Ga naar inhoud

uitgerekend september 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Peggy mooi dat de controle weer goed was, maar dat van die harde buiken lijkt me erg vervelend.

Bij mij was alles op de controle ook weer goed. Bloeddruk normaal. Hij ligt echt in een stuit dus dat is wat minder en waarschijnlijk kan het daar ook van komen dat ik die pijn heb gehad. Het hoofdje drukt dan waarschijnlijk tegen longen ed aan. Ze zei ook hij kan beter met kont boven liggen heb je van dat soort dingen minder last....hopen dat de kleine man uit zichzelf snel gaat draaien dan maar......

gelukkig wordt het de komende 2 dagen inderdaad wat koeler heerlijk.....Vandaag mijn vrije dag en dan morgen en vrijdag nog...en dan heerlijk verlof!!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi hoi dames

hier weer een update van mij

vandaag weer een ctg gehad en die was harstikke mooi, was ook zo weer thuis

dat was maandag wel anders pfff wat een toestanden toen, alles was wel goed maar wat ik zeg wat een toestanden er om heen!

moest eerst voor een dopplerecho wat al later gebeurde en toen heel lastig was omdat de baby heel erg bewegelijk was.

Toen de ctg ook heel erg lastig omdat de baby heel bewegelijk was dus een uur aan het aparaat gelegen.

en onderwijl werd er ff leuk vertelt dat het bloed wat ik vorige week geprikt heb(de eerste van de 2) de zogenaamde adcctest om te kijken hoe het met de antistofeen zit, dat dat bloed kwijt is geraakt (door het lab)en de prik over moet!!

oke zo gezegd zo gedaan.

toen kwamen ze vertellen dat de dopplerecho over moest van de DR omdat die wat verhoogd was en door een ander was gedaan en ze wilde dat het door een de zelfde word gedaan om een goed beeld te hebben!

dus ook over gedaan!

en toen bij de DR langs alles was goed en alles oke

Maar de bloedprikbalie had gebeld de prik moest weer over, zat in het verkeerde buisje!!!!!! (N.B door de bloedprikbalie zelf geven aan de zuster)

grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Er is door DR een melding van gemaakt, wel goed, want dit is natuurlijk wel heel slordig allemaal het gaat wel om bloed en om antistoffen en om een zwangere vrouw!!!!

de uitslag was nu nog niet binnen ws vrijdag.

vorige week moest ik na die prik 2 dagen later nog een prik de zogenaamde kleihauertest ivm met antistoffen die ze met week 20 en laatst weer gevonden hebben!

dus in een paar dagen tijd 3x geprikt bah, was het helemaal zat maandag!

en ook bekaf en gisteren ook niet veel gedaan en goed gerust!

dit was weer ff een klaag uurtje haha, moest het ff kwijt, sorry voor het gezever!

Ik zal ook leuke dingen vertellen

Heb de babyspulletjes gewassen vandaag of morgen strijken, echt leuk hihi

de babykamer is zo goed als klaar wiegje met heel staan klaar en de commode

commode moet alleen nog ffies schoongemaakt worden en dan kunnen dalijk de schone gestreken spuletjes erin, leukkk! en dan klaar!!

de box staat nu ook goed in de woonkamer na een beetje schuiven passen en meten, helemaal leuk!

liefs claudia

Geplaatst

Jemig Claudia wat een dag zeg maandag en wat ontzettend slordig van dat bloed, dat kan toch niet!! Goed dat er melding van is gemaakt. Belangrijkste is wel dat de ctg's en andere echo's steeds goed zijn....zo tel je af lijkt me iedere dag/week is er weer een....iig op naar de 36 week zou ik zo zeggen en hopenlijk nog ietsje langer. Komt nu erg dichtbij, vooral ook als je aan wassen bent, meubeltjes allemaal klaar staan met alles erin en de box in de kamer.....dus de kleine kan wat dat betreft wel komen...spannende tijden breken nu aan...

liefs

Geplaatst

Uitgerekend

01 september: Claudiaatje

02 september: Peggy :bcbbboy2:

02 september: Sabke77 :bcbbboy2:

06 september: Luna75 :bcbbgirl2:

07 september: Annie :bcbbboy2:

08 september: Sterremaud

09 september: Bubblicious

10 september: Cjee :bcbbboy2:

10 september: Femke :bcbbboy2:

13 september: Yasmine1974

15 september: Marretje:bcbbgirl2:

16 september: Poppie :bcbbboy2:

28 september: Taurus71 (Manon) :bcbbgirl2:

30 september: Carolina

30 september: mama27 (Marjon) :bcbbboy2:

Eerstvolgende afspraak:

02-08 Annie afspraak VK

03-08 Peggy afspraak VK

05-08 Marjon afspraak VK (groeiecho)

16-08 Annie afspraak VK

Het afsprakenlijstje is wel aan de korte kant, wie vult aan?

Geplaatst

Annie wat vervelend dat de kleine in stuit ligt, ga je nog een draaipoging doen? Of moet je nog afwachten tot 36 weken? Gelukkig heb jij ook bijna verlof wie weet gaat de baby dan uit zich zelf draaien!

Wat een toestanden claudia! Je moet al zoveel doorstaan!! Hoop dat vrijdag de uitslag goed is!

Het einde komt inzicht. Ik heb vandaag de laatste noodzakelijk boodschappen voor de baby en nog wat spulletjes voor het kraampakket gekocht. Kreeg dit niet van de verzekering dus zelf samen gesteld.

Ook kwam er vandaag een mevrouw van kraamzorg. Dus dat is ook geregeld. Het things to do lijstje wordt steeds korter!

Vanochtend heerlijk mn huis gedaan dit zijn wel weer betere temperaturen.:whistling_girl:

Oja ik vandaag nog perineum massageolie van weleda gekocht. Dit schijnt goed te werken tegen inschuren en dat maakt het wat soepeler daar beneden. (jullie moeten maar eens lezen bij oa het juli topic) ook begin ik dit weekend met frambozenblad thee (kun je kopen bij een reforma winkel) en daar heb je dan ook weer een betere bevalling door en komt het allemaal sneller op gang. Je mag alles pas vanaf 34 weken gebruiken. Ik vind het het proberen waard. Misschien hebben jullie ook wat aan de tips.

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder--> 2 september uitgerekend:bcbbboy2:

Geplaatst

hallo dames,

helaas ben ik vandaag tochh opgenomen in het ziekenhuis.

ctg was wel goed vandaag, maar de doppler echo niet.

de navelstrengdoorbloeding was niet zo goed.

en uit voorzorg willen ze toch nu de longetjes van de beeb sneller laten rijpen!

ze zijn bang dat ze de beeb eerder moeten gaann halen, maarr dat is nog niet zeker hoor!!!!

dus net de eerste spuit gehad, auuuuuu, die was wel erg gemeen.

en morgen spuit nr.2.

en waarschijnlijk mag ik vrijdag naar huis, duimen allemaal!!!!!!!

en vanaf dan wil de arts me iedere dag zien, iedere dag ctg en doppler echo.

dus afwachten nu.

meiden allemaal veel succes, en Claudia, ik houdt je in de gaten, haha. liefs XX

Geplaatst

Jeetje poppie

Bij jou gaat het ook niet van een leiedakkie he pfff!!

Vervelend dat je opgenomen moet worden, je bent natuurlijk liever thuis om nog de laatste dingetjes te kunnen doen!

Het enige positieve wat ik kan zeggen om je bij te staan is dat jij en kleine in goeie handen zijn en je goed verzorgt word en je vrder niets hoeft en kan in het ZH en dus veel rust hebt.

En elke dag goed in de gaten gehouden word met controles en ze zo waar nodig in kunnen grijpen.

Ik heb toen ook gelijk die prikken gehad, zijn idd gemeen zo recht op in je been in je spier pfff auuuu

sterkte meisie en hopelijk kunnen ze de kleine toch nog even bij jou laten groeien!!!!

Liefs claudia

Geplaatst

Poppie & Claudia veel sterkte!!!

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder--> 2 september uitgerekend:bcbbboy2:

Geplaatst

Hoi dames

Balen dat het wat minder goed gaat bij sommige van ons, maar....het einde is in zicht! Veel sterkte dames.

Nou, ik had vanavond na t eten ineens een inzinking leek wel, alle energie uit mn lijf, nog geen puf meer om op te staan. Maar het moest, want moest nog een uur rijden en vanavond de borstvoedingsavond gehad.

Overigens zwaar zonde van de 20 euro.... niet heengaan voor degenen die nog willen gaan. Heb niks gehoord wat ik op internet of bij de vlos nog niet had gehoord. En nu zit ik nog steeds buiten met een uberactieve beeb die heel erg naar beneden drukt, gevoel dat ik nog niet eerder heb gehad.

Ik denk echt dat ie vanavond heeft besloten om in te dalen of in ieder geval mn buik te verbouwen al ruim anderhalf uur aan een stuk.

Ik kan het niet plaatsen wat er gebeurt, hoop alleen dat ik zo wel een beetje kan slapen want het is ook wel een beetje eng zolang... Als ie nog maar lekker blijft zitten, nog een week of 5 minimaal vind ik.

En dat op de dat dat ik officieel met verlof ben gegaan.....

Zo ik ga stoppen met klagen en slapen hoop ik.

Groetjes van een iets minder blije ikke voor vandaag......:waiting:

Geplaatst

Goedemorgen!

Ik kom me ook weer eens melden ;-)!

Poppie en Claudia, wat vervelend allemaal zo op het einde van de zwangerschap!! Uiteraard is het voor een heel goed doel, maar leuk en goed te doen is anders! Wil jullie veel sterkte wensen!

Hier alles goed! Nog 1 weekje werken en dan verlof. Jeetje....wat is de tijd snel gegaan! Kijk er erg naar uit! Vind het een raar maar geweldig idee dat we over zo'n +/- 7 weekjes ons kleine ventje in de armen mogen houden! Ik kan niet niet wachten!

Na voeten en benen als Wally de Walrus mag ik verder niet klagen! Ben wel moe, en opstaan wordt lastig, maar als het hierbij blijft teken ik :-)! Zie niet tegen de bevalling op, wel ben ik erg benieuwd en vind ik het spannend hoe het gaat lopen allemaal, maarja....dat zullen we niet weten tot het moment daar is!

Meiden, veel succes en tot snel weer!! Groetjes Femke

Geplaatst

Annie...Wat vervelend die benauwdheid..hoop voor je dat die kleine snel een keer gaat draaien en gaat indalen..zou een hoop druk weg nemen. Geniet van je verlof iig...heerlijk niet meer hoeven werken nu!

Claudia..wat een gedoe zeg met dat bloed allemaal..erg slordig van ze.

Jij bent iig zover klaar thuis..alles gewassen/gestreken in de kast en bedje gespreid ;-)

Fijn idee dat alles klaar is.

Peggy..al dapper aan t smeren?! hhaaaahaaa...had de berichten ook al gelezen ..lijkt me een strak plan. Vorige keer heb ik t niet gebruikt..kende t niet eens. Ben toen niet uitgescheurd..alleen 2 hechtingen binnen in..zat een klein wondje. Maar denk dat ik t ook ga gebruiken.

Sabke..hoe ist ... inmiddels wat comfortabeler ?

Weer wat rust in je buikhuis?

Ook lekker verlof al in gegaan..geniet er van!

Femke..leuk weer eens wat te horen van je.

Jij ook nog maar een weekje..wat gaat de tijd toch snel he?!

Vanaf volgende week maar goed met de voetjes omhoog dan Wally!

Hier alles ok.

Net terug van een midweekje weg.

We zijn toch maar dicht bij huis gebleven en naar Zeeland geweest een paar dagen.

Lekker om er even uit te zijn geweest en we hebben mooi weer gehad. Tenminste niet zo erg warm als dat we thuis waren gebleven ;-).

Beeb is af en toe flink bezig..zie je van die dikke bobbels voorbij schuiven onder je huid door of kloppen....grappig. Af en toe zit ze met t hoofdje onder in maar dit veranderd nog al...even later weer overdwars lijkt wel ;-)

Iedereen een fijn weekend alvast!!!

Geplaatst

Haha..thanx Joy!

zit nog steeds uit te vogelen hoe ik de foto rechtstreeks er op krijg..kopiëren en plakken lukt me niet..snap niet waarom...

Geplaatst

Ja, dat zou ik nu ook niet weten....Misschien eerst thuis opslaan bij afbeeldingen en vanuit daar kopieren en plakken? Misschien doe je dat al?

Geplaatst

Poppie wat vervelend dta je opgenomen bent in ziekenhuis. Hoop dat je inmiddels weer thuis bent.

Peggy had nog nooit van die olie gehoord, moet ik dan ook maar even in huis halen, kan nooit kwaad lijkt me.

Femke: Leuk om weer wat van je te horen gelukkig gaat alles goed bij je. Nog 1 weekje en dan heb je heerlijk verlof.

Manon: heerlijk midweekje weg geweest dus...heerlijk en prachtig weer gehad. Mooie buik hoor!

Sabke jij ook lekker verlof las ik...geniet ervan!Hoop trouwens dat je je weer wat beter voelt.

Over 10 min begint mijn verlof......heeeerrrlijk!!

fijn weekend

liefs

Geplaatst

Ohh lees nu net even terug..Poppie...jij ligt in t ziekenhuis...heb er helemaal overheen gelezen..had nog wat berichtjes terug te lezen.

Jee wat schrikken.

Hoop dat je idd vandaag weer naar huis mag en dat alles goed is....

Geplaatst

Inderdaad, in het ziekenhuis is nou niet echt genieten van je verlof....

Wel goed dat je in de gaten gehouden wordt maar dan nog.

Hier is de verbouwing in mn buik op een lager pitje gezet.

Alleen echt, alle energie is 's ochtends om 10 u al op. En het komt ook de rest van de dag niet meer terug sinds eergisteren. Ken mezelf niet meer terug zo. Terwijl het nu een stuk beter weer is voor ons. Maar ok, het ging ook wel bijna TE goed de laatste tijd. Het hoort er gewoon bij toch? Verder alles goed hier, het begint op te schieten!

Groetjes Sabke

Geplaatst

allereerst iedereen bedankt voor de berichtjes en jullie steun, super!!!!

ik ben weer thuis, heerlijk.

was ff flink schrikken, maar de longetjes van de kleine zijn nu gerijpt!

verder is het nu afwachten hoe het gaat verlopen.

moet nu iedere dag naar het ziekenhuis op controle, maar dat is niet erg.

moet verder heel veel rusten en plat liggen, zodat echt alle energie naar de kleine gaat.

gelukkig gaat het met jullie wel allemaal goed, en is bijna iedereen lekker met verlof, heerlijk.

en Sabke, je moet je gewoon echt overgeven aan de moeheid, zeker als je lichaam het zelf aangeeft meid!!!

succes allemaal, en geniet nog van het weekend.

liefs XX

Geplaatst

Hey Poppie...fijn dat weer thuis bent!

Toch een fijn idee dat de longetjes nu gerijpt zijn voor t geval dat

de kleine toch eerder komt of gehaald gaat worden. Nu echt heel kalm aan doen!!!

Sabke..ja raar he..zo voel je je nog op en top en zo is t ineens gebeurd....

Goed naar je lichaam luisteren en je rust nemen he?!

Hier nog weer wat leuke setjes kleding gekocht voor de kleine en gisteren nog een kroonluchter met kapjes (lekker kitsch ding) maar past leuk bij de rest. Nu alleen nog een leuk rol of vouw gordijntje voor over de houten luxaflex ..om t nog wat donkerder te krijgen in de kamer ..en dan ist klaar.

Fijne zondag iedereen.

Geplaatst

Poppie fijn dat je weer thuis bent en een geruststelling dat de longetjes nu gerijpt zijn voor als de kleine wel eerder komt. Maar denk goed om jezelf en de kleine en neem je rust he...

Sabke wel vervelend dat je zo ontzettend moe bent en al je energie kwijt bent, wie weet komt het nog terug en anders er toch maar gewoon aan toegeven.....het eind is in zicht.

he manon dus jij hebt de laatste dingetjes voor babykamer gedaan. en wat kleertjes gekocht. Kwam er achter dat ik maar 3 pakjes heb maat 56...dus daar moet nog wel even wat bij want die zullen de eerste weken wel gebruikt moeten worden...denk ik...vind het toch wel erg lastig hoor die kleertjes en dan de maatjes. Je wilt ook niet teveel van dat kleine spul want daar zijn ze zo uit of kunnen er helemaal niet in...Wij moeten ook nog steeds iets voor dakraam. Er hangt een rolgordijn, blauw met gele sterretjes maar daar komt best veel licht langs dus er moet nog iets bij. Alleen is dit een oud dakraam, en zijn daar dus geen rolgordijnen voor...erg vervelend...ben ook niet zo handig met de naaimachine om zelf gordijntjes te maken...maar dnek wel dat dat nog nodig is, moet nog maar even kijken....

hier verder alles goed, vanacht toch weer die pijn gehad...alleen nu stuk minder lang maar driekwartier en ietsje minder pijn....dus het wordt beter..

fijne zondag

Gast Sannie66
Geplaatst
...Wij moeten ook nog steeds iets voor dakraam. Er hangt een rolgordijn, blauw met gele sterretjes maar daar komt best veel licht langs dus er moet nog iets bij. Alleen is dit een oud dakraam, en zijn daar dus geen rolgordijnen voor...erg vervelend...ben ook niet zo handig met de naaimachine om zelf gordijntjes te maken...maar dnek wel dat dat nog nodig is, moet nog maar even kijken....

Las dit toevallig en heb volgende tip (mits je er gewoon bijkan en je hoeft echt niet handig te zijn met de naaimachine, gewoon 4x een naadje en afkanten)..

Benodigdheden:

- 2 spanveren voor boven en onder (breedte goed opmeten ivm je rolgordijn; moet wel enigzins strak staan) + 4x eindstopjes voor in de spanveren + 4x oogjes (halve) voor de stopjes in te 'hangen'.

- stof: de maat van de lengte + ca 6cm boven en 6cm beneden voor naden/spanveren doorheen te halen en 2x 3/4 breedte spanveer.

Werkwijze:

Kant de stof in de lengte beide zijden 2x dun af. Kant dan 4x de boven/onderkant 1cm af (speldt het eerst af). Meet nogmaals de lengte en speldt dan boven en onder de stof ca. 5 cm. af zodat je een soort tunneltje krijgt waar de spanveer doorheen kan. Nogmaals passen nadat de spanveren zijn gemonteerd. Zitten ze strak genoeg, dan afmaken met de naaimachine... en voila...

Ik heb zelf een bloementjes gordijntje gemaakt, maar je kunt natuurlijk ook verduisteringsstof gebruiken..

Suc6!

Groetjes,

San

Geplaatst

dank je Sannie voor de tip. Als ik dit zo lees moet het prima te doen zijn en kan ik als leek dit waarschijnlijk zelfs.......ik zal zo snel mogelijk eens even op zoek gaan naar wat stof. Heb je uitleg al even opgeslagen in een word bestandje hihi

groetjes Annie

Gast Sannie66
Geplaatst

Graag gedaan Annie; zal morgen even een foto maken en naar je pb'en...

Geplaatst

Wauwwww Manon, mooie buik heb je zeg!!!!

Via mijn album kan je ook een linkje aanklikken die kopiëren en dan hier plakken. Voor en achter het linkje staat iets van [/img]

Dan krijg je de foto direct hier te zien.

Moet je maar even kijken of het lukt.

Lukt het niet of kan je het niet vinden geef dan maar even een gil..dan kijk ik even en dan kan ik het je wat makkelijker uitleggen.

Lfs Niek

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden