Ga naar inhoud

uitgerekend september 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Claudia..goh wat spannend..je weet nu iig zeker dat je binnen 2 weken mama wordt .

Ook wel fijn dan onzekerheid over hoe lang t nu gaat duren.

Ik ben met onze zoon ook ingeleid .(zag dat je een topic had geopend hierover)

Viel mij reuze mee. 's ochtends cytotec ingebracht om een uur of half 7. (om bm mond te rijpen) had toen van mezelf al 2 cm. Lichte weeën kreeg ik er van. s'middags om een uur of half 1 weer 1 tablet ingebracht. Weeën werden toen wat krachtiger en frequenter. Om een uur of 2 0f 3 weet niet meer precies...braken de vliezen spontaan.

Heb vrij lang persweeen op moeten vangen voordat ik op 10 cm zat..dat vond ik t heftigst van alles.Om een uur of 7 sávonds zat ik op 10 cm en heb toen precies 1 uur en 1 minuut geperst om m er uit te krijgen. Alleen de laatste 10 min. hebben ze weeeenopwekkers door t infuus gebruikt omdat de weeën te zwak werden en omdat ik hem binnen een uur persen er uit moest hebben omdat hij in t vruchtwater had gepoept. Met die weeenopwekker was hij er ook zo. Om 10 voor 8 sávonds was hij er.

Achteraf viel mij t mee. Alles gedaan dus alleen op de cytotec en niet met weeenopwekker via infuus. Denk als je dat meteen krijgt dat t dan misschien wat heftiger is wat je wel eens hoort omdat je dan wee op wee krijgt vaak.

Maar mij is t iig enorm mee gevallen. Zal er maar niet al te veel tegen op zien en ieder ervaart t anders, een ieders pijngrens is verschillend en geen 1 bevalling is met de ander te vergelijken..dus laat je niet bang maken.Gewoon op je af laten komen.

Jij bent er iig zeker van dat je niet 2 weken over hoeft te lopen..haha..dat is voor ons nog de vraag. Jij wordt een aug. mama!

Cjee...fijn dat hij zich bedacht heeft en met t koppie nu naar beneden ligt.

Alles weer goed gekeurd..en verlof ingegaan..kan niet beter.

Geniet van je verlof!

Annie..mooi dat ze een echo gaan maken volgende keer.

Maar zei ze verder nog wat over de tijd waarin t nog kan gaan keren spontaan en vanaf welke week t zorgelijk wordt en ze zelf gaan ingrijpen om t te keren?

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Er is weer een hoop nieuws hier!! Heel spannend claudia!!

Bij jou ook goed nieuws cjee en annie ik hoop inderdaad dat de baby nog gaat draaien.. Wordt het anders een keizersnee?? Of is dat nog niet besproken?

Ik moet vanavond naar de verloskundige en dan volgende week woensdagochtend. Die afspraak was al ingepland. Dus elke week. Dan gaat het ook echt opschieten.. Ik hoop alleen niet dat ik tot over de 40 weken kom, want die krampen zijn behoorlijk heftig. Ik heb het elke dag. Gister bijv.. was het 's nachts zelf in mn rug en toen 's morgens om half 8 weer en dat duurt dan zn 15minuten en dan zakt het weer af. Vervolgens blijft het wat aanvoelen als menstruatie gevoel (dat kent iedereen wel!) en toen 's middags terwijl ik in de supermarkt stond,... Snel mn boodschappen gepakt en naar de kassa gegaan. Zo komt en gaat het.

Ik ga het vanavond bespreken ook nadat we ik vorige week in het ziekenhuis aan de ctg heb gelegen is hij opeens heel erg druk.. Dat is dan wel 'fijn' dat ik hem goed voel bewegen.. Ze zijn wel krachtig de bewegingen. Hij heeft duidelijk minder ruimte. Ik weet ook niet wat de verloskundige hier mee doen.. Ik denk niet zo veel.. Ze laten gewoon de natuurlijk zn gang gaan (denk ik) Jullie horen het wel!

Verlof is wel lekker he meiden!!! Temperatuur is ook wat aangenamer!

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder--> 2 september uitgerekend:bcbbboy2:

Geplaatst

Er hangt inderdaad een soort spanning hier!

Is ook niet vreemd, het zou bij sommige van ons al goed kunnen, bevallen rond deze tijd zonder problemen. Raar he.

Kom net terug van de vlos, moest even een liggingsecho laten maken omdat er nog een klein twijfeltje was over of het nu zn kontje was of zijn hoofd....(dik kontje dus, net als mama). Maar, hij ligt prima naar beneden, ook kijkt ie al naar beneden. En is al behoorlijk ingedaald, maar nog niet vast. Weer een geruststelling verder dus.

Nou dames, de laatste weekjes gaan in! De eindstreep is in zicht!

Over een week zou ik gewoon thuis mogen bevallen, raar hoor.

Niet dat ik dat wil, maar toch.

Succes weer iedereen!

Geplaatst

Uitgerekend

01 september: Claudiaatje

02 september: Peggy :bcbbboy2:

02 september: Sabke77 :bcbbboy2:

06 september: Luna75 :bcbbgirl2:

07 september: Annie :bcbbboy2:

08 september: Sterremaud

09 september: Bubblicious

10 september: Cjee :bcbbboy2:

10 september: Femke :bcbbboy2:

13 september: Yasmine1974

15 september: Marretje:bcbbgirl2:

16 september: Poppie :bcbbboy2:

28 september: Taurus71 (Manon) :bcbbgirl2:

30 september: Carolina

30 september: mama27 (Marjon) :bcbbboy2:

Eerstvolgende afspraak:

03-08 Peggy afspraak VK

04-08 Taurus 71 afspraak VK

05-08 Marjon afspraak VK (groeiecho)

12-08 Sabke afspraak VK

16-08 Annie afspraak VK

Ik moest m ver gaan zoeken, het lijstje...

Misschien moeten we er al vast een lijstje bijmaken, met BEVALLEN erboven.... of is dat voorbarig???? Ben wel benieuwd wie eerst gaat zijn.

Trouwens zometeen nog een intake met de kraamzorg. Weet niet zogoed wat ik me daar weer bij moet voorstellen.

En vanavond laatste les pufclub. Wat is het toch snel gegaan allemaal!!!

Groetjes

Geplaatst

hoi dames,

veel geschreven weer hier.

ik denk zal ook nog ff iets van me laten horen.

hier nog niet veel veranderd, behalve dat ik nu helemaal geen energie meer heb.

vandaag de arts nog kort gesproken na mn ctg, maar heb het kort gehouden, omdat ik morgen toch een afspraak bij hem heb.

gelukkig is het nu lekker aangenaam wat de temperatuur betreft, mag zo blijven hoor.

en idd. benieuwd wie de 1e zal zijn!

zo'n lijstje is nog niet eens zo'n gek idee, ik ben voor!!!!

iedereen veel succes met de laatste loodjes,

liefs xx

Geplaatst

Manon daar heb ik het eigenlijk niet over gehad bij de vk. Ze zei alleen een liggingsecho maken, ligt het wel in stuit dan moet ik hun daarvan op de hoogte brengen en dan zal wel samen met de gyn worden afgesproken of er een kans in zit dat het gedraaid kan worden. en of ik dat wil uiteraard zei ze. Tevens kan dan ook gekeken worden of een stuitbevalling kan en of ik dat wil ed...Geloof dat ze ervan uit gaan dat het bij 36 weken 'goed' moet liggen...dus we zullen zien volgende week. Van t weekend dacht ik echt het ligt nu (over) dwars en nu ..zou het niet weten.

Peggy toch wel heel vervelend hoor van die krampen. Inderdaad als je dan nog door moet tot over de 40 weken duren de weken wel erg lang als je dit steeds houd. Ze zeiden dat het indalingsweeen waren toch? hmm lijkt me echt niet fijn steeds. Hoe was vanavond bij VK?

Sabke dus jij hebt liggingsecho gehad. Mooi dat jullie hummeltje met het hoofdje naar beneden ligt. Kun je daar gerust op zijn.

Poppie zijn de ctg's nog goed? Morgen heb je dus weer een afspraak. Ben benieuwd.

Vriendlief zal vanavond even een plankje ophangen of 2 moet nog even kijken en dan is de babykamer af!! Zal van de week even foto's op zetten.

Geplaatst

Uitgerekend

Eerstvolgende afspraak:

03-08 Peggy afspraak VK

10-08 Annie liggingsecho

12-08 Sabke afspraak VK

16-08 Annie afspraak VK

Geplaatst

Hey meiden,

Bij de verloskundige was alles weer ok. Wel uiteraard aangegeven over de krampen. Is nu geen indaling meer want hij is al ingedaald. Maar zijn echt voorweeen en dat zegt niks over of de bevalling eerder begint. Ik hoop het maar. Ik ben donderdag 36 weken dus hij moet nog even blijven zitten en dan ga ik toch wel vragen hoe of wat. Maar het is nog even volhouden.. hopenlijk zet het door. Dat zei de verloskundige ook. Het is in elk geval al week van binnen. Er zijn genoeg vrouwen bij wie dat ook niet zo is wanneer ze gaan bevallen. Volgende week weer terug.

Groetjes Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Uitgerekend

Eerstvolgende afspraak:

10-08 Annie liggingsecho

11-08 Peggy afspraak VK

12-08 Sabke afspraak VK

16-08 Annie afspraak VK

Bevallen:

Geplaatst

Peggy...vervelend dat die krampen maar blijven komen en gaan.

Wat je zegt..een voordeel wel dat t al wat week is van onderen..goede bijkomstigheid iig.

Hoop voor je dat t niet zo heel lang meer hoeft te duren.

Sabke..mooi dat t kontje boven ligt nu...geruststellend idee dat ie al ingedaald is!

Annie..nou ben benieuwd wat je liggingsecho aan geeft en wat de gyn er van zegt.

Hoop voor je dat ie zich snel bedenkt! Kijk uit naar je babykamer foto..vind t altijd wel leuk om er een beeld er bij te vormen zo ;-)

Poppie..hoe was je gesprek vandaag met de arts. Vervelend dat de energievoorraad aardig op begint te raken...

Vanmorgen weer bij de vlos geweest.

Bloeddruk prima 120/75, hartje mooi, mooi aan de maat (gemiddeld maatje zei ze..precies op schema)

Nu ook over 2 weken terug komen.

Begin nu af en toe toch t gevoel te krijgen dat ik ook wel weer verlang naar in mijn eentje mijn lichaam te beheren. Vannacht om 3 uur sliep ik nog niet..zón druk op alles wist niet hoe ik liggen moest en telkens er uit om te plassen. voeten en enkels houden nu ook vocht vast en met lopen heb ik weer vaker zón zwaar gevoel in de onderrug en benen zodat ik weer eerst voorover moet hangen over iets om dat gevoel weer kwijt te raken en om op adem te komen. Ohhh wat kijk ik uit naar mijn verlof !! ;-)

Heb net ook bij kruidvat even 3 pakken pampers new born gehaald...mooie aanbieding.

Zag van de week dat de boer ook dezelfde aanbieding had.

Nou dames...kalm aan met zijn allen!

PS Marjon hoe ist met jou?

Uitgerekend

Eerstvolgende afspraak:

10-08 Annie liggingsecho

11-08 Peggy afspraak VK

12-08 Sabke afspraak VK

16-08 Annie afspraak VK

18-08 Taurus71 afspraak VK

Geplaatst

Foto-UGRFUAGX.jpg

Foto-FUVO6D77.jpg

Foto-MD3KQTLB.jpg

Hier een paar foto's van de babykamer. Hij is nog steeds niet helemaal klaar. Komt boven/naast commode toch nog een plankje, alleen had vriendlief gister geen zin meer om op te hangen, dus dat komt van t weekend. Verder heb ik nog een lime groen ding gekocht bij de Ikea. Die moet aan het plafond met soort van gaas en kun je er evt knuffels ofzo in doen. Alleen die komt op de plek waar nu het badje staat dus dat kan pas als de kraamhulp weg is. Is daar ook nog een beetje groen te vinden.

Geplaatst

Heeeee Annie..leuk hoor..heel fris dat kleurtje!

Ik ken ze dat gaas ding..paar ringen er tussen en hier en daar insteek gaten om idd iets van knuffels in op te bergen. Erg handig. Vind t een erg leuk kamertje!!!

Geplaatst

annie

Wat een mooi kamertje!

Daar wil jullie baby vast wel lekker in slapen!!

Vanmiddag weer op controle geweest zouden een afspraak maken voor de inleiding, maar de kleine is eigenwijs

en heeft besloten om in (onvolkomen)stuit te gaan te gaan liggen.

En dat is niet de bedoeling!

Nu gaan ze vrijdag weer ff kijken hoe de kleine dan ligt en dan weer overleggen met mijn eigen gyn.

Als de kleine zo blijft liggen word er een KZ gepland met 38 weken.

Ik mag zo iig niet natuurlijk bevallen met mijn verloop van de zwangerschap!

Controles waren iig wel goed weer vandaag dopplerecho, ctg, vruchtwater (genoeg) en bloeddruk (118/75)

Liefs Claudia

Geplaatst

Claudia dat is nou even een domper dat het in stuit ligt...... Nou hoop voor je dat de beeb toch nog even gaat draaien....ook al zo'n eigenwijzerd die kleine van jou hihi!

Mooi dat de echo's/ctg ed allemaal goed waren. Weer een geruststelling.

groetjes Annie

Geplaatst

Mooie kamer annie!!

Voor jou spannend morgen claudia of de kleine dan nog in stuit ligt..

Ik moet ook even klagen tegen jullie.. vanacht echt een rot nacht gehad. Heel veel krampen, echt de hele tijd zn menstruatie gevoel.. En dus niet om de paar minuten (als een wee moet zijn) Wel heel vervelend dit. Maar ik spreek me zelf streng toe dat het vast wel wat doet daar binnen en dat ik echt nog even moet volhouden. Vandaag 36 weken.

Ik kan de verloskundige hier wel over bellen, maar dat schiet toch niet op. Want ze kunnen er niks mee. Het is wel vermoeiend. Kon niet meer slapen en het is nu nog steeds niet over. De kleine houd me de laatste weekjes wel bezig.. Lijkt wel of ik al heel lang bezig ben met een hele trage bevalling.. die niet doorzet. Hopenlijk zegt dit niks over de bevalling.

Ik ga nog even een warme douche nemen.

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

Claudia..zal mij benieuwen met wat voor nieuws je vrijdag komt...fijn iig dat bloeddruk e.d wel goed waren.

Peggy...als t gevoel anders wordt zou ik toch bellen...beter te vaak onnodig dan niet bellen terwijl je t misschien beter wel had kunnen doen. Niet dat ik je wil bang maken maar je snapt me wel..

Als t eerst om de zoveel tijd was en nu continu dan is dat toch wel een verandering...lijkt me niet lekker..kan me voorstellen dat je dan geen oog dicht doet.

Misschien weet ze nog andere middeltjes/handelingen om t wat draaglijker te maken/doen verminderen.

Sterkte iig...hoop dat je nog wat slaap kan pakken.

Geplaatst

Thanks manon,

Maar ik heb dit dinsdag ook bij de verloskundige aangegeven en ze reageerde er nou niet echt veel op. Ik moet as woensdag weer dan weer bij een andere verloskundige en die is ook weer anders. Mocht er dit weekend iets gebeuren dan bel ik natuurlijk wel!

Het gevoel in mn buik is nu niet weg, maar wel minder als vanacht. Hopenlijk gaat deze nacht beter!!!

Hoe gaat het met jou verder? Alles onder controle?

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Geplaatst

En daar zijn wij ook weer eens....

Ik lees nog steeds mee maar reageren komt er gewoon niet van.

Heb de laatste tijd veel last van kwaaltjes. Ten eerste slaap ik hooguit 2 uurtjes per nacht, de rest van de nacht weet ik niet hoe ik moet liggen en ga er dan ook maar weer uit. Overdag moet ik dan toch echt wel een beetje bijslapen of in ieder geval uitrusten op de bank. Verder heb ik heel veel last van mijn rug (eigenlijk altijd al maar nu begint het weer meer op te spelen) en ben ik (hoera! :-() weer heel erg misselijk.

Ik ben vorige week begonnen met halve dagen werken, nu nog 2 weekjes even volhouden en dan mag ik ook met verlof....eindelijk!

Ben vandaag weer bij de verloskundige geweest, alles was weer goed.

Bloeddruk 121/71, ben in de afgelopen 6 weken toch maar 3kg aangekomen, vond ik nog wel netjes :-). Verder vroeg ze of ik niet erg veel last van mijn blaas had....ik zei ja maar volgens mij komt dat omdat hij al erg laag zit. Inderdaad zei ze, hij is al een stukje ingedaald. Had ik het toch goed gevoeld.

Ze heeft het hoofdje, buikje en beentje gemeten en die liggen precies op schema. Wat een voorbeeldig kind tot nu toe hahaha.

Mijn volgende afspraak heb ik nu over 2 weken (19 augustus) dus als iemand het lijstje aan gaat vullen??

Ow ja, ze keek nog naar het geslacht...heb toen voor de zekerheid nog maar even nagevraagd of het echt wel een jongetje werd. Ik had namelijk zo duidelijk gedroomd dat men het bij de 20-weken echo verkeerd had gezien en dat ik nu opeens een meisje zou krijgen. En dat kon natuurlijk helemaal niet want ik was/ben al bezig met de geboortekaartjes maken en ik heb allemaal jongenskleertjes in huis. Ze kon me geruststellen dat het toch echt een jochie word hahaha

Geplaatst

hier alles wel stabiel nu!

ctg en bloeddruk ook goed, gelukkig

gister de arts gesproken, en waarschijnlijk gaan ze met 37 weken inleiden.

dus nog 3 weekjes wachten, gelukkig ook maar.

verder nog steeds weinig puf, en veel buikpijn gehad.

dit meteen gister aan de arts doorgegeven, en gelukkig kwam dit van het gezamenlijke bloedvat wat ik met de kleine deel, de oplossing is op een zij draaien, dan trekt het idd. weg.

de arts wees me erop dat ook de kleine er dan last van heeft, oeps.

maar nu gaat het beter dus.

Claudia weet jij al meer, wanneer ze je gaan inleiden?

Peggy, hopenlijk is ook bij jou de buikpijn weg nu!!!!

Mamma27 mooi dat alles binnen de curve gemeten is, mag je echt blij mee zijn.

iedereen liefs en een fijne avond XX

Geplaatst

Uitgerekend

Eerstvolgende afspraak:

03-08 Peggy afspraak VK

12-08 Sabke afspraak VK

16-08 Annie afspraak VK

19-08 Mama 27 afspraak VK

20-08 Marretje afspraak VK

Geplaatst

Hoi meiden,

Nou heb het middagje ook wel weer gehad. Heb een deel van de middag in het ziekenhuis doorgebracht aan de ctg. Heb vorige week een aantal dagen gehad dat ik de kleine minder voelde, maar dacht ach trekt vast wel weer bij. Dat was ook zo want vanaf zaterdag was er weer volop beweging. Maandag bij de afspraak bij vk wel gezegd dat ik het die week ervoor minder had gevoeld. Ze zei als het weer voorkomt wel meteen bellen. Nu vanaf dinsdagavond had ik weer het idee minder te voelen en gisteren ook en vandaag voelde ik eigenlijk helemaal niets. Van alles proberen, rustig liggen, drukken op de buik nergens reactie. 's middags toch maar vk gebeld. Die is langs geweest. Hartje klopte gelukkig en het klonk ook goed maar de vk wou toch dat ik voor zekerheid even naar ziekenhuis ging voor ctg. Dus daar een dik uur aan gelegen. Zag er goed uit gelukkig. Daarna nog even bloeddruk, was ook goed en nog even echo om te kijken hoe het met navelstreng en vruchtwater ed is. Ook allemaal goed en belangrijk hij ligt in hoofdligging....dus hij is gedraaid!!

Ben blij dat alles goed is en ben gelukkig weer gerustgesteld. Het was natuurlijk zo dat de verpleegkundige de banden om mijn buik deed en de beeb behoorlijk begon te schoppen en dan eigenlijk regelmatig in dat uur deed...dus toen dacht ik had dit even wat eerder gedaan maarja......

nougoed belangrijkste alles is goed.

Marjon leuk weer wat van je te horen. Dus nog 2 weekjes en dan ook lekker met verlof heerlijk! Mooi dat alles volgens schema loopt alleen wel vervelend van je rug zeg! Doe rustig aan!

Poppie mooi dat bij jou ook alles weer goed was. Ook spannend hoor...nog maar 3 weekjes waarschijnlijk ......Voor jou misschien wel een opluchting....

ga mijn bedje maar eens opzoeken

liefs

Geplaatst

Uitgerekend:

Eerstvolgende afspraak:

11-08 Peggy afspraak VK

12-08 Sabke afspraak VK

16-08 Annie afspraak VK

18-08 Taurus71 afspraak VK

19-08 Mama 27 afspraak VK

20-08 Marretje afspraak VK

Bevallen:

Geplaatst

Peggy..alles onder controle ;-) De ene dag gaat t beter dan de andere qua energie en kwaaltjes maar met 2 weken werken en dan verlof in t vooruitzicht gaat t wel..gewoon aftellen. Wel fijn als je verschillende vk krijgt he..de een zal misschien sneller actie ondernemen dan de ander.

Marjon...wat balen he dat je s'nachts geen oog dicht doet. Dan ook nog je werk er bij en thuis nog een kind..even lekker bijslapen overdag gaat dan ook niet zo makkelijk.

Ik merk wel dat ik er naar uit kijk dat de scholen weer beginnen...straks gelijk met mijn verlof (en jij ook lees ik over 2 weken) begint de school weer...lekker als je dan een slechte nacht hebt gehad kun je iig lekker bijtanken. Goed te lezen dat hij al mooi is ingedaald...vaak plassen of niet? Geruststelling dat t toch een jongetje is of niet dan?! haahaa. Als ik ooit nog een echo krijg zal ik vragen of ze zeker weet dat t niet een grijze kat is...dat had ik laatst gedroomd. Hij ging later verharen ..werd toen toch een baby maar kreeg ook een piemeltje...

Poppie..aftellen is met recht begonnen voor je..eind is in zicht! Kalm aan doen nog even!

Annie...goh dat ze meteen toch actie ondernemen en je doorsturen.

Ik dacht dat ze zouden zeggen..dat hoort er bij wat minder beweging aan het eind vanwege de beperkte ruimte. Wel fijn dat ze dan alles even nagaan. Ik heb van de week wel benoemd bij de vlos dat ik t vorige week een tijdje minder voelde maar sinds deze week is er weer volop actie dus verder geen ongerustheid. Maar soms vraag ik mij ook wel eens af..zou een echo niet eens goed zijn om gewoon eens te kijken naar de hoeveelheid vruchtwater, navelstreng, zuurstoftoevoer enz. zo tegen t eind van de zwangerschap? Jammer dat ze zoiets niet standaard doen net als de 20 weken echo...is ook wel erg duur natuurlijk en 9 van de 10 keer zal t wel goed zitten.

Fijn dat alles verder toch goed was en hij weer in actie kwam bij de ctg. Jij ook weer gerustgesteld. En goed dat hij zich bedacht heeft en op de kop ligt nu ;-)

Marretje..jij bent kort van stof hahahaha..alles goed met je?

Hier geen nieuws vandaag..ook kort van stof ;-).

Fijn weekend iedereen.

Geplaatst

Hallo allemaal,

ik wil best wat schrijven maar heb er gister 3 keer over gedaan om het rijtje te plaatsen. Had het al bijna opgegeven en toen lukte het.

Toen ik ook nog een stukje tekst wilde plaatsen lukte het helemaal niet meer. Stomme UPC, iedere keer ligt de verbinding er uit. Gister zat ik met een vriendin aan de telefoon gooit ie midden in het gesprek ook de verbinding eruit. Ik proberen te bellen maar mooi niets.

Echt vervelend.

Dus ik lees wel alles maar ik heb niet altijd fut om wat te schrijven en als ik het dan wel heb dan raak ik zo frustie dat ik bijna mijn laptop uit het raam gooi.

Hopelijk lukt het nu wel!

Er gebeurd een hoop hier de laatste tijd, het zijn inderdaad de laatste loodjes!

En al 2 dames die (voor hun gelukkig) ingeleid gaan worden, spannend!!!!

Hier is officieel mijn verlof ook begonnen, al was ik wel al thuis in de ziektewet. Daarom is mijn verlof ook 6 weken van te voren.

Ik ben dinsdag bij de vlos geweest en ze was heel erg tevreden over ons beide!

Jammer genoeg heb ik vreselijk last van aambeien, ik heb nu zalf via de huisarts die verdovend werkt want ik doe echt geen oog dicht!

Hopelijk gaat het nu snel weg.

Het kamertje is inmiddels ook klaar! Ik zal van de week foto's maken en proberen te plaatsen.

De kleertjes liggen gewassen in de kast!

Nu de rest van het huis nog aan kant en dan ben ik er klaar voor!!!!

Zo leuk ook om jullie foto's te zien! Wat een leuke kamertjes.

Marjon, sterkte nog even die laatste 2 weken, zal wel heel zwaar voor je zijn!

En hetzelfde voor Manon, nog even doorbijten!

Poppie, rustig aan!

Annie, fijn dat het allemaal goed was, kan me voorstellen dat je in de zenuwen zat!

Alle andere meiden, jullie ook sterkte met de laatste loodjes!!!!!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden