Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Raba, Jeetje, sterkte meid, het wordt bij jou ook niet rustig zeg. Fijn dat je wel hebt kunnen genieten van je avondje uit eten met je man.

@ Doortje, dat klinkt niet lekker, cyctes in de eierstokken. Sterkte. Maar ben blij dat je een hartje hebt gezien. en hahaha, promotie. Moet je dan op het dak bevallen??? hahahahaha

@ Pammie, kom maar op met die baby. Je wacht al zo lang. Succes hoor! Laat gauw wat van je horen als bent bevallen, als het lukt natuurlijk! -xx-

@ Jessie, joepie!! Bedankt dat je ons de details bespaard. hahahahaha. Ik weet wel dat het heavy was met de deca. Heb dus wel een idee. Hahahahaha. Succes met je weg naar de echo's! Op naar een mooie zwangerschap.

@ Sharon, leuk even wat van je te lezen. Ben benieuwd naar je verhaal. Geniet maar flink van je heerlijke meid!

@ allemaal, heeft iemand nog contact met Paula? Hoe gaat het met haar en Max? Doe haar maar de groeten van mij ajb! Thanxx

Hier gaat het tellen lekker....

Nog zo'n 2 weken en dan gaan we ervoor.

Aanmelden en hopen dat er niet te veel aanmeldingen zijn.

Fijn weekend allemaal en tot schrijfs.

-xxx-

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goofy,ik heb Paula op Hyves,en het gaat goed met haar en Max. Hij groeit als kool ;-)

Weet niet of jij Hyves hebt??

Lief dat jullie met me meeleven. Ik heb inderdaad wel lang genoeg gewacht,dat vind ik ook!

Hopelijk snel beeb nieuws.

Voor de rest veel liefs!

:icon_flower:

Geplaatst

Hoi Pammie,

Wat fijn dat het goed gaat met Paula en Max! :woohoo:

Ik heb een hyves pagina aangemaakt speciaal voor jullie, mijn radboudvriendinnen.:positive energie:

Ik wil niet dat mijn prive hyves hier vermeld komt te staan ivm dat niet iedereen weet waar ik mee bezig ben.

Dit leek me dan de beste oplossing.

Dus let's hyve?

Maar hoe gaan we dat doen?:people:

Hoe gaat het verder met je?

Nog alles rustig?

Fijne zondag allemaal

Goofy

Geplaatst

Joeehhheee, mijn 1ste hyves vriendje is een feit!:yah:

Dank Nathalie, slim van je om een link te sturen via mijn privemap.

Had ikzelf nooit op gekomen.:misc_expressions-wh

Ga binnenkort eens bij je snuffelen.

Zit nu de gehele dag al achter de computer!:active:

Groetjes.

Geplaatst

Hee dames,

Het is wel leuk om te hyven met elkaar moet ik zeggen. DUs als iemand met me wil hyven.. stuur dan ff je adres in een PB'tje, dan voeg ik je toe.

@ Goofy: haha.. op het dak bevallen.. bijna wel.. dan ben je al daar al wel gepromoveerd tot de 1e verdieping volgens mij, en als het OK wordt zelfs naar de tweede verdieping.. hihi...

Groetjes, Dorien

Geplaatst

Hallo meiden!!!

Wat leuk dat hier een topic is speciaal voor UMC nijmegen meiden!

Het lijkt me leuk om hier mee te kletsen aangezien wij binnekort beginnen met ivf in dit ziekenhuis.

Ik krijg vanmiddag de doorverwijzing en daarna zullen er wel onderzoeken volgen en een intake?

Hebben jullie enig idee hoelang dit allemaal gaat duren?

Liefs Lara

Geplaatst

Doortje,ik heb je een privé berichtje gedaan.

Lara,welkom hier op het Radboud topic.

Je gaat dus binnenkort beginnen met IVF in Nijmegen. Spannend! Inderdaad,na de doorverwijzing krijg je een intake gesprekje met je desbetreffende gyneacoloog. Daarin worden allemaal vragen gesteld over jou en je partner's gezondheid etc.

Daarna is het bloedprikken voor beiden,en evt al een zaadtest voor je partner.

Daarna krijg je een brief gestuurd waarin je uitgenodigd wordt een gezamenlijke afspraak. Dat houdt in dat je ongeveer samen met 5 andere stelletjes een rondleiding krijgt (punctiekamer,uitslaapkamer etc) en op die dag wordt je alles uitgelegd hoe IVF in z'n werk gaat,tot leren hoe je moet "spuiten"".

Ik wens je alvast heel veel succes!

Geplaatst

@ Doortje, De OK sla ik dan maar over!!! Hahahaha.

Ik ben niet zo handig met linken sturen enzo maar ik ben vriendjes op hyves met Pammie, Sharon en Nathalie. Misschien kan je me zo vinden? Ik heet Goofy Nijmegen.

@ Lara, welkom bij ons gezellige clubje! Schrijf mee en heel veel succes en sterkte!

@ Raba, Ik ga je vinden op hyves, ben je al eens tegen gekomen maar wist niet of je het was!!

Hoe gaat het verder met je?

@ Jessie, zit jij ook op hyves?

Nou meiden, ik moet niet vergeten af en toe eens beneden bij mijn partner te kijken.

Ik word nog eens forum/hyves/computerverslaafd hahahahahahaha

Nou meiden, ik ga er een eind aan breien.

We wachten hier gewoon nog lekker verder.

Groetjes en tot schrijfs,

Goofy

Geplaatst

Hee Goofy, ja ik zit ook op hyves. Het is nu laat maar ik zal morgen eens uitvogelen hoe ik jullie kan vinden.

Vandaag naar de kliniek geweest en een uitgangsecho gehad. Alles wat goed alleen zit er een kleine vleesboom, maar dat kon verder geen kwaad. Vandaag dus met de gonal f begonnen. Pffff begint nu wel weer heel erg spannend te worden hoor.

Geplaatst

Bedankt meiden voor jullie leuke onthaal! :)

Pammie, thx voor je uitleg...

Heb gister t gesprek gehad en moet nu wachten op een brief wat ik van ze krijg... daarna

samen met het inschrijfformulier opsturen naar UMC! Hopelijk gaat alles een beetje snel;)

Zie dat jij zwanger bent geworden na je eerste IVF! Alsnog gefeliciteerd!! (Volgenmij kan ik je volgende week weer feliciteren hihi)

Rommelt het al wat??

Goofy, ik ben ook verslaafd aan hyves/zwangerwordenpagina's....

Jessie ik zie dat jij ook al een heel traject hebt moeten doorlopen...

Zie dat jullie nu wel goed zaad hebben, wordt dit nu gebruikt?

Geplaatst

Lara: wij gaan nu voor ivf met donorzaad omdat het zaad van mijn man toch niet van heel goede kwaliteit is. Daarnaast doen we aan wederkerigheid. Dat betekent dat ik de helft van mijn eitjes afsta voor donatie. Dit alles doen we in een fertiliteitskliniek dus ik ben niet meer onder behandeling in Nijmegen, maar omdat ik al zolang daar heb gelopen vind het het wel fijn om met de dames die ik ondertussen van hier ken mij ervaringen te blijven delen.

Geplaatst

hi lara,

je krijgt rapifen als verdoving, een soort morfine. werkt heel snel.

de punctie is nog steeds wel pijnlijk maar ik vond t goed te doen. gelukkig gaat t aanprikken heel vlot en is t snel voorbij.

hopelijk kun je snel terecht!

liefs dorien

Geplaatst

Lara je krijgt een soort morfine. Ik werd er warm van in mijn hoofd. De eerste spuit is niet zo fijn de rest voel je wel maar is draagbaar. Ze zijn zo super lief in Nijmegen dus ze helpen super.

Leuk zeg mijn hyves vrienden speciaal voor lotgenootjes word steeds meer.

Met mij gaat het best lekker. Mensen vinden dat ik er goed uit zie. En heb rust dat ik weet dat ik nu nog even niet hoef te spuiten.

De zon doet ook zeker goed. Mijn broer heeft sinds dat die in Zwolle zit 1 aanval gehad ze denken toch aan epilepsie. Hij wil zo graag naar huis maar ik hoop dat die het nog de komende 5 weken vol kan houden. Komend weekend mag die even naar huis maar mag niet alleen zijn. En ik werk zaterdag en ben zondag weg en maandag ook. Wij gaan skieen in Landgraaf. Blijven daar een nachtje slapen. Heb er echt zin in. Baal wel dat ik er niet kan zijn voor mijn broer. Maar gelukkig heeft die een vriendin sinds kort en die blijft zaterdag bij hem en dan moeten we nog een oplossing voor zondag bedenken. Misschien als het kan ga ik zondag ochtend naar hem toe want zondag middag gaan we weg. We mogen om 15 uur het hotel in.

Geplaatst
Welke verdoving krijg je in dit ziekenhuis tijdens de punctie?

Wat was jullie ervaring hiermee?

Inderdaad de morfine doet heel goed z'n werk. Je wordt een beetje licht in je hoofd,beetje duizelig. (best prettig vond ik). En daarnaast kun je een rustgevend tabeltje innemen voor dat je gaat slapen,en 1 uurtje vóór de punctie. Is niet verplicht,maar mij heeft dat heel goed geholpen!

Deze rustgevende tabletjes krijg je mee van het ziekenhuis.

Geplaatst

@ Pammie, nog steeds geen beeb???? Je bent toch wel echt zwanger????? Hahahahahaha.

@ Lara, ik vond het goed te doen met de morfine. Je wordt er lekker high van. De pilletjes vooraf heb ik ook genomen. Dat is toch wel prettig. Je bent anders zo zenuwachtig en dat vlakt dan wat af.

@ Raba, fijn dat je je goed voelt. Ga zo even op hyves kijken. Wel leuk hoor. Heb gisteren heel even met Pammie gechat en dat was leuk!!!

Het is net of ik jullie al jaren ken!! Veel plezier op de latten en doe voorzichtig!

@ Jessie, ondanks dat je niet meer in het Radboud bent hoor je er nog gewoon bij hoor!!!!!!! Fijn dat je met de Gonal mag starten / bent gestart. Ik heb ook een vleesboompje. Deze zit aan de buitenkant van mijn baarmoeder en kan ook geen kwaad. Ze moeten hem alleen in de gaten houden tijdens het spuiten van de hormonen. Er bestaat nml een kleine kans dat de boom gaat groeien door de hormonen.

@ Sharon, hoe gaat het met je en met de kleine meid?

Hier gaat alles goed. Zondag de laatste pil en dan hopelijk woensdag of donderdag..................... AANMELDEN!!!!!!!!

Ik hoop zo dat er weinig aanmeldingen zijn........

Meiden fijne avond en tot schrijfs weer!

kus,

Goofy

Geplaatst

Dag dames,

Pammie; helaas nog steeds geen kleintje? Ik kijk steeds even op het forum of er al nieuws is. Als ik zo nieuwschierig ben hoe zal het dan bij jullie zijn :)?

Lara; Welkom. Veel succes! Ik hoop dat jullie snel echt mogen beginnen.

Jessie: Fijn dat je weer een stap verder bent. Begint nu echt wel spannend te worden. Succes meissie.

Goofy; Ik duim met je mee, dat je nu eindelijk weer echt mag beginnen. Spannend.

Iedereen een fijne dag gewenst.

Liefs Appel

Geplaatst

@ Pammie:Pfff, wachten duurt lang hoor.. Ik hoop dat het vandaag of morgen gebeurt.. Ik ben ook zóóóóó benieuwd..

@ Goofy: Je kan je bijna weer aanmelden! Ik hoop ook voor je dat je gewoon ingepland wordt en dat er weinig aanmeldingen zijn.

@ Jessie: Alweer met de Gonal begonnen. Oeoeoehh nu begint het weer spannend te worden hoor.

Ik hoop dat je er goed op reageert en dat je mooie follikels met mooie eicellen krijgt. Ik duim voor je.

Geplaatst

Hoi lieve meiden. Beebje zit nog lekker warm bij mama. Dus ik waggel nog steeds rond.

Morgen moet ik weer voor controle naar de verloskundige,en zal ook zowiezo deze week/weekend naar de gyneacoloog moeten voor CTG scan etc. Ben benieuwd.

Goofy,joehoe..je kan je bijna aanmelden hé! Voor je gevoel gebeurd er dan eindelijk eens wat!

Jessie,leuk dat we nu ook Hyves vriendjes zijn ;-)

Je bent ook weer begonnen met de gonal. Op naar een mooie follikel echo! Spannend meid.

Sanne,gaat goed met je hé. Ben zooo blij voor jullie. Op naar de 20 weken echo.

Geplaatst

hoi dames, ik kom hier ook even meekijken/kletswn. ik loop nu 2 maanden in het ziekenhuis en daar is vandaag uitgekomen dat het zaad van m`n man te slecht is en dus worden we doorverwezen naar nijmegen. de arts zei dat ze onze gegevens ging doorsturen. maar weten jullie misschien hoe dat verder gaat? moet je dan bellen voor een afspraak of krijg je zelf bericht van hun?

Geplaatst
Hoi lieve meiden. Beebje zit nog lekker warm bij mama. Dus ik waggel nog steeds rond.

Morgen moet ik weer voor controle naar de verloskundige,en zal ook zowiezo deze week/weekend naar de gyneacoloog moeten voor CTG scan etc. Ben benieuwd.

Goofy,joehoe..je kan je bijna aanmelden hé! Voor je gevoel gebeurd er dan eindelijk eens wat!

Jessie,leuk dat we nu ook Hyves vriendjes zijn ;-)

Je bent ook weer begonnen met de gonal. Op naar een mooie follikel echo! Spannend meid.

Sanne,gaat goed met je hé. Ben zooo blij voor jullie. Op naar de 20 weken echo.

pammie ik hoop zo dat je snel gaat beginnen of dat ze in het ziekenhuis iets voor je gaan doen

sanne wat fijn dat alles zo goed gaat :)

goofy op naar volgende week ik duim voor je

hier gaat alles goed gister een puck a baby gekocht want sloeg zichzelf elke keer wakker dus kortom ze sliep alleen in je armen IDEAAL zo'n ding gelijk een heel ander kind borstvoeding gaat gelukkig allemaal super ze drinkt goed en vanacht is ze maar 1 keer geweest dus langzamerhand gaan we beetje bij beetje genieten want die roze wolk waar iedereen het over heeft die is/was hier nog ver te zoeken

Geplaatst

Roseflower,welkom hier. Ik heb op een pagina terug al wat uitleg gegeven aan Lara. Die vroeg ook hoe het verder ging nadat je doorgestuurd bent naar Nijmegen. Je zult het vast vinden!

Sharon,wat is een puck a baby?

Update Pammie; Nog steeds rustig.Veel harde buiken,soms beetje krampjes. Vanmiddag naar de VK,en dan wordt ik gestript. Hopelijk zet dat een beetje door!

Wordt vervolgd..

Geplaatst

Goofy, gelukkig ben ik nog welkom hier. tja ik vind het nu eenmaal erg prettig hier mijn verhaal kwijt te kunnen. Jullie zijn een paar topmeiden waar ik graag mijn verhaal mee kan delen en graag jullie verhalen hoor. Zowel goed als minder goed nieuws.

Sharon: wat is een puck a baby? Dat ken ik niet.

Roseflower, welkom. Wat een vervelend bericht he als je hoort dat je man slecht zaad heeft.

Ik had toen naar nijmegen gebeld. Ik kreeg toen een vragenllijst opgestuurd en moest die invullen en daarna krijg je vanzelf bericht voor een afspraak met een arts. Na die afspraak krijg je een uitnodiging voor een gezamelijke afspraak. Dat is samen met een paar andere stellen.Dan krijg je uitleg over het spuiten en een rondleiding. Daarna kan je je gaan aanmelden bij je eerstvolgende menstruatie en dan ligt het eraan hoe druk het is. Als het niet te druk is kun je op dag 21 starten van je cyclus en ander moet je nog een maandje wachten. succes.

Echt leuk dat huyvesgebeuren. Leuk om na zo'n lange tijd gezichten bij de namen te zien.

Hier heb ik nu voor 2 nachtjes mijn petekindje en haar zus hier te logeren en vanaf vandaag ook nog de stiefkinderen. Zo dadelijk komt mijn zusje op bezoek met de tweeling. Pfff drukke boel. VAnmiddag gaan we met de 4 meiden zwemmen.

Verder merk ik dat ik erg vermoeid begin te worden van de deca. We zaten gisteren met 3 mijn petekindje en haar zus in de bioscoop en ik viel bijna in slaap, mijn ogen kon ik niet openhouden. Maar verder voel ik me prima.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden