Ga naar inhoud

wachten voor icsi behandeling april/mei

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Norwegian Sky

Hoop op allemaal goed nieuws voor je. De klachten die jij omschrijft heb ik vorige maand ook gehad als bijwerking van de medicijnen. Dus dat kan het ook zijn meid.

@Mirjan

Dat valt zeker tegen dan. Toch een domper dan. Tis gelukkig nog maar de 12 fm. Als die andere 5 gelijk door blijven groeien is er toch nog een goede kans.

450 spuiten is best wel veel inderdaad. Spuit je nog meer naast de GlonalF en Decapetyl. Ik spuit naast de Puregon of GlonalF en deca ook nog Menopur.

Wanneer heb je de 2e fm?

Hier is het ff rustig. Ondanks dat de eisprong geweest is blijf ik buikpijn houden. Toch een beetje benauwd dat die cyste blijf zitten. Zullen het over een paar weken weten.

• Reacties 248
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Monique, wat een enorme lading medicijnen moet jij spuiten dan! Ik dacht dat het altijd óf Menopur, óf Gonal of Puregon was...

Mirjan, balen dat je net de verkeerde prikmevrouw trof, niet leuk, zo'n blauwe arm (vooral omdat je elke 2 dagen moet.. ik heb vorige keer om en om links en rechts laten prikken ;-)). Wat een enorme tegenvaller dat er zo weinig zit, hopelijk groeien die andere 5 wel mooi mee.

Michelle, hoe laat moet jij overmorgen? Ik zit er om 10 uur ook weer ;-). Hopelijk nu wel starten met puregon, ben na 3 weken alleen deca spuiten wel toe aan de volgende stap...

NS, voor jou hopelijk morgen goed nieuws. Zou zomaar kunnen dat de eitjes er voor het weekend uit zijn ;-).

Ster, hoe voel je je? Veel napijn, of valt dat ook mee?

Geplaatst

@Miepie

Ik had de eerste maand alleen Decapetyl en Pregnyl 150. Afgelopen maand decapeptyl, GlonalF 150 en Menopur 150. Voor de volgende keer staat Decapeptyl, Puregon 300 en Menopur 150 op het schema. Na twee afgebroken pogingenmag ik toch hopen dat er nu wel een keer iets gaat gebeuren.

Gast sterretje
Geplaatst

Miepie, ik heb geen napijn gehad hoor, is me 200% meegevallen. nu wel wat last in me rechter onderbuik, maar dat kan ook best van de spanningen zijn...dat merk ik meteen aan mijn darmen...

Monique; idd hopen dat het de volgende keer beter gaat met meer medicatie. Wanneer mag je weer beginnen?

Geplaatst

hej meiden helaas hier een kleine tegenvaller

me follies zijn helaas nog niet heel hard gegroeit..

grootste was 15mm kleinste 9mm

heb er nog 12 in de race die hopenlijk allemaal mee blijven doen.

vrijdag moeten we terug komen voor 3de fm

dan waarschijnlijk maandag of dinsdag de punctie

Geplaatst

Sky, balen zeg, dat ze niet hard door willen groeien... maar gelukkig gaan ze wel ongeveer gelijk op, 12 zou hardstikke mooi zijn toch? Nog veel last van je buik?

Sterretje, hoe is je TP gegaan vandaag? Hoeveel zijn er goed doorgedeeld?

Mirjan, hopelijk zal dit dan inderdaad de goede combi zijn. Lijkt me zo enorm frustrerend dat het al 2x afgebroken is...

Geplaatst

Hey meiden!

Heb maandag de uitgangsecho gehad en alles was rustig. Omdat ik al ongi ben geweest was het bm slijmvlies heel dun dus niks om me zorgen over te maken. Ze zeiden al dak niet meer ongi zou worden en dat dacht ik ook al. Nu vrijdag beginnen met Puregon en de 21ste FM. De dame die me ontving dacht trouwens dak voor de eerste FM kwam...toch wel slordig ik dacht al huh? Stimulatiedag? Ik ben toch nog niet aan t stimuleren??

@ Sterretje: Nog van harte gefeliciteerd!Ow zo goed om te horen dat de punctie je is meegevallen! Ik kan me bij zo'n simpele echo al niet ontspannen. Sinds mijn spiraal heb ik echt angst. Dus ik kan nu echt in huilen uitbarsten als ik alleen al aan de punctie denk! Hopen dat t bij mij ook meevalt ik ga me in ieder geval plat laten spuiten hahaha! Heb je al wat gehoord vandaag? Of is er al iets teruggeplaatst?

@ Sky: jammer dat t niet zo loopt zoals ze gedacht hadden...moet je dan weer gaan ophogen? Of wachten ze dan gewoon langer met de punctie? Ik duim voor je meis!

@Miepie: T zal toch niet dat jij in de wacht moet vanwege de planning en dat zxe je dat niet vertellen? Dan zou ik echt kwaad worden! Kijk wat niet gaat gaat niet maar dan meoeten ze wel open kaart spelen! Nou ja maar ff afwachten.

@Monique: Jij hebt echt een medicatie cocktail! Maarja if that's what it takes! Heb je geen last van de medicijnen?

@Mirjan: Ow das dus ook een tegenvaller voor jou. Hopen dat ze morgen meer en positiever nieuws kunnen vertellen!

Ik voel nu trouwens wel dak wat meer last heb van de Deca. Hoofdpijn,af en toe wat misselijk en moe. Maar niet schokkends hoor!

Fijne avond meiden!

Liefs Kwisjuh

Geplaatst

Heej meiden,

Morgen 2e fm, spuit nu iets meer puregon, hopelijk heeft het effect gehad. We merken het morgen.

@Kwisjuh: je bent nog niet aan het stimuleren. Pas zodra je met de Puregon start, dan krijg je ook de follikel-metingen.

@Miepie: zit er morgen om vlak voor 11-en. Vreemd verhaal van dat bms meten, hopelijk mag je vanaf morgen wel starten met de puregon!

@Sky: balen dat er weinig groei was. Hopelijk vrijdag beter en dat de punctie door kan gaan. Ik moet vrijdag ook voor de 3e fm, misschien wij dan ook maandag punctie?

@Sterretje: hebben jullie vandaag de tp gehad? Ging het goed? Zo ja, spannend hoor. Nu 2 weken op het wachtbankje, succes!

@Mirjan: de verpleegster kwam idd erg ongeoefend over, maar gelukkig geen blauwe arm. Moet je morgen ook weer?

Nou meiden, gezellige boel wordt het in dit topic :o) Hoop dat het allemaal goed gaat met iedereen, succes nogmaals!

Geplaatst

Hoi dames,

Wij zijn ook begonnen deze maand. In april al de pil geslikt en in mei, nu dus, ben ik begonnen met deca. Dit wordt onze eerste gestimuleerde cyclus. We hebben 6x eigen cyclus gedaan zonder succes, wel een miskraam gelijk in het begin.

Toen ik aan de pil moest had ik van die flagen van misselijkheid. Nu met de deca heb ik veel hoofdpijn en ben ik erg vermoeid.

Ik voel de spanning nu wel op bouwen en vooral ook emo, dat ik zo uit mijn vel kan springen. Brrrrrrrrrrrrrrrrr heb der zo'n hekel aan die hormonen, maar ja alles voor het goede doel.

Succes dames dat er een einde mag komen aan deze stress, onzekerheid en het verdriet.

Debsie

Geplaatst

Hé meiden, net terug van het AMC en alles zag er nu goed uit, dus vanavond beginnen met puregon en dan de 18e, 21e en 23e FM's, waarschijnlijk de 25e punctie.

Michelle, hoe was het bij jou? Is het beter gaan groeien met de ophoging van je meds? Ook Dr T vandaag ;-)?

Debsie, welkom hier. Balen dat het met ICSI in eigen cyclus niet gelukt is... hopelijk lukt het op deze manier wel! Moe ben ik ook heel erg, en af en toe hoofdpijn. Van de puregon werd ik vorige keer nog veel veel moeier, dus ik bereid me er nu maar vast op voor ;-).

Kwisjuh, wat slordig van het zh zeg! (kunnen ze in het AMC ook wat van... je moet zelf je hoofd er goed bijhouden..) Overmorgen ook starten met puregon, lopen we bijna gelijk op!

Sterretje, heb jij je TP inmiddels gehad?

Gast sterretje
Geplaatst

Hoi dames,

Wij hebben gister idd de TP gehad (1 emmy) dus nu 2 weken wachten, spannend.

We hadden 5 eicellen (rijp) en alle 5 bevrucht...Nu wachten we nog af of de overige 4 goed genoeg zijn om in te vriezen. Al zijn ze daar niet heel positief over. de kans dat dat allemaal goed gaat en je zwanger wordt van een cryo is klein begreep ik. Maar we hebben goede hoop op deze poging. Gister en vandaag lekker rustig aan en een btje afleiding zoeken.

Het is toch in ieder iekenhuis wel heel verschillend hoe het allemaal loopt. Ik heb 9 dagen deca en gonalF gespoten toen de eerste FM, follikels van 12mm. 2 dagen later waren ze al goed voor de puntkie. Totaal 9 follikels, daarin 7 eitjes, waarvan 5 rijp en 5 bevrucht en goed doorgedeeld.

Wij mogen dus niet klagen tot nog toe. Hopen dat het ook zo goed afloopt.

Iedereen heel veel succes met alles.

Geplaatst

Sterretje, super dat er goede bevruchtingen waren! Hopelijk zijn de andere 4 toch goed genoeg om in te vriezen. De kans bij cryos is iets kleiner (en natuurlijk kans dat ze niet geod ontdooien), maar het is toch weer een kans...

Debsie, ik moet altijd 's avonds spuiten. Lijkt me niet dat het veel uitmaakt, maar vraag het evt. even na bij het zh als zij jou gezegd hebben 's ochtends te spuiten. Ik spuit altijd rond 19u.

Geplaatst

Heej meiden,

Vanochtend bij het zh geweest en de verhoging van de puregon heeft geholpen: aan beide kanten 6 follikels en er zitten er nog meer. De dokter was tevreden (ja Miepie ikke ook dr T. :o) ) Nu moet ik vrijdag terugkomen en hij dacht zondag ook nog. Dan begin volgende week punctie, waarschijnlijk dindag!

Debsie, welkom hier! Ik moet ook altijd 'savonds spuiten (zelfde zh) en prik altijd om 19:30.

Mirjan, was jij er vandaag ook weer? Gaat het stimuleren goed?

Geplaatst

Ook ik had vandaag mr. T weer ;-)

Helaas groeien de eicellen niet erg hard, maar hij is toch tevreden. Heb er 5/6.

Dus vrijdag geen punctie (dat was de planning, maar dat werd al snel maandag), maandag ook niet, misschien dinsdag??

Heb wel weer een nare allergische reactie voor het glijmiddel. Vorige keer ook, maar toen zij de arts (weet niet meer welke) dat dat niet kon. Dr. T zei dat het wel kon, maar dat er weinig aan te doen is.

Geen glijmiddel gebruiken dus. Maar dat gaat nu niet, nu het al zo kapot is....brr....

Ik was er om 10.30 uur, nadat ik heul lang beneden had gezeten....ik zat nog maar in de 1e wachtruimte van het lab, dus ben maar naar boven gegaan en na de tijd geprikt....en toen was het niet zo druk...dat is erg wisselend he?? En dan hoor je steeds: 'als we straks verhuisd zijn..' Jaja...dat hoor ik sinds 2008, en eerlijk gezegd hoop ik de verhuizing niet meer mee te maken ;-)

Miep en Michelle: moeten jullie ook vrijdag weer?? Ik wel, en dan zondag weer....

Iedereen hier: heel veel succes en sterkte!!!

Geplaatst

Mirjan, wat balen van die allergische reactie. Heb je het ook van het glijmiddel wat standaard op condooms zit? Volgende keer maar vragen of ze er niet extra opsmeren... en hopelijk zijn er niet veel meer nodig ;-). Grappig hoor, alledrie na elkaar bij Dr T op bezoek geweest ;-). Ik kwam er om 10.20 naar buiten, daarna gaan prikken (en was nog steeds druk... moest in de eerste ruimte 30 (!) nummers wachten, 2e ging wel snel).

Ik hoef dinsdag pas weer. Raar hoor, dat nu ineens alle FMs al in 1x ingepland worden. Wel handig, maar het kan toch per keer wisselen hoeveel je er moet hebben en wat qua data het handigst is?

Geplaatst

@ mirjan balen dat bij jou de follies ook niet zohard willen groeien

wij zouden vandaag de punctie hebben maar hellaas word het nu pas maandag of dinsdag. geduld geduld maar af en toe ppuhh

Geplaatst

@Sterretje

Hoe gaat het met je? Kun je goed mee omgaan met de spanningen?

Wel goed zeg alle 5 bevrucht. Sterkte met wachten!

Ik mag als het meezit over een dag of tien weer beginnen. Maar zit wel met een dilemma. Ik heb de 26ste een bruiloft warvoor ik ceremoniemeester ben. Als dat dan op dag 3 valt waarop de 1e echo wordt gemaakt, zou dat er vervelend zijn.

hoop dat ze in dat geval aan het einde vand ag 2 of heel vroeg op dag 3 een echo kunnen maken.

@Norwegian Sky

Wat vervelend dat ze niet hard groeien. Maar zolang het er genoeg zijn die doorgroeien en gelijk opgaan is er nog een goed kans hoor.

@Kwisjuh

Fijn dat alles op de uitgangsecho rustig was. Gong wel lekker gesmeerd met die dame in het ziekenhuis als ik het zo lees. Slordig hoor.

Ik zit nu ff niet aan de medicijnen. Moet na deze mislukte poging mijn ongi afwachten. Heb wel erg veel hoofdpijn nog, maar dat kan ook zijn omdat ik geen vochtafdrijvende medicijnen meer mag. Heb namelijk ook tintelende handen wat ik ook vaak heb als ik vocht vast houd.

@Michelle

Suc6 metde fm morgen

@Debbie

Ook hier welkom. Hoofdpijn is bekend van de decapeptyl. Ik had vorige maand een gynaecoloog die al 40 jaar gynaecoloog was en zei dat dat niet waar kon zijn. Maar je hoort het toch wel erg vaak hoor. ik was de eerste keer ook erg duizelig van de deca.

Ik heb hert vorige maand gevraagd en het maakt niet uit hoe laat je de deca spuit, zolang je het wel om de 24 uur doet.

@Miepie

Hoop dat het goed blijft gaan en je de 25ste de punktie hebt. Spannend!

@Mirjan

balen dat ze niet hard groeien die follies, maar zolang ze gelijk blijven groeien blijft er gewoon een heel goede kans op succes he!

Vervelend van dat glijmiddel. Krijg je er een schimmelinfectie ofzo van. Daar heb ik erg snel last van. Kan ook niet tegen sensilube e.d.. Brandt vreselijk.

Hier geen bijzonderheden. Heb we wat extra afleiding gezicht en ga vanaf maandag wat dingen doen als vrijwilliger voor de Dierenbescherming. Zwerfkattenproject en kittenopvang. Lekker bezig blijven en ben nu flink mijn hobbykamer aan het opruimen om catproof te krijgen. Ziet e rnu uit of er een bom is ontploft.

Liefs

Monique

Geplaatst

Ik mag ik mag ik mag

vanmorgen onze 3de fm en 3maal is scheepsrecht! heb er 1 van 21 mm 2 van 18 1 van 17 en een paar van 15 en nog een paar van 10.

baarmoederslijm was 9,2mm die zag er prachtig uit zei ze.

moest bloed laten prikken en word tussen 14.00 en 16.00 gebeld.

wanneer de punctie plaatsvind en hoelaat.

dus zondag of maandag gaat het gebeuren!

zo blij!

xxx sky

Geplaatst

Heej Sky wat een geweldig nieuws! Nog eventjes afwachten tot vanmiddag en dan weten jullie wanneer de punctie is. Succes he!!

Ik had vandaag mijn 3e fm, gaat goed. Rechts 6 eiblaasjes, tussen de 12 en 15mm, en nog 4 kleintjes. Links 10 eiblaasjes, tussen de 11 en 18mm. Zondag nog een keer meten en dan horen we wanneer de punctie is!

Geplaatst

helaas weten we nog niet wanneer de punctie is. ik moet vanavond nog puregon en deca spuiten en dan morgen word ik weer gebeld tussen 11 en 15.00. denk dat ze ons over het weekend willen tillen. dus hopelijk maandag de punctie!

xx sky

Geplaatst

Welkom terug Mikki! Fijn dat je weer mag beginnen :o)

Ik ga zometeen voor mijn 4e en hopelijk laatste fm + krijg te horen wanneer de punctie is.

Mirjan + Miepie, jullie ook vandaag?

Sky al meer nieuws over de punctie?

Succes meiden!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden