Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben hier al een hele tijd niet meer geweest, maar helaas brengt even een kijkje nemen geen vrolijkheid. Raba en Jessie allebei negatief. Hoe kan dit nou? Heel veel sterkte meiden, weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Wordt hier zelfs een beetje verdrietig en boos van.

De bedoeling was dat ik me in oktober zou aanmelden, maar door gezondheidsredenen stellen we dit nog even uit. Ik verwacht begin volgend jaar wel weer te gaan beginnen en hoop dat het dan ook door kan gaan.

Voor allemaal heel veel sterkte en succes gewenst.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

@Raba; oh meis wat vreselijk K*T zeg (sorry). Ik had zo gehoopt dat het goed zou zijn. Heel veel sterkte!

Liefs en een dikke knuffel,

Nathalie

Geplaatst

Raba@ nee toch he. Ik had zo'n goed gevoel bij jou. Ik vind het zo vreselijk voor jullie.

Hoe voel je je nou? Laat je gevoelens even de vrije loop en uit ook wat je voelt.

En als je ons hier nodig hebt zijn wij er voor je. ik denk aan je en leef met je mee.

Geplaatst

@ Raba, wat een verschikkelijk kl*&% nieuws. Sterkte meid.....

@ Jessie, hoe gaat het met jou? Zoveel ellende voor je, balen man. Heb vaak aan jullie gedacht! XX

@ Appel, wat balen voor je dat je in oktober niet kan starten..... Zijn we helaas saampies nog even de pauzemeiden van het Radboud.

@Paula, met jou gaat het wel goed zo te zien in je ticker en op de foto. Geweldig. Voel je je goed?

@Sharon, hoe gaat het met jou? Voel je je goed?

@Pammie, ik heb jullie echt gemist. Ik las wel bijna wekelijks mee, maar toch voel je je bezwaard als je eigenlijk niets te melden hebt. Nu ben ik echt weer helemaal klaar voor de ivf-icsi perikelen dus meng me weer wat meer onder jullie. Heb me altijd welkom gevoeld en nu nog! Jullie zijn allemaal kanjers.

@Nathalie, wat fijn voor jullie dat je weer verder kan. Ik duim voor jullie.

@Sanne, ik zag in je ticker dat jullie ook bijna weer gaan starten? Spannend, succes.....

@Margo, jou ken ik nog niet geloof ik, maar heel veel succes en toi, toi, toi in de lange wachtweken....

@Doortje, jou ken ik ook nog niet, zag dat het bij jullie ook nog niet zo lang geleden mis is gegaan. Balen zeg. Heel veel sterkte met jullie evaluatie en succes met jullie gesprek in Dusseldorf!

Meiden, goed weekend en tot schrijfs en Raba voor jou een extra grote digi-knuf.

Goofy

Geplaatst

Dat kan wel goofy, dat je me niet kent.. Ben ook niet zo heel fanatiek. Vindt het wel heel leuk om van iedereen de verhalen te lezen. Het is vaak zo verschrikkelijk herkenbaar. Hopelijk wordt de volgende poging voor jou een succesvolle.

Geplaatst

Jeetje, wat heb ik weer een hoop gemist!

@ Raba: nee toch, wat oneerlijk, heel veel sterkte.

@ Goofy: wow wat een mooie post met allemaal persoonlijk berichtjes! Voor jullie begint het nu gelukkig allemaal weer wat dichterbij te komen. Met mij gaat het goed. Ik heb alleen veel last van bekken en banden (kan af en toe amper opstaan), maar dat geeft niks. Ik ben zwanger en alle klachten nemen we voor lief! Ik ben nog elke dag dankbaar dat het gelukt is! 8/11 mogen we nog één keer naar het Radboud (om 13.15). Het blijft toch speciaal om daar terug te komen.

Binnen 2 weken te horen gekregen dat 2 vriendinnen zwanger zijn. Echt super leuk, allebei in juni uitgerekend. Ik hoop dat we hier binnenkort ook weer wat goed nieuws erbij krijgen. Ik hoop op positieve testen, groene regels, mooie zwangerschappen.

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

meiden op dit topic jullie zijn super. Wat een grote steun. Hier voel ik me het meeste thuis.

Appel ik hoop dat je snel weer opknapt. Het zit je niet mee. Veel sterkte

Goofy jij denk toch altijd aan iedereen wat een super vrouw ben jij toch.

Jullie vroegen hoe ik me voelde. Tja moeilijk vraag ik voel me verdoofd en heb niet veel tranen kunnen laten misschien komt dat nog of niet geen idee. Misschien komt het wel omdat ik na de 1 ste week echt het gevoel had dat het niet goed ging. Maar omdat ik met mijn man had afgesproken om positief te blijven heb ik dat geprobeerd. Maar elke keer voelde ik het gaat niet goed. Ik heb het geprobeerd weg te schuiven. Omdat we dat afgesproken hadden. Zo irri als je gevoel het al aan geeft.

Maar ik geloof nog steeds dat onze droom uitkomt. En als het goed is kunnen we meteen verder.

Maandag bellen en dan hoop ik dat de ongi al doorgebroken is.

Ik ben trouwens erg blij dat ik een bloedtest heb laten doen. Want vandaag willen mijn man perse dat we een zwangerschaptest deden en wat denk je is het bovenste deel van het kruisje weer heellllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll licht aanwezig. Ik ben nu zo blij dat ik weet dat het niet klopt want mijn hcg waarde was minder dan 1 en die testen zijn zo precies.

Geplaatst

Lieve Raba: Ik vind het echt hééél er kl*te voor je. En ik moet eerlijk zeggen dat ik dat gevoel wel ken, dat je gevoel al aangeeft dat het niet goed zit. Ik had het precies zo. Wel moeilijk om je dan positief te doen voorkomen, want van binnen ben je dat dan eigenlijk helemaal niet.

Maar die test die je hebt gedaan was dus licht positief? Nou dan heb je er inderdaad goed aan gedaan om een bloedtest te laten doen. Jeetje, je zou maar licht positief testen. Dan word je blij gemaakt met een dood musje. Ik heb nog nooit een positieve test gehad, ook geen lichte, dus als ik die zou hebben, dan had ik direct gedacht dat ik zwanger was.

Heb je nu nog een cryo?

Hier beginnen we woensdag alweer met de Puregon, als ik tenminste op tijd ongesteld word. Afwachten maar weer!

Liefs

Geplaatst

Nee helaas geen cryo. We moeten weer spuiten en de punctie ondergaan. Zie tegen de punctie wel op. Hopelijk is die snel voorbij. Dat doe je zeker niet voor je lol. Maar wel voor het goede doel en dat hou ik voor ogen.

Geplaatst

@ Paula, dat is idd minder dat je last hebt van je bekken en banden, maar het is wat je zegt, je neemt het voor lief. Maar het lijkt me wel moeilijk. Succes en sterkte met je laatste weken zwangerschap. Geniet vooral veel, ondanks die pijnen. Ook veel succes 8/11.

Wat gaaf ook voor je dat je vriendinnen zwanger zijn. Kunnen jullie dadelijk mooi op elkaars kindje passen. Hahahahaha.

@ Raba, wat jammer dat er voor jullie geen cryo's zijn. Sterkte met het verwerken van deze poging en heel veel succes met jullie volgende.

@ Sanne, ik duim voor je dat je voor woensdag ongi bent geworden. Op naar de Puregon.....

Groetjes en weltruste allemaal.

Geplaatst

raba nogmaals heel veel sterkte had eigenlijk gehoopt dat er weer een zwangere bij zou komen maar helaas vind het echt klote :blowkisses:

Geplaatst

Raba,ga je nu voor de laatste poging? Vind het echt zo spijtig voor je.

Maar vol goede moed naar de volgende ronde hé! We gaan weer hard voor je duimen!

En ook voor Sanne!! Hopelijk kun je woensdag beginnen met de Puregon!

Geplaatst

Nou ik word maar niet ongesteld. Ik had het donderdag moeten zijn. De vorige keren was ik 2 dagen later ongi, nu nog niets helaas! Als het maar vóór woensdag begint.

Geplaatst

Even snel, want ik moet zo werken; ik ben ongesteld geworden gelukkig. Dus we kunnen door met de Puregon woensdag. Dan begint "het echte werk". X

Geplaatst

sanne wat ben ik blij voor je dat de ongi is doorgebroken. Dit word de laatste keer dat we dit willen zijn. Deze keer hoop ik zo dat zwanger het gevolg voor je is. Succes

Mijn ongi is nog niet doorgebroken komt door de prognova en de bolletjes. Die kunnen het tegenhouden. Zodra ik ongi ben mogen we weer verder. Heb net gebeld dus nu weten we het zeker. Maar als ik maandag nog niet ongi ben moet ik ze bellen en dan horen we wat er dan gebeurd. Ik hoop zo dat het snel doorbreekt. Misschien een vies praatje maar Meestal merk ik het aan sterk ruikende urine en mijn man ruikt het aan me. Zo gek.

En dat is nu nog niet het geval. Ik heb namelijk bijna geen menstruatie krampen. Dus ik hoop dat ik het een deze dag word. We zullen zien. Thanks voor jullie steun.

Wij gaan nu voor icsi poging 2. Dus gelukkig niet voor de laatste poging.

Jessie@hou je het nog allemaal vol. Vind het ook zo rot voor jou.

Goofy wanneer mag jij weer verder?

Geplaatst

Hoi,

@Raba: Fijn dat jullie direct door kunnen, Jammer dat er weer helemaal van voren af aan moet worden begonnen. Toi Toi Toi, maar weer en dat het nu eens een keer echt mag lukken.

@ Goofy, jullie mogen 8 december komen voor verder onderzoek lees ik in je onderschrift. Weet je gelijk dan ook die dag of invriezen een optie is, of gaat over de uitslag weer een paar dagen heen? Jullie hebben in ieder geval een datum om naar toe te leven.

@Sanne: Ja wat kun je soms blij zijn met een menstruatie:) Dat dit de laatste is voor een hele lange tijd. Succes straks met de dubbele prik.

@ Alle zwangeren: Gaat het allemaal goed. Paula leuke foto. Jullie hebben het kamertje al helemaal af?

Ik had zelf van de week even een beetje een dipje allemaal meiden om me heen die (bijna) bevallen of vertelden dat ze zwanger zijn. Hardstikke leuk, maar bezorgde mij toch een beetje zo'n knagend gevoel in mijn buik. Dus zaterdag even gejankt en daarna lekker de stad in met vriendinnen en daar knap je dan gewoon weer van op :).

Ik sukkel al een tijd met mijn bloeddruk, maar nu ging het echt niet meer dus ben nu aan de medicijnen. Deze kan ik echter niet slikken tijdens de behandeling en een zo gewenste zwangerschap. Daarom moet ik even wachten met beginnen. Eerst even de medicijnen zijn werk laten doen en dan kan ik voor de behandeling over op een ander medicijn die je wel mag gebruiken tijdens een zwangerschap. Dat is dus de reden dat het weer even is uitgesteld. Maar goed als ik me goed voel dan lijkt mij het ook beter voor een mogelijke innesteling, dus een verstandige keuze.

Meiden allemaal weer veel succes vandaag.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Sanne@ jippie ongesteld. Hoeveel ga je spuiten?

raba@ dat is inderdaad wel een fijn idee ja dat je volgende poging niet de laatste poging is. Ik hoop voor je dat je nu snel ongi wordt want dat wachten is ook niks.

Ik weet niet goed hoe het met mij gaat. Het is raar. De wereld gaat door maar je eigen wereld staat even stil. Met momenten gaat het goed en met momenten heb ik het erg zwaar. Maar we wachten eerst de gesprekken af. 17 nov. een gesprek bij de fertiliteitskliniek en 23 nov. in Nijmegen. Mijn man en ik zitten nu in de discussie wel of geen donorzaad. Dit omdat er van hem nog 7 rietjes ingevroren zitten maar ik weet niet of dit goed zaad is of redelijk. Het klinkt heel erg, maar eigenlijk wil ik nu door met donorzaad omdat we tot nu toe alleen redelijke tot slechte kwaliteit embryos's gehad hebben. Ik durf dat niet nog een keer aan en heb het gevoel dat ik met donorzaad meer kans heb. Maar mijn man wil natuurlijk eerst de rietjes gebruiken. Allemaal moeilijk hoor. Maar dit kan allemaal alleen maar met eiceldonatatie. Alleen dan hebben we een kans dat de kliniek een behandeling wilt betalen. Anders gaat het allemaal niet want we hebben geen geld voor een nieuwe poging. En eiceldonatie is ook niet niks want straks raakt er een andere vrouw zwanger met mijn eitjes en mijzelf zou het niet lukken. Veel om over na te denken.

Ik heb veel steun gehad van mijn vrienden en familie, maar de familie van mijn man laat het afweten. Ze laten niks van zich horen en als mijn man erover begint hebben ze een stomme opmerking of beginnen ze over iets anders te praten. Ook dat helpt mij niet. Ik ben enorm boos op hen al weten zij dat niet omdat mijn man de confrontatie niet aan wilt gaan met hen. Maar ze doen net of er niets gebeurd is en ikzelf heb van hen nog helemaal niets gehoord.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden