Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ha meiden,

Ik ben idd blij dat ik van te voren naar p&o ben gestapt om dingen op papier te laten zetten! Scheelt nu een hoop gedonderd en ik weet ook waar ik aan toe ben qua uren.

@ Raba, klinkt heerlijk, wat je op hebt. Ben blij dat je man zo lief voor je is! Dat verdien je ook!

Up-date van hier!

WE MOGEN VERDER! :silly-woohoo:

19 maart de pil starten en wachten op de brief met afspraken en recepten!

:confettistars::confettistars::confettistars:

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee goofy,

Ook hier nog een berichtje van mij (ook al op je hyves): super dat jullie verder mogen!

hoezo moet je eigenlijk eerst met de pil starten? Ik hoefde dat nooit...

Geplaatst

Hoi Doortje,

Ik moet aan de pil om cystes te voorkomen en omdat ik een klein vleesboompje heb aan de buitenwand van mijn baarmoeder.

Als ik de pil niet slik heb ik ook een onregelmatige menstruatiecyclus. Mijn cyclus schommelt van 20 tot 58 dagen. Ook erg onhandig om in te plannen en dan is het nog maar de vraag als ik met de deca aan het spuiten ben of ik dan nog ongesteld wordt. Nu is dat zeker door de pil!

Ook is het handiger voor het ziekenhuis. Dan kunnen ze een beetje schuiven met de behandelingen ivm aanmeldingen e.d. Ze laten je dan bijv 3 dagen langer de pil slikken voor je kan starten met de deca.

Hoe is het met jou?

Leuk he om je minimens op de echo te zien rommelen?

Kan je en beetje je rust pakken nu?

Fijne dag en tot gauw weer.

Geplaatst

pfff ik ben dus niet de enige met zo'n kortzichtige werkgever!!!

als hij nu kwam met 50/50 kon ik er nog inkomen, zo heb je tenmiste nog iets...

Doortje, mijn idee was ook inderdaad om vanaf nu niets meer over de ivf te zeggen maar het probleem is dat zijn vrouw samen werkt met mij en mij geregeld vraagt hoe het gaat....

naja ik zie het tegen die tijd wel weer en als ik 'ziek' ben zeg ik ze dat ik griep heb...

Jessie, inderdaad hoe krom is dat!! knie- en kaakoperatie wel en dit niet..pff

Goofy, wat fijn dat je verder kunt!!! :clap2:

Newa, vreemd dat er zo'n lange wachttijd is voor jou..

Een kennisje (ook in behandeling in Nijmegen) van mij kon na het bloed- en zaadonderzoek na een maand al starten!! Zij is nu net begonnen..

In het ziekenhuis waar ik de IUI's heb gehad zeiden ze dat ik over ongeveer 2/3 maanden vanaf nu kan beginnen....

5-6 lijkt me erg lang!!

Geplaatst

Oh dan klinkt dat wel logisch met de pil. Ik heb zelf een hele regelmatige cyclus dus vandaar dat ik dan de pil niet hoefde denk ik.

Mijn rust pakken vind ik nog lastig. Ben vandaag wel wat aan het doen voor mn werk, maar merk dat m'n energie daarvoor eignelijk wat aan de lage kant is. Heb eigenlijk nergens zin in en hang maar het liefst een beetje. Ik hoop dat dat wel weer beter wordt, maar voor nu is het even niet anders. De hoognodige dingen voor mijn werk heb ik in elk geval weer gedaan dus kan vanmiddag wat rustiger aan doen en eens onze spullen voor t weekendje weg bij elkaar zoeken. Vanavond gaan we al naar mijn moeder (die woont in Friesland) zodat we morgen nog even op kraamvisite kunnen bij een vriendin. Haar zoontje is inmiddels 5 weken en wil ik wel weer even zien en de fles geven.

Geplaatst

Newa@wij moesten ook weer een zaadonderzoek laten doen en daarna werden we pas aangemeld voor de GA=gemeenschappelijke afspraak voor prikinstructies. En daarna kwamen we pas op de wachtlijst heeft ook zeker 6 maanden geduurt. Waardeloos was dat.

Veel sterkte met het wachten. Dat duurt zo lang daar weten wij en alle mensen van dit forum alles van. Gooi alles lekker hier eruit dat lucht erg op. Ik hoop dat het voor jou sneller mag gaan

Goofy joehoe even ook een krabbeltje hier ben zo blij voor je.

Geplaatst

Thanxxx meiden, we zijn zo blij, blij, blij.

@ Raba, ik kwam jou naam ook tegen in het topic: Wie start er waarschijnlijk in april/mei.

Ik schrijf daar ook megaveel mee. Kom je daar ook nog? Of weten jullie nog niet wat je gaat doen?

@ Doortje, rustig aan doen hoor en lief van je dat je je werk thuis doet maar denk ajb om jezelf. Goed dat je lekker even naar je moeder gaat. Rust daar goed uit en laat je maar lekker verwennen!!

@Newa, wij hoorde begin okt 2009 dat we geen kinderen konden krijgen op de natuurlijke manier. Wij werden toen door onze gyn doorverwezen naar Nijmegen. Op 11.01.10 hadden wij alle onderzoeken (echo's, lab) en intakegesprekken (uroloog/gyn). Op 01.04.10 hadden wij de gezamelijke afspraak en op 19.05.10 zijn wij gestart met de 1ste ivf-icsi. Best snel vond ik dat. Maar goed als je al lang zit te wachten is het natuurlijk wel mega lang. Wij hadden voor deze behandeling niets anders meegemaakt. Geen IUI e.d. (wel heel veel zelf geklust, hahahahahahhaha) Daar was het voor ons allemaal veel te slecht voor. Maar goed nu na lang wachten gaan we voor de 2de poging!

Meiden ik ga koken.

Tot gauw, fijne avond.

XXX

Goofy

Geplaatst

Shit had ik net een heel verhaal getypt druk ik weer eens op de verkeerde knop en is alles weg.

Ik ben niet helemaal lekker dus alleen even het belangrijkste.

Goofy; joepie eindelijk is het dan zo ver. Super meissie ik duim voor je.

Raba: Volgens mij heb jij een hele romantische man.

Jessie: Is er al een punctiedatum bekend. Ook voor jou ben ik heel hard aan het duimen. Het is jullie zo gegund. Toi toi toi.

Voor iedereen die ik vergeet een dikke knuffel.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Goofy, wat vind ik dat fijn voor je dat je binnenkort weer kunt gaan starten. Je hebt al zo lang moeten wachten.

Appel, wat vervelend dat je je niet zo lekker voelt. Veel beterschap.

Raba, ik heb mijn eerste 2 fm's al gehad namelijk vorige week zaterdag en afgelopen maandag. Morgen heb ik de derde.

Ik hoop dan mijn punctiedatum te horen te krijgen maar de arts verwacht dat de punctie maandag zal zijn.

doortje, neem de rust die je nu oh zo nodig hebt. Nu even alleen aan jezelf en de kleine denken.

Newa, toen wij ons aanmelde voor Nijmegen ging alles redelijk snel. We hoefde alleen maar een bloedonderzoek te laten doen en een zaadonderzoek en een gesprek met de arts. Ik denk dat ik ong. 3 tot 4 maanden heb moeten wachten voordat ik kon gaan spuiten en ik die maanden heb ik het gesprek met de arts gehad en de gezamelijke afspraak.

Mijn manager had me vandaag nog een mail gestuurd dat hij me volgende week die dagen niet ziek gaat melden, maar ik hoef ook niet te komen werken. Hij laat me wel gewoon op de dienstlijst staan en krijg die dagen gewoon doorbetaald. Zo hoeft p&o ook niets te weten. Maar hij gaat daarbij wel ervan uit dat het alleen volgende week is dat ik niet zal komen. Ik hoop dat ook, maar kan niets beloven want de vorige keer ben ik ook bijna 2 weken thuis moeten blijven. Wel erg lief van hem dat hij dit zo regelt. Ik moest wel beloven niemand van mijn collega's over deze regeling te vertellen.

Geplaatst

vandaag de fm gehd. Helaas nog geen punctie maandag. Maandag weer een fm en dan zoals het er nu uitziet woensdag de punctie. Daar baalde ik wel van, nog langer spuiten. Ben blij dat ik heb aangegeven dat ik niet minder wilde gaan spuiten zoals de arts dat adviseerde. Rechts 9 follikels en rechts 13. Dat is veel minder dan de vorige keer, maar als het allemaal grote zijn dan ben ik daar heel blij mee. De vorige keer had en nog vele kleintjes die ze niet aanprikte. Maar ik weet niet hoe groot ze zijn want ik die kliniek meten ze er maar eentje en de rest niet. bms. wat ook goed gegroeid.

Geplaatst

Bij ons vrouwen gaat, samen met onze leeftijd, ook ons gewicht omhoog. Dat komt gewoon omdat we in ons hoofd heel veel informatie verzamelen.

Er komt dan natuurlijk een moment dat al die informatie niet meer in ons hoofd past. En daardoor wordt al die informatie dus beetje bij beetje over ons hele lichaam verdeeld. Dus nu weet ik het zeker.

Ik heb geen overgewicht!!

Ik ben niet dik!!

Ik ben gewoon van alles op de hoogte!

HEEL goed op de hoogte!!

VOOR ALLE TOFFE VROUWEN DIE ER ROND LOPEN...

Vandaag is de Internationale Dag voor alle ontzettend mooie en elegante vrouwen, dus stuur deze boodschap alsjeblieft door naar iedereen die je kent waar dat op van toepassing is.

Laten we dit niet vergeten:

Het leven moet NIET ALLEEN een reis naar het graf zijn met het idee daar gezond aan te komen en dan ook nog een schitterend lijf te hebben, maar geniet gewoon van een stuk chocola in je ene en een glas wijn in je andere hand...

Vergeet niet te leven!!!!!

JAWEL!!

WE ZIJN PERFECT!!!

Omdat:

-We niet kaal worden

-We een nationale en een internationale dag van de vrouw hebben.

-We zowel rose als ook blauw kunnen dragen.

-We weten altijd zeker dat onze kinderen ook echt onze kinderen zijn.

-We hebben voorrang bij reddingsacties.

-We zijn de eerste gegijzelden die vrijgelaten worden.

-Als onze mannen vreemd gaan, zijn wij slachtoffers

-Als wij vreemd gaan, zijn onze mannen stommelingen.

We kunnen bij een vriendin slapen zonder gelijk homosexueelgenoemd te worden.

-Wij kunnen verschillende dingen tegelijk doen.

-De vrouw van een president is de first lady; de man van een vrouwelijk president is ??

-Als we besluiten mannenwerk te doen zijn we pioniers;

-Als een man besluit vrouwenwerk te doen is hij een watje.

EN TOT SLOT:

We doen alles wat mannen ook doen,

MAAR WEL OP NAALDHAKKEN!!!

Meiden ik vond dit zo fantastisch moest het even plaatsen. Hou niet van die doorstuur mailtje maar deze is erg goed.

Jessie dat is een mooie score. Houd moed het komt vast en zeker goed. Zo gaat het overal toch weer anders.

Geplaatst

@ Raba, hij is leuk! Dank je! Geeft de burger moed! Hahahahaha.

@ Jessie. Meid, ik hoop dat het allemaal perfecte follikels zijn bij de punctie! Ik duim voor je. Wat aardig van je baas om dat zo te regelen met je!

@ Appel, beterschap meid! Hoe gaat het met je naast dat je je niet lekker voelt?

Ik heb een beetje een dippie. Heb al vanaf woensdag een migraine aanval die maar doorzeurt. Het is een heel vreemde aanval, ik heb nml alleen de 1ste dag flinke koppijn gehad en nu heb ik een zeer doof gevoel in mijn wang en mijn re oog doet heel erg raar. Ook heb ik moeite met denken en woord vind problemen. Hoop toch echt dat het gauw wegtrekt. Wil nml gaan feesten omdat we mogen starten. Morgen gaat de 1ste pil erin. Hoop dat gauw de recepten komen dan wordt het helemaal echt!

Meiden goed weekend.

-xxx-

Geplaatst

Raba, die was wel echt leuk ja. Geeft weer een andere kijk op de vrouw.

Goofy, wat vervelend die migraine. Kan dat ook niet met je ongi te maken hebben. Ik kan dan ook 1 dag vreselijke hoofdpijn hebben en daarna blijft het wat zeuren. Ik hoop dat het snel over is, want meid, je mag zeker gaan feesten. Je hebt er lang genoeg op moeten wachten.

Geplaatst

@ Jessie, lief van je! En ja, het heeft met de menstruatie te maken. Ik loop bij een neuroloog wegens die migraine aanvallen. Ik heb er altijd 1 tijdens de cyclus. Met Maxalt kan ik hem meestal wel redelijk voor zijn maar deze keer heb ik niets voelen aankomen. Hij kwam ineens als donderslag bij heldere hemel. Tja, dan ben je te laat met de medicijnen.

Geplaatst

Hey Goofy,

Het zit volgens mij ook in het weer. Ik heb zelf ook al een paar dagen zo'n rare hoofdpijn met inderdaad zo'n rare druk achter m'n rechteroog. Vreselijk vervelend en vandaag begon mijn man over precies hetzelfde en ik sprak net mijn broer en die had het ook. Hmmm dan ga je er toch anders over denken. Zit gewoon in het weer hoop ik en dat we er snel vanaf mogen zijn. Maar aan de andere kant ben ik wel heeeeel erg blij dat je eindelijk weer verder kunt. Dat is toch een heel fijn gevoel en hopelijk kun je het snel lekker gaan vieren want dat verdien je meis. Ook de andere meiden natuurlijk. Ik hoop voor jullie allen!

Liefs en een dikke knuffel,

Nathalie

Geplaatst

@ Nathalie, dank je wel en idd het zit in het weer. Ik hoor om me heen ook veel mensen met diezelfde klachten. Mijn leidinggevende had het al over de nieuwe griep.

Wij zijn ook erg blij. Heb er een gebakje op gegeten. (moet eigenlijk lijnen, want dat gaat niet goed (3kg in 2 weken erbij door de spanning), maar daar hebben we het maar even niet over, hahahaha)

Hoe is het met de rest?

Hier zijn net de papieren binnen gekomen.

06.04.11 start Deca

09.04.11 stop pil

19.04.11 start Puregon

30.04.11 1ste FM

Weet iemand hoe het verkeer is richting Nijmegen op Koninginnedag?

Wij komen vanaf de snelweg over de Waalbrug Nijmegen binnen.

Thanxxx alvast.

Meiden fijn weekend, ik ga even naar buiten, de zon in.

Geplaatst

ik had ook veel hoofdpijn nu gaat het gelukkig beter. Maar mijn keel is de ene dag pijnlijk en de andere dag weer niet. Zo raar

Geplaatst

Hey Goofy,

Mijn man komt uit Nijmegen en ik vertelde het net en die zei laat ze echt ruim op tijd gaan rijden want het schijnt een gekkenhuis te zijn met koninginnedag. Dus dan weet je dat alvast.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Dank je wel. :thmbup:

Ik zal er rekening mee houden.

Het is wel mooi op mijn vrije dag, scheelt weer een dagje vrij nemen.:laugh:

Groetjes en liefs,

Goofy

Geplaatst

Hallo allemaal

Hier ben ik weer..

Heb me weer aangemeld en ga op 2 april beginnen met de deca..

Ben er helemaal klaar voor en ga nu voor een succesvolle poging! Wat leuk dat Goofy en ik tegelijk bezig zijn.

Ehm.. Koninginnedag.. dat kan wel eens mijn punctiedag worden, kunnen we nog lachen in Nijmegen!

Nou ja, dat zien we dan wel weer.

Heel leuk om al die baby's langs te zien komen.. geeft de burger moed!

En nu genieten van het heerlijke lenteweer!

Liefs Margot

Geplaatst

Hey Margot,

Welkom terug!!!!!!!! :happydance:

Wat leuk dat we saampies lopen!!!!

Zou leuk zijn als jij ook op konninginnedag in Nijmegen bent! Lachen man!

Dus 02 April gaat bij jou de 1ste Deca erin. Bij mij 6 April.

Ik hoef deze keer niet voor een uitgangsecho. Vind ik toch wel een beetje eng.

Ik moet pas op dag 11 van de Puregon voor de 1ste FM.

En jij, wanneer is jou 1ste echo als ik vragen mag?

Leuk dat je er weer bent en dat we bijna gelijk op lopen,:confettistars:

Nou meiden, ik ga bij een vriendin op de koffie.

Misschien tot vanavond en anders tot gauw weer!

Groetjes Goofy,

Ps, er is ook een hyves site speciaal voor forumgenootjes. Zo leuk om de gezichten bij de namen te zien. Misschien leuk om lid te worden?

Geplaatst

He meiden,

Wat een weertje he? Heerlijk.

Ik ben bijna weer helemaal opgeknapt heb alleen nog steeds een druk op mijn oor door de verkoudheid. Denkt mijn man dat ik niet naar hem luister, maar ik hoor hem gewoon dan echt niet :). Het lijnen gaat naar even een behoorlijk dip te hebben gehad nu ook weer lekker. Ben begonnen met Sonja Bakker. Goofy deed jij dat ook niet? Ben al bijna 4 kilo kwijt.

Goofy en Margot wat leuk dat jullie samen zo opgaan. Straks ook hopelijk samen zwanger. Dat zou helemaal leuk zijn. Verwacht ook dat het enorm druk zou zijn bij de Waalbrug op 30 april. Gewoonlijk rond de spits vind ik het er al druk. Vaak staat zo iets ook wel aangegeven op de digipoli. En anders misschien overwegen om met de trein te gaan.

Balu, jij bent al bijna op de helft. Wat gaat dat toch opeens snel. Gaat het allemaal goed. Willen jullie het geslacht ook weten van het kindje of laten jullie het een verassing zijn?

Meiden allemaal nog een fijne dag, maar dat zal vast wel lukken met dit heerlijke weer.

Liefs Appel

ps Over hyves denk ik nog even na. Ik heb mijn account namelijk verwijderd, maar misschien kan ik er speciaal een aanmaken voor jullie. Maar dan wil ik wel dat die prive blijft. Weet iemand in hoeverre dat kan?

Geplaatst

Hai Goofy,

Ik heb nog nooit een uitgangsecho gehad, weet niet eens wat het is... Ik heb op 27 april mijn eerste echo.. Als ik op de 30e een punctie heb doe ik het in het oranje, hihi, dan wordt het een willem of een maxima ben ik bang..

Waar kan ik die hyves vinden? Het is toch niet voor iedereen die ik ken dan te volgen? Ik ben best open maar niet iedereen hoeft alles te kunnen volgen..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden