Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jaaaa, GEFELICITEERD! Wauw echt geweldig voor jullie. Lekker genieten van dit mooie nieuws. Bij mij begon het ook heel licht en het werd steeds donkerder. Ik denk dat ik wel 9 testen heb gedaan! 3 pakjes van de Kruidvat, 2 voor 5 euro. En 3 van Clear Blue. JOEPPIEIE JE BENT ZWANGER

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Doortje,

Wat een geweldig nieuws zeg! En inderdaad een streepje is een streepje en daarbij je hebt nog 4 dagen was bij mij ook zo! Ik heb net als Sanne ook heel veel getest hahaha maar echt als het begin er is. Echt super geweldig. Lekker van genieten.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Trouwens goofy wat fijn dat je zo'n goede dag hebt gehad met je partner. Dat kan echt wel eens even heel goed en prettig voelen zo'n gesprek. Het duurt nu natuurlijk ook niet lang meer, 10 dagen zijn zo om.

Jessie: Voor jou schiet het nu natuurlijk ook op. Hoe voel je je daar nu bij, dat het ineens zo hard gaat? Je droom komt zo wel weer heel dichtbij natuurlijk.

Vanaf nu wordt iedereen gewoon GROEN hier!!

Geplaatst

Nou Doortje, ik zie echt duidelijk een streep.. Woeiiii.. Wat zul je gelukkig zijn :clap2:..

Heb je al gebeld naar Nijmegen? Of kan dat niet op zondag? Ik weet het even niet meer.

Geplaatst

:confettistars:doortje gefeliciteerd en dit is echt wel een duidelijke streep ooh wat goed het wordt groen hier zal eens tijd worden geniet ervan meid

goofy hier alles eigenlijk wel goed wordt wel steeds zwaarder en begin wel echt nieuwgierig te worden naar de bevalling de kleine meid en de rest wat er bij hoort ze kan elk moment komen dus af en toe wel een beetje spanning door mijn lichaam en de grote vraag wanneer gaat ze komen iedereen in mijn omgeving denkt dat ze eerder komt behalve me moeder die denk 2 maart en 1 vriendin denkt zelfs 14 februari zou wel heel mooi zijn een valentijnskindje :)maar we zien het wel ik heb alles klaar we hebben een nieuwe auto alles is schoon gister nieuw bed gekocht maar die komt pas over 6weken ik hoef nergens meer langs dus geen verplichtingen meer dus ze mag komen als ze daarbinnen klaar is zoo'n lekker gevoel nou weer genoeg over mij

voor jou ook weer een spannende tijd maar het gaat hier zo goed met dat groen jij wordt ook groen daar gaan we tenslotte met zijn alle voor hier en wel lief van je man maar daar gaan we natuurlijk nog helemaal niet vanuit nou meis toy toy toy

fijne zondag allemaal

Geplaatst

Ik lees hier goede berichten. Jipieeeeee Doortje,je hebt een positieve test. Hoe bijzonder.

Van harte gefeliciteerd meid!

Ik had wel een goed gevoel bij jou. Ik heb gisteren even snel je berichtje hier gelezen,en ik las iets over ongi gevoel. Dat had ik ook.

Heel erg gevoel dat ik ongie moest worden.

Super,je dag kan niet meer stuk!

Goofy,wat fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad met je partner. Het is zo belangrijk is dit trjacet om te blijven praten.

Nog eventjes volhouden,en voor jullie weer nieuwe kansen! Op naar een hele mooie zwangerschap in 2011. (voor iedereen trouwens!)

Ik hou het nog goed vol hoor. Beetje last van rugpijn etc. Net als Sharon begin ik t ook steeds spannender te worden. Heb zelf het gevoel dat ik over de 40 weken heen zal gaan. We zullen zien. ;-)

Hihi Sanne,op Zondag kun je niet naar Nijmegen bellen als je positief hebt getest. Doortje zal moeten wachten tot morgen.

Ben je inmiddels de griep te boven? Vervelend hoor!

Wat betreft veranderingen van je borsten. Dat klopt. Bij mij werd t rondom de tepels donkerder,en wat heel kenmerkend was,waren de witte puntjes die te zien zijn op tepels en ernaast. Die blijven. En oja,overal die blauwe aders!

Geplaatst

Joepie!!!!!. Ik zie echt duidelijk een streep hoor Doortje. Ik denk even kijken of je ook echt hebt durven testen en als ik dan ook nog zulk mooi nieuws lees is helemaal super. Geniet er van.

Goofy wat fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad met je man. Het is ook allemaal niet niks, maar dan is het wel fijn dat jullie weten wat er in elkaars hoofden rond gaat. Dat "schuldgevoel" van het niet kunnen vervullen van jou grootste wens had mijn man ook wel. Terwijl ik zelf helemaal niet zo dacht. Heb hem dat ook even duidelijk gezegd toen en gelukkig kon hij het toen ook uit zijn hoofd zetten. Nog 10 daagjes en dan hopelijk eens een keer goed nieuws.

Jessie; Ik kan me goed voorstellen dat het je een beetje overvalt dat jullie al mogen beginnen. Is het al een beetje geland? Wel fijn dat er weer kansen open gaan staan.

Hier alles goed en eigenlijk niets bijzonders. Gisteravond lekker uit eten geweest met vriendinnen en dat was echt super gezellig en lekker.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Oh Doortje, wat een goed nieuws. Ik wordt er zelf even emotioneel van. Ik ben zo blij voorje. :happydance: Je dag kan niet meer stuk.

Goofy, goed dat je zo een fijn gespek hebt gehad.

Ik hou het even kort omdat ik zo moet gaan werken.

Hier vind het het heel erg moeilijk om niemand te vertellen dat we weer gaan starten.

Maar ik wil het dit keer in stilte doen. Ik ben er nu weer dagelijks mee bezig in mijn hoofd en de angst neemt even de overhand.

Iedereen nog een hele fijne dag.

Geplaatst

Joepie!!! Gefeliciteerd Doortje. Fantastisch nieuws!

Bedankt voor al jullie lieve berichtjes. Ik ben echt opgelucht na ons gesprek en idd schuldgevoel hoeft hij niet te hebben. We zullen het saampies moeten doorstaan. Nog 10 nachtjes en dan even wachten tot de 21ste. Dan horen we de uitslag. Hoop zo dat dit een mooi jaar voor ons allen wordt!!

Fijne zondag allemaal verder!

-x-

Geplaatst

@ Doortje: jippie! POSITIEVE TEST!

:zwanger:

@ Sharon: ja die laatste weekjes zijn toch best spannend!

Geplaatst

Doortje wat super.

Goofy fijn dat je zo goed heb gesproken

Word gek van mijn man. Hij is zo'n binnenveter en ontploft zo snel.

De inschrijfformulieren van de psycholoog te voren gehaald. Ik heb ze net ingevuld en nu maar hopen dat hij zijn formulier in vult.

Mijn moeder heeft nog zoveel pijn. Morgen worden er foto's gemaakt van haar rug. Hopelijk komt er dan een oplossing.

Mijn hoofd loopt over soms denk ik moeten we dit wel doorzetten allemaal. Maar ik hou zo van deze man en hoop zo dat er een oplossing komt zodat we er beter om mee kunnen gaan. En wil zo graag een kind met hem. Misschien moeten we nog langer wachten en zijn we dan weer wat rustiger. Hij is sinds dat we de icsi doen zo snel geirriteerd.

Geplaatst

Hoi Raba, zo herkenbaar.

Mijn hoofd loopt vandaag ook over, en dan denk ik ook moeten we er wel mee doorgaan.

Ik heb zo een slechte dag vandaag. Ik denk dat dit komt doordat ik heel vroeg een sms kreeg dan mijn beste vriendin weeen heeft gekregen en naar het zkh ging. Ik vind dit ontzettend fijn voor haar, maar ik weet ook dat het niet verstandig is dat ze nog een derde kind krijgen omdat ze financieel behoorlijk aan de grond zitten. Sinds die sms ben ik mezelf niet meer.

Ik voel me erg verdrietig en down. Ben ontzettend chagie naar mijn man toe en ben vanavond niet gaan sporten. Ik ben zelfs blij dat hij vanavond avonddienst heeft. Mijn probleem is juist dat hij veel te lief voor me wilt zijn. HIj wilt me helpen, maar ik wil gewoon even met rust gelaten worden. Ik weet het allemaal even niet meer, maar ik weet wel dat ik enorm veel van hem hou en als ik hem met zijn kinderen zie wil ik gewoon zo graag een kind met hem. Het lukt dan niet om een kind van hem te krijgen, maar misschien wel met hem. Ik ben ook de hele dag in mijn hoofd bezig met de volgende ivf behandeling. zie er enorm tegenop en denk steeds dat zal ook wel niet goed gaan. Maar van de andere kant , waarom niet. We hebben dan gezond zaad, gezonde eitjes, wat kan er nog fout gaan.

Sorry, dat dit weer eens zo een negatief berichtje plaats, maar jullie zijn de enige die het kunnen begrijpen. Ik voel me nogal alleen staan hiermee omdat niemand weet dat we weer een poging gaan doen.

Geplaatst

@ Jessie: wat *&^% dat je je zo voelt! Gooi het er maar uit hoor! Je gevoel is duidelijk aan het zoeken hoe je met alles om moet gaan. Laat het zijn gang gaan. Vertel ook je partner dat je houding niet is omdat hij iets fout doet, maar omdat je gewoon even je 'draai' weer moet vinden!

Geplaatst

Straks lekker even een nachtje weg misschien wel 2 want wij gaan naar texel. Hotelbon van vriendin gehad. Zo lief. Ben er nog nooit geweest maar vanmiddag gaan we weg.

Dikke knuffel voor allemaal

Geplaatst

Hallo,

Ik zit in een paar rare dagen. Mijn beste vriendin is afgelopen maandag bevallen van een zoon. Dit was erg zwaar voor haar want na lange tijd proberen te persen en met de vacuumpomp moest de kleine met een spoedkeizernee gehaald worden. Gelukkig alles goed met moeder en kind behalve dat mijn vriendin vandaag nog bloed bijkrijgt.

Gisteren kreeg ik het telefoontje dat haar vader plotseling gestorven is. Zo onwerkelijk allemaal. Ik ban vanmorgen naar haar toe geweest want daar had ze om gevraagd, maar het is allemaal zo raar. feliciteren en condoleren bij elkaar.

Aankomende dagen zullen dus ook best wel zwaar gaan worden denk ik. Ik heb zo met mijn vriendin te doen.

Geplaatst

Raba, geniet van je dagje weg. Dat is misschien net wat je nodig hebt. Even lekker uitwaaien. Het is in ieder geval heerlijk weer.

Dank jullie voor jullie reacties. Het is inderdaad geweldig dat dit forum bestaat. Ik weet dat ik bij jullie altijd terrecht kan.

Geplaatst

Raba; Fijne dagen. Ik hoop dat je je een beetje kan ontspannen en echt kan genieten.

Jessie: Wat een trieste situatie van je vriendin. Kan me goed voorstellen dat je met haar te doen hebt. Hoe gaat het nu met jou? Is het K#@t- gevoel al minder?

Hier alles zijn gangetje. Ik voel weinig en vraag me af of jullie ook niets voelden, maar dat er dan toch al mooi veel eitjes aan het groeien waren.

Fijne avond allemaal,

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Hoi Appel, Ik voel me nog steeds zo k#@t. Ik ben gewoon even helemaal in de war en voel me erg down. Maar wat er nu allemaal bij mijn vriendin gebeurd is geeft wel afleiding. En daarnaast werken dat geeft ook een prettige afleiding.

Ik voelde toen ook niet echt dat er veel eitjes aan het groeien waren en toen ik de echo had waren het bij elkaar grote en kleintjes rond de 40 waarvan ongeveer 22 grote. Dus als je niks voelt wilt dat niks zeggen.

Geplaatst

Jessie; Sterkte. Gelukkig vind je afleiding door je vriendin.

Hier vandaag de 1e FM gehad. Dat ik niet voelde klopt wel er was ook niets. Slecht 2 follikels die op een goed grote zijn. Vanmiddag telefoon gehad dat de behandeling is afgeblazen. Volgens de bloedwaarde reageer ik nauwelijks op de medicijnen. We hebben nu eerst een gesprek met ons behandelend arts en dan kijken we verder naar wat we gaan doen. Weet voor de rest niet zo goed wat ik moet voelen. Net de pregnyl gezet, omdat er wel een eisprong moet plaats vinden. Nu dus wachten op gesprek en ongi.

Groetjes een teneergeslagen,

Appel

Geplaatst

Appel, wat vervelend zeg. Ben je er weken zo mee bezig en ineens moet je stoppen. Natuurlijk voel je je teneergeslagen.

Succes met dit slechte nieuws.

Geplaatst

@ Appel: jeetje wat een slecht nieuws!

Ik hoop dat het gesprek met jullie behandelend arts snel zal plaatsvinden en wellicht met hogere dosis meer effect zal hebben?

Dames, ik ga het forum verlaten. Het forum is een geweldige ondersteuning voor mij geweest tijdens de TESE/ICSI en de zwangerschap. Ik wil jullie allemaal bedanken! Het is nu tijd dat ik verder ga. Ik wens jullie allemaal heel veel kracht tijdens de behandelingen en de wachtweken. Ik hoop dat er nog vele positieve testen zullen volgen!

Hier nog een foto van Max:

1231444846_5_7bQj.jpeg

Groetjes,

Paula.

Geplaatst

Appel wat vervelend allemaal zeg! Sterkte ermee.

Paula,jij ook bedankt voor je steun en voor alles. Maar ik snap het wel! Mooie foto van Max.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden