Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mir, veel succes met de echo vandaag! We hopen op een blij kloppend hartje!

Iza, jee, weer even schrikken, meid, maar met beeb gaat het goed. Fijn dat je weer een echo kon krijgen.

Pien, mijn misselijkheid is ook weleens weg, soms zelfs een dag of 2, maar dan steekt het opeens de kop weer op...

We zouden wel elke week, wat zeg ik, we zouden elke dag wel even per echo willen gluren hoe het met ons (onze) kleintje (s) gaat!

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja eigenlijk vind ik dat we gewoon allemaal tot 12 weken zeker om de week, 2 weken een echo zouden moeten krijgen. Echt, het doet zoveel goed voor je gevoel....

En genoten heb ik zeker! Vooral ook omdat ik nu best wel in paniek was (al bloed vanaf oudjaarsdag namelijk...)

Geplaatst

@Nine... je hebt gelijk hoor, op de terugweg naar huis moest ik weer kokhalzen! Het komt en gaat. Alles goed bij je verder? Mijn harde ontlasting kan ik inmiddels een klein beetje de baas door flink veel kiwi's te eten... maar dan nog, ook dit wisselt per dag.

@Iza... het is zo naar dat bloed, je wilt het gewoon NIET zien. Ik heb het in week 5 en 6 12 dagen gehad en dat is zo onzekermakend. Ik klop het af.. ik heb het gelukkig niet meer gezien.

Meiden... ik krijg al een klein buikje, niet te geloven! Ik ben al iets meer dan 2 kilo aangekomen. Snel vinden jullie niet?

Hoe is het met Nanne-meisje? Je bent toch weer opbouwende met het werk? Lukt dat een beetje?

Alles goed gegaan vandaag Mir?

Liefs Pien

Geplaatst

ha Pieneke, fijn dat je er weer bent! Shame on my memory, ik weet niet meer of je op vakantie was, maar voor mijn gevoel was je lang weg..?

Vandaag idd weer begonnen met werken.. vond 't wel tikkie spannend; het plassen met name.. toch weer in m'n broek kijken als vanouds!

Mocht veel mensen uitleggen waarom ik er ineens bijna 3 weken niet was, dus heb aan veel mensen de waarheid maar verteld. Ik bén toch ook zwanger??!! En ik moet zeggen dat als ik 't mezelf hoor zeggen, ik daar ook weer wat meer van overtuigd raak... Bij 3 weken niet werken ga je teveel denken, en teveel voelen.. (of juist iets níet voelen ofzo.. pff vermoeiend!)

Maar goed, ik doe wel iets rustiger aan, neem een keer extra pauze ofzo.. (wilde zeggen kortere dagen maken, maar was vandaag gewoon van 7.45u tot 18u. Jammer..)

Ik merk ook hééeél sterk dat ik toe ben aan een echo!! Ik wist dat ik de laatste week vóór de volgende echo mezelf weer moest overtuigen, en het is ook echt zo! Zo zeker als je wegloopt na een echo, zo weg is dat als je weer binnenkomt... stom is dat!! Hier worden de klachtjes ook wat minder, brrr..

Maar ja, het is ook niet gek dat wij dat extremer hebben, denk ik.. bij mij lukte er afgelopen 3 jaar niks in de MMM, dus dan lijkt (léék, bedoel ik natuurlijk!! ;-) het me sterk dat mijn lichaam dit wél kan..........................

Iza, morgen zijn we 9 weken, dat klinkt al goed toch!!!??? (weet nog hoe blij we waren met 5 weken, lijkt zo kort geleden!! Zou de tijd dan tóch snel gaan??)

En wat fijn dat je nu weet dat het oké is, ookal is bloeden ronduit 'n hel..

liefs Nanne

Gast estrhalita
Geplaatst

Pien, bij mijn vorige 2 zwangerschappen kreeg ik bij 5 weken mijn broeken al niet meer dicht. Ook nu is dat een beetje het geval. 's avonds moet hij echt open. Dus het kan best hoor meid, zeker bij een 2ling. Lekker toch, kan je straks lekker pronken met je buik.

Geplaatst

HÉ HÉ eindelijk weer thuis, met heel goed nieuws een KLOPPEND hartje!!!!!

Wij kunnen ons geluk niet op ook vandaag de eerste felicitatie van het ivf centrum gehad, ze hebben toch vanaf het begin met de lage hcg altijd gezegd dat het geen blijvertje was, en wat blijkt hij/zij is gewoon blijven zitten. Dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit. En daar ben ik het levende voorbeeld van.............:thumbup:

Geplaatst

Hallo Mirrie

wat een goed en fijn nieuws, zie je wel, gelukkig zijn er ook succes verhalen!!! geniet ervan meid, geweldig!

liefs

Babeth

Geplaatst

hai Pieneke

bij mij is mijn buik ook al gegroeid (en borsten ook!!)Spijkerbroeken zitten niet lekker meer en heb reeds 2 zwangerschapsbroeken aangeschaft.

de misselijkheid was bij mij ook niet iedere dag maar goed bij was is ie nog nooit zo heftig geweest als bij jou. Ik heb 1x gespuugd en dat was op de ochtend nadat ik de pregnyl voor de punctie gespoten had!

mbt. een 3d-programmaatje kun je evt. eens kijken op:

http://WWW.HOMEPLANNER.NL of WWW.WONINGPLAN.NL

Ik heb op een avond maar onze kamer + de meubels op schaal uitgetekend.

was wel een goed idee want ik zag in dat 2 commodes wel praktisch is maar dat maakte het ook wel vol.

Weet je wat mij vooral een goed gevoel gaf tussen de echo's door: dat ik meerdere malen per dag duidelijk mijn baarmoeder voel, geen pijn maar echt het gevoel dat er iets gebeurd (lastig te beschrijven maar wellicht herkenbaar voor jullie?)

groetjes

Babeth

Geplaatst

Klinkt wel dreigend Pien ha ha.

Nee hoor ik heb de waardes erbij gevoegd, en ik wil absoluut een voorbeeld zijn voor iedereen die ook beginnen met lage waardes.

Groetjes Mirjam

Geplaatst
hai Pieneke

bij mij is mijn buik ook al gegroeid (en borsten ook!!)Spijkerbroeken zitten niet lekker meer en heb reeds 2 zwangerschapsbroeken aangeschaft.

de misselijkheid was bij mij ook niet iedere dag maar goed bij was is ie nog nooit zo heftig geweest als bij jou. Ik heb 1x gespuugd en dat was op de ochtend nadat ik de pregnyl voor de punctie gespoten had!

mbt. een 3d-programmaatje kun je evt. eens kijken op:

WWW.HOMEPLANNER.NL of WWW.WONINGPLAN.NL

Ik heb op een avond maar onze kamer + de meubels op schaal uitgetekend.

was wel een goed idee want ik zag in dat 2 commodes wel praktisch is maar dat maakte het ook wel vol.

Weet je wat mij vooral een goed gevoel gaf tussen de echo's door: dat ik meerdere malen per dag duidelijk mijn baarmoeder voel, geen pijn maar echt het gevoel dat er iets gebeurd (lastig te beschrijven maar wellicht herkenbaar voor jullie?)

groetjes

Babeth

Lieve schat.. helemaal bedankt! Ik ben ook bang dat het te propperig wordt met 2 commodes! Dank je voor de link..

Die baarmoeder voel ik ook heel goed.. lijkt wel een soort oprekken! Verder heb ik bij onverwachtse beweging wel eens een kort gevoel van spierpijn of zo..

Pien

Geplaatst

He ladies, laat ik ook nog even een duit in het zakje doen.... (een symptoom dat ik herken uit mijn vorige zwangerschappen) Ik kan me niet meer lekker uitgebreid uitrekken, dat doet pijn in mijn buik.

Verder kreeg ik mijn broeken al niet meer dicht sinds de punctie...

De darmen doen weinig tot niets, helaas, een heuse bevalling voor een miniem resultaat.

Mir, van harte, meid, wat heerlijk dat je het hartje hebt zien kloppen!

Nanne, ik kan me voorstellen dat je nog steeds kijkt of je geen bloedverlies hebt. Ik heb ook nog dat ik soms schrik van het toiletpapier met roze bloemetjes... ik koop dus alleen nog ongedessineerd papier.

Liefs, Nine

Geplaatst

Hei, ik breek even in de augustusmaand in. Dit omdat ik een grote glimlach van herkenning kreeg bij het verhaal van nine. Ook ik schrik nog steeds op van roze bloemetjes wcpapier. Heb altijd wit wcpapier en schrik dan ook als ik denk iets roods te zien. Vraag me nu af of die gewoonte (wcpapier controleren) ooit nog uit mijn systeem gaat?

Alle augustusmeiden veel succes met jullie zwangerschappen!

Geplaatst
... Ik heb ook nog dat ik soms schrik van het toiletpapier met roze bloemetjes...

Niet zo plastisch als het bananen verhaal van Pien, maar zie het helemaal voor me :clap2:

Gast estrhalita
Geplaatst

Dames ik kom me van de club afmelden. Vandaag buikpijn en bloedverlies. Conclusie bij 5,5 week een miskraam.

Succes hier verder en veel geluk met de zwangerschap

Geplaatst

Lieve Es, wat jammer is dit... Veel sterkte meid. En geef je lekkere kids een extra knuffel. De volgende keer weer raak!

Liefs, Nine

Geplaatst

Owww lieve Esther

wat een bericht zeg!!!! ik ben er helemaal stil van....

Ik wens jou en je man heel veel sterkte toe!!!Kan nu alleen maar hopen dat je lichaam het zelf gaat verwerken en dat je een ziekenhuisbezoek bespaard mag blijven

wat een *** zooi zeg!

Babeth

Geplaatst

Esther, nee toch... heel veel sterkte!

Liefs Dani.

Geplaatst

Lieve meiden,

Het is voorbij.

Vanmiddag op de valreep een echo gehad, heel onschuldig, alleen om de termijn te bepalen voor de combinatietest.

Helaas, er klopte geen hartje meer. Het is waarschijnlijk eergisteren gestopt, het was nog wel aardig gegroeid ten opzichte van de echo van vorige week.

Mijn man was er niet bij, maar is meteen naar het ziekenhuis gekomen, teon ik hem belde.

We zijn volkomen onthutst. Een kloppend hartje is geen garantie geweest.

Ik heb besloten af te wachten wat er nu gebeurt. En heel gek, ik voel de krampen opeens komen. Terwijl mijn tieten nog enorm zijn en de misselijkheid heftig is.

Dag lief prulletje in mijn buik....

Nine

Geplaatst

Lieve Nine,

Lees het net op een ander topic .......het helpt je vast niet, kan niet eens zeggen ik snap hoe jij je moet voelen......geen idee. Kan je alleen veel sterkte wensen.

Spaatje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden