Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Doortje: Je hebt gelijk. Ik moed ook moed proberen te houden. Dank je voor je peptalk. Het is allemaal alleen erg moeilijk als je bij ieder ziekenhuisbezoek teleurstellend nieuws krijgt en het bij iedere behandeling er beroerder uitziet voor ons.

Maar ik probeer het wel, en stiekem hoop je natuurlijk heel erg dat het dit keer wel zal lukken. Die vermoeidheid herken ik ook heel erg. Ik voel me gewoon de hele dag moe. Maar ja, de bijwerkingen vallen mij inderdaad verder ook wel heel erg mee. voor een kindje met het zaad van mijn man is het voor ons inderdaad de laatste poging. Wij staan samen wel open voor donorzaad. Dus we zien nog wel mogelijkheden.

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Jessie,

Jouw werk vergt ook veel geduld. Zeker denk meer dan in een 'gemiddeld' genomen baan. Ik kan me voorstellen dat je je geduld ook nodig hebt in je werk. Hiermee bedoel ik dat wanneer je niet een bepaald geduld heb je mogelijk ook dit werk minder goed kan uitvoeren, klopt dat?

Daarnaast wil ik toch even iets kwijt over de niet geaccepteerd ziekmelding bij je werkgever. Dit irriteert me toch (niet vanuit jou, maar vanuit je manager) Er staat niets over in de wet hoe om te gaan met vruchtbaarheidsproblemen. Een bedrijf zou hier wel een protocol over kunnen beschrijven hoe het wenselijk is hiermee om te gaan. MAAR.........als jij ziek bent en jouw ziekte niet opzettelijk heb veroorzaakt (en jij hebt je ziek zijn niet opzettelijk veroorzaakt!) dan ben je dus gewoon ZIEK. Een werkgever mag NIET zeggen dat je niet ziek bent. Dit is alleen voorbehouden aan de bedrijfsarts. Als je hier nog aanvullende vragen over heb, schroom dan niet om te stellen.....(Daarnaast heb je toch ook een arbeidstijdenwet, voldoet jou werkgever daar aan door je op te dragen zoveel uren te moeten werken??) Hoe voel jij daarbij? Het lijkt me nogal veel allemaal bij elkaar. En de 50 uur, als je die ziek bent geweest, dan zou je deze nu niet hoeven te werken en ben je dus overuren aan het draaien ipv uren inhalen. Het is uiteraard heel persoonlijk hoe je hiermee wil omgaan richting werkgever. Mij lijkt het niet verkeerd om dit wel bespreekbaar te maken bij met de desbetreffende manager (hoe lastig ook). Ik ga ervanuit dat dit gewoon terug te draaien is. Een domme manager.......of zijn dit soort taferelen organisatiebeleid?

Jessie, als je wil, dan wil ik je hier wel meer op maat over adviseren. Ik werk vanuit mijn eigen bedrijf, maar ik wil dit kosteloos voor je doen.

Laat je het weten als je daar gebruik van wil maken?

combinatics en ixco, wat is dat? Jee, 35 kg kwijt geraakt, wat ongelovelijk knap zeg!

Echt super! Zelf doe ik ook Zumba, fitness (beetje saai, maar goed) Squash. Gewoon wandelen vind ik ook erg prettig. Sinds de terugplaatsing ben ik alleen maar aan het wandelen, de rest durf ik nog niet. Vandaag in de tuin van een vriendin gewerkt, met handschoenen vanwege de eventuele katten van buren die wel eens door haar tuin struinen. Vorige week zo'n pak frisdrank van 9 liter in winkelwagen getild, voelde me daarna best schuldig.....Terwijl ik op dat moment vond dat ik dat wel even kan doen.

Ons probleem is niet bekend, dus onbekend redenen van het niet zwanger kunnen worden.

Tulp

Geplaatst

Handig hier een verzuim en reïntegratie adviseur voor handige tips. Zelf ben ik personeelsadviseur in een zorginstelling. De discussie over wel of geen verlof geven voor IVF/ICSI speelt bij ons ook regelmatig als er dames en/of leidinggevende zijn die bellen met de vraag hier mee om te gaan.

Mijn manager (die mijn situatie niet weet overigens) is daar samen met onze juridisch/beleidsadviseur heel stellig in: 'Zwanger worden doe je maar in je eigen tijd, dat doet iedereen. Waarom zouden wij als bedrijf daar aan mee moeten betalen?'. Volgens hun is het net als bij cosmetische plastische chirurgie een keuze om kinderen te willen en als dat betekent dat je daar vrij voor moet hebben kost het je eigen uren. HOe ze er bij ons mee omgaan als je ziek bent na bijvoorbeeld de punctie, dat weet ik niet eigenlijk. Bedrijfsmatig begrijp ik hun argumentatie wel, want waarom zou een werkgever voor al die te missen uren moeten betalen. Een werkgever kan er natuurlijk ook niks aan doen. Bij ons moet je dus gewoon je aantal uren per jaar maken en hoe je dat dan invult kun je overleggen met je manager. Het is voor ons alleen wel heel zuur omdat je nou éénmaal op een andere manier niet zwanger kunt worden en je wel degelijk een medisch probleem hebt.

Dit is dus ook precies de reden waarom mijn twee directe collega's tegen mij gezegd hebben dat ik vooral niks tegen mijn manager moet zeggen en dat we dat onderling wel regelen. Ze nemen dan gewoon wat van mij over mocht het nodig zijn. Bij de punctie straks meld ik me ziek en voor alle echo's kom ik gewoon wat later op mijn werk. Ik heb het geluk dat ik ook twee dagen per week op een andere locatie werk waar mijn manager er geen benul van heeft dat ik later ben. De locatiemanager daar weet het ook en geeft mij de ruimte ervoor (tegen het beleid in).

Oh en wat de arbeidstijdenwet betreft: Je mag maximaal 12 uur per dienst werken en maximaal 60 uur per week, maar over een periode van 4 weken maximaal 55 uur gemiddeld per week en per 16 weken gemiddeld 48 uur per week. Zo snel ga je daar dus niet over heen..

Dus Tulp: als je nog goede wettelijke argumenten hebt, dan houd ik me ook aanbevolen

Geplaatst

Tulp en Doortje: dank jullie wel voor jullie informatie.

Ik heb inmiddels ook een paar weken geleden een gesprek gehad met de manager en we hebben wat afspraken op papier staan. Niet dat ik hier heel erg blij mee ben, maar het is beter dat eerst. Ik moet namelijk de dagen dat ik een echo heb die dienst ruilen met een collega. Mijn collega's hebben al aangegeven graag mee te willen werken. Als ik op de een of andere reden weer ziek wordt door de behandeling wordt dit fifty fifty gedaan. van de 8 urige werkdag zijn dan 4 ziek uren die ik vergoed krijg van de werkgever en 4 uur moet ik inhalen. In het vorig CAO stond beschreven dat je vrij zou krijgen, maar in het nieuwe CAO is dit niet opgenomen. Mijn pech dus.

Deze afsrpaken zijn zo gemaakt in overleg met personeelszaken en de bedrijfsarts.

Wel erg lief van je tulp dat je je aanbied om kosteloos mij te helpen.

Combinatics is een combinatie van aerobics en steps en spierverstevigende oefeningen en ixco is sporten met een soort aluminium buis gevuld met grit ( een soort zand) door deze met bepaald bewegingen heen en weer te bewegen verplaats je het grit van de ene kan naar de andere kant. Dit is vooral er goed voor je buik en rugspieren. Erg leuk en dynamisch om te doen. Zumba vind ik echt het leukste en dat doe ik ook 2 keer per week, 2 keer per week een half uur het beste van body pump, 1 keer per week ixco en 1 keer per week combinatics. Maar op dit moment heb ik er even totaal geen zin in en moet ik mezelf echt dwingen om te gaan. Maar ja, alles voor het goede doel. Ik ben bij de vorige terugplaatsing gewoon blijven sporten maar dit voelde inderdaad niet helemaal goed, ook al zeggen ze dat het geen kwaad kan. Gevoelsmatig is het toch anders dus dat ga ik dit keer ook niet doen. en die 35 kg. was ook echt nodig hoor, ik was echt te dik. eigenlijk moet er nog 10 kg vanaf, maar ja op een gegeven moment wordt het lastiger.

wat vervelend dat jullie reden niet bekend is. Wat bij ons de rede is is niet prettig, maar ik vind het wel fijn om het te weten. Dan hoef je je niet steeds af te vragen hoe komt dit steeds.

Geplaatst

Doortje,jammer dat je ongi bent geworden,maar wel goede vooruitzichten. Je mag al bijna beginnen met het traject!

Tulp; Ik doe ook aan Zumba,en vind het heerlijk. Na de TP heb ik dat ook gelaten,vond het wel heel jammer (je mist zo veel!!) Maar durfde het niet aan.

Ik ben pas weer begonnen na de 12 weken echo,zodat ik zeker wist dat alles goed was.

Moet zeggen dat ik nu wel minder intenstief mee doe. Haha.

Geplaatst

@ Jessie: ondanks dat je niet blij bent met de uitkomst is het natuurlijk wel prettig dat er afspraken op papier staan en dat er een bedrijfsarts mee gekeken heeft. Die moet namelijk ook altijd het belang van de patiënt bewaken. Toch blijf ik het raar vinden dat als je echt heel ziek zou zijn dat je dan uren in moet halen. Als je namelijk ziek bent ten gevolge van zwangerschap hoeft dat ook niet (maar ja.. dan heb je een zwangerschapsverklaring nodig van de gyneacoloog en kunnen ze geld terug krijgen). Je zou toch bijna je ziekmelden in verband met wat anders in plaats van voor de punctie in zo'n geval. Ben je eerlijk er over, krijg je dit weer...

Al mijn uren voor echo's enzo haal ik ook gewoon in. Ik wil geen gezeur er over op mijn werk. Ook al mijn andere afspraken bij de gyneacoloog heb ik in mijn eigen tijd gedaan door wat te schuiven met dagen en uren. Alleen voor de punctie meld ik me wel ziek op die dag (tenzij ik van te voren nog gemakkelijk kan switschen van dag). En dan zien we daarna wel weer. Het scheelt dat mijn collega's mee willen werken om het verborgen te houden voor mijn manager.

Geplaatst

Dag Doortje, Jessie en Pammie.

"Toch blijf ik het raar vinden dat als je echt heel ziek zou zijn dat je dan uren in moet halen" , ja dat vind ik ook Doortje en Jessie

Werkonderbreking vanwege bezoek aan gyn/echo vind ik idd wel anders dat ziekte of gebrek in medische zin. Nu zal ik dit onderwerp dan maar weer afsluiten....nog een ding; iedere werknemer kan uiteraard een second opinion aanvragen bij een andere bedrijfs,- of verzekeringarts. Misschien iets voor een komende keer.....Zo, dat was het eventjes voor nu.

Doortje ja, die verhuizing is inderdaad wel afleiding, kun je goed tegen de rommel?

Die hormonen, ik heb het gevoel dat dit inderdaad sowieso gepaard gaat met vermoeidheid en een opgezwollen buik (ik lijk nu al zwanger!) Zeker als je van boven naar beneden kijkt met een wat strakker truitje erover. Trouwens, ik heb het gevoel dat de zorginstellingen (over het algemeen) ook meer de regie in eigen handen gaan nemen bij verzuim en reintegratie, klopt dat? Hoe komt dat? Is dat het sectorfonds welke hierin een rol speelt, of enkel en alleen een trend?

Hey Pammie en Jessie, Ja Zumba is ook erg leuk om te doen. Tenminste een 'niet al te veel kijken op de klok' sport. Buiten het feit dat ik nu niet al teveel puf heb, komt dat idd wel weer. Ja, ze zeggen dat je na terugplaatsing alles mag doen. Maar dan nog. In deze situatie doe ik voorlopig ook iets liever te weinig dan teveel....Enne Jessie, doe het rustig aan op je werk.

Jullie trouwens nog even genoten van onze (vooralsnog) laatste mooie nazomerdag??

Nou, ik wel. Heerlijk. Gisteren kleine in Sonsbeekpark gelegen (arnhem) en nog even (kort) kijken geweest naar het Samba festival in Nijmegen. Wat een heerlijke dag was dat....

Fijne avond,

Tulp

Geplaatst

Tulp: ik zal het proberen ja, met rustig houden op het werk.

Maar ik geloof niet echt dat dat zal lukken. We hebben veel nieuw personeel die nog allemaal ingewerkt moeten worden. Maar ja, dat is goede afleiding.

Vandag ben ik ongi geworden. Dus dat is weer een stap in de goede richting.

Geplaatst

Hoi Jessie,

Mogelijk kun je in gesprek gaan met je leidinggevende over haalbare aanpassingen in je functie. Ik denk dan even aan zwaar tillen, duwen en trekken vermijden wanneer de terugplaatsing zich heeft voltrokken. Ondanks dat (til)hulpmiddelen meer tijd kosten en men daarom geneigd is hier mogelijk niet optimaal gebruik van te maken, dit gewoon wel te doen. Daarbij gebruik maken van al je pauzes. Je kinderwens is erg belangrijk, de pogingen beperkt, dus jij moet nu goed voor jezelf zorgen.

Tulp

Geplaatst

Jeetje meiden wat een verhalen

Ik stijldans en fitness en rij paard.

Toen ik met de hormonen was begonnen vorige keer, ben ik niet meer gaan paardrijden. Wel gaan stijldansen maar fitnessen durfde ik niet zo goed. Deed rustig aan. Zodra ik ongi ben dan stop ik ook weer met paardrijden wil geen risico lopen.

Ik durf nu ook geen buikspieren te doen? Doen jullie dat wel?

Geplaatst

Jeetje meiden wat een verhalen

Ik stijldans en fitness en rij paard.

Toen ik met de hormonen was begonnen vorige keer, ben ik niet meer gaan paardrijden. Wel gaan stijldansen maar fitnessen durfde ik niet zo goed. Deed rustig aan. Zodra ik ongi ben dan stop ik ook weer met paardrijden wil geen risico lopen.

Ik durf nu ook geen buikspieren te doen? Doen jullie dat wel?

Geplaatst

Hoi Raba,

Nee, buikspieren doe ik sinds TP niet meer. Voorlopig wandel ik alleen. Ik wil gewoon geen risico lopen. Ze zeggen dat alles kan en mag, maar toch.....Ik vermijd het voorlopig nog even voor de zekerheid.

Tulp

Geplaatst

Heej dames,

Ik heb niet eens de energie om te gaan sporten op het moment. Als ik een dag gewerkt heb kun je me echt opvegen 's avonds. Ben nu twee weken aan de decapeptyl en het lijkt wel alsof de vermoeidheid alleen maar erger wordt. Ben benieuwd hoe dat straks gaat met de puregon erbij. Moet nog twee weken tot aan de eerste echo... pfff....

Geplaatst

raba: ik doe nog wel buikspieren, maar ik ben ook alleen maar met de decapeptyl bezig.

Doortje: dat vermoeide heb ik ook heeeel erg. Vooral vandaag. Maar ik merk wel dat als ik eenmaal ben wezen sporten dat ik weer wat meer energie heb.

Geplaatst

Hee meiden. Ik heb afgelopen week een bericht geplaatst maar is niet goed doorgekomen zie ik. Maar in elk geval is de tp niet gelukt. Afgelopen weekend ben ik ongesteld geworden. Nu een rustmaand, vind ik wel fijn. En dan gaan we voor de cryo('s) hopelijk! Merk dat ik hier te weinig ben om mee te blijven praten, maar jullie ook allemaal heel veel succes met alles, kom zo nu en dan wel even spieken en jullie bij praten!

Geplaatst

hallo dames,

Ik heb een vraagje. Toen jullie met de decapeptyl bezig waren of bezig zijn hadden jullie toen ook last van gewichtstoename?

Geplaatst

Ja, ik ben tijdens de periode dat ik hormonen spoot 5 kilo aangekomen!

Geplaatst

Hey Milla,

Wat lees ik nou dan??? Jeetje meis wat balen. Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en neem je rust en de tijd in de rustmaand. Dat doe ik nu ook ff helemaal niks en we zien wel wanneer ik weer ongesteld word dan gaan we ook door voor onze cryo's maar het blijft af en toe een kl*te proces.

Dikke knuffel,

Nathalie

Geplaatst

Ja, ik ben tijdens de periode dat ik hormonen spoot 5 kilo aangekomen!

Van de hormonen begrijp ik dat en dat verwacht ik ook als ik gonal f ga spuiten maar de decapeptyl zorgt toch voor het stilleggen van je hormonen? Ik wist niet dat je daar ook van bij kon komen.

De decapeptyl begint nu inderdaad behoorlijk zijn werk te doen, heb veel last van hoofdpijn en ik ben zooooo ontzettend moe. En nu moet ik vandaag nog werken tot 23.30 u.

Geplaatst

Ik ben 3 kilo aangekomen en ben van maat 38/40 naar 42 gegaan sinds dat ik hormonen gebruikt heb.

Mensen zien het ook. Zo had ik van de week iemand die zij die vakantie heeft jou zeker erg goed gedaan je bent zo bol in je gezicht. Nou lekker dan dacht ik en hij merkte aan me reactie dat ik er niet erg van gecharmeerd was.

Geplaatst

Hallo dames

Na een korte onderbreking en en heerlijke vakantie gaan we er weer voor. De koelkast staat weer vol medicatie en de afspraken staan weer gepland. Vol goed moed!

Ik zie dat Doortje ongeveer tegelijk met mij begint, succes!

Geplaatst

Hallo dames,

Wij hebben een intake op 5 okt met dr prof. Kremer.

Kent iemand hem? Is hij aardig en goed?

Bedankt.

Liefs,

Babies

Geplaatst

Hallo dames,

Wij hebben een intake op 5 okt met dr prof. Kremer.

Kent iemand hem? Is hij aardig en goed?

Bedankt.

Liefs,

Babies

jazeker. Prof.Kremer vind ik een aardige/rustige man.

Je zal je bij hem wel op je gemak voelen.

Succes.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden