Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sharon@Wat een goed nieuws zeg.

Pammie@ ook al zo'n goed nieuws.

Appel@ dat is fijn dat het prikken zo goed gaat. Fijn dat je niet het gevoel heb dat de naaldjes bot zijn. Ik zal het straks wel merken. Het schiet nu eindelijk ook voor mij op.

Fren@ wij zijn recent bij nijmegen aangemeld nadat alle vooronderzoeken in het umcu zijn gedaan. Dit duurde ook heel lang. in februari hadden wij de intake in radboud.

Totaal wachten we nu 4 maanden en ik mag de 21ste beginnen met injecteren en bij mijn man zal na de punctie de directe tese plaatsvinden. Voor meer info zie mijn blog.

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pammie: Ik heb je natuurlijk al gesproken en ik ben hééééél erg blij voor jullie. Super natuurlijk dat je ook nog cryo's hebt, dat geeft je toch wel een beter gevoel dan als je het niet hebt. Ik hoop dat je ze niet nodig hebt en dat je over twee weken hartstikke positief test.

Sharon: Ook voor jou de twee spannende weken weer! Wat fijn dat ze goed ontdooid zijn.

Paula: Werkte je normaal fulltime? Wel beter dat je dan halve dagen gaat werken. Ik hoop dat je verder kan genieten van je zwangerschap.

Appel: Gelukkig gaat het prikken goed. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook geen last van heb gehad. Ze wilden volgens mij ook wat aan die botte naaldjes gaan doen hé? Ik had er toen nog wel een aantal keer een botte tussen zitten.

Nou ik hou het even kort, want we gaan een bed kijken (boxspring).

Liefs

Geplaatst

@Raba en Paula, Dank voor de info, heb ook even jullie blogs gelezen. Die gezamelijke afspraak is verplicht neem ik aan? Wij hebben al een icsi achter de rug in een ander zh namelijk, dus 90% is al bekend. Ik lees ook dat jullie allemaal zo'n 4 maanden hebben gewacht op tese, het radboud zei aan d tel dat de wachtlijst nu zo.n 2-3 maanden was... zou dat dan iets te optimistisch zoijn?

Geplaatst
nou dames ik ben weer een trotse eigenaar van 2 emmy's een a en een b dus we gaan ervoor deze ronde nu moet ik snel gaan maar wilde jullie even op de hoogte brengen het was deze keer trouwens wel gevoelig

Wat bijzonder een A en B kwaliteit! Gaat het verder goed met je?

Ik denk dat jij ook de vrouwelijke gyn had of niet. Vond 'r erg aardig.

@Appel: Fijn dat het spuiten goed gaat. Tijdens de GA vertelden ze ons dat de fabriek bezig was om botte naaldjes te voorkomen.

@Raba: Wanneer mag jij beginnen?

@Sanne: En? Geslaagd voor een boxspring? Vertel!

Geplaatst

Hallo allemaal,

@ Fren, de tese van mijn man is niet zo recent (augustus 2007), maar wij hebben wel 9 maanden moeten wachten op de tese. Had ook iets te maken met een administratiefout. Ik hoop voor jullie dat het inderdaad maar 2 á 3 maanden duurt na de intake. De GA is inderdaad verplicht. Ook voor stellen die al een geschiedenis hebben met prikken. Iemand anders in dit topic is hier ook tegen aan gelopen. Ook wij moesten toen we ons aanmelden voor een brusjespoging eerst weer de GA volgen.

@ Raba, gelukkig begint er voor jullie nu ook echt schot in de zaak te komen. Hopelijk vliegen de dagen voorbij

@ Sanne: En zijn jullie geslaagd?

Vandaag is er een feest bij ons in het park. Was erg gezellig, maar moest naar huis om te prikken. Dan is het toch wel een beetje vervelend dat het op een vast tijd gespoten moet worden.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Hallo Dames, even niet meer op de site gekeken, dus moest nogal even wat bijlezen.

Pammie: ik ben zo blij voor je. Echt geweldig. Hoe voel je je nu? Ben je erg bang of heb je een goed gevoel? Het is bij jou allemaal echt snel gegaan.

Ik ben vandaag voor de 1e fm gegaan. Ze waren allemaal nog erg klein. Rechts zagen ze er 4 of 5, dat viel me wat tegen en toen ging ze links kijken en daar zaten er al ong. 14. phoe daar schrok ik wel even van. Daar zijn er wel een paar van aan het groeien maar nog niet genoeg. Dindsdag moeten we weer terug voor een 2e fm.

Wel balen dat het groeien zo langzaam gaat, maar eigenlijk wist ik dit wel aangezien dit de vorige keer ook zo was.

Sharon, oooh ook geweldig voor jou. Fijn dat het ontdooien zo goed is gegaan.

Ik hoop zo voor je dat het nu wel gaat nestelen.

Mijn zusje is gisteren opgenomen in het ziekenhuis met een overstimulatie. Ze had veel te grote eierstokken en ontzettend veel pijn. Maar met de embryo's gaat het nog goed. Ze is nog zwanger. Wel erg emotioneel hoor om dit allemaal op 1 dag mee te maken. Ik ben ook erg emotioneel en dat ben ik normaal nooit.

Appel, fijn dat het spuiten zo goed gaat. Ik mag ook niet klagen nee. Ik heb in tegenstelling tot de vorige keer nu maar 1 blauwe plek. Ik merk wel dat het moeilijker wordt om een goede plaats te vinden om te prikken.

Geplaatst

Hallo allemaal,

We zijn nog niet geslaagd. Maar we weten alweer heel wat meer. We kijken eerst goed rond en dan kijken we waar we het gaan kopen. Ze zijn nog best prijzig.

Maar het wordt waarschijnlijk een boxspring van Beter Bed. En dan bestellen we de matrassen op internet (beste koop prijs-kwaliteitverhouding). We zijn in huis gekomen met een lens voor onze nieuwe spiegelreflexcamera, haha. Ook mooi natuurlijk!!

Jessie: Hoeveel Puregon spuit jij? Spuit jij minder dan normaal (150eh)?

Ik spoot 100 eh ivm een eerdere overstimulatie die ik heb gehad. Ik ben daarom ook wel 3 keer voor een echo geweest voordat ze een punctiedatum af konden spreken. Maar je hebt er wel een mooi aantal zitten. Groei, groei, groei..

Eind deze week de punctie misschien? Wel spannend!

Oh jee, je zus is ook opgenomen voor overstimulatie. Nou, ik had echt vreselijke pijn. Ik heb toen geschreeuwd dat het wel weeen leken, hahaha. Ik moest aan het infuus en daarna ging het beter. Het komt doordat je zus hcg aanmaakt (meerd a normaal door een tweelingzwangerschap) en de leeggeprikte follikels gaan zich weer vullen met vocht. Maar dat weet je allemaal natuurlijk al lang!!

Appel: Je kunt het spuitje ook meenemen hé? Of had je geen mogelijkheid om te spuiten daar? Het is wel vervelend om daar zo'n rekening mee te houden, dat vond ik ook. Ik ben het soms gewoon vergeten dat ik er op het laatste moment weer aan dacht..

Nou hier heb ik even last van een dip.. Ik hoor van alle kanten dat mensen zwanger zijn en dat steekt even enorm. Mijn tweelingzus is zwanger een hele goede vriendin is zwanger. Hiervan vind ik het beide harstikke leuk hoor, maar er zijn nog een aantal andere personen en dan denk ik echt; hallo wij zijn dan nog eerst aan de beurt. Die vent gaat vreemd bij het leven, grrrmpfff!! Meteen de eerste maand raak! Maar ja, het heeft geen zin om me daar druk om te maken. Maar ik vind het allemaal zo lang duren. Ik beland in augustus met de tweede punctie als wij ons de volgende ronde aan kunnen melden..

Positief blijven!!! ---> soms wel eens moeilijk

Wij hebben vanmiddag feest van mijn oma, die wordt 80!!

Fijne zondag allemaal!!

Geplaatst

@Jessie: Wat een aantal eitjes groeien er bij jou al. Dat zal vast helemaal goed komen a.s. dinsdag. Even doorspuiten nog met de puregon.

@Appel: Hoelaat spuit jij de deca? Je kunt zo'n spuitje inderdaad heel makkelijk meenemen,kan heel goed paar uur uit de koelkast bewaard worden.

@Sanne: Ach meissie,ik snap zo goed hoe je je voelt. Het is allemaal zo niet fair!

Logisch dat je daarvan een dip krijgt.

Dikke knuff voor jou,en veel plezier bij het feestje van je oma.!

Hadden/hebben jullie ook bijwerkingen van de utrogestan bolletjes?

Ik wordt er zo misselijk van. Letterlijk dan hé!

Geplaatst
@Jessie: Wat een aantal eitjes groeien er bij jou al. Dat zal vast helemaal goed komen a.s. dinsdag. Even doorspuiten nog met de puregon.

@Appel: Hoelaat spuit jij de deca? Je kunt zo'n spuitje inderdaad heel makkelijk meenemen,kan heel goed paar uur uit de koelkast bewaard worden.

@Sanne: Ach meissie,ik snap zo goed hoe je je voelt. Het is allemaal zo niet fair!

Logisch dat je daarvan een dip krijgt.

Dikke knuff voor jou,en veel plezier bij het feestje van je oma.!

Hadden/hebben jullie ook bijwerkingen van de utrogestan bolletjes?

Ik wordt er zo misselijk van. Letterlijk dan hé!

Ik had volgens mij geen bijwerkingen van de Utrogestan-bolletjes. Wie weet ligt het helemaal niet aan die bolletjes!!! Ohwww ik hoop het zo voor je.. Hoeveel cellig was jullie embryo? Heb je een mooie foto van je embryo?

Geplaatst

Ik heb wel bijwerkingen. Misselijkheid,slaperigheid,en een humeur waar je u tegen zegt.

Geen flauw idee hoeveel cellig onze embryo is/was. Was al blij dat we A kwaltiteit hadden. Echootje hebben we wel meegekregen,grappig hoor,dat ze dat meegeven. En ook de foto ziet er wel goed uit. Krijg 'm alleen niet als profiel foto hier op.

Wisten jullie dat wel hoeveel cellig de embryo was?

Geplaatst

Hallo Sanne,

Ik spuit gewoon 150 E. Dus gewoon laten groeien dus. Geduld hebben, en dat is moeilijk. Ik kan me heel goed voorstellen ja dat je dan in een dip komt. Er zijn om mij heen ook veel mensen zwanger of hebben een kleintje gekregen en je vraagt je echt af wanneer mogen wij. Je gunt het zo van harte, maar je wilt zelf zoooooooo graag.

Dank je trouwens van dat verhaal over de overstimulatie. Ik wist dat niet nee.

allemaal nog een fijne dag.

Geplaatst
Ik heb wel bijwerkingen. Misselijkheid,slaperigheid,en een humeur waar je u tegen zegt.

Geen flauw idee hoeveel cellig onze embryo is/was. Was al blij dat we A kwaltiteit hadden. Echootje hebben we wel meegekregen,grappig hoor,dat ze dat meegeven. En ook de foto ziet er wel goed uit. Krijg 'm alleen niet als profiel foto hier op.

Wisten jullie dat wel hoeveel cellig de embryo was?

Wat vervelend zeg die bijwerkingen.. Zielig vriendje, hahaha

Ik heb zelf geteld hoeveel cellig de embryo was, maar dat is ook maar een gok dan!

- klik met rechts op de foto

- kies kopiëren in het snelmenu

- open MS Paint

- plak de foto met ctrl + v in MS Paint

- sla de foto in MS Paint op of kopieer hem met ctrl + c opnieuw om hem dan bijvoorbeeld in MS Word te plakken

Zo kan je de afbeelding opslaan als bestand op je computer en dus ook als schermafbeelding. Succes!!!

Ik ga er nu vandoor..

Geplaatst

Hallo allemaal,

Weet ik hoor dat het spuitje er best een paar uur uit mag, als het maar niet te warm wordt. Alleen had ik niet verwacht dat het zo gezellig zou worden, dus toen moesten we toch naar huis.

@Jessie, Wachten duurt lang hé? Maar qua hoeveelheid klinkt het erg goed, dus nog even broeden en dan op naar een mooit oogst.

@Pammie, Vervelend die bijwerkingen. Dat maakt het allemaal ook nog weer extra spannend want waar is het van. Toi, toi, toi. Leuk he die echo, vonden wij ook erg leuk.

@ Sanne: Positief blijven denken is inderdaad niet altijd makelijk, maar kop op. Het is inderdaad moeilijk om met iedereen mee te genieten die zwangers en jij zelf nog met lege handen staat. We gaan er gewoon van uit dat jij je straks mag aanmelden voor een behandeling en dat je hopelijk daarna lekker mee mag zwangeren.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Start Decapeptyl

- 05 juni appel

- 21 juni Raya

Uitgangsecho

- 18 juni Appel

Start Puregon/Gonal F

- 09 juli Raya

Eerste fm

- 12 juni Jessie

- 18 juli Raya

Punctie

- 08 juni Pammie

-

Terugplaatsing

- 11 juni Pammie (1 x A-embryo)

- 11 juni Sharon (1x A-embryo & 1 x B-embryo)

Testdag

- 2 juni Liesbeth

- ?? juni Pammie

- ?? juni Sharon

Cryocyclus:

- 11 juni Sharon 2 A embryo's

Ik hoop mijzelf ook weer snel op het lijstje te mogen zetten.

Het duurt me allemaal veel te lang, bah!!

Ik weet niet jullie testdag Pammie & Sharon.

Ik heb de lijst even up-to-date gemaakt en heb wat dingen verwijderd. Ik hoop dat jullie het goed vinden.

En euh, we gaan voor héél veel groen hé? :wav:

Geplaatst
Start Decapeptyl

- 05 juni appel

- 21 juni Raya

Uitgangsecho

- 18 juni Appel

Start Puregon/Gonal F

- 09 juli Raya

Eerste fm

- 12 juni Jessie

- 18 juli Raya

Punctie

- 08 juni Pammie

-

Terugplaatsing

- 11 juni Pammie (1 x A-embryo)

- 11 juni Sharon (1x A-embryo & 1 x B-embryo)

Testdag

- 2 juni Liesbeth

- 26 juni Pammie

- 26 juni Sharon

Cryocyclus:

- 11 juni Sharon 2 A embryo's

Ik hoop mijzelf ook weer snel op het lijstje te mogen zetten.

Het duurt me allemaal veel te lang, bah!!

Ik weet niet jullie testdag Pammie & Sharon.

Ik heb de lijst even up-to-date gemaakt en heb wat dingen verwijderd. Ik hoop dat jullie het goed vinden.

En euh, we gaan voor héél veel groen hé? :wav:

heb de datums er even in gezet voor de rest nog nergens last van gisteravond wel 2 uur een steek rechtsonder in mijn buik en toen ik lekker op de bank ben gaan liggen was het over teveel gedaan denk ik

sanne ik hoop dat je heel snel ongie wordt

jessie ik heb je nog helemaal niet gefeliciteerd met je zusje een tweeling kei leuk man waarom zit ze eigenlijk zelf niet op het forum heb je vast al een keer verteld maar weet het niet meer hihi

pammie hoe voel je je nog nergens last van zeker??? behalve van de bollen ik heb daar vorige keer ook geen last van gehad zullen nog geen tekenen zijn van een evt zwangerschap beetje vroeg of niet??

de rest van de dames allemaal succes met het prikken

Geplaatst

Dank je Sharon. Mijn zusje is niet echt iemand die veel verteld over wat haar bezig houdt. En ze is niet in behandeling in het Radboud maar in een kliniek.

Ze mocht vandaag gelukkig weer naar huis maar moet wel bedrust houden.

Weten iemand hoe het zit met de behandeling en sporten? Ik lees alleen dat als je last hebt van je buik je rustig aan moet doen met sporten, maar ik heb tot nu toe geen last. Zou ik dan gewoon kunnen sporten? Ik ben vandaag maar niet gegaan.

Morgen de tweede fm. ben erg benieuwd maar verwacht nog geen punctiedatum omdat ze allemaal nog zo klein waren.

Sanne, ik hoop ook zo voor jou dat je weer kunt gaan beginnen. Dank je voor het lijstje bij te werken. Erg handig zo'n lijstje.

Sharon en pammie zijn jullie in jullie hoofd er veel mee bezig?

Geplaatst

vanmorgen weer voor de 2e fm geweest. Er zitten weer meer follikels nu ook rechts, maar ze groeien erg langzaam. Ze hebben overlegd of ik niet meer moet gaan spuiten, maar kreeg net het telefoontje dat ik niet meer hoef te spuiten maar dat het gewoon wat langer zal gaan duren. We kregen een nieuw recept mee want de gonal F is helemaal op. Kom ik thuis bij de apotheek blijken ze deze niet te hebben en ook niet in de hele regio. Dit moet besteld worden. Help, ik moet vanavond al spuiten.

Mij man is dus nu opnieuw op weg naar Nijmegen om een spuit te gaan halen aangezien ik avonddienst heb. Dat is weer even 1 uur en een kwartier enkeltje rijden.

Dus in totaal 2,5 uur. Echt balen. Maar het is echt een schat. Hij zegt, kan ik nu tenminste ook eens wat doen. Dit wilde ik even kwijt, en dan moet ik nu gaan werken.

groetjes

Geplaatst

Inderdaad Jessie wat een schat van een man heb je. Gelukkig kan je toch nog spuiten vandaag.

Sanne@ zo balen voor je dat je moet wachten. Hopelijk gaat de tijd snel voor je.

Pammie@ balen die bijwerkingen.

Ja inderdaad meiden nog 6 dagen en dan kan ik ook beginnen. Zal blij zijn als het snel gaat. Gisteren is mijn vader geopeerd. Hij had poliepen in zijn darm. Dus moesten ze een stukje darm verwijderen. Gelukkig gaat het tot nu toe goed. Ben in de middag toen die bij kwam bij hem geweest. En later op de dag weer. En nu vanavond weer. En dan kan ik woensdag en donderdag niet. Want donderdag ga ik naar het javaeiland in amsterdam daar is een concert because i am a girl met de artiesten Alain Clark, Babette van Veen, Belle Perez, Caro Emerald, Dennis, Do, Edsilia Rombley, Erik van der Hoff, Giovanca, Glennis Grace, Jeroen van der Boom, Karin Bloemen, Lisa Lois, Nikki, Nils Krake, Pia Douwes, Sabine Uitslag, Sara Kroos, Sharon den Adel, Syb van der Ploeg, Tim Akkerman, Waylon, Xander de Buisonje, het Plan Nederland kinderkoor en vele anderen. Die kaarten heb ik via de vakantie veilingensite gekocht. Dat scheelt weer geld. Haha samen met mijn zus ga ik er heen. Heb er zin in mijn gedachten lekker verzetten.

Meiden als ik iemand vergeten ben sorry. Maar mijn hoofd zit zo'n vol maar ik leef met jullie mee. succes met tp en echo's en wachtweken

Geplaatst

@Raba: Dat klinkt leuk heel gezellig zo'n concert. Veel plezier alvast.

En met je vader gaat het vast helemaal goed komen!

@Sanne/Sharon: Vergeet dat lijstje helemaal. Maar inderdaad Sharon en ik hebben dezelfde testdatum. Maar ik zag al dat hij er al tussenstaat.

Sharon,die steken heb ik ook even gevoeld.

Ik ben vandaag weer begonnen met werken,lekker afleiding. Heb best een vermoeiende baan (veel lopen,veel staan),dus ben s'avonds ook wel moe.

Ik doe het wel rustig aan. .Maar voor de rest doe ik gewoon alles wat ik voorheen ook deed,alleen te zwaar tillen laat ik wel. En vanavond ga ik ook niet sporten.

Doe gewoon lekker m'n ding,ook het huishouden etc.

Voor de rest voel ik me goed.

De misselijkheid van die bolletjes is gelukkig weg,maar wordt er vreselijk moe van.

Geplaatst

Hallo meiden!

Ik mis jullie heel erg op het forum!

Het doet me wel heel veel verdriet om niet meer met jullie mee te schrijven over het wachten, spuiten, punctie en noem maar op.

Maar ja, het is niet anders.

Wel wil ik jullie heel veel succes wensen met alles en lees uiteraard af en toe toch mee!!! Wil toch weten hoe het bij jullie gaat.

Even een kleine up-date van hier;

Wij zijn gisteren in Nijmegen geweest.

We moeten nu wachten tot nov-dec. Dan is het kouder buiten en denken ze dat dat voor mijn partner zijn zaad beter is. Als er dan bewegende zaadcellen gevonden worden gaan ze deze proberen in te vriezen en ontdooien. Mocht dit lukken moet hij dit meerdere keren doen. Dan mag ik weer gaan stimuleren.

Als dit niet lukt is de enige optie een TESE.

Dus eigenlijk hebben we te horen gekregen dat we zeker nog een kans maken. GELUKKIG!

Nou meiden, heel veel succes met het traject dat jullie stuk voor stuk lopen!

Groetjes,

Goofy

Geplaatst

Hoi hoi,

Wat is er weer veel geschreven.

@ Jessie: Een hele reis voor één flesje,balen. Bij onze aphotheek zit er ook een besteltijd op de medicijnen. Moest de vorige behandeling ook extra ophalen, maar dat kwam toen precies op de dag af uit.

@ Raba: Hopelijk is je vader snel weer op de been en mag hij snel naar huis. Jij een hele leuke avond met je zus gewenst. Lekker genieten en even niet denken. Nog zes daagjes meisje en jij mag er dan ook eindelijk aan geloven.

@ Pammie: Lekker rustig aan doen en alleen maar dingen doen waar jij je goed bij voelt (oke klein huishoudelijk werk kan altijd, maar als je er geen zin in hebt:)).

@ Goofy: Als je zin hebt om hier te schrijven lekker doen hoor! Het mag ook best over andere zaken gaan.Tuurlijk begrijp ik dat het confronterend is en dat je graag meepraat over het spuiten enz. Maar jouw tijd komt gelukkig ook weer.

Vind het ontzetten fijn om te lezen dat de deur nog voor jullie open staat. Wel lang wachten, maar er bestaan nog kansen en dat is hoopvol. Dus de wachtstand weer aan en hoop houden. Schrijf hier dus lekker over jouw wachtperiode, waar je tegenaan loopt, wanneer je verdrietig bent en het even niet meer ziet zitten of wanneer er blijde dingen in je leven gebeuren. Je hoort nog gewoon bij het cluppie.

Zelf mag ik vrijdag naar Nijmegen voor de uitgangsecho. Als alles goed

is mag ik dan zaterdag beginnen met de puregon. Ik hoop het heb wel weer zin om weer een stapje verder te gaan.

Allemaal succes maar weer en tot de volgende keer.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Goofy@fijn om weer van je te horen. Fijn dat jullie weer kans maken. Gewoon alles van je af blijven schrijven.

Kom net bij mijn vader vandaan. Had toch meer pijn als gisteren. Ik hoop dat het morgen beter gaat. Hij had het er zelfs over dat die niet weet of die al over 4,5 week beter is om mee te gaan naar Didam (dat huisje wat we gehuurd hebben).

Arme pap daar moet die zich nu niet druk over maken hij moet eerst herstellen. De tranen prikken in mijn ogen.

Geplaatst

@ goofy wat fijn om te horen er is dus nog hoop alleen wel weer wachten pppff maar misschien wordt het beloond ;)

@ jessie wat vervelend nou maar hopen dat ze snel groeien dan en wat raar dat je niet ietsje meer mag spuiten al is het maar 20 of 30 ofzo

@ appel hopen dat je zaterdag mag beginnen dan is bijna iedereen ergens mee bezig hier

@ raba hopen dat je vader er snel weer bovenop is :CYBER_HUGS:

@ pammie het wachten gaat me nog goed af en jou heb je trouwens de foto van de embryo niet meer hierop gekregen was wel benieuwd hoe die eruit zag

Geplaatst

@ Goofy: Wat fijn dat je toch een positief gesprek hebt gehad. Het is zo wat je zegt; jullie hebben nog een kans en dat geeft sowieso een goed gevoel. Ik kan me er ook wel iets bij voorstellen. Het mag allemaal niet te warm worden voor de man en helemaal niet als het zaad al slecht van kwaliteit is. Wij hebben ons waterbed er ook voor aan de kant gedaan hoor (ook wel omdat we aan een ander bed toe waren hoor).

Ik vind het fijn voor je!!

Sharon: Ik hoop dat de wachtweken voor jouw gevoel snel voorbij gaan... En dat je straks hartstikke zwanger bent natuurlijk.

Pammie: Lekker rustig aan doen zodra je de mogelijkheid daartoe hebt. Gelukkig is de verbouwing achter de rug of niet?

Ben ook wel benieuwd naar de foto van jullie mooie embryo. Maar misschien hou je die liever voor jullie zelf, dat kan natuurlijk!!

Weinig nieuws hier.. Tja, aan het wachten op mijn menstruatie. Verwacht ik wel deze week. Mijn banneer heb ik ruim ingesteld, dus we zien wel..

Geplaatst

@Goofy: Wat fijn dat je zo'n gesprek hebt gehad met je gyn. Geeft toch een opluchting hé.

De dames die benieuwd zijn naar de foto van de embryo,ik krijg het niet voor elkaar hier op profielafbeelding te zetten.

Echt...ik ben geen computer technicus.

Sanne,wel bedankt voor het uitleggen hihi.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden