Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

:aaaflowersmiley:Sanne,nog eventjes,en je hebt de punctie. Nogmaals SUCCES!! Ik hoop dat je de zenuwen een beetje onder controle hebt.

Raba?? Spannend!

Paula en Sharon; Ik voel me prima. Gaat tot nu toe allemaal harstikke goed.

Sharon; Dacht al..waar ben je toch. Maar je was lekker een weekje weg. Groot gelijk hoor.

Succes maandag met de echo!

Wij gaan zowiezo de uitgebreide 20 weken echo doen,ik weet niet of dat ook te maken heeft met de nekplooimeting? Volgensmij wel.

Kun je met 15 weken al een geslachtsbepaling doen??

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
:aaaflowersmiley:Sanne,nog eventjes,en je hebt de punctie. Nogmaals SUCCES!! Ik hoop dat je de zenuwen een beetje onder controle hebt.

Raba?? Spannend!

Paula en Sharon; Ik voel me prima. Gaat tot nu toe allemaal harstikke goed.

Sharon; Dacht al..waar ben je toch. Maar je was lekker een weekje weg. Groot gelijk hoor.

Succes maandag met de echo!

Wij gaan zowiezo de uitgebreide 20 weken echo doen,ik weet niet of dat ook te maken heeft met de nekplooimeting? Volgensmij wel.

Kun je met 15 weken al een geslachtsbepaling doen??

nekplooimeting doen ze tussen de 9 en 14 weken maar iedereen zegt dat het zo'n leuke echo is dus waarom niet en geslachtsbepaling kan bij jan koning echobureau in ochten vriendin van mij was met 14 weken geweest maar dat doet ie niet meer hij moest te vaak mensen terug sturen hij geeft nu aan 15 a 16 weken ooh kan nu al niet meer wachten erg toch willen jullie het ook weten

Geplaatst

Hey Sanne,

Je zult dit waarschijnlijk niet meer lezen maar heel veel succes zometeen. Tot strakkies!!!

Liefs en een dikke knuffel,

Nathalie

Geplaatst

nou meiden ik heb negatief getest. Ik hoop zo dat het morgen anders is.

Ik heb er weinig vertrouwen in maar ben nog niet ongi. Maar wel last van mijn buik ik hoop dat dat tussen me oren zit en morgen het gewoon positief is.

Ben heel verdrietig

Geplaatst
nou meiden ik heb negatief getest. Ik hoop zo dat het morgen anders is.

Ik heb er weinig vertrouwen in maar ben nog niet ongi. Maar wel last van mijn buik ik hoop dat dat tussen me oren zit en morgen het gewoon positief is.

Ben heel verdrietig

aah nee raba :hugg:maar onthoud geen bloed geeft moed

Geplaatst

Hoi Raba,

Jeetje wat een teleurstelling!

:knuf:

Geplaatst

Oh Raba,wat jammer.

Dikke cyber hug!!

Sharon; ja,wij willen ook graag weten wat het wordt. Ik heb met 14 weken nog een echo in m'n eigen ziekenhuis hier,daarna hopelijk groen licht voor de verloskundige.

Sanne,ik hoop zo dat het goed met je gaat,en dat alles goed is verlopen!!

Geplaatst

Hallo Meiden,

Ik had onderweg terug in de auto al een kort berichtje getypt, maar ik zie dat die niet is geplaatst hier.

De punctie was erg pijnlijk.

De follikels waren nog erg klein, maar ze hebben er 5 grote eicellen uit kunnen verkrijgen (ik vind het zo weinig :( ). Één hiervan zag er niet echt rijp uit maar de overige 4 waren heel mooi.

Het zaad was ruim voldoende voor IVF.

Ik ben op het moment even helemaal niet positief of vrolijk.

Ik vond het vandaag niet leuk!

Misschien wordt het nog anders. Ik ga proberen positief te blijven.

Liefs

Geplaatst

@ Raba; Wat een grote teleurstelling. Ik blijf nog steeds voor je duimen en hoop dat er morgen toch een tweede streep verschijnt. Sterkte meisje.

@ Sanne; wat vervelend dat de punctie zo pijnlijk was. Maar gelukkig 4 mooie eitjes, dus er zijn kansen. Succes en ik hoop op een paar mooie embryo's.

Voor alle andere ook veel succes.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

sanne wat naar dat de punctie zo pijnlijk was. Hoe voel je, je nu.

Vanmiddag was de etos open morgen weer testen 2 etos testen en 1 clear blue gehaald ik hoop zo dat het wel positief is

Geplaatst
sanne wat naar dat de punctie zo pijnlijk was. Hoe voel je, je nu.

Vanmiddag was de etos open morgen weer testen 2 etos testen en 1 clear blue gehaald ik hoop zo dat het wel positief is

ik duim met je mee meid

sanne wat vervelend dat je met zo'n gevoel weg ben gegaan ik las gister dat granaatappel goed is voor de innesteling misschien mee beginnen ik ga een kaarsje voor je branden meis ik gun het jou ook zo en positief worden pas bij bloed negatief zijn toy toy toy

Geplaatst

Sanne,hoe gaat het nu met je? Heb je een beetje kunnen slapen?

Hopelijk is de pijn een beetje afgezakt,en voel je je een stuk beter!

Ik ga ook zo hard voor je duimen!!!!!

Raba,succes vandaag. Hopelijk geen teleurstelling.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Dorien en ben 27 jaar. Sinds drie jaar zijn wij bezig om zwanger te worden, waarvan nu bijna een jaar in de MMM. We hebben inmiddels 5 IUI's en een hoop onderzoeken achter de rug. Geconstateerd is dat het probleem waarschijnlijk ligt bij de verminderde zaadkwaliteit van mijn man. Afgelopen week hebben we gehoord dat we mogen starten met onze eerste IVF poging en ik vind het erg spannend allemaal.

Dinsdag 24 augustus ga ik beginnen met het spuiten van decapeptyl en vanaf 12 september de puregon erbij. Ik ben erg benieuwd hoe dit me allemaal zal vergaan.

Aangezien jullie allemaal in het Radboud lopen denk ik me erg thuis te kunnen voelen bij dit topic

Groetjes Dorien

Geplaatst

@Raba. heel veel succes vandaag. Niet verdrietig zijn. Ik hoop dat het een positieve test wordt:)

@Pammie, Je hebt je punctie gehad... Nu wachten succes:).

@Sanne, Hoe gaat het met je? Je hebt je punctie achter de rug als het goed is..Nu wachten he:)

Geplaatst

Dorien,welkom! Schrijf gezellig met ons mee,je zult zien dat je hier veel kwijt kan,en veel steun krijgt.

Ik wens je alvast heel veel succes met je 1e IVF behandeling!

Oh T.K. ik zie net dat we tegelijk zaten te typen.

Maar ik denk dat je iemand anders bedoeld met de punctie. hihi.

Geplaatst

nou meiden ik geloof het nog niet echt.

Maar het 2x getest en beide hadden 2 streepjes.

Wel in het tweede vak een heel licht streepje.

Etos eigenmerk gaf wel resultaat.

We durven nog niet blij te zijn.

Het ziekenhuis vanmorgen gebeld en die zeiden een streepje is een streepje.

Maar dat we inderdaad nog wel voorzichtig moesten zijn. Over 3 weken de echo en hopen dat alles goed gaat in de tussentijd.

:greatgirls:

:gekruiste vingers 3

Welkom Dorien je zal je hier zeker thuis voelen.

Geplaatst

Hi Raba,

Dat klinkt in elk geval heel positief. Al vast voorzichtige felicitaties van mijn kant. Ik hoop voor je dat het allemaal goed is en dat de bloedtest je komende week meer duideijkheid geeft.

Misschien is het streepje morgen ook al wel duidelijker..

Spannend in elk geval. Ik zal voor je duimen.

Geplaatst

Hoi Raba,

Ik zeg toch meis van harte gefeliciteerd. Ik snap dat je nog niet "echt" blij durft te zijn.

Liefs en een dikke knuf,

Nathalie

Geplaatst
nou meiden ik geloof het nog niet echt.

Maar het 2x getest en beide hadden 2 streepjes.

Wel in het tweede vak een heel licht streepje.

Etos eigenmerk gaf wel resultaat.

We durven nog niet blij te zijn.

Het ziekenhuis vanmorgen gebeld en die zeiden een streepje is een streepje.

Maar dat we inderdaad nog wel voorzichtig moesten zijn. Over 3 weken de echo en hopen dat alles goed gaat in de tussentijd.

:greatgirls:

:gekruiste vingers 3

Welkom Dorien je zal je hier zeker thuis voelen.

:wav:kei goed man je hebt gewoon een late hsg weer een groene erbij hier gaat goed

en doortje welkom hier schrijf lekker mee waar kom je vandaag

Geplaatst

Start Decapeptyl

- 21 juni Raya

- 8 juli Sanne

- 17 juli Milla

- 21 juli Balu01

- 24 aug Doortje

Start Puregon/Gonal F

- 09 juli Raya

- 23 juli Sanne

- 03 aug Balu01

- 04 aug Milla

- 12 aug Doortje

Eerste fm

- 18 juli Raba 7 grote en een aantal kleintjes

- 3 aug Sanne

- 4 aug Milla uitgangsecho

- 11 aug Balu01

- 21 sept Doortje

tweede fm

- 18 juli Raba

- 5 aug Sanne

Punctie

- 20 juli Raba

- 9 aug Sanne

- ?? Milla

Terugplaatsing

- 25 juli Raba

- 11 aug Sanne ?

Testdag

- 1 mei Paula

- 2 juni Liesbeth

- 23 juni Margot (helaas een miskraam)

- 26 juni Pammie

- 26 juni Sharon

- 10 juli Jessie

- 18 julli Appel

- 9 augustus raba

Echo-datum

- 14 juli Sharon :love2:

- 19 juli Pammie

uitgerekend

- 01 maart sharon

- 01 maart pammie

- 4 januari Paula

Raba!! Van harte meid. Tóch een positieve test! Wauw. (het groen maken van je naam in het lijstje is aan jou de taak,maar ik kan me voorstellen dat het nog heel spannend is!)

Doortje,ik heb jou even in het lijstje verwerkt.

Zo hebben we weer een beetje overzicht.

Sharon,hoelaat moet je voor de echo?

Milla,van jou weet ik geen punctie datum,als je wilt mag je die zelf even aanpassen,

En Sanne,jou heb ik ook even toegevoegd. Als het goed is heb je woensdag de TP?

Geplaatst

Raba van harte!!!

:confettistars::confettistars::confettistars:

Ps: mag ik ook op de lijst bij uitgerekend?

Zo ja: 4 januari ;)

Geplaatst

Fijn dat jullie mij in het lijstje hebben opgenomen.

Ik vroeg me trouwens af of het niet raar is dat ik bijna 3 weken deca moet spuiten voordat ik met de puregon begin. Volgens de verpleegkundige was dit omdat het dan heel druk was deze maand en er pas later tijd was voor een eventuele punctie. Heeft één van jullie dat ook al eens gehad?

Ik zie namelijk vooral op tegen de deca omdat je overgangsverschijnselen krijgt... hoe zit dat bij jullie?

Trouwens wel veel groen hier.. daar wordt ik blij van :icon_sunny:

Geplaatst

Raba alvast een proficiat! En idd een streep is een streep, dat 'ie nu maar steeds donkerder mag worden!

Enne, gewoon alvast gaan genieten meid!

Liefs Miekske

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden