Ga naar inhoud

endometriose en ivf

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Op wachtdag 8, vanochtend, positief getest!

De pregnyl is uit mijn bloed want dinsdagochtend was de test negatief.

We houden het nog even geheim om zondag nog een keer te testen, wij hadden als datum woensdag 21 juli gekregen maar de IVF arts zei dat we de 18e (zondag) al konden testen. En nu gewoon op wachtdag 8 een positieve test! Mijn misselijkheid is zo ook te verklaren.

Dus jullie zijn alvast deelgenoot van het geheimpje van mijn man en mij.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

vanessa

het zou geweldig zijn!!!!!!!!!!!!!!:blob3:

spannend!!!!!!!

Leuk dat je met ons je geheimpje deelt!!!

Liefs Claudia

Geplaatst

@ Vanessa: jeeee wat goed! gefeliciteerd alvast hoor!!!

@ Daruma: succes vandaag! Ik hoop dat het allemaal een beetje meevalt voor je! En dat je een mooie opbrengst hebt.

@ Wens: wat goed dat je nu activiteit hebt!!! Ik duim voor je hoor!

@ Noes: hmmm vliegendemieren, volgens mij zijn die er toch maar op 1 dag een heleboel en de volgende dag zijn ze als het goed is weer weg, toch?! Wij hadden hier gistermiddag ook een plaag en 's avonds waren ze alweer verdwenen! Vind dat altijd zo gek. Ik hoop voor je dat ze bij jullie ook al weg zijn. Ik vind dat 'uitroeien' altijd zo zielig, maar snap het wel als je er last van hebt natuurlijk.

Hier gaat het verder z'n gangetje. Heb mijn misselijkheid redelijk onder controle, ik moet gewoon op tijd eten, dan ben ik het een beetje voor. Zodra ik honger krijg, moet ik wat hebben en dat is eigenlijk de hele dag door haha.... Maar eind v/d dag heb ik nog niet echt veel gehad hoor, het zijn maar kleine hapjes. Mijn avondeten krijg ik ook niet op, maar heb een uurtje daarna alweer trek!

En de vermoeidheid is er ook nog steeds, maar ach het hoort er allemaal bij, toch? Ik weet waar ik het voor doe! Ze zijn blijkbaar erg druk bezig met z'n tweetjes!

Nou lieve meiden, fijne dag weer vandaag!!

Geplaatst

@ Vanessa, Gefeliciteerd!!!!

@sandie, ja je hebt er zeker wat voor over. Die 2 kleine hummeltjes in je buik. Wens je heel veel succes.

Hier waait het best hard kan ik zeggen. Vanavond condoleance en nog even naar het dorp om de laatste spullen voor nijmegen te kopen. Nog even koekeloeren bij Pipoos.

ik maak wenskaarten en moet even inventarisseren wat ik mee neem naar nijmegen. Verder is het weer drama met de ontlasting. Hele kleine beetjes en dat 5 keer in 1 ochtend. Baal daar zo van. maar ja. We zijn wel erg benieuwd naar onze afspraak op 26 augustus bij het endometriosecentrum in het VU. Iemand ervaring met dit centrum?

Morgenavond tas inpakken en dan ruim een week naar Nijmegen. Het wordt goed weer, dus lekker genieten en knutselen. Eten koken voor 12 man. Gezellig.

@Daruma ik denk aan je hoor!!!

Groetjes

Rubster

Geplaatst

@ Rubster: ik loop al een aantal jaar in het VU voor mijn endometriose en IVF. Welke arts heb je? Ik heb dr. Melgers en ik ben heel erg over haar te spreken. Ze is duidelijk en eerlijk en stelt mijn ziekte voorop, maar gunt het ons ook zo om zwanger te zijn. Ze hebben hier echt verstand van de ziekte en dat merk je gewoon. Het is ook fijn dat deze dokter óók betrokken is bij het IVF-centrum en die combi is natuurlijk super.

Ik denk dat je hier wel in goede handen bent hoor!!

Spannend 26 augustus! Maar eerst nog even lekker naar Nijmegen! Heel veel plezier!

En sterkte met je darmen!!

Geplaatst

Hoi dames,

:hello:Zelf heb ik ook endometriose en cystes.

Ik ben nu bezig met mijn 2de poging ivf, voor af 3 maanden aan de lucrin geweest. Ik heb nog veel last van opvliegers, echt verschrikkelijk!!

Ben vorige week 8 juli gestart met purogon, gisteren mijn 1ste FM gehad. Er waren 2 follikels te zien. één groter als de ander. het is niet veel, maar beter iets dan niets toch?

Zondag 18 juli terug voor de 2de FM, hopelijk is dan die kleinere ook mee gegroeid. Mijn 1ste ivf poging had ik ook maar 2 eitjes dus ik hou hoop. Ik ben zo zenuwachtig. Ik ben echt blij met deze forum, had even het gevoel de enige te zijn met het probleem.

Groetjes Quinha

Geplaatst

@vanessa: WAUWWWW gefeliciteerd! Nu al positief, dat is erg snel zeg! SUPER!

@quinha: welkom! Hoop houden hoor ook met 2 eitjes kan je super zwanger worden!

Enne ik begrijp heeeeel goed hoe je je voelt, ik zal mn ervaring vandaag even beschrijven, komt dnek ik dicht bij jou in de buurt namelijk.

@rubster: heel herkenbaar wat je met je ontlasting hebt, heb ik ook altijd als mn endometriose actief is, van de week nog. Dat komt omdat ik een darmvernauwing heb (jij misschien ook??) Ik heb laxeermiddelen die ik dan heeeeel snel/veel gebruik (transipeg) en gelukkig ging het daarna stukken beter. Ik herken het dus maar al te goed, ik krijg dan ook heeeeeeeeeel veel slijm erbij (sorry voor details) en van die fliebeltjes... wel 10x moetn op een ochtend, vol opgeblazen gevoel in je buik... sterkte er mee, mocht je echt niet meer kunnen moet je echt bellen om eerder te komen hoor, want dat is best gevaarlijk!! (werd mij door arts verteld :))

@vandaag: de punctie, owww wat was ik zenuwachtig, niet zo zeer voor de punctie maar angst omdat er maar 3 follikels zouden groeien. En ik zoowww bang was dat er dan maar 1 eitje uit kwam. De punctie is me weer heel erg meegevallen, in mn ziekenhuis krijg je soort van morfine, dus lag weer giga te trippen, voel dan wel af en toe beetje pijn maar niet echt dat je het meemaakt. Ze zag er rechts aanvankelijk maar 1-tje en misschien links ook 1tje, ik zenuwachtig maar besloot het over me heen te laten komen, er was geen weg terug natuurlijK! Na de punctie zei ze meteen dat ze er can 4-5 heeft aangeprikt, maar dat rechts ook 1 endo-cyste aanwezig was (okee zware telleurstelling voor mij, omdat ik rechts nog geen endometriose had, maar goed nu dus wel!!!)

Na het bijkomen in een kamertje kwam de laborante, ze vertelde me dat er 4!!!! eitjes waren!!!! Joh ik was zoooooooooooooooooo blij!!! Wel onder de maat natuurlijk, maar in mijn geval SUPER!!!!! Okee nog steeds minder kans op superemmys maar ga nu zoooo hard duimen!!

Pff baal alleen dat mn man zo chagerijnig is ... ik weet niet wat hij heeft. Ik zou denken dat ie nu even lief tegen me mag doen, maar op een of andere manier is hij heel afstandelijk.... heb het daar nu wel weer ff moeilijk mee omdat ik het niet zo goed snap maar goed... de oogst viel iig mee!!!

Geplaatst

Daruma

Dat is toch super! Snap niet helemaal waarom dat geen super emmy's kunnen worden? Misschien heb je morgen wel 4 mini baby's in het schaaltje! Mijn gyn vertelde dat je beter 2 eitjes kan hebben dan 10. Die zijn van kwaliteit vaak beter! En fijn dat het allemaal is meegevallen!

Man lief moet idd nu begrip voor jou opbouwen, al is het voor hem misschien ook allemaal verwarrend en raar. Maar daar gaat ie dan maar over treuren als jij zwanger bent. Nu ben jij even het belangrijkst!

Geplaatst

DARUMA

Bedankt voor je reactie.

Je hebt gelijk en ik ben er ook blij mee. het is afwachten wat zondag met zich mee brengt.

Jij hebt je punctie al gehad, ben blij voor je. Wanneer heb je TP?

Jammer dat je vriend zo reageert, misschien heeft hij het ook wel moeilijk toch?

In ieder geval ik zal voor je duimen.

groetjes Quinha

Geplaatst

goedemorgen dames!

Hoe gaat het vandaag met iedereen?

Hier gaat het eigenlijk super! Dat is dus 1 van de voordelen als je maar weinig follikels hebt, vorige keer had ik de 2e dag veel meer pijn, maar nu valt het echt heel erg mee. Gistermiddag al gaan slapen en voel me eigenlijk best wel goed. Minimaal beurs gevoel in mn buik... Owww hoop zo op mooie bevruchtingen!

Geplaatst

Goedemorgen!

Fijn dat je niet zoveel pijn hebt Daruma. Hier draaien de duimen hoor voor een mooie bevruchting.

Hier zijn we gisteren lekker met de kever bezig geweest. Toen we hem wilde proberen te starten, waar we niet van uit gingen omdat de startmotor kapot was, draaide hij toch ineens. Heerlijk om mijn Beesie zo te horen knorren.

Nu snel APK-klaar maken zodat ik er iig de weg mee op kan en mag.

Ik merk wel dat het een hele goede afleiding is nu, ik ben helemaal happy en sta niet de hele tijd stil bij die overgang en hoelang het nog duurt tot de 1e IVF. Tenzij ik een opvlieger krijg tijdens het hobby'en.

Lieverds, fijn weekend!!

Geplaatst

goede morgen iedereen.

Ik heb net mijn laatste nachtdienst achter de rug.

Even een berichtje voor ik ga slapen.

Daruma

gelukkig heb je niet veel last, ik duim met je mee!

Zondag heb ik mijn 2de FM, hoop dat ik dan hoor wanneer de punctie plaats vind.

Ik ben nu veel zenuwachtiger dan bij de 1ste IVF, herkennen jullie dit ook?

Ik ben zo bang dat het weer niet tot een TP komt.:sad:

Maar ja denk dat ik maar moet gaan slapen anders blijf ik maar malen.

groetjes Quinha

Geplaatst

Goedemorgen dames,

@Daruma geweldig zeg!!!! Ik had zelf 2 folikels met 2 eicellen. Daar werdt ook gezegd dat je net zoveel kans maakt als dat je er 10 hebt. Maar ze vonden het wel raar dat er zo weinig zat.

WAt betreft de laxeermiddelen. Ik kreeg movicolon, maar dat hielp echt niet. Het is wel breierig alleen het komt in kleine fases en dat kan wel eens een rot gevoel geven. Kom net van het toilet, voor mij veel ontlasting. Ben misselijk en moet toch echt wat gaan eten. Ik heb het al jaren en mij is nooit gezegd dat het gevaarlijk zou kunnen zijn. Wat er wel gezegd is dat ik er maar mee moet leren leven. Met een zogenaamde spastische dikke darm. Ja maar ik weet wel dat het van de endometriose komt... Nu de artsen nog!!! Succes van de week met de terugplaatsing. Zal aan je denken.

@Sandie, ik heb een afspraak bij Dr. Dekker. Kon ook bij de oudste arts assistent dan zou ik eerder aan de beurt zijn. Dat heb ik dus niet gedaan. Ben heel benieuwd wat ze voor me kunnen betekenen. Bedankt voor je reactie.

@NoesvH Leuk dat hij toch startte zeg. Ik blijf het knap vinden als men het zo kan opknappen zo'n kevertje. Succes!

Verder is hier mijn laatste dagje werken voor de vakantie aangebroken. Heb nog veel te doen en ga dus hard aan de slag.

Sterkte en succes voor iedereen

Geplaatst

@Noes: wat gaaf dat ie toch startte! Kan je toch lekker rond gaan tuffen deze zomer!

@quinha: oefff nachtdienst, heb ik ook weleens gehad en vond dat wel pittig, slaap lekker!!

@rubster:lekker dat je bijna vakantie hebt! en wat balen dat artsen het gooien op spastische darm, ik merk bij mezelf dat mn darm wel gevoeliger is geworden als ik zenuwen krijg, maar dan komt de vraag wat was er eerder "de endo met darmklachten" of "darmklachten bij zenuwen" bij mij dus de eerste!

Ik had ook movicolon maar die is veel zwaarder dan de transipeg, ik geloof dat 6 zakjes transipeg 1 zakje movicolon is, maar het is wel super dat het er toch uitkomt nu, ik had echt dat ik al 1 week niet meer kon alleen maar slijm en fliebeltjes, hopelijk verlicht je opgeblazen gevoel nu ook!

Geplaatst

Goedemorgen meiden, nou haal dat goede er maar even af....Ik heb onwijze kiespijn en kan maandag pas naar de tandarts. De weekend tandarts zei dat ik maar een paracetamol moest nemen. Ik heb heel de nacht wakker gelegen van de pijn en mijn onderkaak wordt ook wat dik dus er zit een flinke ontsteking denk ik.

Maandagochtend is het inloop spreekuur bij mijn eigen tandarts, nou ik zorg dat ik de 1e ben....

Pijn aan 1 tand is nog te houden maar tandpijn trekt altijd door de hele kaak,AU.

Gisteren op kraamvisite geweest, wat een droppie is mijn achterneefje zeg.

Echt een lieffie. Ik heb hem natuurlijk vastgehouden en de fles mogen geven en boeren kan hij ook goed. Echt super. Hun dochter (2jaar) was ook helemaal trots als grote zus.

Ik moet zeggen dat het goed ging qua emoties.

Nou meiden fijn weekend!!

Geplaatst

Heej noes

Qua pijnstilling mag je meer hoor, hier spreekt expert :) ik nam voor buikpijn 3 ibroprufen ( 1 per 8 uur) en 8 paracetamol (2 per 6 uur) dit was vr buikpijn en was volgens arts goed, k slikte dat on maart ongeveer 3 weken iedere dag, dus dan mag je dat vast wel tot maandah, klo#e dat je zo lang moet wachten! Schandalig!

K krijg vandaag uitslag of er bevruchtingen zijn! Stressssss

Xxx

Geplaatst

Hee Noes,

Hier nog een pijnstiller expert.. ik ben ook erg te spreken over de combinatie paracetamol en ibuprofen.. help goed tegen buikpijn, maar zeker ook bij kiespijn! sterkte ermee meis!

Daruma, mijn duimen draaien voor prachtige emmies!

Liefs Pien

Geplaatst

Noes, als je het niet meer houdt van de pijn gewoon weer bellen hoor! Ze zijn verplicht je te helpen maar hebben er vaak geen zin in. Mijn vriendin is jarenlang tandartsassistente geweest daarom weet ik dit.

Sterkte!

Geplaatst

@Vanessa: gefeliciteerd zeg!!!:wav:

Wat leuk voor jullie en kleine Bo!!

@DAruma: super toch nog 4 eitjes en nu duim ik voor je dat ze goed bevrucht worden en goed delen!! Laat je er evt 2 terugplaatsen als er 2 goede zijn? Ik duim voor je.

@Noes; vreselijk een weekend kiespijn , heb het ooit ook gehad en het enige wat ik kan zegggen is dat ibuprofen mij het beste hielp. En zo'n poederzakje pijnstilling speciaal voor kiespijn (weet niet meer hoe het heet)

@Rubster: geniet van je vakantie!

@ Quinha: veel succes voor donderdag en niets is onmogelijk na wat ik allemaal op het forum lees!

@ Sandie; fijn dat alles goed met je gaat en laat je maar lekker verwennen door je man! Die moeheid is hopelijk binnen een paar weken al weer wat minder....

@ hier gaat alles prima. Ik ben goed op mijn eten aan het letten en aan het bewegen zodat ik hopelijk nog wat kilo's afval voordat ik de operatie (tussen sept en dec) krijg.

Fijn weekend allemaal,

liefs Yolande

Geplaatst

Hoi dames!

Er zijn er 3 bevrucht!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

JIPPIE!!!!

nu nog even doorduimen vandaag voor goede kwaliteit, we laten er hoe dan ook 2 terugplaatsen. Morgen om 10:30 de tp... spannende tijden komen er daarna!!!

@yolande: hopelijk lukt het om een paar kilootjes kwijt te raken!

@noes: inderdaad als de pijn te erg wordt gewoon weer bellen hoor, ik als dierenarts moest soms ook gewoon naar een patient toe die 1x spuugt ofiets dergelijks... dat weten ze nu eenmaal als ze dienst hebben hoor, dus niet schuldig voelen als je ze belt!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden