Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jessie@ kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent. En het even niet zal zitten.

Maar je hebt in ieder geval een embryo in je. En blijf er op vertrouwen dat ze sterk zijn. Positieve gedachten zijn altijd beter dan negatieve. Dikke knuffel en maak je niet te druk. We gaan voor groen.

Appel@ het familiegesprek was erg fijn. Gelukkig gaat paps voorruit. Zal nog wel even duren voor die de oude is maar hij is er gelukkig nog.

Gisteren was het net of de naald niet erin wilde. Moest hem echt erin duwen. Niet echt fijn. Maar het brandde niet.

Ze hadden ons natuurlijk gewaarschuwd maar zo bot had ik het niet verwacht. Ik hoop dat dit de enigste is die zo lastig is.

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Raba, ik heb de naald wel eens op een andere plek gedaan als hij niet wilde. Soms wil een stukje gewoon niet. Kan me voorstellen dat je het eng vindt hoor, maar het komt vast goed..

@Jessie Ik had ook 2 embryo's van c-kwaliteit en zie eens aan... Zijn het echte vechtertjes... Hou moed hoor, het zegt echt niet alles.

Geplaatst
Vandaag de terugplaatsing gehad. Helaas waren de embryo's van c kwaliteit.

Dat viel ons enorm tegen, en ik zag het echt even helemaal niet meer zitten.

Heb er nu nog moeite mee, maar ja ze zitten erin en ik moet maar op het beste hopen.

Positief blijven Jessie.

Ik hoop dat het berichtje van Margot je een beetje oppept,zo zie je maar weer;zelfs van c kwaliteit kun je zwanger worden.

Morgen is onze testdag. Vind het wel spannend worden.

Iemand vroeg hier wat mijn gevoel zegt. Heel moeilijk te zeggen;ik heb namelijk ontzettende zwangerschapkwaaltjes van de Utrogestan. Dus het is fifty fifty.

Ik heb tot nu toe ook geen drang gehad om vroeger te testen.

Ik zie het morgenvroeg wel.

Geplaatst

Een aantal maanden geleden hebben we in een intake gehad in het Radboud in Nijmegen.

Komende maandag krijgen we de uitslagen van de onderzoeken & zeer waarschijnlijk worden we doorgestuurd naar de uroloog voor pesa/tese.

Ik vind het ontzettend spannend allemaal, maar ben blij dat ik hier mijn gevoelens kwijt kan :)

Geplaatst

Hallo allemaal,

@ Jessie: Kan me voorstellen dat het even een terleurstelling is, maar als je niet zwanger kan worden van een C- kwaliteit plaatsen ze ze ook niet terug. Moed houden en hopen dat ze blijven zitten. En Margot is een prachtig voorbeeld dat je ook zwanger kunt worden van een C'tje. Pas maar op straks ben je zwanger van een tweeling :).

@ Pammie: Succes morgen met testen. Ik hoop dat het een geweldig weekend voor jullie wordt.

@ Raba: Fijn dat het goed gaat met je vader. Ik vond de botheid van de naaltjes nu eigenlijk wel meevallen. Maar wat iemand al zei, soms moet je hem dan even op een ander plekje proberen. Succes verder.

@ Joseeke: Welkom hier . Jullie gaan een spannende tijd tegemoed, dus schrijf hier de spanning lekker van je af.

Meiden allemaal een fijn weekend. Maandag mogen we weer naar Nijmegen voor de 1FM. Spannend hoop natuurlijk dat er gelijk een punctiedatum wordt afgesproken, maar we zullen het zien.

Groetjes,

Appel

Geplaatst
@ Joseeke: Welkom hier . Jullie gaan een spannende tijd tegemoed, dus schrijf hier de spanning lekker van je af.

Meiden allemaal een fijn weekend. Maandag mogen we weer naar Nijmegen voor de 1FM. Spannend hoop natuurlijk dat er gelijk een punctiedatum wordt afgesproken, maar we zullen het zien.

Groetjes,

Appel

Heel veel succes maandag!

Wij gaan dan ook naar Radboud voor de uitslagen van onze onderzoeken.

Geplaatst

Margot: dank je wel. Dat had ik echt even nodig. Jou verhaal geeft me wel hoop. Hoe voelde jij je toen je wist dat je 2 c embryo's had?

Pammie: ik ben zo benieuwd naar jou.

Joseeke, welkom hier, dit is inderdaad een fijne plek om je gevoelens even kwijt te kunnen. Al je angsten, onzekerheden, vragen maar ook positieve ervaringen.

Kun je lekker even van je af schrijven.

Appel, maandag eerste fm. spannend hoor. ben benieuwd hoeveel er in je broeikastje zitten.

Geplaatst

Joseke@welkom hier er is ook een forum van tese. Wij krijgen ook tese.

Pesa algehad. Helaas met geen zaad tot gevolg maar tese goede hoop.Vandaar dat we directe tese krijgen. Het is indeed erg lekker om hier alles van je af te schrijven.

Appel@spannend de tijd is wel omgevlogen voor mijn idee. Voor jou waarschijnlijk niet. Spannend de 1 fm. En hopelijk snel de punctie. Hoeveel keren ben je de vorige keer geweest voordat de punctie werd ingepland? En hoeveel dagen duurde dat?

Margot@wat fijn dat geeft veel mensen hoop.

Pammie@ zo spannend ik hoop zo voor je dat het raak is.

Vanavond ging het prikken beter. Als ik het weer heb zal ik zeker proberen op een andere plek te prikken. Tot nu toe nog maar een blauwe plek. Die was van de eerste spuit.

Geplaatst

Hahaha kijk, hier zat ik op te wachten!

WAT BEN JIJ VROEG!

:confettistars::confettistars::confettistars:

GEFELICITEERD!

Geplaatst

Pammie

Hier moet ik wel even voor inloggen. GEFELICITEERD!!

:blob1::blob1::blob1:

Genieten hé.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

whoehoe gefeliciteerd gaat goed hier kei leuk hhuuuuuuhhhh heb je geen geen bloed, pijn, niets????

ooh kei leuk

ik heb vanochtend nog een keer getest met de digitale met conceptie-indicator en die gaf aan 2-3 weken dus dat zou beteken 4 a 5 weken zwanger dus op naar 14 juli

Geplaatst

Super Pammie... Wat een geweldig nieuws... Ik heb ook midden in de nacht zitten testen... ja als je moet dan moet je..

Ga er maar lekker van genieten vandaag! Of laat het maar een beetje tot je doordringen..

@jessie natuurlijk schrok ik in eerste instantie van de kwaliteit, maar ja tot een bevruchting was het nog nooit gekomen.. En we hadden een superlieve verpleegkundige die ons vertelde dat het echt wel kon.. Daar geloof ik ook in..

De tp ging heel moeizaam, kreeg zelfs een klem om mijn baarmoedermond, dus de grap was; wat er moeilijk ingaat komt er de komende 9 maanden ook niet uit...

Maar we moeten ons ook niet blind staren op de kwaliteit.. Mensen die natuurlijk zwanger worden weten de kwaliteit ook niet.. Positief blijven denken..

Geplaatst

Pam gefeliciteerd! Wat een super nieuws weer!!

Jessie snap je teleurgesteld zijn maar met GA benadrukten ze nog eens dat het niet alles wil zeggen. Iets midner kans, maar omdat je er 2 hebt wordt dat weer gecompenseerd. Vertrouwen houden meid!

Hier gaat denk ik vandaag ongesteldheid doorbreken.

Dus als alles goed gaat kan ik over 3 wk beginnen met spuiten!

Geplaatst

Pammie: :occasion16::wav::woohoo:

wat een geweldig nieuws. Het gaat echt goed hier.

Gefeliciteerd meid en geniet ervan. \

Margot: bij ons ging de terugplaatsing ook iets moeilijker, ze kwam eerst een bocht tegen waar ze niet door kon en daarna vroeg ze zich of ze wel op de goede plek zat.

Geplaatst

@jessie heb je ook een mooie echofoto meegekregen? Bij mij was het ook bochterig en nog een vernauwing in de baarmoeder... De dokter was in ieder geval enorm aan het prutsen, maar uiteindelijk was het gelukt..

Geplaatst
whoehoe gefeliciteerd gaat goed hier kei leuk hhuuuuuuhhhh heb je geen geen bloed, pijn, niets????

ooh kei leuk

ik heb vanochtend nog een keer getest met de digitale met conceptie-indicator en die gaf aan 2-3 weken dus dat zou beteken 4 a 5 weken zwanger dus op naar 14 juli

Iedereen bedankt voor de lieve woorden. Kan het amper bevatten.

Sharon,ik heb alleen zo af en toe last van menstruatie krampen. Vind het nog best eng hoor;eerst de 1e echo maar eens afwachten.

Hoe gaat het met jou Sharon??

Geplaatst

Hallo dames!!!!

@ Pammie: GEFELICITEERD!

@ Sharon: OOK GEFELICITEERD!

@ Appel: Succes maandag! Spannend, ga maar gauw de 2 bovenstaande meiden achterna!

@ Raba: Hoop dat het met paps een beetje gaat!

En jullie succes verders met het traject!!

@ Jessie: Genieten hoor! Hoe moeilijk het ook af en toe is. Je hebt een prachtige terugplaatsing gehad. Er zijn er al zoveel voor je die met een "c" een prachtig kind hebben gebaard! Je gaat gewoon Pammie en Sharon achterna!!

@ De nieuwelingen: Succes meiden met jullie traject.

@ iedereen die ik vergeet: jullie ook succes en sterkte met alles!

Kleine up-date van hier;

Het gaat redelijk. Mis het heel erg om niet met het zwanger worden bezig te zijn. Mijn vriend en ik praten wel over het hoe nu verder. Omdat we nu toch zo lang moeten wachten is het toch wel raar. Je bent volop bezig en dan ineens helemaal NIXXXX meer. Balen hoor.

Lichamelijk ben ik gelukkig weer helemaal de oude!

Nou meiden, dit was het weer vanaf hier.

Heel veel groetjes en geniet van het mooie weer!

XX,

Goofy

Ps; Ik lees nog dagelijks met jullie mee hoor, kan geen afscheid nemen van jullie.......

Geplaatst
Iedereen bedankt voor de lieve woorden. Kan het amper bevatten.

Sharon,ik heb alleen zo af en toe last van menstruatie krampen. Vind het nog best eng hoor;eerst de 1e echo maar eens afwachten.

Hoe gaat het met jou Sharon??

hier ook wel goed eigenlijk vanochtend heel innieminie beetje bloedverlies en daarna niets meer wordt je toch weer een beetje bang van maarja we gaan van het beste uit voor de rest geen krampen ofzo gelukkig op naar 14 juli erg echt verschrikkelijk eigenlijk zwanger worden bah hihi

welke test had je gedaan??

Geplaatst
hier ook wel goed eigenlijk vanochtend heel innieminie beetje bloedverlies en daarna niets meer wordt je toch weer een beetje bang van maarja we gaan van het beste uit voor de rest geen krampen ofzo gelukkig op naar 14 juli erg echt verschrikkelijk eigenlijk zwanger worden bah hihi

welke test had je gedaan??

Ik kan me zo goed voorstellen dat het je angstig maakt. Omdat ik ook soms ongie krampjes krijg,ben ik altijd weer gerustgesteld dat ik geen bloed verlies.

Het zal vast niks zijn!

Ik heb zo'n test,Alvita staat erop. Heb 'm netjes bewaard hihi. Morgen bellen naar Nijmegen,en dan zal ik denk ook 14 juli de echo hebben,omdat we helemaal gelijk lopen Sharon.

Goofy;Fijn om eens wat van je te horen. En je leeft nog steeds met iedereen mee. Kan me indenken dat het vreemd is om even het zwanger worden opzij te zetten.Komt vast goed met jullie.

Milla;Nu kan het voor jou ook gaan beginnen. Weer een stapje dichterbij.

Geplaatst

Hey meiden!

De eerste weken waren echt KILLING vond ik. Je blijft maar twijfelen en toch checken of je geen bloed ziet. Na de eerste echo zakte dat gevoel pas weg bij mij.

Ik ben nu op een punt dat ook de misselijkheid/moeheid weg gaan en begin als ik het heel eerlijk zeg nu pas een beetje te genieten er van. Stom hè?

Meiden, zet 'm op!

Geplaatst
Hey meiden!

De eerste weken waren echt KILLING vond ik. Je blijft maar twijfelen en toch checken of je geen bloed ziet. Na de eerste echo zakte dat gevoel pas weg bij mij.

Dat vind ik ook. Toch blijf je elke keer opletten. Ik heb sinds gisteren geen menstruatie krampen meer.Aan de telefoon zeiden ze vanmorgen " liever geen menstruatie krampen,maar dat wil lang niet altijd wat zeggen". Het maakt me wel een beetje onzeker.

19 juli heb ik de eerste echo...moet ik nog 4 weken wachten. Dat gaat lang duren denk ik.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden