Ga naar inhoud

42 jaar IVF Dusseldorf

Gast Shanna42

Aanbevolen Berichten

Gast Shanna42
Geplaatst

Hahaha je krijgt dus een voorkeursbehandeling?? Ja Irma is inderdaad die vrouw die jij beschrijft, lief mens is dat. Alleen erg druk.

Ik vind het alleen maar fijn voor jou hoor dat je niet dezelfde ervaring hebt als ik, en hopelijk krijg je die ook niet, je bent voorbereid!.

Maar echt hoor, ik ben vol lof over dr. S. ik denk dat hij zeer kundig is en er alles aan doet om een vrouw zwanger te krijgen en dat vind ik toch wel het allerbelangrijkste.

• Reacties 464
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

goh, erg druk? Wil je mn tantes ontmoeten? hahahaaaaaaaaaa

Volgens mij is Irma nog rustig hoor! hihi

Dr.S weet waar hij t over heeft ja. Daar ben ik van overtuigd, en ik ben er ook van overtuigd dat hij/deze kliniek ons de beste kansen kan geven, die er zijn. Dus, mocht het bij ons niet gaan lukken (ik ga er van uit dat t wél lukt :D ) dan hebben we er alles aan gedaan om zelf kinderen te krijgen en dan kan ik het ook goed afsluiten.

Ben nog steeds zeer positief!! Komt goed hoor!

Gast Shanna42
Geplaatst

hahahaha ja ik bedoel anders druk, ze hielp bij de echo en voordat dr. S. er was kreeg ze drie keer telefoon, en daarbij liep ze twee keer weg om iets uit te zoeken voor degene aan de telefoon, toen ze de punctie ging inplannen deed ze gelukkig de telefoon wel even uit.

Geplaatst

hihi ow, zo! Ja, dat geloof ik best, krijg haar lastig te pakken als ik al een keertje bel. hiihi

Maar volgens mij inderdaad een heel lief mens. We gaan t zien hoor! :D

Gast Shanna42
Geplaatst

Het gaat voor ons allemaal goed komen, daar geloof ik in.

Ga nu ff een boterhammetje eten mijn buik knort.

Doegiie

Geplaatst

Hai dames,

Het steunt me wel te lezen dat jullie dezelfde ervaringen hebben met de communicatie in Dld. Wat Sen schrijft, je krijgt het gevoel een zeur te zijn. Eigenlijk zou je het gewoon moeten kunnen zeggen, maar alhoewel ik geen watje ben durf ik dat toch niet. Daarom willen we nu met ons gesprek volgende week ook de collega erbij hebben die ons Picsi aanraadde en het blijkt bij jullie toch wel dat de bevruchtingskans toch groter is.

Marion, wanneer kun je testen? Volgens mij nu dit weekend? Ben zo benieuwd. Ook voor jou Shanna, volgende week, nog even volhouden hoor! Inderdaad wel raar van de bolletjes. Als jij ze niet hoeft te gebruiken als je positief getest bent, zou ik toch maar eens vragen waarom jij dat niet meer hoeft terwijl je weet dat er meerdere dames zijn die het wel langer moeten gebruiken. Dr. S gaat 25 maart naar een congres en aansluitend op vakantie en is de week van pasen niet aanwezig. Als hij er niet is gaat gewoon alles door en krijg je een andere arts (duits) heeft Irma mij verteld. Ik hoop dat het een innestelingsbloedinkje is geweest, dat zou qua tijd wel kunnen toch?

Zoë, gefeliciteerd met je zwangerschap hoe voel je je?

Wij hebben alle echo's in Dld laten doen en hebben daarvoor nooit een rekening gekregen, maar ja, die zitten natuurlijk in de prijs van de behandeling.

Joske, PLD (poollichaamdiagnostiek) wordt zover mij is verteld door mijn gynaecoloog in NL, momenteel alleen nog maar gedaan in Maastricht en waarschijnlijk in Groningen. Maar in Nl wordt dat alleen gedaan als dit noodzakelijk is ivm een genetisch probleem (bijv een ziekte of id). Niet zoals in Dld dat ze het ook gebruiken bij vooral ouderen (40+) omdat bij hen de kans dat het eitje een defect heeft 50-70% hoger ligt. Inderdaad in het geval van Shanna had het kunnen zijn dat als ze geen PLD had gedaan een eitje had teruggeplaatst gekregen dat niet goed was geweest. Dat is de reden waarom wij ook voor PLD gekozen hebben bij onze pogingen. Ik had de pech dat ik beide keren maar 1 bevrucht eitje had, die ook niet goed bleek te zijn. Dus heb nog geen TP gehad. Maar we gaan er weer voor in april.

Sen hoe gaat het verder met jou?

Liefs

Manouk

Geplaatst

hoi Manouk,

volgens mij kan dr. S. best wel wat hebben hoor. Heb ook een keer een pittige mail naar hem gestuurd omdat ik heel ontevreden was over de gang van zaken op dat moment. Ik begrijp je terughoudendheid, je voelt je toch afhankelijk van zo'n arts maar ik vind dat je wel gewoon moet kunnen zeggen dat je niet zo tevreden bent over hoe sommige dingen gaan. Dat zouden ze juist moeten kunnen waarderen, willen ze hun dienstverlening optimaal houden. Een goed bedrijf hoort het graag als zijn clienten ontevreden zijn want je moet een klacht zien als gratis advies. Ze werken ook volgens bepaalde kwaliteitsstandaarden zoals bijv. ISO 9001 Ik heb hier veel mee te maken op mn werk vandaar dat ik daar veel vanaf weet.

Hebben jullie trouwens de mini-enquete al ingevuld?

http://www.ivf-duesseldorf.de/index.php?PHPSESSID=245cb2d9d322f86924987d6c2fef3019&lang=nl&id=529

ik heb deze cyclus overgeslagen want ik had geen goede start en ga volgende maand weer beginnen, ben nu aan de pil. Ik vind het zo tegenstrijdig de anticonceptiepil te moeten gebruiken en heb gegoogled naarhet waarom en kwam eigenlijk tegen dat dit met name wordt toegepast bij PCO en/of onregelmatige eisprong, om dus de menstruatie goed te kunnen plannen. Maar mijn menstruatie is helemaal niet onregelmatig.. dus snap het niet. Heb dr. S. een email gestuurd en gevraagd of hij mij kan uitleggen waarom ik dan die pil moet slikken. Tja ik ben nou eenmaal zo dat ik alles wil weten en overal op zit maar dat is maar goed ook heb ik al meerdere malen ondervonden

nou meiden... have a nice weekend!!!

liefs

Sen

Gast Shanna42
Geplaatst

Manouk heb jij vandaag je gesprek met de heren in DD?

Hoe gaat het met de rest, het is rustig hier op dit topic, de meeste kom ik ook wel op de andere topics tegen.

Hier nog één dagje wachten tot we kunnen testen, mag een bloedtest in het ziekenhuis doen. Ik was heel positief tot vanochtend, opgestaan met hoofdpijn, bruin bloedverlies en het gevoel dat ik ongesteld ga worden en dat gevoel klopt eigenlijk altijd wel, vanavond testen om te zien of hij idd negatief is. Hopelijk red ik het tot de bloedtest morgen en blijft de ongi toch lekker weg, maar ik ben er bang voor.

Groeten van Shanna

Geplaatst

ow Shan...... nee, dat gaat niet gebeuren! Ik eis dat emmy blijft zitten!

Sterkte meis... ik duim voor je.

Knuffel,

Angela

Gast Shanna42
Geplaatst

Thnx ik zal het zeggen hihihi maar ben er bang voor, durf nu dus echt niet meer naar de wc. Hopelijk is deze dag gauw voorbij.

GrtjS

Geplaatst

Hallo allemaal,

Na een lekker weekend in Twente zijn we vandaag helemaal relaxed naar Dld gegaan. Daar een gesprek met beide artsen gehad. We hebben begrepen dat Picsi niet garandeerd dat je een betere (meer) bevruchtingen krijgt dan bij Icsi hebben we nu afgesproken dat we het deze keer met Picsi gaan doen. Wel heb ik nog een extra bijrust maand gevraagd, door alle hectiek van de afgelopen tijd heb ik dat even nodig. Allemaal dingen die niets met ons direct te maken hebben, waardoor ons traject even on hold is gezet, maar ik doe dat liever dan straks met het gevoel (als het niet goed is gegaan) te zitten dat ik even had moeten wachten. Alhoewel wachten in mijn geval (leeftijd) misschien ook weer niet gunstig is. Maar goed. We slaan 1 cyclus over en dan begin ik in mei weer met het spuiten van de Menopur. Tja mei, wie weet, heeft die uitdrukking van de eitjes ook wel effect op mij haha.

Shanna, ik heb al even op mijn topic gereageerd. Heel veel sterkte de laatste wachtdag. Goed van je dat je om een bloedtest hebt gevraagd.

Sen heb je al antwoord gekregen van dr. S? Het was er vandaag ook weer zo hectisch, we hebben een uur zitten wachten voordat we aan de beurt waren. TP's tussen gesprekken door, hij heeft het wel superdruk zeg.

Marion heb je al getest?

Liefs

Manouk

Gast Sannie66
Geplaatst

@Manouk, Marion heeft getest ja... helaas negatief...

Geplaatst

ik had in die andere topic ook al gereageerd maar doe het hier ook nog maar een keertje. Wat hun reaktie op jullie verzoek om PICSI betreft, als ze zo gaan praten dan snap ik niet waarom ze dan uberhaupt PICSI doen? het geeft geen garanties?! dat geeft de hele behandeling toch niet?! ik vind het een rare redenering...

ik heb vandaag antwoord gekregen op mijn vraag: "dit wordt gedaan vanwege follikeldominantie onderdrukking' Tijd voor nadere uitleg had hij blijkbaar niet. Maar goed, ik begrijp eruit dat het dus voorkomen moet dat er één follikel groter is/wordt dan de rest.

Gast Shanna42
Geplaatst

Manouk wat fijn dat je toch Picsi gaat doen en een goed gesprek hebt gehad, je hebt groot gelijk dat je nog even wat tijd neemt.

Al die verschillende info vind ik een ramp, wsl omdat bij iedereen de situatie anders is, maar ja bij ons heb je dus gezien dat we bij de Picsi drie eitjes hadden en drie bevrucht dus dat bewijst dan weer het tegendeel.

En zoals mijn verhaal van de poli assistente die zegt dat de Pregnyl pas na 21 dagen uit je bloed is, duh dat is toch helemaal niet zo! Maar ze verteld het me wel en ja wat moet je dan geloven? Gelukkig is het forum er, maar anders weet je dat soort dingen toch helemaal niet.

Groeten van Shan

Gast Shanna42
Geplaatst

Ja gisteravond heel laat nog zo een goedkope van het KV, die was negatief, vanochtend bloed geprikt en ik kan rond kwart voor twaalf bellen voor de uitslag, maar ga er ondanks dat er nog geen rood bloed is, vanuit dat die ook negatief is.

Ik laat het jullie weten.

Liefs Shan

Geplaatst

Wat shit meiske. Ik hoop toch zo dat de bloedtest wel positief uitpakt. Bij mijn zwangerschap (natuurlijke weg 2008) testte ik de eerste week steeds negatief, maar bleek toch zwanger te zijn. Misschien kan het toch positief zijn?

Sterkte met wachten tot je de uitslag hoort!

Liefs

Manouk

Gast Shanna42
Geplaatst

Hey allemaal: slecht nieuws vanaf hier, de bloedtest was ook negatief, de waarde zat onder de 10 en zou nu al rond de 60 moeten zitten. Dus het zit er ook niet meer in, dus toch wachten op de ongi.

Allemaal bedankt voor het meeleven en het duimen.

Ga nu ff lekker janken.

Liefs van Shan

Gast Sannie66
Geplaatst

Hier ook nog even een hart onder de riem..

:hugg:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden