Ga naar inhoud

De Oktober en November 2009 mama's

Aanbevolen Berichten

• Reacties 612
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mijnbaby, hoe ging het bij het CB vandaag?

Mijn schema is als volgt:

7.00 wakker

7.30 fles opvolgmelk 180/6 + 4 scheppen bambix granen

9.30 fruithap ( 2 stuks fruit)

10.00 lekker slapen

11.30 uit bed

12.00 boterham en aansluitend fles opvolgmelk 180/6

14.00 of liga,of soepstengel, of fruit en 60 cc dixsap of water

14.30 lekker slapen

16.00 uit bed

16.30 warm eten (zelf gemaakt) en klein kommetje griekse yoghurt, kwark

of een danoontje

18.30 bad

19.00 fles opvolgmelk 180/6

19.30 lekker slapen

We geven de pap uit een fles en niet vanaf een bordje. De kleintjes hebben zo'n trek dat ze daar echt het geduld niet voor hebben. Het ochtendslaapje gaat heel goed, het middagslaapje variëert. Finn slaapt meestal 2 uur en Eva 1 tot anderhalf uur. De middagfles drinkt Eva vaak niet leeg. Dit komt ook omdat zij haar boterham goed eet. Ze drinkt meestal zo'n 150cc.

Drinken probeer ik uit een tuitbeker te geven maar dit vergt nog wel wat oefening.

Liefs, jane

Geplaatst

Jane je bent een schat bedankt!! Trouwens Jane ondanks de brood moet hij als nog echt op 3 flessen zitten van 180cc. omdat ze dat echt nodig hebben.

We zijn gister bij het CB geweest en ze waren erg tevreden zijn groei is prima en zijn motoriek vonden ze super... ze zei we zien que beiden gevallen niet meer dat hij 5.5 week te vroeg geboren is... super leuk om te horen natuurlijk.

We hebben een iets aangepaste schema gehad van de arts namelijk.

07.00 flesje 180 cc met 2 schepjes bamix

10.00 Fruit

12.00 pap uit een bordje 180 melk/5 a 6 schepjes pap

15.00 flesje van 180

18.00 warm eten/ipv yoghert dat wil hij niet mag die nog een klein flesje als toetje van 100 cc

en dan moet het klaar zijn.... Brood mogen we na melk doen rond 8 uur proberen of kijken wat handig is..

Volgens mij gaan we wel iets uitlopen ivm slaapjes die hij tussendoor doet...

Geplaatst

Fijn dat alles weer ok was bij het CB. Krijgt Yassine geen laatste fles meer voor het slapen gaan? Dus voor de nacht? Ik geloof dat onze kindjes nu nog minimaal 600 cc melk per dag moeten dus het klopt wel dat we nu nog 3 flessen hebben van 180/6. Is er een reden waarom je tussen de middag pap moet geven ipv brood?

Liefs, Jane

Geplaatst

Mijnbaby: super dat ze erg tevreden zijn op het cb. Alleen wat Jane ook al zegt wat een raar schema. Maar goed maar even kijken hoe het gaat lopen.

Maar geen fles meer voor het slapen gaan??? Maar een boterham, dat heb ik nog nooit gehoord van iemand.

Wij zitten voorlopig nog steeds op 4 flessen, maar goed Kaylen is natuurlijk een stuk jonger. Wel eet hij alles en vind hij alles lekker. Ook merk je echt dat zn moteriek steeds beter wordt. Hij gaat alles echt goed vast pakken incl mama's haren....

Hij gaat ook steeds beter zitten en daarmee zijn we ook goed aan het oefenen in de kinderstoel en op de bank. Op de grond vind ik nog een beetje eng, want hij valt heel snel om en naar voren. Bang dat hij zn hoofd stoot enzo.

Verder gaat het allemaal prima hier. We hebben nog een heerlijk weekje naar Normandie geboekt en we vertrekken al 3 juli. Lekker in een stacaravan met de hele familie incl hondje haha. Heb er echt zin in. Gaan jullie nog op vakantie met de kleintjes??? Of lekker van het weer hier genieten.

Geplaatst

Tammy, wat heerlijk dat jullie naar Normandië gaan. En al lekker snel! Wij gaan ook een weekje weg met de kleintjes. We hebben een huisje gehuurd op de Veluwe. Mijn schoonzus gaat ook mee. Ik wil graag zwemmen met de kleintjes en ik vind het wel prettig om een paar extra handjes te hebben.

Het zitten gaat hierook nog wiebelig. De helm geeft nu wel veel voordelen want het vallen en stoten is nu geen probleem, hahaha! Het gewicht van de helm is wel lastig want de kleintjes hebben toch meer gewicht te dragen met hun hoofdjes. De nekspieren worden goed getraind hier.

Mijnbaby, hoe gaat het met je nieuwe schema?

Het is wel erg rustig in onze topic, waar is toch iedereen? Ben benieuwd hoe het gaat met de mama's!

Meiden, fijne wedstrijd vanmiddag!

Liefs, Jane

Geplaatst

Jane: is idd wel handig om een extra handje te hebben als je gaat zwemmen met de kleintjes. Ben 1x met Kaylen geweest, maar dat vond ik al een heel gedoe. Waar we heen gaan is ook een zwembad, dus hopelijk is het mooi weer en kunnen we ook lekker plonsen.

Idd die helpjes hebben ook zn voordelen natuurlijk haha. Ze zullen geen pijn hebben als ze hun hoofd stoten. Zo zie je maar weer, elk nadeel heeft ook een voordeel.

He Trudy, hoe gaat het bij jou???

Wij zitten nu op het volgende schema:

0730: papje uit bord en als ik moet werken uit de fles met 5 scheppen

1000: fruit

1230: boterham en fles 180/6, daarna slapen

1600: fles 180/6

1800: avondeten

1930: laatste fles 180/6 (friso extra)

Zo ziet het er ophet moment een beetje uit, tijden kunnen een beetje varieren natuurlijk. Want in het weekend gebeurt het regelmatig dat meneer pas om 9 uur wakker wordt. En het fruit en avondeten maak ik zelf, en dat gaat ik potjes van ongeveer 100 gram. Behalve banaan, dat prak ik gewoon.

Wat is het rustig hier idd, hoe gaat het met alle moeders???

Geplaatst

Druk, druk, druk...hihi.

Hebben jullie ook zo'n zin in de vakantie? Ikke wel! Nog 5 weekjes werken!!

We gaan met vrienden één weekje naar zee, dan ga ik een paar dagen met een vriendin op pad en daarna nog 2 weken met z'n viertjes naar een camping (met onze nieuwe caravan!). Heb er zin in!!

Juultje is net een krentenbolletje...heeft de waterpokken. Ooh, wat is dat zielig zeg! Gelukkig heeft ze er weinig last van, wel is ze wat hangerig en koortsig.

Kaatje heeft het (nog) niet. Ze zeggen dat het heel besmettelijk is, dus ben benieuwd!

Juultje kan nu alleen zitten. Nog niet zo lang hoor. Kaatje zit nog in de oefenfase, maar het gaat steeds beter! Echt zo leuk om te zien hoe snel ze dingen leren!

Ons schema is eigenlijk nog steeds hetzelfde en dat bevalt mij (en blijkbaar ook de meiden) goed. Ze slapen nog best veel. 's Ochtends 2 uurtjes en 's middags ook, dus dat is wel lekker...kan ik alle zooi opruimen die ze samen gemaakt hebben.

Donderdag moeten we naar het CB. Ik ben echt zo benieuwd hoe zwaar en lang ze zijn! Ze dragen nog steeds maatje 68, dus de lengte kan ik ongeveer wel schatten...hihi.

Ik ga zo eens een flesje klaarmaken! Manlief is voetbal kijken en BBQ-en, dus mag het vanavond alleen doen! Kunnen we nog gauw 'alles' klaarmaken voor vaderdag!

Fijne dag morgen!

Geplaatst

Oh wat sneu! Veel beterschap voor de kleine meid!

Liefs, Jane

Geplaatst

Vandaag hadden we een controle afspraak met de orthopeet. Het gaat heel goed met de helmtherapie, je ziet echt al resultaat. Ben er heel blij mee, je weet waar je het voor doet. Eva & Finn doen ook totaal niet moeilijk over de helm, het hoort echt bij hen.

Eva haar tweede tandje is doorgebroken. Wederom heeft ze geen last, het tandje was er ineens. Bij Finn is nog steeds geen tandje te bekennen.

Liefs, Jane

Geplaatst

Mijn schema is bijna precies net als die van jou Tammy.

Ik ben veelste druk met alles en heb de vorige keer heel snel lopen type.. haha

Laatste flesis om 8.00 en dan slaapt die tot 08.00 de volgende dag.. HEERLIJK!!

Gister zijn we naar de kinderboederij geweest,Yas vind het helemaal geweldig hahaha echt stoer... aan oren van een reurze konijn trekken hahha

wij gaan ook lekker naar het buitenland we moeten nog boeken maar we gaan zeker 10 a 15 dagen heerlijk weg... kan niet wachten....

Geplaatst

Hoi meiden,

Ook zo aan het genieten van het mooie weer? Hoe gaat het met iedereen? Er zijn weer 2 tandjes doorgebroken bij Eva, bovenin. Het gaat echt zo snel nu. Bij Finn nog steeds niets te bekennen. Eva heeft er totaal geen last van gelukkig.

Vandaag hebben we heerlijk thuis doorgebracht. Ivm met de hitte gaan de helmpjes rond 12 uur af. Het is gewoon niet te doen voor de kleintjes. Het is te warm. 's Avonds om 19.00 uur gaan de helmpjes weer op voor de nacht.

Krullie, hoe staat het met de waterpokken bij jullie?

Mijnbaby, dus ook een tandje bij jou gesignaleerd. Hopelijk heeft Yassine geen last.

Dani, hoe gaat het met jou en Justin? Nog even en dan wordt jou kleine man alweer 1. Wat gaat het toch snel!

Liefs, Jane

Geplaatst

Ik vind het ook allemaal zo snel gaan...echt niet normaal!

De meiden kunnen nu allebei los zitten en Kaatje tijgert de hele kamer rond.

Het waterpokken-stokje is doorgegeven...Kaatje heeft ze nu! Echt zo zielig! Juultje had er weinig last van, maar Kaat is er echt ziek van (bijna 40 koorts, hangerig, huilerig, alleen bij mama willen zitten (fijn met dit weer, hihi)) Erg sneu!

Deze week weer 'goedgekeurd' bij het CB. De meiden zijn allebei 66,5cm lang. Juul weegt 7280 en Kaat 7170...gaan dus echt gelijk op! Ze raken nu het groene gedeelte van de curve!

De arts was over de ontwikkeling erg tevreden en wij natuurlijk ook!

Aan de voedingen hoef ik niets te veranderen. De meiden eten genoeg, wel mogen ze tussendoor wat diksap (ipv water). Vinden ze erg lekker!

Geplaatst

hoi hoi!

Hier gaat alles lekker, alleen we denken dat julian te weinig eten krijgt want aan het eind van de middag/begin van de aaf krijst hij de hele buurt bij elkaar. Hij krijgt nu ook nutrilon standaard 2 ipv nutrilon omneo.. misschien ligt het daar ook wel aan het is nog even zoeken maar vervelend is het wel!!

Julian heeft al een tijdje 2 tandjes, onderin en volgensmij komt er boven ook al snel wat.

Hij eet heel graag brood en zijn fles wil hij liever niet meer, wel in de ochtend en in de avond maar voor de rest krijgt hij zelfgemaakt fruit hapje, aardappeltjes met groente. Elke dag kook ik voor hem zowiezo en dat gaat helemaal prima.

Vanmiddag van het mooie weer gebruik gemaakt om hem heerlijk in zijn mini zwembad te doen.. en hij vond het GE-WEL-DIG!

Heb ook wel een aantal foto's.

@jane: ja ik kan me voorstellen dat het warm is met de helmpjes op!

Wij gaan niet op vakantie.. gewoon lekker dagjes weg, genieten van onze tuin en van elkaar.

nog even foto's van vanmiddag:

1003197585_5_O6LZ.jpeg

Inclusief 2 tandjes..:D

1003197662_5_ds53.jpeg

Heel veel LOL

1003197741_5_YEJP.jpeg

Ik kan ook heel lief kijken

Gister spontaan nog foto's laten maken van Julian.. was bij de v&d kleren snuffelen toen ze mij aanspraken. dus nog snel kleertjes geshopt en toen leuke foto's gemaakt.. 8 juli kunnen we ze ophalen dus we zijn heel erg benieuwd!

Dames geniet van het mooie weer en natuurlijk van jullie prachtige wondertjesss!

Liefs

Desiree

Geplaatst

Dees, wat een leuke foto's! Julian geniet zichtbaar van zn badje!

Krijgt Julian nog maar 2 flessen? Wellicht heeft hij daarom nog honger? Mischien is een bordje pap wel een succes? Ik merk aan Eva dat ze de flessen ook een beetje beu begint te worden. Nu krijgen Eva en Finn 's ochtends een bordje pap ipv fles. En dat gaat heel goed. 's Middags bij de lunch krijgen ze een flesje melk van 180/6, Finn drinkt alles op en Eva komt tot 150cc. Eva eet daarintegen een halve boterham meer. En dan nog een fles voor het slapengaan, 180/6.

Krullie, sterkte met de waterpokken. Hopelijk valt het mee met de jeuk. Fijn dat de meiden weer door de APK keuring zijn gekomen!

Liefs, Jane

Geplaatst

Ach wat sneu voor Kaatje, ik hoop maar dat ze snel mag opknappen!

Jane wel verstandig om de helmpjes af te doen tijdens de warmste uurtjes.

Dees fijn om te lezen dat Julian ook lekker van zijn brood geniet, moest hij niet binnenkort voor de sluiting?

Het is hier wel heel rustig momenteel, hopenlijk is iedereen lekker van het gezinnetje aan het genieten, ben alleen wel heel benieuwd hoe het met Michelle gaat.

Met Justin gaat alles ook goed, het is een ondernemend en ondeugend manneke aan het worden, zit aan dingen waar hij niet aan mag komen kijkt je dan aan grijnst een keer en zodra je er iets van zegt of op hem moppert krijg je met een heel serieus gezicht ''weerwoord'' (best moeilijk hoor om dan niet heel hard te gaan lachen) hij loopt overal langs, kan van uit staan weer gaan zitten, doet af en toe een stapje los en huilt dramatisch op het moment dat hij door heeft dat hij los staat (tja daar kunnen ze bij gtst nog wat van leren hoor hihi) eet en drinkt al behoorlijk met de pot mee, kan nu mama, papa en oma zeggen en doet de gebaren van klap eens in de handjes fanatiek mee (gewoon te grappig) Al met al mogen we echt niet mopperen behalve dan over het feit dat hij veel te snel baby af is.

Ik merk wel dat hij nu wel last heeft van de warmte, is wat jengelig en kan overdag moeilijker in slaap komen, hoe zoeken jullie verkoeling met de kleintjes?

En bij Justin komen er weer tandjes door dus ook weer veel zure luiers en dus wat uitslag, we hebben bethanpen, zwitsal billenzalf en sudocreme gebruikt maar niets lijkt echt te helpen iemand hier nog tips voor?

Liefs Dani.

Geplaatst

Die Justin! Hij gaat echt als een speer zo te lezen.

Ik heb zelf (nog) geen ervaring met luieruitslag. Mn buurvrouw gaf mij een keer de tip om tegen luieruitslag maizena te gebruiken. Het klinkt een beetje raar misschien maar het zou heel goed helpen. Baat het niet dan schaadt het niet!

Het is echt warm nu he! De slaapkamer van Eva & Finn is lekker koel gelukkig. En mn huis ook. Dus we blijven in de middag lekker binnen. Onze tuin is dan net een bakoven! Ik heb de kleintjes hier de hele dag alleen in een romper liggen. En ik geef ze extra water. De slaapjes gaan nog steeds goed hier.

's Ochtends 2 uur en 's middags 2 uur. Ze hebben nog geen last van de warmte.

Liefs, Jane

Geplaatst

@ jane..

nou hij krijgt s ochtends een fles pap 180/6 + 4 scheppen granen ontbijt.. hij wil geen pap van een bordje.. daarna gaat hij meestal slapen, slaapt ie niet krijgt hij diksap en daarna tegen 12 uur weer brood met aansluitend de fles. elke x 180/6.

smiddags koekjes geprakt met thee en drupje diksap of fruit erdoor

s avonds met de pot mee.

en dan voor het slapen gaan210/7 + 5 theelepeltjes rijstebloem vanille

zou dat genoeg zijn?

Vandaag zijn we weer overgestapt naar omneo.. hij had echt super veel buikkrampen dus maar weer op de omneo.. hij deed het daar ook goed op.

hij heeft ook echt last van de warmte.. dus meestal ligt hij gewoon lekker binnen ook in de romper of gewoon in de luier en daar een onderbroekje overheen, de slaapkamer ramen zijn allemaal dicht en gordijnen ook overdag.En s avonds doen we ze open voor wat lekker een fris windje.. als het echt te warm wordt gaat eerst de ventilator even aan.

@ dani.. Julian moet eerst naar de plastischeChirurg ze gaan dan kijken hoe ze het gaan sluiten. 8 juli moet hij heen. spannend dus..!

Dat was het eerst wel even weer.. tis hier echt te warm.. 27.5 graden geeft de therm aan..!

liefss

Desiree

Geplaatst

Hoi Dees,

Dat zou idd genoeg moeten zijn. Denk je dat Julian nog trek heeft? Lastig he? Soms weet je het gewoon niet met die kleintjes. Ze kunnen niet echt aangeven wat er nou is. Vorige week heeft Finn 2 uur gehuild. Na de laatste fles (om 19.00) gaan de kleintjes eigenlijk meteen slapen maar Finn lag echt te krijsen. Ik heb hem er toen maar uit bed gehaald en toen was het huilen over. Toen ik hem weer in zn bedje legde ging het huilen gewoon weer verder. Uiteindelijk (om 21.15) viel hij pas in slaap. Gelukkig was het een éénmalige aktie.

Liefs, Jane

Geplaatst

Zo zo en ineens is het hier weer lekker druk haha.

Leuk om te lezen dat het allemaal zo goed gaat met iedereen en de kleintjes. Hier heeft Kaylen ook last van de warmte. Overdag ligt hij meestal op zn kleed in de tuin alleen in een luier. Verder heb ik een paar hempjes zonder mouwen en korten broekjes of hij ligt alleen in zn rompertje. Hier is overdag is ook alles dicht en 's avonds lekker alles open.

Jane: voor luieruitslag zijn we bijna experts geworden. Door het warme weer heeft Kaylen er enorm veel last van, zelf tot bloeden aan toe. Vooral met een poepluier, die dus zo snel mogelijk verwisselen. Wat ook goed helpt is om ze elke dag even zonder luier te laten liggen. Wij doen dat dan op het boxkleed op de grond met een hydrofielluier er overheen. Na een paar dagen heb je echt duidelijk een goed resultaat. Althans bij ons dan.

Iedereen lekker genieten van het mooie weer!!!

O ja Krullie: hopelijk gaat het al beter met de waterpokken..

Geplaatst

Ik kreeg vandaag de tip om gewoon talkpoeder te proberen zonder parfum erin...toch ook maar eens proberen dan, baat het niet dan schaad het ook niet. Justin speelt vooral nu ook veel buiten in het water en dat scheelt inderdaad ook al heel veel, gewoon lekker in zijn blote billetjes.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden