Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Margot,

Super gefeliciteerd met je fantastische nieuws. geniet er maar lekker van. Ben blij te lezen dat er toch ook nog wel pogingen kunnen lukken hier!

liefs Dorien

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Margot: Wachten duurt altijd lang en helemaal in dit traject, maar voor je het weet is het zover en krijg je de eerste echo. Ik hoop voor je dat je lekker 9 maanden mag genieten van een mooie zwangerschap.

Geplaatst
Ja, dat zou allemaal kunnen.. Maar ik ga morgen maar eens bellen want de echo zal waarschijnlijk pas aan het eind van de maand zijn. Dus dat duurt nog wel een poosje!

haal maar een aantal testen erbij ik deed er elke week 1 tot de echo hahaecht super voor je whoehoe

Geplaatst

Ok nieuwe hobby... testen uitproberen... Eens kijken wat elke test aangeeft, wel een dure hobby overigens! Er zijn nog een boel testen die ik niet geprobeerd heb, ben altijd blijven hangen in de digitale testen van CB. Lekker duidelijk. En geen gedoe met potjes en pipetten..

Maar het kijken naar een positieve test is wel een geweldig gevoel..

Geplaatst
Ok nieuwe hobby... testen uitproberen... Eens kijken wat elke test aangeeft, wel een dure hobby overigens! Er zijn nog een boel testen die ik niet geprobeerd heb, ben altijd blijven hangen in de digitale testen van CB. Lekker duidelijk. En geen gedoe met potjes en pipetten..

Maar het kijken naar een positieve test is wel een geweldig gevoel..

bij www.sensitest.nl zijn ze heel goed en goedkoop die met die 2 hartjes in het midden

Geplaatst

@ Margot; van harte gefeliciteerd meid op naar een mooie echo!

Hier gaat alles wel oke. Vandaag BMS meting gehad. Moet nog een week die pillen doorslikken in dubbele dosis notabene en volgende week maandag weer terugkomen. Het was nu 5,2 en moet 6 zijn. Maar aan de andere kant weet ik dan wel zeker dat het goed zit. Dus nog ff geduld :S.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

@ Nathalie: wat zijn dat voor bollen? Om je BMS goed te krijgen. Misschien kom ik je maandag nog tegen als ik dan ook moet. A.s. donderdag eerste fm! Nou ik begin het nu echt te voelen. Ben benieuwd.

Geplaatst

Ik moet maandag ook nog eens naar het Radboud...

Alleen niet het trapje af, maar boven.

Om 13u als ik het goed heb.

@ Nathalie: whoohoo je bent bijna bij de 6! Volhouden!

@ Sanne: succes donderdag alvast!

Geplaatst

@Sanne; ik heb geen bollen om te slikken maar pillen (Progynova). Ik heb er echt last van bah en ik krijg echt serieus de kriebels als ik er aan denk dat ik die dingen misschien tot aan de 12 weken moet gaan innemen. Ik zit vanochtend de bijsluiter te lezen en daar staat in dat je deze helemaal niet mag nemen als je endometriose hebt. AAAH wat is dit nu weer ik wist wel dat het de endometriose erger kon maken maar niet dat je het helemaal niet mag gebruiken net als je zwanger bent mag je ze ook niet innemen maar je moet ze wel tot 12 weken gebruiken ben er een beetje van door de war eerlijk gezegd. Maar goed zal aan mij liggen en ik neem aan dat ze weten wat ze doen.

Geplaatst

@ Balu: Wat apart dat er in de bijsluiter staat dat je dat helemaal niet mag innemen als je endometriose hebt. Maar zoals je zelf ook zegt; ze zullen vast weten wat ze doen. Daar moet je wel op kunnen vertrouwen. In de bijsluiter van de bolletjes Utrogestan staat ook dat je die moet inslikken, maar die moeten wij nu ook vaginaal inbrengen (blij van trouwens dat ik ze niet hoef door te slikken).

@ Margot: Hoe voel je je?

Nog twee dagen en dan is het alweer zover. Ik ben zóóó moe, maar verder geen klachten. Mijn buik begin ik nu wel te voelen, maar dat is (hoop ik) een goed teken.

Geplaatst

Sanne, voor jou wordt het nu ook echt spannend. Mijn duimen gaan overuren maken voor je.

Balou, ik hoop voor je dat je bms snel op 6 mag gaan zitten. Dan kan jij ook verde.r

Geplaatst

@ Jessie: Dank je! Het wordt inderdaad nu erg spannend! Ieieieiehhh, ik ben zo benieuwd. Ik hoop maar dat dit keer een positief einde heeft.

Hoe is het met jou? Heb je het al een beetje een plekje kunnen geven dat de derde behandeling niet is gelukt. Het lijkt me zo verschrikkelijk. Ik heb het echt met je te doen hoor. Je krijgt van mij een dikke digi knuffff...

Geplaatst

Vanavond verschrikkelijk schrikken, bloedverlies... Nu is het weg, geen buikpijn, wel mijn darmen en maag overstuur van de zenuwen. Vanmorgen nog een vette positieve test.. Ik blijf positief, maar het is me wel weer een ervaring, pfff. Morgen ziekenhuis bellen en nog maar eens een test doen. Ik moet ook gewoon niet meer van die nare verhalen lezen...

Geplaatst

Gatsie, dat is eng!

Het hóeft natuurlijk niks slechts te betekenen, want vele vrouwen hebben bloedverlies gehad én toch een goede zwangerschap. Maar ik zou het zeker even melden en het is heel logisch dat het je enorm onzeker maakt.

Sterkte!

Geplaatst

Jeetje, dat is zeker schrikken zeg! Maar ik sluit me aan bij de woorden van Paula.

Maar zoals je zelf ook zegt, als je gaat zoeken naar (herkenbare) verhalen op het internet, dan kom je meest nare verhalen tegen, die je dus echt niet moet lezen.

Ik hoop voor je dat het een onschuldige bloeding is geweest. Sterkte!

Geplaatst
Vanavond verschrikkelijk schrikken, bloedverlies... Nu is het weg, geen buikpijn, wel mijn darmen en maag overstuur van de zenuwen. Vanmorgen nog een vette positieve test.. Ik blijf positief, maar het is me wel weer een ervaring, pfff. Morgen ziekenhuis bellen en nog maar eens een test doen. Ik moet ook gewoon niet meer van die nare verhalen lezen...

Wat een schrik.

Kan me dat zo goed voorstellen. Hoe is het nu met je?

Nathalie,hopelijk gaat je BMS heel snel op 6! Dan kun je weer verder.

Paula,succes maandag. Heb je weer een uitgebreide echo?

Sanne,morgen is de grote dag!

Hopelijk een aantal goede eitjes,en gelijk een punctiedatum.(scheelt weer een paar ritjes naar Nijmegen).

Denk aan je.

Geplaatst

@ Magot; poehee, dat is schrikken. Meid sterkte en houdt moed, het hoeft zeker niets te betekenen. Je hebt een positieve test in handen....

@ Sanne; Spannend zeg bij jullie. Toi toi toi en op naar de meting....

@ Nathalie; voor jou ook spannend, ik duim hard voor je hoor!!

@ Paula; wat fijn hé, dat je dat trapje niet af hoeft maandag. Succes bij de controle....

@ Raba; meid 15-11 komt er al weer gauw aan voor jullie, heerlijk hoor....

Hier alles rustig, we hebben een belafspraak gemaakt voor 13-12. Dan horen we of het invriezen is gelukt. Als ze nog geen uitslagen weten horen we het 20-12. Moet zeggen dat ik er erg naar toe leef.....

Meiden, fijne avond...

Geplaatst

margot hoe is het nou nog bloed gezien snap dat je je zorgen maakt maar je zolang geen krampen krijgt hoef je je geen zorgen te maken jij blijft gewoon groen

SANNE HEEL VEEL SUCCES MORGEN ik duim voor flink wat eieren haha en dat je zaterdag of zondag een punctie hebt ik lees het morgen hoelaat moest je ook alweer

Geplaatst

Jessie@wat spannend ik blijf voor je duimen.

Margot@jeetje dat is schrikken ben blij voor jullie dat het gestopt is.

Medicijnen gisteren opgehaald. De koelkast ligt weer aardig vol.

Vrijdag tot maandag naar Parijs. Daar is een kappersbeurs en het lijkt me erg leuk om dat een keer mee te maken. Die lopen toch voor op de trends. Gisteren hotel geboekt.

Ben blij dat het november is. 12-12 heb ik de eerste fm. Een vriendin van mij loopt ook in het radboud en die moet ook de 12ste voor de 1ste fm zo toevallig. Ik werd op dinsdag ongi en zij op vrijdag. Ik begin op de 15de met deca en zij op de 18de. Wel apart dat ik dan op dezelfde dag als haar de 1ste fm heb zij om 9:15 en wij om 9:30. Nog even vragen op welke dag zij gonal F moet spuiten. Dat zal wel met de cyclus tijd te maken hebben denk ik. Denken jullie ook niet? Zij heeft al een kindje uit de vorige icsi tese. Ons voorbeeld. En voor velen met mij denk ik.

Sanne@ suc7 morgen.

Ik vraag me af of deze keer hetzelfde gaat als de vorige keer:

Toen had ik op (natuurlijk met andere data's):

12-12 1fm

14-12 2fm

16-12 punctie

19-12 tp

Ging het bij jullie elke keer anders of toch hetzelfde

Geplaatst

Goede morgen!

@ Pammie: het is een extra echo ivm blaasafwijkingen. Mijn vriend heeft een aangeboren blaasafwijking en dan kijken ze voor de zekerheid bij de kleine bij 32wk nog eens.

@ Goofy: het voelt heel gek om het trapje niet af te gaan... voor je gevoel "hoor" je gewoon beneden...

@ Raba: ik denk idd dat het belangrijk is om te weten op welke dag zij start met de Gonal, ik zou haast denken de zelfde dag.

@ Sanne: succes vandaag!!

@ Margot: hoe is het nu met je?

Geplaatst

Hier nog steeds hetzelfde, bloed nog steeds, geen buikpijn. Niet veel maar toch! Van het ziekenhuis moest ik gewoon afwachten en dat doe ik dan maar.. Wel lastig hoor omdat je gewoon niks weet.

Geplaatst

jeetje margot wat een stress. Misschien dat je een bloedtest kan vragen? Ik heb dat ook gedaan in mijn eigen woonplaats. Dan weet je hoeveel je hcg is.

Paula inderdaad op dezelfde dag als mij begint mijn vriendin met gonal F. Ik spuit deca alleen wat langer dan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden