Ga naar inhoud

De Oktober en November 2009 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

vandaag bij de kno geweest en het vocht was niet weg getrokken uit zijn oortjes dus krijgt ons manneke buisjes, maandag al! Hoezo kort dag? Maar ook wel lekker hoor des te minder tijd om ons er druk om te maken en het valt nog mooi een week voor dat we op vakantie gaan. Ik zie alleen op tegen de narcose, dat blijf ik maar een vervelend iets vinden...

Liefs Dani

• Reacties 612
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje Dani, da's idd snel. Gelukkig wordt er snel aktie ondernomen. Ik kan me voorstellen dat je tegen de narcose opziet. Zou ik ook hebben hóór! Sterkte maandag!

Liefs, Jane

Geplaatst

Aah mannetje toch, zo snel al aan de buisjes.

Wat goed helpt om de luieruitslag tot rust te laten komen is gewoon lekker dik uienzalf (geen creme maar zalf) op het kontje te doen. Omdat er vaak zuren in de poep zitten als ze tandjes krijgen, en door de uienzalf worden de billen beschermd omdat het geen vocht opneemt, ook als hij plast doet het dan geen zeer meer op zijn billentjes.

Die tip kreeg ik van een oude mevrouw toen Michiel zo aan de diarree was, en het hielp echt.

Geplaatst

Jeetje Dani, nu al buisjes in zn oortjes. Het is idd snel, maar dan heb je ook niet veel tijd om te gaan piekeren enzo. Heel veel sterkte maandag!

Jane: hoe gaat het inmiddels met de billetjes? Genoeg tips gekregen dacht ik zo haha.

Heerlijk morgen is mn laatste dagje werken en dan lekker weekje vrij. Ben er echt wel aan toe, sinds mn verlof zijn we helemaal niet meer weggeweest, alleen 1 weekendje naar Limburg. En morgen wordt er in de middag natuurlijk niet veel meer gedaan haha.

Geplaatst

Tammy, wij hadden geen last van luieruitslag. Je bent in de war met Dani, zal de warmte wel zijn hahaha! Uiteraard onthou ik deze tips wel want misschien komt de uitslag alsnog om de hoek kijken.

Verder alles oke hier. De kindjes zijn vandaag op het KDV en J en ik zijn vrij vandaag. We gaan zo samen lunchen in de stad. Ik haal de kleintjes bijtijds op ivm met voetbal!

Hier nog even een leuk plaatje van Eva en Finn

Foto-UVPE7FK6-D.jpghttp://Foto-UVPE7FK6-D.jpg

Fijne wedstrijd vanmiddag!

Liefs, Jane

Geplaatst

@ Jane wat zijn ze leuk!!! echt schattig!!

@ Dani hebben jullie het teminste snel achter de rug.. heel veel suc6 ermee!

2 tandjes onder zijn al doorgekomen, en die 2 van boven zijn ook al wit... 4 achter elkaar haha voor ik het weet heeft die een mond vol tanden..

Geplaatst

@ Tammy, ja ik had gevraagd om de tips hihi, ach we zijn allemaal bevangen door de warmte ;)

@ Jane wat een heerlijke droppies heb je toch.

@ mijnbaby, 4 tandjes al, dat doet hij in sneltreinvaart hihi

Geplaatst

Heeft iemand trouwens enig idee hoe het met Chantal en Daan gaat?

Geplaatst

hoi hoi,

nou hier is het zover, we weten dat julian binnen nu en 2 maand geopereerd wordt aan zijn geheemelte spleet (schisis) en dat dan ook wordt gekeken of zijn vocht uit zijn oren is gegaan, vorige week nog niet:S! Julian deed het super goed gister, liet alles toe en had er schik in! hahaha.. wat een geweldig manneke.

@ dani, hadden ze justin niet tijdens de sluiting buisjes kunnen geven of was dat te vroeg? komt bijna altijd voor he bij schisis kindjes dus ook bij julian, alleen wel raar dat ik daar op de afdeling zat en dat alle kindjes een zichtbare schisis hadden en julian niet. als ik het ooit op de foto kan krijgen dan plaats ik het hier. het is helemaal achterin de keel, alleen als hij huilt zie je het!

nou ik ga me zoon halen, oma heeft hem ontvoert:P hahaha.. die is met me nieuw quinny buzz aan het wandelen.

liefs.. enne fijne wedstrijd voor alle liefhebbers!

Desiree

Geplaatst

Vandaag een heerlijk dagje gehad. Even weer wat leuks gedaan met manlief. En natuurlijk genoten van Oranje vanmiddag! Morgen helaas weer een dagje werken. Zo geen zin in!

Ook ik ben heel benieuwd hoe het nu met Daan en Chantal gaat. Best gek eigenlijk dat we helemaal niets meer van ze horen.

Mijnbaby, wat gaat dat ineens snel he met de tandjes! Eva heeft er al 4 en Finn nog steeds niets. Echt zo verschillend!

Dees, jullie gaan een spannende tijd tegemoet. Wat goed van Julian dat ie het zo goed deed in het ziekenhuis!

Liefs, jane

Geplaatst

Dani: is idd de warmte geweest, maar goed mocht iemand nog last hebben van luieruitslag dan weten jullie wat te doen haha. Veel sterkte ook voor morgen!!!

Jane: wat een schatjes heb je toch ook haha. Echt super leuk om te zien. Toch ook best grappig dat je zelfs al met een 2ling zo'n verschil ziet met dingen als tandjes. De ene wel en de andere nog helemaal niks.

Dees: wordt spannende tijd voor jullie. Leuk dat Julian alles gewoon alles toe liet. Dan ben je natuurlijk als mama nog eens extra trots haha. Veel sterkte alvast, maar je houd ons natuurlijk op de hoogte.

Mijnbaby: zo heb je nog een complete tandloze baby en dan ineens al 4 tandjes haha. Kan echt hard gaan ineens, ziet het nu al met Kaylen. Dingen kunnen nu ineens zoooo snel veranderen, bijna eng haha.

Nou wij zijn echt super trots op onze kleine man!!! We zijn gisteren naar Normandië vertrokken en was een rit van min 6 1/2 uur volgens de tomtom. Maar we hebben toch geprobeert om zn vast schema aan de houden en ook nog eens in de file gestaan, dan natuurlijk ook nog eens aanschuiven bij de tolpoortjes...met nog eens tig NL-ers. Heeft de reis uiteindelijk dus bijna 10 uur geduurd, we waren echt blij dat we er waren. Die kleine hebben we de hele weg niet gehoord. Af en toe een beetje jammeren, maar zodra ik me omdraaide dan was het weer dikke pret. Alleen aan het einde had hij er echt helemaal genoeg van, dus maar een ander speeltje gegeven en dat was voor het laatste uurtje voldoende.

Wij hebben het dus erg naar ons zin, vandaag lekker op pad geweest naar verschillde musea en bunkers/ monumenten bezocht van de 2de WO. Echt heel erg intressant allemaal en die kleine heeft zn oogjes uitgekeken. Zelfs zo erg dat hij 's middags niet eens heeft geslapen, dus meneertje ligt helemaal in coma nu haha.

Geplaatst

Oh Tammy wat klinkt dat heerlijk maar wat een lange reis zeg, super dat Kaylen het zo goed heeft volgehouden! Nu lekkeer verder genieten van de wel verdiende vakantie.

Wij zijn inmiddels alweer terug vanuit het ziekenhuis, de buisjes laten zetten stelde inderdaad niets voor, om 10 uur onder zeil en om half 11 zaten we alweer in de auto met een vrolijk manneke! Nu ligt hij heerlijk te slapen, helemaal munt van alle indrukken in de overvolle wachtkamer. Ik ga nu ook nog even wat aan het huis doen want de tempratuur is nu een heel stuk aangenamer dan de afgelopen dagen.

Liefs Dani.

ps Dees er komt dus een spannende tijd voor jullie aan, ben erg benieuwd naar de werkelijke datum, hou je ons op de hoogte?

Geplaatst

Tammy, wat goed van Kaylen zeg! Wat heerlijk dat jullie zo genieten. Heel veel plezier daar!

Dani, fijn dat de buisjes er in zitten en dat het eigenlijk een fluitje van een cent was!

Gister zijn wij een dagje met de kleintjes op pad geweest. Opa was jarig en die vierde gister zijn verjaardag op zijn vakantieadres. Mijn ouders zitten in een huisje op de Veluwe. Eva en Finn genoten zichtbaar van alle aandacht die ze kregen. Ze hebben dus ook bijna niet geslapen. Maar ze deden het echt hartstikke goed, ze werden helemaal niet jengelig van de moeheid! Gisteravond waren we om 19.00 uur thuis. De kleintje in bad gedaan, fles gegeven en knock-out in bed. Om half 9 werden ze pas weer wakker.

Ik ben vanochtend ook al druk geweest thuis. De temperaturen zijn nu beter dus ik heb maar ff een rondje huis gedaan. Verderop in de week komt de tropische hitte er weer aan!

Liefs, Jane

Geplaatst

Dani: wat super dat het zo goed gegaan is met de buisjes. Gelukkig stelde het niet veel voor, alleen is dat altijd moeilijk te geloven van te voren haha.

Jane: heel erg herkenbaar haha. Na een dagje op stap en de kleintjes helemaal knok out.

We zijn vandaag naar een aantal begraafplaatsen geweest, 1 van de Duitsers en 1 van de Americanen. Hij heeft vooral genoten van het uitzicht en de aandacht die hij kreeg van de mensen die langs de wagen liepen haha. Wederom dus weinig geslapen vandaag. En dan 's avonds is hij echt helemaal hyper, maar eenmaal in bedje gaat het lampje heel heel snel uit haha.

Geplaatst

@ Tammy veel plezier met je gezinnetje!

@ Jane grappig dat eva wel al 4 tandjes heeft en Fin nog niks, bij het CB zeiden ze tegen ons ook al je kan er geen touw aan knopen sommige krijgen ze met 4 maanden en de ander, op hun eerste verjaardag.....

Snoeske hoe is het met jou?????

Geplaatst

Hey meiden,

Ik begreep van Dees dat er werd gevraagd hoe het hier ging.

Ik heb wel de hele tijd meegelezen, maar niet meer gereageerd en had een paar keer een berichtje achtergelaten met wat vragen en hier kwam eigenlijk niets op terug, dus ik dacht eigenlijk een beetje laat maar....

Dus sorry.....

Maar, hier gaat alles helemaal prima.....Dion is alweer 8 maanden en gaat echt super snel.

Lengte was vorige week 71,5 en zijn gewicht zat op 9960 kg...we hebben dus een klein bulldozertje.

Hij zit nog steeds op de 4 flessen, fruit en groente, 3 flessen is echt heel sporadisch.

Ook een vast ritme hebben we hier niet, wel de regelmaat van wakker worden, verschonen, spelen, eten en bij geeuwen of in de ogen wrijven gelijk naar bed.

Het slapen gaat nog steeds met ups en down, maar doorslapen doet ie nog steeds niet aan.

Inmiddels hebben we al 2 keer het CB over de vloer gehad om hierover te praten, maar echt wijzer werden we er niet van.

Alle trucjes zijn al uit de kast gehaald, maar niets blijkt te werken.

Via babybytes kwam ik uit op VSM kindival, zegt dit jullie iets? Pillen voor onrust en slapeloosheid??? Iemand ervaring?

Ik denk dat ik dit eens ga proberen en kijken of het dan wat beter gaat....

Gister zijn we tot half 12 bezig geweest, hij viel toen eindelijk in slaap en om tien voor 5 was hij weer klaarwakker.

Gelukkig heb ik wat lotgenoten gevonden om hierover te babbelen, af en toe lijkt het wel of wij de enigste zijn, maar gelukig zijn er nog meer nachtbrakertjes hahahah

Verder kruipt hij hier de hele kamer door op handen en voeten, kan hij zelf vanuit kruiphouding zelf gaan zitten en andersom ook. Hij kan uren in het gras zitten spelen met de knijperbak...

Ook is de periode aangebroken dat hij zich overal aan gaat optrekken, dus even snel naar de WC zit er niet meer in en moet ie echt ff de box in...

Zijn boventanden komen ook door en ik denk dat hij daar nu vrij veel last van heeft, maar lang leve de Charmodent van VSM...

Nog 1,5 maand en dan gaan we lekker op vakantie naar Frankrijk...het is wel iets van 9 uur rijden en we willen in de avond al gaan zodat Dion gewoon lekker kan slapen in de autostoel....

Gaan jullie nog op vakantie???

Ik heb trouwens Michelle ook al heel lang niet gezien....ik hoop dat alles goed gaat met de kinderen en vooral ook met Patrick...

Dus meiden, sorry dat ik alleen maar meegelezen heb en niets gepost heb...

Ik zal mijn best doen om wat meer te laten weten...

xxxxx

Geplaatst

Daan wat fijn om te lezen dat het in ieder geval goed met jullie gaat! Begon me al een beetje zorgen te maken. Tja wat door slapen betreft heb ik weinig tips voor je, hier ging het gewoon vanzelf, gelukkig, Justin was wel elke keer heel vroeg wakker maar nu we verduiserende rolgordijnen op zijn kamer hebben gehangen slaapt hij weer langer. Ik heb trouwens (bedenk ik me net) wel een soort gelijk slaapverhaal gehoord van ouders op mijn werk, deze mensen hadden ook alles al geprobeerd en kregen via de opvoedtelefoon de tip om haar gewoon in bed te leggen, om de 10 minuten te gaan kijken en haar telkens weer plat te leggen en een aai over de bol te geven maar zonder oogcontact te maken of een woord te wisselen met haar, dit hebben ze drie nachten vol gehouden en vanaf toen sliep ze door. Nu was dit kindje al anderhalf dus ik weet niet of dat verschil maakt en of je dit wel ziet zitten maar dacht ik schrijf het gewoon op wie weet heb je er wel iets aan, want ik kan me wel voorstellen dat slaapgebrek je uiteindelijk ook wel op gaat breken.

Nog een weekje en dan heb ik ook vakantie, drie weken, wij gaan niet ver weg maar gewoon lekker met de carvan op pad in Nederland. Heb er wel heel veel zin in want na alle drukte van het afgelopen jaar ben ik er helemaal aan toe om eens even een periode niet te moeten...heerlijk!

Nou hopelijk ''horen'' we snel weer van je.

Liefs Dani.

Geplaatst

Daan fijn om te horen dat Dion het goed doet... ik Hoop dat het slapen ook gauw goed gaat komen!

@ Dani lekker aftellen geblazen.....

Michelle en Snoeske heb ik ook lang niet meer gehoord hoop dat het goed gaat met de meiden en kids.....

Geplaatst

Hoi Daan,

Fijn dat het goed gaat met Dion. En wat kan hij al veel. Hier wordt nog niet gekropen en zitten gaat alleen hééél moeizaam.

Wel vervelend dat Dion nog steeds niet doorslaapt. Ik heb eigenlijk geen tips voor je want Eva & Finn slapen als de beste. Wel is de babykamer zo donker mogelijk, ook wij hebben verduisterende rolgordijnen opgehangen. Ook is het belangrijk dat je de gordijnen overdag openhoud als Dion naar zn bedje gaat vanwege het dag en nachtritme. Maar waarschijnlijk doe je dat al.

Liefs, Jane

Geplaatst

Hoi Daan, wat goed om te lezen dat Dion al zo ver is met de ontwikkeling. Had het wel al een aantal keren op Hyves gezien natuurlijk. Maar wat balen dat hij het slapen 's nachts nog niet heeft uitgevonden. Hopelijk helpen die pilletjes van VSM, want kan me voorstellen dat jullie de wanhoop nabij zijn. Ook voor jullie is het natuurlijk een drama al die gebroken nachten. Hoop echt voor je dat het snel beter gaat. Ik kan je helaas geen tips geven, want Kaylen slaapt super goed. Overdag soms minder, maar 's nachts van 1900-1930 tot makkelijk 0800 uur.

Vakantie, tja....wij zijn nu lekker met zn 3tjes in Normandië. Lang leve laptops en draadloos internet haha. Ik heb nu eindelijk eens de tijd om lekker veel hier op het forum bezig te zijn. Normaal op het werk kan dat niet en 's avonds heb ik er meestal ook geen zin meer in. We komen hier echt helemaal tot rust, 's avonds kunnen we toch niet weg omdat Kaylen lekker ligt te slapen. Dus mooi tijd voor dit soort dingen en lekker te relaxen.

Voor jullie is het aftellen voor de wel verdiende vakantie. Zag dat jullie ook naar Frankrijk gingen, waarheen? En wanneer gaan jullie weg?

Hier btw ook nog geen enkel teken van tandjes of pogingen tot kruipen. Wel heeft hij het rollen echt goed ontdekt haha. Hij gaat helaas alleen nog steeds maar 1 kant op. Dus thuis moeten we hem soms uit de keuken weg plukken, omdat meneer maar 1 kant op gaat haha. Hier hebben we een veranda voor de stacaravan en moesten we hem ook al bijna redden van de trap (3 treedjes naa beneden).

Iedereen die nog weggaat en voordat ik het vergeet...alvast fijnevakantie!!!! (Zo kan ik dat niet meer vergeten haha)

Geplaatst

Goedemorgen.....

We hebben toch maar kindival gekocht en dit eergister gegeven.

Hij lag om half 7 op bed en was al 3 keer geweest voordat het half 8 was...

Met het pilletje geen verschil en ik wil het ook niet altijd geven, hij zal ook zelf zijn rust moeten vinden.

Gisteravond lag hij ook om half 7 en is hij pas om half 10 in slaap gevallen, we hadden hem niets gegeven en hij heeft tot vanmorgen doorgeslapen!

We gaan de goede kant op!

Tammy, wij gaan naar Grayan et Hopital bij Bordeaux....We zijn van plan om rond 10 uur in de vooravond van 21 augustus te gaan rijden, dion rond half 7 op bed leggen en hem dan inladen met pyama, en dan maar hopen dat hij doorslaapt. Op zondag 12 september gaan we weer terug en dan overdag.

Hoe hebben jullie dat gedaan? Gewoon doorgereden zolang hij sliep en zelf even de benen gestrekt na een uurtje of 2 en hem dan laten liggen? Ben zo bang dat hij in de nacht wakker zal zijn en zijn ritme weer om zou gooien...ben benieuwd naar je verhaal...

Hoe doet Kaylen het in het campingbedje?

Jane, Dion heeft alleen maar luxaflex in zijn kamertje en die draaien we wel dicht als hij gaat slapen, maar dan blijft het nog licht in zijn kamer. Hoe gaat het verder met jullie kleintjes?

Dani, jij nog lekker een weekje en dan vakantie! Heerlijk hoor.....lekker daagjes weg?

Nou dames, ik ga hier wassen/aankleden en dan even een shopsessie houden met ons mam en dan vanmiddag de tuin en het zwembad in......

xxxxxxxx

Geplaatst

Leuk om weer iets van je te horen, Daan.

Zag net in het topic foto's juli een schattige foto van jouw mannetje...HUP HOLLAND HUP! Fijn dat het zo goed met hem gaat. Voor het doorslapen heb ik eigenlijk ook geen tips, dat doen ze hier prima! Wij hebben net als Jane overdag de gordijnen gewoon open en als ze om half 8 naar bed gaan, maken we het donker.

Maar fijn dat het afgelopen nacht al wat beter ging...hopelijk zet het door!

Met de waterpokken gaat het hier wel goed. Bij Juul zijn ze nu bijna allemaal weg, bij Kaatje zijn ze allemaal ingedroogd...wel zitten er nog heel veel in haar haar.

De meiden zijn nu het kruipen aan het ontdekken, ziet er erg schattig uit.

De tandjes gaan doorkomen, denk ik! Veel 'kwijl', heeeeele rode billetjes en wangetjes! Werd tijd...hahaha...volgende week zijn ze alweer 10 maanden...jeetje wat gaat het hard.

Ik zal eens een flesje gaan klaarmaken...ik denk dat ze wel wat lusten!

Geplaatst

Hallo meiden,

Sorry dat ik zo'n tijd niet van me heb laten horen. Ik lees wel altijd met veel plezier over de ontwikkelingen van jullie kindjes. Fijn dat het goed met ze gaat, afgezien dan van waterpokken en het niet doorslapen...

Hier gaat het goed. Ik heb morgen de 20-wekenecho. Vind het wel ontzettend spannend worden nu. Vorige keer begon ik te vloeien met 24 weken, wel spannend dus.. Zal blij zijn als ik 28 weken ben.

Fijne vakantie alvast voor ieder die al gaat. Wij gaan in Ned. op vakantie. Lekker in zo'n park waar je alles bij de hand hebt. Durf nu ook niet zo goed ver weg te gaan.

Groetjes

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat een gezelligheid hier!

Daan, wat goed dat Dion de nacht goed heeft doorgeslapen! Hopelijk vannacht weer!

Krullie, jij hebt de waterpokken maar weer achter de rug. Ben benieuwd of en wanneer dat hier gaat gebeuren. Lijkt me heel vervelend voor de kleintjes! Succes met de tandjes. Eva heeft helemaal geen last gehad. Ze waren er ineens. Finn moet zn eerste tandje nog krijgen.

Snoeske, onwijs veel plezier met je 20 weken echo. Wat gaat het toch snel met jou! Wil je weten wat het wordt? Hou je ons op de hoogte van je echo?

Tammy, fijn dat je het zo naar je zin hebt in France. Hier wordt druk door de kamer gerold, maar gekropen wordt er nog niet.

Nog 2 weken werken en dan hebben wij ook vakantie. Echt helemaal fijn. Wij blijven in Nederland, in een huisje van Landal. Ben heel benieuwd hoe het zal gaan. Wij doen dit eigenlijk voor het eerst in zo'n huisje. Het leek me wel makkelijk dat je alles bij de hand hebt.

Eva wil sinds een week haar laatste fles niet meer. Ik snap er niets van. Blijkbaar heeft ze geen trek meer. Finn drinkt zn fles helemaal leeg. Ik geef hem 180/6. Gister heb ik 120cc gemaakt voor Eva maar ook die kon ik zo weggooien. Ik was bang dat ze 's ochtends heel vroeg wakker zou worden maar niets is minder waar. Ze gaan om 19.00 uur naar bed worden tussen 07.00 en 7.30 uur wakker, helemaal prima dus. Om 17.00 krijgen de kleintjes warm eten en een toetje. Deze wordt héééél goed genuttigd. Dat is dan het laatste wat Eva eet. Ze is heel tevreden verder en heel lief enzo! En ik kan haar niet dwingen. Is de laatste fles belangrijk? Wie heeft tips?

Liefs, Jane

Geplaatst

@ Krullie Jaaaa tandjes zijn op komst bij ons begon het net zo en binnen een paar weken heeft hij er nu al weer 4....

@ Jane Ons prinsje heeft dat ook een keer een week gehad maar daarna kreeg hij toch weer trek hij zit nu op 3 flessen van 180 cc... en soms een kleine van 120 cc in de middag omdat hij geen yoghert wil zei de Cb dat ik hem dan nog als toetje een klein flesje moest aan bieden. misschien door de warmte..maak de flesjes minder warm, ik doe ze nu lauw ipv warm...

@ Snoeske leuk om wat van je te horen meid, heel veel suc6 met je 20 weken echo!!!

@ Tammy geniet van je vakantie...!! en de tandjes kunnen er zo maar zijn wij gingen op een vrijdag naar het CB en toen vroegen we of ze wilde voelen en toen zei ze geen spoor van tanden.. niet eens een week verder kreeg hij een tand een en paar dagen later weer... en die week er op 2...

@ Maatje zo zie je maar wie weet gaat hij het doorslapen nu doorhebben...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden