Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Inmiddels zijn we een weekje verder en de medicijnen doen goed hun werk. Ik heb al weer een aantal dagen zelf voor Max kunnen zorgen. Maandag weer naar de huisarts om de dosering van het "angst en paniektablet" af te bouwen. Met de anti depressiva moet ik helaas 3-4 maanden doorgaan.

Dames, ik lees allemaal spannende dingen!

Succes hoor!!!

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Doortje jij hebt vandaag de punctie? Spannend meid.Ik wens je enorm veel succes (maar misschien heb je t inmiddels achter de rug?)

Lekker rustig aan doen,en denken aan jezelf.

Appel ik had ook toen ik begon met de deca,dat ik niet kon wachten om met de puregon te beginnen. Het is voor je gevoel dan nog echter,want dat is het begin van groeiende eitjes. Succes!

Paula,wat fijn dat het beter met je gaat. Ik lees goeie verhalen op Hyves.Super. Lekker genieten van je gezinnetje.

Geplaatst

@ Doortje; Hoe ging het? Hoop op een mooi resultaat.

Hoop dat het met iedereen verder goed gaat!!! :icon_flower:

Hier gaat het even wat minder.

Ik zit er echt helemaal doorheen.

Ik kan gewoon niet meer wachten...............

De angst dat het fout gaat vreet aan me.

Ook kom ik echt nergens tot rust.

Het werk is gigantisch druk (veel collega's zijn ziek).

Toch wel wat spanneningen tussen mijn vriend en mij.

Hij is echt een binnenvetter.

Ik kan daar zo kwaad over worden.

Zeg nou eens wat je denkt of voelt. ......

Ik kan geen gedachten lezen......

Meiden sorry voor mijn klaagzang en dat ik nu zo weinig reageer.

Ik weet het gewoon even niet meer.

Ik denk dat het ook heel erg zal helpen als het zonnetje weer eens ging schijnen.....

Groetjes,

Goofy

Geplaatst

dames ik heb t weer overleefd, maar t was een stuk pijnlijker als de vorige keer.

Ze hebben 18 eicellen gevonden (eigenlijk 19, maar van één was al gelijk duidelijk dat ie niet goed was)

Nu lekker bijkomen en hopen op mooie bevruchtingen. Dinsdag bellen ze.

Geplaatst
dames ik heb t weer overleefd, maar t was een stuk pijnlijker als de vorige keer.

Ze hebben 18 eicellen gevonden (eigenlijk 19, maar van één was al gelijk duidelijk dat ie niet goed was)

Nu lekker bijkomen en hopen op mooie bevruchtingen. Dinsdag bellen ze.

Wat fijn Doortje. 18 eicellen is een mooie score. Nu worden het spannende dagen!

Goofy,het is ook allemaal niet niks deze hele medische malle molen. Logisch dat je je zo ellendig voelt. Maar het belangrijkste is wel dat jij en je partner kunnen blijven praten hierover,anders sluiten jullie je voor elkaar steeds en steeds meer af. Hopelijk ga je je snel beter voelen! (en ja,ik ben het met je eens wat betreft het weer,in één woord somber!)

Geplaatst

Goofy. Je hoeft geen sorry te zeggen. Blijf praten en anders een idee om hulp te zoeken dit is ook zo moeilijk. Dikke knuffel en blijf hier alles van je afgooien dat lucht zo op.

Yes Doortje was een super resultaat. Ik blijf voor je duimen

Geplaatst

Hi ladies,

Heb net ff snel op de digipoli gekeken en heb gezien dat er 14 eicellen geinjecteerd zijn van de 18. Nu nog hopen op mooie delingen zodat er ook mooie embryo's ontstaan. hoop het zo..

kan wel wat positiefs gebruiken deze poging.

Geplaatst

Doortje wat goed zeg 14. Mijn duimen zullen flink draaien voor je. Wat zul jij in spanning zitten. Heb je nog last van de puctie?

Je moet nu vooral goed gaan drinken want je had toch heel wat eitjes.

Goofy. Je hoeft echt geen sorry te zeggen hoor. We weten hoe je je voelt en dat je er dagen bij hebt zitten dat je het echt niet meer ziet zitten. Ik heb dat nu ook. En die angst dat het nooit zal lukken is zo slopend. Het klinkt stom, maar ik vind het zelfs fijn om te lezen dat je niet de enige bent die zich zo voelt. Je wilt zo positief zijn en je omgeving vertelt je ook dat je positief moet blijven, maar dat is zo moeilijk. Ik ga nog voor een poging, maar in mijn hoofd blijft de gedachte, dat gaat toch niet lukkken. Ik wil zo graag anders denken, maar je hebt dan ook in de loop der jaren zoveel teleurstellingen gehad. Zelfs als ik naar de kleintjes van mijn zusje kijk denk ik nog dat zal ons toch niet gaan lukken, en dan weer de gedachte dat moet ik niet denken , waarom zou het hen wel lukken en ons niet.

Steeds een strijd in je hoofd. Dat is zo zwaar. En het legt inderdaad een hele druk op je relatie. En dan zeggen ze je moet bijven praten met je partner en dat is ook wel zo, maar de man ervaart het heel anders als de vrouw en dat roept ook weleens frustraties op. En erover praten komt steeds op hetzelfde neer. Heel veel sterkte meid in deze moeilijk tijd voor je. Weet wel dat hier veel mensen zijn die aan je denken en waar je even je verhaal bij kwijt kunt. Hier een hele dikke knuffel voor jou.

Paula, ik vind het zo fijn dat je weer kunt genieten van je kleintje.

Geplaatst

Ik ben echt super gespannen, zeker na onze slechte resultaat van de vorige keer. Maar ja.. nog ff volhouden.

Drinken is inderdaad belangrijk, dus ik ben flink veel thee aan het drinken. Ik heb zo'n gevoel dat veel drinken een innesteling kan bevorderen omdat je bloed anders te stroperig wordt, dus ik probeer 3 liter drinken op een dag. Pff.. wel veel.. maar ja..

sorry dat ik even niet naar de anderen informeer nu.. ben ff zo met mezelf bezig.. Ik hoop dat ik na de TP weer wat meer ruimte in mijn hoofd krijg

Geplaatst
Hi ladies,

Heb net ff snel op de digipoli gekeken en heb gezien dat er 14 eicellen geinjecteerd zijn van de 18. Nu nog hopen op mooie delingen zodat er ook mooie embryo's ontstaan. hoop het zo..

kan wel wat positiefs gebruiken deze poging.

Goed bericht zeg! Super.

Geplaatst

Jeetje, heb ik net de moed genomen om mijn hele verhaal op te schrijven is het weg. Ik zeg, Later nog maar eens proberen......GGGGRRRRRRRRR

Nu maar ff kort dan.....

Lieve allemaal, ik wil jullie bedanken voor de steun. Dat doet me echt goed!! Superbedankt!

Jessie, je omschrijving klopt! Je zegt het precies zoals het is!

Meiden, ik ga een bakje koffie drinken en kom gauw terug met mijn verhaal.

Groetjes,

Goofy

Geplaatst

Whaaaa... het zijn er 10 die goed doorgedeeld zijn. Ben zo blij. ben zo blij!!!

Dit had ik niet durven hopen. Vorige keer was het er immers maar één. Nu nog even de kwaliteit afwachten, maar morgenmiddag ben ik in elk geval de trotse eigenaar van twee emmies in mijn buik

Geplaatst

Dit had ik niet durven hopen. Vorige keer was het er immers maar één. Nu nog even de kwaliteit afwachten, maar morgenmiddag ben ik in elk geval de trotse eigenaar van twee emmies in mijn buik

wat goed gefeliciteerd op naar morgen

Geplaatst

Hey Doortje,

Wat goed zeg! Wat zul jij opgelucht zijn :-). Heel veel succes morgen en ga maar lekker broeden op jullie 2 emmies.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Super Doortje! Kan me zo goed voorstellen dat je opgelucht bent. Je dag kan niet meer stuk.

Succes morgen.

Sanne,ik wil jou ook enorm veel succes wensen voor morgen,want dan heb je de 3e echo hé. Op naar een mooi kloppend hartje!

Denk aan je.

Geplaatst

Doortje wat geweldig. Straks heb je er twee in je buik dat zal toch fantastisch zijn

Sanne. Ben zo benieuwd hoe het vandaag gaat hopelijk kan je het hartje nu horen

De evaluatie is goed gegaan. Volgende keer word de dosis verhoogd. Alles zag er van binnen goed uit. Mijn man zei misschien gaan we in april weer verder nu even pauze. Ze vond het een goed idee en ik ook

Geplaatst

@ Doortje: Wat ontzettend fijn zeg. Wauww 10 goed doorgedeeld en vandaag de terugplaatsing. Hou ze maar lekker warm bij je de komende maanden.

Geplaatst

Joehoe.. we hebben 2 Atjes teruggeplaatst gekregen en nog nog twee in de vriezer. Alles klopt gewoon nu, dus ik heb er veel vertrouwen in.

Ik ga lekker broeden en dan zein we wel weer . 10 feb mag ik testen.

Geplaatst

Hey Doortje, WAT GOED!!! Geweldig!! Kan me voorstellen dat je zo positief bent en terecht.. Lekker genieten nu van het idee dat je twee wondertjes bij je draagt..

Geplaatst

Doortje wat een supergoed nieuws. En nog cryo's ook! Niet dat je die direct nodig hebt, want het gaat lukken nu. Succes met broeden en houd die 2 toppertjes lekker warm.

Groetjes,

Appel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden