Ga naar inhoud

uitgerekend september 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

We zijn allemaal weer bij!!!! Die laatste loodjes wegen voor ons allemaal het zwaarste!!! En zo bijzonder dat er straks al 2 van onze maand weten wanneer ze gaan bevallen!!!

Dat over de ctg scan had ik ook.. Sinds ik daar aan gelegen heb is de baby weer heel actief! Hij is weer even wakker geschud hihihi.

Iedereen rustig aan!!!

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder--> 2 september uitgerekend:bcbbboy2:

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dag dames,

ik heb hier aan het begin meegeschreven, maar vervolgens (zonder me af te melden, foei!) niet meer meegeschreven. Niet zo netjes eigenlijk.

Wilde jullie laten weten dat alles goed met me gaat. Inmiddels verlof, en alweer 35 wk.

Hoop met jullie ook alles ok. Succes met de laatste loodjes!

Gr. SterreMaud

Geplaatst

@Poppie, Ik ben zelf natuurlijk ook heel blij dat de kleine zo goed op schema ligt. Als ik al die andere verhalen lees dan besef ik me dat des te meer.

@Annie, Ik zou ook denken dat het minder bewegen van de kleine hoort zo bij de laatste periode. Zou zelf ook gedacht hebben van dat gaat wel weer over. Maar goed dat er dan nog andere mensen zijn die dat wel in de gaten houden voor je. Gelukkig dat het allemaal goed is met jullie kleintje.

@Taurus, Bij ons beginnen de scholen pas later (6 september)....dus mijn zoontje is nog thuis als ik met verlof ga. "Gelukkig" is mijn zoon al wat ouder en doet 'ie alles zelf, hij is tenslotte al een echte tiener (10 jaar)! Het is nu wel heel stil in huis trouwens, hij is nu 3 weken op vakantie met mijn ouders (+ goede vriend/compagnon van hen). Mijn zoontje gaat ieder jaar met hen op vakantie maar meestal zo'n 2 weekjes omdat wij zelf dan ook nog weg zouden gaan. Nu is het dus gewoon 3 weken :-( Ow, over hormonen gesproken...had er even last van toen hij wegreed met de auto, tranen liepen over mijn wangen terwijl ik er zelf om moest lachen hahaha. Mijn vriend keek me zo raar aan, "sorry hormonen kan ik niks aan doen ;-)"

Jij hebt trouwens ook een leuke droom gehad. Nu maar hopen dat die van jou ook niet uit gaat komen...dat zou wat zijn zeg hihihi

Groetjes Marjon

Geplaatst

hoi meiden!!

allereerst

word ik er bij elke controle (3x pw) er op gehamerd bij minder leven BELLEN!

natuurlijk heb je kindje rust/slaapuurtjes dat mag maar als het patroon duidelijk anders word bellen!

Vanochtend weer voor ctg geweest die was goed bloeddruk ook nog steeds goed.

Kleine ligt nog steeds in stuit en nu zelf volkomenstuit (voetjes naar beneden, dus niet naar het gezichtje toe)

DUS OK voor de KZ is geregeld op dinsdag 17 augustus!!!

De controles gaan tot die tijd gewoon door en mocht de kleine toch nog goed komen te liggen dan word het alsnog een inleiding!

Liefs Claudia

Geplaatst

Uitgerekend:

01 september: Claudiaatje

02 september: Peggy :bcbbboy2:

02 september: Sabke77 :bcbbboy2:

06 september: Luna75 :bcbbgirl2:

07 september: Annie :bcbbboy2:

08 september: Sterremaud

09 september: Bubblicious

10 september: Cjee :bcbbboy2:

10 september: Femke :bcbbboy2:

13 september: Yasmine1974

15 september: Marretje:bcbbgirl2:

16 september: Poppie :bcbbboy2:

28 september: Taurus71 (Manon) :bcbbgirl2:

30 september: Carolina

30 september: mama27 (Marjon) :bcbbboy2:

Eerstvolgende afspraak:

11-08 Peggy afspraak VK

12-08 Sabke afspraak VK

16-08 Annie afspraak VK

18-08 Taurus71 afspraak VK

19-08 Mama 27 afspraak VK

20-08 Marretje afspraak VK

Gepland:

17-08 KZ Claudia

Bevallen:

Geplaatst

Sorry dat ik er ff tussendoor kom ik wil iedereen heel veel succes wensen met de laatste loodjes.

En Claudia heel veel succes de 17de spannend hoor komt nu echt dichterbij.

Liefs Corina.

Geplaatst

Ik dacht ik pas het lijstje hier even op aan. Hoop dat je dat goed vind claudia. Ik wist ook niet hoe ik het anders moest om schrijven... Maar Bijzonder dat je nu echt een datum hebt!!

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder--> 2 september uitgerekend:bcbbboy2:

Geplaatst

mwoehahahahaa die Marretje...je komt toch geen verantwoording afleggen he op mijn reactie...moest alleen wel lachen dat je de agenda even had bijgewerkt en weer was vertrokken hahaa..ik dacht nog oh bekende verhaal..geen puf zoals een ieder wel heeft af en toe hier ;-). Maar nu je dan toch "verantwoording"afgelegd hebt haha..snap m volkomen...heb t ook wel eens gehad..een heel verhaal..verkeerde knop gedrukt even en foetsie..dan denk ik ook ...laat maar!

Balen dat je zón last hebt van de aambeien. Had je Curanol (tabletten) ook al geprobeerd voor die tijd? Halen de druk/spanning er wat van af. ben er gisteren mee begonnen.Ik heb geen last van ze..doen niet pijn, jeuken niet en vreten ook geen brood of zo ..alleen t idee vind ik zo onsmakelijk. Weet dat ze niet anders gewend zijn om die dingen in beeld te hebben bij een bevalling...maar hoop toch niet als een baviaan te verschijnen als t straks zo ver is. Overigens ben ik er nooit helemaal vanaf gekomen na de bevalling van mijn zoon.Altijd een kleintje blijven zitten die komt en gaat. Altijd t idee gehad..laat er wel wat aan doen als ik ooit weer beval dan zit t er weer en zoja dus. Wat voor verdovend spul krijg jij er op dan...werkt t alleen verdovend of gaan ze er ook echt van weg? Lekker praatje he..gore dingen.

Had ook al gelezen van tomaten er op (hier op t forum)...en ja hoor kreeg van de week de vraag van mijn vriend...waarom liggen die tomaten hier op een schoteltje op t nachtkastje....hahahahah...misschien ook een idee voor jou..wee weet helpt t jou wel.Sterkte er mee.

Sterre maud...leuk weer eens wat van je te lezen...fijn dat alles goed met je gaat.

Marjon...10 jaar alweer..ohh dan heb je er idd al wat minder werk van...grote man kan veel zelf ;-)! Gek is dat he,...zón dubbel gevoel. Onze zoon is in mei 4 geworden..erg druk manneke...vind t een verademing soms als hij een dagje ergens logeert (niet dat t al vaak gebeurd) heerlijk even rust in de tent maar tegelijkertijd mis je m dan ook weer hahaa. Dus die tranen haha...hormonen kunnen je gevoel wel versterken.

Claudia...wohhhhhhh...dat gaat snel..denk dat jij de spits dus gaat afbijten he onder t kopje bevallen...!! Zie je ook op tegen een KZ of zeg je..laat maar liggen in een stuit liever dan inleiden? Spannend hoor...!

Geplaatst

Claudia wooooowww...spannend!! Gewoon al een datum bekend. jemienee.....Jij zult inderdaad het spits wel gaan afbijten....nu komt het allemaal wel heel dichtbij. zie je op tegen de kz?

marretje mooi dat alles goed is bij vk. Vervelend van die aambeien. (Nog) geen last van maar misschien na die tijd..hmmm

Sterremaud leuk weer wat van je te horen en mooi dat alles goed gaat. Zie in het uitgerekend lijstje staan dat jij op 8 sept bent uitgerekend maar jou handtekening geeft aan 9 sept. Ik zal het even aanpassen. Weten jullie ook wat het wordt? of laten jullie dat lekker als verrassing?

Corina bedankt voor je reactie!

verder geen nieuws hier...eindelijk weer eens lekker weer!!Daar ga ik vandaag maar even van genieten!

Geplaatst

Uitgerekend:

08 september: Sterremaud

Eerstvolgende afspraak:

11-08 Peggy afspraak VK

12-08 Sabke afspraak VK

16-08 Annie afspraak VK

Gepland:

17-08 KZ Claudia

Bevallen:

user_offline.gif report.gif

Uitgerekend:

09 september: Sterremaud

Eerstvolgende afspraak:

11-08 Peggy afspraak VK

12-08 Sabke afspraak VK

16-08 Annie afspraak VK

Gepland:

17-08 KZ Claudia

Bevallen:

Geplaatst

oh geloof dat er iets mis ging....1 keer is wel voldoende dacht ik...nou komt ie nog een keer.

Uitgerekend:

09 september: Sterremaud

Eerstvolgende afspraak:

11-08 Peggy afspraak VK

12-08 Sabke afspraak VK

16-08 Annie afspraak VK

Gepland:

17-08 KZ Claudia

Bevallen:

Geplaatst

Moggel dames..t is nog heel vroeg...pffff...kan de slaap niet meer vatten.

Moest er een paar keer uit om te plassen ..wat een verassing...en sindsdien kan ik de slaap niet meer vatten omdat ik dan ga piekeren.

Piekeren in de zin van..hoe ga ik straks als ik weer aan t werk moet dingen oplossen als...straks wel of niet de baby meenemen met zoon van school afhalen..en oh straks gaat zwemles beginnen 2 keer in de week een half uur (dorp verder op) eeh hoe doen we dat als ik die middag werk en de auto mee heb dan ...wat een gezeul voor een klein beebje dan..liefst laat ik t thuis in bed liggen maar wie schakel ik dan in of kan ze beter toch mee dan enz enz. Van die praktische "probleempjes"zeg maar hoe ga ik dat straks toch oplossen. Kan ik me nu al druk om maken terwijl t nog zo ver weg is..stom he.

Weet dat ik dat 4 jaar geleden ook had..en voor alles is tzt wel een oplossing voor dat weet ik wel..maar schijnt er bij te horen in de laatste maanden dat je gaat zitten "prakkedenken" zeg maar. Iig genoeg mee bezig te zijn om vanaf een uur of half 4 sóchtends geen oog meer dicht te doen haha.

Verder heb ik vrijdag nog een uitvoerder van een schildersbedrijf gebeld. Ze beginnen de 16de hier in de buurt met schilderwerkzaamheden en plaatsen van dubbelglas (waar nog nodig). (zitten in een huurwoning en 1 keer in de 6 jaar wordt de buitenboel geschilderd. Ze beginnen eerst een straat voor ons en dan deze kant op. Zie t gebeuren dat ze net rond mijn kraamtijd hier belanden. Nou dat zie ik dus niet zitten. Tevens moet ook raam van baykamer voorzien worden van dubbel glas. Boven op zolder de koekoek ook plus waarschijnlijk ook kozijnen vernieuwen op zolder. Komt er een steiger achter in de tuin te staan. Bijkomend probleem is dat wij als enige van dit blok geen achteruitingang hebben (ene kant practisch..komen niet snel inbrekers hier binnen..nu ff niet zo praktisch dus). Al die lui moeten dus hier telkens door de woonkamer. Vind ik normaal gesproken geen probleem..t is hooguit een weekje denk ik. Maar niet in mijn kraamtijd!! Man had er wel begrip voor maar kon nog geen zinnig woord zeggen hoe de planning ging verlopen. Had met zoveel factoren te maken..mensen die nog op vakantie zijn, ramen die wel of niet binnen zijn die besteld zijn noem maar op..maar hij zou er rekening mee houden dat als we eerder konden dan zou hij t proberen. Hij loopt tegen die tijd vaak genoeg in de straat dus zal ik hem tzt wel even aan zijn jas trekken van hoe of wat. Moet er niet aan denken dan...

Begin t wat koud te krijgen hier..denk dat ik toch even mijn nest weer inkruip.

Dames..fijne zondag!

Geplaatst

Manon jij was er zeker vroeg bij zeg! Kan me voorstellen dat je over dat soort dingen gaat piekeren. Ik denk dat je dat met een tweede toch sneller hebt. De zwemlessen, school en andere activiteiten gaan natuurlijk gewoon door en daar zul je met nog een kleine weer aan moeten wennen, maar dat komt natuurlijk allemaal wel goed. Ik ben daar eigenlijk nog niet zo mee bezig. Ben wel steeds meer bezig met de bevalling op zich, niet dat ik er nou erg tegen op zie, maar benieuwd hoe het gaat verlopen, lang, snel noem maar op.....ach we zullen het zien op den duur.

Kan me trouwens voorstellen dat je niet zit te wachten op dat gesjouw ed in huis als je in je kraamtijd zit en zou mooi zijn als het huis klaar zou zijn als de kleine er komt natuurlijk...mooi alles voor elkaar en geen drukte er nog om heen. Maar ik weet hoe dat gaat, wij hebben ook een aantal jaren in een huurhuis gewoond en gaat allemaal idd via planning en dat loopt ook vaak nog weer anders. Maar wel verstandig dat je het hebt aangegeven.

Ik heb gister tot 15 uur op bed gelegen. Weer zo'n pijn bij slokdarm, uitstralend naar de buik en rug niks hielp uiteraard, zitten, staan, lopen, liggen heb bad nog aan gedaan ben nog onder de douche geweest niets....maar uiteindelijk was het iets voor drieeen over gelukkig en kon ik toen aan mijn dag beginnen! Vervelend hoor die laatste loodjes. Ging allemaal zo voorspoedig maar met dit soort acties ben ik er gauw flauw van eerlijk gezegd...maarja ik heb niks te willen natuurlijk!

iedereen fijne zondag

Geplaatst

Hey Annie,

Last van je slokdarm..van maagzuur of ook zo op stekende/zeurende pijn rond t borstbeen. Nadat ik toen voor extra controle ben geweest dat ik niet lekker was en ook die borstbeen pijn heb ik t in totaal nog 1 keer gehad. Idd wat kan dat zeer doen..je weet dan idd niet meer hoe je moet liggen/zitten. Ja recht op is nog t best maar dan nog doet t zeer. Gelukkig dat t na 3en afgelopen was...een hele dag op bed word je ook brak van of niet dan. Tja hoe zal de bevalling gaan verlopen...denk dat we allemaal benieuwd hier naar zijn. Allemaal de vingers crossed dat ons een voorspoedige bevalling staat te wachten!

Geplaatst

Manon,

De pijn is inderdaad ook rond het borstbeen en is idd stekend en zeurend en straalt door naar rug. Zo ging het 2 week goed en zo ineens weer last van. Zal dus nog wel eens voorkomen helaas.

Verder hier geen nieuws. Heb vandaag 2 wasmachines gedraaid met een voor lakentjes/dekentjes en hoeslakens en een met kleertjes. Morgen nog 2 te gaan en dan ben ik er weer klaar mee, behalve dat ik dan nog even wat dingetjes moet strijken en dat is mijn grootste hobby.

Voor de rest alles goed met iedereen? Het is weer wat rustig hier. Voor Claudia nog een week...spannend!

Geplaatst

Dus Annie..jij strijkt graag..kom maar langs...mijn hobby niet echt.

Maar jij hebt alles weer netjes schoon in de kast. t is hier idd erg rustig!

Is je pijn verdwenen inmiddels...hier telkens hele dikke voeten en enkels..dikke richels er in..lijk wel oma duck ..pff verder geen klagen meer haha.

Peggy...jij succes weer morgen bij de controle..hopelijk niet zulke erge krampen meer.

Claudia...nog een 7 nachtjes slapen ...spannend!!!

Geplaatst

Hallo dames,

inderdaad rustig hier.

Ik had ook hele dikke benen, enkels en voeten. Het was zelfs heel erg pijnlijk.

Maar sinds ik die voet reflex massage heb gehad is het bijna weg. Soms als ik veel gelopen heb of als het extreem warm is dan is het er weer een beetje maar over het algemeen geen last meer. Erg prettig! Dus misschien een tip voor jou Manon!

Ik gebruik inderdaad ook de zalf en tabletten van curanol tegen aambeien maar dat wil deze keer niet echt helpen. Dus vandaar dat ik nu die andere zalf heb. Niet dat dat echt helpt maar het is in ieder geval minder gevoelig nu.

Hoe werkt dat met die tomaat dan Manon? Ben erg nieuwsgierig, kan het niet terug vinden op het forum.

Hier verder rustig.

Kalm aan meiden we zijn er bijna!!!!

Geplaatst

Hey Marretje,

Oh ik las ..meen in uitgerekend in juli of aug. een keer zoiets van tomaat(sap) er op

deppen...nou ja heb t geprobeerd haha maar nee t helpt niet.

Vlos zei ook al met curanol haal je de spanning er wat af maar verdwijnen doen ze niet.

(zolang die druk er op staat van onderen door t gewicht van de beeb en straks met persen bij de bevalling)

Ik heb er gelukkig verder geen last van maar vind t wel gênant voor straks...ach ze zijn t gewend weet ik maar toch...

Dat voetreflex lijkt me ook wel lekker. Ik wil binnenkort toch ook nog een keer lekker mijn voetjes verwennen bij een pedicure...zal er eentje uitzoeken die ook aan voetreflex doet.. lijkt me echt heerlijk!

Geplaatst

Nou strijken is dus totaal niet mijn hobby.....en het ligt er dus ook nog allemaal.

Ach ik beperk het maar tot de lakentjes en de rest geloof ik wel. En heb tot op heden geen last meer gehad van slokdarm/borstbeen....

Vervelend Manon van je dikke enkels/voeten. Volgens mij heb je dan gevoel of je voeten op knappen staan...brrr....Ik heb daar niet zoveel last van. Ze zijn wel wat dikker dan anders maar het is nog niet zo erg gelukkig en loop gewoon hele dagen op slippers, schoenen al in geen weken meer aangehad. Wat Marretje zegt geen verkeerd idee voet reflex massage....oh dat lijkt me heerlijk even heerlijk de voeten laten verwennen.

nou zal toch even een poging wagen om te gaan strijken........zucht........

fijne avond

Geplaatst

hoi dames,

hier eindelijk eens goed nieuws....

de kleine is een groeispurt aan het maken, de arts wist gister niet wat hij zag!

hopelijk blijft dit nog ff doorgaan zo, en hoef ik niet ingeleid te worden.

wel nog iedere dag oop controle, maar ik heb dr vertrouwen in, yes.

het is wel weer een sterrekijker geworden, maar dat kan ook nog veranderen, dat zien we anders dan wel weer, haha.

ik ben zoooooo opgelucht.

Claudia hoe gaat het bij jou????

Annie, strijken hebben we volgens mij allemaal een hekel aan, ik wel, doe ook alleen het nodige.

Manon, succes met je voetjes, erg vervelend, laat ze maar eens lekker verwennen.

Geplaatst

Hi Meiden!

Hebben jullie ook dat je eigenlijk niet veel te melden hebt? Ik wel! Het leven gaat zijn gangetje, verlof is ingegaan, de kamer is af, lekker aan het rommelen met de laatste dingetjes maar ik merk wel als echtgenoot thuis komt 's avonds en vraagt : En hoe was jouw dag? ....Dat ik zelf denk....nou poeh poeh is dat alles?? Hahahaha, erg he?

Nou ja, nog maar een paar weekjes van genieten van die rust, zal voorlopig (de komende jaren) denk ik voor het laatst zijn dat ik kan gaan slapen wanneer ik wil zonder dingen te regelen en te moeten ;-))

Poppie wat een geweldig nieuws!! Dat zou echt heerlijk zijn toch als je niet ingeleid hoeft te worden. Ik duim voor je

Annie en Manon, die slokdarm/borstbeen klachten herken ik sinds een paar dagen. Wat zou dat in vredesnaam zijn, kan er ook niets over terugvinden op internet. Tsjonge, wat kan dat zeer doen zeg. Lijkt wel of er een kramp onder het borstbeen zit ofzo, als je het aanraakt lijkt het net een blauwe plek. En dan opeens....is het weer helemaal verdwenen. Raar fenomeen!!

Succes met de laatste loodjes dames!

Geplaatst

Fijn allemaal goed nieuws, eigenlijk mogen we nog niet zo klagen met zn allen hier!

Besefte me net, dat vanaf morgen de beeb gewoon AF is, dat ik dan thuis mag bevallen zonder problemen... hoe vreemd!

Begin er nu langzaam wel een beetje klaar voor te zijn, misschien omdat de nachten toch wel taai worden nu. Denk ook omdat je overdag niet zoveel energie verbruikt, je 's nachts toch ook wat minder moe bent. En dan die toeter die in de weg zit, slapende tintelende vingers waar je van wakker wordt, 4 x plassen gemiddeld....maar als dat alles is......:whistling_girl:

Tis nog steeds een hit, dat zwanger zijn!!!!

Groetjes weer!

Geplaatst

hoi hoi

Hier gaat het goed

ik heb eigenlijk zo goed als nergens last van

er zit een klein beetje vocht in de enkles maar het mag eigenlijk geen naam hebben

maag zuur valt ook wel mee anders een glas melk en dan is het ook weg

wel de laatste dagen veel slaap en rooie wangetjes maar heb geen verhoging of zo.

gisteren de klossen gehaald en kon ook een ruggesteun meenemen, wel zo handig voor dalijk, want we hebben geen aupingbed

moet straks weer voor controle groeiecho en ctg ben benieuwd hoeveel de kleine nu gegroeid is.

Poppie

dat is zeker goed nieuws

mijn kleintje had vorige keer ook een groeispurt gemaakt, waren ze ook verbaasd over en natuurlijk ook erg blij er mee!

Ik denk dat ook niemand had gedacht dat ik dalijk de 38 weken ga halen!!

goed he!!

ben ook erg trots op mezelf maar het meest op de kleine dat hij/zij het zo goed doet!

dat geldt dan ook voor jullie dus bij deze,ben trots op jullie, hou vol en ga zo door

want het gaat harstikke goed zo!!

jij kan ook trots op jezelf zijn en op je kleine!!

Nog 6 nachtjes!!!!!

Echt bizar om te weten wanneer je kindje komt het is nu gewoon aftellen

Allemaal erg spannend natuurlijk allemaal

maar ook heel erg leuk ben zo benieuwd hoe ukkepuk er uit ziet en wat het is natuurlijk een jongetje of een meisje

strijken is trouwens ook niet mijn hobby maar op de babykleertjes en lakentjes heb ik me wel uitgeleefd, dat is dan wel weer leuk om te strijken!!!

Nu echt alles gestreken tot aan rompertjes, slabbetjes, washandjes en wantjes toe, maar dat is eenmalig.

hierna ga ik alleen de lakentjes en de bovenkleertjes strijken!

liefs claudia

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden