Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

@Balu01; Als ik goed gelezen heb heb je vandaag weer de 1e deca gezet. Hopelijk zonder angst. Succes meid. Ik hoop van harte dat deze ronde jullie grootste wens vervuld mag worden.

@ Liesbethb: Ik kan me voorstellen dat de krampen die je hebt je angsten geven. Heb je al contact gehad met de verloskundige? Zijn het niet gewoon je darmen of bandenpijn? Je bent al bijna 12 weken hebben jullie het iedereen al verteld dat je zwanger bent?

@ Raba: Wat maak jij het allemaal weer extra spannend met je spuitverhaal. Ik vond het al spannend genoeg zonder dat er van alles ontbrak.Gelukkig is alles goed gekomen. Allebei nogmaals heel veel sterkte gewenst voor morgen. Ook hier draaien de duimen voor jullie. Hoop op een mooi wondertje (of 2) voor jullie.

@ Sanne: Alvast welkom terug. Gaat het prikken goed? Lekker uitgerust?

Wij gaan morgen lekker op vakantie dus allemaal succes met waar jullie mee bezig zijn en tot over een goede week.

Groetjes,

Appel

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Start Decapeptyl

- 21 juni Raya

- 8 juli Sanne

- 17 juli Milla

- 21 juli Balu01

Uitgangsecho

Start Puregon/Gonal F

- 09 juli Raya

- 23 juli Sanne

- 03 aug Balu01

- 04 aug Milla

Eerste fm

- 18 juli Raba 7 grote en een aantal kleintjes

- 3 aug Sanne

- 4 aug Milla uitgangsecho

- 11 aug Balu01

tweede fm

- 18 juli Raba

Punctie

- 20 juli Raba

Terugplaatsing

Testdag

- 2 juni Liesbeth

- 23 juni Margot (helaas een miskraam)

- 26 juni Pammie

- 26 juni Sharon

- 10 juli Jessie

- 18 julli Appel

Cryocyclus:

Echo-datum

- 14 juli Sharon :love2:

- 19 juli Pammie

Hee meiden,

Ben al even niet meer geweest. Wilde tot het spuiten zoveel mogelijk afstand nemen. Is gelukt!

Zie dat ik een paar meiden moet feliciteren, wat geweldig! Hopelijk durven jullie er al een beetje van te genieten.

Margot, wat vreselijk dat het mis is gegaan, maar wat ben je sterk! Respect!

En jammer genoeg ook een paar waarbij het niet gelukt is. Hopelijk slaan jullie je door te teleurstelling heen en kunnen jullie snel de moed opbrengen om door te gaan. Het moet lukken uiteindelijk, daar gaan we voor!

Raba, heel veel succes morgen, ik duim voor een mooi aantal!

Hier sinds zaterdag aan het spuiten. Ik doe het met een ijsklontje waarmee ik eerst de plek 'verdoof', daarna voel ik er helemaal niets van. Ook nog geen bijwerkingen, blauwe of pijnlijke plekken. Hopelijk blijft het zo goed gaan! 4 aug uitgangsecho en dan aan de slag met puregon. Spannend!

Geplaatst

Hoi meiden,

Bedankt voor de reacties. Vandaag inderdaad de 1e deca gezet en voelde er niks van was wel de hele dag wat nerveus heel raar. Maar uiteindelijk was het voor niks hij ging er goed in. Nu heb ik alleen een vraagje. Dat luchtbelletje moest dat nou bovenin blijven zitten of moest je die nu wegtikken? Ik heb de spuit een klein beetje laten lopen zodat er op het naalde een druppeltje kwam te zitten. Nou ja hoop dat ik het goed gedaan heb. Zo moest ik het de 1e poging doen. Voor iedereen die ook bezig is heel veel succes de komende tijd zal ook met jullie meeduimen. Voor de zwangere onder ons meiden geniet er van het is iets magisch (heb het even mogen ervaren). Voor degene waar het niet bij is gelukt. Jullie zijn in m'n gedachten en blijf positief denken dat ook voor jullie ooit de dag komt dat het voor jullie ook komt.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

balu, dat luchtbelletje moet je als laatste spuiten, zodat je zeker weet dat je alle vloeistof hebt geïnjecteerd. fijn dat het zo goed gaat!

Geplaatst

Hoi Milla,

Laat je wel een druppeltje komen op de naald of ook niet? Bedankt in ieder geval voor de info dan weet ik dat ik het luchtbelletje onderin moet laten zitten. Jij ook heel veel succes deze poging zie dat we een beetje gelijk op lopen :D.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Dat moet wel ja, maar die komt er al meteen aan als ik het dopje eraf haal. Gaat vanzelf! We lopen een beetje gelijk ja, leuk!

Geplaatst

Hoi Balu,

Je kunt inderdaad het belletje laten zitten. Het belletje moet wel boven in het prikje zitten (tegen het zwarte dopje) Het luchtbelletje zorgt ervoor dat je alles meespuit. En wat Milla al schrijft het belletje komt (meestal) van zelf, dat hoef je dus niet zelf te doen.

Milla en Balu veel succes met spuiten.

Appel

Geplaatst

de punctie is me meegevallen. de prik waren wel naar. maar was te doen. ze hebben 10 eitjes. heb nog lekker lang uigerust had het erg koud. en kreeg zelfs 2 dekentjes en thee en water en kreeg later iemand naast me. mannetje werd om 10 uur meegenomen en ik ben later gevolgd. hij heeft net de tese gehad en ligt nu te slapen. nu wachten op de uitslag

Geplaatst

Hoiiii allemaal,

Even snel, want ik ben erg druk.

We zijn vannacht teruggekomen uit Spanje vandaar dat ik hier even niet was.

Het spuiten is minder goed te doen dan de vorige keer. Morgen komt de Puregon erbij en 3 aug eerste echo. Gaat hard dus!! Ik hoop op een beter uitslag dan de vorige keer.

Ik lees snel bij, maar vandaag wordt het niet wat.

Sharon; Zwanger van één kindje!!! Helemaal toppie dat je het ahrtje hebt gehoord!!

Pammie; Voor jou natuurljk ook helemaal geweldig dat je het hartje hebt gehoord, maar daar had ik je al over gesproken :).

XXX

Geplaatst

Sanne,welkom terug hoor! Gezellig dat je er weer bent,en wat is de vakantie snel gegaan zeg. Heb je nu nog een weekje vakantie?

Raba,netjes hoor,10 eitjes weggeprikt. Weet je inmiddels als iets meer over de uitslag?

Geplaatst

Hallo allemaal,

De VK zei zolang je geen bloed verliest is er in principe niks aan de hand en kan het van alles zijn. Moest urine laten testen op blaasontsteking, maar dat was het dus niet. Gaat nu gelukkig wel wat beter. Wil alleen wel heel graag bevestiging dat alles goed is, heb zo'n angelsound, maar hoor het hartje er niet mee. We hebben sowiezo het hartje nog niet gehoord, niet in het ziekenhuis en ook niet bij de vk.

groetjes

Geplaatst
Hallo allemaal,

De VK zei zolang je geen bloed verliest is er in principe niks aan de hand en kan het van alles zijn. Moest urine laten testen op blaasontsteking, maar dat was het dus niet. Gaat nu gelukkig wel wat beter. Wil alleen wel heel graag bevestiging dat alles goed is, heb zo'n angelsound, maar hoor het hartje er niet mee. We hebben sowiezo het hartje nog niet gehoord, niet in het ziekenhuis en ook niet bij de vk.

groetjes

wat raar ik heb met de 7 weken al het hartje gehoord had je de eerste echo niet in het radboud dan??

SANNEEEEE welkom thuis heb je verhaaltjes wel gemist hoor

raba toppie 10stuks prikken was bij mij ook even vervelend maar voor de rest vond ik het ook wel meevallen

Geplaatst

Het hartje horen of zien,daar zit een heel verschil in.

Afgelopen maandag heb ik bij de echo ook geen hartje gehoord,maar wel duidelijk gezien op het scherm.

Wel fijn dat het beter met je gaat Liesbeth.

Geplaatst
Het hartje horen of zien,daar zit een heel verschil in.

Afgelopen maandag heb ik bij de echo ook geen hartje gehoord,maar wel duidelijk gezien op het scherm.

Wel fijn dat het beter met je gaat Liesbeth.

vroeg ze niet aan jou of je het wilde horen??

Geplaatst
Start Decapeptyl

- 21 juni Raya

- 8 juli Sanne

- 17 juli Milla

- 21 juli Balu01

Start Puregon/Gonal F

- 09 juli Raya

- 23 juli Sanne

- 03 aug Balu01

- 04 aug Milla

Eerste fm

- 18 juli Raba 7 grote en een aantal kleintjes

- 3 aug Sanne

- 4 aug Milla uitgangsecho

- 11 aug Balu01

tweede fm

- 18 juli Raba

Punctie

- 20 juli Raba

Terugplaatsing

Testdag

- 2 juni Liesbeth

- 23 juni Margot (helaas een miskraam)

- 26 juni Pammie

- 26 juni Sharon

- 10 juli Jessie

- 18 julli Appel

Echo-datum

- 14 juli Sharon :love2:

- 19 juli Pammie

uitgerekend

- 01 maart sharon

- 01 maart pammie

even lijstje aangepast

Geplaatst

net gezien op het radboudforum dat er 9 aangeprikt zijn. mijn man zijn zaad was zo goed dat ze ook in hebben kunnen vriezen. zaterdag de uitslag en zondag waarschijnlijk de terugplaatsing. na de punctie vreselijk veel pijn gekregen. nu met pijnstillers gaat het goed

Geplaatst

Sanne: welkom terug in ons landje. Heb je een leuke vakantie gehad? En alles even van je af kunnen zetten?

Raba: 9 geinsemineerd, geweldig. Je man zal ook wel dolblij zijn met de uitslag van hem. Heel veel succes. Ik hoop dat ze zich goed gaan delen. Neem vooral nu wat rust. Vooral als je er ook last van hebt. Ik heb dezelfde dag en de dag erna ook veel pijn gehad.

Geplaatst

sanne welkom terug

heb tijdens de ga een dingetje geen idee hoe het heet mee gekregen het lijkt op zo'n ding wat je bij sommige tampons ook gebruikt om de tampons zonder vieze handen er in te schieten. ik heb het mee gekregen voor de vaginale pillen. het werkt super. vandaag tot nu toe geen pijn. mannetje gaat ook goed

Geplaatst
sanne welkom terug

heb tijdens de ga een dingetje geen idee hoe het heet mee gekregen het lijkt op zo'n ding wat je bij sommige tampons ook gebruikt om de tampons zonder vieze handen er in te schieten. ik heb het mee gekregen voor de vaginale pillen. het werkt super. vandaag tot nu toe geen pijn. mannetje gaat ook goed

Raba: Goed hoor 9 geinsemineerd!! Wat fijn dat ze ook nog zaad hebben kunnen invriezen. Doe het maar rustig aan als je pijn hebt. Nu de twee lange wachtweken. Hoop voor je dat ze een beetje snel voorbij gaan met een positieve test aan het eind!!

Ik ga die inbrenghulzen ook maar eens vragen als ik weer in Nijmegen kom. Lijkt me beter dan iedere keer zonder dat ding, erg onhandig vond ik!!

Sanne: welkom terug in ons landje. Heb je een leuke vakantie gehad? En alles even van je af kunnen zetten?

Jessie: Hoe is het met jou? Ik las in je handtekening dat de poging mislukt is! Wat ontzettend k*t!! Je had er al wel rekening mee gehouden toch? Maar dan nog... Waarom niet denk je dan!! Wat gaan jullie nu doen? Misschien heb je het al geschreven ergens hoor, maar ik heb nog niet echt de tijd gehad om alles na te lezen. Ik heb het idee dat het op dit forum wat drukker is geworden sinds ik weer terug ben.

Het weer valt me hier een beetje tegen nu, haha!! Het was toch wel 42gr in Spanje. Ik heb er een rustig relaxte vakantie van gemaakt en het helemaal niet met zwanger worden bezig te zijn beviel me wel goed. Maar ja, helemaal niet mee bezig zijn klopt ook niet want ik moest de Deca spuiten in Spanje. Ik heb veel last gehad van hoofdpijn en in het begin deed het spuiten me ook erg pijn. Ben op een gegeven moment ijsblokjes gaan gebruiken en dit hielp wel!

wat raar ik heb met de 7 weken al het hartje gehoord had je de eerste echo niet in het radboud dan??

SANNEEEEE welkom thuis heb je verhaaltjes wel gemist hoor

raba toppie 10stuks prikken was bij mij ook even vervelend maar voor de rest vond ik het ook wel meevallen

Thanxxxx!! Haha, mijn verhaaltjes gemist ja? Ik heb alleen nu zo weinig te vertellen. Vanmorgen begonnen met de Puregon. Voelt weer een stapje dichterbij.

De tijd is wel snel gegaan, dankzij de vakantie waarschijnlijk!!

Hoe voel je je? Lekker zwanger aan het zijn?? Nog kwaaltjes? Jij bent nu dus ook helemaal klaar in het Radbout? Super dat je zwanger bent!!

Geplaatst

Hee Sanne,

Zeg je nu dat je vanochtend bent begonenn met de puregon? Dat mag toch niet..? Fijn dat je zo hebt genoten van de vakantie, lekker zeg! En ik gebruik ook een ijsblokje met de decapeptyl, dan voel je er inderdaad niet veel meer van!

Geplaatst
Hee Sanne,

Zeg je nu dat je vanochtend bent begonenn met de puregon? Dat mag toch niet..? Fijn dat je zo hebt genoten van de vakantie, lekker zeg! En ik gebruik ook een ijsblokje met de decapeptyl, dan voel je er inderdaad niet veel meer van!

je mag ook s'ochtends spuiten hoor

@ raba die inbrenghuls heb ik ook echt ideaal ik gebruik hem al vanaf het begin en aangezien ik die bollen tot de 12 weken moet gebruiken is ie wel makkelijk dus dames zorgen dat je van een verse emmy zwanger wordt dan hoef je de bollen maar 2 weken te gebruiken raar eigenlijk

Geplaatst

Mhh oke.. toch best raar, tijdens de GA zeiden ze tussen 16 en 00, en in het boekje staat tussen 14 en 00. Maar als het mag dan mag het natuurlijk, haha!

Geplaatst
Hee Sanne,

Hey Milla,

Ik weet niet beter dan dat je zelf de tijd mag beslissen van het spuiten. Dus mag het ook wel 's ochtends. Maar goed, je brengt me nu wel aan het twijfelen.

Geplaatst

Ik zie op de Digipoli ook tussen 14.00 - 24.00 uur staan. Maar dat is mij nooit verteld. Nou ja, 1 keer 's ochtends zal wel niet erg zijn. Morgen dan maar om 18.00 uur...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden