Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Roseflower, je bent nu net zo ver als ik ben... 'leuk' om ervaringen uit te wisselen en samen te moeten wachten..

Ik ontvang één dezerdagen een brief van mij eigen gyn en die moet ik samen met het aanmeldforumier opsturen naar nijmegen... hopelijk hebben we snel bericht terug!!

@All, bedankt voor jullie reacties.. t liefste zou ik helemaal onder narcose gaan haha...

Ik vond het HSG onderzoek namelijk ZEER pijnlijk en wenste het nooit meer te hoeven meemaken... hopelijk lijkt zo'n punctie hier niet op qua pijn.. :sweat:

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee Lara,

Het HSG onderzoek vond ik veel pijnlijker als de punctie, dus misschien stelt dat je gerust. Ik kreeg overigens bij de HSG geen pijnstilling en bij de punctie wel, dus dat scheelt dan ook weer.

Ik heb overigens voor de punctie ook zo'n rustgevend tabletje genomen en gelijk na de punctie alvast twee paracetamol om de pijn nadat de verdoving uitwerkt enigzins tegen te gaan. vooral de dag van de punctie had ik nog een pijnlijke buik, maar heb voldoende rust genomen en dan wordt het snel beter.

Narcose lijkt mij juist helemaal niks,want dan ben je nog langer van de kaart en heb je last van een langer herstel.

Geplaatst

Ja dat is wel zo doortje maar ben zon schijtert haha :happy4:

maar bedankt voor je geruststelling, fijn dat ik dat weet!!!

ja ik zal ook zeker zo'n rustgevend tabletje nemen! anders ben ik veels te gespannend denk ik....

Jij trouwens nog gefeliciteerd met je zwangerschap!!! :happydance:

Geplaatst

Dank je wel. Het is soms nog zo onwerkelijk moet ik zeggen, ondanks dat we het hartje gezien hebben vorige week. Ik ben blij dat ik volgende week weer mag zodat ik weer even kan zien en hopelijk horen dat alles goed gaat.

Ach en weetje.. die punctie is voor een goed doel en het duurt maar even. Voor je het weet is het voorbij en krijg je een paar dagen laten de terugplaatsing van 1 of 2 mooie embryo's! En met een beetje geluk kun je dan 15 dagen later een positieve test aanschouwen! Go for it girl. (ik was ook een schijtert hoor, maar heb dat aan de kant gezet, het moet toch)

Geplaatst

Ja dat is ook zo... het moet maar!! Ik heb er alles voorover dus ja....

(maar eng blijft het wel haha)

Ik hoop je snel te kunnen volgen!!

Kan me voorstellen dat het allemaal nog zo onwerkelijk is, na zolang gewacht te moeten hebben....

Ik zelf kan het ook niet voorstellen dat ik ooit misschien een dikke buik zou hebben!

Maar hoop heb ik nog wel dus dat houd me op de been....

Geplaatst

Jessie,wat een gezellige boel bij jou thuis. Veel plezier met de kids&zwemmen.

Vervelend hé die bijwerkingen van de deca.Ik had er ook last van. Moe moe moe.Helaas moet je er even doorheen meid!

Doortje,gaat goed met jou en de zwangerschap. Super! Je hebt al snel de volgende echo zie ik.

Lara,ik vond de HSG ook een heel vervelend iets. Vond het echt pijnlijk. Toch ervaren veel mensen de punctie als heel verschillend. Het is geen prettig iets. Ik zag er ook enorm tegenop. De rustgevende tabletjes werkten bij mij zeer goed,ik was niet eens nerveus! (en dat is heel wat bij mij).

De punctie vond ik echt goed te doen. Er zijn bij mij toen totaal 13 eitjes weggehaald,dus ik moest er wel even doorheen bijten,maar het is voor een goed doel,en achteraf gezien viel het echt 100% mee!

Geplaatst

Pammie: ik voel me eigenlijk niet zo top op het moment. Ik heb een best druk weekend achter de rug en maandag en dinsdag ook twee drukke dagen op het werk. Sinds maandag ben ik 's ochtends met op staan al misselijk, maar dit wordt steeds meer overdag, waardoor ik op dit moment echt ieder uur iets moet eten om me een beetje redeiljk te voelen. Ben verder echt supermoe en met regelmaat een wat kramperig gevoel in mijn buik. Ik heb overigens wel gelezen dat dat heel normaal is rond deze tijd omdat je baarmoeder flink aan het groeien is maar het maakt me ook wel wat nerveus. Ik ben echt blij dat de echo dinsdag al weer is en hopelijk voel me daarna weer wat beter.

Hoe heb jij de eerste weken ervaren?

Geplaatst

Doortje,dat klinkt niet echt fijn. Maar zo te lezen heb je wel echt zwangerschapskwaaltjes.

Ik had de 1e weekjes van mijn zwangerschap menstruatiekrampjes. Dit is heel normaal,idd je baarmoeder groeit al flink,en al je ingewanden moeten een stukje opschuiven voor de baby ;-) Verder was ik zo moe als een hond. Liep als een zombie op mijn werk! Na de 12e week was dit allemaal verdwenen.

Voor de rest mag ik zeggen dat ik een voorbeeldige zwangerschap heb. Ik ben nooit misselijk geweest,of andere nare kwaaltjes wat er helaas bij hoort.

Maar hoe mooi het ook is om na 4 jaar een wondertje in m'n buik te hebben,kan ik nu wel zeggen dat het leuk is geweest!

Dinsdag is al snel Doortje....Komt allemaal goed!

Geplaatst

haha.. ja die vermoeidheid is echt nog wel t ergste denk ik. Blij te horen dat dat echt minder wordt straks. De komende twee weken hoef ik gelukkig maar 3 dagen te werken in plaats van 4, dus dat scheelt al weer. Dan ben ik daarna al 11 weken dus is het eind van het 1e trimester in elk geval in zicht..

Hoe laat moet je vanmiddag naar de verloskundige? Hopelijk komt dan alles echt op gang! Kan me voorstellen dat je na 4 jaar wachten die beep wel in je armen wilt gaan houden. Ik kijk er nu ook al naar uit, alhoewel ik eerst nog lekker mag shoppen! Joehoe

Geplaatst

Update; Strippen werd niet wat. Mijn baarmoedermond zit nog zo goed als dicht. Ze heeft wel heel iets kunnen wroeten,maar bijna niet noemenswaardig. Morgenvroeg om 9.00 in het ziekenhuis zijn voor de CTG scan,en overleggen met de gyn hoe nu verder.

Geplaatst

@ Pammie, jeetje meid, wat jammer dat dat strippen niets heeft opgeleverd. De Beeb heeft het gewoon echt veel te goed bij jou in de buik! Ananas eten!! Succes morgen in het ziekenhuis! Ik wil nu toch wel een foto zien van je prachtige beeb!

@ Jessie, lekker gezwommen? Gezellige drukke boel om je heen. Wel lastig dat je zo vermoeid bent maar goed, die drukte brengt je wel lekker snel door je dag! Ik zal me van de week even goed voorstellen op hyves hoor! Met foto's! Beloofd. Ik heb het zo druk en al die up-date's lezen. Ik mag van mezelf echt maar 2 uur op de computer, ik raak anders nog computerverslaafd!

Succes verder met de spuiten! Hoe gaat het met de gonal trouwens?

@ Raba, Zie ook verhaal van Jessie over hyves! Hoe gaat het met je? Sta je nu al op de latten of ging je nou van het weekend pas? Ik weet wel dat je wat over zondag had geschreven dat je langs je broer ging. Weet het even niet meer! Sorry. Het is ook zoveel wat er hier geschreven wordt! Hahahahaha, gezellige boel bij elkaar!

@ Sanne, ik hoop het ook dat er weinig aanmeldingen zijn. Fijn dat het goed met je gaat! Leuke foto ook trouwens! Mooi buikje!

@ Doortje, lastig die zwangerschapskwaaltjes. Maar oooooo wat zou ik er nu voor tekenen om ze te hebben. Hahahahha, maar ik weet ook wel dat het niet leuk is hoor! Eet maar goed en ik hoop dat je na je 1ste trimester minder last krijgt. Nu hoop ik het eigenlijk al voor je!!!!

@ Appel, hoe gaat het met jou?

@ Lara, hoe een HSG onderzoek gaat weet ik niet, maar ik weet wel dat ik heel huiverig was voor de punctie. Met 2 rustgevende tabletjes voor het slapen en 1 voordat ik naar het ziekenhuis ging met de morfine ging de punctie super. Ik stap zo weer op de stoel. Wel heb ik last gehad van mijn stuitje. Deze was gekeusd door het harde duwen op mijn buik. Mijn linker eierstok zat verstopt achter mijn baarmoeder. Maar goed, ik sta er ook weer voor en ik ben ook wel zenuwachtig hoor maar ik weet dat de pijn weer weggaat! En ook ik ben een schijterd en bang voor naalden..........

@ Roseflower, welkom hier. Leuk dat je gelijk loopt met Lara. Succes met je behandeling en op naar een mooi resultaat! Schrijf lekker mee en spui!

Up-date van hier.

Wachtend de dagen door....... Nog +/- 6 tot de aanmelding!

SPANNEND!!!!!

Verder niets te melden! Alles gaat zijn gangetje. Ik merk alleen wel dat ik geen zin heb om te lijnen. ik wil gewoon starten met spuiten! Maar goed, ik zou voor het mooie nog 5 kg kwijt willen, maar dat gaat nooit lukken..........

Meiden, fijne avond en tot gauw!

En Pammie, graag met een kind!

Greetttzzzzzzz

Geplaatst

He Goofy, het gaat wel goed met de gonal. Ik merk er nog niks van maar heb ook pas 3 keer gespoten. Wel voelde ik mijn eierstokken even met het zwemmen toen ik een van de dames probeerde weg te gooien in het water. Vanmorgen waren de baby's van mijn zusje hier. Oh wat zijn dat een dotjes zeg. Zo lief. Allebei zijn ze nu net iets meer dan 3 kg. dus nog erg klein terwijl ze al zo'n 8 weken zijn.

Dat van het lijnen heb ik ook. Ik was zo goed bezig met eten en sporten maar toen ik eenmaal met de deca was begonnen was ik ineens weer 2 kg bijgekomen. Nu al in totaal vanaf de eerste behandeling al 8 kg. en wat ik ook doe ik krijg het er niet vanaf.

Ik vind dit zo erg dat ik af en toe echt erbij sta te huilen. Ik ben voor deze behandelingen 35 kg. afgevallen en nu gaat het helemaal de verkeerde kant op. En dat stimuleert ook helemaal niet als je alleen maar bijkomt ondanks dat je goed eet en sport. En nu hou ik het even helemaal niet meer vol met de carnaval en de meiden hier in huis die snoepen en lekker eten.

Pammie: die kleine voelt zich wel erg prettig bij jou. Zeg de kleine maar dat wij zitten te wachten.

Zo nu die 4 dames hier eens het bed in jagen en dan hebben wij hier ook weer wat rust. En dat hebben we even wel nodig.

Oh jee, volgens mij is het ruzie boven dus ik ga snel even kijken.

doei.

Geplaatst

@lara, bij mij heeft de gynaecoloog die ons nu behandeld de verwijzing zelf opgestuurd nijmegen en als zij het binnen hebben krijg ik een aanmeldingsformulier, heb vanmorgen gebeld. zo zie je maar weer ieder ziekenhuis doet t weer anders. wel leuk misschien komen we elkaar nog wel tegen..

Geplaatst

Hoi allemaal sorry dat ik er niet zoveel ben....

Denk in elk geval aan jullie hoor!!!!

Lara en Roseflower wij lopen een beetje gelijk op ik heb net een oproep gehad voor Nijmegen heb 28mrt intakegesprek enzo.

Pammie toitoitoi....hopelijk wil het vlotten je zult nu wel heel benieuwt worden na je kleine mensje...

Wij hebben nog een IUI gehad afgelopen maandag nu op dag 3-6-9 na IUI nog pregnyl 1500ie zetten en we wachten af 2 mooie follikels! De 2e Pregnyl gezet en dinsdag nog en dan weer aftellen....zucht...zoals al die 12x (ongeveer tel niet meer mee)hier voor...Ik denk aan jullie allemaal!!!!!

Ik ga snel weer poetsen en buiten werken heeeeeerlijk....Liefs Clauw

Geplaatst

Clauw80, fijn dat je een oproep gehad hebt!!!

Eerst dus nog even de IUI afwachten.... ik snap heel goed dat je daar geen vertrouwen meer in hebt maar wie weet!!!

Ik mocht jammergenoeg niet aanmelden zolang de laatste IUI beek mislukt te zijn... tis allemaal wachten wachten wachten!!!

Vandaag lekker in het zonnetje gezeten, heerlijk!!!

Fijne dag meiden!

(haha ik zie dat ik je naam niet kan typen, nu komt er schoenen te staan! :P)

Geplaatst

Pammie, eindelijk meid na lang wachten dan toch een baby :icon_smile:!

Ik heb je al op meerdere pagina's gefeliciteerd maar dit is toch wel de belangrijkste pagina/topic!

VAN HARTE GEFELICITEERD!

JESSE, welkom op deze aardbol en weet dat je welkom bent bij je papa en mama!

Pammie en lief, geniet maar flink!

Kus en een warme groet,

Goofy

Geplaatst

Hallo dames, ik ben een beetje aan het snuffelen op het ivf gedeelte, ik heb in April mijn laatste IUI en dan zal ik ongeveer Mei starten met de IVf ( als de IUI mislukt dan he :-) )

En ik heb de behandeling in Ede, maar de punctie in tp in Nijmegen.

We gaan de laatste IUI proberen 3 follikels te krijgen om die maximaal te kunnen benutten.

Uiteraard ben ik benieuwd hoe het er daar aan toe gaat.

Liefs Medusa

Geplaatst

Jooehoo... Pammie.. eindelijk...

van harte gefeliciteerd met jullie zoon Jesse. Wat een leuk naam voor zo'n lekker knulletje!

geniet er lekker zo met z'n drietjes.

Geplaatst

Lieve Pammie,

Ook hier voor jullie van harte gefeliciteerd met jullie kleine mannetje! Geniet er lekker van!

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Joehoe, Pammie is bevallen. Van harte gefeliciteerd meid met jullie mannetje.

Ik hoop dat alles goed is gegaan en dat ook alles goed is met jou en de kleine.

Een ontzettend leuke naam. Geniet van elkaar.

Geplaatst

Meiden, ik ben zo blij voor Pammie, Sharon en Paula dat zij al kunnen genieten van hun wondertjes.

Een paar zwangeren onder ons. Geweldig.

Ik hoop zo dat diegene (waaronder ikzelf) die nog niet zwanger zijn hen achterna gaan! Ik duim me suf voor ons allen!

Vanavond gaat bij ons de laatste pil erin en dan hoop ik dat we bij de aanmelding a.s. woensdag of donderdag door mogen!

Ben zo ZENUWACHTIG!!!

Meiden, ik hoop zo dat alles goed gaat met iedereen!

Fijne zondag verder en tot gauw weer!

xxx,

Goofy

Geplaatst

Pammie, gefelicitééérd met jullie mannetje!!! :B-0009:

Lekker genieten nu!!!!

Medusa, welkom hier!!! Hopelijk is ivf niet nodig bij jou.. Heb je je al aangemeld voor

evt IVF? Of moet je wachten tot de laatste iui mislukt is?

Als dat zo is, duurt het dan ook nog zo'n 2/3 maanden voordat je kunt starten..

Maaar hopelijk is dat niet nodig!

Goofy, spannend meis, succes!! Hopelijk kun je weer beginnen! :happydance:

Geplaatst

Ik kom net terug van een heerlijk weekendje weg met vrienden en de kinderen en ja, hoor eindelijk.

Pammie en partner van harte gefeliceerd met de geboorte van kleine Jesse. Ik hoop dat je heerlijk kunt genieten en dat je snel weer op de been bent.

Op welke datum is hij nu precies geboren.

Goofy, Ik ga voor je duimen dat je deze week mag gaan beginnen.

Voor alle anderen een hele fijne week.

Ik ga nu even de koffer uitpakken.

Groetjes,

Appel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden