Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

wij hebben een fijne eerste afspraak gehad in nijmegen! de arts nam echt de tijd voor ons, over 2 weken moeten we terug dan krijgt mijn man een nieuw zaadonderzoek, en dan krijgen we s`middags meteen de uitslag en een gesprek over de verdere behandeling, of het ICSI, IVF of misschien toch nog eerst IUI wordt...spannend dus!

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou de uitslag van het zaad was weer oke, 12 miljoen moeten er genoeg zijn lijkt me! Dus nu de dagen aftellen voordat de eerste spuit er weer in gaat..

Ik heb trouwens geen idee wie nu mijn behandelend arts is geworden! Maar ja, dat maakt nu ook niet uit omdat je steeds andere ziet..

Gezellig, Roseflower en Clauw, dat jullie er ook zijn.

@clauw hoe was jouw afspraak gegaan? Ook en goed gevoel?

Nou ik ga maar eens aan het werk! Fijne dag vandaag

Geplaatst

Margot, fijn dat de uitslag van het zaad goed was. 12 mln is echt heel netjes. Wij hadden altijd veel minder (max 4 mln).

Jessie: succes met de TP vandaag. Ik hoop op mooie emmy's voor je!

Geplaatst

Margot wat goed 12miljoen.

Wij zijn nu in het bezit van 2 mooie embryo's. In Belgie noemen ze het geen a, b of c kwaliteit. Maar op een schaal van 10 was het een 9. Dit noemde ze geen topembryo maar wel goede embryo's. Daarnaast hebben we ook nog 5 cryo's.

Geplaatst

Oh Jessie wat fijn voor jullie zeg! Twee prachtige emmíes in je buik en nog 5 in de vriezer! Dat geeft een hoop moed.

Nu vooral lekker rustig aan doen en jezelf goed verwennen. Ik heb de laatste keer elke avond een warme pittenzak op mijn buik gelet en ben elke avond op tijd naar bed gegaan om mijn lichaam rust te geven. Wie weet werkt het bij jou ook. Ik hoop het voor je.

Wanneer mag je testen?

Geplaatst

@ Jessie, wauw gefeliciteerd meid, met je 2 emmy's:happydance:. Nu lekker broeden en rustig aan! Neem de tip van Doortje over!! Succes en op naar groen! 5 cryo's helemaal toppie, maar die ga je gewoon niet nodig hebben! Joeheeee. :clap2:

@ Margot, jeetje wat een superscore. Zoveel hebben wij nog nooit gehad. Mijn partner zat bij de 1ste rondes altijd op

Op naar de 1ste spuit zou ik zeggen:happy:. Succes. Ik volg je gauw 06-04!!!!

Geplaatst

Hoi,

Jessie, dat klinkt hartstikke goed. 2 mooie embryo'tjes in je buik en 5 in de vriezer. Lekker rustig aan doen en hopelijk vliegen de wachtweken om.

Margot: goed nieuws. Wanneer ga je weer beginnen?

Roseflower; spannend. Over twee weken dus meer duidelijkheid, dus maar weer wachten maar hopelijk weten jullie dan waar jullie aan toe zijn.

Iedereen nog een fijne avond.

Liefs Appel

Geplaatst

Margot,wat netjes zeg.12 miljoen.

Jessie,je bent in het bezit van 2 emmy's lees ik. Super! Nu lekker broeden,en op naar een positieve test. En wat fijn dat je nog 5 cryo's hebt.

Geplaatst

Jesse :happydance::happydance: super dat je in bezit bent van 2 goede emmys!!!!

Doe lekker rustig aan!!!

Over zaadjes gesproken... mijn vent had tijdens onze IUI's steeds super zaad (zat steeds tussen de 100 en meer dan 200milj... En tóch zijn we al 2 jaar bezig.... :ohno:

Ben zo benieuwt of er uberhaubt wel iets bevrucht wordt met IVF??!

Ik snap echt niet waar ons probleem ligt.... :sad1:

Geplaatst

Hoi Lara,

Dat is idd wel veel, raar dat het dan niet lukt, hé. Ik lees in je handtekening onbegrepen onvruchtbaarheid. Hebben ze dat ooit uitgezocht op een bepaalde manier of is het gewoon dikke pech om maar zo te zeggen? Wij weten waar het probleem ligt bij ons, dat lijkt me dan een stuk makkelijker om te accepteren dat het op de normale manier niet lukt, dan dat ze niet weten hoe het komt.

Meid succes hoor, het moet gewoon goed komen.

Hier is de groentela weer voorzien van een lading medicatie!

Nog 6 daagjes en dan gaat de 1ste deca er weer in!!

Meiden, fijne avond en tot gauw weer!

Geplaatst

Over zaadjes gesproken... mijn vent had tijdens onze IUI's steeds super zaad (zat steeds tussen de 100 en meer dan 200milj... En tóch zijn we al 2 jaar bezig.... :ohno:

Ben zo benieuwt of er uberhaubt wel iets bevrucht wordt met IVF??!

Ik snap echt niet waar ons probleem ligt.... :sad1:

Lara dit hadden wij ook. Zaadjes getest,en het was helemaal goed. Bij mij is ook alles in orde.

Het enige wat wij te horen kregen was dat de zaadjes iets aan de "trage" kant waren. De hoeveelheid is vaak helemaal niet belangrijk hoor,de beweegelijkheid wel!!

Misschien is dit bij jou partner ook het geval?

Ik denk dat ik daarom ook niet zwanger ben geworden van de iui's.

Zaadjes konden niet ver genoeg "zwemmen" omdat het aan de trage kant is...verklaart een hoop bij mij haha.

Goofy,spannend meid. Je koelkastlade weer gevuld,en nu op naar de 1e spuit. Voelt toch weer als een begin.

Succes!

Geplaatst

Jessie wat super 2 emmy's. Ik duim voor je.

Ik ben nog in afwachting van de ongi. maar wanneer je wilt dat het komt, komt het altijd later ik zit nu op dag 32.

Hopelijk breekt het vannacht door. Want dan kunnen we ons nog aanmelden als er plek is.

Want als het vrijdag doorbreekt word het krap. Want dan kom ik waarschijnlijk voor de tp op de trouwdag van mijn vriendin uit.

Dus ik hoop het zo. Anders moeten we weer wachten tot volgende maand

Geplaatst

Lieve Raba, ik duim voor je dat je vannacht doorbreekt!!!!!

Gaat het verder goed met je?

En met je ouders en broer?

Geplaatst

aaaaaaaaaaaaaaaah heel stuk getypt druk ik op backspace!!!:mad:

naja dan maar even opnieuw....

Jaaaa ik heb nu ook een oproep!!

21 april hebben we een afpraak met dr. van Dongen, iemand hem/haar ook gehad??

Gisteravond gelijk een vakantie geboekt, mn moeder zit voor 3 maand in haar vakantiehuisje in Turkije en vroeg of ik zin had om langs te komen :plane:

23 april ga ik en kom de 30e terug!! Echt zin in! Even tot rust komen....

Mijn broertje woont tijdelijk bij ons in, ook best aanpassen is dat.... Strax kan ik even lekker weg!

Ik hoop wel dat ik gauw ongi wordt (zit op dag 29) dan ben ik in mn vruchtbare periode nog hier!! hihi..

Raba hopelijk wordt je ook snel ongi! Zul je net zien dat t langer duurt :mad:

Goofy en pammie, ja ze hebben wel alles onderzocht, bij mij is alles ok.

Een jaar voor de IUI's is zijn zaad gecontroleerd en toen was het matig (12milj met 24% beweeglijk) ook was de beweeglijkheid onder het gemiddelde..

Mijn man heeft toen de opdracht gekregen om zink/vitC en foliumzuur te gaan slikken en nu is het dus erg verbetert!

Alleen checken ze de beweelijkheid en vorm niet meer opnieuw...

Dus daar kan het best nog wel aanliggen nu je het zegt Pammie.... Ik ging ervanuit dat met zo'n hoeveelheid alles wel goed zou zijn...

Naja we zullen het zien!

Ik was vorige week bij een kennis van mij en zij pendeld...

Ze heeft het ook voor mij gedaan (ik houd me nergens aanvast maar vond het ff leuk)

Daar kwam uit; augustus eerste tp mislukt.. oktober 2tp zwanger van een 2ling-2 meiden!

Nou ik ben heel benieuwt..

Zij wist niet hoe en wanneer ik ongeveer kan beginnnen met IVF en had haar er ook niets over gezegt behalve dat ik ivf onderga..

Maar als ik het nu zo uitreken kan het best zo zijn dat in aug dus eerste tp is!:happy7:

Hahaha ik wacht geduldig af :laugh:

Fijne dag meiden!

Geplaatst

Raba,ben je inmiddels ongie geworden? Zou fijn zijn hé,dan kun je verder!

Lara,lekker even naar Turkije. Wat een heerlijk vooruitzicht! Lekker zon zee en strand. Even je gedachten op nul.

Grappig dat pendelen. Wij hebben het toen ook één keertje gedaan toen ik zwanger was. En daar kwam uit dat ik een gezond mannetje zou krijgen.

Dat is bewezen hoor. Het is een mannetje,met een geboortegewicht van 4360. Hihi.

Hopelijk komt het bij jou uit Lara!

Geplaatst

Hallo meiden!

Wat een drukte hier, plek voor nog iemand erbij?

Ook ik (wij) loop in Nijmegen ivm ICSI-TESE.

Ik december een "normale"behandeling gehad, en ook de tese operatrie bij mijn man.

Goede resultaten gehad, 4 a-tjes, waarvan 1 terug geplaatst maar helaas niet zwanger. In februari is er 1 cryo terug geplaatst, maar weer niet zwanger, en inmaart zou ik beide overige laten terug plaatsen, maar die hebben beide het ontdooien niet overleefd.

Dus nu poging 2, morgen gaan de eerste spuit er alweer in.

Erg spannend weer allemaal.

In 2008 hebben we dit trouwens ook allemaal al eens doorlopen, met een mooie dochter als resultaat.

Iedereen veel succes!

En Raba, al ongesteld geworden? Hoop het voor je!

Liefs

Geplaatst

Hoi meiden,

Raba, spannend dat jullie weer gaan beginnen. Ik hoop dat de ongi is doorgebroken en dat je niet voor 14:00 terug gebeld bent. Hoop voor je dat het "feest"weer mag gaan beginnen. Hoe is het voor de rest?

Lara: Oh lekker naar de zon (ikke jaloers:)). Ik heb zelf ook een hele bijzondere ervaring gehad of eigenlijk mijn zus, maar het ging over mij. Voordat wij met onze eerste behandeling begonnen ging mijn zus met een vriendin naar een bijeenkomst van een vrouw die met engelen kan praten. Mijn zus ging eigenlijk alleen mee voor die vriendin, maar het liep even anders. Die vrouw begon namelijk met vragen te stellen die zij doorkreeg van een engel, uiteindelijk bleef er dan één iemand over in de zaal die precies aan de vraagstelling voldeed ( geen vragen over kleur ogen, maar bijvoorbeeld op dit moment heeft de gene waarvoor deze engel hier is problemen met een collega op het werk). Het gebeurde dus dat mijn zus overbleef. De engel vertelde mijn zus (via die vrouw) dat zij bij thuiskomst voor de kast moest gaan staan en het blauwe boek aan haar rechterhand moetst pakken, pagina 63 moest opzoeken en dat verhaal lezen. Thuis gekomen klopte het precies er was aan haar rechterhand één blauw boek, de Bijbel. Het verhaal waar mijn zus opgewezen werd was het verhaal van Leah en rachel. Rachel kan geen kinderen krijgen, maar uiteindelijk krijgt zij toch een zoon (dit alleen even de kern die voor ons van belang was). Mijn zus moest weten dat het goed zou komen. Mijn zus wist meteen dat die engel onze overleden tante is en dat wat zij wilde vertellen voor mij bestemd was. Ik heb hier toen veel kracht uit gehaald. Toen ik dan ook nog direct zwanger werd heb ik gelijk gezegd tegen mijn man: als het een meisje wordt wil ik haar ook graag vernoemen naar mijn tante. Dit is gebeurd in de doopnaam van onze kleine meid. Ik geloof hier in. Pendelen heb ik zelf niet mee, maar ik weet wel dat er meer is tussen hemel en aarde en hoop dan ook van harte dat wat jouw vriendin heeft gezegd gaat uitkomen.

Meiden allemaal een fijne avond en tot gauw.

Liefs Appel

Geplaatst

@ Appel, wat een bijzonder verhaal.

@ Lara, wat fijn dat de afspraak nu staat! Deze dr ken ik niet. Succeeeesss!!

@ Raba, en hoe staat het bij jou? Hoop dat de ongi er is en dat je je aan kan melden/hebt gemeld!!

@ EmvElin, welkom hier!! Succes met de spuiten/behandeling. Leuk dat er iemand mee gaat lopen rond Margot en mijn behandeling. Margot start als ik me niet vergis morgen en ik 06-04. Spannend!!!! Nogmaals succes!!!!!

Meiden, fijn weekend!!!

Geplaatst

Nou meiden eindelijk net ongi geworden . Maar volgens mij kom ik niet goed uit dus even goed uitrekenen en anders volgende maand maar.

Natuurlijk emvlin er is altijd plek vrij.

Binnenkort trouwens een forumdag vind je het leuk om ook mee te gaan. 11 Juni is de dag ik heb mijn o.v.v opgegeven.

Geplaatst

Raba, ik hoop voor je dat je je maandag aan kunt gaan melden en dat je kunt gaan beginnen.

Waar kun je dat op zien over die forumdag?

Geplaatst
Nou meiden eindelijk net ongi geworden . Maar volgens mij kom ik niet goed uit dus even goed uitrekenen en anders volgende maand maar.

Natuurlijk emvlin er is altijd plek vrij.

Binnenkort trouwens een forumdag vind je het leuk om ook mee te gaan. 11 Juni is de dag ik heb mijn o.v.v opgegeven.

Raba,

Kun je niet regelen dat je een dagje of paar dagjes langer deca spuit zodat je toch goed uit kan komen? Ik zou gewoon bellen om te overleggen. Mijn eerste behandelling heb ik een week langer deca gespoten als de tweede behandeling omdat in hun planning beter uit kwam. wellicht willen ze nu ook wel met jou meewerken toch?

Geplaatst

He meiden,

Raba: Ik zie wel wat in het idee wat Doortje zegt. Overleg even of het mogelijk is om wat langer door te spuiten met de deca. Kun je toch gewoon beginnen.

Jessie: Tek je het nog allemaal? Wanneer mag je testen of hou je dat nog even geheim?

Goofy: Woensdag gaat de eerste spuit er in toch? Fijn dat jullie weer een kans gaan maken.

EmvElin: Jij bent al weer begonnen met prikken. Succes. Ik zie dat onze dochters bijna even oud zijn. Onze meid is van 13-8-2008.

Wat een weertje he vandaag. Iedereen er lekker van kunnen genieten?

Fijne avond allemaal.

Liefs Appel

Geplaatst

@ Appel, ik heb heerlijk genoten van het weertje! En jaaaaa, woensdag gaan we er weer voor! Kan niet wachten....

Hoe gaat het met jou? En met de lijn? Ik heb het lijnen op een heel laag pitje gezet. Ik geniet van wat ik wil en probeer gewoon maar stabiel te blijven!

@ Raba, dat vind ik ook het proberen waard. Ik zou het zeker vragen aan het ziekenhuis als je niet uit zou komen. Succes en laat je het ons weten wat het ziekenhuis zegt?

@ Jessie, hoe gaat het met jou in de WW? Trek je het nog? Ik hoop echt dat het goed zit bij jullie!!! Sterkte en succes!!!

@ Margot, vandaag zit bij jou de 1ste spuit er weer in toch? Ging het? Succes hoor!!

Ik hoop dat het morgen ook zulk weer wordt als vandaag. Het heeft me flink opgeladen, maar helaas zegt teletekst morgen een hoop regen. Maar goed, ik heb een flink verbrande neus en een hoop vit D opgedaan. HEERLIJK!

Geplaatst

En de eerste spuit is er inderdaad weer ingegaan.. Beetje branderig, bekend gevoel! De hele la ligt weer vol! Mijn man heeft de medicijnen opgehaald en ik kreeg nu maar 6 puregon mee terwijl ik er 11 nodig heb.. zouden ze aan het checken zijn of je het ook echt gebruikt? Ja helaas spuit ik liters van dat spul, dus dat herhaalrecept kan gelijk doorkomen..

@jessie super meissie, 2 embryo'tjes, dit gaan ze worden!

Mooie verhalen lees ik hier over de wereld tussen hemel en aarde.. Ik ben daar zelf ook erg mee bezig en het geeft me houvast en gevoel van dat het wel goed komt! Bij ons hebben ze verteld dat er een ziel al tijden bij ons is en dat het waarschijnlijk een jongetje is.. Ivf zou zelfs niet eens nodig zijn werd verteld, maar ik moest er zelf eerst klaar voor zijn om de ziel te kunnen ontvangen.. Het grappige is dat ik er altijd vanuit gegaan ben dat ik dochters zou krijgen, dus een zoon werd wel even schakelen. maar nu praten mijn man en ik altijd over Thijs (zijn werktitel).. Dus ik ben gisteren gestart met het begin van Thijs..

Heerlijk weer was het gisteren, vandaag toch stiekem ook maar zo'n dagje doen?

Fijne zondag!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden