Ga naar inhoud

De Oktober en November 2009 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey hi,

Ik ben blij dat alles lekker gaat met iedereen. Hier gaat het ook heel erg goed. Finn is weer een stuk opgeknapt. Hij is nog wel een beetje verkouden, maar niet meer zo erg als vorige week.

Het enige wat niet echt lekker loopt zijn de nachten. Hij gaat gewoon slapen, maar om een uurtje of twaalf gaat hij wakker worden en blijft hij maar huilen.

Dit duurt nu al twee weken, dus hoop echt dat het snel over gaat, want ik vind het nogal zwaar.

De buggy vindt hij nog steeds een groot feest. Hij kijkt z'n ogen uit.

Het enige wat mama niet zo leuk vindt, is als mensen hem zien en hem leuk vinden dat ze dan aan hem gaan zitten. Ik ga toch ook niet aan hun zomaar zitten ?!?!?!?

Morgen ga ik voor het eerst babyzwemmen. Ik heb er helemaal zin in.

@ Dani.............................gaaf, dat wil ik ook dat hij mama gaat zeggen. We wachten af wanneer het gaat gebeuren. Justin is natuurlijk al een paar maandjes ouder.

@ Jane, de tweeling groeit lekker door zeg en wat slapen ze lekker. Bij onze Finn is het nogal wisselvallig wat hij doet overdag qua slapen

@ Tamara, ik zit in mei ook aardig vol hoor. Ik zou alleen eventueel het laatste weekend van mei kunnen. Daarna gaan we al naar juni toe en dan gaat Dees bijna trouwen, dus die zal het met andere dingen ook druk hebben.

Hierbij ons schema:

0700: fles 210/7

1000: half potje fruit

1200: fles 210/7

1630: fles 210/7

1900: half potje groente

2100: fles 210/7 + rijstebloem

• Reacties 612
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Chantal, wat vervelend dat Finn 's nachts aan het spoken is. En dat moet voor jou ook erg vermoeiend zijn. Eva en Finn zijn beide wederom verkouden. Ze snotteren wat af hier. Deze hele week gaan ze niet naar het KDV (vandaag had ik een afspraak bij het CB en vrijdag is het KDV dicht). Hopelijk knappen ze dan weer een beetje op. Ik leg de kleintjes regelmatig op hun buik en dan komt er lekker veel snot en slijm los.

Eva en Finn zitten in het volgende schema:

08.00 fles 210/7 met 3 eetlepels pap

09.30 fruithap (meestal 2 stuks fruit) Eva en Finn eten dit samen!

10.00 slapen

12.00 fles 180/6

13.30 beetje dixap met liga of nog 1 stuks fruit samen

13.45 slapen

16.00 fles 150/5

17.30 groentehap (meestal aardappel, groente, vlees) zelfgemaakt

18.30 bad (om de dag)

19.00 fles 180/6 met 1 schep rijstebloem.

Het is de bedoeling dat langzamerhand de fles van 16.00 er tussenuit gaat. Nu nog niet hoor, maar als ze een maand of 8 zijn. Ik ben de warme hap aan het uitbreiden en de fles van 16.00 uur aan het afbouwen. Als ze 7 maanden zijn mogen we met brood starten. Een hele goede site voor het maken van warme happen is de keukenkikker. Daar staan echt lekkere recepten op. Vandaag een kwart meloen in de blender gedaan. Ze vonden het echt heerlijk.

Liefs, Jane

Geplaatst

Eva haar eerste tandje is doorgebroken. Ze heeft eigenlijk nergens last van (tot nu toe). Ze heeft wel een aantal spuitluiers gehad maar dat is nu ook voorbij. Verder bijt ze veel op haar bijtring en kwijlt ze enorm. Dat doet Finn trouwens ook maar bij hem zijn nog geen tandjes gesignaleerd.

Hoe was jullie koninginnedag? Wij zijn lekker op pad geweest met de kleintjes. Wel jammer van de regen. Ik had Eva en Finn in de wagen met de regenkap er over heen. Ze lagen heerlijk warm in de voetenzakken te slapen. Ik ben nu vrij tot donderdag, wel jammer van het weer, het regent hier al de hele dag, bah.

Hoe gaat het met iedereen?

Liefs, Jane

Geplaatst

Jane, wat leuk dat Eva al een tandje heeft.

Bij ons was Koninginnedag ook geen bal te doen, we hadden beiden nergens zin in en het weer was natuurlijk drama. Dus zijn we lekker thuis gebleven, lekker met zn 3tjes. Mn schoonzus was wel nog even naar de braderie geweest maar was echt mega druk, dus was ook niks geworden met een kinderwagen. Lekker rustig dagje dus.

Verder gaat alles goed hoor, morgen gaan we over op een nieuw schema met 4 flessen per dag, ben benieuwd hoe dat gaat worden. Kaylen moet dan ook tussen de middag even gaan slapen, dus dat gaat nog wat worden haha. Maar dan geven we een pap en meestal valt hij dan wel in slaap. Bij ons nog geen sporen van tandjes, maar hij is wel op alles aan het bijten. Alles wat je hem geeft gaat direct naar zn mondje toe. Wel erg grappig om te zien.

Geplaatst

Wat is het rustig hier zeg. Hoe gaat het met iedereen?

Ik heb vandaag mn eerste moederdagkado van mijn kindjes mogen ontvangen, 2 schilderijtjes met de voetjes van E & F erop. Van het KDV, de meiden hadden echt enorm hun best gedaan.

Eva heeft sinds 2 dagen ontstoken oogjes, echt zo zielig. Als ik haar 's ochtends wakker maak zitten haar oogjes helemaal vastgeplakt. Ik maak ze steeds schoon met gekookt water. Eva vindt dat niet zo fijn, dus dat wordt elke ochtend brullen. Ik zag vandaag wel enige verbetering gelukkig. Hoop dat het gauw weer over is want ik vind het zo zielig voor haar.

A.s woensdag worden de helmpjes aangemeten voor de kleintjes. Dit zal 2 uur in beslag nemen en ik zie er dan ook best wel tegenop. Ben heel benieuwd hoe Eva en Finn hiermee omgaan. We shall see!

Liefs, Jane

Geplaatst

@ Jane Aaah die arme Eva hoop dat het gauw over is...

Hiero gaat het prima ons kereltje wordt langzaam een grote jongen echt super leuk..

Hij is nog steeds erg vrolijk en tevreden jongen.. aanstaande zaterdag gaat hij voor het eerst logeren bij Opa en oma en nichtjes ( schoonouders) we hebben dan een bruiloft van 1 van mijn beste vriendinnen... vind het best wel moeilijk maar ik weet dat hij in goeie handen is.. hij is eerste kleinkind aan beiden kanten iedereen is super weg van hem...

Vandaag super verwend met moederdag.. Ik heb bloemen en een ballon met I love mom gehad en een mok en een fotokaart met een super lieve tekst!!

Ons kleine rolt nog niet haha denk dat hij eerder gaat lopen dan rollen of kruipen.. hij doet het steeds van zij naar zij maar echt net niet omrollen...

Hij kwijlt onswijs en we denken dat er gauw een tandje aan komt..

Jane hoe gaat het met eva en de opkomende tandjes?

Geplaatst

Jane, wat zielig voor Eva. Hopelijk gaat het snel over. Sterkte ermee en ook natuurlijk voor de helmpjes. Maar denk dat ze er weinig last van zullen hebben hoor, zal mss wel even wennen zijn voor ze. Maar het is voor het goede doel natuurlijk.

Wij zijn afgelopen donderdag nog even naar het weeguurtje bij het cb geweest...meneertje weegt gewoon al 7470gram en is 66.5cm lang. Het gaat echt zo snel!!! Ze waren ook helemaal weg van hem en vooral zn zonnebrilletje, zie foto's mei.

Ik heb zaterdag een mooie bosbloemen gekregen met bonbons erbij lekker hoor. Verder was de kleine bij mn moeder afgelopen zaterdag om te logeren, wij zijn met vrienden lekker naar Scheveningen geweest. Lekker op zondag uitslapen!!!! Heerlijk tot 11 uur op bed gelegen. Mn moeder was er erg blij mee, want die gaat morgen voor 3wk naar Brazillie op vakantie. die gaat hem heel erg missen. Maar ik ga ze dan 2 juni lekker ophalen op schiphol, daar zal ze wel heel heel blij mee zijn haha.

Hoe is het verder met iedereen???

Geplaatst

Mijnbaby, maak je maar niet druk hoor over dat rollen. Als je kleintje er aan toe is gaat ie het heus doen hoor. Het gaat goed met Eva's eerste tandje. Bij Finn is nog steeds niets te bespeuren. Wel kwijlt hij enorm en zit constant met zn handje in zn mond.

Tammy, wat gaat het hard he met onze kleintjes. Wat een verschilin lengte vergeleken met mijn kleintjes. De twins zijn al 70 cm. Maar J en ik zijn dan ook er lang, ik 1,83 en J 2 meter. Bij het Cb zeiden ze al dat E & F hun papa en mama achterna gaan met de lengte.

Vanochtend waren Eva's oogjes weer helemaal vastgeplakt. Heb het gelukkig weer schoon kunnen maken maar het is echt zó zielig.

Liefs, Jane

Geplaatst

lieve dames

Help!!!

Wij willen graag een leuke foto rapportage maken met ons kleine manneke.. Hij is nu bijna 7 maanden en vinden het nu wel leuk om te doen.. wie heeft er tips waar ik het kan laten doen? je heb zoooo veel ik zie door de bos de bomen niet meer... Iemand een goeie ervaring met een bepaalde??

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

xx

Geplaatst

hoi hoi,

hier ook even snel een berichtje.

Alles gaat hier goed op de verkoudheid na! Julian krijgt nu 4 flessen per dag en een fruithapje. iets stevig gaat gewoon nog niet, aangezien hij de verborgen schisis heeft, Ik weet eigenlijk niet eens of dat wel mag, af en toe een koekje in thee stippen ofzo. maar hij heeft al moeite met fruithapjes dus vinden dit al meer dan genoeg. Hij slaapt lekker door, tot een uur of half 9.

Omrollen van zijn rug naar buik is nog niet gelukt, maar van buik naar rug gaat prima, dat deed ie al vanaf maand 4.

hij wordt ook heel beweegelijk en liedjes zingen vind hij geweldig. hanse panse kevertje en op een grote paddenstoel zijn de favoriet!

tandjes onder komen al bijna door, hij heeft er veel pijn van en heb dus ook van die druppels in huis.hij brabbelt zoveel dat is gewoon echt geweldig!!

het gaat dus allemaal prima.

@ dani, wanneer mocht justin 'vast' voedsel?

wij willen ook een fotoshoot doen dus idd kom maar op met de ideeen!

liefs

Desiree en julian

Ps: we zijn druk bezig met de voorbereidingen van de bruiloft en met de tuin, compleet veranderd dus ben hier niet zo vaak meer. druk druk druk. maar ik lees wel vaak even mee hoor.

Geplaatst

@Jane, spannend voor jullie hoor, de helmpjes komen er nu dus echt aan, maar ik denk dat het voor jullie meer wennen is dan voor de kleintjes.

En jeetje jouw dametje al een tandje? Bij ons manneke is er nog niets te bespeuren, hij kwijlt en kauwt al een aantal maanden maar daar blijft het dan ook bij. Fijn dat je toch verbetering ziet bij haar ogen.

Fijn om te lezen dat alle andere beebjes het ook goed doen, van een aantal van jullie heb ik de foto's in het april en mei fototopic voorbij zien komen en wat een prachtige koppies hebben ze toch!

@Dees, Justin mocht al heel snel vast voedsel, dit om zijn lipspiertjes te trainen dus vanaf 4 maanden krijgt hij al fruit en groente hap, ook brood en liga mochten we vanaf 6 maanden aanbieden en bij hem gaat het heel goed, af en toe niest hij wel wat brood of iets dergelijks uit maar hij ervaart dat niet als vervelend, soms doet hij het er zelfs om de slimmerik! Hij mocht drie weken vanaf de operatie geen brood en voedsel met stukjes, voor hem was dit echt een straf, sinds afgelopen weekend mag het eindelijk wel weer (bij de controle zag alles er super goed uit) en dat is voor hem echt een feest.

Verder gaat het hier dus ook wel heel goed, Justin is inderdaad al wat maandjes ouder dan de andere kiddo's hier dus wij zijn ook nu weer bezig in een fase verder, Justin rolt al een hele tijd, zit prima zelfstandig, tijgert door het huis, zegt mama en hammen(ipv happen) en sinds vandaag kan hij zich van zit naar staan trekken, voor mijn gevoel komt de dreumesperiode er nu heel snel aan, pffffffffffff wat gaat het allemaal veel te snel. Zelf ben ik ondertussen ook erg druk met vanalles en nog een beetje meer maar ook ik lees regelmatig even bij om te kijken hoe het met iedereen gaat.

Liefs Dani

Geplaatst

Hi,

Wij hebben op 23 mei een fotoshoot.

Wij doen dit bij dezelfde dame waar we ook de reportage van mijn buik hebben gemaakt.

Haar internetadres is

http://www.meijkenoorland.nl/

Ik ben echt zeer tevreden over haar. (daan heeft ook haar reportage daar gedaan).

Het is alleen in Zwijndrecht, dus dat is voor Dees wel een eindje weg!!

Geplaatst

Thnx voor de tip Chantal, we willen een leuke foto shoot met hem doen en ik zal haar wel even bellen om te kijken hoe duur het is enzo...

Iemand anders nog tips??

Ik kom uit Utrecht maar het maakt ons niet heel erg uit als we een half uur moeten rijden als ze maar goed zijn!!

Geplaatst

Hoi dames,

Hoe is het hiero?

Vandaag waren we bij de consultatiebureau ons kleine is aardig groot geworden hij weegt al weer 8800 gram haha gaat hard.. ze waren tevreden over zijn groei en wij uiteraard ook.. en verder was alles goed en moeten we in juni weer terug komen..

Snoeske hoe is het ermee? hoe gaat het met je zwangerschap? voel je je goed.. ( hope so)

Michelle long time niks van je gehoord hoe is het met de kids en met patrick? hoop dat het goed gaat met jullie..

Geplaatst

Vanmiddag zijn de helmpjes aangemeten voor Eva en Finn. We hadden een afspraak om 13.30 uur en we waren pas om 16.30 uur klaar. Het was echt verschikkelijk.

Ik had de wagen meegenomen opdat ze wellicht even gingen slapen. Dit was echter niet het geval. De maten waren 2 weken geleden genomen en vandaag werden de helmpjes op maat gemaakt. Dat koste nogal veel tijd. Na een wandeling, 4 keer opnieuw passen, een fruithap en een fles zaten de kleintjes er echt helemaal doorheen. Als de orthopeet de kamer binnenkwam begonnen Eva en Finn keihard en hartverscheurend te huilen. Echt het ging mij door merg en been. Helemaal toen ik ze zag met helm. Ik weet dat ik moet wennen, en ik weet dat het uiteindelijk beter is voor mijn kindjes, heb ik er toch moeite mee.

We gaan morgen beginnen met wennen. Twee uur op en dan een kwartier af. Zo hebben we een schema mee opdat ze over een paar dagen de helm 23 uur per dag gaan dragen. Voor mama is het aftellen begonnen, ik kan er niets aan doen!

Liefs, Jane

Geplaatst

Ooo Jane, ik kan me heel goed voorstellen dat de twins het helemaal hadden gehad, dat is toch ook veel te lang voor die kleintjes, wat moet dat frustrerend zijn geweest voor jou als moeder zijnde.

Ook kan ik begrijpen dat je er toch best veel moeite mee hebt, tussen weten en voelen zit soms een wereld van verschil. Over hoeveel dagen zit je aan 23 uur?

Vanavond even lekker proberen bij te komen meid, en mopper het maar lekker van je af hoor!

Liefs Dani.

Geplaatst

@ JANE heel veel suc6 met de kleintjes en hun helmpjes, volgens mij zijn ze er zo aan gewend en het is beter voor hun zo moet je het maar zien.. tijd vliegt voor je het weet zijn ze er al weer klaar mee...

Geplaatst

Thanx meiden. Vandaag de eerste wendag. Deze valt nog niet mee. Zowel Eva en Finn beginnen keihard te huilen als de helm op moet. 2 uur op en 1 uur af. Dit moeten we opbouwen. We hopen volgende week op de 23 uur te zitten. Vooral Eva is erg ongelukkig met de helm. Het doet mij veel verdriet om mijn kleine meisje zo te zien. Finn lijkt het wel enigszins te accepteren. Maar goed, dit is nog maar de eerste dag. En ik wil alleen het beste voor mijn kindjes!

Liefs, Jane

Geplaatst

Foto-ZMK6V4I7-D.jpghttp://Foto-ZMK6V4I7-D.jpg

Eva en Finn, de eerste dag met helm.

Liefs, Jane

Geplaatst

Ach gossie Jane, wat sneu om je twee wondertjes zo te zien liggen.

Blijf "gewoon" in je achterhoofd houden dat het belangrijk is voor de kleintjes, maar owowow, wat kan ik goed begrijpen dat je hart hiervan breekt.

Succes!!

Geplaatst

Goh Jane, het zal vast wennen zijn voor die kleintjes, maar over een tijdje weten ze niet beter. En jij ook niet...snap uiteraard wel dat je het moelijk vindt.

Ik vind de foto wel enorm schattig...die koppies :)!

Geplaatst

Ohhh Jane, wat een vervelendevdagen voor jullie, vooral met het passen enzo dat heeft toch echt veel te lang geduurd. Zal voor degene die het opmaat moest maken ook niet leuk geweest zijn. Maar helemaal voor jou is het hartverscheurend. Probeer echt in je hoofd te houden dat dit echt het beste voor hun is. Hoop dat het wennen steeds beter gaat en dat ze straks niet meer ander gewend zijn. Hoelang moeten ze de helmpjes op houden?

Ook met helmpjes zien ze er nig steeds onwijs schattig uit!

Veel sterkte nog jane.

Ff vraagje nog, wij zijn sinds vorige week over op 3flessen en een papje. Nu hadden we een mooi schema met de laatste fles om 8 uur. Alleen haalt hij deze niet hij valt al eerder in slaap. Ook slaapt hij overdag al veel meer. We geven hem om de 4 uur een fles en tussen de middag pap ipv fles. Dan om 10 tussendoor 80 tot 100 gram fruit en rond 6 uur wat groenten. We moeten hem voor de voedingen steeds wakker maken, het is echt een slaapkop veworden. Om de hoeveel tijd geven jullie de voedingen, mss de tussentijd maar terug brengen naar 3,5 uur?!?!?!

Geplaatst

Meiden, dank voor jullie lieve woorden. Ik weet dat het beter is voor mn kleintjes, ik moet zelf ook wennen. En ik weet zeker dat het goed gaat komen.

Tammy, dus Kaylen is ineens een slaapkop geworden! Het is idd lastig, die laatste fles van 20.00 uur. Wij geven de laatste fles rond 19.00/19.30 uur. Het probleem hier is dat ze eigenlijk na de groentehap van 17.30 uur nog even een klein slaapje zouden moeten doen. Echter, lukt dat nooit. Dus wij geven die laatste fles gewoon eerder en dat is geen probleem tot de volgende ochtend. E & F worden zo rond 7.15 uur wakker en dat vind ik helemaal prima. Ze slapen dus het klokje rond, dit doen ze eigenlijk al weken.

Ik zou de fles gewoon eerder geven.

Liefs, Jane

Geplaatst

@ Jane.. Aah valt inderdaad niet mee als de kleintjes het zo vervellend vinden, komt wel goed hoor jane.. voor je het weet zijn ze er aan gewend... om heel eerlijk te zijn vind ik het nog schattig staan ook... eva heeft echt een lekkere bolle toet net als mijn kleine... hij weegt al weer 8800 gram hahha..

Geplaatst

We geven de fles de laatste fles de afgelopen dagen al steeds om 1930, want hij is gewoon niet te genieten. Het is echt heel raar dat hij van de hele dag wakker ineens overdag gaat slapen. We gaan nu ook aanhouden dat hij 's ochtens ook gewoon nog even gaat slapen tot zn fruithapje, dan blijft hij wel even wakker tot de pap en dan weer slapen. Kijken of dat wat beter gaat.

Dames, vandaag heb ik een heerlijk relax dagje voor de boeg!!! Ik ga met 2 vriendinnen lekker naar de sauna en daarbij hebben we een heerlijke massage geboekt, heb er echt mega veel zin in! Zo dat moest ik even kwijt haha.

Jane: hoe gaat het nu met Eva en Finn? Wennen ze er steeds meer aan of is het nog steeds drama. Wat Mijnbaby ook al zegt het staat ze best schattig die helpjes hoor. Vooral ook met die kleurtjes, die je bij Finn goed ziet op de foto. Wel leuk dat ze die dingen ook hebben met printjes enzo en geen saaie helmpjes ofzo of 1 kleur.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden