Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ow men wat vervelend dat de relfux weer zo heftig is!!

Welke medicijnen geef je??? En hoeveel???

Hobbesje, ik herken dat gevoel hoor. De tijd is weinig waard tegenwoordig.

Wat dat betreft ben ik dan wel weer blij dat ik nog even niet hoef te werken.

Morgen gaan we met de oudste naar de KNo art voor controle van haar buisjes en daarna naar het CB met Amirah.

Ik ben zo benieuwd of ze een beetje is aangekomen en niet verder terugloopt.

Liefs Diana

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

goh...die reflux..he?? hier gaat het goed hoor...ik geef motillium drankje en Nexium poeder en dat werkt eigenlijk heel goed! Ze spuugt nog wel...alleen wel minder en het doet geen zeer...maagzuur is neutraal gemaakt!

Het gaat zo lekker met haar! Echt super genieten!

[ATTACH=CONFIG]630[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]629[/ATTACH]

Geplaatst

Britt motilium geven wij ook. Nexiumpoeder ken ik niet, wat is dat?

Wij geven voor het maagzuur te remmen, zantac.

Werkt super, maar nadeel is de smaak.....Ze word later gek op pepermunt :-)

Wat is Mirthe een lekkere baby! Heerlijk die armpjes met dat babyvet, echt schitterend.

Zal van de week ons sprietje nog even showen :-)

Geplaatst

Hoi meiden,

Mag ik even inbreken?Lees bij jullie veel over reflux en kma vandaar... Wat voor klachten hadden/hebben jullie babies van de reflux resp. koemelkallergie?

Stijn is nu 3,5 maanden en de laatste dagen huilt hij na elke voeding en is dan nauwelijks troostbaar. Maait met armpjes en beentjes. Hij is vaak direct na het boeren, wat hij moeilijk kan, ongemakkelijk terwijl hij tijdens zijn fles bijna in slaap valt. Dan gaat het weer even goed en na een uurtje of wat begint hij echt te krijsen en trappelen. Eerder had hij ook wel af en toe last maar ging het met een speen goed over. De laatste dagen lukt dat heel slecht. Het lijken darmkrampen maar vind het wel raar dat dat nu bij 3,5 maanden dan opeens zo erg wordt. Reflux is natuurlijk een mogelijkheid en kma weet ik niet. Zouden de klachten dan niet eerder al erger moeten zijn?

Hoop dat het in ieder geval snel weer over is, want dit is zo zielig!

Liefs. Henkie

Geplaatst

Halllloooooooooooo

Diana ze krijgen allebei zantac verder niks Ivy krijgt 2.5ml en Loïs krijgt 3.5ml allebei aan de max volgens de arts.Misschien donderdag ook eens over andere medicijnen gaan hebben!

Hoeveel krijgt Amirah en wat is motilium en wat doet dat?

Henkiepenkie wat zielig voor Stijn maar zo begon het hier ook (en zo is het nu trouwens ook weer) histerisch huilen na de fles,Ivy overstrekte zich ook heel erg,tussen de voedingen door heeeeel veel spugen voeding en maagzuur,vieze gezichten trekken,en veel huilen als ze plat lagen,ze waren alleen nog stil als we ze rechtop hielden!Bleeek later ook allebei een erg geirriteerde slokdarm te hebben!

Het is wel moeilijk vast te stellen of ze dat hebben maar ik zou er zeker mee na de ha of ka gaan als ik jou was! Sterkte ermee!!!!

Wij zitten hier te wachten tot mn petekind geboren word maar ze zit nog wel best bij moeders......pfff wat duurd wachten dan lang!

Later!

Geplaatst

Hey meiden,

Wat sneu om te lezen, die kleine beebs met reflux. Ik hoop maar dat het gauw weer de goede kant opgaat met ze!

Leuk Diana een fotootje van Amirah, ben benieuwd hoe ze eruit ziet! Hoe was het op het CB?

Briit, wat een lekkere foto's van Mirthe en wat fijn dat het nu eindelijk zo goed met haar gaat. Geniet ze!

Men, leuk dat je peettante wordt, spannend!

Hier gaat het lekker z'n gangetje. Volgende week weer naar het CB voor voorlopig z'n laatste prikjes. Ben benieuwd

hoeveel hij nu weegt. Lijkt wel of er elke week een plooi bijkomt haha.

Ik zal binnenkort ook weer een foto plaatsen, heb ze allemaal nog op de camera staan....

Geplaatst

Meiden even kort want ik ben bekaf (drukke dag)

Amirah krijgt 2 maal daags 1,3 ml zantac (op gewicht van 4800 gram gebaseerd) dat is de max volgens de KA

Motilium is een middel wat zorgt dat de voeding sneller uit de maag naar de darmen gaat waardoor het dan niet meer omhoog kan komen.

Is echt super spul!!! Werkt heel goed tegen de reflux.

Geplaatst

Louise krijgt tegen de reflux Gaviscon poeder bij haar papje, en dat helpt prima! We hebben al eens geprobeerd te stoppen, maar dat was gelijk een fiasco!

Geplaatst

Hey meiden,

Hoe gaat het met jullie? Alemaal druk met de beebs en lekker genieten?

Met D_uuk gaat alles goed. 't Is een lekker opgewekt ventje. Dinsdag naar het buro voor voorlopig z'n laatste prikjes!

Wanneer beginnen ze eigenlijk eenkennig te worden. Als hij nu bij iemand anders op schoot zit, houd hij me constant in de gaten.

Hebben jullie trouwens ook zo'n last van haaruitval. Hele plukken trek ik er zo uit!

[ATTACH=CONFIG]668[/ATTACH]Hij kan al aardig z'n hoofd omhoog houden!

[ATTACH=CONFIG]667[/ATTACH]Deze foto heb ik gemaakt voor een verjaardagskaart. Dit was eind december.

Geplaatst
Hey meiden,

Hoe gaat het met jullie? Alemaal druk met de beebs en lekker genieten?

Met D_uuk gaat alles goed. 't Is een lekker opgewekt ventje. Dinsdag naar het buro voor voorlopig z'n laatste prikjes!

Wanneer beginnen ze eigenlijk eenkennig te worden. Als hij nu bij iemand anders op schoot zit, houd hij me constant in de gaten.

Hebben jullie trouwens ook zo'n last van haaruitval. Hele plukken trek ik er zo uit!

[ATTACH=CONFIG]668[/ATTACH]Hij kan al aardig z'n hoofd omhoog houden!

[ATTACH=CONFIG]667[/ATTACH]Deze foto heb ik gemaakt voor een verjaardagskaart. Dit was eind december.

Ja Zoë, ik verlies ook hele plukken haar. Mijn man zei vorige week nog dat hij bij wijze van spreken een hele kat uit het putje vd afvoer van bad gehaald had, haha.

Louise is ook al eenkennig heb ik de indruk. Als ze bij een vreemde op schoot zit is het plots gedaan met lachen en kijkt ze die persoon zo muisstil aan of ze wil zeggen van"he jou ken ik niet", en dan komt het pruillipje :)

Geplaatst

We waren gisteren bij het CB. Luca ziet de arts, begint te brullen en is niet meer gestopt tot we letterlijk met de maxicosi uit het gebouw liepen. Eén voet over de drempel en mister sunshine was back hahahaha! Echt eenkennig, niet normaal. Zelfs opa en oma is brullen geblazen. Ik snap er niets van. Ik dacht dat eenkennigheid pas rond 9 maanden kwam? Vind het wel moeilijk hoor. Je wilt toch dat anderen ook dat vrolijke ventje zien die ik ken!

Ik ben hier stukken minder vaak aan het schrijven. Nu met het werk en alle dagelijkse dingen is het oude ritme weer terug. Ik kijk nu al met weemoed terug aan het verlof en kraamtijd. Ik vind het ook ineens zo hard gaan met ons mannetje; het echt kleine baby'tje is omgeruild voor een echt ventje! Hij was 63cm en 6,5kg.

Geplaatst

Hey,

Kom me weer ff melden!!!!

Loïs begint ook wel eenkennig te worden ze houd me ook constant in de gaten als ze bij iemand anders zit zelfs bij papa!Vind ik eigelijk wel heel schattig!

Maar als ze bij mij op schoot zit dan lacht ze wel naar iedereen.Ivy heeft dat niet zo,zij kan wel heeeel boos kijken na iemand anders!

Verder gaat het eigelijk heel goed met mn meisjes!Groeien als kool!

Faye ik vind dat ook dat dat echte baby er wel helemaal af is nou!

Diana Amirah is idd een klein poppetje maar ze zal nu wel een inhaal slag maken ;). Hoe is het nu met haar?

Groetjes!!

Geplaatst

Louise werd gister nog eens gewogen en weegt op precies 4 maanden 7,750kg en is 64 cm groot. Hoeveel wegen jullie oogappelltjes? Volgens mij is Louise erg aan de zware kant, haha

Geplaatst

Inge, D_uuk was met 4 mnd 7,200 kg en 65 cm dus volgens mij gaan ze aardig gelijk op.

Louise ook van die lekkere bolle wangen?

Ik zit een beetje te twijfelen of ik al met een groente of fruithap zal beginnen. Ik heb het

gevoel dat hij er wel aan toe is maar op het CB adviseren ze toch om nog even te wachten

tot de 6 mnd. D_uuk is nu 4,5 mnd. Hij krijgt al wel wat diksap af en toe. Vind ie helemaal geweldig haha

Geplaatst

Hey,

Zoë mijn meisjes krijgen ook al (afentoe)groente en fruit hapjes en vinden het helemaal geweldig,fruithapjes krijgen ze wel met liga erdoorheen anders is het te dun en spugen ze het gelijk weer uit!

Diksap kunnen ze ook niet binnen houden das wel jammer want ze vinden het hier ook helemaal geweldig.

Cb zei tegen mij dat ze er met 4 mnd aan mogen beginnen maar alleen als er allergieen of eczeem voorkomt in de familie dan pas vanaf 6 mnd.

Inge das een teken dat ze het goed doet haha!Geweldig!

Liefs

Geplaatst

hier met 4 mnd 7100 gram en 66 cm...pffff groot kind dus ook...papa is ook meer dan 2 meter hahahaha.

Hier van de week voor het eerst worteltjes gehad...smikkelen... verder krijgt ze fruithapje en danoontje !

Wat is het leuk he zo moederen !! Ik geniet er zo van ...jullie ook zo te zien.

Geplaatst

Hier ook zo'n flinkerd: 3 maanden, 63 cm en 6,6 kg. Ik heb zelf astma en mijn man heeft ook verschillende allergieën maar ik wist niet dat ze dan adviseren om met 6 maanden pas te starten. Ik was eigenlijk al de weken aan het aftellen om een klein hapje te geven! Maar even navragen dus bij het CB. Hij stopt wel echt alles al in zijn mond en als ik eet of drink gaat hij smakken zo schattig! Ik gun hem echt wat anders dan dat water met papiersmaak. Hebben jullie al eens geproefd hoe dat HA melkpoeder smaakt? Arme kinders.......hahahaha!

Geplaatst

Gister de camera en het fototoestel bij de hand want onze kerel heeft bruine bonen met appeltjes gehad. Hoopte stiekem op een vies gezicht (leuk voor de foto ;-) ) maar hij vond het zalig haha. Hij zat me wel een beetje raar aan te kijken maar genoot zichtbaar. Heb maar een paar hapjes geprobeerd hoor. Vanavond weer.

Vannacht een gebroken nacht gehad. Pfff, dat zijn we niet meer gewent. Eerst een tijdje bij hem gestaan en over z'n bolletje geaait. Even gecheckt op een poepluier maar ook niet. Mmm, na een half uur heb ik hem bij ons in bed gelegd en dat vond hij wel gezellig haha. Uiteindelijk heeft Duuk nog tot 7 uur geslapen.

Wanneer beginnen ze eigenlijjk met dromen? Misschien was het weleen nare droom....

Zo te lezen gaan de beebs hier aardig gelijk op. Ach een plooitje meer of minder maakt ook niet uit!

Geplaatst (aangepast)

Haha Faye het is inderdaad heel vies!Ik proef ook alles wat hun te eten krijgen en moet je zeggen dat het bijna nooit lekker is!Bah!

Zoë bruine bonen vinden ze bijna allemaal heel lekker,moet je eens de sperziebonen proberen en dan moet je wel de camera in de aanslag hebben,das toch vies!Hier hebben ze flink zitten kokhalzen en toen ze begonnen te huilen ben ik er maar mee gestopt!

Heeft je kleine ventje misschien last gehad van de bruine bonen vanacht?!

Ik hoorde van een verpleegster in het zh dat ze vanaf 1,5 jaar gaan dromen,weet ook niet of dat echt zo is!

Hier is de tandenellende begonnen!! Pffff wat zielig is dat zeg,overal op bijten ,zeuren de hele dag,heerlijke luiertjes!!!!Heb al dentinox gehaald hoop dat het iets verzacht!

Loïs lijkt er meer last van te hebben dan Ivy maar misschien zijn ze bij Ivy nog niet zo ver!

Vanmiddag weer lekker zwemmen met mn meisjes!

Fijn weekend!

aangepast door **Men**
L'etje vergeten
Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]738[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]739[/ATTACH]

Britt; ik zie idd ook dat echt iedereen zo geniet van het moederen! IK vind het ook heerlijk!

ohhh zielig, tandjes en nu al!!! Wat worden ze groot he?

Luca kan, ja......echt, zijn hoofd eindelijk een beetje ophouden hahaha! Hierboven het bewijs :)

Geplaatst

Mooie foto's van Luca. Fijn dat hij wat steviger wordt.

Heb niet veel tijd om te reageren of te lezen. Het is hier af en aan met de zieken. Eerst Kian verkouden. Toen die weer naar school ging begon Mikai: die heeft nu het RS virus. En vrijdagavond had Kian weer oorpijn en sinds vanmorgen is hij ook weer aan het spugen. Van de week bij de huisarts hoorde ik al dat er zowiezo 3 dingen rondgaan, de RS nog niet eens meegerekend. Mexicaanse griep, gewone griep en het rota virus. Die eerste 2 hebben we waarschijnlijk gehad en nu in huis, dat laatste hebben we nog niet gehad en die hoop ik toch ook buiten de deur te houden...

Nu liggen al mijn mannen te slapen, dus heb ik even rust en tijd om een beetje rustig bij te lezen. Zit 's avonds ook wel op de computer, maar heb dan niet veel puf meer om te reageren.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden