Ga naar inhoud

uitgerekend september 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Blij te horen dat ik niet de enige ben die af en toe de emoties niet helemaal onder controle heeft ;-) Gek gevoel hoor, gisterenavond was al dat nare gevoel nergens meer te bekennen.

Hoop dat dit niet te vaak meer gaat voorkomen ;-)

Ben blij dat het iets minder warm is vandaag. Heerlijk, kan eindelijk wat doen!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal....

Net weer terug van de afspraak bij de VK, alles was weer prima; bloeddruk, hartje klopte mooi, ligging was perfect, goed gegroeid. Alleen had ik me er op verheugd dat ze nu een groeiecho zouden doen, helaas is dat verzet naar de volgende afspraak (5 augustus --> kan iemand dat weer in het lijstje erbij zetten?). Dus nu heb ik de kleine niet kunnen zien :-( Hier doen ze namelijk niet standaard iedere controle een echo, eigenlijk best wel jammer maar helaas. Nu nog eventjes 3 weekjes wachten en dan krijg ik hem wel weer te zien.

Morgen komt er iemand van de kraamzorg voor een intakegesprek. Zal wel niet zoveel voorstellen denk ik, of wel?

Verder heb ik zelf totaal geen last van emoties/hormonen, ook nog steeds geen last van vocht vasthouden. Wat dat betreft gaat het allemaal heel erg goed. Ik kan alleen bijna niet meer slapen. Heb afgelopen 2 weken al een paar nachten helemaal overgeslagen, ging ik pas om 6 uur 's morgens naar bed en kon ik nog even 1-1,5 uur slapen voordat ik er weer uit moest. Heb namelijk zo'n last van mijn rug/heup/bil/been dat ik niet weet hoe ik moet gaan liggen. Heb van de fysio een paar tips gekregen dus nu maar even kijken of dat dat een beetje helpt.

Wanneer gaan jullie eigenlijk allemaal met verlof? 4 of 6 weken vantevoren?

Ikzelf 6 weken (als ik dat tenminste nog haal) aangezien ik in de horeca werk en het werk nu toch echt wel zwaar begint te worden...al dat lopen en tillen.

Hebben jullie ook eigenlijk al een voorgevoel van de datum dat jullie kindje geboren gaat worden? Sommige vrouwen hebben dat namelijk. Iemand zei een tijdje terug tegen mij dat ik op 17 september ga bevallen...ik; "oh ja?, fijn dat ik dat ook al weet" hahaha.

Moet wel zeggen dat ik vanaf het begin af aan het gevoel heb dat het wel eerder gaat komen. Maar zover is het nog lang niet....nog genoeg weken te gaan ;-)

Groetjes Marjon

Geplaatst

Gelukkig was alles weer goed marjon.. Bij mijn verloskundige praktijk krijg je alleen een termijn echo in het begin van de zwangerschap en de 20 weken echo. Verder niets.:huh1: Vindt het ook erg jammer dat ik niet meer even kan checken hihi.

Ik heb zelf ook van begin af aan het gevoel of de baby rond 23 augustus komt.. Weet niet waarom maar zo voelt het met die datum.. We zullen zien of dat gaat gebeuren..

Ik heb nog steeds veel harde buiken en steken helemaal onderin. Dinsdag weer op controle.. ben benieuwd of ie dan al helemaal is ingedaald. De laatste keer was ie wel ingedaald, maar lag nog niet vast.

Volgende week komt ook bij mij iemand van kraamzorg langs.

Wel fijn dat de temperatuur weer wat aangenamer is voor ons..

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder--> 2 september uitgerekend:bcbbboy2:

Geplaatst

Cjee...ik "bruis"ook weer van de energie met dit lekkere weer.

Buitenboel gedaan, tuinkast opgeruimd, ramen gelapt..tjong wat een actie hier :bf_new:!

Marjon... mooi dat alles weer goed is gekeurd!

Kraamzorg intake heb ik telefonisch gehad...over een aantal weken zal ze weer een keer contact op nemen geloof ik. Is maar goed ook want dan kan ik meteen vragen of ze een nieuwe kraamzorgmap kan opsturen...heb m zo goed opgeborgen dat ik m niet meer terug kan vinden..zo raar!

Stelt idd niet zoveel voor.Paar standaard vragen om t aantal uren te indiceren.

Slapen gaat hier af en toe ook niet zo lekker..heb nu eindelijk weer een aantal nachten goed kunnen pitten.Is t niet van t vaker plassen dan idd wel van zere bekken..vooral tijdens omdraaien. Heb je al een voedingskussen? Heerlijk ding..kan je in allerlei bochten wringen ..tussen benen door en achter de rug langs. Geeft fijn steun.

Ik ga er tussen in met verlof..bij 5 weken. Op 23 aug. dan beginnen de scholen hier ook weer dus leek me wel een goed plan om dan vrij te nemen.

Ikzelf heb ook t gevoel dat deze beeb eerder gaat komen (ten minste ik hoop t).

Maar om nou op een datum te gokken...geen idee.

Peggy..bij ons ook alleen een termijnecho in t begin en e 20 weken echo...verder niets.

Marjon heeft dus geluk dat ze dat op haar praktijk doen.

Zal mij benieuwen of je gelijk krijgt met je 23 aug. ...dat is op een maandag (begint verlof bandaar dat ik t zo weet haha)

Kan nog raar lopen hoor...weet nog van ons pufclubje 4 jaar geleden...dat ging ook niet volgens de eerst uitgerekende. Dat liep ook door elkaar..de een vroeger de ander veel later. Nou ja hoop iig niet op 2 weken over lopen...tegen die tijd heb je t wel gehad denk ik voor de meeste. (voordeel wel dat je nog 2 weken extra verlof krijgt dan als cadeau)..maar ja..doe mij maar 2 weken eerder...we zien t wel..afwachten.

Morgen mag ik ook naar de Vlos voor controle. Voel me een stuk beter dan de laatste keer dat ik er zat (tussendoor controle) Nu ga ik straks ook om de 3 weken voor controle.

Doei doei

Geplaatst

Hoi dames,

omdat ik minder ben gaan werken sinds een paar weken (ook horeca dus) ben ik verplicht 6 weken van tevoren met verlof te gaan. Dus.....22 juli laatste dag. Nog een weekje dus.

Wat gaat het snel!!!!

Geplaatst

ben nog niet helemaal bijgekomen vd schrik van gister, maar het gaat wel een stuk beter!

positief blijven, haha.

gister te horen gekregen dat het buikje van onze beeb een groeiachterstand heeft, en het hoofdje nog steeds te groot, echt shit nieuws.

heb zoveel gehuild gister, en was zo pissig, dat ik boos naar bed ben gegaan.

nu 3x per week nog steeds CTG, en nu ook echoé erbij, speciale dan, van de doorbloeding vd navelstreng en de placenta!

ze zijn bang dat de beeb straks te weinig voeding binnen krijgt, en ze het kindje eerder moeten halen.

maar het kan ook zijn dat de beeb dit weer gaat inhalen, dus allemaal AUB flink duimen draaien voor ons!!!!!!

gelukkig gaat het verder met iedereen goed, erg fijn.

ik ga ook 6 weken vantevoren met verlof, maar dat komt ook omdat ik al thuis ben.

dinsdag telefonisch intake gesprek met het groene kruis.

fijne avond allemaal!!

Geplaatst

poppie

hier zijn ze bij mij ook bang voor vandaar ook bij mij

3 x pw ctg

1 x pw dopplerecho

1 x p 2 weken groeiecho

bij onze kleine liep de buikgroei ook iets achter, maar dat gaat nu best goed buikje groeit goed mee met de lijn

en het hoodje ook.

Ik moest/moet rustig aan doen!!!!!!!!!!!!

en zo te zien helpt het dus wel!!!!!!

En rustig aan is echt alleen maar licht huishoudelijkwerk een beetje rommelen in huis NIET KLUSSEN

ik stofzuig niet eens, doet mijn vriend.

Ik ga nu zelfs met de auto naar het ZH en niet meer op de fiets (10 min)

luister naar je lichaam, als ik smiddags slaap heb ga ik slapen meestal uurtje

Het is wel stress zo iedere keer keer heen weer rijden naar het ZH en veel wachten bla bla bla

maar wel goed dat ze je in de gaten houden, ze zitten er boven op en dat is ondanks de stress wel fijn!!

Bij mij gaan ze de kleine ook ws eerder halen een paar weken geleden (week 30) zeiden ze week 34/36 ik zit nu bijna in week 34 maar het gaat goed het ziet er niet naar uit dat ze het deze week gaan halen!

doe echt rustig aan zodat er veel/alle energie van jou via de placenta naar de baby kan!!!!!!!

sterkte, is even schrikken he!!

Liefs Claudia

Geplaatst

Claudia, bedankt voor je reactie.

dat geeft me weer goede moed.

ja, echt wel flink schrikken, verdorie.

over 12 dagen heb ik weer een groeiecho, en tot die tijd, 3x ctg per week, en 2 of 3x per week zo'n dopplerecho idd.

fijn dat het bij jou nu goed gaat, ik ben ook eens benieuwd.

was bij jou beeb ook het buikje te klein, en het hoofd te groot?

liefs XX

Geplaatst

Poppie kan me voorstellen zeg dat je daar ontzettend van schrikt, vreselijk. Hopenlijk trekt het nog bij en gaat het straks gelijk op. Ik zal voor jullie duimen. Heb het volgens mij al vaker gezegd maar lijkt me vreselijk vermoeiend/zwaar wat jij en Claudia doormaken. Goede controle dat is natuurlijk super, want dat moet ook, alleen het zijn wel steeds hele spannende tijden. Hopen Claudia dat het nog even goed blijft zitten. Als je de 36 weken redt is het toch mooi?

Marjon mooi dat alles bij de vlos weer goed was. Intake van kraamzorg stelt niet zoveel voor, standaard vragen. Ze was bij ons binnen half uur weer vertrokken.

Ik ga 6 week van te voren met verlof. Volgende week vrijdag 23 juli is mijn laatste werkdag...dus nog 5 te gaan ben echt aan het aftellen want heb het gewoon gehad. Lichamelijk houd ik het volgens mij nog wel even vol, maar lijkt me gewoon heerlijk om thuis te zitten, vooral met dit weer. Ik heb geen voorgevoel van wanneer het komt. Aan de ene kant denk ik het zal wel eerder komen, wat ik eigenlijk ook hoop. Maar denk dat het bij mij niet het geval is. Maar datum zou het echt niet weten.

Peggy wel vervelend hoor steeds van je harde buiken en al ingedaald dat is best vroeg toch? ik heb volgens mij nog geen harde buik gehad, zou het iig eerlijk gezegd niet weten en ingedaald zeker niet, want volgens mij ligt ie nog steeds dwars.

Manon succes morgen bij vlos en wat een actieve dag gehad zeg vandaag.

Nou de temperatuur is wat aangenamer vandaag heerlijk. Hopenlijk koelt het boven ook wat af, slaap ook slecht de laatste weken. Warmte, weer (onweer) en weet niet hoe ik liggen moet, alles doet zeer hihi....

fijne avond

liefs

Geplaatst

Uitgerekend

01 september: Claudiaatje

02 september: Peggy :bcbbboy2:

02 september: Sabke77 :bcbbboy2:

06 september: Luna75 :bcbbgirl2:

07 september: Annie :bcbbboy2:

08 september: Sterremaud

09 september: Bubblicious

10 september: Cjee :bcbbboy2:

10 september: Femke :bcbbboy2:

13 september: Yasmine1974

15 september: Marretje:bcbbgirl2:

16 september: Poppie :bcbbboy2:

28 september: Taurus71 (Manon) :bcbbgirl2:

30 september: Carolina

30 september: mama27 (Marjon) :bcbbboy2:

Eerstvolgende afspraak:

16-07 Sabke afspraak VK

16-07 Taurus71 afspraak VK

20-07 Peggy afspraak VK

21-07 Annie afspraak VK

02-08 Annie afspraak VK

05-08 Marjon afspraak VK (groeiecho)

Sabke jij ook succes morgen bij vlos!

Geplaatst

Poppie en claudia als ik dat zo lees van jullie dan denk ik echt ik mag niet zeuren.. Echt heftig hoe het bij jullie beide verloopt. Ik duim echt voor allebei!!!

Fijn dat jij ook bijna verlof hebt annie.. Dan wordt het hier was weer drukker met schrijven hihihi

Manon fijn dat je je wat beter voelt. Veel succes morgen!!

Wie weet komt de baby wel helemaal niet eerder bij mij hihi maar het is meer een gevoel.. Ook ik had vandaag schoonmaak drift haha. Lekker heel veel opgeruimd en kastjes in de keuken een hoop weg gegaan. Altijd wel fijn.. Ik zal er echt aan moeten wennen als mn schoonmoeder 1dag in de week in mn huis is en dus ook in de kastje komt haha jullie denken vast waar maakt die zich druk om..

Ik ga nog even relaxen!

Liefs peggy:B-0020: grappig dit plaatje hahaha zo voel ik me soms wel..

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Poppie..niet te veel zorgen maken hoor..zie bij Claudia is t later ook recht getrokken.

"Komt wel goed schatje" !!

Jullie worden goed in de gaten gehouden dus heb vertrouwen.

Annie..lekker..t aftellen is begonnen voor je. Heerlijk vooruitzicht he lekker thuis zijn en geen verplichtingen.

Peggy..jij dus ook Mien Dobbelsteen geweest. Keukenkastjes moet ik ook nodig doen.

Dat de kraamverzorgster overal in kan kijken vind ik veel erger haha.

Zal ook weer eens boel uitzoeken en weg doen...in de laatste weken loop ik alles wel heel goed na met de sopdoek. Kledingkasten weer netjes maken enz.

Nesteldrang is weer even weg geweest maar zal met verloftijd wel weer terug komen hahaa.

Geplaatst

PS ..Sannie had voor mij een 3D echo op mijn profiel gezet..t lukte mij niet om ze aan te passen voor mijn album. Het is niet de duidelijkste foto die we hadden maar wel de enig waarop ze lacht ;-)

Geplaatst

Hoi poppie

Bij mij waren eerst het hoofdje en het buikje beide te klein

Nu lijkt het buikje wat in te lopen en het hoofdje groeit gewoon lekker mee op de lijn

Mijn baby groeit mee op de onderste curvelijn, volgens mij noemen hun dat op P3

ook de lengte was te klein maar die zit nu zelfs bijna op de gemiddelde lijn.

A.s maandag heb ik de dopplerecho en volgende week maandag weer een groeiecho

En zometeen weer een ctgje!

Toi toi

Liefs claudia

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi dames,

vanochtend bij de vlos geweest en alles is prima in orde. Zo voel ik me ook, dus dat komt dan weer overeen.

Dames bij wie sommige delen achterblijven in groei,

vorige keer was bij mij het hoofdje te groot, de beentjes te kort en de buik te dik, maar ik hoefde me nergens zorgen over te maken want zolang het geen 3 weken of meer scheelt, komt dat meestal gewoon goed. Bij mij was het iets van een week verschil tussen de delen.

Maar goed dat ze het goed in de gaten houden.

Veel succes en sterkte weer!

Geplaatst

Zo Claudia..jij inmiddels je ctg tje er weer op zitten..alles ok?

Net weer bij vlos geweest.Bloeddruk was prima..hartje klopte ook mooi regelmatig.

Hoofdje lag mooi diep naar beneden zei ze. waarschijnlijk wordt t geen klein kindje en dat idee had ik ook al. Volgens mij heeft ze lange armen en benen. Zit wel in de familie van mijn vriend zijn kant. Zijn dochter (wordt volgende week al 18!..hij was er vroeg bij met zijn 21ste toen d'r tijd) heeft ook van die lange armen en stelten. Onze zoon was niet zo erg lang bij geboorte en ook niet erg zwaar met 3300gr. maar hij is dan ook 1 week en 1 dag eerder gehaald. Denk dat deze hem wel gaat overtreffen ;-)

Verder zei deze vlos over dat zware gevoel in armen en benen als oorzaak dat t bloed gewoon moeizamer stroomt langs die dikke buik...aders komen ook wat in de verdrukkig dus dat gaat wat moeizamer stromen dan anders. Logisch verhaal...dat wist ik idd wel van als je op je rug ligt dat de aders ook in de verdrukking komen door t gewicht op de buik. Tijdens de 3/4D echo afgelopen maandag had ik t zelfde ..na zón 15 min op de rug liggen werd ik ook heel langzaam heel beroerd..zweten tintelingen benauwd gevoel...even op de zij gaan (liefst linker zij )liggen en t is over. Als ik t weer tijdens t lopen krijg moet ik ergens voorover op gaan leunen..dan kan t beter stromen. Dit deed ik automatisch al.

Zo verder geen nieuws hier..ga genieten van 2 weken vrij af!

Groetjes en fijn weekend allemaal.

Geplaatst

Sabke..tegelijk gepost haha

Mooi alles bij jou ook weer ok! Hier te kort , daar te lang..komt altijd wel goed op t eind:-).

bye bye

Geplaatst

Hoi,

Sabke en Manon mooi dat alles weer goed was bij vlos.

ik heb gisteravond een pijn gehad, echt niet normaal. Ik zou bij een vriendin eten, dus stap in de auto en kon al niet goed mijn draai vinden op de stoel maargoed het was wel een half uurtje rijden. Eenmaal vlakbij dr huis ik hield het niet meer van de pijn, net onder mijn borst en ontzettend benauwd. Ik dacht als ik zo uitstap zal het wel beter gaan ivm verdrukking ofzo. NOu het werd alleen maar erger.....Om een lang verhaal kort te maken..uiteindelijk heb ik 2 uur buiten op haar loungebank gelegen, ontzettend benauwd, het zweet gutste van mijn hoofd en gevoel dat iemand met een vuist letterlijk de boel net onder borst aan het indrukken was, raakte er ook wat door in paniek, omdat ik echt geen idee had wat het is en het maar niet minder werd. Maar uiteindelijk na 2 uur, ben ook zelfs nog even in slaap gevallen was het over en heb nergens last meer van gehad. Had even gegoogled maar stond iets vanaf week 29 kan het zijn dat de longen dan in verdrukking komen en daardoor je zo benauwd bent en gevoel of iemand met de vuist erin drukt....nou dat was het precies. Stond wel je hoeft je er geen zorgen over te maken, tenzij het heel vaak voorkomt...nou hopen van niet, want dit was echt niet te doen....heb een paar keer gedacht ze moet me maar naar eerste hulp ofzo brengen want dit trek ik echt niet...kon ook niet praten ed...brrrr echt niks aan...

nougoed er komt hier weer een onweersbuitje aan.....straks nog even shoppen denk ik voor de kleine....

fijn weekend

liefs

Geplaatst

nou Annie, dat is zeker effe schrikken, bah!

doe maar rustig aan, en volgende keer zou ik toch ff bellen hoor, 2 uur is toch lang.

ctg was gister goed.

nu maandag weer, en een doppler echo, die moet gewoon goed zijn, duimen!!!!!

de 27e weer een groeiecho, wat nu erg belangrijk is.

en verder, maar veel rusten idd. zodat alle energie vanuit de placenta naar de beeb kan gaan!

iedereen bedankt voor de steun en lieve woorden, dat doet me goed, thanks!!!!!!

Geplaatst

He Annie..kan me indenken dat je daar even van in paniek raakt. Dat duurde dan ook wel erg lang. Als je t weer krijgt of binnenkort op controle komt zal ik t wel aan kaarten.

Eea zal idd wel te maken hebben met t minder ruimte hebben/indrukken van longen en de rest...maar je kan beter maar alles melden toch?!

Jij ook wat gekocht voor de beeb. Leuk he! Ik heb gisteren ook nog even wat gekocht in maatje 50/56. Ik koop niet te veel..ik had zoveel spullen met onze zoon..soms had hij t amper aan gehad en was hij al weer toe aan een maat groter...zonde!

Ik koop nu ook meer gewoon spul als slob broekjes/soort joggingbroekjes en simpele shirtjes...ze slapen toch de hele dag..en om dan veel van die leuke (uit gaans) pakjes te kopen vind ik ook zonde...lijkt me ook niet lekker liggen in bed met die dikkere kleding...je blijft dan aan en uit kleden. Vanaf maatje 68 koop ik wel wat meer leukere setjes (spijkerbroekjes/jurkjes enz.) in deze maat blijven ze een stuk langer hangen en tegen die tijd ga je misschien ook wat vaker op pad dan de eerste weken.

PoppieAlles weer ok..olee olee!!! Ga zo door en doe idd maar kalm aan!

Heb vandaag een schoonmaakwoede gehad...ohh zo lekker..kastjes van de keuken zijn weer schoon en er is heel wat weg gegooid dus weer lekker overzichtelijk.

Bijkeuken opgeruimd incl. voorraadkast...tjong wat genieten weer als dat klaar is.

Was me al heel lang een doorn in t oog maar had gewoon de moed niet. Nu met t koelere weer neem ik t er van en maak ik gebruik van de opkomende energie ;-)

Geplaatst

Fijn dat de controles bij iedereen weer goed was!

Ik mag dinsdag weer. Ben erg benieuwd want ik voel me niet zo... Nu en dan krampen en harde buiken elke dag. Ook hoofdpijn steeds en gister toen ik te druk aan het opruimen was zag ik even 'sterrren' hopenlijk is alles dus nog goed.

Van jou ook eng hoor annie.. Wel melden he bij de verloskundige!!

Wij zijn vandaag voor een box opzoek geweest.. Helaas niet geslaagd. Erg duur allemaal. Dus ik hou voorlopig marktplaats in de gaten. We willen een witte box met brede spijlen en die kosten nieuw tussen de 250 en 300 euro. Hard zoeken dus nog maar even.

Ik ga nu rusten.. Misschien wordt mn hoofdpijn dan wat minder.

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Peggy, onze box, wit met opberglades, was onder de 200 euro bij van Asten. Volgens mij kun je die online bestellen.... Alleen hoe breed moeten die spijlen dan zijn?

Geplaatst

Ik heb net op de site gekeken bij vanasten en volgens mij kun je niet online bestellen. Ook staan er verder niet echt veel boxen (met prijs) op de site. Maar het is vlakbij tilburg dus misschien dat we daar dan nog eens kunnen kijken. Bedankt voor je tip!

Het maakt ons niet uit hoe breed de spijlen zijn als het maar platte spijlen zijn en geen ronde.

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Hoi meiden,

Vanacht weer hetzelfde gehad als vrijdag.....vrrreeesseeliiijke pijn pfff....het duurde alleen nu nog langer, wist echt niet waar ik het zoeken moest. Begin van de morgen, toen ik eigenlijk op moest staan om naar het werk te gaan was het over. Maar was uiteraard weer kapot, dus ben lekker mijn bed ingekropen en heb me vandaag maar ziek gemeld....is eigenlijk niks voor mij, zeker omdat dit mijn laatste week is maar anders trok ik het niet. Zonet toch nog maar even vk gebeld op aanraden van mijn vriend en nicht en ze zei dat ze dacht aan combinatie van druk op de longen, vandaar dat benauwde en hyperventilatie. Dus als het een volgende keer komt in een zakje blazen. Morgen gewone controle weer....we zullen zien ik hoop echt niet dat dit te vaak voorkomt .......

ik ga lekker rustig aan doen vandaag!

fijne dag...het is ook nog eens veelste warm maargoed..

Geplaatst

Gister bij de verloskundige geweest. Alles was gelukkig goed. Bloeddruk normaal, urine ook goed. Hij was tijdens het onderzoek ook weer heel druk. En ik had daar ook een harde buik. Na 34 weken (dat ben ik morgen) doen ze daar niks meer tegen. Ze laten dan de natuur zn gang gaan. Als je het voor de 34 weken erg hebt dan wordt je aan de weeen-remmers gezet.. Ook niet echt fijn lijkt me. Ik moet wel in de gaten houden als het erger wordt of meer dan 15 tot 20keer op een dag is bellen. Hij lag verder met zn hoofd goed naar beneden met nog een klein beetje beweging.

Ik moet nu over 2 weken weer (3augustus) en vanaf daarna elke week.

Vervelend Annie ik ben benieuwd wat ze vandaag op je controle zeggen.

Eindelijk weer verkoeling!!!

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden