Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Milla; Ik ben gisteren echt ongesteld geworden voor ons is het helaas weer voorbij snik snik. Nu wachten tot 4 oktober dan hebben we een afspraak met Dr. Smeenk over de voortgang met de cryo's ben ff helemaal van m'n stuk ik snap er echt niks van.

@ Esther; welkom hier en klets gezellig met ons mee. Heel veel succes

Liefs,

Nathalie

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nathalie, wat vind ik dat erg voor je. Het voelt zo oneerlijk. Je doet er zoveel voor en toch mag het niet lukken. Hoe voel je je nu? Ik wens je veel sterkte want dit is toch wel erg zwaar.

Geplaatst

Hoi Jessie,

Nu gaat het wel weer. Ik kan er toch niks meer aan veranderen. Ik heb gisteren heel erg gehuild en mezelf ook keer op keer afgevraagd waarom? Maar ik heb er geen antwoord op. Ik heb alles gedaan wat ik moest doen en het mocht gewoonweg niet zo zijn. Alleen het vertrouwen raakt een beetje verdwaald en daar heb ik meer moeite mee. Dus voor nu weer even rust en de energie en positiviteit bij elkaar rapen en weer doorgaan dat is het enige wat ik kan doen. Maar baal wel hoor. Maar mag de hoop niet verliezen.... Dank je wel voor je lieve woorden...

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Dag allen,

Zojuist heb ik enkele berichten gelezen. Nathalie, het is echt verschrikkelijk vervelend dat de menstruatie is aangebroken. Als ik het goed gelezen heb is dat tijdens de 2 wachtweken gebeurd, klopt dat? Ik dacht dat dit helemaal niet mogelijk was.

Naast het vervelende bericht, gelukkig ook positieve berichten. Nathalie, ik hoop ontzettend dat ook jij de volgende keer bij de positieve berichten hoort.

Ik las dat er klachten van pijn waren bij het inspuiten van de decapeptyl. Bij mij werkte het goed om de vloeistof langzaam in te spuiten. Misschien helpt dat jou ook.

Ik zal mezelf overigens eerst even toelichten. Wij zijn al jaren bezig met een kinderwens en een traject van 7 keer UIU achter de rug, wat niets heeft opgeleverd. Na de eerste (mislukte) poging is ons vertrouwen in de behandeling ook sterkt verminderd. Wij geloofden er niet zo in.

In IVF hebben wij wel vertrouwen. Nu bezig met onze 1e 'ronde' ivf. We hebben 7 A'tjes waarvan er 2 teruggeplaatst (afgelopen zondag) en 5 ingevroren. We zijn hier natuurlijk ontzettend blij mee. Het opmerkelijke is dat ik mijn man de avond vroeg wat zijn mening was/wat te doen bij 5 A'tjes....

Zelf ben ik op dit moment veel aan het zoeken om te kijken wat van invloed is (concreet) op de slagingkans van de zwangerschap meerling, voedingslijsten en ik probeer symtomen te vinden waardoor ik kan onderzoeken of het symptomen zijn welke wijze op een zwangerschap. Hoe gaan jullie daar mee om?

Zijn er zwangerschapskwalen welke niet van de utrogetsan komen, maar van jezelf???

Verder erg moe en soms wat pijn in de onderbuik.....

Fijne dag,

Tulp

Geplaatst

Hoi Tulp.

Welkom! Spannende weken voor jullie!

Ik begrijp je zin niet helemaal:

Het opmerkelijke is dat ik mijn man de avond vroeg wat zijn mening was/wat te doen bij 5 A'tjes...

Nathalie hoe is het met je? Stomme vraag. Eigenlijk bedoel ik te zeggen: zo shit voor jullie! Dikke knuffel.

Xxx

Geplaatst

Het opmerkelijke is dat ik mijn man de avond vroeg wat zijn mening was/wat te doen bij 5 A'tjes....

Dit kan ik ook niet helemaal plaatsen.......

Tulp,welkom hier. Succes met je 1e ivf behandeling.

Neeeeee Nathalie. Dit meen je niet.

Een dikke knuffel.

Geplaatst

Dag Paula en Pammie,

De verwarring over de zin kan ik me voorstellen. Wat ik ermee bedoelde te zeggen is dat de avond voor terugplaatsing (en dus voordat we te horen kregen wat de kwaliteit en het aantal zygoten was) ik tegen mijn man zei, goh, stel je voor dat we er 5 A'tjes bij hebben. Een soort voorgevoel, of iets dergelijks....blijkbaar.

Hoe gaat het nu met jullie zwangerschappen?? Hoe voelt het?

Hadden jullie al een soort voorgevoel (voor de test) dat het weleens een zwangerschap zou kunnen worden?

Tulp

Geplaatst

Hadden jullie al een soort voorgevoel (voor de test) dat het weleens een zwangerschap zou kunnen worden?

Nee totaal niet. Ik had enorm last van menstruatiekrampen,dus dacht eerder dat ik ongesteld ging worden.

De positieve test konden we ook haast niet geloven!

Geplaatst

Dag Milla, we hadden 16 bevruchte eitjes. Jij gaat dinsdag testen? Wat spannend zeg, hopelijk gaat het allemaal supergoed en mag je gefeliciteerd worden!

Dag Pammie, wat moeten jullie een gat in de lucht (of gaten?) gesprongen hebben. Hoe gaat het nu met je?

Tulp

Geplaatst

Hi Tulp, welkom bij ons. 16 bevruchte eitjes... ik hoop dat ik ook zo'n mooie score ga krijgen straks. Zou echt wel tof zijn. HOpelijk lukt het dan met één punctie om zwanger te worden want daar kijk ik echt als een berg tegen op.

Ben zelf nu aan het wachten op mijn menstruatie. heb nu 10 dagen deca gespoten en normaliter had ik woensdag ongesteld moeten worden, maar ben het nog steeds niet. Ik had gisteren wel echt het gevoel dat het op gang kwam want had veel last van kramp en pijn in mijn rug, maar nog altijd helemaal niks te zien. Vandaag zelfs helemaal geen gevoel meer dat het op gang gaat komen.

MOrgen voor de zekerheid toch maar een test doen dan aangezien we ons niet helemaal netjes aan doktersvoorschrift gehouden hebben.. Ik geloof wel niet dat de mogelijkheid bestaat dat ik nu zwanger ben, maar mijn man wil het toch graag zeker weten. Stel dat het wel zo is, dan kan al die deca nooit goed zijn. Daar heeft hij natuurlijk wel gelijk in.

Wat zijn jullie ervaringen met deca? Werden jullie ook later ongesteld als normaal?

Geplaatst

Nathalie@nee he zo oneerlijk. Laat je tranen maar lekker gaan. En veel sterkte

Doortje@wel spannend

Onze evaluatiegesprek gisteren is goed gegaan de volgende ongi mogen we ons aanmelden en dan krijgen we uiteindelijk een cryo tp. De kans dat het goed ontdooit is 70% spannend. En dat het zwangerschap oplevert is 30%. Hoop zo dat het mag lukken. Ik moet prognova slikken. De kan je vergelijken met de pil zei ze. Wel raar maar goed we kunnen gelukkig weer verder nu wachten op mijn ongi die zal op zijn vroegst op de 14de komen denk ik. En die druk op mijn buik kan van de mk komen. En die afscheiding komt van het vocht in mijn baarmoeder. Maar het zag er allemaal goed uit.

Geplaatst

Dag Doortje,

Als de vruchtjes goed zijn bij een positieve test, dan zou dat natuurlijk fantastisch zijn. Geen idee of de deca daar invloed op heeft. Zelf ben ik bij de deca gewoon volgens de cyclus (mijn eigen cyclus) ongesteld geworden. Maar omdat deca de hormoonhuishouding deels overneemt, kan ik me voorstellen dat dit in die cyclus ook anders kan lopen. Maar daar zal het team van het ziekenhuis waar je onder behandeling bent wel meer over kunnen zeggen.

Tulp

Geplaatst

Dag Raba,

Fijn dat het evaluatiegesprek goed is verlopen. (Elke keer dat wachten op de ongi, geen ongi etc...daar wordt ik soms ook wat Tureluurs van). Spannend de terugplaatsing van de cryo. Dat is jullie eerste cry terugplaatsing. Hopelijk gaat het allemaal goed en blijft het mooi zitten.

Tulp

Geplaatst

jeetje zeg tulp, wat had jij veel Atjes. Dat is echt supergoed. En nu maar hopen dat de eerste al blijft plakken. Helaas hadden wij bij de eerste icsi geen embryo's en bij de tweede 3 ctjes, maar helaas die zijn niet blijven plakken. Nu zijn we met de derde poging bezig maar de arts geeft ons weinig kans. een kans van 15 %.

Doortje: ik ben de vorige keer ook niet op mijn normale dag gaan menstrueren maar wat later. Dat kan geen kwaad zolang je maar menstrueert voordat je met de puregon of gonal F gaat beginnen.

Hier gaat het spuiten wel goed. Er zitten er af een toe een paar bij die wat branden met inspuiten maar het is te doen.

Nathalie, hoe gaat het nu met je een paar dagen na het vervelende bericht.

Raba, fijn dat het er allemaal zo goed uitziet. Het wordt dus weer spannend voor jullie dan. Heb je de miskraam wel een plekje kunnen geven?

Geplaatst

@ Jessie,

Wel balen dat ze je zo weinig kans geven maar geef de moed niet op hoor. er zijn meer wonderen gebeurd in de wereld. Ik ga in elk geval heel hard voor jullie duimen om jullie derde poging te laten slagen.

@ Raba

Klinkt allemaal positief. Ik dacht dat de kans op een goede ontdooing kleiner was en dat ook de kans op zwangerschap maar iets van 15 % was met een cryo. Fijn te horen dat dit veel hoger ligt.

Hier nog steeds geen menstruatie te bekennen, af en toe heb ik echt het gevoel dat ik ongesteld ga worden, maar soms ook helemaal niet. Morgen dus toch maar even testen.

Geplaatst
Dag Paula en Pammie,

De verwarring over de zin kan ik me voorstellen. Wat ik ermee bedoelde te zeggen is dat de avond voor terugplaatsing (en dus voordat we te horen kregen wat de kwaliteit en het aantal zygoten was) ik tegen mijn man zei, goh, stel je voor dat we er 5 A'tjes bij hebben. Een soort voorgevoel, of iets dergelijks....blijkbaar.

Hoe gaat het nu met jullie zwangerschappen?? Hoe voelt het?

Tulp

Aha, nu begrijp ik 'm! En het waren er zelfs 7!

Het voelt nu goed, in het begin heel ziek geweest. Gelukkig geniet ik er nu van. Mijn buik begint ook een mooie ronde vorm te krijgen: showen maar! :)

Ik ben tot de echo ervan overtuigd geweest dat er ergens een fout was gemaakt. Ik ben echt niet zwanger, die test kan niet kloppen. Ik ben vast "gewoon niet ongesteld". Komt misschien omdat ik mezelf nogal beschermde en van het negatieve was uit gegaan.

Heel veel succes!

Geplaatst

Hi Jesse, waar zijn jullie nu in het traject en hoe gaat het met je? Zenuwslopend zeg. Hoe gaat het met je (mentale) voorbereiding op het traject?

Doortje...en?

Ja Paula, ik kan het me voorstellen, misschien even niet te geloven en daarbij de jezelf proberen te beschermen factor. Natuurlijk wel hartstikke super dat je zwanger bent en al zover. De eerste drie maanden lijken me (mocht ik zwanger worden) ook nog steeds eng. Ik denk dat ik blij zou zijn om in week 27 te zitten. Hoe dichterbij des te beter. Weet jij al wat het wordt qua geslacht?

Qua buik met ronde vormen, daar kan ik over meepraten. Als deze van de zwangerschap zou zijn, dan zou ik alleen maar erg trots zijn. Helaas is die van mijn voortgekomen uit de hormonen. Altijd al wel een buikje gehad, maar nu is het wel heel erg opgezet.

Wens jullie allen een ontspannen zonnig weekend toe.

Tulp

Geplaatst

Tulp: Ik ben iets meer dan een week met de decapeptyl bezig.

Ik merk dat ik wel een kort lontje krijg. Ben af en toe wel chagerijnig. en dat in combinatie van erg veel moeten werken maakt mij niet gezelliger.

Verder denk ik dat vandaag mijn ongi door gaat breken. Gisteren ook last gehad van mijn linker eierstok. Die lijken gevoeliger geworden na al die puncties.

Maar verder gaat het allemaal goed. Mentaal weet ik niet zo goed hoe ik me moet voorbereiden. Wij gaan er allebei, en dat klinkt best negatief, vanuit dat dit niet gaat lukken. En toch, toen ik afgelopen maandag de babykamer van mijn zusje zag werd ik sávonds toen ik alleen was wel erg emotioneel. Wij zijn in ieder geval onze opties voor hierna al aan het bekijken.

Maar het liefste ben ik nu druk bezig dat kan ik minder nadenken.

Hoe gaat het met jou? Voel je al iets?

Geplaatst

Hey Jessie, Ja, dat korte lontje is bij mij zo nu en dan ook om de hoek komen kijken. Niet alleen vervelend voor je omgeving, maar vooral ook voor jezelf/mezelf, vond ik. Waarom moet je zoveel werken? Bedoel je het aantal uren, hoge werkdruk? Wat voor een werk doe je? Ja, die punctie die viel me echt ontzettend tegen en nog dagen pijn bij het lopen gehad. De babykamer van je zus en 'savond de emotie. Eigenlijk allemaal normaal, maar zo rot om te voelen. Sport je? Wat vind je leuk om te doen?

Met mijzelf gaat het best goed. Voel me soms wel in toenemende mate emotioneel, gespannen borsten, snel moe en 's avonds vaak koude rillingen. Ik ga ervan uit dat dit allemaal van de balletjes komt. De 7Atjes was even een positieve ontwikkeling in ons traject, een meevaller voor de verandering. Het geeft iets meer ruimte door de cryo's, in ieder geval op gevoelsniveau. 3 keer ivf vind ik ook zo'n vervelend iets. Het voelt gewoon als een druk, topsport terwijl we er niets aan kunnen doen. Erg frustrerend.

Ik vind het wel lang duren voordat we kunnen testen (13 sept). Ik vind het ook wel enigzins eng. Gisteren van het winkelcentrum naar huis gelopen 1 a 2 km Voelde ik iets vloeien....dan heb ik het niet meer. Dan ben ik zo bang dat ik al begin met menstrueren. Gelukkig was dat niet zo.

Hiervoor hebben we 7 keer uiu gehad, niet geslaagd. Mijn verwachting van IVF is toch wel een stuk hoger. Al probeer ik het niet te hoog te plaatsen, ook om mezelf niet teleur te stellen. Maar ook dat is lastig. Afwachten is het enige wat kan....

Wens je een goede dag en hopelijk kun je genieten van ons nazomerse weertje...

Tulp

Geplaatst

Tulp: Ik vind het korte lontje voor mijn man zo vervelend. Op het werk heb ik alle geduld en als ik thuiskom lijkt het of al mijn geduld weg is. Maar hij kent me al langer dan vandaag en denkt dan, laat haar maar even met rust haha.

Ik werk als begeleider bij lichamelijk gehandicapten en mensen met een niet aangeboren hersenletsel. Ik werk daar nu ontzettend veel uren. Normaal werk ik 32 uur per week, maar nu 6 dagen in de week. Dit omdat ik nogal wat uren in moet halen van de vorige behandeling. Toen ben ik ziek geweest na mijn punctie, dezelfde klachten als jij beschreef, maar mijn manager heeft me toen niet ziek gemeld omdat de behandeling mijn eigen keuze is. Ik moest dus nog 50 uur inhalen.

Ik sport ook geregeld ja. Ik doe groepslessen bij een sportschool. Ongeveer 3 keer per week. Ik doe dan bodypump, zumba, combinatics en ixco.

Dat doe ik dan ook erg graag. Ik moet ook wel want ik heb nogal de neigin zwaar te worden. Ik ben net 35 kg kwijt en wil dit graag zo houden.

Ik heb nog wel even kunnen genieten van het weer na het werk. Ben een lekker grote ronde met de honden gaan wandelen. Maar morgen ben ik vrij en dan is het hopelijk ook nog mooi weer.

Ik hoop zo voor je dat je symptomen van een zwangerschap zijn en niet van de bolletjes. Ik weet nog hoe bang ik de vorige keer was ja als ik ook maar even iets voelde vooral als ik dacht dat ik ging vloeien. Mag ik vragen wat bij jullie het probleem is van het niet zwanger kunnen raken? Sport jij ook en zo ja vind je dat eng nu dat je een terugplaatsing hebt gehad?

Geplaatst

Doortje, natuurlijk hoopte je dat je zwanger was, maar dit is ook goed nieuws. Kun je verder met je behandeling. Bij mij zal mijn menstruatie ook niet lang meer duren.

Geplaatst

Hi girlz,

Heb inmiddels weer even bij gelezen en herken me zo in jullie verhalen. Ik spuit nu bijna twee weken decapeptyl en heb af en toe ook een wat korter lontje. Ik moet zeggen dat het me gelukkig nog mee valt, omdat je soms wel extreme verhalen hoort. Mijn man pest me er soms wel een beetje mee en dan is het bij mij gelukkig vaak al snel weer over. Ik heb meer last van vermoeidheid en dat is soms wel eens lastig.

Jessie: wel een beetje vetrouwen proberen te houden hoor. Een positief en ontspannen gevoel kan goed bijdragen aan het slagen van een zwangerschap. Ook al is het je laatste (vergoedde poging): keep your head up. Het kan maar zo wel positief uitvallen dit keer.

Zelf was ik inderdaad voor het eerst wel blij met mn menstruatie, want dan kunnen we tenminste door. Ik heb op de een of andere manier een heel goed en positief gevoel over dit hele traject. Ik ga proberen dat vast te houden en vooral te genieten van alle leuke dingen om me heen om het toch ook een beetje los te kunnen laten.

Tulp: nog even volhouden meid. Voor je het weet is het 13 september en hopelijk is het het wachten waard geweest! Ik duim voor je!

Bij ons thuis wordt nu flink verbouwd (25 m2 er bij aan) dus genoeg andere dingen aan mn hoofd en genoeg afleiding.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden