Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hallo dames

jeetjes, een aantal van jullie hebben een toch wat spannende afspraak de komende dagen

Iza, Keesje, Amber en Pieneke, alvast succes gewenst en geniet ervan!!!

groetjes

Babeth

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Keesje hoe was de meting? Ik heb een halve meting gehad, alleen de nekplooi en die was goed, dus ervoor gekozen om geen bloedtest te laten doen! Nekplooi was hier 1 mm, dus helemaal prima!

Mijn god wat is het kind gegroeid, het loopt 4 dagen voor!! Woensdag naar de vlos, dan even kijken of mijn datum ook 4 dagen terug gaat.. Mijn man is ook erg groot en stevig, dus bij overtijd lopen kan dat wel schelen... Volgens de echo ben ik dus nu al 12 weken en 3 dagen..

Grappig colle, als ik verplaatst word schelen we nog maar 2 dagen! (dan ga ik naar 6 augustus :))

Uitgerekend

02 augustus: C&D (Chantal)

04 augustus: Colle

08 augustus: Pieneke

09 augustus: Keesje

10 augustus: Iza (Kirsten)

10 augustus: Nanne

11 augustus: Heleen

12 augustus: Amber

25 augustus: Giraf

Eerstvolgende afspraak

25 januari: Keesje (nekplooimeting (12 wk, 0-3 dgn)

26 januari: Amber combinatietest

26 januari: Pieneke, nekplooimeting (12 wk, 2 dgn)

27 januari: Iza, 2e afspraak verloskundige

28 januari: Colle, 1e afspraak verloskundige (13 wk, 1 dg)

9 februari: C&D, afspraak gynaecoloog

17 februari: Amber afspraak verloskundige

19 febr: Amber afspraak gynaecoloog

26 februari: Pieneke, controle gyneacoloog (16 wk, 5 dgn)

3 maart: Iza, geslachtsbepaling :D (17 wk, 1 dag)

12 maart: C&D (Chantal), 20 weken echo

18 maart: Pieneke, uitgebreide 20 weken echo (19 wk, 4 dgn)

23 maart: Iza, 20 weken echo

Amber en Pieneke, succes met de meting morgen en ook plezier, want jullie zien je frummel (en pien de frummels) weer even!! Jullie zullen wel schrikken hoe erg ze gegroeid zijn!!!

Ik ga morgen (op de grens eerder durfde ik nog niet) mijn overgebleven medicijnen naar de fertiliteitspoli hier brengen. Heb ze bewaard omdat als het voor de 12 weken misging de teller niet op nul ging. Dan had ik ze goed zelf kunnen gebruiken bij een volgende poging. Maar nu kunnen zij er wellicht anderen mee helpen, voelt goed!!

Geplaatst

En mij zeker alleen op 10 augustus laten zitten?! ;-)

Hoe groot was je hummel al? Kan er even geen voorstelling van maken momenteel...

Verwacht morgen toch écht wel een brief van Apeldoorn Ziekenhuis met een datum voor een volgende afspraak!! Sinds 10 wk echo ben ik nergens meer onder behandeling/begeleiding, en dat vind ik niks.. ik wil eigenlijk gewoon binnenkort weer een echo of iets.. Iedereen hier heeft allemaal leuke afspraken en echo's staan, ik niks! Ben tenslotte morgen 12 weken, dat moet gevierd (en dus gezien) worden!!!!!!!!!!!!!!!!

Woensdag gelijk effe naar de kapper, weer leuk maken en ammoniak-vrije verf er in!

Volgens de meeste mensen straal ik helemaal, maar volgens mij bedoelen ze gewoon dat ik licht geef omdat ik zo wit ben........ ;-)

lfs nanne

Geplaatst

Ha meiden,

Moortje.. dat duurt nog even, het heeft voor jou een hele andere lading dan voor de andere dames hier. Behoorlijk heftig als je zo in moeten zitten voor de uitkomst van het geslacht. Succes en ik snap dat het wachten veel te lang duurt.

Iza.. lekker nieuws weer en wat is je hummeltje gegroeid zeg!! Ik heb vorige week al bloed voor de combinatietest laten prikken. Ik krijg morgen niet meteen de uitslag omdat de rekenmodule voor tweelingen elders gedaan wordt.

Nanne.. het meisje in het vacuum, dat je maar gauw weer eens mag kijken. Goed idee van die kapper.

Keesje ook goed nieuws?

Liefs Pien

Geplaatst

Halllllo allemaal,

Hier weer eens een berichtje van Colle, ik ben er nog steeds hoor en ik lees nog steeds mee...al is dat nog vaak tussen de wimpers door en ben ik te moe om alles helemaal bij te houden. Komt vast binnenkort wel goed want ik voel dat ik weer wat meer energie ga krijgen en het ook savonds weer langer vol kan houden.

@Iza, wat een mooie echo had je weer zeg. En wat gezellig dat je steeds dichter bij mij in de buurt komt.

Ik moet nog tot donderdag wachten en dan weet ik of hatsieflatsie nog steeds voorloopt. Misschien komen we uiteindelijk wel tegelijk te staan. :)

Ik heb trouwens ook een dope tone gekocht. Niet de angelsound maar de babysound (geloof ik) Ik hoop hem morgen in huis te halen.

Ik wou er eerst toch maar niet aan beginnen maar kan het nu na het lezen van jou berichtje niet laten.

Donderdag ga ik voor het eerst naar de verloskundige (intake) hopelijk doen ze dan ook een echo. (ze hebben een eigen echo apparaat)

Oh ik kan echt niet wachten.

Heb het idee dat ik nu ook een beetje begin te groeien. Een moeder van mijn werk vroeg me ook of misschien zoveel had gegeten het weekend of dat je het nu wel echt begint te zien. Nou aangezien ik niet veel gegeten heb, begint het nu toch echt wel een beetje te komen.

Volgens mij word ik straks echt zo'n kleine dikke waggelende prop op pootjes :)

@Nanne, Hopelijk krijg je inderdaad snel bericht vanuit Apeldoorn.

Lijkt me ook niet fijn dat je nergens onder controle bent en er een beetje tussen zweeft. Al weer bijna 12 weken, dat moet zeker weer eens gezien worden!!!!

@Giraf, welkom hier en lekker genieten!!!

@Keesje en Nanne, Hahaha ik moest zo lachen om jullie (te)gekke dromen.

En dan Nanne die gewoon even om half 4 snachts in haar eentje op dit forum zit en het hier zo stil vindt...hahahaha.

@Amber, ik lees dat jij ook al last krijgt van je bekken. Hier ook al wat pijnklachtjes. Ik heb het links onderin mijn rug (zijn dat mijn bekken ook??)

Het is soms een nare pijn die doortrekt naar mijn bil en been.

Heb het vooral na het Zumba-en dus denk dat ik dat toch wel op moet geven binnenkort...en na een lange dag werken voel ik het ook aardig irritant worden. Ik zal het donderdag eens vragen aan de verloskundige of het iets met de zwangerschap te maken heeft. Lijkt me zo vroeg nog of niet???

@Pieneke, Gelukkig gaat het met jou en je 2 wonders ook allemaal goed.

Vind het nog steeds zo geweldig dat je er 2 gaat krijgen.

Hopelijk is de uitslag van de com. test helemaal goed.

Oh ik word hier zo blij van!!! We zijn gewoon met z'n allen zwanger. Al kan ik de andere meiden die hier ook bij ons hoorden nog maar moeilijk vergeten. Ik hoop zo dat ze ook weer snel in zo'n gezellig toppic komen.

Hier beginnen steeds meer mensen het te weten, ook op mijn werk. Kinderen die het weten vertellen het aan hun ouders of ze lezen het op mijn hyves. Zo leuk die reacties maar ik merk dat ik nog steeds een rood hoofd krijg als iemand er over begint...raar he.

De kinderen op mijn werk reageren ook allemaal verschillend, zo grappig. Sommige begrijpen het nog niet echt, sommige intereseren zich er niet in, maar veel kinderen willen er ook van alles over weten. Zo leuk!!

Ik heb vorige week zelfs van een afstandje even stiekem naar 2 kinderen zitten kijken.

De één had een pop onder haar trui gestopt en speelde dat ze zwanger was. De ander was de dokter en kwam met het dokterskoffertje haar helpen met de bevalling. Ze lag onder een dekentje, deed haar ogen dicht en hop de pop kwam tevoorschijn hahahaha was zo leuk om te zien.

Zo gauw ze doorhadden dat ik keek was het spel meteen over :)

Nou meiden, ik hou het niet langer vol. Mijn electrische deken staat al een tijdje op standje 3 te gloeien dus ik ga even voelen hoe warm hij is om vervolgens hopelijk heeeeel snel in slaap te vallen.

Liefs Nicole

Geplaatst

Nanne, etterbakje (werktitel, na de bloedingen hebben we hem die gegeven ;-)) was gisteren 5.79 cm! Heel bijzonder om te zien! Hier het filmpje van de echo (let niet op mijn WAUW hahaha als ze het hele armpje even laat zien, maar het was zo gaaf!!)

En misschien loopt jouw frummel ook wel voor straks op de volgende echo...

Ik vind het zo gaaf dat de meeste van ons nu de 12 weken grens hebben overschreden!!!

Maar Pien, vandaag wel de echo dan toch? Toch weer even een spiekmoment!

Geplaatst

Uitgerekend

02 augustus: C&D (Chantal)

04 augustus: Colle

07 augustus: Keesje

08 augustus: Pieneke

10 augustus: Iza (Kirsten)

10 augustus: Nanne

11 augustus: Heleen

12 augustus: Amber

25 augustus: Giraf

Eerstvolgende afspraak

25 januari: Keesje (nekplooimeting (12 wk, 0-3 dgn)

26 januari: Amber combinatietest

26 januari: Pieneke, nekplooimeting (12 wk, 2 dgn)

27 januari: Iza, 2e afspraak verloskundige

28 januari: Colle, 1e afspraak verloskundige (13 wk, 1 dg)

9 februari: C&D, afspraak gynaecoloog

17 februari: Amber afspraak verloskundige

19 febr: Amber afspraak gynaecoloog

26 februari: Pieneke, controle gyneacoloog (16 wk, 5 dgn)

3 maart: Iza, geslachtsbepaling :D (17 wk, 1 dag)

12 maart: C&D (Chantal), 20 weken echo

18 maart: Pieneke, uitgebreide 20 weken echo (19 wk, 4 dgn)

23 maart: Iza, 20 weken echo

Hi Allemaal,

De echo was helemaal goed. Wat een wonder om zo even je eigen frummeltje te kunnen zien zitten. Bij het AMC kijken ze heel erg uitgebreid bij deze echo. Daar schrok ik wel even van maar nu alle testen positief waren was het wel een lekker gevoel. Ik weet dat het geen garanties geeft en ik ben ook helemaal niet op zoek naar garanties maar heerlijk dat het zover helemaal goed gaat.

Er werd zelfs een hartfilmpjes en bloedvaatfilmpjes gemaakt om te kijken of er mogelijk een lek in het hart zat. Hebben jullie dat ook gehad?

Ook bij ons was de nekplooimeting rond de 1. Keurig dus. De optie om de bloedtest te laten vervallen is eigenlijk niet besproken. Op zich snap ik wel dat jij dat niet meer gedaan hebt Iza. Ik krijg nu over 10 dagen de uitslag.

Gaaf filmpje Iza. Bijzonder dat jij deze hebt meegekregen.

Ik heb weer kunnen zien hoe bijzonder de natuur werkt. Ik heb best wel last van cystes. Nu bleek al meteen dat mijn baarmoeder nu al heel hoog zat om ruimte voor de groei van de baby te behouden. Dus nu hoeven de cystes niet aangeprikt te worden en wordt het was bij de 20 weken echo opnieuw bekeken. (1 nadeeltje... nu heb ik dus geen extra echo's meer...)

Nou meiden, ik voel me erg gelukkig en blij! Ik merk nu pas hoe stressvol 2009 is geweest en ik heb nu het idee dat de wereld me aan het toelachen is. Ik krijg daar onwijs veel energie van.

Ik ben benieuwd hoe de andere dames vandaag de echo ervaren hebben.

Veel liefs.

ps. Mijn uitrekend datum is geprikt op 7 augustus. Ik heb dat dus even aangepast.

Geplaatst

Hoi Keesje,

Wat fijn dat je een goeie echo had en ik zie dat je de 12 weken grens al bereikt hebt. Fijn hoor, zo'n mijlpaal.

Geniet van dit mooie nieuws!

Groetjes Dorine

Geplaatst

Wow Iza...te gek dat je die meekrijgt!!

Keesje ook jij weer fantastische berichten... en inderdaad allemaal zowat de 12 weken voorbij.

Hier ook goed bericht: nekplooien waren bij beide kleintjes 1.4mm, dat was goed, nu wachten op de totaaluitslag (combi-test) aanstaande vrijdag. Ze waren weer allebei exact even groot (5.65cm), dit komt precies overeen met hoever ik nu ben. Weer helemaal blij... de hummeltjes weer druk in de weer, te gek!!

Colle leuk weer van je te horen!

Liefs Pien

Geplaatst

Hoi dames

wat fijn om te lezen dat het allemaal zo goed gaat nu!

Iza, geweldig dat filmpje, zo mooi

Pieneke, jij hebt ook mooie waardes van de meting, super!

Keesje, wat zeer uitgebreid doen ze dat bij jou zeg, alleen maar fijn lijkt me, okey, de volgende duurt dan weer even, anders tussendoor een pretecho?

Dames, lekker genieten!!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hi Meiden,

Hoewel ik zelf mijn horoscoop nooit lees hoor ik nu opeens van iedereen.. oh.. "het wordt dus een leeuw".

Nu heb ik net in een stil momentje op werk maar eens op internet opgezocht wat een Leeuw babytje kan inhouden. Niet te serieus nemen maar wel grappig om te lezen... (vind ik)

Fijn zeg Pieneke dat jouw meting ook goed was en dat je babietjes lekker op schema lopen. Waren ze ook lekker aan het bewegen.. Zo grappig vind ik het om dat gespring te zien.

En Meiske.. je hebt helemaal gelijk een pretecho hoort ook tot de mogelijkheden. Wat dat betreft hebben we mazzel dat we in deze tijd leven.. als we ons niet meer kunnen inhouden dan kunnen we toch lekker even spieken met behulp van een pretecho. Ik denk dat ik dat zeker ga doen...

Hi Simonja.. bedankt voor je reactie! Ik zie dat jij net de 20 weken echo en grens achter de rug hebt! Gefeliciteerd.. wat leuk dat je nu weet dat het een jongetje wordt.

Enne Colle. dat vergat ik net te zeggen.. maar leuk om weer eens een lekker lang verhaal van je te lezen. Wij waren dit weekend bij vrienden en die kinderen waren ook helemaal bezig met mijn zwangerschap. Zo leuk en ontwapenend om te zien en horen hoe ze dat een plekje geven en hoe ook die kleine kinderen hier al mee bezig kunnen zijn. Dat ik nog geen dikke buik had gaf natuurlijk wel verwarring.

Horoscoop Leeuw-baby 21 juli - 20 augustusSterrenbeeld%20leeuw.jpg

Speels aanwezig

De Leeuw-baby is een kind dat speels van aard is. Het houdt ervan om de wereld op een speelse en onschuldige manier te ontdekken. Het ziet nog geen kwaad in de dingen en de mensen om hem heen, laat staan in zichzelf. Het is gewoon aanwezig en staat door zijn zonnige uitstraling vaak in het middelpunt. Je kunt dit kind regelmatig ook letterlijk in het midden van een groep vriendjes zien staan.

Uitdagend

De Leeuw-baby zal hier volop van genieten, echter niet op een egoïstische manier. Het is namelijk bereid om anderen evenveel mee te laten genieten. Het vindt het leuk om anderen te enthousiasmeren. Met name kan het ervan genieten om elkaar via het spel uit te dagen om verder en dieper te gaan. Ook al schrikken sommigen daarvan terug, voor de meeste mensen in zijn omgeving betekent het een persoonlijke verrijking om dit kind in de buurt te hebben. Op deze wijze draagt het, hoe jong ook, wezenlijk bij tot de persoonlijke ontplooiing van andere mensen.

Trots karakter

De Leeuw-baby heeft een trots karakter en is loyaal ten opzichte van de mensen die in zijn omgeving horen. Zijn loyaliteitsgevoel maakt dat het voor de mensen om wie het geeft in de bres zal springen en hen, als dat nodig zou zijn, hoe dan ook verdedigt. Dit geeft dit kind een trots gevoel en het put daar zijn zelfrespect uit.

Geplaatst

Ha Keesje,

Ze hebben jouw datum dus wel vooruit gezet? Ook al ging dat maar om een paar dagen? Ben echt benieuwd of de vlos dat ook doet. Nou was gisteren ook wel 'officieel' de termijn echo en neem aan dat die wordt aangehouden. Zal vast goedkomen!

Geplaatst

Hi Iza,

Ja op de brief van het AMC aan de verloskundige staat nu 7 augustus.

Bij de eerste meting was het 12 augustus, vervolgens 6 augustus en op basis van de punctiedatum 9 augustus had ik vastgesteld. Volgens de dr. die de echo deed is het bij de vroege echos heel lastig om precies goed te meten- het is allemaal nog zo klein- zodat er makkelijker afwijkingen kunnen ontstaan zoals bij mij. Daarnaast zijn de IVF artsen - die de eerste echos hebben gedaan bij mij- hierin natuurlijk geen experts. Deze laatste meting schijnt dus betrouwbaarder te zijn en wordt nu dus als uitgangspunt genomen.. Enne commercieel als ik ben.. bedacht ik me dat een vroegere datum dan een voordeel kan opleveren aangezien indien je later bevalt het dan paar extra vrije dagen oplevert ;-) maar zo zal het wel niet werken.....

groeten!

Groet!

Geplaatst

Hahaha nou zo denk ik ook! En eerder verlof, toch wel lekker in de zomer... En eerder de geslachtsecho en eerder de 20 weken echo... ik reken me al rijk ;)

En 4 dagen is toch best veel.. De kleine liep hier tot 10 weken op schema en nu dus 4 dagen voor... Hier laten ze je best vaak tot zeker 42 weken doorlopen, dus ik wil die datum eigenlijk wel teruggezet hebben... Wordt dat niet gedaan houdt 42 weken op mijn huidige datum in dat ik al bijna 43 weken zwanger zou zijn......

Maargoed, morgen ga ik het gewoon aankaarten bij de vlos :) neem aan dat die het ook wel zo berekend ook aangezien dit de officiele termijnecho was zeg maar :)

Geplaatst

Hehe, ik heb een afspraak... morgen om 14.20u al. Heb gister gebeld en aangegeven dat ik wat klachten kreg als krampen en zere, verkleefde eierstok links. Niks extreems maar ze schreef het allemaal op en ik moest binnen 2 dagen gezien worden! Nou ja, dat was ook niet helemaal te bedoeling, en zéker niet op de drukke donderdagmiddag, maar ja... nou moet ik natuurlijk ook niet zeuren!

Toch fijn, morgen een echo! Ben heel benieuwd...... buikpijn wordt natuurlijk al minder, maar wil sowieso overleggen over m'n verklevingen; daar zit geen oneindige rek in, lijkt me.. Weet 1 van jullie daar wat van? Verweekt dat ook ofzo?

Tot gauw, Nanne

Geplaatst

He lieve augustusmama's, hier weer even een berichtje van Nine... ik lees nog steeds mee, hoor en ik moest even hartelijk lachen om de horoscoop (kind) Leeuw, geplaatst door Keesje.

Ik kan nog wel een boekje open doen over Leeuw-kids, hoor:laugh::laugh::laugh:, hou er maar rekening mee dat het kids met een ijzeren willetje zijn, maar dat ze veel warmte en liefde uitstralen.

Het is geweldig dat jullie de magische 12-weken grens voorbij zijn, het is wel gebleken dat er voor die tijd wel het een en ander mis kan gaan:mad:.

Desalniettemin ben ik weer aan het werk gegaan en kan ik mezelf weer aardig terugvinden.

Wat mijn man en ik nog eventueel gaan ondernemen op dit vlak is nog niet duidelijk... eerst maar weer eens genieten van de mooie dingen ( de zoons die ik heb!) en meegenieten van jullie vrolijke verhalen!

Liefs, Nine

Geplaatst

Hi Nine,

Ik heb je een PB gestuurd!

Super om te horen dat het beter met je gaat en goed dat je even de tijd neemt om te beslissen wat je man en jij gaan doen en om eerst te genieten van de mooe dingen!

Veel liefs en ik geniet lekker met je mee van alle mooie dingen in het leven!

Keesje

Geplaatst

Lieve Nine,

Wat knap en bovendien sterk dat je de draad van het dagelijks leven weer op hebt weten te pakken. Het is goed dat je de tijd eventjes zijn werk hebt laten doen om vervolgens op eigen kracht weer op koers te komen. Daar waar je 2 weken geleden zo resoluut dacht: dit was het, er komen geen kindjes van mij en mijn man, lees ik nu toch weer een opening. Succes met jullie besluit....

Liefs Pien

Nou meiden.. de uitslag van de combinatie-tes is al binnen. Op basis van bloed, leeftijd en de nekplooi hebben we per kind een kans van 1:380. Dit is voor iemand van mijn leeftijd (ruim 38) gewoon goed. Conclusie: geen verhoogde kans op down en geen vervolgonderzoek noodzakelijk. Weer een moment om gelukkig te zijn!

Wat een gerommel bij jullie met die data.. bij ons passen ze niets aan, de datum staat vast! Ik loop gewoon keurig op schema dus er valt ook niets aan de passen. Maar ook met 4 dagen vooruitlopen wordt geen correctie toegepast!

Liefs Pieneke

Geplaatst

Nanne.. hoe is het gegaan vandaag? Ik heb darmendometriose en sinds ik zwanger ben heb ik nergens last van, en dat terwijl ik een ernstige variant heb waar ik na de bevalling nog aan geopereerd moet worden.. (ws. met tijdelijk stoma....bah bah bah).

Mij is verteld dat je er tijdens je zwangerschap juist minder last van hebt, het gaat niet weg maar kan wel wat slinken.

Liefs Pien

Geplaatst

Heel goed!!

Ik had natuurlijk een nieuw iemand, want in een nieuw ziekenhuis.. ze had wel begrepen dat het om eiceldonatie ging, maar niet ook over zaaddonatie.. ze vond het bijster interessant en vooral heel leuk en bijzonder, had een co bij zich, dus ik was een leuke 'casus'.. klikte heel goed, en ik zat heerlijk op de praatstoel.. ben daardoor dus alleen wél vergeten te vragen over die linkereierstok/darm. Hummeltje deed 't prima, huppelde wat, en stak een arm op, met zichtbare vingertjes!! Zo bizar....

Ze kon zien dat de placenta aan de onderkant ligt, voor de baarmoedermond. Dat was waarschijnlijk de reden van het vloeien toen en de krampen nu. heeft gelukkig niets met loslaten oid te maken, maar is wel een ongelukkige en kwetsbare plek.

Met de groei van de baarmoeder wordt ie mee naar achteren genomen, dus zegt nog niks over bevalling oid. Maar moest er rekening mee houden dat het vloeien best nóg eens kon gebeuren. Dus Pieneke, je kent je taak daarin, he?!

Jemig, das ook ellendig die endo bij jou! Gelukkig nog ver weg, en wie weet tegen die tijd, na al die andere hormonen in je lijf... hope so.

Bij mij is het meer het probleem dat die linkereierstok strak verkleefd zit aan m'n darm, en dat geeft soms een scherp stekende pijn. Ook als er aan getrokken wordt, door bv m'n darmen (zooo blij dat ik geen obstipatie heb!) maar dan lijkt me dat anatomisch ook niet fijn als m'n baarmoeder er aan gaat trekken.. maar wordt vervolgd.

Zal me nu ook een worst wezen, ik heb gewoon een mooie (ietwat onduidelijke want via de buik) echo gezien!

En het mooie is dat ik over 2 weken weer een echo heb. (eigenlijk 4 wk, ze zag mijn frons en maakte er 3 wk van.. bij de balie bleek ze er die woensdag niet te zijn, en ik eigenlijk ook niet, want 9-maanden-beurs ;-) Dus toen heb ik net gekeken of ik haar heel erg tegemoet kwam, en gezegd dat ik dan eventueel ook wel over 2 weken wil komen. Soms moet je over je hart strijken........

Zo, dit was een verkorte versie, ik ga nu gauw slapen!

Truste! X

Geplaatst

Hai Dames, mijn datum wordt toch niet aangepast.. omdat het een ivf kindje is, en het rond de 12 weken echo zo gemeten is (daarvoor steeds keurig op schema) kan het zijn dat-ie zijn eigen lijn al volgt :-) Dus ik blijf gezellig bij je Nanne!!!

Geplaatst

Hi Dames,

Wat een goed nieuws Nanne! Fijn dat je echo zo goed is verlopen en dat alles volgens schema loopt!

Bah.. voor mij geldt dat ik HET vanacht weer hebt gehad.. en niet een beetje. HET stroomde eruit. Ik voelde me gisteren de hele dag al heel moe (een errug drukke week achter de rug) en had wel een beetje ongesteldheid achtige kramp.. Maar ik maakte me daar totaal geen zorgen over.. Totdat toen ik naar het toilet ging opeens het vloeien begon en.... echt...... ik heb mezelf sinds mijn eerdere ervaring al ingesteld op een beetje bloed maar HET ging nergens over. Toen HET daarna weer begon heb ik het mijn man laten zien en die kwam tot dezelfde conclusie. Wij de verloskundige gebeld en zij gaf aan dat je niet zoveel kan doen.. AFWACHTEN was het advies... je kan het toch niet tegenhouden!!.....Nou dat is dan niet grappig. Onze nacht was er een met heel veel verontrustende toiletbezoekjes. Vanochtend heb ik mijn lot in eigen hand genomen en zijn we naar het ziekenhuis gereden. gelukkig trof ik daar de verpleegster die mij ook met de punctie begeleid heeft. Zij heeft mij toen meteen naar de 1e hulp gebracht (bij het AMC hebben ze een apparte vrouwen afdeling). Daar ben ik super geholpen.. Wat hebben wij gehuild toen we ons frummeltje heel actief zagen rondschoppen. Daarna heeft ze verschillende vervolgonderzoeken gedaan. Conclusie.. mijn moederkoek is aan het bloeden. Het leek erop dat de beschadiging al aan het stollen is dus dat was een goed teken. Ik moet het even rustig aan doen en rekening houden met minstens een week oud bloed verlies. Op het moment dat er weer veel vers bloed gaat vloeien moet ik bellen. Op zich kan het geen kwaad. Ik loop een kleine kans dat als het allemaal doorzet dat mijn baarmoeder de prikkels als niet prettig ervaart en besluit af te stoten maar ze zei er specifiek bij dat dit een kleine kans was.. dus daar ga ik maar vanuit!

Nou dames, ik ben nu dus kapot. Ik voelde het echt tussen mijn vingers wegglippen en kon mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik deze week zoveel heb gedaan.. Ik begin me steeds meer te realiseren dat me dit wondertje gegund is en dat ik tijdens mijn zwangerschap er rekening mee moet houden dat ik mijn tempo moet aanpassen (let op:Er zijn gelukkig heel veel zwangere vrouwen die wel alles kunnen blijven doen. En ik dacht dat ik daar ook bij zou horen en nu dus gewoon NORMAAL zwanger was.. niet dus..)

Een goed voorbeeld was toen ik door de verpleegster naar de Eerste Hulp gebracht werd. De lift vertrok bijna dus ik wilde sneller gaan lopen om de lift te halen. MOCHT DUS NIET.. ik moest rustig aan doen! Tja..snap ik... maar ik reageer dan zo instinctief. En vooral na de 12 weken echo van maandag had ik het idee dat ik de wereld aan kon. Mijn zelfvertrouwen heeft dus een weer een flinke knauw gekregen maar ik heb me ook alweer aardig kunnen vermannen.. Het is dan maar zo.. ik ga rustig aan doen want ik wil mezelf niets maar dan ook niets kunnen verwijten! Dat ik dit al mag meemaken is zo bijzonder.................

Toevallig kreeg ik zojuist ook de uitslag van de combinatietest. Een kans van kleiner dan 1 op 5000. Heel erg fijn! En net de opsteker die ik wel even kan gebruiken.

Nou dames... ik duik mijn bed weer in!

Veel liefs

Van een nog na bibberend Keesje

Geplaatst

Oh Keesje, jee meisje, wat een rotnacht! (ik heb zelf de hele nacht op die unit doorgebracht en later op zaal...)

En godzijdank dat alles goed is!!

Getver, ik zit er ook even van te bibberen.

Maar het zit goed, hoor, het komt helemaal goed met jouw kindje, want die wil wel! Je beeb is een absolute survivor, maar potverdikkie, jij moet echt rustig aan doen!

Liefs, Nine

Geplaatst

Hi dames,

Allereerst Keesje: wat ontzettend rot voor je!! Wel fijn dat ze je in het ziekenhuis zo goed hebben geholpen. Ik herken het gevoel van 'hoezo rustig aan doen, ik doe toch gewoon?' Heb ik ook moeite mee! Nu ik jouw verhaal lees, realiseer ik me nog meer, dat we in een heel bijzondere positie zitten en echt voorzichtig met ons zelf moeten omgaan!

Pien: Wat fijn dat je uitslagen helemaal goed zijn. Geeft toch weer geruststelling!

Iza: Mijn gyn past ook niks aan qua datum. Van de week was ik 11wk en 5 dgn en de baby was 5,5 cm. Ruim 1,5 cm groter dan de week daarvoor. Dus ik vroeg nog, wat is mijn uitgerekende datum? Zegt ze alleen, oh alles is prima hoor. Ze kijken er niet eens na. Ze blijven gewoon van de datum van punctie uitgaan en passen niks aan. Terwijl het mij toch leek dat de baby best iets voorlag. Maar ja, de baby komt toch pas, als hij/zij het moment rijp vindt!

Nanne: grappig dat je over de 9-maandenbeurs begint. Wij denken er ook over om er naar toe te gaan. Wel altijd heel erg druk volgens mij, maar het gaat ook om het idee he ;-) Toch de eerste echté kennismaking met de commerciële babyinstanties hihi.

Vanmorgen zijn wij gaan kijken op een kdv. Pff komt ook een hoop op je af dan. Maar wel leuk om al die kindjes daar zo bezig te zien. Afgelopen week hebben we de nekplooimeting gehad. Was goed volgens de echoscopiste. We hebben met open mond zitten kijken. We konden zelfs de teentjes en vingertjes zien! EN een heel lief neusje al! Echo is echt superduidelijk. Als jullie het leuk vinden, kan ik proberen hem te plaatsen. (weet nog niet hoe dat moet namelijk) Komende week krijgen we de uitslag van de bloedonderzoeken.

Even een ander vraagje aan jullie. Vanochtend ging ik ineens bijna onderuit. Een misselijkheid die over me heen kwam en het leek wel of mijn temperatuur 5 graden steeg. Moest direct mijn jas uit doen en stond gewoon te wankelen. Echt het gevoel of ik onderuit ging. Herkent iemand van jullie dit? Was echt van de kaart. Na een half uurtje trok het weer bij. Ik heb ook een lage bloeddruk momenteel, zou het daar iets mee te maken hebben?

Groetjes

Amber

Geplaatst

Keesje, mijn god!! Wat schrikken!! En wat goed dat je naar het ziekenhuis bent gereden.. vind het een beetje jammer van je vlos dat ze je niet direct zelf door kon sturen voor een spoedecho. Maargoed, gelukkig ben je in elk geval gerustgesteld, doe maar rustig aan (ook al is dat niet leuk!!)

Amber, ik had het laatst, maar dat was op een dag dat ik slecht had gegeten... Kan het kloppen dat je bloedsuiker laag was?? Ik was ineens bezweet, zag sterretjes en ging bijna om. Toen snel wat gegeten en het zakte wat af...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden