Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nienke een jongen! Wat tof!! ik moet nog 3,5 week wachten, hier doen ze de pretecho voor geslacht met 17 weken... en ik heb zoooo geen geduld meer!

En dan past de wagen prima!! :-) wij gaan graag het bos in, dus voor ons viel hij af :-)

Geplaatst

Lieve Moortje, Ik vroeg me af of je al de uitslag hebt van de vlokkentest! Ik ben ontzettend voor je/jullie aan het duimen! Ik heb ontzettend veel respect voor hoe je hiermee omgaat want het lijkt me erg lastig om in deze positie te zitten. Ik hoop dat er snel -op postievie wijze- een einde komt aan jou onzekerheid en dat je heerlijk op een blauwe wolk kan plaatsnemen!

Liefs Keesje

Geplaatst

Uitgerekend

02 augustus: C&D (Chantal)

04 augustus: Colle

07 augustus: Keesje

08 augustus: Pieneke

10 augustus: Iza (Kirsten)

10 augustus: Nanne

11 augustus: Heleen

12 augustus: Amber

25 augustus: Giraf

Eerstvolgende afspraak

9 februari: C&D, afspraak gynaecoloog

10 februari: Nanne, 2e afspraak gynaecoloog

11 februari: Colle, 2e afspraak verloskundige

17 februari: Amber afspraak verloskundige

19 febr: Amber afspraak gynaecoloog

23 febr: Keesje 2e afspraak verloskundige

26 februari: Pieneke, controle gyneacoloog (16 wk, 5 dgn)

3 maart: Iza, geslachtsbepaling :D (17 wk, 1 dag)

12 maart: C&D (Chantal), 20 weken echo

15 maart: Colle, 20 weken echo

18 maart: Pieneke, uitgebreide 20 weken echo (19 wk, 4 dgn)

23 maart: Iza, 20 weken echo

24 maart: Keesje, 20 weken echo

Hi dames, Wat een rust is op ons topic! Chantal veel succes vandaag bij de Gyn.

Hoe gaat het met alle zwangere buikjes??

Ik heb nog steeds last van bruinverlies. Het is nu 1,5 geleden dat ik echt bloedverlies had. De arts had me gewaarschuwd dat het bruinverlies nog wel een weekje zou doorgaan dus ik maak me geen zorgen nu maar ik zou het wel fijn vinden als het gewoon weg is. A.s. vrijdag heb ik een telefonisch consult naar aanleiding van wat testen die ze naar aanleiding van het bloedverlies hebben gedaan. Ook hier verwacht ik niet veel van... maar mocht ik dan Het nog hebben dan kan ik het tenminste even navragen of het toch iets is waar ik me zorgen om moet maken.

Verder voel ik me prima. De moeheid lijkt minder te worden dus dat is lekker.

Afgelopen zaterdag zijn we naar kinderwagens gaan kijken. Een keuze hebben we nog niet gemaakt. Zaterdag gaan we nog een keertje kijken.

Ik moet erg om me zelf lachen.. Ik sta eigenlijk een beetje bekend als de carriere vrouw (druk, druk, druk) en nu zwijmmel ik mezelf rot en geniet van het bladeren in tijdschriften en het bezoeken van babywinkels... Werk is echt even wat minder belangrijk geworden maar dat had ik al gemerkt tijdens het ICSI proces. Ach.. dat komt vanzelf weer terug denk ik..

Liefs

Geplaatst

Hoi Hoi,

Over tien minuutjes gaan we weer naar het ziekenhuis! Eindelijk weer een echo...pffff ben weer zo onzeker. Het was ook nog eens een hele lange ochtend want ik kon vanacht niet slapen en zat vanmorgen om kwart over zeven al achter m'n bureau op m'n werk...

Maar hopelijk weer een mooie echo en een leuk plaatje mee voor naar huis. Ik hoop ook zo dat we het hartje eindelijk kunnen horen. Ik bedoel, zien is geweldig maar het hartje horen lijkt me helemaal super! Ga ook vragen of ik filmpje mag maken met m'n mobiel.

Nou jullie horen snel weer van mij.

Groetjes, Chantal

Geplaatst

En, Chantal, hoe was 't????? Vast weer een dotje om te zien... snap je onzekerheid heel goed, hoor! Komt bij mij op gezette tijden ook gewoon weer op zetten.. ("Waar kan ik dan aan afleiden dat ik zwanger ben?" ;-)

En Keesje, kan het niet zijn dat jouw placenta ook onderin ligt, op je baarmoedermond? Dat is bij mij het geval, en zou het evt bloedverlies dat nog kan komen verklaren, aldus de gyn.

Is het trouwens zo dat als je begeleid wordt in het zkh ipv bij de verloskundige je automatisch ook bevalt in het zkh? Dus op medische indicatie? Ik heb nl geen verloskundige die mij instuurt op het juiste moment, dus ga er van uit dat ik dan al in het zkh ben...

Morgen weer echo, om de 2 weken is echt perfect! ;-) Maar zal ik wel niet nóg een keer voor elkaar krijgen... Nou, met 3 weken kan ik ook leven, denk ik..

Iedereen lekker genieten, lfs Nanne

Geplaatst

Hallo,

Hier ben ik weer. Gisteren weer een echo gehad en ben weer helemaal gerustgesteld. Ook was de bloeduitslag weer goed. Genoeg ijzer, suiker was goed en de bloeddruk ook.

Wauw hij/zij is al zo groot en erg beweeglijk. Mupke was flink aan het schoppen. Ik snap niet dat ik het nog niet kan voelen zoals ie tekeer ging, kleine wildebras. Helaas mocht ik geen filmpje maken met mijn mobiel, maar ik ga deze week toch eens afspraak maken voor een pretecho rond de 25 weken.

De placenta lag achter dus volgens de arts zou het niet lang meer moeten duren voordat ik het kan voelen..... Had ie dat maar niet gezegd want gisteravond in bed heb ik zo'n 2 uur naar het plafond zitten staren in de hoop dat ik wat zou voelen :-) maar helaas, moet nog even geduld hebben denk ik.

De volgende echo heb ik pas 12 maart weer! Is dan wel al de 20 weken echo! Dus we gaan al richting de helft!

Hoe gaat het verder met jullie? Vind het zo leuk om te lezen dat de gesprekken langzaam veranderen. Er wordt al gepraat over kinderkamertjes, wandelwagens! Heerlijk!

Groetjes, Chantal

Geplaatst

Hi Chantal.

Wat leuk dat jij weer even hebt kunnen spieken. Ik moet echt nog heel lang geduld hebben.. ik ben pas 24 maart weer aan de beurt (20 weken echo).

Ik ben benieuwd wanneer je het babietje gaat voelen. Lijkt me een heel bijzonder moment. Hoe groot was je baby nu? Heb je het hartje deze keer ook horen kloppen?

Hi Nanne, het zou best kunnen dan mijn placenta onder ligt. Ik weet niet meer zeker wat de arts daar over gezegd heeft. Of het nu onder of juist voor was. Vrijdag heb ik een telefonisch consult dus dan zal ik het nog een keertje vragen.

Wat bedoel je eigenlijk met een verloskundige die "instuurt op het juiste moment"? Bij mij gaat even geen belletje rinkelen.

Behalve als je een bepaalde medische indicatie hebt of een vroeg of laat geboorte mag je volgens mij zelf kiezen waar je gaat bevallen.

Gr!

Geplaatst

Hoi Keesje, oei 24 maart is inderdaad nog ver weg! Maar ik hoop echt dat je bruinverlies gauw verdwijnt. Ook al ben je ervoor gewaarschuwd je geniet toch net even meer als het helemaal weg is, lijkt me.

Gisteren was wel een beetje een bliksembezoek bij de gyn. Ze hadden al ruim een half uur uitloop en het was een beetje gehaast allemaal, we stonden ook zo weer buiten. Helaas geen hartje gehoord, komt de bij de volgende uitgebreide echo, ze heeft ook niets gemeten of de buik gevoeld. Ik liep in eerste instantie een beetje beduust weg, omdat het zo snel ging allemaal maar mijn vriend liep naar buiten met een big smile. Met het babytje was alles goed en dat was het enige wat echt belangrijk is.

En hij heeft nog gelijk ook. Ik kan me er wel boos om maken maar ben aan de andere kant dolgelukkig dat het nog allemaal goed zit. Neemt niet weg dat ik het de volgende keer nog wel even ter sprake breng bij de gyn.

@Nanne, ik begrijp je vraag ook niet helemaal. Bij de 12 weken echo werd aan ons gevraagd of we in het ziekenhuis in behandeling willen blijven of dat we liever naar een verloskundepraktijk gaan. Wij hebben toen aangeven dat we liever in het ziekenhuis in behandeling blijven en bevallen. We krijgen dan de gebruikelijke termijnecho's bij de Gyn. en ook nog 2 gesprekken bij de verloskundige, waar je echt met al je vragen zowel emotioneel als lichamelijk terecht kan. Zij geeft ook informatie omtrend curcussen enzo. Eerste gesprek hebben we 19 januari gehad en het twee gesprek is rond de 30 weken, dan gaan we het meer over de bevalling hebben. Wel moeten we een verloskundepraktijk benaderen om de nazorg op zich te nemen. Ons werd geadviseerd om dit ook rond de 30 weken te regelen.

Groetjes, Chantal

Geplaatst

Wat een leuke berichtjes over de echo's hihi, blijft altijd leuk om te zien.

Keesje, ik krijg of morgenavond, of vrijdagavond of maandagavond de uitslag.. het word nu wel spannend hoor moet ik zeggen, al blijf ik nog steeds positief, mocht alles goed zijn is dat alleen maar beter voor mijn menneke hihi...

maar ik houd jullie op de hoogte!

groetjes!

Geplaatst

Hoi Chantal en Keesje,

Ik kan het altijd zo lekker duidelijk formuleren...

Wat ik bedoelde was dat als je in het ziekenhuis begeleid wordt, en dus geen verloskundige hebt (zoals ik en eigenlijk jij dus ook een beetje Chantal) of je dan automatisch op medische indicatie bevalt in het ziekenhuis? Anders is het zo dat als je vrijwillig in het ziekenhuis wilt bevallen (poliklinisch) je een groot deel nog thuis doet met je verloskundige, en die stuurt je met 7 cm ontsluiting naar het ziekenhuis.. Maar ik heb dus geen verloskundige, dus wie zegt mij wanneer ik moet gaan??

Maar vandaag werd er al weer wat meer duidelijk, want ik krijg een voorlichting etc over bevallen in het ziekenhuis etc. Daar zul je uiteraard wel horen wanneer je moet komen etc... Was gewoon even benieuwd hoe dat dan zou gaan..

Echo was vandaag gelukkig weer goed: erg beweeglijk ding ook! Placenta lijkt helaas toch naar voren te gaan, iets meer geduld dus voordat ik 'm voel.. Ach, daar heb ik toch plenty van...

Ik ga gauw slapen, Lfs Nanne

Geplaatst

Ha meiden,

Heb een tijdje niets gepost, nu maar eens wat uitgebreider. Mijn buikje is inmiddels goed zichtbaar, ik pas mijn kleding nauwelijks nog, dus ben er vandaag maar eens lekker op uit gegaan. Bakken met geld uitgegeven, maar geweldig geslaagd! Nooit gedacht dat er prachtige positie-jeans bestonden (citizens of humanity!!). Verder nog 4 jurkjes, een paar vestjes en wat legging...Pinnen, ogen dicht en niet meer aan denken ;-)

Ik ben bij momenten nog steeds misselijk en ga nog steevast elke dag minstens 1x . over mijn nek. Afgelopen weken veel geregeld. Vanochtend aangifte van de ongeboren vrucht op het gemeentehuis gedaan, we zijn niet getrouwd vandaar.

Op mijn werk ook een fantastische deal kunnen maken. Ik werk nu 34 uren in 4 dagen. Ik ga strakjes terug naar 30 uren, verdeeld over 3 dagen op locatie en de resterende uren werk ik thuis. Mij hoor je niet klagen. Hoeveel blijven jullie eigenlijk werken?

Inmiddels ook aangemeld bij een verloskundige praktijk voor de nacontroles. De rest doen we immers onder medische indicatie in het ziekenhuis. Nanne...over dat insturen: ik heb een rechtstreeks nummer van de verloskamers en als het begint, moet ik zelf contact opnemen (je stuurt jezelf als het ware in).

Vorige weekend hebben we de babykamer leeggemaakt, wat kasten en dergelijke , verplaatst, wat rommel naar de stort etc. Mijn mannetje heeft nu een weekje vakantie en kan lekker beginnen met texen. Kleurtjes zijn we nog niet helemaal uit, maar het worden vast en zeker 2 muren in een paarsvariant en 2 muurtjes wit.

Fijn dat ik van jullie allemaal goede berichten lees! Moortje zit nu echt in spanning, ik hoop heel snel goed nieuws van je te lezen.

Liefs Pien

Geplaatst

Ook ik ben ik hoop dat Moortje inmiddels goed nieuws heeft gehad. Ik blijf ondertussen netjes doorduimen.

Hi Pien, leuk zeg dat je zo goed geslaagd bent met je kleren. Heb je een beetje luchtige kleren gekocht..ook geschikt voor de zomer?

Ik hoef nu nog niet aan de zwangerschapskleding..(maar met een tweeling zal je al een flinke buiken hebben denk ik) Ik vind het wel leuk om met een schuin oog al te kijken. In welke winkel heb jij die hippe broek gescoord.

Ik ben overigens benieuwd hoeveel iedereen al is aangekomen. Ik zag tot mijn schrik dat er bij mij reeds 3/4 kilo is aangekomen. Best bizar want ik ben niet echt zichtbaar dikker en pas nog prima in mijn kleren (wel een buikje en dikkere borsten)..

Het is voor mij wel lastig in te schatten hoeveel het echt is aangezien ik geen weegschaal thuis ben en ik mezelf eens in de zoveel tijd bij mijn ouders weeg. (dus er kan ook best een stukje ballast van de december maand inzitten die me nu door de zwangerschap niet is opgevallen) Overigens ben ik normaal een maatje 36/38 (1.74m). Ik heb geen moeite met het dikker worden.. ik hoop alleen te kunnen vermijden straks 10+ kilo te moeten afvallen...

Ik heb dus ook alvast gekeken naar een zwembad in de buurt voor de broodnodige beweging.

Ik ga waarschijnlijk 32 uur werken verdeeld over 4 dagen. Daarnaast ga ik kijken of mijn zwangerschapsverlof verlengd kan worden.. ik zou nu 1 nov weer gaan beginnen en ik overweeg dit op te schuiven naar 1 jan. Ook omdat ik een commerciele functie heb en ik niet verwacht dat ik in die laatse 2 maanden nog veel 'deals' ga binnenhalen. Het wordt dan vaak in december al erg rustig.

Ik las overigens ergens dat er in maart een beslissing wordt genomen over het verlengen van het zwangerschapsverlof van 16 weken naar 18 weken.. Ben benieuwd of wij daar dan meteen van kunnen profiteren..!?

Veel liefs!

Keesje

Geplaatst

Hee meiden,

Allereerst hoop ik snel op goed nieuws van Moortje... ik weet wat een spanning het geeft... ik duim zo voor je meid!!:toppie::toppie::toppie:

lang niet geschreven... ik weet het... ben lang niet zou trouw als Pieneke Nanne Chantal en Keesje en alle anderen, maar ik lees wel altijd met jullie mee. Bij ons waren het even roerige tijden maar heel gelukkig nu weer alles goed. We hadden de combinatie test gedaan, en met een nekplooi van 2.8 mm. leeftijd van 37 jr. en verhoogde hormoonwaarden in mijn bloed, een afschuwelijke kans van 1:8. :mad:

Even stond alles stil en moest ik even gaan zitten hoor, ik zal me niet sterker voordoen dan ik me voelde. Zes dagen later lag ik op de punctietafel en weer drie dagen later het verlossende telefoontje dat er gelukkig niks aan de hand is. pfff.... we waren er kapot van. Geen zin meer om te koken, dus lekker een patatje gehaald om het te vieren...

En ja, we weten ook wat het wordt...!! :happy8: Sorry ladies, only for mum and dad...:angel13:

(Voor wie wil weten hoe die punctie gaat, laat me maar weten hoor. Maar anders wordt het zo'n lang verhaal...)

Belangrijk nieuws: Aanstaande vrijdag, 19 februari op National Geographic om 9.00 uur tot 11.00 uur, de mooiste film die ik ken over de ontwikkeling van het embryo. Echt een mooie film, ik heb de dvd vast geprogrammeerd! Niet vergeten hoor, ik ben benieuwd of jullie het ook zo mooi zullen vinden.

Groetjes

jeegeetje

Geplaatst

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!

Ze hebben eindelijk gebeld vanavond en alles is goed, ooh meiden je kan je niet voorstellen wat voor een opluchting dat was... ben zo gestresst geweest, maar nu mag ik genieten!!!!!!!

Zet me er maar bij haha 19 augustus!!!

En aan iedereen die zo met me heeft meegeleeft, echt SUPER LIEF!!

xx

Geplaatst

Hallo dames

Moortje en Jeegeetje, wat een enorme opluchting voor jullie, jeetje zeg, wat hebben jullie in spanning gezeten!!!!!Nu alleen nog maar genieten he!!!

bedankt voor de tip mbt. de film, ik neem hem ook zeer zeker op!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Lieve meiden, van harte met het goede nieuws!!!!!!!!! 20 kilo lichter allebei sinds de blijde boodschap, kan ik me zo voorstellen... Genieten nu!!!

lfs Nanne

Geplaatst

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Moortje wat een geweldig nieuws!!!! Poeh zeg.. wat zal jij je opgelucht voelen! Heerlijk. Ik ben echt super blij voor je!:happydance:

En Jeegeetje. Wat moet jij ook een spannende periode gehad hebben. Gelukkig viel het allemal mee uiteindelijk maar kan me voorstellen dat als je er weer aan denkt je weer trillerig wordt. Fijn dan je nu weer opgelucht kan genieten! :clap2:

Bedankt voor de tip. Ik zal mijn dvd ook instellen. Ik ben erg benieuwd!

Goh, wat een heerlijk nieuws vandaag! Het gaat goed met ons topic! :happy3:

Veel groeten,

Keesje

Geplaatst

Uitgerekend

02 augustus: C&D (Chantal)

04 augustus: Colle

07 augustus: Keesje

08 augustus: Pieneke

10 augustus: Iza (Kirsten)

10 augustus: Nanne

11 augustus: Heleen

12 augustus: Amber

19 augustus: Moortje :clap2:

25 augustus: Giraf

Eerstvolgende afspraak

9 februari: C&D, afspraak gynaecoloog

10 februari: Nanne, 2e afspraak gynaecoloog

11 februari: Colle, 2e afspraak verloskundige

17 februari: Amber afspraak verloskundige

19 febr: Amber afspraak gynaecoloog

23 febr: Keesje 2e afspraak verloskundige

26 februari: Pieneke, controle gyneacoloog (16 wk, 5 dgn)

3 maart: Iza, geslachtsbepaling :D (17 wk, 1 dag)

12 maart: C&D (Chantal), 20 weken echo

15 maart: Colle, 20 weken echo

18 maart: Pieneke, uitgebreide 20 weken echo (19 wk, 4 dgn)

23 maart: Iza, 20 weken echo

24 maart: Keesje, 20 weken echo

Geplaatst

Moortje, wat geweldig dat jullie goed nieuws hebben gehad. Nu volop genieten van deze mooie tijd!

Jeegeetje, ben ook blij dat jullie uiteindelijk goed nieuws hebben gekregen. Zoals Keesje ook zal zei, wat een heerlijk nieuws hier vandaag.

Liefs, Dorine

Geplaatst

@Moortje... wat een geweldig nieuws en wat zul jij in spanning hebben gezeten! Niet normaal dat zoiets van je gevraagd wordt, maar vanaf nu zal er wel een behoorlijke last van je schouders zijn gevallen. En TERECHT! Nu kun je er echt 100% voor gaan en genieten.

@Jeegeetje.. tjeetje! Jou hebben ze ook behoorlijk op de proef gesteld, zoiets verwacht je natuurlijk totaal niet. Ik kan me voorstellen dat je wereld echt instort op het moment dat je de kans 1:6 te horen krijgt. Ik ben blij dat je nu een goede uitslag hebt! Wat zullen jullie een gat in de lucht hebben gesprongen.

@Keesje.. over die duur van het zwangerschapsverlof had ik nog niets vernomen, maar dat zou natuurlijk fantastisch zijn! Als er nieuws onder de horizon is, dan hoor ik het graag van je. Ik ben trouwens 3 kg aangekomen, gelukkig niet wild veel, maar het zit echt alleen op de buik. Ik ben 1.70 en weeg nu 61 kilo. De kleding die ik gekocht heb is uit de voorjaarscollectie, maar nu ook al draagbaar met legging en lange mouwtjes eronder.

Liefs Pien

Geplaatst

Even een vraagje aan jullie: hoe is het met jullie bloeddruk gesteld?

Ik voel me de laatste dagen extreem moe, dus heb vandaag mijn bloeddruk laten meten en het HB. HB was keurig (8.2), bloeddruk was 110/56. Ik vond dat persoonlijk wel aan de lage kant, maar huisarts gaf aan dat lage bloeddruk vaak voorkomt rond het midden van de zwangerschap.

Liefs Pien

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden