Ga naar inhoud

De Oktober en November 2009 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Jane,

Het is voor het goed doel, maar kan me voorstellen dat je hart breekt bij het aanmeten van de hemlpjes. Maar daar ben je toch ook moeder voor?

Hopelijk kunnen jullie het snel opbouwen en zijn ze er snel aangewend. Sterkte ermee in elk geval, lijkt me best pittig.

Tammy, wat apart indd dat Kaylen zo'n omslag maakt. Mijn dochter had er destijds ook een handje van om overdag heel veel wakker te zijn, wel lastig soms.

Hier gaat het goed. Ben gister voor het eerst bij de VK geweest. Heb zelfs het hartje gehoord! Ben elke keer zo opgelucht dat het goed gaat.

Ik krijg deze zwangerschap gedeelde zorg. 1x per 2 weken ga ik naar de Gyn en 1x per 2 weken ga ik naar de VK. Puur om wat meer houvast te hebben deze zwangerschap en alleen bij de GYn wordt het ook zo medisch. Ik wil ook nog een beetje `gewoon`zwanger kunnen zijn.

Dinsdag a.s. heb ik weer een afspraak bij de GYn voor de 12/weken echo.

Fijn weekend allemaal

Snoeske

• Reacties 612
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tammy, hoe was je dag vandaag? Zwaar genieten waarschijnlijk! Gek he, dat Kaylen ineens zoveel slaapt. Hij heeft het blijkbaar nodig! Hier ook nog steeds goede slapers.

Snoeske, fijn weer wat van je te horen. En ik kan me voorstellen dat je toch nog angst hebt. Probeer ervan te genieten meis. Laat je nog even weten hoe je echo is dinsdag?

Het gaat al een stuk beter met de Eva en Finn. Ze hoeven nog maar even te huilen als de helm opgaat maar daarna gaat het goed. Ze hebben vandaag ook het middagslaapje gedaan met helm en dat ging ook goed gelukkig. Ik heb as maandag een afspraak met de fysio. Ik heb het idee dat Eva en Finn nog een beetje belemmerd worden door de helm. En dat ze nog niet vrijuit spelen enzo. De fysio heeft vast tips voor mij hoe hiermee om te gaan. Je heb echt allerlei printjes voor de helm. Je kan je helm zelfs laten airbrushen. Eva haar helm is paars met allerlei hartjes erop en Finn zn helm is geel met allerlei voertuigen erop. Ik voel mezelf wel beter nu, nu het beter gaat met de kleintjes!

Liefs, Jane

Geplaatst

Snoeske, wat fijn dat je toch ook nog onder controle staat bij de gyn. Dat geeft voor jou ook wel wat meer zekerheid denk ik. Probeer er wel van te genieten ook al zal dat nog wel moeilijk zijn. Ben benieuwd hoe het met de 12 wk echo gaat dinsdag. Laat je wel nog een berichtje achter?!?!? We leven met je mee natuurlijk...maar we blijven vrouwen en zijn dus lekker nieuwschierig haha.

Jane: gelukkig gaat het met Eva en Finn al een stuk beter. Zolang het met hun beter gaat, gaat het met paps en mams natuurlijk ook een stuk beter haha. Hopelijk heeft de fysio nog wat tips voor je.

Echt raar he dat Kaylen ineens zoveel slaapt, heel apart. Maar hij heeft het echt nodig allemaal, want hij is een stuk beter gehumeurd. We hebben nu een goed ritme gevonden. Het hele weekend slaapt hij 's ochtends dan nog even verder en dan na de pap weer slapen. Dan slaapt hij gerust nog 3 uurtjes. Dan houdt hij het heel goed vol tot 1930 en dan lekker naar bedje toe.

Ja gisteren was echt super genieten hoor. Heerlijk relaxed en lekker rustig aan doen en heerlijk in de sauna's gelegen en gezeten. Eind van de middag een lomi lomi massage gehad, heerlijk!!! Dat heeft een moeder echt af en toe nodig.

Vond het best wel een beetje eng ook, want mn liteken zie je natuurlijk nog steeds en is een beetje rood nog. Maar het viel reuze mee, gelukkig totaal geen last van gehad. Daar ben ik best blij om, want was er wel even bang voor. Dus ben er lekker gerust op.

Geplaatst

Snoes leuk om zo nu en dan wat van je te lezen! Wel een fijn gevoel dat je goed onder controle gehouden word.. dan ben je na elke bezoekje ook weer gerustgesteld.. suc6 met je 12 weken echo!! hou ons op de hoogte!

Tammy heerlijk!! ik heb ook zin in een heerlijke massage en sauna...

Wie gaat er waar op vakantie dit jaar met de baby's???? wij gaan wel lekker op vakantie maar hebben nog niks geboekt.. denk spanje of portogal...

Lijkt me wel erg leuk.. maar ook best moeilijk wat neem je allemaal mee? en hoe doe je dat bv op het strand met zo een kleine?

Dames niemand tips waar ik met mijn prinsje een leuke foto reportage kan dan?

ik zie door de bomen het bos niet als ik op het internet kijk????? Help!!!

Geplaatst

Ps hij heeft afgelopen weekend voor het eerst Bij oma en opa geslapen, we hadden een bruiloft.. was wel even wennen toen we thuis kwamen en ik hem niet kon knuffelen en s ochtens niet hoorde brabbelen in zijn bedje... maar hij had het reuze naar zijn zin, en oma en opa kunnen niet wachten tot we weer iets hebben en hij mag logeren haha..

Geplaatst

Mijnbaby, wij gaan een weekje met de kleintjes naar een huisje in Nederland. Ik vind dat al best een uitdaging met 2 kleintjes. Als E & F ouder zijn durf ik wel weer naar het buitenland.

Geplaatst

Even heel snel een kort en zeer egoistisch berichtje

Justin trok zich vandaag (een uurtje geleden) aan de tafel op en stond rechtop mij stralend aan te kijken met een blik van kijk mam dat heb ik je toch mooi even geflikt hihi....ben weer even zo onwijs verliefd!!

Zo en nu snel weer even verder aan het werk...(baal)

Liefs een hele trotse Dani

Geplaatst

@Dani So...echt knap van die kleine....eeeehh...grote man!!

Dat zie ik onze meiden nog niet over 3 weken doen...hahaha.

@Jane Fijn dat de kids al wat gewend zijn aan de helmpjes (en jij ook natuurlijk!).

Wij zijn afgelopen weken op vakantie geweest met de ladies en dat was genieten!!

We zijn met de caravan op een camping in Nederland. Het ging prima! Het weer zat natuurlijk niet echt mee, maar de meiden hebben zich goed vermaakt. Wel handig dat ze nog niet echt in 'actie' komen. Ze draaien zich alleen nog maar om en zijn nog niet aan het kruipen ofzo...anders was het wel wat lastiger geweest!

Dus dat is zeker voor herhaling vatbaar!

Ze zijn op dit moment allebei ZIELIG! Alle oogjes zijn enorm ontstoken...

Geplaatst

Dani: wat super dat hij al zelf kan staan!!! Wat gaat het toch enorm snel, maar kan me voorstellen dat je enorm verliefd bent weer haha.

Krullie: wat zielig voor de meiden dat ze allebei ontstoken oogjes hebben. Hopelijk gaat het snel over. Succes.

Mijnbaby: wij gaan iig eind augustus/ begin september naar CenterParcs. Heerlijk in een luxe huisje met zn 3 tjes. We zijn dan ook 5jr getrouwd, dus vandaar dat we lekker luxe gaan. Verder zijn we aan het kijken voor een huisje in Tjechie, ergens in juni. Denk dat we volgend jaar ofzo wel weer wat verder weggaan en mss zelfs wel vliegen naar Griekenland ofzo.

Geplaatst

Hey Meiden,

Ben vanochtend voor de 12 weken echo geweest. Alles zag er super uit! Beeb was nu 5,7 cm wat overeenkomt met de zwangerschapsduur van 12 weken, 2 dagen. Verder heb ik te horen gekregen dat ik deze keer zowiezo een keizersnede krijg. Na 2 x een keizersnede durft de Gyn het niet aan om mij alsnog gewoon te laten bevallen, teveel risico's. Ik vind het wel jammer, maar had er al rekening mee gehouden.

@Dani, wat een enorme mijlpaal dat Justin ging staan. Wat zul je trots geweest zijn. Zulke momenten zijn goud waard!

@Krullie, zo zielig die ontstoken oogjes! Mijn dochter van 5 had er laatst ook last van, oogjes helemaal dichtgeplakt s'ochtends. Steeds met afgekoeld gekookt water schoonmaken helpt het best. Ik gebruikte daarvoor van die steriele gaasjes, 8 x8 cm (misschien nog over uit je kraampakket?).

Lfs Snoeske

Geplaatst

@ Snoeske wat fijn dat de 12 weken echo goed was, is toch weer een opluchting..

ja wel minder dat je weer een KS moet ondergaan maar ja het is alleen maar beter, en als het normaal kon zouden ze je dat wel aanraden..

@ Dani Soow wat stoer dat kleine justin al kan staan!!!! zegt die nog vaak mama?

@ Jane lekker weg met je gezinnetje heerlijk he! wij zijn er nog niet uit wat we gaan doen, en waar heen maar weg gaan we zeker heb er onwijs zin in!!

Hoe is het met de rest van de dames?

Michelle lang niks van je gehoord, alles goed met de kids en jullie??

Geplaatst

Jeetje Dani, wat gaat dat hard allemaal met Justin. Wel stoer hoor, als hij zich voor het eerst optrekt.

Snoeske, wat fijn dat de echo helemaal goed is. Balen van de keizersnee, maar wat beter en veiliger is, dan zou ik mij daar ook bij neerleggen.

Mijnbaby, kijk eens op de site van Meijke Noorland. Wij gaan toevallig a.s. zondag een reportage daar doen. Wij zijn daar ook geweest voor de buikfoto's.

Wij gaan eind augustus voor drie weken naar Italie toe. we gaan op de heenweg overnachten in Zwitserland, zodat het allemaal niet te lang gaat duren voor Finn.

Ik heb er helemaal zin in. We hebben een prive huis met zwembad. Kunnen we lekker dobberen met onze kleine man.

Geplaatst

Ons kleine was al ver op weg met rollen.... maar vandaag heeft die ons verrast en heeft die 2 keer van rug naar buik en weer terug gerolt echt super cooool!!!

Cham Thnx voor de tip!

Geplaatst

Super, voor je het weet rolt hij de hele kamer door!! Heerlijk hoor al die mijlpaaltjes.

Geplaatst

Dani, wat lees ik nou over Justin? Wat goed dat hij kan staan, jemig, wat gaat het toch ook snel zeg. Wel superwijs hóór!

Krullie, hoe gaat het met de onstoken oogjes van je meisjes? Hier is het bijna voorbij gelukkig. Eva heeft geen last meer en Finn z'n ogen zijn niet meer vastgeplakt 's ochtends. Wel zijn de kleintjes wederom verkouden. Is het net over, vervolgens komt het gewoon weer terug.

Snoes, ik ben echt heel blij voor je dat het zo goed met je gaat. En ach, een keizersnee is voor jou niet zo fijn misschien maar je weet nu wel waar je aan toe bent.

Mijnbaby, goed van je kleintje. Als hij het rollen eenmaal te pakken heeft is hij niet meer te stoppen. Doordat Eva en Finn nu een helm dragen merk ik aan de kleintjes dat het draaien echt even weer wennen is voor ze. Met het gewicht van de helmpjes moeten ze echt even weer opnieuw de slag te pakken krijgen.

Gister ben ik met E & F terug geweest naar de orthopeet voor hun helmpjes. De helm van Finn wat veel te wijd en de helm van Eva zat veel te strak. Dus maar weer terug, ze hebben de helmen aangepast en ik ga over 3 weken terug voor controle. De helmen zitten veel beter nu. We zitten nu op zo'n 22 uur per dag en het slapen gaat ook echt boven verwachting. Alleen bij het opzetten vloeien er nog tranen maar daarna gaat meteen de fles erin en is het weer rustig.

Hoe gaat het met eten bij jullie? Ik heb bijna de fles van 16.00 uur eraf. Ze krijgen nu nog 90cc dan. Ik denk dat ik na het weekend de fles laat vallen. Eva drinkt haar flessen vaak niet leeg. Ik denk dat ze echt teveel flesvoeding krijgt. Finn daarentegen drinkt echt alles leeg. Krullie, zit jij al op 3 flessen inmiddels? Ook ben ik sinds 2 dagen begonnen met het geven van een broodkorst, kunnen ze lekker op sabbelen. Finn heeft echt meteen door dat het eten is, Eva is eigenlijk alleen maar aan het spelen met de korst. Ook merk ik dat de kleintjes minder gaan slapen. s'Ochtends zo'n anderhalf uur en s'middags ook. Na 16.00 gaan ze niet meer naar bed, pas om 19.00 uur, na de laatste fles. E & F zijn echt heel vrolijk en blij, ondanks de helmpjes. Ze vergeten snel gelukkig!

Liefs, Jane

Geplaatst

@ Mijn baby: Knapperd, die knul van jullie! Kan hij ook weer zelf terug...dat is wel handig! Onze meiden kunnen dat ook, maar vergeten telkens dat ze kunnen. Na een half uur vinden ze het niet meer leuk op de buik en moet mama komen om ze op de rug te draaien (heel handig...not).

@ Jane: Fijn te horen dat het zo goed gaat met Eva en Finn!

Ik zie dat ze vandaag precies 7 maanden zijn...gaat snel hè...hihi.

Met de oogjes gaat het gelukkig veel beter! Ze zitten alleen 's ochtends nog dichtgeplakt!

Ik zit inmiddels op 3 flesvoedingen.

Ons schema is weer een beetje aangepast...ben er nu tevreden over! Kan nu ook 's ochtends de deur uit...ff naar de markt ofzo.

7.30-8.00: papfles 210cc

8.30-9.00: lekker slapen

11.00: fruithapje

12.30: boterham en een flesje van 150cc

14.30: slapen

16.30: groentehapje (dit gaat er echt in als een speer!)

19.00: papfles 210cc

Ze zijn voor mijn gevoel de hele dag al aan het eten, hihi. Ze krijgen dus geen andere tussendoortjes. Af en toe een slokje water/slappe thee.

Fijne pinksterdagen!

Geplaatst

Krullie, thanx voor je schema. Ziet er heel goed uit. Waarschijnlijk wordt mijn schema ook zo! Ik vraag me alleen af of het wijsheid is om 2x een papfles te geven? Ik deed het ook altijd maar sinds een paar dagen niet meer. Ook zonder de papfles komen ze heel goed de nacht door. Ik nheb eigenlijk geen idee wat gebruikelijk is.

Liefs, Jane

Geplaatst

Weet eigenlijk ook niet wat gebruikelijk is?

Ook zonder pap komen ze de nacht goed door, maar ze vinden het wel héél lekker.

Nu doe ik er maar 4 van die kleine voedingschepjes pap bij (2 eetlepels zullen dat denk ik zijn), dus het is maar een dun papje...hihi.

Ik vind het schema zo prima werken! Ze moesten er wel even aan wennen om weer heel vroeg naar bed te gaan, maar nu ze 'gewend' zijn is het ideaal. We kunnen om half 12 lekker ff naar buiten en om half 3 zijn ze ook echt weer 'moe' genoeg om te gaan slapen. Ben benieuwd hoe lang ik dit schema weer ga volgen...meestal blijft het toch een beetje zoeken...hahaha.

Geplaatst

Ik heb nu ook pap met fijne granen, die van Bambix, voor 6 maanden en ouder. Deze geef ik in de ochtend, 210/7 en 4 scheppen pap. Ik zie het niet zitten om s'ochtends pap uit een bordje te geven want ze zijn dan véél te hongerig, hahah! Pap zet heel erg aan maar volgens mij kunnen onze kleintjes dat wel hebben. Ook hier vinden ze pap heerlijk! Ben benieuwd hoe het straks gaat hier mer 3 flessen!

E & F zijn vandaag naar het KDV geweest. Iedereen vond de helmpjes helemaal lief en stoer staan. En niemand vond het gek ofzo! Ze hebben het wederom heel goed gedaan! Ze vielen na bad en fles, als een blok in slaap en liggen dan ook alweer een half uur te knorren.

Liefs, Jane

Geplaatst

Hallo allemaal,

Jullie ook zo'n heerlijk weekend gehad met super mooie weer!!! Wij zijn lekker in de tuin bezig geweest en Kaylen lag heerlijk te slapen in de tussentijd of heerlijk te spelen in de box. Het is zo'n heerlijk tevreden mannetje. Wij zijn afgelopen donderdag ook nog bij het cb geweest. Hij weegt alweer 7738gram en is 67cm lang, ze waren echt super tevreden. De verpleegkundige heeft echt wel 10x gezegd dat het een perfecte baby is haha. Ik was dus weer helemaal blij. Hij heeft ook lekker liggen lachen daar en een klein beetje liggen kletsen, dat vond ze helemaal geweldig.

Vanaf 6mnd mogen we hem ook brood gaan geven, ben erg benieuwd hoe hij dat zal gaan vinden. Tijd gaat echt zo super snel...volgende week is hij alweer 6mnd!!!

Geplaatst

Ja wij hebben ook genoten van het prachtige weer, zijn lekker een lang weekend weg geweest dus dat was wel genieten hoor. Justin begint al een lekker kleurtje te krijgen en zijn mama ook hihi. Hopelijk heeft iedereen er zo lekker van kunnen genieten.

Fijn Tamara dat ze weer zo tevreden was/is over jouw manneke maar ach laten we eerlijk blijven, we hebben hier toch ook alleen maar perfecte kinderen (nee is niet arrogant, slechts de waarheid hihi) nee zonder gekheid het is wel even heel erg prettig om dan weer die bevestiging te krijgen, wij mogen morgen weer dus ben benieuwd...

Liefs Dani

Geplaatst

@ krullie dat heeft ons ventje ook haha... hij kan het maar soms vergeet hij het en dan gaat die zeuren en moeten we hem een handje helpen haha.. hij slaapt nu ook zo nu en dan op zijn buikje hahah zo schattig...

Hij is nu heel erg bezig met na doen, laatst deed ik blub blub net een visje en toen deed hij me na.. gister bij me schoonouders en schoonzussen deed ik het nog een keer en ja hoor hij deed lekker mee echt zo grappig...

Geplaatst

hoi hoi!

Hier alles goed met Julian, sinds 3 dagen krijgt hij vanille rijstebloem door zijn eten heen. vind het wel moeilijk hoor, die voedingsschema's er goed in krijgen. Hij is zaterdag 6 maand!! (poehhh wat gaat dat snel) maar ik zie Julian nog geen broodje eten hoor met zijn schisis.. ben veel te bang dat hij daar in stikt! vanavond nog even een avondpapje gekocht, die doen we vanaf nu als avond fles. Hij eet wel goed fruithapjes maar een heel potje krijgt hij nooit op.

31 mei naar cb, zijn al 2 maand niet geweest dus heeeel benieuwd hoe hij is gegroeit! Hij praat praat en praat. en als ik mama zegt gaat hij echt lachen met een gil erbij:D prachtig!! Hij wil wel bij iedereen zitten en andersom ook trouwens (vanmiddag was ik nog bij oma en opa op bezoek en daar wilde iedereen hem vasthouden.. haha ik zei nog even een nummertje trekken)

Zijn ook druk bezig met ons huwelijk en Julian zijn pakje hangt al klaar, hij heeft een ivoor 5-delig pakje.

@ tamara, zooo gaat goed met kaylen zeg, hij groeit mooi. en ook al in maatje 74 ondertussen? Julian zijn shirts wel, ligt er wel aan welk merk hoor, maar broekjes zijn soms nog 62.hij is wel lang maar dun.

Julian is ook model voor duckybeau, had hem een tijdje geleden opgegeven, mariek had een oproepje geplaats hier op ivfm, en toen heb ik Julian opgegeven, van de week kreeg ik een mail terug dat ze Julian leuk vinden en dat ze graag een fotoshoot met hem willen doen. super trots natuurlijk!!

@ dani, ow dat gaat helemaal snel met Jusin, dat hij al staat, wauwie!

@ snoeske, fijn dat alles goed gaat met de zwangerschap.

@ Chantal, leuk Italie, wij gaan lekker genieten in de achtertuin, van ons nieuwe terras! ( misschien nog wel een weekendje weg)

@ jane, ik vind de helmpjes echt helemaal niet gek staan hoor. zie er wel vaker kindjes mee. Lijkt me wel warm met dit weer!

nog iemand vergeten? haha

nou k ga lekker nog even voor de buis hangen met mijn lief.

oja nog even een fototje van onze laiverd:D

966150632_5_OpQC.jpeg

966151206_5_AFnj.jpeg

liefs

Desiree

Geplaatst

Dees, wat een lachebekkie is die kleine van jou zeg. En een heuse fotomodel op het forum! Ben heel benieuwd naar de foto's.

Hier ook heerlijke dagen gehad. Zowel mama en de kleintjes zijn veel buiten geweest. Gister waren opa en oma op bezoek en die bleven ook logeren. Dolle pret dus voor E & F. Ook zijn ze helemaal gewend aan de helmpjes en doen er dus echt alles mee. Ik vond Eva vanochtend weer achterstevoren in bed. Het is wel een beetje warm met de helmpjes, ik hoop dan ook dat we een niet al te hete zomer krijgen. Als het te heet wordt die ik de helmpjes gewoon af. Het moet wel leuk blijven. De helmpjes gaan iig om 17.30 af. Dan gaan we heerlijk knuffelen en kroelen want dat gaan zonder helm toch net ff beter.

Sinds 2 dagen zitten we hier weer in een nieuw schema. Ik had gedacht dat het erg wennen zou zijn maar het gaat eigenlijk als vanzelf.

7.00 uur papfles 210/7 en 4 scheppen pap

9.00 uur slapen

11.00 uur fruithap

13.00 uur samen 1 boterham en flesje opvolgmelk 180/6

14.30 uur slapen

16.30 uur warm eten met toetje (griekse yoghurt, kwark of yoghurt)

18.30 bad

19.00 fles opvolgmelk 210/7

19.30 slapen

Het broodje vinden de twins heerlijk. Ook gaat het warm eten nu een stuk beter. Ze eten echt alle zelfgemaakte hapjes van mama op. Hopelijk blijft dit zo. En Krullie, ik heb ook het gevoel dat ik de hele dag hapjes aan het geven ben. Tijd voor tussendoortjes is er eigenlijk niet.

Liefs, Jane

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden