Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Doortje: als we eerst ivf doen dan krijgen we de poging door de kliniek betaald. En als we eerst iui doen en dan ivf dan niet.

hoe en wat is nogal lastig om uit te leggen, en ik vind het ook een hele vreemde constructie. We hoeven alleen dan de donorbank te betalen voor de zaadonor en dat is 600 euro. De helft van mijn eitjes zal ik dan gaan afstaan en de helft blijft voor mezelf.

oh Margot nee toch he. Voelt je man zich erg zielig? Die van mij is dan net een klein kind en is dan zo zielig en zegd dan steeds oooh ik ga dood. haha. Ik ken het ja van die overtollige kilo's na de behandelingen. Ik ben in totaal ong. 6 kg. bijgekomen. Dat vind ik zo erg omdat ik 35 kg kwijt was voor de behandeling. Maar het rare is ik krijg ze er ook niet vanaf wat ik ook doe. Ik eet goed en ik sport 3 keer per week. In totaal 4.5 uur per week. Zeer irritant. Meer dan dat zelfs.

Sanne: ik vind het zo spannend dat jij bijna de echo hebt. Als ik het al spannend vind hoe moet jij je dan wel niet voelen?

Goed zo Goofy houdt die griep buiten de deur.

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jessie: dat klinkt toch wel als een goed concept op die manier. Heb je dus en nog een IVF kans en daarna tegen nog IUI wat een stuk goedkoper is als IVF/ISCI. Uiteindelijk heb je er natuurlijk maar één nodig om zwanger te worden. Ik hoop voor je dat dit positief uitpakt.

Goofy: dat van die handenalcohol is natuurlijk een goed idee. Zal het ook eens tegen mijn man zeggen, alhoewel hij daar op de OK al genoeg gebruik van maakt waarschijnlijk

Geplaatst

Lieve meiden, Ik reageer vanavond even uitgebreider. Ik ben onderweg naar Nijmegen en straks moet ik werken! Ik wil er even de tijd voor nemen om op iedereen te reageren. Liefs

Geplaatst

goofy wat leuk dat jij altijd naar iedereen vraagt en op iedereen reageerd met mij gaat het over het algemeen wel goed maar wordt wel zwaarder nu ik doe veel te veel in 1 keer ik kan niet gedoseerd werken maar het tempo wat ik altijd heb red ik gewoon niet meer als ik helemaal naar boven loop hijg ik alsof ik de maraton gelopen heb haha maar goed nog een paar weekjes en dan is ons wondertje er kan niet wachten ben zo benieuwd hoe ze eruit ziet en hoe ze is ze is heeeel bewegelijk in mijn buik dus dat belooft wat maar voor de rest geniet ik er echt van want je kindje voelen in je buik IS HET ALLERMOOISTE GEVOEL wat er is ik gun het jullie ook allemaal dat jullie er allemaal achter kunnen komen wat ik ermee bedoel gister hebben we de box in elkaar gezet en die staat nu naast de bank wel raar hoor het is 2 jaar je grootste droom en over 7 weken ligt je droom gewoon in de box af en toe nog een beetje onwerkelijk geloof het ook pas echt als ze er in ligt :) ik werk vanavond nog en dan ga ik voor de laatste 4 dagen de ziektewet in ik doe teveel op het werk ik kan niet de hele dag aan mijn personeel vragen wil je even dit en dat doen dus je doet al gauw te veel dus ik ga nu aan mezelf denken we hebben er genoeg moeite voor moeten doen en ik heb geen zin die 6 weken van mijn verlof plat te liggen en vanaf volgende week woensdag zwangerschapsverlof maar ik hoefde nog maar 4 dagen te werken dus die 4 diensten kunnen ze wel opvullen nou genoeg weer over mij

hoop dat de koorts lekker buiten de deur blijft tegen ons zeiden ze zodra je man koortsverschijnselen krijgt gelijk aan de paracetamol om de koorst weg te drukken maar jullie zijn toch al ziek geweest?? laatst zag ikbij een progamma dat je maar 1 keer per seizoen ziek kan worden dus als dat zo is hoef je geen zorgen te maken ik duim voor je

sanne whoo ik kan er nog steeds niet over uit ik vertelde het tegen mijn man ik zei niets is onmogelijk dat zie je wel weer ben zoo ontzettend blij voor je

pammie hoest met jou trek jij het nog een beetje volgende week ook lekker verlof vind jij het ook allemaal zo snel gegaan vanaf de 20 weken kan ik me al bijna niet meer herinneren zo snel vind ik die gegaan met de kerst zei ik al tegen mijn man volgend jaar kerst is ook meisje alweer 10 maanden blleee daar wil ik nog helemaal niet aan denken mag ik vargen hoeveel jij tot nu toe bent aangekomen??? nou we houden elkaar in de gaten

doortje bijna de puregon dan gaat het hard vond ik toen en ze zpuiten fijner dan de deca

jessie spannend allemaal en knap dat je dat kunt ik denk niet dat ik het zou kunnen heel veel succes en als je vragen hebt zou ik gewoon bellen hoor ik zou er niet mee blijven lopen pppfff wat spannend allemal zeg

nathalie hoe voel je en hoever ben je inmiddels

en paula niet te vergeten hoe is het met jullie max en hoe gaat de bostvoeding ik ga dat ook doen lijkt me zo mooi alleen ook wel heel vermoeiend maar goed als het eenmaal goed loopt is er volgens mij niet makkelijkers :)

nou dames ik hoop niet dat ik iemand vergeten ben ik ga even lekker stukje wandelen met lizzy die andere kleine draak ze is loops geweest ze heeft sinds 2 dagen geen broekje meer aan dus over 2 maanden mooi onder het mes hebben we daar geen last meer van nou dames fijne dag allemaal

Geplaatst

Doortje@ spannend over een paar dagen al je eerste fm. En hopelijk werk de acupunctuur.

Wel vervelend dat je zo moe bent. Leuk nieuws dat je zus gaat :smiley_wedding:.

Iets leuks om naar uit te zien.

Goofy@ zo super hoe je altijd aan iedereen denkt. Zo vreselijk lief.

Jessie@ het kan me voorstellen dat je vol met vragen zit. Wat een stress gedoe weer. Ik hoop dat je snel antwoord krijgt. Een knuffel voor jou.

Margot@ irritant he die kilo's ik word er ook niet goed van. Weer begonnen met fitnessen en paardrijden en maar hopen dat we snel weer ons zelf worden. Heb veel nieuwe kleren moeten kopen.

pammie en sharon@ zo fantastisch dat jullie zo aan het groeien zijn. Geniet er van.

Sanne@ en ik ben zo benieuwd.

Appel voor jou is het ook bijna zover.

:CYBER_HUGS:voor iedereen.

7 januari is mijn vriendin gevallen. Van een dochter. Die ze van de 3xicsi in Brussel heeft gekregen. Eerste 2x hier in nl. En de laatste keer in Brussel. 8 januari werd ik gebeld door haar man met het goede nieuws. Ik ben zo blij voor ze. Hij vroeg wil je haar ook even. Ja zei ik. En toen ik haar aan de tel kreeg. Zei ze je klinkt emo. Ja zei ik vind je het gek. Mijn vriendin heeft der wondertje net gekregen en het is allemaal goed gegaan. Maar trek je niks van mij aan. Geniet van de kleine. En ik kom het snel bewonderen. Maar je begrijpt dat de tranen over mijn wangen biggelden. Ik had eigenlijk een afspraak maar die heb ik afgebeld. ik bleef emo. Ik heb lekker het bad vol laten lopen en heerlijk een boek gelezen. Zo fantastisch.

In de middag ging het beter lekker naar een andere vriendin geweest en die zag het ook aan me. En toen begon ik weer. Maar we zijn lekker eruit gegaan en hebben het erg gezellie gehad. Daarna boodschappen gedaan want een goed vriend kwam eten. Toen mijn man even weg was. Zei die het gaat niet goed met je. Ik zie het aan je. Voor mijn gevoel had ik mezelf weer bij elkaar. Maar blijkbaar niet. Ik met hem gepraat. Ik kan ook zo fijn met hem praten.

Zegt die waar maak je, je nou het meeste zorgen over. Nou zeg ik de financien. Want de komende poging word natuurlijk wel vergoed. Maar poging 4 moeten we zelf betalen. En de adoptie kunnen we ook niet betalen. Zegt die meid als je, je nou geen zorgen maakt over geld. Want je weet ik heb het en je kan het zo lenen. Zo lief ik schiet vol en hij ook. Ik heb hem nog nooit zien huilen. Wat heftig was het en is het nog steeds. Ik zei: je kan zo veel leuke dingen doen met je geld. Nou dat vind ik niet want ik geef jullie liever het mooiste cadeau en dat is een kleintje. Nou kippevel. Wat een vriend. Nou hoop ik nooit van het aanbod gebruikt te hoeven maken. Want eng vind ik het wel. Want stel dat ooit de vriendschap over gaat. Of dat hij het nodig heeft. Toen mijn man binnen kwam waren de tranen al weg. En later die avond het aan mijn man verteld. Nou die kreeg ook tranen ervan in zijn ogen. De dagen erna gingen beter. Maar ik hoorde niks meer van mijn vriendin naar herhaalde smsjes. Ik maakte me zorgen. Gelukkig kreeg ik zondag avond een smsje dat het heel hectisch allemaal geweest is maar dat nu goed gaat. Maandag ochtend ben ik bij haar langs geweest om de cadeautje af te geven. Mocht ik naar binnen. Maar ik had weinig tijd.

Ik heb de kleine gezien en mijn vriendin bleek een borstontsteking te hebben. Zo erg dat ze erover twijfelde om hem open te snijden. Maar ze proberen het eerst zo op te lossen. Der moedermelk komt niet op gang. Dus gisteren maar een flesje gegeven. En nou krijgt ze hulp bij het afkolven. Want dat lukt der niet. Ze heeft elke 5 min der dochter aan der borst moeten doen. En ze heeft een rot kraamhulp. Ze mag de mobiel niet bij haar houden. Want de straling zou slecht zijn voor der kindje. Ze loopt op der tenen. Zo naar. Ze zijn ook veel te lief. Zegt ze tegen mij dat ik een sterke vrouw ben. Toen werd ik weer emo en hij en zij ook. 2 januari een bos bloemen via internet verstuurd. Met een kaartje erbij dat ik het ze zo graag gun. En nog meer. Dus toen ze 8 januari thuis kwam vond ze het. En ze vind het onbeschrijfelijk dat ik dat doe. Dat doe je toch als vriendin zijnde. En dat ik nu gek ben dat ik ook nog een cadeau kom brengen. Dat vind ik zo knap zei ze. Ik heb de kleine ook even vast gehouden. Wat mooi is ze. Sorry voor het lange verhaal maar ik moest het even kwijt er is zoveel gebeurd.

Geplaatst

Raba,gefeliciteerd met je vriendin en de geboorte van haar kindje.Ik kan me zo goed voorstellen dat het allemaal zo dubbel is,en logisch dat het emotioneel is allemaal.Wel fijn dat je vriendin je zo steunt en begrijpt.Zij weet natuurlijk als geen ander hoe het voelt!

Goofy,ik vind het ook altijd zo lief dat je aan iedereen denkt.Hoe onthoud je dat toch allemaal.Wel super!

Ik heb Sanne al gesproken,maar de rest mag ze zelf vertellen! ;-)

Sharon,inderdaad,volgende week Woensdag is de 1e dag van ons verlof.Wat goed dat je al eerder gaat.Je was al ook al minder gaan werken hé.Ik werk nog 32 uur,maar ga s'avonds altijd wel een uurtje eerder naar huis.Kan het merken hoor,het wordt zwaarder.Heb ook last van harde buiken,vooral als ik op m'n werk ben.Daardoor ben ik wel blij dat ik nog maar een paar daagjes hoef.

Ik moet eerlijk zijn dat ik geen flauw idee heb hoeveel ik ben aangekomen.Bij de VK ben ik voor het eerst gewogen toen ik 20 weken zwanger was,en met 36 weken moet ik nog een keer wegen bij de VK.Ik weeg me thuis eigenlijk nooit. (moet het toch maar een keertje doen ;-)

Vind het wel meevallen allemaal.Voel me niet echt dikker geworden,behalve mijn buik.Het meeste zit ook daar.En ach...die extra paar kilo's is toch niet te vermijden.Haha.

Hoe is het met de rest van de dames?

Doortje,ben je inmiddels al begonnen met Puregon?Ging alles goed?

Geplaatst

Pammie en sharon: voor jullie echt de laatste loodjes lees ik al. Lijkt me best zwaar hoor, maar het is het allemaal waard toch. Jullie mooiste droom komt bijna uit. Lijkt me heerlijk om daar zo dicht bij te zijn. Het is ook wel goed om op tijd te stoppen met werken. Zeker als je fysiek best zwaar werk hebt. Het is inderdaad ook niks om plat te moeten liggen tot je mag bevallen. Nu kun je tenminste nog even genieten van het samen zijn, want straks is het gedaan met de rust meiden!!!!

Raba: wat leuk dat je vriendin bevallen is. Ik kan me best voorstellen dat dat ook wel even emotioneel is omdat je het zelf natuurlijk ook graag wilt, maar ik vind het heel goed dat je toch ook blij voor haar kunt zijn en je eigen verdriet en teleurstelling even opzij kunt zetten voor haar. Binnenkort gaat ook mijn beste vriendin bevallen en zal dat zelf ook best moeilijk vinden, maar ik hoop dat ik een voorbeeld aan jou kan nemen en toch ook heel blij voor haar kan zijn.

Trouwens wel heel lief van de goede vriend om jullie te willen helpen als het nodig is. Hopelijk hoeft dat natuurlijk niet, maar het is wel fijn om te weten dat er mensen zijn die je willen helpen om je droom uit te kunnen laten komen.

Sanne: ik ben zo benieuwd wat je hebt kunnen zien vandaag. Ik heb er een heel goed gevoel bij in elk geval!!

hier zit de eerste spuit puregon er weer in. Dat is in elk geval weer een stuk fijner spuiten als die deca. Ik hoop dat ik me nu ook weer iets fitter ga voelen, want die vermoeidheid en hoofdpijn begin ik wel aardig genoeg van te krijgen. Gisteren lag ik ook al weer om 9 uur in bed. gelukkig kan ik morgen uitslapen, want woensdag ben ik altijd vrij. Zeker in dit traject nu wel erg prettig om weer even bij te komen na twee dagen werken.

Morgen gaan we even lekker uitwaaien samen. het waterpeil in de Rijn staat erg hoog dus we gaan eens even kijken bij ons aan de kade hoe hoog het daadwerkelijk staat (en ff checken of we geen natte voeten gaan krijgen hier..).

In elk geval kijk ik uit naar volgende week donderdag. Ik hoop dat het net zo loopt als de vorige keer, zodat ik maar maximaal 10 dagen purgeon hoef te spuiten en dan voor de punctie mag. Dit valt dan in het weekend. Ik heb namelijk de maandag na het weekend al vrij gekomen om bij te komen. Dinsdag heb ik alleen een regiolunch en woensdag dan weer vrij. Lijkt me ideaal zo. De vorige keer was ik super verkouden en niet fit bij de punctie, maar ben ik al wel snel weer volop gaan werken. Dit keer wil ik toch iets meer rust in bouwen en zorgen voor ideale omstandigheden. De acupuncturist kan hopelijk ook nog bijdragen daaraan.. kortom ik ben er helemaal klaar voor

lfs Dorien

Geplaatst

@ Raba: Jeetje wat een aabod hé? Het lijkt mijn verhaal wel als ik dat zo lees. Bij ons is er ook iemand zo aardig geweest om dat aan te bieden. Eigenlijk is het hartstikke moeilijk, als het zover zou komen, om het dan aan te nemen. Maar ook zo ontzettend lief en fijn om te weten dat je dan wel verder kan ondanks dat je het misschien dan zelf nog niet bij elkaar had gespaard. We gaan er wel vanuit dat je dat allemaal helemaal niet meer nodig hebt hoor. Al zie je het waarschijnlijk allemaal nog even niet zo positief na alle teleurstellingen die je al te verwerken hebt gehad.

@ Doortje: Vandaag de eerste spuit Puregon alweer. Het gaat hard zeg! Het is wel fijn om aan je moeheid te kunnen toegeven en even lekker te gaan rusten en al helemaal als je er ook nog eens hoofdpijn bij hebt. Ik had dat toen ook zo erg.. Ik hoop dat het het straks allemaal waard is geweest en dat je aan het eind van de wachtweken een dikke vette positieve test hebt. Geniet van je wandeling, ik heb de Rijn gezien en die stond echt hoog, pfff. Apart hoor al die bomen in het midden die helemaal onder water staan.

@ Pammie: Ik had je inderdaad al gesproken :).. Maar ik vind het zo hard gaan bij jou, jee. Ik ben zo benieuwd, ik blijf erbij dat je een jongetje krijgt. Wat denken de meeste mensen? Of is het fifty fifty? Heerlijk dat je bijna verlof hebt. Kan me voorstellen dat je er aan toe bent. Helemaal als je staand werk hebt. Het wordt natuurlijk steeds zwaarder.

@ Sharon: Oeoeoeoeh voor jou is het ook bijna zover. Je hebt ook zo'n mooie buik. Gek idee dat jullie wondertje daar in zit en straks ligt ze in je armen. Dat vind ik altijd zo'n wonderlijk iets. Laatst is mijn zus bevallen. Nou dat is ook zo bijzonder. En je hebt ook lekker verlof. Nog even genieten en lekker rustig aan doen zodat je uitgerust bent voordat de bevalling begint..

@ Jessie: Ik heb echt respect voor jou hoor. De keuzes die jij moet maken zijn echt niet de makkelijkste. Het lijkt me echt heel erg moeilijk. Maar de wens is zo groot dat ik me goed voor kan stellen dat dit een goede uitkomst kan bieden voor jullie. Ik hoop in ieder geval dat jullie hierdoor snel jullie wondertje(s) mogen krijgen.

@ Goofy: Geluukig de griep is nog buiten de deur gebleven. Dat zou wel heel erg zuur zijn zeg als het nog eens daardoor uitgesteld moet worden. Het is goed dat ze het uistellen om een zo goed mogelijk resultaat te krijgen, maar dat maakt het niet minder moeilijk. Je leeft naar een datum toe. Het hangt al van wachten aan elkaar dit hele traject en iedere dag/week.maand is dan al te lang.

@ Nathalie: Hoe gaat het? Ben je ziek van de zwangerschap? Ik hoop dat je wel een beetje kan genieten.

Wij zijn vandaag in Nijmegen geweest en ze hebben een mooie echo gemaakt. Daarop waren TWEE vruchtzakjes te zien. Haha, het wordt dus misschien een tweeling.

We moeten volgende week dinsdag nog een keer komen om te kijken of het er echt twee zijn, maar zoals ze het nu kon zien is het een tweeling. Hahaha, hoe leuk is dat!

Ik ben nog wel heel pril zwanger en ze vroeg ook aan mij of ik een idee had wanneer ik mijn eisprong had gehad, dus echt een duidelijk antwoord op hoelang ik nu zwanger ben hebben we niet gekregen. Ook geen hartje, want daar is het nog veel te vroeg voor.

Maar ik pas mijn broeken nu al niet meer, ik heb echt al een buik hoor. Ik kan het gewoon niet geloven.

Ik heb tot nu toe eigenlijk maar een paar kwaaltjes; zere (.)(.) en als ik iets gegeten heb, dan krijg ik pijn in mijn maag (niet misselijk hoor).

Liefs

Geplaatst

Hey Sanne,

Ik log speciaal voor jou nog ff in hahah anders kan ik niet slapen. Oh meis wat gaaf misschien wel een tweeling hoe gaaf is dat zeg hey! Het is je zo hard gegund. Ik hoop echt dat je volgende week meer duidelijkheid krijgt al is het er maar 1 dat is al heel gaaf. Geniet er lekker van lieverd het is je gegund!

Dikke kus,

Nathalie

Geplaatst

wwwhhhhaa sanne een tweeling moet niet gekker worden zeg maar nee dan krijg je er 2 oooh ik ben zoooooo blij voor je een tweeling leuk was het niet een klein beetje schrikken ooh ben zo blij voor je nu op naar de kloppende hartjes maar dat gaat helemaal goed komen ooh meis ik gun het je zo geniet van het idee

ik ga slapen ben kapot maar moest nog even spieken of je al hier langs was geweest hihi

Geplaatst

oh sanne, ik moest even inloggen om te kijken of jij al had geschreven. TWEE?? wou wat super.

Geniet hiervan meid.

Sharon: ik had ook niet gedacht dat ik dit allemaal zou kunnen, maar de wens is zo groot. Mijn man is zo'n geweldige vader voor zijn 2 dochters. Ik wil zo graag met hem kinderen. Voordat ik hem leerde kennen hoefde het voor mij allemaal niet zo kinderen krijgen.

Raba: koester zo'n goede vriend maar. En wat leuk dat je vriendin bevallen is na ook voor haar een hele zware tijd om zwanger te raken.

Vandaag toch maar weer even de kliniek gebeld. We hebben nu een afspraak opnieuw bij een psycholog en daarna bij de arts om de ivf procedure door te spreken. dat is op donderdag 3 febr. Ik wordt echt gek van al dat wachten en die gesprekken. Dit gesprek hebben we al gehad, maar ja het zal wel ergens goed voor zijn. Ik hoop dat wel bij mijn volgende cyclus in februari/ maart te kunnen gaan starten.

Geplaatst

Jessie@ Kan me goed voorstellen dat die onzekerheid je nekt. Hopelijk vliegt de tijd en is het gauw 3 februari. Veel sterkte nog.

Sanne@ 2 :15_5_18:dat zal toch geweldig zijn. Zo spannend op naar volgende week.

Zo bijzonder sanne dat het bij jullie ook aangeboden is..

Ik zal die vriend zeker ook koesteren.

Mijn vriendin heeft een borstonsteking. En gisteren was de lactasieverpleegkundige er. En die zei dat het kind verkeerd is aangelegd. En dat ze hier beter in begeleid had moeten worden door de kraamhulp. Die kraamhulp heeft een zooitje van haar huis gemaakt. En was ook een rot mens. Me vriendin loopt op haar tenen in haar eigen huis. Echt ongelovelijk. Ze vind het wel erg maar ze zei: ik ben gelukkig dat ik in ieder geval een dochtertje heb en ben blij dat ze de 12de weg gaat. Ik vind dat zo knap.

Ik zei tegen mijn man als dit bij ons zou gebeuren zou je haar toch weg sturen? Ja zeker zei die. Dan zouden we om een ander vragen. Morgen ben ik vrij ik ga haar straks bellen en vragen of ik haar huisje een beetje op orde kan maken. Dan kan zij ook meer genieten. Gelukkig komt haar moeder van het weekend slapen.

De cadeautje waren in de smaak gevallen. Ze vond het zo mooi. En wat blijkt een paar maanden geleden heeft ze hetzelfde gekocht maar dan een paar maten groter. Zo bijzonder.

Gisteren ben ik door een andere vriendin gevraagd of ik haar getuigen wil zijn. Emo werd ik ervan. Wat een eer.

Geplaatst

Hallo meiden!

Sorry, ben lang niet geweest hier, maar had er even geen energie voor. Ik schrijf eerst even een reactie en dan lees ik alles even bij, want als Max huilen gaat kom ik evt weer niet toe aan reageren! Max is inmiddels al weer 15 dagen, wow zeg. Het zijn 15 mooie, maar ook heftige dagen geweest, waarin zowel ik als Arjan erg hebben moeten wennen aan "ons nieuwe ritme".

De borstvoeding liep helaas een week geleden spaak en dat zorgde er voor dat zowel ik en Max flink aan het janken waren. Hij kwam bijna om de 2 uur en dan was ik 1.15 uur bezig met voeden, zo slecht ging het (ook 's nachts). Er is een lactatie verpleegkundige geweest en die constateerde dat ik een candida (schimmel infectie) op mijn tepels had (aha, daarom deed het zo'n zeer) en Max een beetje spruw. Nu ben ik aan het kolven (om de 5 uur, wat een opluchting).

Verder is het een heerlijk mannetje!!!

's Avonds wel veel huilen, dus veel troosten en bij ons dragen.

Zo, ga ik nu even lezen!

Liefs!

Geplaatst

Jeetje wat is er veel gesvhreven. Ik loop gelijk een heel stuk achter. Hahahahahha....

@ Paula, Leuk wat van je te lezen. Aauuww een schimmel, ja dat doet volgens mij heel erg zeer. Beter dat je aan het kolven bent! Geniet maar flink en ik hoop dat jullie snel kunnen wennen aan het nieuwe leventje als papa en mama. Knufff voor MAX en jullie natuurlijk.

@ Doortje, hoe gaat het nu met je man? Idd handig die handalcohol. Ik werk ook in een ziekenhuis (polikliniek) en daar loop je best veel op.

Ze blazen de behandeling af als de man voor de punctie koorts krijgt. Zelfs 1 dag ervoor al (geloof ik). Dit omdat het zaad een flinke klap krijgt. Wij hebben daar een flinke kater aan overgehouden. Je wacht een half jaar om verder te kunnen (wij hebben het advies gekregen om te komen als het buiten heel koud is, ivm te warm scrotum en slecht kwaliteit zaad) en dan gebeurd er dit...... Maar goed, nog een "paar" nachtjes en dan mogen we weer! Joepieeee, ben best zenuwachtig en benieuwd hoe het verder gaat.....

@ Raba, dit is de plek om je frustratie's te uiten! Wat een Tr** die hulp van je vriendin. Gelukkig heeft ze jou!! Prachtmens ben je! Lief ook van jullie vriend om je geld te lenen mocht het nodig zijn. Er zijn veel goede mensen op de wereld gelukkig!!

@ Jessie, Ik duim heel erg voor jullie en op naar 03.02.11! XXX

@ Sanne, het moet niet gekker worden. Idd, zeg maar nee, wat dan krijg je er twee, toevallig! Hahahaha, meid gefeliciteerd. Op naar de echo volgende week! Leuk hoor!!!! Wel genieten hoor!!

@ Sharon, lachen man, je verhaal van Lizzy, een broekje aan.... Dat heb ik nog nooit gezien.... Op naar de sterilisatie van haar....

Leuk ook dat de box staat. Is weer een stapje dichtbij het grootste wonder! Heerlijk.

Ik ben ook zo benieuwd hoe dat voelt om een kindje in je buik te hebben. Ik hoop echt dat we dat allemaal mee mogen maken.

Meiden, hier gaat verder alles goed. Ben nu even bij mijn moeder. Ze ligt even uit te rusten. Ik heb haar vandaag voor het eerst na de knieoperatie mee naar een tuincentrum genomen. Was heel gezellig, maar ze is niet zoveel meer gewent. Best wel een stuk gelopen met haar. Ze loopt met een rollator zodat ze af en toe even kan gaan zitten. Maar het komt zeker allemaal goed. Ze kan haar knie goed gebruiken en de artsen zijn heel erg positief. Zeker als je weet hoe slecht de knie was.

Meiden tot schrijfs maar weer. Ik ga zo eten maken.

Groetjes en liefs,

Goofy

Geplaatst

Sanne: Wat een dubbele verrassing is dit zeg? Spannend, nu op naar 2 mooie kloppende hartjes.

Raba; Wat een eer gevraagd worden als getuige. Jemmig wat heeft die vriendin van jou een rot kraamtijd. Ik hoop dat ze nu lekker kan genieten van haar meisje, maar volgens mij ga jij daar een beetje voor zorgen lees. Ook zelf even lekker knuffel met de kleine meid, hoor en niet alleen poetsen :).

Paula, wat vervelend dat de borstvoeding niet lukt. Hoop dat het straks nog gaat lukken om Max toch nog aan te leggen, Dat je schrijft dat zowel jij als Max flink moesten huilen, komt mij bekend voor. Bij mij ging dit ook zo. Helaas is de borstvoeding ook niet op gang gekomen met kolven, dus toen overgestap op flesvoeding. Want 3 keer kolven voor een flesje en dan ook nog bijna een uur zitten met dat flesje, hou je niet lang vol. Lekker genieten van jullie lieve ventje, maar volgens mij doen juliie dat (natuurlijk) ook.

Jessie: Jullie hebben weer een sfspraak staan. Op naar 3 februari!

Iedereen die ik vergeet. Veel succes allemaal met waar je mee bezig bent.

Fijne avond

Appel

Geplaatst

Hoi Appel,

Ja ik hoop ook dat er a.s. dinsdag weer wat meer te zien is op de echo.

Ik heb nog geen idee hoelang ik zwanger ben.

Vandaag is Moeder voor Moeders al geweest en de test was echt vet positief gelukkig.

Dat vond ik wel het minste wat ik kon doen na zo'n medisch traject. Je helpt er een ander weer mee. Ze hebben zoveel urine nodig voor een klein beetje Pregnyl.

Hoe is het nu met jou?

Liefs

Geplaatst

super zeg sanne dat ie zo vet positief was. Super dat je al moeders voor moeders aan het doen bent.Ben erg benieuwd dinsdag.

Heb uiteindelijk niet bij mijn vriendin schoongemaakt. Want haar schoonouders waren zo lief en die hebben het woensdag avond gedaan.

Dus gelukkig zit ze wel weer lekker in een schoon huisje. En vanavond gaan we op kraamvisite en kunnen we haar lekker knuffelen

Geplaatst

Sanne,wat goed dat je al met moeders voor moeders contact hebt opgenomen!

En de test vet positief,dat is helemaal een mooie bevestiging. Je hebt nog wel een paar echo's in het vooruitzicht. Fijn!

Geplaatst

Helaas gaat het wat minder hier.

Ik lijk klachten van een postnatale depressie te hebben en start straks nog met anti depressiva. Ik raak elke keer helemaal in paniek, kan alleen nog maar huilen, eet amper, ben misselijk en heb vreemde spierpijnen (volgens mijn baas/huisarts: psycho somatisch).

Het kolven heb ik daarom ook opgegeven! :(

Ik hoop snel weer positief te kunnen zijn.

Liefs en tot horens.

Geplaatst

Gossie, Paula dat is niet niks. Gelukkig zijn jullie er vroeg bij, zodat je bezig kan gaan om deze depressie te lijf te gaan. Doe je zoveel moeite om een kindje te krijgen en verwacht je dat het grote genieten kan gaan beginnen en dan krijg je dit. Ik hoop dat je wel gewoon van Max kan genieten en dat hij het zonnetje van je dag kan zijn.

Jij en natuurlijk ook je man (want voor hem zal het ook moeilijk zijn) heel veel sterkte gewenst. Een hele dikke digiknuffel.

Liefs,

Appel

Geplaatst

Jeetje Paula. Dat is wel erg vervelend zeg. Net nu je wilt gaan genieten, krijg je dit erbij. Alsof de weg naar het zwanger worden al niet zwaar genoeg was. Ik wens je heel erg veel sterkte toe want dit is niet niks wat je nu doormaakt.

Sanne wat geweldig, moeders voor moeders. Jij geeft ons hoop met jou verhaal.

Geplaatst

@ Paula: Ik schrik van je berichtje. Jeetje meid, dit heb je niet verdiend! Ik hoop dat het snel beter met je gaat en dat je echt kan gaan genieten!

@ Jessie: Wauwww een match, spannend! Weer een stapje dichterbij... Ik ben blij voor je!

Geplaatst

Oh jeetje Paula, wat vervelend voor jou/jullie! Ik hoop dat de anti-depressiva je goed kunnen helpen om je gauw weer helemaal blij te laten voelen, zodat je lekker kunt genieten van je zoon Max.

Jesiie: joehoe.. een match.. wat spannend zeg!

hier gaat het nog steeds wel goed eigenlijk. Ik heb al wel flink last van mijn eierstokken, maar het is nog te doen gelukkig. Ik ben vrijdag weer bij de acupuncturist geweest en ik heb daar nog steeds een super goed gevoel bij. Na de behandeling van vrijdag ben ik me weer veel beter gaan voelen. De extreme vermoeidheid is helemaal weg en de buikpijn die ik had is ook minder. Ben ook weer heerlijk ontspannen.

Vrijdagavond zijn we bij een oud-collega op visite geweest. Ik hoorde via een collega dat hij en zijn vrouw ook moeite hadden met kinderen krijgen en ook in de MM gezeten hadden. Zij bleek endometriose te hebben. Na vier hormoonbehandeling in combinatie met IUI was zij er zo slecht aan toe dat ze rust moest nemen voor ze verder mocht/kon. Ze is toen bij een acupuncturist terecht gekomen (op advies van een vriendin van haar) en die heeft haar toen geholpen haar energie weer terug te krijgen en haar lichaam in balans te brengen. Dit heeft voor hun heel posistief uitgepakt, want na drie maanden intensief naar de acupuncturist te gaan had ze het gevoel er weer klaar voor te zijn en heeft ze 'groen licht' gekregen van acupuncturist om het te proberen (zelf) en diezelfde maand is ze zwanger geworden van de eerste en inmiddels loopt er ook al een tweede rond.

Hun verhaal geeft mij zo veel hoop op dat er toch mogelijkheden zijn, dat ik nu aan mezelf merk dat ik er echt helemaal klaar voor ben om er voor te vechten. Nog meer als de eerste keer. Toen ging het allemaal toch best heel snel na alle IUI's.

Het was daarnaast ook heel fijn om eens uitgebreid te praten over de emotionele gevolgen en dingen die je in je omgeving meemaakt. Eindelijk eens iemand die je echt begrijpt, net als jullie hier. Ze hebben ons laten weten dat als we nog iets willen weten, kwijt willen, delen of what ever.. dat we dan altijd contact op mogen nemen. Dat voelt wel heel fijn moet ik zeggen.

Nu nog even een paar daagjes volhouden voor de eerste echo. HOpelijk gaat het net zo voorspoedig als de vorige keer, want dan heb ik volgend weekend de punctie. Ik heb de maandag al vrijgenomen na dat weekend voor het geval dat. Kan ik lekker bijkomen voordat ik weer aan het werk moet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden