Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

IZA! Wat geweldig dat je weet dat er een klein meisje in je groeit. Ik hoop dat de gyn. morgen ook iets kan zien bij ons, ben zo nieuwsgierig.

Keesje: weet jij wanneer de besluitvorming rondom het verlof gaat plaatsvinden?

Liefs Pien

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wauw, wat gaaf; een meid!!!! Jemig, toch wel heel speciaal om 't al te weten... dan duurt de 20wk echo op 26 maart nog best lang!! ;-)

Ik denk dat de besluitvorming mbt het zwangerschapsverlof nog een tijd op zich laat wachten... dat is op europees niveau, maar dan nog landelijk, eerste kamer etc?

Er was een paar jaar geleden ook een heel gedoe over verlof voor zelfstandigen; dat duurde uiteindelijk ook nog een hele tijd voordat het doorgevoerd werd... (gelukkig net op tijd, maar helaas heb ik dan een maand wachttijd, dus geen inkomen! Grrr..)

maar ik hoop van harte mee natuurlijk!!

Pien, succes en vooral veel plezier morgen!!

Liefs Nanne

Geplaatst

Ha meiden,

Zojuist terug van de gyn. en het zag er allemaal perfect uit! Baarmoedermondlengte was ook prima. We zijn door de euforie vergeten te vragen of ze het geslacht al kon zien :-(. Over 3 weken dan maar...

Liefs Pien

Geplaatst

Pien, wat heerlijk dat alles weer goed was! Heb je toevallig gisteren het wonder van de geboorte op RTL 8 gezien? Ging over meerlingen (2, 3 en 4-ling). Prachtig, heb het weer niet droog gehouden.. haha!

Jammer dat je nog niet weet wat het geslacht van je pukkies is, goed onthouden voor de volgende keer dan maar!!

Geplaatst

Iza.. die heb ik verdorie gemist! Ik kan er inderdaad met mijn pet niet bij dat we het vergeten zijn te vragen.. STOM STOM.

Liefs Pien

Uitgerekend

02 augustus: C&D (Chantal)

04 augustus: Colle

07 augustus: Keesje

08 augustus: Pieneke

10 augustus: Iza (Kirsten) MEISJE

10 augustus: Nanne

11 augustus: Heleen

12 augustus: Amber

19 augustus: Moortje JONGEN

25 augustus: Giraf

Eerstvolgende afspraak

3 maart: Keesje, controle echo ivm bruinverlies

12 maart: C&D (Chantal), 20 weken echo

15 maart: Colle, 20 weken echo

18 maart: Pieneke, uitgebreide 20 weken echo (19 wk, 4 dgn)

26 maart: Pieneke, controle gyneacoloog (20 wk, 5 dagen)

23 maart: Iza, 20 weken echo

24 maart: Keesje, 20 weken echo

Geplaatst

Nou het belangrijkste was toch dat alles goed was ;-) volgende keer kom je er vast achter!

Heb nog even (snel) gezocht naar het wonder van de geboorte of in the womb met twins, maar kon het zo snel niet vinden.. Ga nu echter trainingsbroek aantrekken en me lekker op de bank nestelen voor CSI... mocht ik hem van de week vinden dan zet ik wel even een linkje hier neer ;-)

Geplaatst

Hai, ik breek even in bij jullie forum. Heb zaterdag ook het programma "In the womb" (mulitples) deels gemist. Ben op internet gaan zoeken en heb deze uiteindelijk als DVD bij bol.com gevonden. Het is een documentaire die oorspronkelijk door channel 4 is ontwikkeld en te zien was bij National Geographic.

Ontzettend mooie serie, vooral nu ik zwanger ben van een tweeling. Erg bijzonder.

groetjes,

Caroline

Geplaatst

@Caroline, ik heb gezocht bij bol.com maar ik kan de dvd niet vinden. Heb jij zeker de laatste besteld ;-)

@Keesje.. succes met de echo morgen en ik hoop dat HET nu eindelijk verdwenen is.

Liefs Pien

Geplaatst

Wat toevallig ik stuur je net een profielboodschap!! Weer een spannende tijd voor jullie, ik vind het zo knap dat jullie er weer voor gaan...

Liefs Pien

Geplaatst

hahaha, ja dat was toevallig he! De wens is groter dan de ellende (die uitspraak is van Henne geloof ik) en we voelen ons goed dus we moeten er wel voor gaan. Ook het gevoel over Dusseldorf is goed, ik ben nog te stimuleren, ik kan zwanger worden dat heeft die mk bewezen dus ja dan moet je het nog zeker een kans geven!

Geplaatst

Hi Pieneke en andere dames natuurlijk,

dank je! HET is er HELAAS nog steeds. Ach.. gelukkig maak ik me er niet zo heel erg druk over maar nu vandaag de echo nadert ben ik toch wat nerveus.

Aan de andere kant vind ik het heerlijk om onze frummel weer even te kunnen zien en hopelijk te horen te krijgen dat alles -ondanks HET- piekfijn in orde is.

We gaan voor een echo in het AMC. Ik ben benieuwd of het een beetje gezellig iemand is die wellicht ook wel even wil spieken naar het geslacht.. Ik weet het.. het is geen pretecho.. maar toch. Zou weer leuk zijn.

Wat wij trouwens Pieneke dat jou echo ook weer goed wat. En ik kan me wel voorstellen hoor dat je vergeet om naar het geslacht te vragen. Je bent zo blij om te zien en horen dat alles goed is! Dan is dat ook even minder belangrijk!

Enne Moortje.. nog steeds aan het worstelen met de Ticker!?

Liefs Keesje

Geplaatst

Ennuh.. Keesje?? jongetje/meisje??

Meiden.. ik vind het opeens best hard gaan, we gaan al richting de 20weken echo's! Het wordt nu allemaal wel heel erg echt. Iza jij voelde de kleine toch al? Ik heb even gedacht van wel, maar volgens mij toch echt nog niet. De placenta's liggen bij mij voor, dus kan nog even duren. Andere dames die al wat voelen??

Liefs Pien

Geplaatst

Hallo Meiden,

Net het vreselijke bericht gelezen van Babeth (uit de uitgerekend in juli topic)

Haar zoontjes zijn met bijna 22 weken plotseling geboren doordat de vliezen gebroken waren.

Oh vind het zooo vreselijk. Kindjes waren verder helemaal in orde alleen dat stomme vlies liet hun in de steek....het kan zooo oneerlijk zijn :(

Verder gaat het met jullie gelukkig allemaal goed zo te lezen.

@keesje: het moet nu maar een keer afgelopen zijn met dat stomme HET inderdaad :( Snap dat het niet fijn is, maar waarschijnlijk gewoon onschuldig.

Ik had een weekje geleden ook ineens bruin bloedverlies...met een dag was dat weer weg gelukkig.

Het zal er allemaal wel bijhoren.

Ik voel m'n kindje trouwens nu ook sinds een weekje :) SUPER COOL!!!

De 25e zat ik op de bank en toen voelde ik een blub, en een plok...duidelijk niet mijn darmen want ik reageerde er meteen op en het zat vrij laag en voelde anders aan.

Daarna niks meer..dus begon toch te twijfelen. Volgende dag ook niks meer maar die dag daarna lag ik in bed en toen wist ik het zeker...en een plokkerig gevoel..zo mooi!!! Nu voel ik haar/hem bijna dagelijks wel een paar keer. Nog niet heel veel maar dat zal vast snel komen.

Het word ineens wéér een stukje echter!

Nu wachten tot 15 maart en dan hebben we de 20 weken echo, hopelijk kunnen we dan het geslacht zien.

Misschien dat dat het ook wat makkelijker maakt met de namen want pffff vind dat wel heel moeilijk hoor.

Ik heb trouwens ook de documentaire gezien over de tweeling/meerlingzwangerschap errug mooi.

Als ik het van tevoren had geweten dan had ik je zeker getipt Pieneke.

Heb je de DVD nog kunnen bestellen?? Hij is zeker de moeite waard.

Een tweelingzwangerschap is toch wel errug bijzonder hoor...en na het zien van die docu vind ik het helemaal bijzonder.

Hoe gaat het verder met jullie allemaal??

Voelen jullie je goed?

Ik voel me prima, alleen soms wat last van de rug. Helaas moet ik stoppen met Zumba..voor mijn eigen bestwil, anders kan ik straks bijna niks meer.

Nu opzoek naar wat anders...iemand een goede tip???

Oh ja en hebben jullie je al aangemeld voor een zwangerschapscursus?

Ik niet, weet echt niet wat ik met kiezen, je hebt zoveel verschillende dingen.

Yoga, gym, haptonomie etc etc.

Nou ik ga naar mijn voorverwarmde bedje, in de hoop dat Hatsieflatsie zich dan ook nog even laat voelen :)

Lfs Nicole

Geplaatst

Hee meiden,

Ik wist ook niet dat die uitzending zou zijn, anders had ik ook gekeken en jullie getipt natuurlijk...(oops, sorry van vorige keer...) Van deze heb ik ook een stukje meegekregen en ook van genoten. Moest vaak aan Pieneke denken!!

Pieneke, 5 augustus is voor ons de uitgerekende datum! Als het drie dagen later komt, krijg ik het voor mijn verjaardag... !!

Heb op de beurs ook een zwangerschapsbroek gekocht en het zit eigenlijk wel lekkerder dan mijn gewone broeken. Vooral met zitten was het vervelend op hoogte van de knoop... moest het in de file even losgooien hoor pfff hahahaha. (Sta elke dag wel een tijdje voor de coentunnel-Amsterdam) Hebben daar ook de kinderkamer gekocht en de kinderwagen. Het wordt voor ons de bugaboo.

new-england.jpg

Moet zeggen dat ik af en toe ook denk dat ik wat voel, maarja, dan ben ik weer te laat met naar mijn buik grijpen... mijn placenta ligt ook voor, dus dat wordt het wat later voordat het echt duidelijk te voelen is...

Ja, inderdaad, het gaat best hard in eens... de 20 weken echo's komen al in zicht! Spannend hoor! Hoop dat het goed is gegaan met Keesje vandaag!!

Liefs,

Jeegeetje

Geplaatst

Hi Dames,

Inderdaad het nieuws van babeth hakt er even steving in. Het geeft maar weer aan hoe fragile het is en hoe we onze wondertjes en eigenlijk ieder moment van onze zwangerschap moeten koesteren.

Mijn echo was goed. Ons frummeltje is waarschijnlijk een MEISJE. Wauw! Ik deel het voor nu alleen nog met jullie want ze gaf aan dat het 95% zeker is. Met de 20 wk echo kunnen ze meer zekerheid geven (dan zet ik het ook op de lijst). Ik vind het zo speciaal dit te weten en ook weer erg onwerkelijk! Volgens mij ga ik me nu helemaal suf kopen en leuke meiden dingen!

Verder zag de arts dat er een Hematoon op mijn vlies zat net naast de baarmoedermond. Het zag er indrukwekkend uit op de echo maar volgens de arts hoef ik me er niet druk over te maken. HET komt dus van het leeglopen van de hematoon. En deze is nog 1 bij 3 cm dus dat gaat wel even door. Ik vond het vervelend om zo'n uitslupsel te zien zitten samen met ons meiske maar er is ons echt verzekerd dat we ons geen zorgen moeten maken. Naast de 20wk echo krijg ik nu ook nog een echo met 32 weken. DIt heeft met de hematoon en de placenta (deze ligt te laag bij de baarmoederhalsmond) te maken. Verder mag ik niet zwemmen, niet in bad en geen sex. Tja..who cares... we hebben het er allemaal graag voor over! Alles voor een mooie gezond meisje... ( en ik slaak weer een gelukzalige zucht, zwijmmel, etc)

Want het ongeloofelijk goede nieuws blijft dat onze lieve spring in het veld... het erg goed maakt in mijn buik. En zorgen maken hoort bij het moederschap... toch.... ;-)

@ Colle. Wat leuk dat jij de baby al voelt. Dat wondertje heb ik nog niet gevoeld. Wel probeer ik iedere ochtend en iedere avond echt even rustig te liggen en bewust te voelen... Ik kan iey wachten!

Oh ja.. ik sluit me aan bij de vraag van Colle. Ik vind het ook heel lastig kiezen qua zw gym, yoga, etc. Iemand tips?

@ jeegteeje. Wat een mooie kamer! Leuk hoor die foto! Wij moeten ook maar snel eens aan de slag. We hebben nog niets gekocht. Wel al veel gezien.

Het is weer een lang verhaal geworden!

Veel liefs

Keesje

Geplaatst

Lieve meisjes, wat een enorme schrik...ongelooflijk wat Babeth nu moet doormaken. Hierdoor krijg ik echt het gevoel dat wij helemaal niets te zeggen hebben... wat we ook doen om alles goed te laten verlopen, er is blijkbaar altijd nog een macht van een andere orde, die ons alles uit handen kan slaan.

Maar ondertussen lees ik hier prachtige dingen op het topic. Keesje, waarschijnlijk een meisje! Wat geweldig! Ik zwijmel mee!! Roze!

En de dames met jongetjes, stoer!

Keesje, het mag blijkbaar niet van een leien dakje gaan... maar jouw spring-in-het-veldje deert het niet.

Geen sex... tot aan de bevalling? (en wat dacht je van de tijd daarna, dan staat je petje ook wel naar iets anders!)

Nouja, idd, alles voor het goede doel. Maar wel veel samen knuffelen, hoor :-) .

Over yoga en gym: ik heb beide gedaan en vond yoga het lekkerst.

Meiden, geniet van de plopjes en schopjes in de buik en het inrichten van de prachtige kamertjes!

X Nine

Geplaatst

Hei keesje,

Ik had ook een hematoom. Of in ieder geval er was een flinke bloeduitstorting onderin mijn baarmoeder. Daardoor heb ik (1x) in week 18 geloof ik een bloeding gehad. Op de echo zag het er niet lekker uit vond ik, zo'n donker geval onder mijn meiske. Ik kreeg het advies om twee weken heel erg rustig aan te doen, absoluut niet te tillen. Het is niet gevaarlijk maar ze zien het natuurlijk liever niet. Ik moest op controle na twee weken en toen was alles helemaal weg! Het bloed was opgenomen door de baarmoederwand.

Misschien heb je wat aan dit verhaal.

Succes ermee!

Geplaatst

@ Keesje: Mijn ervaring...want ik ging net als jij sochtends en savonds in bed concentreren en hopen een beweging te voelen. Maar helaas dan kwam het juist niet.

Ik voel het meestal gewoon als ik op de bank zit tv te kijken, of als ik achter de computer zit of ineens op mijn werk.

Kan niet wachten tot mijn vriend het ook kan voelen al had hij laatst zijn hand op mijn buik en en toen zeiden we tegelijk "ja ik voelde wat" hij voelde het als een soort lichte trilling zegt hij.

Ik zou het wel fijn vinden als hij er straks ook wat meer van mee kan maken.

Trouwens wat fijn dat je nu wel weet waar HET vandaan kwam en dat het dus iets is waar je je geen zorgen om hoeft te maken.

Maar ik begrijp je wel dat het geen fijn gevoel is om dat op de echo te zien samen met je wondertje.

@Jeegeetje: mooi kamertje hoor...en de Bugaboo...wauwwww. De cameleon??

En inderdaad die zwangerschapsbroeken zitten als gegoten he. Heerlijk dat ik nu kan bukken waar en wanneer ik wil zonder dat iedereen een bouwvakkerspleet ziet of dat ik een koude rug krijg :)

Ik heb nu 2 broeken en een rokje.

Normaal slaag ik heel slecht met broeken kopen, en nu in de eerste de beste winkel was het raak.

@Pieneke: is het nog gelukt met het bestellen van de DVD? De docu is zooo mooi. Zo bijzonder een tweeling!!!!

@Iedereen: Inderdaad dat verhaal van Babeth hakt er wel eventjes in hoor. Ben er best van geschokken en zo kom je er even achter dat na je 12 weken zwangerschap het ineens ook allemaal van je afgenomen kan worden.

Ben er wel een beetje bang van geworden.

Nou meiden ik ga naar het werk...fluitend in de auto want als ik het zonnetje zie dan word ik al helemaal blij!!!!

Lfs Nicole

Geplaatst

Hi Ursula, bedankt voor het meedenken. Ik hoop dat het bij mij ook snel weggaat maar helaas is deze 'vriend' waarschijnlijk onstaan na mijn laaste bloeding 4 weken geleden. De 2 weken ben ik al voorbij. Ik vind het erg fijn om te lezen dat ik niet de enige ben en dat het dus echt vanzelf zal weggaan. Bedankt!

@ Colle Haha... bedankt voor je tip. Het komt er dus op en neer dat de baby juist gaat aankloppen als je het niet verwacht... nou ik ben benieuwd! Wat zijn we (of IK) toch weer lekker ongeduldig.. van het ene wachtbankje op het andere HAHA

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden