Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai Pien

Das niet hoog inderdaad, maar ik heb nog nooit gehoord dat je van een lage bloeddruk vermoeid kunt zijn. Wel van te laag Hb inderdaad, maar die is juist prima. Van te lage bloeddruk kun je wel licht in hoofd en wiebelig op de benen worden etc. mn na verandering van houding als van zit naar stand.

Mijn bloeddruk is steeds rond de 120/70, kilo's +3.. maar da's maar voor 1, he?!

Vandaag 9mnd beurs geweest, best lachen.. veel gemuts, maar toch ook wel leuke ideeen opgedaan. Tis vooral erg leuk als je weet of je 'n jongen of meisje krijgt, dan kun je los wb kopen!!! Hmm, misschien wil ik 't dan toch wel weten over 'n paar weken!

Succes meiden weer!

lfs Nanne

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo dames!!

jeegeetje en Moortje, wat een fantastisch nieuws! Taart, jip en janneke champagne en feest vieren! Wat heerlijk dames!!

Ik heb 2 dagen in het ziekenhuis gelegen met het vermoeden op een blindedarm ontsteking.. Alles leek erop te wijzen, alleen geen koorts of echt verhoogde ontstekingswaarden.. Wel enigzins verhoging (22 en pas vanaf 100+ spreek je van een ontsteking) mocht gelijk blijven... :( spoed MRI gehad maandag, blindedarm uitgesloten... Maar op de pijnplek (die wel precies zoals blindedarm was) was mijn hydrosalpinx te zien... Vermoeden dat ie wellicht gedraaid is.. Mocht gisterenmiddag weer naar huis omdat ik verder niet ziek ben en het geen kwaad kan.. Alleen die pijn...

Verhoogde waarden kan komen omdat die hydro mijn buikvlies irriteert en als die ook maar enigszins geïrriteerd is, dan gaan die waardes wat omhoog.

Geen operatie vooralsnog, dinsdag weer terug en dan zien we verder...maar dat was even schrikken! Wel heel erg blij met de adequate handeling van het ziekenhuis!

Ennn sinds zondag voel ik de kleine!!

Nog 2 weken tot de geslachtsbepaling, zondag lag ie er niet goed voor anders hadden we het misschien al geweten... dinsdag moet ik weer voor een echo van de hydro en ga ik weer vragen of ze even kunnen spieken ;-)

Ik las over lage bloeddruk: ik had maandag een bloeddruk van 90/60. Het is laag maar kon geen kwaad zeiden ze. Onderdruk mag ook weer niet te laag worden. Maar vergeet niet dat jij extra bloed voor 2 pukkies rondpompt Pien.. dus eigenlijk is het logisch!

Hier ook 3 kilo, lopen lekker gelijk op datum-genoot Nanne ;-)

Gaat het met de rest van de dames oke?

Knuffel!!

Geplaatst

Hee meiden,

dank voor alle felicitatie's! Ben ook zo blij voor moortje dat alles ok is,... jou hebben ze nog langer laten wachten...pfff.

Voor iza waren het ook even spannende tijden zeg. Fijn dat het toch geen blinde darm ontsteking was en wat helemaal te gek dat je de kleine al voelt... Wie voelt dat nog meer al?? Weet dat mijn placenta voor ligt, dus moet zo wie zo langer wachten zei de verloskundige al... wachten wachten wachten, maar wat super gaaf. Helemaal dat ie je zoveel afleiding bezorgde in het ziekenhuis!

Pieneke, ik weet niet wat hb is, maar weet wel wat mijn bloeddruk was, die was 105/70, het komt allemaal wel een beetje overeen, we hebben allemaal een wa lagere bloeddruk, dus lijkt me niet verkeerd. En plus ongeveer 1 kilo.

Nanne, leuk dat je ook naar de beurs was! Ik ga vrijdag, ik kijk er erg naar uit, WE MOGEN!! Normaal liep ik er maar langs... ja, ik ben een vaste bezoeker, familietraditie, heerlijk een dag mutsen met m'n moeder, echt onbetaalbaar. Dit jaar niet naar het drankenlokaal!! maar dat kost me geen enkele moeite hoor. Wat is wb? Je schreef, dan kun je los wb kopen...?

help, hier waarschijnlijk het eerste geval van zwangerschapsdementie, maar wat is hb bij bloedwaarden en wat is wb dat je los kunt kopen....

hahahaha, als ik jullie toch niet had om me op de hoogte te houden hahaha:aaaflowersmiley:

Liefs

jeegeetje.

Geplaatst

Haaaai Jeegeetje,

met WB bedoelde ze ("wat betreft" kopen) :) hihi

En HB is volgens mij je ijzer!

Ik ga nu slapen.

Ik schrijf snel weer een langer verhaal.

Lfs Niek

Geplaatst

haha, klopt zowel wb als Hb... ben echt van de afkosrtingen, merk ik.. als ze nog niet bestaan verzin ik ze ter plekke...

gelukkig Iza, goed nieuws so far!!

lfs Nanne

Geplaatst

Bah bah Iza! Ik ben blij dat je weer thuis bent en goed in de gaten gehouden wordt. Ik heb ook al een paar keertje gedacht dat ik ze voelde, maar durf het niet met zekerheid te zeggen.

Liefs Pien

Geplaatst

Hee Colle,

Dank voor de intro op het afkortingen gebied...!

Nnn v/d afk, hahahaha (Nanne van de afkortingen)

Zal het proberen te onthouden hahaha!!!

Vergeet de film morgen niet meiden

Bijna weekend!!

veel liefs

jeegeetje

Geplaatst

Eh, misschien zit ik er naast, maar ik kon geen film vinden vanmorgen om 9u op Nat Geographic? Of 't moet nú vanavond 9u zijn? Ach, de mooie film over haaien die ik nu op dvd heb, is ook nooit weg....... ;-)

Lfs N.

Geplaatst

HUH??? Waar is nou die film??

Echt balen zeg, het staat niet op de dvd...

echt, ik ben niet gek hoor, het wordt moeilijk jullie te overtuigen, maar op

National Geographic staat het echt dat het gisteren uitgezonden zou worden om 9.00 uur.... google het maar!!

So Sorry Ladies!

'k had m zelf ook graag gezien.

Sorry Nanne!

Liefs

jeegeetje

Geplaatst

pff, die digitale wereld, echt niet helemaal mijn ding, maar gelukkig heeft Freya ontdekt dat het op het digitale net was, anders waren jullie er vast van overtuigd geweest dat ik niet helemaal..... ;-)

Iza, dit was 'm hoor!! Hij is er ook nog van tweelingen en drielingen. Die heb ik wel op dvd. De link ga ik zeker bewaren!!

Als onze Pieneke die graag wil hebben: laat me maar weten, dan stuur ik hem wel naar je op hoor! We vinden wel een manier om het adres uit te wisselen.

Liefs

Jeegeetje

Geplaatst

Ik wil Moortje even feliciteren met haar fantastische nieuws, wat was dat spannend!

Helemaal top dat het in dit topic ook zo goed gaat met alle meiden!

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Hoe gaat het met iedereen. Mijn buikje begint nu een beetje vorm te krijgen. Heel bijzonder vind ik dat. Een week geleden zag ik nog bijna niets.. en nu opeens een mooi bolletje. Haha... ik kan dan helemaal trots voor de spiegel staan. Ik vind het zo heerlijk dat ik het nu toch mag meemaken. Afgelopen zaterdag ben ik met mijn moeder even naar wat zwangerschapskleding gaan kijken. Een broek en 2 shirtjes gekocht. Echt een gezellig moeder - dochter dagje!!!

Verder voel ik me steeds minder moe worden.. fijn om weer wat meer energie te hebben.

@ Nienke... ben jij nog aan het genieten van een lekkere vakantie!? Have fun!

Liefs

Keejse

Geplaatst

Jeegeetje... wat lief aangeboden! Ik zal eerst eens kijken of ik de tweeling-variant kan vinden op het internet.

Keesje.. ik vind dat zichtbare bolletje ook fantastisch! Ik loop inmiddels ook al in zwangerschapskledij en heb echt een paar nieuwe BH's moeten aanschaffen (niet te geloven.. 2 cupmaten groter. Hier wordt de vermoeidheid steeds extremer, op mijn vrije vrijdag en in de weekenden moet ik in de middag echt even mijn bed in duiken voor een paar uurtjes slaap. Vreselijk! Het braken komt gelukkig nog maar sporadisch voor.

Liefs Pien

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Hier ben ik weer, ff bij komen van alle feestjes haha....

Maar ik krijg ook al een schattig buikje, idd zo leuk.. heb ook al een zwangerschapsbroek en een nieuwe BH gekocht, het gaat idd hard haha...

Maar het is nog echt onwerkelijk, zo'n wonder... maar ga nu echt genieten hoor!

Geplaatst

hai lieve Pien,

haha, 't regent klachten in m'n omgeving... waar ben je, ik zie je niet meer etc.. Maar alles oké hier, hoor!! Ik krijg een redelijke buik, zodat m'n baas gister fijn kon zeggen: 'je wordt dik!!!' Jaja, ik weet dat 't erbij hoort, maar toch.. hmm, weet ook wel dat ik veel snoep.. Zou dat 't zijn?

Heb pas over 2,5 week weer een echo, en ik vind 4,5 week in totaal best lang.. moet mezelf sinds een paar dagen ineens weer wat overtuigen dat ik zwanger ben.. Bah, ik wou dat dat eens weg ging!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tja, inderdaad, die geschiedenis ja.

Het is gewoon tijd dat ik wat ga voelen! (voelde vanmorgen toen ik stiekem even op 't werk ging liggen wel een tikje in m'n buik, maar ja.. kan zoveel zijn? Op naar het volgende tikje!!) Maar vind 't gewoon stom dat ik steeds ga twijfelen of 't wel echt is! Dat je 't je niet kan voorstellen is nog tot daar aan toe, maar serieus twijfelen is toch te erg!!

Hoe is het bij jullie met de sociale contacten? Ik merk dat ik 's avonds dus echt geen puf meer heb om te bellen of ergens op de thee (bah!) te gaan.. dus 1 vriendin is een beetje pissed.. andere vriendinnen bel ik ook niet nu, maar vinden dat geen probleem. Bellen mij wel, of spreken makkelijker wat af. Ik praat de hele dag, dus ben blij dat ik 's avonds even in kan kakken. Maar goed, ik ga er morgenavond maar even braaf heen 'om eens goed te praten'.. oeps!

Misschien moeten we gaan mailen, ze zou jaloers zijn op deze lap stof!! ;-)

Maar goed, ik ga warm draaien voor de 10km, om vannacht weer lekker 1,5 uur wakker te liggen net als elke nacht.

Succes vanavond voor de fans!!!!

Liefs Nanne

Geplaatst

Hi Nanne,

Ik herken het ook wel horo dat ik na een dag lang werken soms savond niet de PUF heb om mensen te bellen of af te spreken. Gelukkig wordt dat nu weer wat beter of zoals mijn man zegt.. "je lijkt de wennen aan het vermoeide gevoel en krijgt daardoor weer wat meer energie"

Gisteren bij de VK geweest. Hartje gehoord. HEERLIJK!

Daarnaast moet (of eigenlijk MAG..!) ik weer een echo maken aangezien het bruinbloedverlies toch nu na bijna 4 weken nog steeds aanhoudt. Ik maak me er nog steeds niet echt zorgen over maar zou het fijn vinden als het gewoon over is. Daarnaast ben ik wel blij met een extra echo...! Even weer onze kleine zien!

Oh ja..

http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/article/detail/465708/2010/02/24/Twee-weken-vaderverlof-in-heel-Europa.dhtml

Ik ben benieuwd in hoeverre wij hier ook nog van kunnen profiteren! 20 weken voor ons en 2 weken voor de Papas. Ik vind het een TOP idee!

Liefs Keesje

Geplaatst

Hee meiden,

Wat allemaal zo herkenbaar, ik kan ook nog steeds niet geloven dat alles goed zit.. gisteravond toevallig ff met mijn vriendje over gehad... we hebben al 2 jaar zoveel tegenslagen gehad en heb nu steeds het gevoel van: het zal toch wel niet goed gaan, heel erg.. maar wil zo graag die knop omzetten... maar dat heeft tijd nodig en zal ook wel komen, moet GVD gewoon genieten van alles!!!!!

Vrijdag naar de verkoskundige, had vorige week nog een echo en alles wat goed!! Mijn buik groeit echt hard, heb al zo'n moderne zwangerschapsbroek aan haha.....

Trouwens ook wel grappig op 1 april ben ik 20 weken haha

gr. Yvon

Geplaatst

Dames, ik had gisterenavond mijn pretecho, en mijn kleine etterbakje (hihi) blijkt een meisje te zijn!!!

Een heus meisje! (ik en iedereen in mijn omgeving dachten een jongen, haha! Nou ja 50% kans....) maar een dochter!!!

Geplaatst

WauW! Iza een meisje.. wat een leuk nieuws! Leuk zeg... ik vind al die meisjes spullen zo ontzettend schattig! Ik heb het snel bij ons lijstje gezet!

Gefeliciteerd!

Enne Pieneke.. jij succes morgen bij de Gyn.

Uitgerekend

02 augustus: C&D (Chantal)

04 augustus: Colle

07 augustus: Keesje

08 augustus: Pieneke

10 augustus: Iza (Kirsten) MEISJE

10 augustus: Nanne

11 augustus: Heleen

12 augustus: Amber

19 augustus: Moortje JONGEN

25 augustus: Giraf

Eerstvolgende afspraak

26 februari: Pieneke, controle gyneacoloog (16 wk, 5 dgn)

3 maart: Keesje, controle echo ivm bruinverlies

12 maart: C&D (Chantal), 20 weken echo

15 maart: Colle, 20 weken echo

18 maart: Pieneke, uitgebreide 20 weken echo (19 wk, 4 dgn)

23 maart: Iza, 20 weken echo

24 maart: Keesje, 20 weken echo

Geplaatst

Iza, wat leuk een meisje.

Geniet ervan. Persoonlijk vond ik het nog werkelijker worden toen ik eenmaal het geslacht van onze kleine wist.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Ja ik zit al sinds gisteren te brullen. Van geluk. Het is nu ineens heel echt. Geloof dat alle spanningen, stress en ellende van de afgelopen 5 jaar er sinds gisterenavond uit aan het komen zijn :)

en dan helpt het nummer dochters van Marco ook niet echt mee ;-) en kennen jullie het nummer van Trijntje: nu dat jij er bent?

Huilbuien gegarandeerd!

Geplaatst

Ja inderdaad huilen om geluk is veeeel leuker!!

Cool een meisje!!

Wij stonden vorige week in de winkel en had een kei lief slaapzakje van Nijntje gezien in het roze, zegt mijn liefje: Schatje, het word wel een jongen he hahahahha

En zegt ie van de week: heee we moeten de lege wc rolletjes bewaren voor de kleuterschool hahahah..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden