Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh ik duim natuurlijk ook voor Sharon, maar ik bedoelde eigenlijk Pammie... wat een gedoe met al die namen...

Ik moest in Arnhem trouwens eerst aan de pil voordat de ivf cyclus ging beginnen, dat vond ik zo onnatuurlijk... In Nijmegen hebben ze dit niet gedaan, vond ik wel prettiger, omdat ik last had van bijwerkingen van de pil.

Wie neemt ook al weer de spuiten mee op vakantie? Heb ik ook nog een verhaal over. Ik ging een lang weekend naar New York dus deca mee het vliegtuig in, met een ijszak in een koelbox. In het hotel in een koelkast... Bleken ze na 2 dagen de spuiten in de vriezer te hebben gelegd, foutje... Heel New York afgebeld voor nieuwe medicijnen, nergens te krijgen. In overleg met het ziekenhuis, dr Braat, een stop van 2 dagen. Vliegen we terug, gaat Schiphol dicht vanwege de aswolk... Nog 3 dagen niet gespoten..

Bij thuiskomst controle in het ziekenhuis... bleek alles toch goed!

Dus.. hoe doe je dat met twee weken spul mee?

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Margot, wauw, ik kom wel op een mooi moment binnen vallen hier op het forum!

Gefeliciteerd!! Wat een super nieuws weer! Dringt het al een beetje door?

Pammie, mijn duimen draaien overuren voor jou!

Geplaatst

De eerste spuit was afgelopen maandag. Ik zag er toch meer tegen op dan ik had verwacht. Was erg emotioneel toen mijn man alles uit de koelkast had gepakt en klaar had gelegd. Dat komt denk ik ook door al het gedoe met mijn vader. Hij heeft nu longembolie. En daardoor is die erg benauwd. De prik viel mee maar toen ik de vloeistof in mijn buik spoot brande het. Gisteren de 2de spuit gezet.Die ging beter maar brande ook wel een beetje. Ik heb al sinds de 7 juni ontzettend pijn in mijn borsten. Moet ze echt vast houden als ik loop. En aanraken doet erg zeer. En nu lijkt het nog zijn ze nog pijnlijker. Mijn man zei het lijkt wel of je lichaam zich al aan het aanpassen is op de zwangerschap nou ik hoop het. Ik hoop zo voor een goede kans.

Vanmiddag een familiegesprek in het ziekenhuis over mijn vader. Vind het wel fijn dan kunnen we vragen over paps stellen.

Jessie@wat super zeg

Pammie@oh spannend.

Margot@gefeliciteerd

Sanne@wat fijn eindelijk verder.

Sharon24@gefeliciteerd

Geplaatst
Vannacht om half 4 mijn man wakker gemaakt.. Ik moest plassen. Eigenlijk durfde ik niet zo goed te testen maar ja.. En dan wachten op de uitslag, die was er al heel snel... ZWANGER!

Oh wat een onwerkelijke situatie dan 's nachts, maar we zijn allebei nog even met een enorme glimlach in slaap gevallen.

Vanmorgen de ouders en zus gebeld en natuurlijk het ziekenhuis. Op 14 juli mogen we komen voor de echo.

@sharon hoe weet je nou je uitgerekende datum? Van mijn cyclus kan ik toch niet uitgaan? Nou en ik duim voor je... positief nieuws!

De dag van de eicelpunctie is de dag van de bevruchting oftewel al 2 weken "zwanger". Je moet er dan dus nog 38 weken bij optellen om tot de uitteldatum te komen.

deze vraag is ooit gevraagt op de digi poli en daar heb ik dit antwoord dus van en zou het bijna vergeten maar GEFELICITEERD gaat de goeie kant op met ons hier

Geplaatst

moet ik het dus zo zien? (leuk om te weten voor straks :))

punctie: 14 dgn zw

Tp 3 dgn later: 17 dgn zw

Posi test 15 dgn later: 32 dgn zw, 4wk en 4dgn

Klopt dit dan?

Geplaatst
moet ik het dus zo zien? (leuk om te weten voor straks :))

punctie: 14 dgn zw

Tp 3 dgn later: 17 dgn zw

Posi test 15 dgn later: 32 dgn zw, 4wk en 4dgn

Klopt dit dan?

ja zo moet je het zien

Geplaatst

MARGO GEFELICITEERD!!!!

Het gaat goed hier op het wachtbankje. Het wordt groener!! Joeppieieie!!

En nu met z'n allen héél hard duimen voor Pammie..

Zaterdag hoop ik nog een groene erbij...

Geplaatst

Het is nog zo onwezenlijk allemaal. Heb me net maar gelijk aangemeld voor Moeders voor Moeders, kan ik wat terugdoen..

Vanochtend maar een boekje gekocht over zwangerschap, eigenlijk was ik op zoek naar het boek zwangerschap voor dummies, leek me wel wat... Maar dat was me toch een dikke pil.

Nu even op zoek naar wat ik wel of niet mag eten, geen voorverpakte gerookte vis, mmm hoe jammer, geen gerookte makreel en gerookte zalm...

Nou ja, dan niet..

Geplaatst

Margot, geficiciteerd. Wat super!!!! Heerlijk om die goede berichten hier te lezen. Geeft je weer wat moed.

Raba, die pijn in mijn borsten heb ik ook al een paar weken. Als ik mijn bh uit doe doet heb ik er vooral veel last van. Ze lijken dan zo zwaar en ze zijn inderdaad erg gevoelig.

Sanne, wat fijn dat je weet wanneer je weer kunt gaan beginnen met prikken.

appel als alles goed gaat zal ik inderdaad vrijdag een terugplaatsing hebben. Ik vind het zo spannend.

Geplaatst

Margot,van harte gefeliciteerd meid. Super nieuws.

Raba;Het zal wel niet meevallen om je gedachten bij de deca te houden,en ook nog de toestand van je vader.

Sterkte hiermee.

De deca brandt inderdaad iets als je het erin spuit.

Jessie;Vrijdag de TP. Spannend hoor. Dan hoor je ook gelijk wat voor kwailiteit je hebt.

Milla; Had je vandaag de GA? Of ben ik nou helemaal harrie in de warrie..

Volgensmij moeten we het lijstje maar weer even recent maken.

Sanne;Voel me best goed,maar ben zo ongelooflijk moe. Echt een bijwerking van de Utrogestan.

Geplaatst

Jeetje nou lees ik van jullie dat de deca zo brandt... Dat heb ik inderdaad ook ervaren, maar eigenlijk alleen de eerste 5 spuiten, daarna ging het wel.

En de pregnyl.. die vond ik het pijnlijkst, maar toen wist mijn man zich te herinneren dat ze dat ook verteld hadden bij de spuit-uitleg.. Gelukkig hoefde die maar 1 keer...

Geplaatst
Margot,van harte gefeliciteerd meid. Super nieuws.

Raba;Het zal wel niet meevallen om je gedachten bij de deca te houden,en ook nog de toestand van je vader.

Sterkte hiermee.

De deca brandt inderdaad iets als je het erin spuit.

Jessie;Vrijdag de TP. Spannend hoor. Dan hoor je ook gelijk wat voor kwailiteit je hebt.

Milla; Had je vandaag de GA? Of ben ik nou helemaal harrie in de warrie..

Volgensmij moeten we het lijstje maar weer even recent maken.

Sanne;Voel me best goed,maar ben zo ongelooflijk moe. Echt een bijwerking van de Utrogestan.

Lieve Pammie: Helaas kan het een bijwerking van de Utrogestan zijn, maar dat hoeft niet natuurlijk!!! Je wachtweken zitten er gelukkig bijna op. En ik hoop dat het wachten wordt beloond met een klein wondertje in je buik. Ik gun het jullie zóóóóóó erg.. Het wordt tijd!!!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik voel nog niets . Vanaf wanneer (aantal dagen puregon prikken) begonnen jullie te merken dat er iets gebeurde daar binnen?

@Margot Super gefeliciteerd. Op naar 14 juli met een mooie echo. Wat een spannend verhaal over je New York trip. Gelukkig is het helemaal goed gekomen.

@ Sharon, wanneer ga je bellen naar nijmegen voor het maken van een echo afspraak? Wat zegt je gevoel 1 of 2? Je gevoel heeft het al eerder goed gehad, dus ben benieuwd of je een voorspellende gave hebt.

@ Raba: Hoe is het familiegesprek gegaan? Lekker he dat het hele IVF- gebeuren nu echt gestart is, ookal brand het prikken. Ik heb daar de ene keer ook meer last van dan de andere keer.

@ Hobbesje. Al weer over de helft. Gaat alles goed?

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Appel: ik heb eigenlijk helemaal niets gevoeld van de Gonal F dat er iets aan het groeien was. Pas in de laatste week voelde ik een beetje een vol en drukkend gevoel maar meer niet.

Ik heb nog steeds pijn in mijn buik van de punctie. Een heel zware onderbuik en als ik al iets teveel doe doet het ook echt pijn. Ook voel ik het als ik moet plassen.

Weten jullie of dit normaal is want de vorige keer liep ik zo het ziekenhuis uit zonder klachten daarna.

Geplaatst
Appel: ik heb eigenlijk helemaal niets gevoeld van de Gonal F dat er iets aan het groeien was. Pas in de laatste week voelde ik een beetje een vol en drukkend gevoel maar meer niet.

Ik heb nog steeds pijn in mijn buik van de punctie. Een heel zware onderbuik en als ik al iets teveel doe doet het ook echt pijn. Ook voel ik het als ik moet plassen.

Weten jullie of dit normaal is want de vorige keer liep ik zo het ziekenhuis uit zonder klachten daarna.

Jessie,de pijn kan wel even aanhouden. Bij iedereen is dat anders. Ik ging een dag na de punctie weer aan het werk,en had nergens last van.

Hou het even in de gaten,en ook of je geen koorts krijgt. Maar dat zullen ze vast goed uitgelegd hebben ivm infectie.

Lieve Sanne,dankje voor de lieve woorden!

Geplaatst

hallo Dames,

Even een update. Ik kijk net op de digipoli en zie dat we 3 embryo's hebben.

Dus als het goed is morgen de terugplaatsing. Ben zeer benieuwd naar de kwaliteit maar ik verwacht niet zo'n goede omdat er 6 het niet gehaald hebben.

ben blij dat er 3 embryo´s zijn en teleurgesteld omdat 6 het niet gered hebben.

Geplaatst
hallo Dames,

Even een update. Ik kijk net op de digipoli en zie dat we 3 embryo's hebben.

Dus als het goed is morgen de terugplaatsing. Ben zeer benieuwd naar de kwaliteit maar ik verwacht niet zo'n goede omdat er 6 het niet gehaald hebben.

ben blij dat er 3 embryo´s zijn en teleurgesteld omdat 6 het niet gered hebben.

lieve jessie dat wil NIETS zeggen misschien zijn het wel 3 Atjes enige wat je kunt doen is afwachten ik duim voor je

Geplaatst

hey margot las op het andere forum dat jij mocht stoppen met de bolletjes wat raar ik moet daar tot de 12e week mee doorgaan

nou dames vanochtend gebeld 2 dagen te vroeg maar voel me er zo goed bij 14 juli jaja is de eerste echo dus samen met jou margot ik heb om 8.45 de afspraak jij??ze zei aan de telefoon al hij is positief dus dat zal die wel blijven en dat het spannend is of het er 1 of 2 zijn toch heb ik tot nu toe toch wel een klein voorgevoel dat ze allebei zijn blijven plakken maakt ook niet uit ben met allebei blij kan niet wachten om het aan iedereen te vertellen zaterdag komen me schoonouders pas terug van vakantie en die willen we het eerst vertellen voordat we het onze vrienden vertellen

pammie ben zo benieuwd of je ook zwanger bent hoe voel je je erbij???

Geplaatst
hey margot las op het andere forum dat jij mocht stoppen met de bolletjes wat raar ik moet daar tot de 12e week mee doorgaan

nou dames vanochtend gebeld 2 dagen te vroeg maar voel me er zo goed bij 14 juli jaja is de eerste echo dus samen met jou margot ik heb om 8.45 de afspraak jij??ze zei aan de telefoon al hij is positief dus dat zal die wel blijven en dat het spannend is of het er 1 of 2 zijn toch heb ik tot nu toe toch wel een klein voorgevoel dat ze allebei zijn blijven plakken maakt ook niet uit ben met allebei blij kan niet wachten om het aan iedereen te vertellen zaterdag komen me schoonouders pas terug van vakantie en die willen we het eerst vertellen voordat we het onze vrienden vertellen

pammie ben zo benieuwd of je ook zwanger bent hoe voel je je erbij???

Wauww Sharon, echt toppie!! 14 juli de eerste echo. Spannend, één of twee..

Lekker genieten van je zwangerschap.. Gaan jullie nog op vakantie?

Ik ben ook héél erg benieuwd naar jou Pammie.. Zaterdag is toch eigenlijk pas de officiele testdag? Kan me voorstellen dat je nog even wacht tot zaterdag i.v.m. werk.

Vandaag weer alles opgehaald bij de apotheek.. Grote tas vol!!!

Liefs

Geplaatst

Oh sharon wat geweldig. Nogmaals gefeliciteerd. Geniet ervan. En je hebt gelijk, ik moet gewoon rustig afwachten tot morgen.

Pammie, ik vind het zo knap dat jij kan wachten met testen. Wat zegt jou gevoel je?

sanne , dat betekent minder bbq vlees in de koelkast. daar is nu geen plaats meer voor haha.

Geplaatst

Hee meiden, even een update. Vandaag GA gehad, en geoefend met prikken. Ging gelukkig goed! Met iui (in eigen cyclus) durfde ik de pregnyl niet te zetten, nu dus wel gelukt. Bij menstruatie mag ik meteen bellen, waarschijnlijk is er plek. En dat zal wel al dit weekend zijn, dus spannend!

pammie, al testkriebels?

Geplaatst
Oh sharon wat geweldig. Nogmaals gefeliciteerd. Geniet ervan. En je hebt gelijk, ik moet gewoon rustig afwachten tot morgen.

Pammie, ik vind het zo knap dat jij kan wachten met testen. Wat zegt jou gevoel je?

sanne , dat betekent minder bbq vlees in de koelkast. daar is nu geen plaats meer voor haha.

Jessie: Ik kan me jouw teleurstelling wel erg goed voorstellen. Maar het zegt nog niets natuurlijk. Zoals je zegt; het is al hartstikke fijn dat je embryo's hebt en wie weet zijn het wel A-tjes.

Haha, dat bbq-vlees past dan niet meer nee. Maar ik ben a.s. weekend een weekend naar Zandvoort met vriendinnen dus de bbq blijft hier uit. Gelukkig wordt het lekker weer, dus dat wordt vast een strandtent..

Alvast héél veel succes tijdens de terugplaatsing, toi toi toi.. En hopelijk twee positieve wachtweken met een positief eindresultaat. Je kan trouwens morgenvroeg al zien op de digi poli wat de kwaliteit is.

Hee meiden, even een update. Vandaag GA gehad, en geoefend met prikken. Ging gelukkig goed! Met iui (in eigen cyclus) durfde ik de pregnyl niet te zetten, nu dus wel gelukt. Bij menstruatie mag ik meteen bellen, waarschijnlijk is er plek. En dat zal wel al dit weekend zijn, dus spannend!

pammie, al testkriebels?

Milla wat fijn dat het goed ging met prikken. Jezelf prikken blijft iedere keer weer spannend vind ik. Maar goed achteraf valt het altijd weer reuze mee.

Ik hoop dat je je voor of na dit weekend al kan aanmelden. Weer een stapje dichterbij een wondertje..

Geplaatst

Hai Sharon

Ik ben 14 juli pas om 15.45 uur.... Ben ook heel benieuwd hoeveel er zijn blijven hangen. Ik heb heel erg het gevoel van een tweeling.. We zullen zien..

Wat apart dat ze bij iedereen andere instructies hebben voor de bolletjes.. Zullen ze wel een reden voor hebben, maar welke?

Ik heb ook wel een week last gehad na de punctie, ik ben me nog nooit zo bewust geweest van mijn eierstokken als toen..

Wat bij mij ook echt opvallend is, is dat mijn temperatuur een graad hoger is dan normaal, dit zag ik al voor het testen.

Oh. pammie... spannend..

Geplaatst

Vandaag de terugplaatsing gehad. Helaas waren de embryo's van c kwaliteit.

Dat viel ons enorm tegen, en ik zag het echt even helemaal niet meer zitten.

Heb er nu nog moeite mee, maar ja ze zitten erin en ik moet maar op het beste hopen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden