Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Meiden veel suc7.

Appel@ toch gelukkig een tp. Veel suc7.

Jessie@hopelijk zet je ongi niet door en houd je lichaam je inderdaad voor de gek.

Mijn vader moet nog een aantal dagen in het ziekenhuis blijven. Hij heeft een ontstoken hartzakje je hebt dan vocht achter je hart. Dit kan genezen door medicijnen en in uitzonderlijke situaties een operatie. Ze willen hem nog even in de gaten houden. Bedankt dat ik dit hier kwijt kan.

Gisteren na bij mijn paps geweest te zijn uit eten gegaan. Alleen duurde het erg lang dat we ons eten kregen. En de spuit durfde ik niet mee te nemen. Aangezien het zo warm is. Vanavond wilde vrienden met ons uit eten. Nou is het nog warm. En durf ik hem niet mee te nemen. Maar dat houd in dat we op tijd thuis moeten zijn. Hoe doen jullie dat?

gewoon meenemen je moet het jezelf niet te moeilijk gaan maken ik ben 3 dagen naar euro sisney geweest en had ze ook gewoon in mijn tas zitten

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hallo Dames,

appel; wat goed. een b embryo. Dat is hoopgevend. Ik duim zeker voor je.

Hier ben ik zeer bang dat het fout gaat. Ik had bij het afvegen toen ik naar het toilet was gegaan bruine afscheiding. als ik een tampon erin stop zie ik meer bruin en bloedstolsels. Ik ben emotioneel nu echt een wrak. weet niet meer wat ik moet denken. Ik ga zometeen bbq en bij mijn schoonzusje zodat ik toch wat afleiding heb.

Weet iemand hoe het zit als er bijvoorbeel 1 embryo van de 2 zich niet nestelt? komt dit dan gewoon ook af met een menstruatie?

Geplaatst

Hoi Jessie,

Wat vervelend deze onzekerheid. Kan me voorstellen dat je van slag bent. Toch moet je de hoop nog niet opgeven en gewoon de bolletjes blijven inbrengen. Ik heb het hier al een keer eerder geschreven dat ook ik tijdens de wachtweken bloedverlies heb gehad ongeveer 6 dagen voor het testen begon dit. Zowel bruin bloed als rood bloed. Ik was toen wel zwanger. Zolang het nog niet door zet kan het nog alle kanten op.

Succes meid. Probeer een beetje te genieten op de BBQ (ik weet dat dit makkelijker is gezegd dan gedaan, hoor:))

Liefs,

Appel

Geplaatst

dank je appel voor je lieve woorden.

Ik heb wel steeds meer bruine afscheiding gekregen. Ook heb ik iets doms gezegd. Mijn schoonzusje heeft morgen een oppas nodig en zat nogal vast waarop ik direct zei, dan kom ik toch. Achteraf heb ik hier veel spijt van om de hele dag voor een baby te zorgen terwijl ik zo bang ben dat het morgen misgaat en ik echt ga bloeden.

dom dom. Die onzekerheid is echt een hel.

Geplaatst
dank je appel voor je lieve woorden.

Ik heb wel steeds meer bruine afscheiding gekregen. Ook heb ik iets doms gezegd. Mijn schoonzusje heeft morgen een oppas nodig en zat nogal vast waarop ik direct zei, dan kom ik toch. Achteraf heb ik hier veel spijt van om de hele dag voor een baby te zorgen terwijl ik zo bang ben dat het morgen misgaat en ik echt ga bloeden.

dom dom. Die onzekerheid is echt een hel.

hey meis wat vervelend voor je helaas kun je niet meer doen dan afwachten kan alle kanten op bij mij is het vorige keer door gezet weet dat je dit nu niet wilt lezen er zijn heel veel vrouwen die afscheiding en licht bloedverlies hebben er gewoon 9 maanden zwanger zijn je kunt echt alleen maar wachten ga op je gevoel af die heeft vaak gelijk en niet denken ik zie bruine afscheiding het is fout sterkte ik mijn duimen draaien heel hard voor je en dat er over 9 maanden ook een :B-0009:bij jou voorbij vliegt :CYBER_HUGS:

Geplaatst

Jessie@wat onzettend spannend blijft het. Ik gun het je zo dat de ongi niet doorzet.

Gisteren een hele discussie met mijn man gehad over de spuit. Hij wilde niet dat ik hem mee nam. Wil geen risico lopen. Heb geen zin om hier over ruzie te maken. Dus ik heb de spuit niet meegenomen. En waren gelukkig op tijd thuis.

Hoera mijn paps is vandaag thuis gekomen. Vanavond bij hem op bezoek.

Geplaatst

De deca spuiten kunnen een week lang buiten de koeling bij een temperatuur van maximaal 25 graden. Staat ook in de bijsluiter.

Dus een volgende keer gewoon meenemen, kan niet fout gaan! Ik stopte hem altijd in een brillenkoker, kan hij ook niet stuk.

@sharon ik heb voor het boek gekozen. Vandaag de flessen gekregen, maar het zijn er maar 4! Ik dacht dat ik er 8 zou krijgen.. Nou ja, wel heel leuk om weer een positieve test te krijgen en een duidelijke streep ook! De kans dat de buurt het nu gauw weet is logisch omdat de bakken in mijn voortuin staan.. Maar goed, zien we dan wel weer. In het fotolijstje heb ik de echofoto van de tp gestopt.. Leuk om van die bladen te krijgen over zwanger zijn, heel onrealistisch nog allemaal.

Geplaatst
De deca spuiten kunnen een week lang buiten de koeling bij een temperatuur van maximaal 25 graden. Staat ook in de bijsluiter.

Dus een volgende keer gewoon meenemen, kan niet fout gaan! Ik stopte hem altijd in een brillenkoker, kan hij ook niet stuk.

@sharon ik heb voor het boek gekozen. Vandaag de flessen gekregen, maar het zijn er maar 4! Ik dacht dat ik er 8 zou krijgen.. Nou ja, wel heel leuk om weer een positieve test te krijgen en een duidelijke streep ook! De kans dat de buurt het nu gauw weet is logisch omdat de bakken in mijn voortuin staan.. Maar goed, zien we dan wel weer. In het fotolijstje heb ik de echofoto van de tp gestopt.. Leuk om van die bladen te krijgen over zwanger zijn, heel onrealistisch nog allemaal.

ik het serviesje gekozen boeken zijn er genoeg en dat serviesje vond ik wel een leuk aandenken mijn tante heeft het nog steeds van mijn nichtje en die is nu 9.Ik heb trouwens elke dag dichterbij de bevalling besteld is een leuk klein kalendertje waarop je elke dag kunt zien wat er in je buik gebeurd en voor me man help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt daar staat precies in hoe wij ons voelen enzo en wat er gaat gebeuren is voor mannen toch anders dan voor vrouwen hij houd wel niet van lezen maar tis ook maar een klein boekje hihi

@ raba wat een goed nieuws is toch wel kleine reden voor een feestje dus

@ jessie hoe voel je je

Geplaatst

Ik voel me erg slecht. Ik heb vandaag een test gedaan omdat mijn bruine afscheiding toch aan het veranderen is in wat helderder bloed. de test was zoals ik verwachtte negatief. Ik weet me met mezelf even geen raad. Ik ben er lichamelijk zelfs gewoon ziek van. Voel me erg misselijk. Maar emotioneel ben ik er helemaal kapot van.

Ik probeer maar bezig te blijven om maar niet in te storten. Ik weet het gewoon even niet meer.

Geplaatst

Jeetje Jessie, wat een teleurstelling weer. Ja alle meiden hier weten maar al te goed wat het is om weer met een negatieve test geconfronteerd te worden. Elke keer die hoop en dan dat machteloze gevoel waar je geen kant mee uit kan. Gewoon heel erg k..

Geplaatst
Ik voel me erg slecht. Ik heb vandaag een test gedaan omdat mijn bruine afscheiding toch aan het veranderen is in wat helderder bloed. de test was zoals ik verwachtte negatief. Ik weet me met mezelf even geen raad. Ik ben er lichamelijk zelfs gewoon ziek van. Voel me erg misselijk. Maar emotioneel ben ik er helemaal kapot van.

Ik probeer maar bezig te blijven om maar niet in te storten. Ik weet het gewoon even niet meer.

Oh lieve Jessie wat leef ik met je mee.

Maar toch......je zit nu op 4 dagen voor de officiele testdag. Kan het niet zo zijn dat je te vroeg bent?

Ik ga zo voor je hopen dat het niks is,en vooral niet door gaat zetten.

Toi toi toi.

Geplaatst

Hoi Jessie,

Hier ook nog even reageren (Ik had ook al gereageerd op het wachtbankje). Ga je alleen af op de test dat het mislukt is of is heeft het bloedverlies doorgezet. Want het kan wat Pammie zegt best nog een beetje te vroeg zijn om te testen. In iedergeval veel sterkte.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

even een vraagje. Iedere keer als er rood bloedverlies komt krijg ik toch weer bruin bloedverlies. Zou dit door die bolletjes kunnen komen? Daardoor zet het rood ook niet goed door. Het zkh vermoed ook wel dat het bij ons niet gelukt is. Daarvoor vloei ik al teveel dagen.

Geplaatst
even een vraagje. Iedere keer als er rood bloedverlies komt krijg ik toch weer bruin bloedverlies. Zou dit door die bolletjes kunnen komen? Daardoor zet het rood ook niet goed door. Het zkh vermoed ook wel dat het bij ons niet gelukt is. Daarvoor vloei ik al teveel dagen.

hey meis ik weet dat je het niet wilt horen maar ik had dit ook ik ben toen gestopt met de bollen en toen zetten het echt goed door het bloeden werd bij mij te erg maar heb tegen mezelf gezegd als het zo erg wordt dat ik er een tampon in moet gaan stoppen stop ik ook met de bollen en geef ik toe dat het niet gelukt is ondanks toen mijn positieve test echt klote voor je maar geen zorgen meis ik ben inmiddels ook zwanger jij komt er ook daar gaan we voor een dikke vette :CYBER_HUGS:

Geplaatst

Ik kreeg gisteren helaas bruin bloedverlies wat in de avond over ging in rood. Ben nu wakker met enorme buikpijn dus ga maar even van me afschrijven. Ik moet maar even afwachten wat er nu gaat gebeuren. Bel morgenvroeg het ziekenhuis wel weer.

Ik ben even te verslagen om hard te kunnen janken, het ging juist zo goed en dan gaat het ineens mis, jeetje wat voelt het toch oneerlijk.

Mijn directeur reageerde heel lief en heeft me gelijk voor de rest van de week ziek gemeld.

Ik ga eerst maar eens even opzoeken hoe een miskraam in zijn werk gaat. Ik wilde er niks over lezen, brengt voor mijn gevoel geen geluk.

Geplaatst

Hoi Jessi,

Wat jammer dat het allemaal zo verloopt.

hou je sterk geef de moed niet op.

Het is heel zwaar wat er allemaal gebeurt maar blijf hopen.

Groetjes T.K

Geplaatst
Ik kreeg gisteren helaas bruin bloedverlies wat in de avond over ging in rood. Ben nu wakker met enorme buikpijn dus ga maar even van me afschrijven. Ik moet maar even afwachten wat er nu gaat gebeuren. Bel morgenvroeg het ziekenhuis wel weer.

Ik ben even te verslagen om hard te kunnen janken, het ging juist zo goed en dan gaat het ineens mis, jeetje wat voelt het toch oneerlijk.

Mijn directeur reageerde heel lief en heeft me gelijk voor de rest van de week ziek gemeld.

Ik ga eerst maar eens even opzoeken hoe een miskraam in zijn werk gaat. Ik wilde er niks over lezen, brengt voor mijn gevoel geen geluk.

ooh nee meid ik schrik ervan dit mag echt niet gebeuren hoe erg is je bloeding dan en wat zei het ziekenhuis ik duim echt voor je en wij moeten woensdag gewoon samen een echo hebben hoevel had je er terug laten plaatsen weet ik even niet meer indien 2 misschien is er dan 1 afgekomen ooh meis sterkte

Geplaatst

Margo nee toch he. Ik schrik enorm van je bericht. Ik hoop zo erg dat het toch nog goed bij jou is. Ik weet even niet wat ik moet zeggen meid.

Geplaatst

Na een hele heftig pijnlijke morgen konden we in het ziekenhuis terecht waar ze de miskraam hebben geconstateerd. Wat werken er trouwens toch verschrikkelijk lieve mensen in het Radboud. Ze namen alle tijd voor ons.

Vanmorgen was ik vooral bang voor een bbz dus de miskraam klonk me nog goed in de oren, raar he!.

Lichamelijk ben ik even een wrakje, de pijn was voor mij echt te erg. Ik werd er heel misselijk van en viel bijna flauw. Dat wordt nog wat als ik ooit mag gaan bevallen, spuit mij maar lek!!

In augustus hebben we een afspraak gemaakt met dr. Traas over hoe nu verder! Nu doen we eerst even heel kalm aan.

En Sharon, ik leef gewoon even met jou mooie echo mee, doe je best he!

Geplaatst
Na een hele heftig pijnlijke morgen konden we in het ziekenhuis terecht waar ze de miskraam hebben geconstateerd. Wat werken er trouwens toch verschrikkelijk lieve mensen in het Radboud. Ze namen alle tijd voor ons.

Vanmorgen was ik vooral bang voor een bbz dus de miskraam klonk me nog goed in de oren, raar he!.

Lichamelijk ben ik even een wrakje, de pijn was voor mij echt te erg. Ik werd er heel misselijk van en viel bijna flauw. Dat wordt nog wat als ik ooit mag gaan bevallen, spuit mij maar lek!!

In augustus hebben we een afspraak gemaakt met dr. Traas over hoe nu verder! Nu doen we eerst even heel kalm aan.

En Sharon, ik leef gewoon even met jou mooie echo mee, doe je best he!

ooh nee margot wat erg voel me zelf zelfs klote onder ik dacht dat wij woensdag samen een mooie echo zouden hebben bah vind het het klote voor je heel veel sterkte iig knuf

Geplaatst

Margot, woorden schieten me even tekort. Ik vind dit zo erg voor jullie.Ik wens zowel jou als je man erg veel sterkte. Ik schiet er zelf gewoon van vol.

Zorg dat je er voor elkaar bent en steun elkaar want jullie hebben tenminste elkaar.

En ook wij zijn er voor je. Schrijf van je af en gooi al je verdriet en frustraties maar hier neer. HEEL VEEL STERKTE MEID..

Geplaatst

jeetje margot veel sterkte

vandaag is het dan zover de gonal F spuit kan erbij.

Zo spannend allemaal. Man is snel op zijn tenen getrapt ziet erg tegen de tese op.

Gelukkig gaat het met mij hormoontjes goed. En heb ik nog geen uitbarstingen van verdriet of boosheid gehad.

En eindelijk heb ik me man zover dat we gisteren de spuit mee in de auto hadden genomen in een koeltas. Zodat we niet zo snel naar huis toe hoefde na lekker sushi gegeten te hebben nu het nog kan. Hopelijk snel voor een lange tijd niet meer

Geplaatst

Succes vandaag met de gonal F. Maar deze is veel minder vervelend dat de decapeptyl.

Bij mij is vandaag de menstruatie echt doorgebroken. Bah, en dat met dit weer.

Meteen het ziekenhuis gebeld en ik kan met weer aanmelden bij de volgende menstruatie. Dinsdag heb ik nog een telefonische afspraak met dokter Kremer omdat ik nog wat vragen heb. Ik vraag me af of hij ons wel voldoende kansen geeft omdat mijn man slecht zaad heeft, of dat we meer kans maken met evt. een donor. Mijn man en ik staan hier open voor, dus even vragen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden