze enig idee hoe zwaar dit is! Ze mogen wel zeggen dat het jou keuze is dat je je laat behandelen, maar dan kan ik nog wel een aantal voorbeelden noemen waarbij de mensen zelf de keuze maken om zich te laten behandelen.

Goed, daar ben je natuurlijk niet mee geholpen!

Ik heb zelfs destijds juridische info ingewonnen bij de Nederlandse Vereniging voor Doktersassistenten. Zij zijn ook bij de CAO betrokken. Misschien is er voor jou ook zoiets?

Groetjes, Paula.

Ps: ik hoef dus helemaal geen uren in te leveren, maar om een goede verstandhouding met mn baas te houden doe ik dat een beetje sam-sam.

Geplaatst

Hallo Dames,

Dank je wel voor jullie reacties. Heb ik gelukkig niet het idee dat ik van een mug een olifant maak want ik heb het er inderdaad wel heel moeilijk mee zoals mijn manager reageert.

Ik werk in de lichamelijk gehandicaptenzorg.

In het vorige CAO stond beschreven dat ik betaald verlof kon krijgen voor vruchtbaarheidsbehandelingen, mits dat de werkgever anders regelt.

NOu ja, daar heb je wat aan. Helaas is er sinds 2010 een nieuw CAO en daar staat niks meer in. Met de arbo arts praten heeft ook weinig zin omdat de manager dit besloten heeft na een gesprek met personeel en organisatie en de arbo arts.

Dus inderdaad erg vervelend allemaal. Ik heb ook nog te pech dat er bij ons op het werk nogal wat problemen spelen waardoor er sinds 2 maanden een interim manager bij ons is komen werken die zeer zakelijk is en je gewoonweg erg intimideerd.

Wat voor vitaminen gebruiken jullie mannen eigenlijk? Die van mij heb ik aan de vitamine C en de zink gezet. Had gelezen dat dit goed is. Hoop dan maar dat dat ook zo is.

groetjes Jessie en allemaal een heel fijn weekend

Geplaatst

ze kunnen zoveel zeggen

maar jij hebt nogsteeds recht op je gesprek met de arbo arts

die is er voor jou en niet voor het bedrijf

en jij bent niet bij zijn gesprek met de nieuwe manangere geweest dus wie weet hoe ver die alles van zich afgooit wat de arbo arts gezegt heeft

en als hij jou maar genoeg intimideert ga je zelf niet zoeken

ja maar zo werkt het niet

je moet echt opkomen voor je zelf en zelf op onderzoek gaan

en de nieuwste cao opvragen

ik weet ook niet of je lid bent van een bond daar kunnen ze ook veel vertellen over wat kan, mag en moet

Geplaatst

Ik denk dat heel veel mensen niet weten wat het inhoudt. IVF, ICSI; daar wordt je toch gewoon zwanger van? Ook denk ik dat we rechten hebben als 'slachtoffer' maar daarnaast mogen we er niet vanuit gaan dat iedereen alles opzij legt om het ons makkelijker te maken.

Wanneer we elkaar helpen, werknemers en werkgevers en elk water bij de wijn doen dat we het verste komen. Je wilt na deze periode toch gezellig met elkaar door 1 deur en soms moet je daarvoor beide niet op je strepen blijven staan.

Toch kunnen woorden heel hard aankomen. Niet echt handig van je leidinggevende Jessie. Hij zal niet verstandiger zijn anders had hij zeker anders gereageerd.

Ik hoop dat de situatie een beetje bijtrekt. Succes!

Geplaatst

kan me daar echt kwaad om maken zulke mensen bah alsof je hier voor gekozen hebt maar zou idd een gesprek met de arboarts aanvragen

nou hier niet veel beter kwam vanmiddag op het werk vroeg mijn filiaalmanager hoe is het meis en ik begon gewoon te janken echt erg

en over de vitaminen bij ons in het ziekenhuis vertelde ze dat dat gewoon onzin is daar wordt het zaad ECHT NIET beter van vitaminen zijn nooit weg natuurlijk maar schil dat een appeltje voor het haha

Geplaatst

Hoi allemaal,

Nou ja zeg! Ik word er gewoon boos van als ik lees dat de werkgever zo reageert. Sorry hoor; alsof je hier zelf voor kiest.

Dus iemand die zijn been breekt tijdens een voetbalwedstrijd die moet zijn ziektedagen ook inhalen of onbetaald verlof opnemen?! Want die kiest er toch ook zelf voor om een potje voetbal te spelen. Compleet wat anders, maar wel even een duidelijk voorbeeld van wanneer het wel vergoed wordt en bij vruchtbaarheidsbehandelingen niet---> BELACHELIJK.

Maar goed, ik moet ook overuren maken om straks afwezig te kunnen zijn hoor. Ik krijg ook helemaal niets geen dagen van mijn werkgever. Ik ben hier zelf mee ingestemd en vind het ook wel best. Ik neem straks gewoon een week verlof, lekker thuis!

Sharon: Hoe gaat het spuiten? Kun je nog een plekje vinden in je buik? Word je er zo emotioneel van? Oeiii, ben er bang voor dat ik dit ook ga krijgen.

Ik schrok vandaag wel een beetje. Ik kreeg de brief met daarop de data vermeld wanneer ik moet beginnen.

29 maart Decapeptyl. Dit sowieso tot en met 24 april.

Dan komt vanaf 16 april de 150 eh Puregon erbij.

Dan heb ik op 25 april de eerste follikelmeting. Dit is op een zondag, is dat normaal?

Ik vraag mij echt af wanneer die punctie dan is. Ik heb echt het gevoel dat ik niet veel langer met 150eh Puregon door moet spuiten aangezien ik bij de IUI al een hele goede follikelgroei had met 75 eh en dat alleen op dag 5, 7 en 9 en zo af en toe no g op dag 10 en 11 erbij.

Straks springt er te vroeg een ei.. Of denk ik nu helemaal verkeerd?

Geplaatst

Oh ja, hoe doen jullie dat?

Ik las dat je deze maand sowieso niet zwanger mag raken en een condoom moet gebruiken. Doen jullie dit? Of hou je rekening met de vruchtbare dagen en doe je het dan gewoon niet?

Sorry hoor, maar wij vinden de condooms niets en ik zit er aan te denken om rond de vruchtbare dagen op te passen.

Geplaatst

ik denk idd dat het je niet helemaal duidelijk is

je gaat nu voor ivf of icsi neem ik aan ?

de decapaptyl zorgt er voor dat je geen eisprong krijgt deze remt dat helemaal af

legt je systeem plat

de pugeron ga je spuiten om te stimuleren ,maar je blijft de deca er bij gebruiken om de eispron te remmen

zie het als gas geven met je auto met de handrem er op

de motor gaat harder lopen maar je komt toch niet verder op de weg

normaal gezien begin je met de purgeron na de uitgangs echo

hier kijken ze of alles netjes rustig is en je kan starten met de purgron afhanklijk van welk protocol je hebt krijg je nieuwe afspraken voor nog wat echo's en waarschijnlijk bij nr 3 of 4 spreken ze de punctie datum af

dit kan tussen de 1 week en 2,5 weken duren

maar laat je daar je dokter alles nog eens goed uitleggen want dit is toch wel effe anders dan iui

Geplaatst
ik denk idd dat het je niet helemaal duidelijk is

je gaat nu voor ivf of icsi neem ik aan ?

de decapaptyl zorgt er voor dat je geen eisprong krijgt deze remt dat helemaal af

legt je systeem plat

de pugeron ga je spuiten om te stimuleren ,maar je blijft de deca er bij gebruiken om de eispron te remmen

zie het als gas geven met je auto met de handrem er op

de motor gaat harder lopen maar je komt toch niet verder op de weg

normaal gezien begin je met de purgeron na de uitgangs echo

hier kijken ze of alles netjes rustig is en je kan starten met de purgron afhanklijk van welk protocol je hebt krijg je nieuwe afspraken voor nog wat echo's en waarschijnlijk bij nr 3 of 4 spreken ze de punctie datum af

dit kan tussen de 1 week en 2,5 weken duren

maar laat je daar je dokter alles nog eens goed uitleggen want dit is toch wel effe anders dan iui

Hey, Bedankt voor de uitleg! Ik weet dat dit heel anders is dan IUI, maar ik ben een beetje bang voor overstimulatie aangezien ik opgenomen ben geweest tijdens de IUI. Maar eigenlijk moet ik ook gewoon wel verwachten dat ze weten hoeveel eh Puregon ik moet gebruiken. Dat gedeelte over die auto met de handrem maakt het wel allemaal even wat duidelijker, echt!! Thanxxx

Geplaatst

29 maart Decapeptyl. Dit sowieso tot en met 24 april.

Dan komt vanaf 16 april de 150 eh Puregon erbij.

Dan heb ik op 25 april de eerste follikelmeting.

Dit is op een zondag, is dat normaal?

Ik vraag mij echt af wanneer die punctie dan is. Ik heb echt het gevoel dat ik niet veel langer met 150eh Puregon door moet spuiten aangezien ik bij de IUI al een hele goede follikelgroei had met 75 eh en dat alleen op dag 5, 7 en 9 en zo af en toe no g op dag 10 en 11 erbij. Straks springt er te vroeg een ei.. Of denk ik nu helemaal verkeerd?

Hey Sanne!

Ik heb de eerste echo ook op een zondag! Tijdens de GA hadden ze gelukkig al even uitgelegd dat dit 'normaal' is en hoe we dan binnen kunnen komen!

Die punctie is ongeveer 14dgn na het starten van de Puregon volgens mij. Ik neem aan dat ze weten dat je al IUI hebt gehad en dat je daarbij erg goed op de Puregon reageerde?

Puregon is overigens hetzelfde als Gonal F, het bevat allebei de werkzame stof follitropine.

Oh ja, hoe doen jullie dat? Ik las dat je deze maand sowieso niet zwanger mag raken en een condoom moet gebruiken. Doen jullie dit? Of hou je rekening met de vruchtbare dagen en doe je het dan gewoon niet? Sorry hoor, maar wij vinden de condooms niets en ik zit er aan te denken om rond de vruchtbare dagen op te passen.

Ja, wij vonden dit voor ons BULL SHIT (oeps, mag ik dat zo zeggen) aangezien mijn partner een TESE heeft moeten ondergaan en dus helemaal geen zaadcellen in zijn semen heeft! Maar goed, toch passen we extra op want je mag echt niet zwanger raken met deze hormonen in je lichaam. Wij zorgen er voor (lekker verhaaltje) dat hij niet in mij klaar komt en hebben geen gemeenschap rondom de ei sprong (gelukkig kan je elkaar op meerdere manieren verwennen hihi).

Maar ja, als hij slecht zaad ofzo zou hebben, dan denk ik dat ik toch met condoom zou doen.

Groetjes en fijn weekend!!

Xxx

Geplaatst

Hey Paula,

Ja dat klopt, ze vertelden ons wel dat als je een keer in het weekend moet komen je dan met de lift naar beneden moet i.p.v met de trap. Maar goed, had niet verwacht dat dit ook voor een eerste echo zou zijn. Maar wel fijn, dat scheelt me weer een vrije dag opnemen.

Ze hebben alle medische gegevens van mij ontvangen vanuit Winterswijk SKB, dus ik ga er ook vanuit dat ze weten welke eenheden ik nodig heb voor het stimuleren van de follikels. Ongeveer 14 dagen na de start van de Puregon de punctie, dat is de meivakantie. Ik denk dat ik voor mijn eigen rust en voor de duidelijkheid op mijn werk, de twee weken van de meivakantie waarin waarschijnlijk de echo's en de punctie vallen maar vrij neem.

Wat het zaad van mij vriend betreft; dat is niet super slecht, dus de kans zou kunnen bestaan dat ik spontaan zwanger raak. Ik denk dat we maar condooms moeten kopen dan. Eigenlijk wilde ik rond mijn eisprong oppassen, maar dat is niet betrouwbaar genoeg. Bah, dat geklooi met die condooms, vind het niets..

Hé je mag bijna starten met spuiten van Decapeptyl!! Hoe vind je dat? Ik had het hiervoor ook al geschreven, maar ik ben wel een beetje geschrokken toen ik alles op de kalender ging schrijven. Maar goed het doel heiligt de middelen!!

Fijn weekend!

Geplaatst

hey sanne volgens mij is het zo stel dat jou folikels al groot genoeg zijn bij de eerste echo dan spreken ze al gelijk een punctie af sommige hebben 4 5 of 6 echo's nodig en sommige maar 1 of 2 heb zo'n gevoel dat dat bij allemaal heel gevoelige is en wbt dat niet zwanger raken wij hebben geen sex gehad tussen dag 10 en 20 zekere voor het onzekere

weet iemand trouwens of door de deca je menstruatie uitblijft want ben nog steeds niet ongesteld

Geplaatst
hey sanne volgens mij is het zo stel dat jou folikels al groot genoeg zijn bij de eerste echo dan spreken ze al gelijk een punctie af sommige hebben 4 5 of 6 echo's nodig en sommige maar 1 of 2 heb zo'n gevoel dat dat bij allemaal heel gevoelige is en wbt dat niet zwanger raken wij hebben geen sex gehad tussen dag 10 en 20 zekere voor het onzekere

weet iemand trouwens of door de deca je menstruatie uitblijft want ben nog steeds niet ongesteld

Hey Sharon, Ik ben benieuwd hoeveel echo's ik ga krijgen. Vanaf het moment van de eerste echo kan het denk ik niet lang meer duren tot de punctie. Wanneer is jouw startdatum voor de Puregon dan? Want dan moet je ongesteld zijn geworden toch?

Ik heb geen idee of door de Decapeptyl je ongesteldheid wegblijft.

Ik zal het nog eens met mijn vriend erover hebben of we condooms gaan kopen of gewoon onthouding.

Hoe bevalt jou het spuiten tot nu toe?

Geplaatst
Hey Sharon, Ik ben benieuwd hoeveel echo's ik ga krijgen. Vanaf het moment van de eerste echo kan het denk ik niet lang meer duren tot de punctie. Wanneer is jouw startdatum voor de Puregon dan? Want dan moet je ongesteld zijn geworden toch?

Ik heb geen idee of door de Decapeptyl je ongesteldheid wegblijft.

Ik zal het nog eens met mijn vriend erover hebben of we condooms gaan kopen of gewoon onthouding.

Hoe bevalt jou het spuiten tot nu toe?

volgende week zondag 21 maart moet de puregon 150 erbij

en dan moet ik wel ongesteld zijn geworden spuiten opzich valt wel mee maar ben zo chagie en moe niemand moet ook moeilijk doen want dan begin ik gewoon te janken maarja allemaal voor een goed doel en het ergste is dat ik vanavond mijn verjaardag vier dus moet ik nog gezellig gaan doen ook

Geplaatst

en dan moet ik wel ongesteld zijn geworden spuiten opzich valt wel mee maar ben zo chagie en moe niemand moet ook moeilijk doen want dan begin ik gewoon te janken maarja allemaal voor een goed doel en het ergste is dat ik vanavond mijn verjaardag vier dus moet ik nog gezellig gaan doen ook

Haha, hartstikke chagie op je eigen feest.. Ik ken het wel hoor. Dan kan je soms ook gewoon echt niet normaal doen, terwijl je zelf dan best in de gaten hebt dat je gewoon onterecht bezig bent, haha.. Maar niet toegeven dan hé, haha!! Heb nu al medelijden met onze mannetjes en de mensen die om ons heen leven, haha..

Ohww zondag 21 maart, dan heb je nog alle tijd om ongi te worden toch? Het komt vast snel!

Ik wil je voor vanavond alvast een fijne verjaardag wensen en voor morgen alvast gefeliciteerd, want dan ben je echt jarig, toch?

Geplaatst

Alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag Sharon! Vanavond een leuke avond met gezelligheid las ik al. Jammer dat die hormonen niet echt meewerken.

Hoop dat je ondanks die vervelende bijwerkingen toch een leuke avond zal hebben!

Geplaatst

Sanne; Best veel hé die 150 E puregon?

Dat is nogal een lijst,dat betekent dus heel veel dagen decapeptyl.

Ik reageerde tijdens de iui ook altijd best heftig op de hormonen,en jij met die overstimulatie..Hopelijk gaat dat goed komen!

Vind het allemaal reuze spannend worden,ben er bijna iedere dag wel mee bezig. Hebben jullie dat ook?.

Over werkgevers gesproken; Ik heb het idee dat mijn werkgever totaal niet weet wat mij straks te wachten staat. Verwacht ik ook niet echt,maar hij denkt "zoiets als de iui's" waarschijnelijk.

Tenminst dat denk ik,want hij vraagt er ook nooit naar.

Ik heb toen gezegd dat het waarschijnelijk ergens in de zomer ivf zal plaatsvinden,maar als ik nu Sanne en Sharon zie; Die wachtlijsten in Nijmegen vallen dus echt mee! Het gaat als een speer.

Sanne; 25 april eerste echo? Misschien wel punctie op koninginnendag? hihi

Geplaatst
Sanne; Best veel hé die 150 E puregon?

Dat is nogal een lijst,dat betekent dus heel veel dagen decapeptyl.

Ik reageerde tijdens de iui ook altijd best heftig op de hormonen,en jij met die overstimulatie..Hopelijk gaat dat goed komen!

Vind het allemaal reuze spannend worden,ben er bijna iedere dag wel mee bezig. Hebben jullie dat ook?.

Over werkgevers gesproken; Ik heb het idee dat mijn werkgever totaal niet weet wat mij straks te wachten staat. Verwacht ik ook niet echt,maar hij denkt "zoiets als de iui's" waarschijnelijk.

Tenminst dat denk ik,want hij vraagt er ook nooit naar.

Ik heb toen gezegd dat het waarschijnelijk ergens in de zomer ivf zal plaatsvinden,maar als ik nu Sanne en Sharon zie; Die wachtlijsten in Nijmegen vallen dus echt mee! Het gaat als een speer.

Sanne; 25 april eerste echo? Misschien wel punctie op koninginnendag? hihi

Hey Pammie, Nou net als jij denk ik er ook iedere dag aan. Nu bij de IVF moeten er natuurlijk ook meerder follikels komen, dus dan is het wel logisch dat er meer Puregon wordt gespoten. Het worden spannende tijden voor ons hier..

Ik denk ook net als jij dat mijn werkgever geen idee heeft wat het precies inhoudt. Niet dat ze er nog nooit van hebben gehoord, maar hoe vaak je afwezig zal zijn voor echo's en daarna weer voor de punctie. Als je na de punctie last hebt, kun je ook niet werken etc. etc.

Ik verwacht dat jij ook wel in april/mei kan beginnen.

Ja inderdaad ik dacht ook al dat het Koninginnedag zou worden, haha..

Geplaatst

April of mei,daar dacht ik zelf ook al aan inderdaad.

Hoe zit het eigenlijk met de mannen. Die vragen er toch ook niet om dat hun vrouwen een vruchbaarheidsbehandeling moeten ondergaan,en hun 'werkje' te moeten doen tijdens punctie.

En wat dacht je van mee gaan naar Nijmegen,tijdens echo's,terugplaatsingen etc...

Nu zit mijn vriend al een tijdje in de ziektewet,en moet revalideren na een ongeluk,dus hij kan tot nu toe elke keer mee,zonder dat hij vrij moet vragen/of vrije dagen kost.

Hoe zit dat bij jullie?

Geplaatst
April of mei,daar dacht ik zelf ook al aan inderdaad.

Hoe zit het eigenlijk met de mannen. Die vragen er toch ook niet om dat hun vrouwen een vruchbaarheidsbehandeling moeten ondergaan,en hun 'werkje' te moeten doen tijdens punctie.

En wat dacht je van mee gaan naar Nijmegen,tijdens echo's,terugplaatsingen etc...

Nu zit mijn vriend al een tijdje in de ziektewet,en moet revalideren na een ongeluk,dus hij kan tot nu toe elke keer mee,zonder dat hij vrij moet vragen/of vrije dagen kost.

Hoe zit dat bij jullie?

Mijn vriend gaat ook altijd mee. Hij werkt onregelmatig dus dan is het wel te regelen. Het komt ook wel eens voor dat hij wel moet werken natuurlijk, maar dan regelt hij dit met zijn werkgever. Zijn teamleider heeft hetzelf ook meegemaakt en dat maakt het een stuk makkelijker. Je krijgt dan veel meer begrip. Als mijn vriend werkt heb ik sowieso geen vervoer om in Nijmegen te komen. En hij wil ook graag mee. Maar bij geen van beide werkgevers wordt het vergoed hoor. We moeten er allebei hartstikke hard voor terugwerken.

Geplaatst

Sanne; Dus jullie moeten beiden overuren maken om vrij te kunnen nemen voor de behandelingen in Nijmegen. Dat is minder hé.

Maarja,je hebt geen andere keus.

Hoorde trouwens dat die spuit van de deca best pijnlijk kan zijn.

Was nou iemand hier op het forum die dat vertelde of?

Weet het zelf niet eens meer.

Hoe is het met jou Sharon? Red je het allemaal nog een beetje?

Een fijn weekend allemaal!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden