Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

yes Goofy, nu gaat het echt weer beginnen voor je.

Vandaag weer hetzelfde. Bij het afvegen een donkerrood slijmerig sliertje en een aar donkere puntjes. Ik wordt er zo onzeker van.

Vandaag lekker de kleintjes van mijn zusje geknufffeld, gevoed en verschoont.

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jessie meid, ik snap dat het je onzeker maakt, maar geen paniek hoor. Zolang het geen helder rood bloed is, dan is er niets aan de hand. Toi, toi, toi! Heerlijk dat je de kindjes van je zus hebt vertroetelt!

Zo, nog 24 uurtjes en dan is het zover!

Meiden, tot morgen en weltruste!

XXX

Geplaatst

Kom net bij de dokter vandaan heb een oogonsteking. Krijg je weer die vraag ben je zwanger. Anders kan je de druppels niet gebruiken. Want dat staat natuurlijk in het systeem kinderwens sinds 2007. Wat een akelige vraag. Ik dacht ik ben sterk maar toch schiet je vol. En zij schrok het was een plaats vervanger. Kom je daarna bij de apotheek zegt die man ook nog een keer je bent toch niet zwanger he. Nee natuurlijk niet.

Zo pijnlijk weer die vraag.

Jessie@meid ik blijf voor je duimen ik hoop zo dat het goed komt.

Goofy@yes nog eventjes.

Geplaatst

Jessie: moed blijven houden meis. Misschien kom het wel gewoon van de innesteling. Ik hoop het zo voor je!

Hier vandaag een mooie echo gehad. De 12 spannende weken zijn nu voorbij, dus eindelijk een beetje genieten, al vind ik het nog steeds heel spannend allemaal.

Voor een ieder die bezig is nu; Heel veel succes. Ik blijf jullie volgen, maar schrijf wat minder mee op het moment

Geplaatst

@ Jessie, hoe gaat het?

@ Raba, sterkte met je oog en het blijft lastig die vragen.....

@ Doortje, gefeliciteerd meid met je prachtige echo!

Yes, nog 2 1/2 uur en dan is het zover! De Deca ligt al op te warmen!!!!

Vind het wel spannend. Maar gaat helemaal goed komen! Vol vertrouwen gaan we deze poging in!

Lieve meiden, fijne avond en tot schrijfs..

Geplaatst

Goofy, is de eerst spuit gezet? Weer eerste stap naar een mooi wondertje.

Doortje: alweer 12 Weken ? Jeetje wat snel. gefeliciteerd meid de eerste 3 spannende maanden heb je gehad. Geniet ervan meid.

Geplaatst

zo Goofy, de eerste zit er nu wel in denk ik? Viel het tegen?

Het blijft toch iets vreemds he, jezelf prikken?

Raba, tja die vragen blijven lastig, ook om te stellen hoor. Ik werk aan de andere kant van de balie (ben apothekers assisente), en de melding kinderwens staat er meestal alleen bij degene waar het moeilijker bij gaat in (omdat andere vrouwen er niet aan denken het door te geven, en zodra wij een receptje van een fertiliteits arts zien het er wel inzetten.) Dus ik vind de vraag ook altijd lastig, maar moet hem toch wel stellen, want als iemand inmiddels wel zwanger is, maar iets gebruikt wat echt niet mag...

Wij zijn inmiddels alweer bijna een week bezig, en heb door dat gehaast zaterdag al 1 blauwe plek. Nou ja, als dat alles is!

Dames fijne avond!

Geplaatst

Yes, de 1ste is een feit! Ging helemaal goed. Op naar de rest!

Jessie, gaat het met jou?

Meiden, weltruste en tot morgen.

Geplaatst

Goofy,je bent weer begonnen! Wat zal het een fijn idee zijn om weer van start te kunnen.Je hebt er tenslotte lang genoeg op moeten wachten! Nu op naar de puregon.

Doortje,geweldig je bent al 12 weken zwanger. Gefeliciteerd met je mooie echo!

Jessie,hoe is het met jou? Hou je het allemaal nog een beetje vol? Best slopend hoor die wachtweken.

Rest van de meiden...Enorm veel succes!

Op naar heel veel positiviteit!

:gekruiste vingers 3

Geplaatst

Joehoeoe Goofy, de eerste spuit is weer gezet..

Ik hoop dat het spuiten mee blijft vallen.\

Op naar de Puregon en dan de punctie..

Toi toi toi... Heel veel geluk gewenst..

Jessie: Spannend! Je hoeft nu niet lang meer te wachten.

Ik ga hard voor je duimen op een positieve test.

Pammie: Nog lekker aan het genieten van je mooie ventje?

Wat een knapperd is het, heerlijk mannetje om te zien.

Lekker wandelen met dit mooie weer, heerlijk!

Liefs

Geplaatst

Hee Ladies,

Ben inmiddels alweer ruim een week bezig met 2e ICSI poging. Blijft prettig om andermans verhalen te lezen. En Sanne wat heerlijk dat je spontaan zwanger bent geraakt zeg. Gelukkig maar, het kan gewoon.

GEbruik Decapeptyl en 225 Fostimon. Eerst 150, maar de dosis is afgelopen maandag na de eerste fm verhoogd. Nu twee dagen al flink opgezette buik. Omdat ik de vorige keer overstimulatie heb gehad en daar veel last van heb gehad, vandaag toch maar even gebeld of ik niet tot morgen hoef te wachten tot de volgende fm. Ik ben onder behandeling bij Geertgen, en daar zijn ze heel erg vriendelijk, dus uiteraard kon dat. Ben benieuwd.

Leef erg naar punctie en TP toe, en zie er naar uit om te kunnen stoppen met injecteren.

Allemaal heel veel succes gewenst, en op naar de prachtige resultaten!

Geplaatst

Meiden, ben net Ongi geworden en ga morgen aanmelden bij umcn. Hoor je direct of je door mag of bellen ze terug?

Is het heel druk momenteel dat jullie weten?

Geplaatst

Bedankt meiden, doet me echt goed. Ben echt superblij weer begonnen te zijn!!!:happy:

Geplaatst

Hallo allemaal,

Raba; balen meid. Had je het nog voorgesteld om wat langer met de deca door te gaan? Ik zou dan toch verwachten dat er dan wel plaats voor je was geweest. Kan me voorstellen dat het even omschakelen is, want je stelt je naar een wachtperiode er toch op in om dan eindelijk echt te gaan beginnen.

Gooffy: Joepie het is weer begonnen voor jullie. Hierbij alvast héééél veel succes.

Jessie : Hoe gaat het nu? Een beetje bloedverlies hoeft niet te betekenen hoor, laat dat duidelijk zijn. Ik hoop toch zo dat je ons heel snel goed nieuws kan brengen. Succes meiske.

Sanne: wat een mooi buikje toch. Het blijft inderdaad een wonder als ik jou onderschrift lees. Ben blij dat wonderen bestaan.

Fren; succes morgen met aanmelden. Ik hoop dat je door kan. Ze bellen voor 14:00 terug als je niet verder kunt. Helaas heeft Raba dit gehad van de week. Maar dit betekend voor jou niet, want nieuwe dag nieuwe kansen. Zo zie ik het een beetje.

Hier gaat het nu weer beter met lijnen. Heb even een paar dagen erg slecht aan de lijn gehouden. Voelde me niet lekker en heb echt een beetje een vreetkick gehad. Ben dan ook iets aangekomen. Maar goed verwacht dat dat er snel weer af is. Ben nu 5 kilo kwijt en alle beetjes helpen heb ik begrepen.

Allemaal nog een fijne avond en tot schrijfs.

Appel

Geplaatst

Hee goofy, gisteren wel aan je gedacht hoor! maar had even geen tijd om te reageren. Zat gisteren als een ware junk mezelf te prikken in de auto op een parkeerplaats.. en vandaag op de wc van het kerkgebouw waar we met net koor zingen... Ja het is dit keer creatief met spuiten.. en zolang het er maar 1 is gaat het best..

Voel me verder nog prima, slaap wat slechter dan normaal, maar daar komen we ook wel weer overheen..

@jessie... wat zal ik zeggen.. ik snap je angst, maar weet ook dat het anders kan zijn, hoop dat het goed met je gaat.. ik blijf voor je hopen!

@fren jij moet ver rijden? helemaal vanuit Amsterdam? Moet je ook geen file hebben..

En alle nieuwe.. Leuk dat er weer zoveel mensen bezig zijn, niet leuk dat het nodig is, maar wel leuk om het samen te doen.. Veel succes allemaal en we gaan ervoor!

Nu snel naar bed!

Geplaatst

hallo, ik ben er nog. Ik vind het heel erg eng om antwoord te geven daarop. Een stukje bijgeloof denk ik. Maar tot nu toe gaat het weer goed. Geen bloedverlies meer gehad. Ik ben bang dat als ik nu zeg dat het goed gaat, het straks ineens fout gaat. Ik ben raar, dat weet ik \smile{knipoog}. Ik ben gewoon zo bang.

Geplaatst

Hoi Jessie,

Helemaal niet raar (of ik ben ook raar:)). Dat heet volgens mij ook wel zelfbescherming. Hoe dan ook ik ben blij dat je geen bloedverlies meer hebt en al helemaal blij dat het niet erger is geworden. De laatste loodjes wegen het zwaarst, maar in dit traject is dat helemaal 100% waar. Heel veel sterkte met wachten.

Liefs Appel

Geplaatst

Jessie, het is in elk geval positief dat je geen bloedverlies meer hebt. Wie weet is het wel de innestelingsbloeding geweest joh. Dat zou toch super zijn dan! Nog even volhouden met wachten en blijf positief he! Vier keer is scheepsrecht!

En je bent echt niet raar hoor.. ik was ook doodsbang. Ik denk dat iedereen dat heeft

Geplaatst

Jessie,ik snap je angst! Het is zo ontzettend slopend dit. Ik duim voor je hoor. Wanneer mag je testen eigenlijk?

Sanne,leuk dat je weer even reageerd! Met jesse gaat het heel goed,groeit ook goed! Heerlijk aan het genieten!! Lekker de nachten doorslapen,ideaal haha.

Goofy,gaat het een beetje met je? Nog geen bijwerkingen van de deca,of dat het prikt?

Allemaal een fijn weekend!

Geplaatst

@ Jessie, fijn dat het goed met je gaat en reageer als je wilt en anders niet. Het gaat om jou! Raar ben je niet! Dan zouden we denk ik allemaal raar zijn. hahahaha. Wanner ga je testen? Ben heel benieuwd. Leef erg met je mee!

@ Margot, meid, waar we allemaal niet kunnen spuiten. hahahaha. We zijn net junks. Ik denk ook veel aan jou hoor. Nog geen bijwerkingen of iets? Ben je al ongi?

@ Fren, en? Mag je door? Of moet je wachten. Hoop het zo dat je door mag.

@ Pammie, de spuit van gister brandde heel erg. Ik vind links in mijn buik spuiten veel pijnlijker dan rechts. Ik wissel om en om. Verder gaat het goed. Ik had vandaag wel wat meer dorst en het leek of ik opvliegers had. Maar kan ook zijn dat ik me te druk maakte op mijn werk. Neurootje dat ik ben. hahahahaha. Morgen de laatste pil. Op naar de volgende stap. Gaat nu wel weer rap. Vanavond al weer de 3de! Yes!

Wat een heerlijk ventje heb je toch. En die van Sharon, ook al zo'n plaatje! Lekker ook dat Jesse doorslaapt!

Fijn weekend allemaal.

Ik zal van het weekend wat minder aanwezig zijn.

Heb een hoop leuke afspraken.

Dus tot maandag in ieder geval!

Knuf en kus.

Goofy

Geplaatst

@goofy ongi komt er aan, vond het best vroeg, maar de eerste keer weet ik nog dat het ook na een week was.. Bijwerkingen heb ik nog niet.. behalve wat slecht slapen 's nachts.. Ik merk wel dat wanneer je de deca net uit de koelkast haalt hij meer brandt dan als ie al een tijdje eruit ligt.. Dat ik daar de derde keer achter moet komen..

@jessie doe lekker waar je zelf zin aan hebt, het is allemaal al spannend genoeg en soms lees je op het forum verhalen die je liever niet wilt lezen.. Heel veel sterkte voor deze loodzware dagen..

Ik las net ergens anders een discussie over het zaad inleveren.. Of je man thuis kan produceren of op de "zaak".. Goh dacht ik even.. zij hoeven alleen maar dat te doen, dan gaan we daar toch geen punt van maken.. Nou ja misschien wel kort door de bocht van mij, maar zo voelt dat wel even..

Nou ik ga even aan de pizza,

Fijne avond,

Liefs Margot

Geplaatst

Super Fren, fijn dat je mag gaan starten! Reistijd is erg wisselend naar Nijmegen.. Wij hebben er vanuit Arnhem wel eens ruim anderhalf uur over gedaan.. Maar ja toen waren ze aan het werken aan de weg. Maar je zult maar in de file staan als je een punctie hebt.. Ik ga soms met de trein en de bus, dat gaat wel heel goed..

Moet nu rond Koninginnedag waarschijnlijk voor een punctie, als alles goed gaat.. Doe me dan maar 1 mei.. Ik heb al twee keer een punctie in het weekend gehad en dan is het heel rustig op de weg, dus heel fijn..

Nou vandaag lekker genieten van het zonnetje!

Geplaatst

Ik ben nu zoooo bang. De paniek is toegeslagen. Mijn borsten lijken iets minder gevoelig. Heb echt vreselijke huilbuien. Dit lijkt nu wel even de hel op aarde. Ik klink nu erg wanhopig en zo voel ik me ook.

Geplaatst
Ik ben nu zoooo bang. De paniek is toegeslagen. Mijn borsten lijken iets minder gevoelig. Heb echt vreselijke huilbuien. Dit lijkt nu wel even de hel op aarde. Ik klink nu erg wanhopig en zo voel ik me ook.

Lieve Jessie. Ik leef zo met je mee. Weet niet goed wat ik zeggen moet,behalve dat ik echt voor je duim!

Margot,punctie op koninginnendag.Origineel toch! hihi.

Fren,fijn dat je door mag!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden