Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pam, ik heb heel veel vriendinnetjes die al zwanger zijn geweest, en als ik dan zei dat ik dacht dat ik ongesteld ging worden omdat ik krampen had, zeiden ze altijd dat dat niets wilde zeggen omdat op dat moment krampen vergelijkbaar met menstruatie heel normaal zijn. Ze hebben het bijna allemaal gehad. Dus niet te veel zorgen maken, hoeft niks te betekenen!

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik zal mezelf hier ook even introduceren. Wij hebben sinds oktober 2007 een kinderwens en zitten sinds januari 2010 zijn we bezit met IUI in eigen cyclus in het UMC st. Radboud. Mijn man werkt in het Radboud en ik zelf werk ook in Nijmegen dus wel net zo praktisch.

Afgelopen zaterdag hebben wij onze vijfde inseminatie al weer gehad. KOmende donderdag hebben we voortgangsgesprek over hoe we na nr. 6 verder gaan. Ik ben erg benieuwd.

@ Pammie: gefeliciteerd meid! Geniet er van!

Groetjes, Dorien

Geplaatst

Hallo allemaal,

Vandaag 1e FM en gelijk een datum voor de punctie. Heel wat anders dan de vorige keer toen ik steeds moest terug komen. Aanstaande woensdag is de punctie. Vanavond de pregnyl spuiten. Ik heb de spuit al klaar gemaakt.

Er waren ongeveer 10 grote eicellen te zien en nog wat kleintjes, waarvan ze dacht dat er misschien 1á 2 nog gingen meedoen. Het zijn er dus wat minder dan de vorige keer, maar zeker niets te klagen.

Begin het nu toch echt wel spannend te vinden. Tijdens de echo konden ze wat moeilijk bij de eierstokken (liggen diep). Begin hem dus toch wel wat te knijpen voor de punctie. Ik vond het de vorige keer best meevallen. Maar goed, we zien het wel.

Milla, mooi dat je kan beginnen.

Doortje, Wlekom hier.

Pammie; dat is inderdaad best lang wachten op de echo. Ik dacht dat je maar 3 weken hoefde te wachten. Veel sterkte tijdens deze toch ook wel slopende en spannende weken.

Meiden, succes allemaal.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Start Decapeptyl

- 21 juni Raya

- 8 juli Sanne

Uitgangsecho

Start Puregon/Gonal F

- 09 juli Raya

- 23 juli Sanne

Eerste fm

- 18 juli Raya

- 3 aug Sanne

Punctie

-30 juni Appel

Terugplaatsing

- 11 juni Pammie (1 x A-embryo)

- 11 juni Sharon (1x A-embryo & 1 x B-embryo)

Testdag

- 2 juni Liesbeth

- 26 juni Pammie

- 26 juni Sharon

Cryocyclus:

- 11 juni Sharon 2 A embryo's

Even het lijstje aangepast. Volgens mij mogen er ook nog 2 meiden groen gemaakt worden. Maar deze eer laat ik aan Pammie en Sharon zelf:)

Jessie: wanneer mag jij testen?

Voor de nieuwe meiden: Als je het leuk vindt kun je het lijstje aanvullen met je eigen datums, dan kunnen de anderen beter zien hoe ver je bent.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Start Decapeptyl

- 21 juni Raya

- 8 juli Sanne

Uitgangsecho

Start Puregon/Gonal F

- 09 juli Raya

- 23 juli Sanne

Eerste fm

- 18 juli Raya

- 3 aug Sanne

Punctie

-30 juni Appel

Terugplaatsing

Testdag

- 2 juni Liesbeth

- 26 juni Pammie

- 26 juni Sharon

Cryocyclus:

Geplaatst

:toothy9:Joepppieieie Pammie; HELEMAAL GEWELDIG!!!

Ik wist het natuurlijk al, maar via het forum heb ik nog niet gereageerd.

Super voor jullie!! 19 juli de echo, ik hoop dat je een super echo krijgt.

Appel; a.s. woensdag al de punctie. Wat fijn dat je dit keer al zo snel een punctiedatum krijgt. Sterkte/succes alvast! Ik hoop dat je goede eitjes krijgt.

Milla: Fijn dat je kan beginnen! Straks weer alle medicijnen ophalen bij de apotheek. Ik heb het ook vorige week opgehaald.

Dorien: Welkom hier!!

Geplaatst

appel: ik mag 10 juli testen, wil jij dit voor mij aanvullen op het lijstje? Ik ben niet zo heel erg goed met de computer. Mooi vind ik dat die groene namen. Kijk ik graag naar.

Jeetje zeg nu al een datum voor de punctie. Dat is echt goed nieuws. Kunnen we vanaf woensdag samen gaan wachten.

Mila: dan gaat het voor jou ook binnenkort beginnen. zie je ertegen op?

Doortje; wij mogen bijna tegelijk testen. wel fijn dat jullie zo dichtbij het ziekenhuis zijn. Wij moeten bijna anderhalf uur rijden iedere keer.

Geplaatst

Start Decapeptyl

- 21 juni Raya

- 8 juli Sanne

- 17 juli Milla

Uitgangsecho

Start Puregon/Gonal F

- 09 juli Raya

- 23 juli Sanne

- 31 juli Milla

Eerste fm

- 18 juli Raya

- 3 aug Sanne

Punctie

-30 juni Appel

Terugplaatsing

Testdag

- 2 juni Liesbeth

- 26 juni Pammie

- 26 juni Sharon

Cryocyclus:

Geplaatst
Start Decapeptyl

- 21 juni Raya

- 8 juli Sanne

- 17 juli Milla

Uitgangsecho

Start Puregon/Gonal F

- 09 juli Raya

- 23 juli Sanne

- 31 juli Milla

Eerste fm

- 18 juli Raya

- 3 aug Sanne

Punctie

-30 juni Appel

Terugplaatsing

Testdag

- 2 juni Liesbeth

- 26 juni Pammie

- 26 juni sharon

Cryocyclus:

1e echo

- 14 juli sharon

- 19 juli pammie

heb mezelf ook maar groen gemaakt

pammie maar 19 juli is toch geen 4 weken??? ik kan ook niet wachten tot 14 juli

Geplaatst

zo net gebeld door moeders voor moeders en ze komt vrijdag langs vind het wel het minste wat we kunnen doen als andere moeders dit niet gedaan hadden hadden wij nooit zwanger kunnen worden ga jij dit ook doen pammie??? hoe voel je je trouwens ik heb nergens last van vanochtend nog ff een test gedaan en de teststreep was er nog eerder dan de controle streep dus :)

Geplaatst
zo net gebeld door moeders voor moeders en ze komt vrijdag langs vind het wel het minste wat we kunnen doen als andere moeders dit niet gedaan hadden hadden wij nooit zwanger kunnen worden ga jij dit ook doen pammie??? hoe voel je je trouwens ik heb nergens last van vanochtend nog ff een test gedaan en de teststreep was er nog eerder dan de controle streep dus :)

Ja,ik wil dit ook wel gaan doen.

Ik voel me goed. De menstruatiekrampen zijn gelukkig helemaal weg sinds zondag al. Heb wel hele gevoelige boobs.

Verder vind ik het nog zo onwerkelijk.

Ben zo benieuwd of er bij jou 2 groeien of 1. Spannend!

Hoe is het met de rest van de dames??

Geplaatst

Hoi hoi,

Fijn dat jullie je zo goed voelen!!

En ja, Moeders voor Moeders vind ik ook het minste wat we kunnen doen als je zwanger wordt.

Hier weinig nieuws!!

Voel me even een beetje niet zo happy en heb niet zo heel veel zin om met zwanger worden en baby's bezig te zijn.

Soms heb ik even zo'n periode..

Volgende week gaan we op vakantie dus dan zien jullie me bijna drie weken niet.

Ik wens jullie in ieder geval of sterkte tijdens de punctie, succes met spuiten of een hele fijne zwangerschap..

Liefs

Geplaatst
Hoi hoi,

Fijn dat jullie je zo goed voelen!!

En ja, Moeders voor Moeders vind ik ook het minste wat we kunnen doen als je zwanger wordt.

Hier weinig nieuws!!

Voel me even een beetje niet zo happy en heb niet zo heel veel zin om met zwanger worden en baby's bezig te zijn.

Soms heb ik even zo'n periode..

Volgende week gaan we op vakantie dus dan zien jullie me bijna drie weken niet.

Ik wens jullie in ieder geval of sterkte tijdens de punctie, succes met spuiten of een hele fijne zwangerschap..

Liefs

snap helemaal hoe je je voelt had ik ook toen mijn eerste poging mislukt was toen ben ik ook niet zo veel op het forum geweest ik had het gevoel dat ik er even niet meer bij hoorde heel raar komt omdat ik ook niet om mee te kletsen had maar geniet meer lekker van je vakantie ik heb er ook 2 keer over moeten doen meid met jou komt het ook nog goed :CYBER_HUGS:

Geplaatst

Gefeliciteerd nieuwe zwangeren!!!!!!!!!!!! Geweldig, wat een groen hier, helemaal toppie!!

Op naar de 1e echo voor jullie, spannend.

En dan op naar het grote genieten he ;-)

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Vanochtend de punctie gehad. De punctie ging goed, maar de uitslag kon beter. Ik heb maar drie eitjes. Heb net op de digipoli gelezen dat ze wel alle 3 geïnjecteerd zijn, maar heb nu toch wel weining hoop. Bij de vorige poging is na het injecteren nog de helft afgevallen, omdat ze niet goed ontwikkelden. Ben nu dus bang, dat er niets terug te plaatsen valt. Zie dus erg op tegen het telefoontje van vrijdag. Goed we blijven moed houden, want het is nog niet voorbij maar ben toch wel een beetje down.

Sanne alvast een hele fijne vakantie gewenst, mocht ik je hier niet meer zien.

Ik ga nu nog even op bed liggen want de rechtereierstok is toch wel wat gevoelig.

Succes allemaal.

Groetjes,

(teleurgestelde) Appel

Geplaatst
Hoi Allemaal,

Vanochtend de punctie gehad. De punctie ging goed, maar de uitslag kon beter. Ik heb maar drie eitjes. Heb net op de digipoli gelezen dat ze wel alle 3 geïnjecteerd zijn, maar heb nu toch wel weining hoop. Bij de vorige poging is na het injecteren nog de helft afgevallen, omdat ze niet goed ontwikkelden. Ben nu dus bang, dat er niets terug te plaatsen valt. Zie dus erg op tegen het telefoontje van vrijdag. Goed we blijven moed houden, want het is nog niet voorbij maar ben toch wel een beetje down.

Sanne alvast een hele fijne vakantie gewenst, mocht ik je hier niet meer zien.

Ik ga nu nog even op bed liggen want de rechtereierstok is toch wel wat gevoelig.

Succes allemaal.

Groetjes,

(teleurgestelde) Appel

Kan me jouw teleurstelling erg goed voorstellen hoor. Al hoeft het niets te zeggen. Misschien zijn dit juist de beste eitjes en zijn ze alledrie over straks. Ik ga heel hard voor je duimen in ieder geval.

Nu even lekker rustig aan doen en afwachten tot vrijdag (vreselijk dat wachten :unsure:)..

Geplaatst

Hai allemaal

Ik krijg vanavond bezoek van een mevrouw van MvM. Ben heel benieuwd, zou ik de test doorstaan? Ik voel helemaal niks... Gelukkig maar, maar ook wel weer eng soms. Maar ja niet aan denken.

Ik heb mezelf nog niet op het lijstje gezet, want ik weet niet hoe het moet! Misschien dat iemand me kan helpen!!

Groetjes

Geplaatst

Start Decapeptyl

- 21 juni Raya

- 8 juli Sanne

- 17 juli Milla

Uitgangsecho

Start Puregon/Gonal F

- 09 juli Raya

- 23 juli Sanne

- 31 juli Milla

Eerste fm

- 18 juli Raya

- 3 aug Sanne

Punctie

-30 juni Appel

Terugplaatsing

Testdag

- 2 juni Liesbeth

- 23 juni Margot

- 26 juni Pammie

- 26 juni Sharon

Cryocyclus:

Echo-datum

-

-

-

Geplaatst

Oh lieve Sanne,ik kan heel goed begrijpen dat je je zo af en toe niet happy voelt,en even de gedachten ergens anders wilt hebben als alleen het woord ivf.

Maar wat een ontzettend lekker vooruitzicht zeg; SPANJE.:icon_sunny:

Heerlijk! Ik wens je enorm veel plezier,en lekker bruin worden!

Heb je trouwens al wat kunnen regelen voor de deca's? Hoe ga je dat oplossen?

Appel;Wat vervelend dat je je zo voelt. Kan me er wel iets bij voorstellen,je wilt zo graag dat het allemaal goed zit.

Niet te veel denken,zoek lekker afleiding...Ik ga heel hard voor je duimen hoor.

Margot: Wat bedoel je met "ik voel helemaal niks".. ben je zo gespannen voor MvM? Of bedoel je iets anders.

Sharon; Je hebt jezelf wel groen gemaakt,maar je moet je lijst " quoten" ,en de beide "quote' in het berichtje even verwijderen,anders blijf je niet op groen staan! En dat is wel de bedoeling natuurlijk.

Geplaatst

Appel: hoe voel je je lichamelijk nu na de punctie? Ik kan me goed voorstellen ja hoe je je voelt nu. Toen ik zag dat ik minder eitjes had dan de vorige keer was ik ook wat teleurgesteld. Maar wie weet dat ze zich allemaal gaan delen. Ik hoop het zo voor je.

Je moet moed houden. Maar ja, hoor mezelf, ikzelf vind het ook moeilijk om moed te houden tijdens mijn wachtweken. Maar je kunt niets anders.

Sanne: ik wens je alvast een super super vakantie. Hopelijk kun je alles even van je af zetten en je batterij weer even opladen.

Weet iemand hoe ik mijn testdatum in de lijst kan zetten? Ik heb het geprobeerd en het lukt mij niet. Het is namelijk op 10 juli.

Geplaatst

@pammie Nou met niks voelen bedoel ik dat ik geen zwangerschapskwaaltjes heb.. Maar de mevrouw van MvM is geweest en de uitslag was weer heel duidelijk. Toch fijn om te zien en leuk want deze test kan ik wel bewaren, de vorige was digitaal. Ik kreeg ook een tijdschrift, heel apart om nu van die zwangerschapstijdschriften te lezen...

@sanne ik snap het zo goed dat je er nu even niet aan wil denken. Heb ik ook heel sterk gehad, van die maanden dat ik er niet over wilde denken. Even tijd voor mijn man en ik samen, een keer gewoon spontaan seks ipv al die verplichte keren... Vast herkenbaar! Geniet er lekker van!

@appel Hou moed hoor.. Je weet nooit! Misschien is het wel een super eitje!!

Geplaatst

Start Decapeptyl

- 21 juni Raya

- 8 juli Sanne

- 17 juli Milla

Uitgangsecho

Start Puregon/Gonal F

- 09 juli Raya

- 23 juli Sanne

- 31 juli Milla

Eerste fm

- 18 juli Raya

- 3 aug Sanne

Punctie

-30 juni Appel

Terugplaatsing

Testdag

- 2 juni Liesbeth

- 23 juni Margot

- 26 juni Pammie

- 26 juni Sharon

- 10 juli Jessie

Cryocyclus:

Echo-datum

- 14 juli Sharon

- 14 juli Margot

- 19 juli Pammie

Jessie,heb je er bij gezet!

Ook even de echo datums genoteerd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden