Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee sanne, hoe was het in het zh?

Hier gisteren gestart met puregon, hoop dat het op zal gaan schieten! Op de uitgangsecho zaten aan beide kanten zes kleine follikels, dus heb goede hoop!

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hee sanne, hoe was het in het zh?

Hier gisteren gestart met puregon, hoop dat het op zal gaan schieten! Op de uitgangsecho zaten aan beide kanten zes kleine follikels, dus heb goede hoop!

Hoi Milla, Dat belooft wel veel goeds als je met de uitgangsecho aan beide kanten al zes kleine follikels kon zien. En nu spuiten met de Puregon, grow grow grow!!

Ik moet morgen weer terugkomen voor een echo. Had ik niet verwacht want toen we weggingen uit Nijmegen hadden ze ons gezegd dat we vanmiddag gebeld zouden worden over de punctiedag, zaterdag of zondag. Maar ik moest voordat we weggingen ook bloedprikken en aan de hand van mijn hormoonwaarden zagen ze dat ik nog wel één keer Puregon en Deca kon spuiten en dat ze me dan morgenvroeg nog een keer weer wilden zien. Ik was wel teleurgesteld hoor, maar goed, ze weten wat ze doen dus daar heb ik dan alle vertrouwen in. Waarschijnlijk wordt het dan zondag.

Geplaatst

Hee sanne,

dat denk ik ook, zondag. Dan zet je morgenavond de pregnyl. Zie je op tegen de punctie? En hoeveel follikels zagen ze op de echo? Ik duim alvast voor een mooie uitslag morgen!

Weet niet of die 12 follikels al iets zeggen, want mag maar met 100 spuiten. volgens mij duurt het dan altijd lang? maar goed, heb er best wel vertrouwen in! Wat kan ik verwachten van een punctie meiden? Ik zie er toch wel een beetje tegenop. ook al hoor ik vaak dat het erg meevalt wat pijn betreft.

Thanks TK!

Geplaatst

Thanxxx T.K

Hee sanne,

dat denk ik ook, zondag. Dan zet je morgenavond de pregnyl. Zie je op tegen de punctie? En hoeveel follikels zagen ze op de echo? Ik duim alvast voor een mooie uitslag morgen!

Thanks TK!

Ik zie eigenlijk niet op tegen de punctie. De vorige keer is het me reuze meegevallen.

Maar omdat mijn linkereierstok iedere keer zo moeilijk te zien is, overwegen ze het om de punctie via de buikwand te doen en daar word ik eigenlijk wel héél erg zenuwachtig van. Maar de vorige keer is het ook op de normale manier gebeurd, dus ik hoop dit keer ook.

Volgens mij zaten er iets van 8 grote follikels (de meesten zaten rechts) en heel veel kleinere waar je niets aan hebt waarschijnlijk. Ik hoor het wel morgen. Ik ga ook helemaal uit van zondag.

Wanneer heb je de echo?

Geplaatst
Hee sanne,

Weet niet of die 12 follikels al iets zeggen, want mag maar met 100 spuiten. volgens mij duurt het dan altijd lang? maar goed, heb er best wel vertrouwen in! Wat kan ik verwachten van een punctie meiden? Ik zie er toch wel een beetje tegenop. ook al hoor ik vaak dat het erg meevalt wat pijn betreft.

Thanks TK!

Hey je hebt je tekst aangepast tijdens mijn reactie op je vorige bericht of niet? Haha..

Maar de punctie viel mij de vorige keer reuze mee hoor. En dat zeggen heel veel vrouwen. Er zijn ook vrouwen die het heel anders ervaren natuurlijk, maar ik heb niet zo'n lage pijngrens. Door de pijnstilling via het infuus (morfine?) is het erg goed te doen, vind ik.

Met 100 eh Puregon gaat het langzamer dan normaal. Want ik spuit ook 100eh. Ik moet dus nu voor de derde echo komen. Maar misschien reageert jouw lichaam er heel heftig op en kan je na 1 echo al een punctiedatum plannen.

Geplaatst

Milla; Ik zag ook heel erg tegen de punctie op,maar achteraf is het me zo meegevallen. Natuurlijk kan het niet helemaal pijnloos zijn,maar dat het nu echt horror was? Absoluut niet!!

Mij hebben de rustgevende tabletjes heel goed geholpen. Die krijg je mee van het ziekenhuis. Het is niet verplicht,maar ik heb er veel aan gehad.

Appel; Welcome back. Jullie starten dus weer ongeveer in Oktober? Lekker even de rust pakken nu.

Sanne,ach meid,het zit je niet mee. Ik las het vandaag op t werk,en dacht huh? Hoe kan dit? Nu moet je wéér terug naar Nijmegen morgen!

Maar morgen zul je zeker een punctie datum horen toch?

Wat betreft de punctie; Dat valt onder medische ingreep,dus je MAG daarna niet werken.!

Succes morgen lieve Sanne.

Met mij gaat het verder prima. Het is soms nog wel heel angstig hoor,maar dat blijft nog wel even. Ik zal blij zijn als ik de 12 weken gepasseerd ben.

Steeds meer mensen weten het nu van m'n zwangerschap,dus de kaartjes en kadootjes komen ook al.

Ik ga allemaal zo hard voor jullie duimen!!!:worthy:

Geplaatst
Sanne,ach meid,het zit je niet mee. Ik las het vandaag op t werk,en dacht huh? Hoe kan dit? Nu moet je wéér terug naar Nijmegen morgen!

Maar morgen zul je zeker een punctie datum horen toch?

Wat betreft de punctie; Dat valt onder medische ingreep,dus je MAG daarna niet werken.!

Succes morgen lieve Sanne.

Met mij gaat het verder prima. Het is soms nog wel heel angstig hoor,maar dat blijft nog wel even. Ik zal blij zijn als ik de 12 weken gepasseerd ben.

Steeds meer mensen weten het nu van m'n zwangerschap,dus de kaartjes en kadootjes komen ook al.

Ik ga allemaal zo hard voor jullie duimen!!!:worthy:

Ik ga er wel vanuit dat ik morgen de punctiedatum krijg want ze willen de mooie grote niet overrijp laten worden. Ik heb ook gezegd dat ik liever minder follikels heb waar goede rijpe eicellen inzitten dan meer follikels waar kwalitatief minder goede eicellen inzitten. Maar daar gaan ze in het Radbout natuurlijk ook voor, voor de goede grote follikels.

Wat leuk dat je reacties krijgt; kaartjes en cadeautjes, lijkt me erg leuk! Ook begrijp ik héél goed dat het nog angstig is. Het heeft ook zo lang geduurd voordat je eindelijk zwanger mocht zijn en nu het dan uiteindelijk zover is hoop je natuurlijk dat alles goed blijft gaan en is dat ontzettend spannend. Gelukkig heb je net weer een echo gehad en krijg je er binnenkort weer één. Ik ben er van overtuigd dat je volgend jaar feb/mrt een klein wondertje in je armen hebt. Zóóó leuk!!!

Ik laat het je morgen weer weten goed? Kus

Geplaatst

Appel welkom terug lekker dat je een goede vakantie heb gehad.

In oktober ga je weer beginnen nu even een rustpauze genomen veel succes.

Sanne@ik hoop zo dat ze zondag de tp heb. Kan me voorstellen dat je baalt.

Milla@ de punctie is gelukkig zo voorbij. En de pijn is echt draagbaar. Ze zijn zo lief en stellen je echt gerust. Wat bij mij heeft geholpen is om goed op je ademhaling te letten. Des te meer jij je ontspannend des te beter gaat het. Suc7

Ik had vanmiddag het idee dat ik ongi was geworden. Gauw naar de auto gegaan en gekeken en gelukkig was dat niet het geval. Ik vraag me echt af of het gelukt is.

Ik ben wel nog steeds duizelig. En sneller emotioneel. Ik hoop de 4 dagen snel over zullen gaan. Vandaag is al gelukkig bijna voorbij.

Geplaatst

Poeh rara wat spannend is dat wachten toch!

Dankjewel allemaal voor het gerust stellen wat betreft de punctie!

Zijn er ook meiden hier die een hsg hebben gehad?

Hoe is de pijn van de punctie in vergelijk daarmee?

Geplaatst

Hoi meiden,

Nou ik moest even bijlezen hoor, was even 2 dagen niet geweest.

Sanne: vandaag weer een echo -> SUCCES en we horen van je!

Pammie: ja die 12-13 weken grens is echt fijn als je die voorbij bent. Ik begin me nu ook steeds zekerder te voelen. Volhouden meid!

Geplaatst

nou ik vind het vreselijk. Ik heb het gevoel dat het niet gelukt is. Geen idee waarom. Ik hoop zo dat ik ongelijk heb. Ik wou dat het maandag was.

Geplaatst

@ Raba: Waarom heb je het gevoel dat het niet gelukt is dan? Je moet nog tot 9 augustus toch? Ik hoop dat je gevoel geen gelijk krijgt. Ik blijf nog even hard voor je duimen.

@ Milla: Ik vind niet dat het gevoel van de HSG te vergelijken is met de punctie. Ik vond de HSG zo'n snijdende pijn en bij de punctie voelde ik het prikken door de baarmoedermond het meest. Achteraf viel mij de punctie echt mee.

Vandaag weer een echo gehad. Het blijkt dat ik te weinig Puregon voorgeschreven heb gekregen want voor IVF-begrippen heb ik te weinig follikels. Het zijn er 6, wel hele grote van rond de 20mm. Ik hoop dat er in die follikels ook echte goede eicellen zitten. Ze had het er al van dat als deze poging niet lukt de Puregon eh omhoog gaan de volgende keer. Nou, vond het niet echt leuk om daar nu al mee bezig te zijn, met het niet slagen van een poging waarvan ik de punctie nog niet eens gehad heb.

Maarrrr in ieder geval hebben we a.s. zondag om 11.00 uur de punctie.

Geplaatst

Yes Sanne,je hebt een punctie datum. A.s. Zondag,dat is al echt snel!

Ga aan je denken,en hopelijk worden het mooie eicelletjes.

Raba; Waarom denk je dat is mislukt? Heb je klachten? Menstruatie pijn? Als dat je dat hebt,wil niet gelijk zeggen dat het over is. Ik heb hele erge menstruatie pijnen en krampen gehad,en ben toch zwanger.

9 augustus mag je testen hé. Spannend. Ga voor je duimen!

Paula,bij jou schiet het ook al mooi op. Bijna de 20-weken echo toch. Dan weten jullie eindelijk of er een klein jongetje of klein meissie in je groeit.

Milla,Ik heb ook een HSG onderzoek gehad,en ik heb liever de punctie! Bij het HSG onderzoek kreeg ik echt heftige pijnen,echt niet leuk. (nooit weer!!!).

Ohja..en Sanne...thanks voor de lieve woorden. Ik hoop ook dat alles goed blijft gaan!

Geplaatst

Fijn om te weten hoe hsg en punctie (niet) te vergelijken!

Raba, houdt moed, je weet echt nog niks... wie weet!!

Sanne, wat fijn een datum! En die zes follikels.. zegt niets... Een vriendin van mij had er maar 1, waaruit 3 a-embryo's zijn gekomen. Van 1tje is ze nu zwanger, de andere twee zijn cryo's geworden die ze nog steeds heeft voor een eventueel volgende poging. Een ander vriendinnetje had er pas ook maar 5, 1 A, en ze heeft nog niets laten horen maar heb een sterk vermoeden dat het raak ik geweest. Anders had ik allang iets gehoord namelijk. Dus blijf vertrouwen houden!

Hier heb ik gisteren een tikje extra gegeven aan de 100iE puregon. Misschien stom, maar ben het zo niet eens met hun 'voorzichtige' aanpak van het starten met 100 terwijl ze dat normaal pas doen als er overstimulatie is geweest. Ach.. 1 tikje.. zal er niks van krijgen denk ik.. maar vandaag houd ik me toch maar weer aan de 100... kan ik mezelf niets verwijten mocht er iets mis gaan.

Geplaatst

Hier heb ik gisteren een tikje extra gegeven aan de 100iE puregon. Misschien stom, maar ben het zo niet eens met hun 'voorzichtige' aanpak van het starten met 100 terwijl ze dat normaal pas doen als er overstimulatie is geweest. Ach.. 1 tikje.. zal er niks van krijgen denk ik.. maar vandaag houd ik me toch maar weer aan de 100... kan ik mezelf niets verwijten mocht er iets mis gaan.

Jij bent stoer!

Denk dat het ook geen kwaad kan hoor,de normale dosering is 150eh!

Raba,ik ben zo benieuwd hoe het met jou is??

Sanne,al kriebeltjes voor morgen? Toch wel een spannende dag hoor,zowel voor jou als voor je vriend. Jullie weten morgen de kwalteit van het zaad ook.

Ga aan je denken!

Ik heb van m'n zus een dikke tas vol met magazine's van Jonge ouders etc gekregen.

Pak ik er gisteren een blad uit,zie ik gelijk een artikel over IVF/ICSI,waarbij dr Kremer van het Radboud poseerde met een stel,én dr Gerritse (m'n eigen gyn) met een stel. Hoe grappig!

(overigens is dit wel een blad van jaren terug hihi).

Geplaatst

@ Raba: nog even volhouden, kom op!

@ Sanne: nee natuurlijk wil je nog niet met een volgende poging bezig zijn, je hebt morgen de punctie, ze halen er 'gewoon' een paar mooie eitjes weg en wie weet komt er een top embryo uit. Spannende week meid!

@ Pammie: hoe is het met je? Je bent ook al op 10 weken! Maandag over een week naar Radboud voor 20 weken echo idd. Ben reuze benieuwd en hoop ook het geslacht te gaan ontdekken!

Geplaatst

Ik heb weer hoop ben nog steeds geen ongi. Zat er even doorheen.

Word gek van het wachten. En omdat je al zo lang wacht kan je bijna niet geloven dat het misschien raak is. We gaan morgen testen we kunnen niet meer wachten

Sanne het komt vast en zeker goed. ik duim voor je.

Meiden bedankt voor jullie opbeurende woorden

Geplaatst

Ohh, Raba Spannend. Ik heb er een goed gevoel bij (voor zo ver je hier iets aan hebt). Ik ben ook erg benieuwd dus laat je het ons ook snel weten?

Hoop dat jullie een beetje kunnen slapen vanacht.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

hey dames

daar ben ik weer ben even een weekje naar de camping geweest ff eruit werd gek van het thuis zitten en dan ook nog dat klote weer bah geen leuke vakantie dit jaar maar ben weer lekker thuis me mannetje was niet mee dus had ik flink gemist en me hondje natuurlijk waar het heel goed mee gaat goofy leuk dat je dat vraagt

wat een hoop gebeurd hier sanne wat goed morgen punctie ik ga duimen voor je en dit wordt jou ronde gun het jou ook zooooo

raba wat spannend blij dat ik op vakantie ben geweest weet ik morgen de uitslag al hoef ik niet zo lang te wachten ik duim voor je meid gaat goed met het groen hier dus jullie moeten dat wel voortzetten

milla dat tikje maakt niets uit hoor heb ik toen ook een keer gedaan om de ampul leeg te maken ik heb nog best veel over trouwens wat zal ik hier mee doen dames

pammie hoe voel je je ik heb geen last meer van misselijkheid ben alleen moe maandag weer een echo ga jij de nekplooimeting doen wij denk ik wel iedereen in mijn omgeving zegt dat het een hele leuke echo is dus alleen daar wil ik het al voor doen denk ik hihi maandag krijgen we daar meer info over en met de 15 weken kan ik naar een echobureau voor geslachtbepaling wilde het eerst nooit weten maar kan nu niet meer wachten hihi

Geplaatst

Nou spannend dag!

Raba jij gaat testen, weet je het al??? :gekruiste vingers 4

Sanne succes zo om 11u! :hugs2:

Geplaatst

@ Raba: Ik hoop dat je positief getest hebt!

@ Sharon: Je hebt inderdaad geen geluk gehad met het weer.

Een nekplooimeting betekent toch wel weer een extra echo (leuk leuk), waarom niet, toch? Het is ook maar een schatting wat ze maken (één op de zoveel procent kans dat...) en is niet te vergelijken met een vruchtwaterpunctie.

Allemaal bedankt voor de suc6-wensen.

Ik zit nu bij de ingang van de afdeling. We zijn veel te vroeg natuurlijk.

Om 10.30 uur zaad inleveren en om 11.00 uur punctie. Ik laat het jullie wel weten straks.

Geplaatst

Beter te vroeg dan te laat!

Zenuwen onder controle?????

We horen je strakjes weer!

Geplaatst
Beter te vroeg dan te laat!

Zenuwen onder controle?????

We horen je strakjes weer!

Inderdaad, beter te vroeg dan te laat :)...

Ik voel me wel goed en relaxed. Dat wordt zo nog wel anders denk ik, want het begint te komen met de zenuwen.

Tot straxxxxxx

Geplaatst
@ Raba: Ik hoop dat je positief getest hebt!

@ Sharon: Je hebt inderdaad geen geluk gehad met het weer.

Een nekplooimeting betekent toch wel weer een extra echo (leuk leuk), waarom niet, toch? Het is ook maar een schatting wat ze maken (één op de zoveel procent kans dat...) en is niet te vergelijken met een vruchtwaterpunctie.

Allemaal bedankt voor de suc6-wensen.

Ik zit nu bij de ingang van de afdeling. We zijn veel te vroeg natuurlijk.

Om 10.30 uur zaad inleveren en om 11.00 uur punctie. Ik laat het jullie wel weten straks.

succes meid

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden