Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oja Appel, jij bent dus ook aan het afvallen...

Na al die hormonen is er bij mij gewoon tien kilo bijgeplakt... Ik paste niet meer in mijn skibroek en dat was echt de druppel, ik ben al sinds 3 januari aan het lijnen, tenminste aan het opletten en het gaat verrekte langzaam en dan komt die nieuwe hormoonbom alweer in zicht, pfff.. Nee dit keer wil ik er geen kilo's bij aan, alleen na de tp en dan 9 maanden lang!!

Ook leuk als mensen dan eventjes fijn opmerken dat je wel wat zwaarder geworden bent... Hou je kop!

Oke tijd voor de zon

Liefs

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Appel,

Ja inderdaad aankomende donderdag al weer 20 weken dan kunnen we weer gaan aftellen hahaha. Voel me wel goed soms nog wel heel erg moe vooral als ik een dag lekker druk ben geweest. Aankomende vrijdag hebben we de 20 weken echo op de verjaardag van mijn mannetje heel bijzonder en ja we willen heel graag het geslacht weten en gaan er ook geen geheim van maken voor andere mensen dus nog eventjes wachten hahaha. Ik hoop dat er nu meerdere meiden gaan volgen voel me wel eenzaam zo alleen zwanger te zijn hoor ;-) nee hoor geintje maar het is wel leuk als er volgelingen gaan komen.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Margot leuk dat je er weer bent.

Tja, die kilo's. vreselijk. Ik ben nu met de vierde ivf bezig en ben vanaf de eerste al 8 kg. bijgekomen. Echt vreselijk. Nu met die hormonen vreet ik me ook echt alles. Er is geen stoppen aan bij mij op dit moment. Stom he, ik voel me er dan zo slecht bij als ik dat doe, maar ik kan het ook niet helpen.

Morgen weer een fm en dan hopelijk de punctiedatum afspreken.

Ik heb ben mijn collega's ook maar langzaam aan aan het inlichten. Ik wilde het voor iedereen stil houden, maar nu gaan er geruchten dat ik aankomende week niet kan werken omdat mijn rug gekraakt wordt. haha. Leuk als je dat hoort. Maar ik hou er niet van om smoesjes te verzinnen, dus vertel ik het gewoon aan mensen die me vragen hoe het met mijn rug gaat.

Geplaatst

Hai Jessie

Ik heb je verhaal wel gevolgd hoor op de site.. Hoop zo dat het dit keer voor jou een succes is! We wensen het iedereen toe, maar soms wel een beetje extra.. Ja ik eet niet eens zo veel meer.. maar ik sport helemaal niks meer als ik spuit omdat ik zo verschrikkelijk moe ben.. ja en dan groei je dicht!

Het is niet anders, we moeten het ervoor over hebben..

@nathalie ik hoop je snel te komen bijstaan.. alleen is ook zo alleen.. maar er is er toch nog een zwanger?

Geplaatst

@ Margot; tja zwangerschapsdementie man ik wordt er zo moe van als ik niks opschrijf vergeet ik het. Ben ook constant alles kwijt. Maar je hebt gelijk na wat teruglezen ben ik tot de conclusie gekomen dat ik toch niet alleen ben maar dat ik samen met Doortje ben hahaha. Stomme kip ben ik ook :-S. Sorry Doortje!

Dikke kus,

Nathalie

Geplaatst

Ja inderdaad Margot. ik heb al 3 weken niet meer gesport. Dit omdat ik mijn teen ontzettend hard gestoten had en het gewoonweg niet kon. En dan met dat eten erbij........... Ik ben ook inderdaad ontzettend moe bij het spuiten

Geplaatst

Goedeavond meiden,

Het wordt weer gezellig druk hier op het topic!

Bedankt voor de tips en advies voor de weg naar het Radboud op Koninginnedag!

We gaan er rekening mee houden.

Margot, zou leuk zijn als we saampies zwanger raken. Sharon en Pammie liepen ook samen.

Met Jessie er ook bij! helemaal een dolle boel, gezellig!!!!!

Nathalie, gaat idd snel. Ben benieuwd wat het geslacht wordt! Maar 1 ding weet ik zeker. Het wordt een baby!! Hahahahaha flauw.

Er is een speciale topic aangemaakt op het forum dat gaat over de hyvespagina. Als je Bianca (diegene die de topic heeft gemaakt) een pb-tje stuurt dan stuurt ze je een link en wordt je geaccepteerd. Je ziet het niet op je eigen hyves pagina, dus ook niet te zien voor andere. Je kan hem dan alleen via je netwerken bovenin je hyvespagina vinden. Ook is hij geheel beveiligd zodat niemand hem kan zien/vinden. Ook kunnen er geen vreemde lid worden. Er zijn maar 2 beheerders en die moeten toestemming geven.

Ik heb een hyves pagina onder de naam Goofy aangemaakt. Deze is speciaal voor mijn forumvriendinnen. Mijn privehyves houd ik liever prive. Wel heb ik er foto's opgezet zodat jullie me kunnen zien en mijn eigen naam. (dan moet je wel een viendje van mij worden, anders zie je het niet)

Heb al 10 hyvesvriendjes en de meeste zijn van dit topic! Leuk hoor!!

En dan tja de kilo's. Ik was idd met Sonja Bakker bezig. Dit dieet heeft mij in 8 weken 7 kg doen afvallen. Nu zijn er echter in 2 weken 4 kg aangekomen. Ik heb een paar slechte weken achter de rug. Veel spanning ivm het traject en prive omstandigheden. Ik beken jullie gelijk mijn gewicht en zal iedere zaterdag mijn gewicht opschrijven voor jullie. Ben ook wel bang voor de spuitkilo's. Vorige keer waren het er 6 die erbij waren gekomen.

Nou hier komt hij dan : 83.1 kg.

Vanaf morgen ga ik weer met Sonja Bakker beginnen.

Meiden, ik ga douchen en mijn bed in.

Tot gauw maar weer!

Groetjes Goofy

Geplaatst

Hoi meiden!

Het is zo te zien gezellig druk hier. Geen tijd om de berichtjes allemaal te gaan lezen,of op iedereen persoonlijk te reageren,maar denk wel aan jullie hoor! Ik zal uiteraard af en toe even mee blijven lezen om op de hoogte te blijven,want leef zowiezo met jullie mee.

Hier gaat het goed. Jesse is een tevreden mannetje. Hij zit al ruim boven z'n geboortegewicht wat betekend dat hij s'nachts al zes uurtjes mag slapen! En dat haalt hij met gemak. We moeten hem dan echt wakker maken. Vinden papa en mama ook wel prettig,van échte gebroken nachten is hier (nog) geen sprake. Jesse heeft s'avonds even een huilmoment. Maar dat schijnt normaal te zijn met baby's.

Morgen voor het eerst naar buiten met hem,daar kijk ik echt naar uit.

Ik moet nog wel heel erg wennen allemaal hoor. Even een ritme zien te vinden. Orientatie is even weg wat betreft de dagen,en ook dat je mama bent.....Het is allemaal zo anders en nieuw!

Genieten doen we zowiezo,papa doet het ook super. Maar eventjes die weg vinden,en wennen aan de nieuwe situatie kost eventjes tijd.

Liefs.

Geplaatst

OMG Jessie 23?? Goed bezig! Ik ben al blij met 5, en dan spuit ik een hele ampul puregon in een keer leeg....

Super, nu mooie eitjes en dan emmy's !

@pammie Ik droom 's nachts wel eens dat ik moeder word en geen idee heb wat ik met het kind aanmoet, is dat het gevoel? Het is ook wel vreemd dat zo'n mooi klein wezentje je hele leven overhoop haalt.. Heerlijk joh naar buiten met die kleine, kun je hem mooi gaan showen, veel plezier!

Geplaatst

@ Jessie, spannend meid! Ik duim voor je en succes met de Pregnylinjectie!!!!

en sterkte met je teen.....

@ Pammie, ben blij dat het goed met je gaat! En wat heb je toch een heerlijk ventje! Fijn ook dat hij jullie lekker laat slapen 's nachts! Super! Geniet lekker van je wandeling morgen!

Geplaatst

ja margot 23, maar helaas moet ik de helft van mijn eitjes afstaan als donoreitjes voor iemand anders.

Dus ben wel blij dat ik er zoveel heb dan hou ik er zelf ook nog redelijk wat.

De arts was niet erg blij met zoveel maar omdat ik geen last van mijn buik heb of andere klachten was het verder prima.

Morgen de pregnyl erin.

Geplaatst

hoi dames,

ik heb gisteren een telefoontje gehad van nijmegen dat ik a.s. maandag een afspraak heb bij dokter Nelen? kent iemand haar?

Vind het toch wel spannend ...ik had verwacht dat het langer zou duren!

Geplaatst

Dat is echt snel roseflower.... hopelijk krijg ik ook snel bericht!

Pammie, fijn dat Jesse het zogoed doet! Kan me voorstellen dat alles nu anders is.... Wel fijn dat ie al goed slaapt!!

Jessie, fijn zeg zoveel follikels!! Is het jullie eigen keuze om de helft af te staan?

Margot, ik herken je droom, heb het ook vaak.. ook dat ik een babytje heb en ineens denk van shittt volgensmij moet zo'n kindje een keer wat drinken !!! (wat ik dan een paar dagen 'vergeten' ben)

haha..... zal wel onzekerheid van mijzelf zijn...

Geplaatst

Hee Jessie,

Goed zeg al zo veel eitjes. In jou geval extra fijn kan ik me zo voorstellen. Doe wel rustig aan he om overstimulatie te voorkomen. Vooral veel water drinken!

Succes donderdag in elk geval!

Geplaatst

Jessie, dat is hartstikke goed. Doe voorzichtig aan en slvast heel veel succes gewenst voor donderdag.

Groetjes allemaal.

Geplaatst

Hoi hoi dames,

@ Jessie: Succes meid met de pregnyl en donderdag de punctie. Spannend allemaal weer! Neem je rust en toi, toi, toi!

@ Rosefower: Succes met je gesprek maandag. Deze dokter ken ik niet. Ik hoop dat je niet te lang hoeft te wachten!

@ Margot, gaat het goed met je? Ik heb vandaag de recepten bij de apotheek afgegeven. Morgen kunen we het ophalen. Vind het allemaal toch wel weer een beetje spannend!

@ All, fijne avond en tot schrijfs!

Groetjes

Goofy

Geplaatst

Lara, het is ja en nee onze eigen keuze om eitjes af te staan.

Dankzij deze manier krijgen we van de kliniek nog een vierde poging door hen betaald. Dit noemen ze deal ivf. Dus van de ene kant is het niet onze eigen keuze omdat we dit doen om een poging betaald te krijgen en van de andere kant is het wel een eigen keuze want je hebt altijd de keuze om het niet te doen.

Geplaatst

@goofy Ik heb de recepten van de week ook weggebracht.. krijg bericht wanneer ze de tassen vol met spul binnen hebben. Ze herkennen me al bij de apotheek, slecht teken! Mijn man heeft van de week nog even wat "semen" weggebracht voor onderzoek. Hij is in januari ziek geweest en voordat ik de eerste naald erin steek wil ik wel weten of het zaad een beetje van kwaliteit is, straks ben ik lekgeprikt en zwemt er geen ene cel, dat lijkt me niet leuk..

Natuurlijk vind ik het ook wel weer spannend, voelt wel heel positief, het gaat gewoon lukken!

@jessie oh ja das waar ook, jij ging voor de donor.. Nou dan is het helemaal mooi dat je zo'n boel eitjes hebt, en inderdaad wees voorzichtig met jezelf!

@Lara en @roseflower.. hopelijk kunnen jullie snel starten, het wachten blijft toch lang duren.. Op naar een heleboel baby's gemaakt in Nijmegen!!

Geplaatst

Margot heb je goed dat je het nog even checkt!!!

Wanneer krijg je de uitslag?

Meiden, hebben jullie ook problemen met inloggen? Ik heb 9 van de 10 keer dat ik inlog en er een venster verschijnt "u bent nu ingelogd ..." maar vervolgens staat mijn naam niet

bovenaan en ben ik dus niet ingelogd... vervelend!! Soms na even wachten ben ik toch ineens online maar soms ook niet...

VREEMD!!

Ben deze maand toch maar weer aan de ovutesten van CB.... wil toch een beetje weten wanneer ik mn ei heb..

Zit nu inmiddels op dag 22 en nog geen posi test!! Terwijl ik die normaal al wel op dag 15 heb...

*zucht* Zou dit kunnen komen omdat ik de vorige 3 maanden clomid geslikt heb en mn lichaam nu moet afkikken ofzo?

Mijn temp is wel aardig wat gesteken, zou ik hem gemist hebben?

Hebben jullie dit ook wel eens gehad dat de test nega bleef maar er toch een eispong is geweest?

Geplaatst

Meiden,spannende tijden weer voor sommigen. Ik duim mee hoor!

Voor wie het interessant vindt; Ik heb mijn bevalling in een blog beschreven....Zie blog : de bevalling van Jesse

Geplaatst

Ik heb vandaa de punctie gehad. Ik had van het voren goede pijnstilling gekregen diclofenac en 2 paracetamol. Bij de punctie kreeg ik nog dormicum en iets om flauwvallen tegen te gaan. Dat kreeg ik via een infuus. Het viel me heel erg mee tegenover de vorige drie keer.

Niet echt veel pijn gehad, en nu valt het ook wel mee. Vorige keren had ik veel pijn bij het naar de wc gaan maar nu niets. Ze prikte ook anders, ze bleef dichter bij de eitjes waardoor ze niet steeds iets terug hoefde te trekken waardoor ik ook niet iedere prik voelde.

Morgen moet ik bellen hoeveel er bevrucht zijn en wanneer ik de terugplaatsing zal hebben.

Geplaatst

@ Jessie, meid wat fijn dat het meeviel! Heb je nog gehoord hoeveel eicellen je had?

Ik duim voor een positief resultaat!!!!:duimen draaien:

@ Lara, ik heb nu een heel ander beeld. Het is wat breder, moet nu een klein stukje naar rechts schuiven. Ook de smiley's staan anders......:happy8:

@ Margot, wij mochten alleen verder als er rietjes ingevroren waren! En dat hebben we gelukkig en ook nog eens zonder een Tese! We zijn echt in de wolken! Goed dat jullie het nog even na laten kijken voor het geval je moet afbreken.

Meiden, fijne avond!

XX,

Goofy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden