Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Start Decapeptyl

- 21 juni Raya

- 8 juli Sanne

- 17 juli Milla

Uitgangsecho

Start Puregon/Gonal F

- 09 juli Raya

- 23 juli Sanne

- 31 juli Milla

Eerste fm

- 18 juli Raya

- 3 aug Sanne

Punctie

-30 juni Appel

Terugplaatsing

- 11 juni Pammie (1 x A-embryo)

- 11 juni Sharon (1x A-embryo & 1 x B-embryo)

Testdag

- 2 juni Liesbeth

- 23 juni Margot

- 26 juni Pammie

- 26 juni Sharon

- 10 juli Jessie

Cryocyclus:

- 11 juni Sharon 2 A embryo's

Echo-datum

- 14 juli Sharon

- 14 juli Margot

- 19 juli Pammie

Jessie,heb je er bij gezet!

Ook even de echo datums genoteerd.

ik hoef dat toch alleen maar zo te doen is tot nu toe altijd goed gegaan anders moet jij het maar ff doen hihi

heb je al aangemeld bij mvm ik ben ook wel benieuwd vrijdagmorgen

appel is ga voor je duimen

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden wat een mooi groen

lijstje

Sanne@fijne vakantie

Sharon @gefeliciteerd

appel@kan me voorstellen dat je baalt. Ik duim voor een goede bevruchting voor je.

mijn vader is nog steeds niet uit het ziekenhuis. Heeft nog verhoging vandaag krijgt die een echo om te kijken waar het nou vandaan komt. Paps is het zat en is depri. Hopelijk dat die snel naar huis kan. En mijn moeder is kapot die gaat al 12 dagen op en neer elke dag van 15 tot 20 uur bij mijn paps in het ziekenhuis zitten. Ben zo bang dat we straks we ze straks op moeten vegen. En mijn zus gaat op vakantie en wij ook gelukkig ging paps mee. Maar aan de andere kant hoop ik wel dat het goed gaat. Me zus zei meid is het niet te veel dat ze mee gaan. Als ik er over na denk misschien wel. Ik ben nu wel aan het spuiten maar heb niet het gevoel dat we binnenkort naar het ziekenhuis moeten en dat we mogen denken dat we ooit zwanger worden. Sorry ik moest het even kwijt. Ik ben gesloopt. Ben blij dat ik vandaag vrij ben en volgende week donderdag vakantie heb. Ben er echt aan toe.

Geplaatst

dank je pammie voor het lijstje bij te werken.

Raba: je hoeft echt geen sorry te zeggen. Je kunt hier gewoon je gevoel kwijt.

sterkte.

Ik heb vanaf vandaag het gevoel dat ik een deze dagen ongi ga worden.

Ik heb zo'n zwaar gevoel in mijn onderbuik wat ik altijd heb als ik ongi ga worden.

Ik heb sinds ik gestopt ben met spuiten ook geen gevoelige borsten meer.

ik vrees voor het ergste. ik probeer er steeds niet aan te denken en probeer bezig te blijven, maar als ik er even aan denk krijg ik een gevoel van panier over mij heen.

Geplaatst

Start Decapeptyl

- 21 juni Raya

- 8 juli Sanne

- 17 juli Milla

Uitgangsecho

Start Puregon/Gonal F

- 09 juli Raya

- 23 juli Sanne

- 31 juli Milla

Eerste fm

- 18 juli Raya

- 3 aug Sanne

Punctie

-30 juni Appel

Terugplaatsing

Testdag

- 2 juni Liesbeth

- 23 juni Margot

- 26 juni Pammie

- 26 juni Sharon

- 10 juli Jessie

Cryocyclus:

Echo-datum

- 14 juli Sharon

- 14 juli Margot

- 19 juli Pammie

Sharon,ik heb je maar even groen gemaakt. Want je deed het nog verkeerd hihi. Elke keer als iemand het lijstje aanpast,sta jij niet op groen. En dat hoort wel hé!

Raba;Wat een toestand met je vader. Heel veel sterkte voor de rest.

Jessie;Blijf positief denken hoor. Klinkt heel cliche,maar dit heb ik ook gedaan. Zware ongi krampen hoeft niet direct te betekenen dat je menstruatie er aan zit te komen.Ik heb ze ook gevoeld in de 1e wachtweek,en zelfs heel af en toe komt het nog wel eens. Hou vol!

Geplaatst
Oh lieve Sanne,ik kan heel goed begrijpen dat je je zo af en toe niet happy voelt,en even de gedachten ergens anders wilt hebben als alleen het woord ivf.

Maar wat een ontzettend lekker vooruitzicht zeg; SPANJE.:icon_sunny:

Heerlijk! Ik wens je enorm veel plezier,en lekker bruin worden!

Heb je trouwens al wat kunnen regelen voor de deca's? Hoe ga je dat oplossen?

Nee, er zijn zoveel vriendinnen die zwanger zijn nu. En ik heb het allemaal in een kort tijdsbestek gehoord en dan lijkt het net alsof je de enige bent die niet zwanger raakt. Maar goed, dat zijn momenten hoor dat ik even helemaal in een dip zit. Misschien doet de vakantie ons wel goed :sunny:!!

Vriendlief heeft vandaag gebeld met Nijmegen en ze sturen ons een formulier voor het vervoer als handbagage in het vliegtuig op. Bij de apotheek hier deden ze net alsof ze niet wisten wat ik bedoelde, nou laat dan maar zitten.

Hoe is het met je? Ik vind het echt super voor jullie..

Als je de echo hebt, dan zit ik in Spanje. Wil je me even smsen. Ik leef enorm met je mee, en wil natuurlijk alles weten, hihi!!

Bedankt allemaal voor het wensen van een fijne vakantie!! Gaat helemaal goedkomen..

Jessie: Een ongi-gevoel zegt inderdaad niets. Het kan nog alle kanten op en 10 juli is pas je testdatum toch? Positief blijven is niet altijd even makkelijk (I know).

Appel: Voor morgen wil ik je alvast veel succes wensen. Ik hoop voor je op een goede uitslag.

Geplaatst

Ik kom net bij paps vandaan uit het ziekenhuis hij mag nog niet naar huis.

Hij heeft vocht achter zijn hart. Wat dat inhoud geen idee. Zo maar even googlen.

Morgen komt de cardioloog vertellen hoe en wat. Net een hele verdrietig paps achtergelaten. Zo akelig. Samen met zijn drieetjes een potje gejankt. En nu maar hopen dat die een keer naar huis mag. Hij is het zo zat. En we zitten er echt doorheen.

Jessie@blijf hoop houden.Ik duim nog steeds voor je.

Geplaatst

Sanne,túúrlijk hou ik je op de hoogte meid. Het zal wel stil zijn op het forum en hyves zonder jou. Hihi.

Raba;Nogmaals sterkte...

Appel;Succes morgen,ik duim voor je.

Geplaatst

Hallo dames,

Had hier gisteren toch echt een berichtje een geplaatst om de zwangeren te feliciteren. Wat super zeg, een heel groen lijstje! Maar mijn berichtje was verdwenen? In elk geval vind ik het geweldig dat sharon en pammie ook positief hebben getest, op naar de 1e echo dames!!!! Sanne, raba, appel en de rest, de duimen blijven draaien voor jullie!!!

Geplaatst

Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties. Doet me echt goed. Maar zoals jullie aan het tijdstip kunnen zien waarop ik dit bericht type ben erg zenuwachtig. Wat Jessie ook al schreef als ik er echt aan denk overvalt een soort van paniek me en word ik misselijk. Vandaag op het werk ging het wel, maar nu.

@Jessie: volhouden hoor! Een beetje kramp zegt nog niets. Ik had de vorige keer ook kramp. Dit kwam ook doordat ik slecht naar de wc kon. Kwam volgens mij van de progestan. Ik hoop dat we straks samen nog even op het wachtbankje zitten en dan op naar een positieve test.

@Raba: Geen sorry zeggen. Je kunt hier alles van je afschrijven. Het is ook niet niets wat je vader ondervindt. Ik hoop dat je vader echt snel opknapt en jij je helemaal op je behandeling kan richten. En het is misschien moeilijk voor te stellen, maar je moet er nog steeds van uitgaan dat ook jij ooit mama gaat worden. Dikke knuffel.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

nou dames mvm is geweest hele aardige vrouw ze vond de streep erg dik voor iemand van 5 weken ik zei al nou misschien zijn het er 2 haha heb voor het serviesje gekozen is toch wel leuk en blijvend hoest verder met de meiden hier

wordt erg heet vandaag dames dus hou je rustig en flink schreeuwen vanavond voor onze mannen

heb trouwens net 2 beschuitjes op en ik werd misselijk niet normaal hing boven de pot maar ik moest het echt proberen binnen te houden had geen zin om weer te gaan eten haha tis gelukt maar had gekijk zoiets van nou laat mijn maar lekker zonder kwaaltjes doorgaan haha

@ appel heel veel succes vandaag

@ raba wat vervelend weer ik duim echt voor je dat ie snel opknapt en weer lekker naar huis kan

@ jessie nog even volhouden en je kunt er niets van zeggen tot aan je testdag ik weet hoe erg het is nog even volhouden dus

@ margot hoe was jou ervaring met mvm en wat heb je gekozen

@ pammie hoe voel je je

@ sanne nog een paar dagen en dan lekker weg ben wel een beetje jaloers op je daar is het toch lekkerder warm dan hier geniet ervan

Geplaatst

Hoi,

No niets gehoord en er staat ook niet op de digipoli. Vrees dus het ergste.

@ Sharon, dat is een goed teken. Misschien niet zo fijn, maar werkt wel geruststellend toch?

groetjes,

Appel

Geplaatst
Hoi,

No niets gehoord en er staat ook niet op de digipoli. Vrees dus het ergste.

@ Sharon, dat is een goed teken. Misschien niet zo fijn, maar werkt wel geruststellend toch?

groetjes,

Appel

Appel; Wat vreemd dat er niks op de digi poli staat. Waarom bel je niet even met Nijmegen? Alleen al voor jezelf,om van de onzekerheid af te zijn.

Succes..

Geplaatst

Hoi hoi,

Ze hebben gebeld. We hebben morgen een TP om 13:00. Van de 3 eicellen is er slechts 1 zich gaan ontwikkelen tot een embryo. Aan de ene kant teleurgesteld, maar aan de ander kant opgelucht en blij dat er gelukkig wel een Tp is.

Morgen horen we de kwaliteit. Hoop natuurlijk op een A'tje, maar zoals ik al schreef we zijn blij dat er tenminste iets teruggeplaatst kan worden.

Als het niet lukt en we gaan verder moet ik eerst even een telefonisch overleg plannen met ons behandelend arts. Ik zit toch met vragen over hoe het kan dat er zo weinig eitjes waren. De arts die belde zei dat er verder niet naar gekeken wordt en het voor hun eigen ook niet duidelijk is dat ui ongeveer 10 follikels slecht 3 eitjes zijn gekomen.

Meiden jullie horen morgen hoe de tp is geweest.

Groetjes,

Apppel

Geplaatst

hallo appel, ik ben zo blij om te lezen dat je morgen wel een tp hebt.

er is dus nog hoop hou je hieraan vast. je bent weer een stapje dichterbij.

hier echt alle tekenen van een aankomende menstruatie. ik krijg dan altijd een paar dagen van tevoren hoofdpijn en ik heb een zwaar gevoel in mijn onderbuik.

Ik weet dat ik niet van het slechtste uit mag gaan, maar ik bereid me er wel op voor.

ik weet dat er nog hoop is, maar vind het moeilijk om me daaraan vast te houden.

Sharon, ik hoop voor je dat je niet al teveel zwangerschapskwaaltjes zal gaan krijgen. Maar van de andere kant bevestigd wel weer je zwangerschap.

Geplaatst

Jessie: Hoop houden hoor. Je lichaam kan je ook voor de gek houden. Tuurlijk is het moeilijk en vliegt je gevoel van goed naar slecht. Misschien ben je je zelf ook een beetje aan het indekken, voor als hiet niet goed gaat.

Hoop houden he meissie. Wij zitten straks samen op het wachtbankje TJAKKA en testen allebei positief TJAKKA(of sla ik nu een beetje door in mijn emiel ratelband immitatie :yeswink-1:)

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Als het niet lukt en we gaan verder moet ik eerst even een telefonisch overleg plannen met ons behandelend arts. Ik zit toch met vragen over hoe het kan dat er zo weinig eitjes waren. De arts die belde zei dat er verder niet naar gekeken wordt en het voor hun eigen ook niet duidelijk is dat ui ongeveer 10 follikels slecht 3 eitjes zijn gekomen.

Groetjes,

Apppel

Wat een fijn bericht dat je morgen een TP hebt.

Staat er nog steeds niks op de digipoli? Dan kun je morgenvroeg nog even proberen,dan kun je gelijk kijken wat voor kwaliteit embryootje je hebt.

Wat betreft de follikels. Zelf had ik 13 eitjes,en daarvan waren er maar 5 bevrucht. Uiteindelijk één van A kwaltiteit terug laten plaatsen,en twee in de vriezer.

Dus bij mij is de score ook niet hoog.

Maak je maar niet druk,komt allemaal goed.

En heel veel succes morgen met de TP!

Jessie;Meid,spannend hé die wachtweken. Ik blijf voor je duimen.

Geplaatst

hey appel snap dat je toch een beetje terleurgesteld bent maar je hebt iig een terugplaatsing ik ga heel hard duimen voor een a-tje maar goed van een b of c kun je ook zwanger worden poistief blijven weet dat dat heeel moeilijk is

jessie meid je kunt er niets van zeggen enige wat je kunt doen is afwachten zoalng je geen bloed hebt en zelf bloed hoeft niets te betekenen moet je je nergens druk over maken ook voor ben ik heeeeeel hard aan het duimen het gaat zo goed hier dus dat moeten we vol blijven houden op naar heeel veel groen

wat is het warm he dames tis hierbinnen 27,5 graden

Geplaatst

Hoi Appel,

Jeetje, dat is wel een teleurstelling zeg!

Ook ik duim voor je hoor!

Sharon: ja shit is dat hè, zo misselijk zijn / kotsen. Ik hoop voor je dat het een beetje beperkt blijft en dat je je niet 6 weken zoals ik ga voelen! Dan duren 6 weken zoooooo lang (maar ik ben al lang blij dat het beter gaat met me, ik lees wel eens dat er dames zijn die beroerd blijven, alle maanden)!

ALLE DAMES: succes! Ik lees hier nog steeds mee hoor en duim altijd mee!

Geplaatst
Hoi hoi,

Ze hebben gebeld. We hebben morgen een TP om 13:00. Van de 3 eicellen is er slechts 1 zich gaan ontwikkelen tot een embryo. Aan de ene kant teleurgesteld, maar aan de ander kant opgelucht en blij dat er gelukkig wel een Tp is.

Morgen horen we de kwaliteit. Hoop natuurlijk op een A'tje, maar zoals ik al schreef we zijn blij dat er tenminste iets teruggeplaatst kan worden.

Groetjes,

Apppel

Voor vandaag wil ik je alvast heel veel succes wensen en de komende weken natuurlijk ook. Ik hoop ondanks de telurstelling op een geweldig eindresultaat.

Geplaatst

Meiden veel suc7.

Appel@ toch gelukkig een tp. Veel suc7.

Jessie@hopelijk zet je ongi niet door en houd je lichaam je inderdaad voor de gek.

Mijn vader moet nog een aantal dagen in het ziekenhuis blijven. Hij heeft een ontstoken hartzakje je hebt dan vocht achter je hart. Dit kan genezen door medicijnen en in uitzonderlijke situaties een operatie. Ze willen hem nog even in de gaten houden. Bedankt dat ik dit hier kwijt kan.

Gisteren na bij mijn paps geweest te zijn uit eten gegaan. Alleen duurde het erg lang dat we ons eten kregen. En de spuit durfde ik niet mee te nemen. Aangezien het zo warm is. Vanavond wilde vrienden met ons uit eten. Nou is het nog warm. En durf ik hem niet mee te nemen. Maar dat houd in dat we op tijd thuis moeten zijn. Hoe doen jullie dat?

Geplaatst

Raba;De deca spuit kan heel lang uit de koelkast bewaard worden. Als ik jou was zou ik de spuit meenemen,en zorgen dat je tas op een koele plek staat. Kan best.

Succes!

Geplaatst

Start Decapeptyl

- 21 juni Raya

- 8 juli Sanne

- 17 juli Milla

Uitgangsecho

Start Puregon/Gonal F

- 09 juli Raya

- 23 juli Sanne

- 31 juli Milla

Eerste fm

- 18 juli Raya

- 3 aug Sanne

Punctie

Terugplaatsing

- 03 juli Appel (1x B-embryo)

Testdag

- 2 juni Liesbeth

- 23 juni Margot

- 26 juni Pammie

- 26 juni Sharon

- 10 juli Jessie

-18 julli

Cryocyclus:

Echo-datum

- 14 juli Sharon

- 14 juli Margot

- 19 juli Pammie

Vandaag de TP gehad van één B- embryo. Jammer genoeg geen A, maar van een B kun je ook zwanger raken, dus daar gaan we maar van uit. En nu wachten, wachten, wachten. Spannend. Vandaag heb ik er een goed gevoel over.

Jessie hoe is het bij jou? Wel gezellig zo met zijn tweeën op het bankje. Over een week weet jij al meer.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Wat gebeurd er hier toch veel!

Ik lees nog regelmatig met jullie mee hoor!

@ Zwangeren: Gefeliciteerd!

@ Wachtende: Sterkte en succes!

@ Vakantiegangers: Veel plezier

@ Raba: Sterkte met Pap.

Hier alles rustig.

Kan het nog steeds niet echt bevatten, maar goed....

We houden hoop!

Lieve meiden, het gaat jullie goed!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden