Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Dorien: Dank je voor je uitleg, daar kan ik wat mee..

Ik wil je een hééééééééle fijne vakantie wensen!! :icon_sunny::icon_sunny::icon_sunny::icon_sunny::icon_sunny::icon_sunny::icon_sunny::icon_sunny::icon_sunny:

En euhhh Watch out for the shark (grapje):leuk:

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sanne@ de keuze voor een donor blijft inderdaad er zwaar. Daarom ben ik ook blij dat we een paar gesprekken met een psycholoog krijgen.

Ik begrijp je frustratie over die weggegooide behandeling helemaal. Dit hadden wij bij de eerste behandeling. Maar het is zoals je zegt, er valt niks meer aan te doen. Maar het voelt zo oneerlijk. Wel knap van je dat je alweer verder aan het kijken bent. Ik merk dat je echt een sterkt persoontje bent. Knap hoor.

Pammie@ auw van die kies. Dat kun je er nu echt niet bij gebruiken. Ik hoop dat de pijn nu weg is of in ieder geval gezakt.

Geplaatst

Haha,Sanne,dat plaatje van die haai...Ik moet er wel om lachen!

Maar Doortje; Ik geef je groot gelijk,blijf die zee maar uit,en badder lekker in het zwembad. ;) Hele fijne vakantie gewenst,geniet van het mooie en vooral WARME weer!

Sanne,ik kan me heel goed voorstellen hoe jij je moet voelen. Die knoop in de maag zul je nog wel even blijven behouden denk ik,maar 2011 wordt jullie jaar,en ik vind het zo fijn dat er nog mogelijkheden zijn,en dat je de stap naar Dusseldorf neemt.

Januari....Nieuw begin,nieuw geluk! XX

Goofy,hoe is het nu met je? Je zal wel heel erg nerveus zijn voor 8 december. Het is toch niet niks. Je weet die dag iig waar jij en je partner aan toe zijn.

Nathalie,hoe is het met jou? Al last van zwangerschapskwaaltjes? Wanneer heb jij ook alweer de 1e echo? Of staat het vermeld in je handtekening......

Wat ben ik blij...de kiespijn is (gedeeltelijk) over. Heb alleen nog een dikke wang. Heeft de tandarts toch goed werk geleverd.

Geplaatst

@ Doortje; het gaat hier wel goed. Ben inderdaad nog wel voorzichtig ivm vorig jaar. Ik moet zeggen dat ik nu meer kwaaltjes heb dan vorig jaar toen voelde ik niks. Nu heb ik toch wel behoorlijk gevoelige (.)(.), misselijkheid met vlagen vooral als ik met iemand meerij jakkes. En heb vandaag toch al wel een tijd last van zuur. Dat is wel een ellende maar heb net een rennie op nu gaat het wel. Maar voel me goed. Dank je wel voor het vragen heel lief. Voor jou een hele fijne vakantie en geniet er lekker van samen en we zien je de 12e graag weer terug :laugh:

@ Pammie; ik ben blij om te horen dat de kiespijn wat minder is op naar woensdag :toppie:. Het zal echt een hele verlichting zijn. Wij hebben 24 december onze 1e echo. Ik heb er een goed gevoel bij in ieder geval. Nu kijken of ik gelijk heb hahaha:happy:

Morgen ook nog een spannende dag voor de boeg. Nou ja ook wel heel leuk hoor. We hebben sinterklaasviering bij mijn schoonouders omdat ons kleine nichtje er nog in gelooft. En de sinterklaas gaat vertellen dat we zwanger zijn ik ben echt zo benieuwd naar de reactie van mijn schoonouders :laugh:. Nou meiden ik ga lekker languit op de bank liggen en naar Sex in the City2 the movie kijken. Ben lekker alleen thuis (alhoewel stiekem toch ook weer niet :happy:) en daar ga ik lekker van genieten.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

@ Nathalie, spannend morgen, geniet van het moment dat Sint bekend maak dat jullie zwanger zijn.

Leuk, ben benieuwd naar de reactie's.

@ Pammie, Sterkte met je kies en het trekken.

@ Doortje, geniet van de zon en de rust en succes met wat jullie gaan beslissen.

@ Sanne, ik vind je heel sterk. Je maakt een hoop mee op het moment en je leeft zo mee met ons! Voor jou ook veel kracht en succes maandag met de uitslag van het bloed.

@ allemaal, KNUFFFFFEEEEELLLLLLLLLLSSSSSSSSSSSSS.

Up-date van hier;

Ik ben idd heel erg zenuwachtig voor woensdag. Heeft mijn partner goed zaad en zo ja, lukt het dan om het in te vriezen en is het dan ook weer bruikbaar voor een ICSI??? Zo nee, wat nu????...............

Ik heb het ook erg druk met mijn moeder en haar verhuizing en met mijn werk. Niets kan ik nog loslaten. Ik droom erg veel en als ik niet droom lig ik te woelen. Ben dus ook een beetje oververmoeid aan het raken. Al moet ik zeggen dat ik vannacht heerljk heb geslapen. Morgen ook geen wekker aan. Lekker hoor! Verder heb ik het vooruitzicht dat ik rond de kerstdagen 3 dagen extra vrij ben. Heerlijk, ik kijk er echt naar uit en als we dan ook nog eens goed nieuws hebben........

Meiden, fijne sinterklaaszondag en dat jullie maar mooie en leuke cadeautjes krijgen!

:icon_flower::icon_flower::icon_flower::icon_flower::icon_flower:

Geplaatst

Raba@ dank je voor de knuffel. Vind ik zo lief.

Volgens mij ben jij gisteren begonnen met de gonal F?

Ik hoop zo op een mooi resultaat bij jullie. Laat die eitjes maar groeien.

Vanuit hier ook een mega knuffel van mij.

Geplaatst

Nathalie,wat een prettig idee hé dat je nu meer last van kwaaltjes hebt.

En net voor de kerstdagen een 1e echo. Hoe bijzonder is dat!

Goofy,wel aan jezelf denken hé. 8 december is een belangrijke dag voor jullie! Stapje terug kan geen kwaad.

(is goed bedoeld!)

Raba,ik lees in je handtekening dat je ook weer volop aan de gang bent. Hoe voel je je?

Geplaatst

Ik voel me tjaa ik weet het niet goed. Mijn mannetje maakt zich erge zorgen en hoopt dat de rietjes voldoende zijn. En dat het zaad goed is. Hij is snel op zijn tenen getrapt. Zo lastig en ik baal zo dat, dat zo is. Waarom?

Ik zeg dan mop het komt goed en ik geloof daar echt in. En dat is waar. Maar het maakt het allemaal wel moeilijker.

Ik hou zo veel van die man. Maar dat gedrag kan ik niet zo goed tegen. En vooral nu komen de waterlanders sneller.

Ik ben blij als het 12 dec is. Van de 10de tot de 12de zitten we met schoonouders schoonzus en nichtje in een huisje in de buurt. Daar heb ik wel zin in.

Pammie fijn dat je van de pijn verlost bent. Je zal wel een blauwe wang hebben of niet soms

Geplaatst

Goofy,wel aan jezelf denken hé. 8 december is een belangrijke dag voor jullie! Stapje terug kan geen kwaad.

(is goed bedoeld!)

Je hebt gelijk, dat ik een stapje terug moet doen, maar ooooo, wat vind ik dat lastig.

Mams is maar alleen en moet binnenkort aan haar knie geopereerd worden.

Ik wilde haar voor de OK verhuisd hebben. Nu haar oude huisje nog opleveren.

Verder maak ik het mezelf veel te druk. Zowel lichamelijk als geestelijk, werk als privé. Misschien doe ik het wel bewust om maar niet aan woensdag te denken. Het komt nu ook steeds dichterbij. Heb nu nog de hoop van, het komt allemaal goed, maar stel nou dat het niet goed komt. Daar maak ik me nu dus echt heel erg druk om. En waarom ik me druk maak???????????????

Wat zit een mens toch eigenlijk raar in elkaar.

(sorry beetje warrig en een zeurverhaal, maar zo voel ik me dus nu ook)

In ieder geval nog 2 nachtjes slapen en dan mogen we weer naar het Radboud! :happydance:

Groetjes voor allemaal!

XXXXXXXX

Geplaatst

Hallo allemaal,

Goofy hoe is het? Trekken jullie het nog een beetje? Ik hoop zo dat er morgen goed en voldoende zaad gevonden wordt. Wat is dit een vreselijk spannende week voor jullie. Vanuit hier een flinke dosis geluk.

Nathali Hoe vonden je schoonouders het geweldige nieuws? Zijn er nog vreugde traantjes gevloeid? En worden de kwaaltjes nog wat erger?

Raba Gaat het prikken van de gonal goed? Die zorgen van die rietjes kennen wij ook en mijn manlief was daardoor ook een beetje prikkelbaar. Moeilijk vond ik dat ook. Ook omdat ik zelf ook zo onzeker was en dus zijn angst ook niet echt weg kon nemen, dus dan raak je ook een beetje in je zelf gekeerd. En kan die vriend van je man er iets aan veranderen door er met hem over te praten? In ieder geval veel sterkte en straks lekker genieten van jullie weekendje weg met hopelijk een mooi zichtbaar resultaat op de 12e.

Jessie Hoe gaat het bij jullie? Stort je je helemaal op jullie nieuwe weg of zijn er nog (grote) twijfels. Ook van mij een dikke knuffel, omdat ik vind dat je die gewoon verdient.

Sanne en bij jou is is het met jou/ jullie? Vreemd dat de test die je nog gedaan hebt donkerder is geworden en de echo helaas niets uit wees. Ik hoop toch zo dat jullie wens toch nog mag gaan uitkomen. Ook jij een dikke knuffel

Hier gaat het goed. Ik ben gestopt met de bloeddruk medicijnen, dus dat staat het aanmelden voor poging 2 niet in de weg. Moet wel onder controle blijven, maar dat vind ik uiteraard niet erg. Verder hier een gezellig en druk sinterklaasweekend gehad en nu gaan we ons al opmaken voor de kerst. Ik heb dan heerlijk 2 weken vrij en daar heb ik echt zin in.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

@ Goofy: Ik wil jou heel veel succes wensen morgen in het Radboud.. Ik hoop dat je een beetje kan slapen vannacht. Succes!!!

Waarschijnlijk heb ik morgen wat meer tijd om te reageren, dus dan reageer ik wat uitgebreider..

Liefs

Geplaatst

Raba, wat wordt het spannend voor jullie. Het maakt het jou natuurlijk niet gemakkelijker als je man snel op zijn teentjes is getrapt. Had ik ook veel last van toen ik nog aan het spuiten was dus was erg blij dat mijn man dit niet had en me gewoon even met rust liet. Maar het is ook erg spannend voor jullie allebei. En het wordt alleen maar spannender nu 12 dec dichterbij komt. Maar kun je er even niet tegen, tegen het gedrag van je man, schrijf het hier dan even van je af. Misschien helpt het je.

Goofy, heel veel succes morgen in het ziekenhuis. Wat vreselijk spannend, ik hoop dat er voldoende zaad gevonden wordt en dat het niet te belastend gaat worden voor je man.

Nathalie, hoe hebben je schoonouders gereageerd op het bijzondere sint kado?

Sanne, hoe is het met jou? trek je het allemaal wel een beetje? Ik merkte bij mij dat ik het in het begin erg moeilijk had maar dat een paar weken later ik het nog veel moeilijker kreeg. Let goed op jezelf.

Wij zijn vandaag naar de kliniek geweest. We gaan zeker door met een donor. We gaan in eerste instantie IUI met donor doen.

Om niet op een wachtlijst te komen hebben we ervoor gekozen om aan wederkerigheid te doen. Dit betekent dat ik ook eicellen zal gaan afstaan. Maar dit willen we pas achteraf doen. Dus op het moment dat we een kindje hebben als dit lukt met IUI dan gaan we eicellen afstaan. Erg spannend allemaal want we zouden binnen 4 weken moeten horen of er een match zal zijn.

Geplaatst

@ Jessie: Wat spannend zeg! En ik kan me voorstellen dat je er ook een bepaalde rust van krijgt nu de knoop is doorgehakt. Je hebt weer wat om naar uit te kijken. Je grote wens komt hierdoor weer wat dichterbij. Als je in onzekerheid zit over hoe en wat jullie allebei willen en wat allemaal mogelijk is, dan lijtk je grote wens ook zo ver weg. Ik vind het erg fijn voor je dat je een beslissing hebt kunnen maken en ook dat het al zo snel gaat gebeuren. Ik hoop dat jullie je er allebei goed bij voelen en dat jullie wens snel mag uitkomen.

@ Raba: Lijkt me erg lastig hoor als je man zo reageert. Maar als je weet dat hij zo'n bui heeft kan je er misschien rekening mee houden. Daar kennen jullie elkaar vast goed genoeg voor. Ik weet dat het lastig is, want ik kan zelf ook van die buien hebben nu. Vreselijk!! Maar het is vooral de onzekerheid en de machteloosheid. Gek worden van alle mensen met goed bedoelde adviezen, grmpffff!

Ik wil je in ieder geval alle geluk toewensen voor deze poging en ik hoop dat je de maand december hééééél erg positief gaat afsluiten.

Ik voel me KL*TE.. Heel erg KL*TE..

Maar ja, dat is ook niet gek natuurlijk.

Ik kan echt geen goed bedoelde adviezen of opbeurende woorden meer horen van familie.

Ik word er gewoon echt pissig van..

Kerst kan me gestolen worden, trouwens de hele maand december heb ik geen reet zin in.

Gisteren vertelde een collega dat ze zwanger is.. Voelt erg oneerlijk allemaal. Ik vertel net dat ik een miskraam heb gehad na twee dagen heel gelukkig zwanger te zijn geweest en iemand anders vertelt dat ze zwanger is. Echt heel zuur!!

Maar ja voor haar hartstikke fijn natuurlijk, maar ik word er intens verdrietig van en kan er niet goed mee omgaan. Voor ons lijkt het allemaal heel erg ver weg.

We hebben volgend jaar wel een afspraak in Dusseldorf staan. Dat is dan één lichtpuntje gelukkig.

Maar verder voel ik me niet blij..

Ik hoop dat het snel beter wordt.

Sorry voor dit negatieve berichtje hoor.

Liefs

Geplaatst

sanne, ik begrijp jou gevoel zo goed dus zeg alsjeblieft niet sorry omdat het een negatief berichtje is.

Gooi je gevoel eruit. Iedereen hier herkent jou gevoel denk ik wel. De buitenwereld begrijpt het gewoon niet.

Het is inderdaad ook zo moeilijk als je hoort dat andere zwanger zijn op dit moment. Ik hoorde ook dat een ex collega per ongeluk zwanger is geraakt van de tweede en dat het iets te snel was op de eerste. En dan een client die hier in onze woonvorm gewoont heeft zijn vriendin per ongeluk zwanger heeft gemaakt. Dat komt zo hard aan. Sanne, je moet nu echt tijd nemen om na te denken wat jullie nu verder zouden willen.

Ik vertelde vorige week ook al aan mijn man dat ik eigenlijk geen kerstboom wilde zetten dit jaar. Het is eigenlijk de viering van de geboort van kindje Jezus, maar ik kan niks vieren want we kunnen niet zwanger worden van ons eigen kindje.

Het blijft pijn doen, geen kindje van mijn man, maar hopelijk wel een kindje met mijn man. Deze maand voelt wel beladen aan. Een feestmaand, terwijl we niet veel reden hebben om te feesten. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk zoals Nathalie, Pammie en Paula. Voor hen is dit een geweldig jaar geworden. En gelukkig maar.

Sanne, hopelijk komt voor ons onze droom ook uit in het nieuwe jaar.

Geplaatst

Heel begrijpelijk hoor Sanne. Zo zit je op een roze wolk en 2 dagen later wordt je er gewoon keihard afgeschopt...hoe bedoel je oneerlijk.

Ik vind December ook een moeilijke maand en wil ieder jaar geen boom zetten maar doe het toch. We doen het altijd met z'n tweetjes of drietjes (stiefdochter) en ik vind dat dan wel weer gezellig. Dat er weer geen pakjes voor onze kindjes onder kunnen doet erg zeer en frustreert maar shoppen voor wat leuks voor man en stiefdochter vind ik wel weer leuk,kortom het blijft dubbel allemaal. Ik heb persoonlijk meer moeite met Sinterklaas. Ik heb echt zo'n ideaal plaatje in mijn hoofd dat we een keer met een eigen kindje bij de intocht van sinterklaas kunnen staan...is helaas nog steeds niet gebeurd en we waren zoooo dichtbij met Eva en Zoé. We maken er toch maar het beste van. Ik haal veel kracht uit de liefde die ik voel voor mijn man en we blijven hoop houden. Sanne,heel veel sterkte meid en gooi het er maar lekker uit hoor allemaal.

Liefs Debbie.

Geplaatst

@ Sanne: ik zag al op Hyves dat het niet lekker met je gaat, LOGISCH! Volgens mij moet alles oneerlijk voelen... Die collega, die verpeste 2e poging... Heel veel sterkte.

@ Jessie: ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt in de feestdagen. Ik kan me alleen maar heel gelukkig prijzen dat wij maar 1 ICSI nodig hadden. Ook jullie veel sterkte.

Geplaatst

Lieve Sanne,ook ik zag het al op Hyves. En hoe gek het ook klinkt; dat je even geen "goedbedoelde" adviezen en woordjes kan horen,vind ik zó

begrijpelijk. Ik kan niet meepraten over een miskraam/mislukte ivf/icsi,maar ik weet wel dat ik toen na telkens weer een mislukte iui ook zó moe werd van mensen die maar lieve praatjes bleven houden,en eigenlijk geen ene moer snappen van het hele medische ivf gebeuren!

Hopelijk hebben jij en je lief wel enorme steun aan elkaar! En komen jullie samen de maand December wel door,en volgend jaar.........die steek je in the pocket! Blijf daar vooral op focussen.

Een hele dikke knuffel voor jou! XXX

Lieve Jessie,wat een goed nieuws van de donor iui. Tóch een vooruitzicht,wat een heerlijk gevoel moet dat zijn.

Ik leef allemaal enorm met jullie mee,daarom blijf ik ook zeker meelezen en ook meeschrijven. Ik vind het zeer mooi dat je ons nog

in je zin verwerkt. Respect!

Ook voor jou een dikke knuffel.

Debbie,voor jullie moet het weer een moeilijke maand zijn December. Veel sterkte!

Goofy,en? hoe is het gegaan vandaag? Ben zo benieuwd!

Appel,wat fijn dat je gestopt bent met de medicijnen.Nu kunnen jullie ook verder!

Raba,zo herkenbaar die buien. Het valt allemaal niet mee,en soms is het nodig om het op elkaar af te reageren,wat niet altijd handig,laat staan

"terrecht" is.

Even helemaal wat anders; Mijn kies heb ik nog! Ik zou t vandaag laten trekken,zegt de tandarts "néé,dát gaan we NIET doen". Hé???

Vrijdag zei hij toch écht iets heel anders.

Kortom; Een kleine zenuwbehandeling gehad,mijn kies zit er gelukkig nog,en ik ben van alle ellende af.

Geplaatst

Goofy hoe is het gegaan?

Jessie wat fijn dat zo snel allemaal voor jullie nu gaat. Zo oneerlijk sommige mensen. Ik snap dat gevoel helemaal.

Sanne net wat Jessie zegt gooit het eruit. Het is niet goed om omgekropte gevoelens te hebben.

Appel@super dat eindelijk ook niks meer voor jullie 2de poging in de weg zit.

Meiden Op naar een positief resultaat in 2010. Daar gaan we voor.

Ik had maandag en dinsdag echt een k dag. Voelde me zo depri. Maandagavond hadden we stijldansen.

Wij erheen en eigenlijk was ik niet echt in mijn hum maar ik dacht het gaat wel over. Vorige week en de week ervoor waren we ook al niet gegaan. En omdat je anders zoveel mist zijn we gegaan. Nou het ging echt niet. De dansleraar zei zelfs ik weet niet wat ik met jullie aan moet. Het was grappig bedoelt. Maar ik kon er niet tegen. Mijn man zag het wel als grap. Maar ik vond het niet leuk. Geprobeerd mee te doen. Maar omdat het niet ging al naar een half uur weg gegaan, we hadden nog 3 kwartier te gaan. Thuis lekker bij mijn mannetje op de bank gehangen. Hij was zo lief. De tranen prikte. De volgende dag was die ook zo lief. Gelukkig had ik die dag het niet zo druk in de salon. Vandaag moet ik nog tot half 10 en ik ben om 9 uur begonnen.

Gelukkig voel ik me vandaag beter in mijn hum.

Maandag had ik trouwens bruine afscheiding, daar schrok ik van. Maar gelukkig net antwoord gehad van het radboud dat, dat heel normaal is. Ze zeiden:Dit komt wel vaker voor, vanonderaf wordt er nieuw baarmoederslijmvlies opgebouwd en van boven kan het nog wat oud bloed bevatten dat er dan toch uit komt.

Je hoeft je hierover geen zorgen te maken.

Wat ben ik blij.

Het prikken doet steeds meer pijn zelfs de gonal. Ik ga vanavond prikken in mijn bovenbeen kijken of dat beter gaat.

Zo dat is toch weer een heel verhaal geworden.

Geplaatst

Heb me even uit mijn bed gesleept om jullie op de hoogte te brengen.

In de nacht van 06 op 07 December hebben mijn partner en ik griep (koorts, diarree en braken) gekregen.

Jullie begrijpen het denk ik al.

Uitgesteld. We mogen pas weer 16.02.11 komen.................

Ben lichamelijk en geestelijk een wrak................

Goofy

PS; Bedankt voor al jullie gelukwensen en medeleven. Jullie zijn kanjers. XX

Geplaatst

Nee Goofy wat een tegenslag voor jullie zeg.

Zit je je ontzettend te verheugen op vandaag,moet je wachten,en dat zelfs tot februari!

Beterschap!

Geplaatst
In de nacht van 06 op 07 December hebben mijn partner en ik griep (koorts, diarree en braken) gekregen.

Jullie begrijpen het denk ik al. Uitgesteld. We mogen pas weer 16.02.11 komen.................

Neeeee! Wat een nare timing!

Dikke knuffel en heel veel beterschap!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden