Ga naar inhoud

De Oktober en November 2009 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Chan van wel merk is jullie auto stoel? wij willen ook binnen nu en een maand een auto stoel aanschaffen... we gaan deze week ons queeny wandelwagen opbergen ons een een makkelijke wandelwagen aanschaffen Mila van maxicosi iemand ervaring ermee? we dachten anders aan 1 van koelstra? ik ben het zo zat elke keer die grote wagen mee te sjouwen pffff....

@ chantal geniet van je vakantie, voor je het weet is het om.. snik snik... 11 dgn spanje is voorbij gevlogen...

• Reacties 612
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ook wij hebben een loopstoel, hij loopt er alleen niet in want, hij kan niet bij de grond komen! haha.. er zitten wel verschillende standen op maar lager wil die echt niet. (is Julian zo klein of is de stoel zo groot?)

hij zit er ongveer 3x per week in.. echt niet elke dag en dan ook nog 20 min ongeveer. er zitten allemaal geluidjes enzo op die vindt ie geweldig natuurlijk. (alleen daarvoor zou je al zon ding aanschaffen)

maar het CB zegt wel meer haha.. ik trek me er niet zo heel veel van aan. Ik bedoel die dingen zijn er toch te koop en als mama en papa dat nou leuk vinden.

Trouwens; Julian is al vanaf eind mei niet meer naar het cb geweest en hoeft pas eind sept weer heen, is dat niet wat lang er tussen? Ik bedoel we hebben nu wel eens advies nodig qua eten enzo, en ook vooral omdat hij een schisis heeft. Julian is dan bijna 10 maand als hij weer heen moet. Of zou ik gewoon bellen om de afspraak te vervroegen?

nou goed ik ga eerst weer verder..!

fijne dag allemaal

liefs

Desiree

Geplaatst

hallo,

Ik lees regelmatig jullie belevenissen. Erg leerzaam voor mij. Weet ik een beetje wat me te wachten staat.

leuk om te lezen dat jullie lieverdjes het zo goed doen.

Geplaatst

Hey meiden,

Vandaag hebben we weer een bezoek gebracht aan het CB. De kleintjes zijn weer helemaal goedgekeurd. Finn heeft nu definitief zn zus ingehaald met zowel lengte als gewicht. Eva, 9730 gram en 73 cm. Finn 10.120 gram en 75 cm. In 2 maanden tijd is Finn 3 cm gegroeid en Eva 1 cm. Er was vandaag een mama bij het CB met een babytje van 8 weken, je kan je bijna niet voorstellen de de twins ook zo klein waren, zo niet kleiner.

Dees, wat gek dat je zo lang niet naar het CB bent geweest. Ik zou ze gewoon bellen. Het spreekuur bij ons CB is nu ingekort van 20 minuten naar 10minuten per kind. Ik vind het helemaal nprima, des te sneller zijn we klaar.

Chantal, welk autostoeltje heb je voor Finn? Ben een beetje aan het oriënteren op het net en ik ben er nog niet helemaal uit.

Het nieuwe schema bevalt heel goed, de kleintjes doen het er super op. Ik vind het zo leuk nu, ze mogen steeds meer eten en de kleintjes proberen alles en lusten tot nu toe ook alles. Als het maar niet uit een potje komt, hahaha!

Ursula, leuk dat je meeleest. Ik lees ook altijd mee met andere mama's, ik vind het ook fijn om te lezen wat me te wachten staat. Gaat het goed met kleine Merel?

Liefs, Jane

Geplaatst

@Ursela Lekker mee lezen en kletsen... voor je het weet is Merel ook 10 maanden gaat zo hard...

@ Jane Wat schattig dat Fin nu al weer zo hard gaat, ik zag het laatst al die foto dat die groot en vol geworden was leuk man!! Wij mogen weer midden sep met 11 mnd dan krijgt yas meteen een prikje...

Geplaatst

Vandaag is Finn's eerste tandje doorgebroken, yeahhh! Hij heeft totaal geen last gelukkig.

Liefs, Jane

Geplaatst

Hi meiden,

Wat lief zeg dat Finn zijn tandje heeft, en gelukkig geen last!!

Hier zitten de dames al goed in de tanden, Charlotte heeft 2 ondertanden en 4 boventanden en Florine alleen 2 ondertanden maar aan haar gedrag te zien komen er snel meer bij. De arme schat heef het effe moeilijk met zichzelf en dat had Charlotte ook toen de boventanden doorkwamen.

Hier zwemmen we veel met de dames om hun motoriek te trainen. Florine zit inmiddels zelfstandig maar Charlotte kan haar balans nog niet echt vinden.

Jane, liggen Finn en Eva ook nog op dezelfde slaapkamer?

Hier liggen de meiden nog steeds in dezelfde kamer met de bedjes naast elkaar en dat gaat tot nu toe erg goed. We doen ze ook tegelijk naar bed.

Wij hebben sinds vorige maand ook autostoeltjes aangeschaft, was zo klaar met die Maxi Cosi echt dat gesjouw zeg, ik werd er niet goed van.

En de meiden vinden het ook helemaal super, kunnen ze ons zien en ook een beetje naar buiten kijken ze waren de eerste keer alleen maar aan het lachen!

Foto-6NV3YS8F.jpg

Geplaatst

Bij Kaylen is nu ook eindelijk zn eerste tandje aan het doorkomen. Aan de onderkant was begin dezse week een heel klein wit puntje te ontdekken en nu zit er een wit streepje. Dus denk dat we volgende week maar moeten beginnen met poetsen haha. Zitten gaat nog steeds goed en hij kan ook heel lang zelf blijven zitten, het voedingskussen hebben we weggehaald en achter hem ligt nu alleen nog een kussen als hij achterover valt.

Wij hebben de nieuwe autostoel al klaar staan, de maxi cosi priori. Die was ergens in de aanbieding dus toen maar meteen gekocht. Ook hadden we even bij de anwb gekeken hoe deze uit de test kwam. We zetten hem er nog niet in, maar mss gaan we dat wel doen met de vakantie (over 2wkjes). Eens kijken of hij het een beetje leuk vind.

Dees: ik zou gewoon bellen om de afspraak te vervroegen. Zit wel een hele lange tijd tussen. Wij moeten 9 sept weer en ben benieuwd wat ze nu weer te melden hebben. We gaan deze keer bij de arts ipv de verpleegkundige. Dus hopelijk gaat deze niet zo zeuren.

Majo: wat leuk dat het bij jou ook zo goed gaat met de kleintjes. Ik had de foto's gezien in het zwembad echt heel erg leuk.

Jane: Finn wordt nu echt de grote broer haha. Maar wat heeft hij ineens een groei spurt gemaakt zeg. Je zal het wel hebben gemerkt met de kleerdjes.

Ik had vorige keer Kaylen een houten puzzel gegeven. Was een groot succes haha. Hij vond de stukjes wel erg leuk om op te eten. En ze maken natuurlijk veel geluid als je ermee op de tafel slaat. Maar dacht dat het mss leuk was voor hem om het te pakken. Nou als ik de stukjes weer terug legde lag binnen no time alles er weer uit.

Denk ook dat het met Kaylen nog wel even duurt voordat hij gaat kruipen hoor. Hij heeft ontdekt dat je met rollen ook overal bij kan komen. Zelfs als we hem op zn buik leggen en een speeltje voor hem, dan draait hij er gewoon naar toe. Wel leuk al om te zien hoe vindingsrijk hij is.

Geplaatst

Hi,

Wij hebben de Maxi-Cosi Axiss. Hij is wel een stuk duurder dan de andere, maar het is echt een toppertje. En hij heeft er een paar jaar wat aan. We gaan vaak met de auto op vakantie, dus wij wilde echt een goede hebben.

Hier net een drama(tje) geweest. Finn loopt al rond de tafel en toen gleedt hij uit.

Precies zijn lip op een punt en toen ging het bloeden. Nu heeft hij een sneetje in zijn tandvlees. Hij was echt aan het gillen...................zo zielig allemaal.

Zelfs de kat vond hem zielig!!!

Hier gaan de tandjes ook niet zo snel hoor. Er zijn er net twee beneden gekomen en de rest zie ik nog niet echt aankomen!!

Geplaatst

@ Jane wat leuk dat fin een tandje krijgt!! en wat fijn dat hij er geen last van heeft gehad..

@ Tammy nu gaat het heel hard voor je het weet heeft die er 4...

@marjo wat een liefjes... Ze lijken helemaal niet op elkaar..

@Chantal aaah arme fin.. geef hem maar een dikke kus van mij haha

Geplaatst

Aaagggghhh arme Finn, gaat het wel weer beter met hem? Ach aan de andere kant er zullen nog wel veel meer valpartijen komen haha. Ze zeggen altijd het is vallen en opstaan. Maar het is idd zoooo zielig als het gebeurt. Veel sterkte!!!

Geplaatst

Marjo, wat een leuke foto van jouw meiden! Eva en Finn slapen nog steeds op 1 kamer. Dat gaat heel goed, ook hier gaan ze tegelijk naar bed. Ik heb de bedjes wel naar beneden gedaan en de klamboe's heb ik ook weggehaald. De twins zaten er steeds mee te spelen en aan te trekken. Ik vertrouwde het niet meer.

Hier wordt ook nog niet gekropen. Eva en Finn rollen echt de hele kamer door. Vooral Eva is een enorme ontdekker. Ze is echt zo snel, we moeten goed opletten. Eva kan redelijk zelfstandig zitten en Finn heeft ook erg veel moeite om zn balans te houden. Ook het gewicht van de helmpjes speelt hier een rol in, denk ik!

Er wordt echt de hele dag gekletst hier, echt zo gezellig. Als de kleintjes wakker worden 's ochtend ligt Finn te "zingen" in zn bedje. Ik wordt daar zó blij van, ik vind dat echt een geluksmomentje! Zo zijn er vaak van die momentjes, ik besef me maar al te goed dat we enorm geluk hebben met de kleintjes!

Chantal, hoe gaat t nu met Finn? Hier kunnen de kleintjes nog niet rond de tafel staan. Het is even wennen voor mama zo'n valpartij!

Liefs, Jane

Geplaatst

Het gaat weer goed hoor met Finn, maar het mamahart brak even.

Hij was zo over zijn toeren en dan zie je ook nog eens bloed.......ik weet dat het met vallen en opstaan is, maar dit zijn dingen die ik niet echt fijn vind.

Geplaatst

Hi Chantal,

Ik kan me ook de eerste keer dat Jasmijn bloedde nog goed herinneren. Echt vreselijk. Het was ook net alsof ze opeens écht een mensje was en niet onverwoestbaar. Maar het went hoor ;-) Ben inmiddels kampioen niets-aan-de-hand, kus-erop-en-dan-is-het-over of vooruit-er-mag-een-pleister-op. Maar stiekem blijft het vreselijk als ze vallen, zich pijn doen of huilen. En volgens mij blijft dat gevoel altijd. Merk wel dat ik veel meer begrip heb voor de altijd aanwezige bezorgdheid bij mijn eigen ouders... Dat heb ik nu ook voor mijn kindjes ;-))

Michelle

Geplaatst

Nu snap je je eigen ouders idd ook wat beter haha. Vooral omdat we weten wat ons nog te wachten staat met de pubertijd enzo haha. Maar kan me voorstellen Chantal dat het echt vreselijk is natuurlijk. Vorige keer had Kaylen zn billetjes zooo vreselijk kapot dat als je er een doekje in de buurt hield dat hij echt begon te huilen van de pijn. En dan moet je het gaan schoonmaken, nou dat huilte ging echt door merg en been en mama had het wel erg moeilijk mee hoor. Denk ook wel hoe minder je er zelf druk om maakt hoe sneller het voor de kleintjes over is hoor.

Jane en Marjo: wij hebben hier in de straat ook een eeneiige tweeling wonen en die zijn inmiddels 17jr en slapen nog steeds op dezelfde kamer. Ze zijn ook niet anders gewend, maar hun vinden het juist erg gezellig en leuk hoor.

Geplaatst

hoi hoi,

Hier de maxicosi nu ook eindelijk opgeruimd.. schoongemaakt, in een zak en op zolder voor de volgende??

we hebben de maxicosi priori gekocht bij de baby-dump.. wat een gedoe om zoiets in de auto te krijgen haha.. was toch echt gewent aan de maxi.. maar goed hij staat erin en Julian heeft hem ook even uitgeprobeerd. eindelijk kan hij ons ook zien! we gaan vrijdag naar brabant, en dat is wel een eindje rijden vanaf boven in grunn dus blij dat we nu de autostoel hebben aangeschaft.

Julian gaat zich nu in de wandelwagen ook al omhoog proberen te trekken en zie hem met de dag sterker worden.. en brabbelen wat ie doet.. gieren en lachen. ooo heerlijk.

9 sept gaan we voor de intake voor een brusje, we hopen dat het ons is gegunt.

tandje nummer 5 is ook in aantocht.. deze keer een hoektandje links boven.(voor ons rechts)

Iedereen al vakantie gehad?

tis wel mooi weer hier he in Nederland.. pffff ben er zooo zat van ben vast niet de enige!

oja mijn mams heeft een fietsstoeltje gekocht, morgen als het weer iets beter is dan vandaag even uitproberen.

nou dit was het eerst wel ffkes weer.

liefs

Desiree

Geplaatst

@ Dees Wat fijn dat de autostoel zo goed bevalt wij gaan ook deze week even kijken..

Toevallig heb ik net gebeld met UMC utrecht wij hebben woensdag 27 Okt een afspraak staan voor een intake, zodat we op de wachtlijst gezet kunnen worden van circa 3 maanden, weleens waar willen wij op zijn vroegst in feb/maart beginnen aan een brusje..

we moeten even precies kijken wanneer we beginnen ivb met uitbouwen, of verhuizen.. haha..

Geplaatst

Mijnbaby: wat spannend zeg. Ik moet zeggen dat ik ook af en toe zoiets heb, ik wil nog een baby!!! Het gaat allemaal zo snel en het is zo gezellig met ze. Maar we wachten maar effies, het is druk genoeg zo:)

Jane: Wij hebben inderdaad ook de bedjes naar beneden gedaan, vooral Florine is een klipgeit die zich overal aan optrekt. Wij hebben op via www.bambino.eu een XXL Gigant Playpen gekocht. Een hoek van de kamer is nu het speeldomein van de meiden. Zo kunnen de honden er ook niet bij en kan ik nog even plassen, koken etc. zonder dat de dames met kabels oid aan de haal gaan.

Als bij mij de meiden huilen omdat ze pijn hebben of verdrietig zijn zit ik gewoon bijna mee te janken! En dan natuurlijk niet laten merken....... Vreselijk. Kan me voorstellen met het bloed van Finn dat je probeert rustig te blijven maar ondertussen......

Afgelopen vrijdag zijn we voor 9 maanden controle geweest bij de kinderarts en alles gaat goed, Florine is nu 70cm met 7,6kg en Charlotte is nu 73cm met 8,4kg. Alles op schema en eten en slapen goed gelukkig.

Gisteren zijn we met de meisjes naar het strand geweest en we hebben het opblaasbadje meegenomen, meiden hebben zich heerlijk vermaakt met emmertje en schepje. Echt zo leuk om te zien dat ze per dag meer kunnen.

Geplaatst

@ Jane & Marjo Thnx meiden... We hebben er bewust voor gekozen om echt te wachten tot Yas 1 is en dan pas op gesprek te gaan, en we weten dat er dan nog een wachttijd is an circa 3 maanden we hebben geen haast we willen rond maart net als de vorige keer een TP doen... dan is Yas 1.5 dat vinden we wel redelijk dan... We heel spannend, maar voorlopig hoef ik nog geen IVF stress te hebben het brengt ook een hoop spanning met zich mee.. Gelukkig hebben we nog 6 eskimootjes hoop dat er een goeie tussen zit..

Geplaatst

Hey Tammy,

Hier nog even een tip (van de creche) mbt rode/open billetjes: maizena erop (billetjes droogmaken, geen creme of iets dergelijks en dan dus maizena erop - net als talkpoeder). Werkte bij ons ook super goed!!!

Michelle

Geplaatst

Vandaag hebben we de knoop doorgehakt en gaan we ons Queeny wandelwagen, opbergen we hebben vandaag een wandelwagen gekocht ( maxicosi mila) super lekker makkelijk op te bergen ik was die grote wagen nu wel zat...

Geplaatst

Lieve meiden,

Ook voor mij is de tijd gekomen om toch afscheid te gaan nemen van het forum, vrijdag as wordt Justin alweer een jaar en is het alweer een eeuwigheid geleden dat ik meedraaide in de mmm. Het gewone leven gaat inmiddels weer in volle gang, een volgende komt er niet dus is goed geweest zo.

Ik wil jullie bedanken voor alle steun, lieve woorden en de humor.

Voor degenen die door gaan voor een brusje hoop ik dat het bij de eerste poging raak mag zijn, verder wens ik jullie allemaal al het goeds toe dat het leven te bieden heeft.

Nogmaals meiden bedankt!!

Liefs Dani.

Geplaatst

Hi Dani,

Heb net ook al even in je andere topic gereageerd.

Wat gaat de tijd toch snel. Justin al weer bijna 1 jaar. Jeetje mina, hij is al niet meer weg te denken he! Ik wil je bedanken voor alles wat we gedeeld hebben. Voor je steun en je betrokkenheid, en wens jullie al het goede. Ook me de vervolgbehandelingen. Heel veel geluk en blijf van elkaar genieten.

Liefs, Michelle

Geplaatst

Lieve Dani,

Ook ik wil je bedanken. Je bent echt een steun geweest voor mij. Ik weet nog dat ik mn de wachtweken zat en dat jij steeds zei dat je zo'n goed gevoel had. En zie hier, Eva en Finn zijn alweer 10 maanden en jou kanjer alweer 1 jaar. We hebben zoveel meegemaakt en gedeeld. Echt heel bijzonder!

Ik wens jullie alle goeds voor nu en in de toekomst.

Liefs, Jane

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden